Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Pakliszerkesztő (mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: A fény gyermekei szeptember 18.
A pillanat képe
Egy pár krakoch csizma
(Ősök Városa varázstárgy)
Küldd el képeslapként!
A krakoch csizma egy vibráló energiából készült lábbeli - nem valószínű, hogy sokan hordanak ilyet. Megszerzése gyakorlatilag lehetetlen, hiszen egy olyan teremtmény holttestén vezet át hozzá az út, amely immúnis mindenre, vagyis gyakorlatilag sebezhetetlen.
Nézz szét a galériában!
XXV. HKK Nemzeti Bajnokság – 2021.
Őszi MondoCon 2021. október 23. Budapest, Hungexpo
HKK Legendás cél - Homokdűnék
Hatalom Kártyái Nemzeti bajnokság 2021
Ajándéksorsolás Szeptember – Eredményhirdetés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2019
Termékismertető - Zén Legendái: A fény gyermekei
Termékismertető - HKK Negyedszázad
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis

A lista folytatása...
HKK kérdés? (45859)
XXV.HKK Nemzeti Bajnokság – 2021. (11)
HKK pakliszerkesztő (189)
HKK Legendás cél - Homokdűnék (20)
Hatalom Kártyái Nemzeti bajnokság 2021 (8)
[HKK Piac] Eladó lapok (141601)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hatalom Kártyái kártyalap - A teknősök bölcsessége

- Kinézet -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 1 szavazat alapján 8.0)

- Használhatóság -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 0 szavazat alapján 0.0)
- Eredetiség -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 0 szavazat alapján 0.0)

A teknősök bölcsességének a szövege így változik: (de max. 5-öt) -> (de max. 3-at).
A mostani FAQ-k írásakor több lapnál is felmerült ugyanaz a téma: milyen sorrendben jönnek létre a lapokra írt dolgok. A gyakorlatban felmerülő kérdések mindig jó alkalmat teremtenek arra, hogy átgondoljuk, jó-e egy szabály, nem lehet-e valahogy egyszerűsíteni, egyértelműbbé tenni úgy, hogy közben a játékegyensúly ne sérüljön. Az azonnali és általános varázslatok minden hatása egyetlen forrásnak számít. Az ilyen lapokra írt hatások sorrendje kötött, a lapra írt sorrendben kell őket végrehajtani, és ezek a hatások egyszerre jönnek létre. Az asztalon maradó lapoknál a jelenlegi szabályok szerint először mindig a lap állandó képességei kezdenek el működni, majd jönnek az automatikus végül az aktiválást kívánó kijátszáskori képességek. Ha több, automatikus vagy több aktiválást kívánó kijátszáskori képessége is van a lapnak, akkor ezek egymáshoz viszonyított sorrendjét a játékos megválaszthatja. Mit jelent ez gyakorlatban? A lapokon lehetnek egyszavas kijátszáskori képességek (pl. Anti-mágia, élet stb) és szöveggel kiírtak (Kijátszásakor ...). az utóbbiból a lapok többségén csak egy szokott lenni. Van-e értelme ezek sorrendjét felcserélni? Néhány kivételtől eltekintve, nem sok. A gyakorlatban dobunk az anti-mágiának, levonjuk a blokkolást, rárakjuk a lapra az életjelzőt, stb. és utána hajtjuk végre a szöveges képességet. Nagyon kevés olyan lap van, ahol ezzel taktikázni lehet (pl. Teknős pergamengyűjtögető, ahol előkereshettük a Teknősök bölcsességét, és utána rögtön eldobhattuk anti-mágiának). Egy új Kristálylázas lap, az Elbájolt xenomorf kötelékre kap életet, majd kijátszáskori képességgel kérhetünk egy xenó parazitát. Ha ezt a kettőt fordított sorrendben csináljuk, akkor a xenomorf mindig megkapja az életet, hiszen a kötelék garantáltan teljesül. Úgy véljük azonban, hogy emiatt a néhány kivétel miatt nincs értelme ennek a szabálybonyolításnak, ezért ezt aug. 1-től megváltoztatjuk. Az állandó képességek továbbra is először jönnek létre, de ezután a kijátszáskori képességek már egyszerűen abban a sorrendben, ahogy a lapra vannak írva, függetlenül attól, hogy melyik automatikus, és melyik aktivizálást igénylő. Tehát pl. az Elbájolt xenomorfnál nem lehet majd teljesíteni az élet kötelékét a saját képességével. A jövőben fokozott figyelmet fordítunk arra, hogy a lapokon szereplő szöveg sorrendje minden tekintetben megfeleljen a kívánt működésüknek.
Vannak olyan szabálylapokhoz, követőkhöz vagy más lapokhoz kapcsolódó események, amelyek a játék legelején zajlanak, még azelőtt, hogy ténylegesen elkezdődne az első kör. (A játékos köre az előkészítő fázisával kezdődik. (Kódex 4.10.2.) Tehát minden, még az előkészítő fázisa előtt zajló esemény a körén kívüli esemény.) Ilyen például a Molluszk, az ócskás első ócskaságának létrejötte, a Korlátozás dobatása, vagy a Mardakor bölcs, Mardakor misztikus, Mardakor ajándékozó, Mardakor taktikus megmutatása. Molluszkkal a játék elején kapott dobótőr/moa torpedó/chd fattya ezért nem számít adott körben kijátszott lapnak, mert még az első kör elkezdése előtt jön létre. Az automatikus hatások azonban már ilyenkor is működhetnek. Pl. ha a Korlátozással dobott lapok közt van A teknősök bölcsessége, annak hatása ugyanúgy lapot fog dobatni az ellenféltől, és az így eldobott Szomorú szamurájra is lehet a kör végén lapot húzni. (Utóbbi esetben a kezdő játékos köre végén történik a laphúzás, mindegy, hogy konkrétan ki kezdi a játékot.) A teknősök bölcsességének lapdobató hatása egy kapcsolódó hatás. Csak azután jön létre, miután a Korlátozás hatása minden játékosnál lezajlott. Azaz a maradék lapból fog dobatni.
Kiadás: Alappakli, 11. kiadás Gyakoriság: ritka Lapszín (isten): Sheran Típus: általános Altípus: teknős Szöveg: Ha bármilyen módon eldobod a kezedből, ellenfelednek el kell dobnia 1 véletlenszerű lapot. Minden nem teknős lény a Semmibe kerül, vagy kapsz annyi VP-t és húzz annyi lapot, ahány varázslat van a Semmidben (de max. 5-öt) ÉS ez a lap a Semmibe kerül. Szinesítő szöveg: "Végig azt hittük, gyűlölik a mágiát. Pedig csak megóvni próbáltak bennünket tőle!" Illusztráció: Ruzsinszki Zsolt

Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában...
(írd meg nekünk és kijavítjuk!)

Létrehozás: 2020. július 14. 13:36:38Utolsó frissítés: 2021. október 18. 09:52:34 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2021
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.