Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Teknőshátról tüzelő ryuku íjászok
(Túlélők Földje életkép)
Küldd el képeslapként!
Ilyen hát, amikor a ryukuk hódítanak. Az első vonalban teknőseik hátáról tüzelő ryuku íjászok osztják a halált méregezett hegyű nyilaikkal.
Nézz szét a galériában!
Kérdezz-felelek 37.
Beholder Karácsony - Akció! 2019.12.09. - 2019.12.19.
Tükördimenzió lapelemzés – 3. rész
Tükördimenzió lapelemzés – 2. rész
Wastelands online

A lista folytatása...
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: Namír szántóföldek
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: Alanor bűnei
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: TF25
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Gemina erdeje

A lista folytatása...
A HKK Online jövője (1079)
Prófáciák - Zén minikiegészítő (8)
Kérdezz-felelek 37. (67)
HKK Androidra (139)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28218)
[HKK Piac] UR lapok (10510)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái kártyalap - Járvány

A lap felújított változata (ahogy egy késõbbi kiegészítõben megjelent)

- Kinézet -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 4 szavazat alapján 5.2)

- Használhatóság -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 5 szavazat alapján 7.0)
- Eredetiség -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 4 szavazat alapján 7.2)
(AK1) A Járvány első mondata helyesen: Célpont lény a gazdája előkészítő fázisában a gyűjtőbe kerül.
(AK2) Rejtőzködő lényen nem lehet Járványt indítani, de átrakni rá lehet, ugyanis a Rejtőzködés az ellenfél előkészítő fázisában történik, és ekkor az ellenfél határozza meg a hatások sorrendjét. Nyilván ő először átrakja a Járványt, és aztán engedi a Rejtőzködést.
(AK2) A Járvány lapról lemaradt: "bűbáj lényre". Tehát pl. Sihayára nem rakható rá.
(AK21) A Létsíkok kiegészítőben több olyan lény is van, melynek szövegében szerepel az, hogy nem lehet célpontja varázslatnak vagy valamilyen, az asztalon levő lap által okozott hatásnak (pl. Igazságtevő, Pszi elementál). Ezekkel kapcsolatban több kérdés is érkezett, így néhány példával bemutatom, hogy ez a mondat pontosan mit is jelent. A "nem lehet célpontja varázslatnak" rész egyértelmű volt mindenkinek, a problémát inkább a mondat másik fele okozta. Az asztalon levő lap által okozott hatásba beletartoznak a lények aktivizálást igénylő képességei (pl. Baghar, Eliana), tárgyak (pl. Parittya, Thargodan csatatank), épületek (pl. Raia temploma) vagy bűbájok (pl. Járvány, Fejvadász klán) azon hatásai, melyekhez célpontot kell választani. Ez az immunitás nem tesz különbséget aközött, hogy a hatás a lénynek előnyös vagy hátrányos, ezért a Thargodan csatatankot ugyanúgy nem lehet rá használni, mint a Parittyát. Azok a hatások melyekhez nem kell célpontot választani (pl. Raia oltára, Influenza) továbbra is hatnak ezekre a lényekre. A varázslatokra visszatérve, ez a képesség nem azonos a mágiaimmunitással, tehát az olyan sebző varázslatok, melyek a lények egy csoportjára hatnak (pl. A halál csókja) sebeznek az ilyen lényeken.
(AK24) Mérgezés: Lady Olívia macskájáról leesnek a méregjelzők, ha nem hal meg végleg a méregtől, csak egy életjelző esik le róla. Egy kicsit ellentmondásos a helyzet, mivel a lap szövege szerint, ha a macska meghalna, és van még rajta életjelző, akkor csak egy életjelzőt kell levenni róla, és az őt megölő hatás (pl. Járvány) szempontjából úgy kell tekinteni, mintha a gyűjtőbe került volna. Ugyanakkor már megjelent (AK20), hogy ha a macskát megmenti az életjelző, a rátett lapok és jelzők nem esnek le. Nos, ezt a részt kell egy kicsit tovább bontani: abban az esetben, ha a rátett lap(ok) vagy jelzők okozzák a macska halálát, és az életjelzők megmentik, akkor ezen lapok és jelzők szempontjából úgy kell tekinteni, mintha meghalt volna, azaz leesnek róla a méregjelzők és a bűbájok (pl. Járvány, Végelgyengülés stb.).
(AK25) Lady Olívia macskája szövegének az "őt érő hatások szempontjából úgy kell tekinteni, mintha a gyűjtőbe került volna." részletében az "őt érő hatások" kifejezés szigorúan arra a hatásra vonatkozik, ami a gyűjtőbe küldené a macskát (pl. Járvány, Influenza, Éhínség stb.), ha az életjelzője nem mentené meg. Azaz Az élet egyensúlya, az Árnyékvilág, Az élet körforgása stb. szempontjából a macska nem kerül gyűjtőbe, ha csak egy életjelző esik le róla. Képletesen szólva: a Kaszás elégedetten távozik, de a macska mégsem döglik meg.
(AK28) Quwarg szabotőr feláldozásával nem tudom megakadályozni, hogy Járványt rakjanak egy quwargomra, mivel a szabotőr csak olyan varázslatokat és hatásokat akadályozhat meg, amelyek a kijátszáskor megsebeznék, gyűjtőbe küldenék vagy ellopnák egy vagy több quwargomat. A Járvány a kijátszásakor nem csinál semmit a quwarggal, csak az előkészítő fázisban öli meg azt, tehát a szabotőr képessége nem működik ellene, ugyanúgy, ahogy pl. az Influenza és az Éhínség ellen sem.
(AK28) A Kristálypraglonc egy lény, annak ellenére, hogy szörnykomponensből kell kijátszani. Azaz minden varázslat és hatás, amely egy adott lényre hat, az a pragloncra is hat, két kivétellel. Az első, hogy a sebző varázslatok és hatások 0-át sebeznek rajta. Vagyis rá lehet lőni a Tisztítótüzet, bele lehet parittyázni, meg lehet ütni lényekkel, de a sebzés minden esetben 0 lesz. A második kivételt pedig az olyan varázslatok és hatások jelentik, amelyek gyűjtőbe küldenek egy-egy lényt (pl. Járvány, Uman szelleme), vagy a játékból kiraknak (pl. Elimináció, Élőholt mágus, Kiűzetés) lényeket. Ezeket is lehet a pragloncra használni, csak semmilyen hatásuk nincs rá. Tehát lehet rá használni a Sötét kastplomot, és a kastplomjelzők erősítik is, meg lehet idézni Nagyobb idézéssel (ez esetben, ha játékban akarom tartani, ki kell fizetni mind az öt komponenst, a -2 VP itt értelmezhetetlen). A tárgyakra vonatkozó hatások és varázslatok viszont csak akkor hatnak rá, ha az a varázslat vagy hatás a gyűjtőbe küldi a tárgyat, azaz jelen esetben a pragloncot (pl. Gigaököl, Unkreáció). A többi tárgyra ható varázslatnak és hatásnak (pl. Ferratáció, Lopás szakértelem, Gnóm mágus) semmi hatása nincs a pragloncra. A lapokra illetve lapok egy csoportjára ható varázslatok és hatások (pl. A gyenge pusztulása, Déja vu, Apokalipszis, Kisebb kívánság, Teljes fordulat stb.) korlátozás nélkül kifejtik hatásukat a Kristálypragloncra. A Vulkánkitörés, a Savhurrikán és a hasonló varázslatok a lények egy csoportjára hatnak, és mivel a lények is lapok, ezért ezek is beleesnek a "lapok egy csoportjára ható" varázslatok kategóriájába, azaz ezek is leszedik a pragloncot.
(AK33) A Járvány szövege szerint az a lény amelyiken a Járvány van, a gyűjtőbe kerül, majd a Járvány átkerül egy másik lényre. Amikor az Óriás pöfeteg a gyűjtőbe kerül, azonnal létrejön a ráírt hatás, miszerint ha kikerül a játékból, kis gombajelzők keletkeznek. A Járvány továbbrakása pedig azután történik, amikor már megvannak a kis gombák, amikre át lehet rakni.
(AK51) A Halálóriás szövege nem mond semmit a rárakott lapokról és jelzőkről, így azok az óriáson maradnak (pl. Járvány).
(AK6) A hatások az előkészítő fázisban egymás után történnek, méghozzá a te általad meghatározott sorrendben, sosem egyszerre. Ha egy lényen két Járvány van, akkor amint az egyik Járványt továbbraktad, a lény a másik Járvánnyal együtt a gyűjtőbe kerül, már nem tudod továbbrakni.
(AK8) Nem lehet átrakni egy mágiaimmúnis lényre (pl. T. Vlagyimir) a Járványt, vagy a Kataklizmát, akkor sem ha azt már korábban kijátszották egy másik lapra, mivel az átrakásnál is célpontot jelölsz meg, és egy mágiaimmúnis lény nem lehet varázslat célpontja.
Kiadás: Alappakli, 1. kiadás, Alappakli, 2. kiadás, Alappakli, 3. kiadás, Alappakli, 4. kiadás Gyakoriság: ritka Lapszín (isten): Sheran Típus: bűbáj lényre Szöveg: A célpont lény az előkészítő fázisban a gyűjtőbe kerül. Ilyenkor a Járvány átkerül egy tetszőleges másik lényre, amit az elpusztult lény irányítója jelöl ki. Ha lény másképpen pusztul el, a Járvány a tulajdonosának a gyűjtőjébe kerül. Illusztráció: Dorin Damaschin

Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában...
(írd meg nekünk és kijavítjuk!)

Létrehozás: 2003. október 10. 20:04:11Utolsó frissítés: 2015. május 20. 18:53:27 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.