Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Pakliszerkesztő (mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: A fény gyermekei szeptember 18.
Hatalom Kártyái - Kristályláz július 17.
A pillanat képe
Elemi rin
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Az elemi rin a hiedelem szerint egy másik létsíkról származik, és ha itt találkozol vele, akkor épp valamilyen síkok közötti átjárót keres, felderítő munkát végez, vagy el akar ragadni egy galetkit." - részlet az Encyclopedia Fantasiából
Nézz szét a galériában!
Iustitia
2021 szeptember Beholderes HKK versenybeszámoló
Kérdezz-felelek 42.
Válogatós verseny - 2021. szeptember 18.
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő A fény gyermekei

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái verseny - 2021. október 10., Szeged 8.
Hatalom Kártyái verseny - 2021. október 10., Szeged 8.

A lista folytatása...
Iustitia (64)
[HKK Piac] UR lapok (10615)
HKK pakliszerkesztő (177)
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (3198)
2021 szept. beholderes HKK versenybeszámoló (3)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7309)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
Nézet:
Nekem sem tetszik az összehasonlítás, és igazából egyik játékkal való összehasonlítás sem, mert tudtommal sehol sem úgy vezettek be rotációt, hogy aztán éveken át egyenletesen gyengülő lapokat jelentettek meg (vásárlást demotiváló), hogy egy 8-10 éves állapotot visszaállítsanak, hamem azért, hogy az aktuális lapkészlet átlagerejét megtartsák.
 
Ok, azert biztam benne hogy az egy alap dolog, ha vitazunk, otletelunk valamirol, akkor kellenek peldak pro es kontra oldalrol.
Ha nem ert velem egyet valaki azt en siman elfogadom, nem is kell velem egyet erteni, de az hogy magicet akarok csinalni a hkk-bol (miert is akarnam?), meg ha nem vagyok jelenleg aktiv jatekos ne szoljak bele, az a temahoz nem egy epito es elgondolkodtato kritka
Sajna magust vagy mas rotalo tcg-t nem tudok felhozni peldalozni, mert azzal nem jatszottam, igy marad az mtg.
Nehany tenyt felhoztam az aggodo kerdesekre, de jah elengedem a temat, mivel ahogy olvastam a hozzaszolasokat, akirol tudom hogy csak a hkk-t jatsza ellenzi (ugy 95%-ban), aki meg mar jartas a rotalodo tcg-kben az meg tamogatja.
Sajna a kiado meg jo par eve tul PC az ilyen kerdesekben, es erzelem alapon fog donteseket, valtozasokat hozni es nem eszervek miatt.
 
Asszem ezt a magic témát "hasznos"lenne itt végérvényesen lezárni...
 
Persze hogy jó nézni hogy mit csinál a" kolléga" legfeljebb "kölcsön vesszük" töle az ötletet ha már a nekünk nincs..Zseniális mentalitás csak az gond vele hogy a magic teljesen más pénztárcájú/mentalitású emberek igényeire van tervezve/szabva...A hkk-az magyarország,magyar emberek magyar fizetések(Jó esetben,rosszabb esetben zsebpénzek és társaik...)és nem tudom hogy feltünt e de nincs ötmilliós játékos állománya...(Most irtam egy számot.)Nincs mindennap verseny,nincs online játék/verseny lehetöség.A versenyeket úgy kell belöni hogy lehetöleg ne sokadikára essenek,(ami a frissen bontott/draft halála ugye...)és még sorolhatnám itt a problémákat napestig de tök felesleges....
 
A Magicnek kb annyi köze van a HKK-hoz, mint egy Trabantnak egy Ferrarihoz. Itt mindkettő TCG, ott mindkettő autó. A Magicnek összehasonlithatatlanul nagyobb az anyagi és játékosbázisa. Másként reagál a 2 játék barmilyen őt érintő eseményre.
 
Nyilván HKK nemegyenlő Magic, de azért hasznos látni, hogy egy igen régóta működő, nagy gyűjtögetős kártyánál hogyan alakult a rotáció és a lapok értéke.
 
Sajnalom hogy ismet magic pelda (aki mar unja ne olvassa el), de akkor arra valaszolj, hogy ott miert kerulnek sokkal sokkal tobbe az eternal lapok, mint a standard lapok? Nem is feltetlen alfa, beta es egyebb 27 eves lapokra gondolok, hanem 5-10 eves kiadasokra.

Van rengeteg olyan gyakori es nem gyakori lap, ami 3-4-edjere jott ki ujra, nem standard legal, es meg is 2-3000 ft darabja. Gyaknemgyak lapok. Nemreg jott ki egy eternal reprint kiadas, nehany uj lappal. Az egyik ritka abban jelent meg 3-adjara, nem standard es hat csicska 10K-ert lehet megvasarolni (az elso verzio 15K volt, 5 ezer ft eses 3 kiadas es rotalodas alatt).

Ha rota utan a jatekosok szarert hugyert lovik be a kiesett lapokat az mar az o bajuk szerintem.
 
Az hogy nem értéktelenedik el egy gyűjtemény, finoman szólva elég merész már-már ilyen fantazmagóriába illő gondolatmenet. Alapvetően jó néhány olyan ur van, amelynek alapvetően a képességei miatt ,kvázi azért szereznek be, hogy játszanak vele pl ősköd, gida, fókuszálás , elmehatalma, mardaktor taktikus , búvópatak most fellehetne mérni ,hogy hány játékos az aktív gyüjtő kvázi játszik és gyüjti is emellett a régi lapokat, és hány az aki nem játékos ,csak szimplán gyüjti, a mérleg nyelve értelemszerűen ez előbbi felé billen. Na már most egy versenyjátékosnak értelemszerűen az ulták játszhatósága szabja meg az értéket ( már mint ha újabb ur-ekről beszélünk) és alapvetően az újabb ureknek nem alkotnak olyan kuriózumot, mint mondjuk egy nagyobb kívánság, vagy egy káoszplazma , így mivel a verseny ur-ek elég sokat nyomnak a lattba egy -egy gyüjtemény értékesítésekkor, így ,hogy ha nem játszhatóak ,az igen is csökkenti egy gyűjtemény összértékét, nem is kis mértékben
 
Hogy jó ötlet-e a rotáció vagy sem, igazán nem tudom előre megmondani. Látok benne rációt de ez nagyon pengeélen táncolás lesz ha meglépitek.

A kezdeti időszakban a 4évet mindenképpen túl hosszúnak gondolom. 2évet reálisabbnak látok, így rá is lenne kényszerülve a játékos, hogy a rotakor megcsonkított paklija kiegészítésére a gyengébb lapokból válogasson. Később kitolható lenne akár 3-4 évre.

Illetve jó dolognak tartanám azt amit már sok nálam fényévekkel hozzáértőbb kolléga megírta, hogy a semlegesítésként kijátszott lapok a gyűjtőbe kerüljenek, ha semlegesítésként lettek megtolva.

Sőt tovább megyek (bár ez inkább csak félig átgondolt ötlet) hogy bannolnám a lap countereket. Ha ezek nem lennének, tényleg komoly feladat lenne felkészülni az adott metában várható kulcslapok ellen. Nem csak beszórom a 0-1zsz-es lap countereimet aztán lemegyek "zsírozni" a versenyre. Mondom ezt úgy hogy a counterelést egy nagyon fontos mechanizmusnak tartok a hkk-ban. A beleszólás lehetőségének hiánya nagyon fájna a játékélmény szempontjából. De már nagyon átesett a dolog a ló túloldalára, és ez szerintem a "lap" counter megszüntetésétől gyökerezik. Csak idő (nyílván hosszú évek ) kérdése volt hogy megfelelő számban legyenek kiadva ahhoz hogy a pakli döntő része ebből álljon.
 
Ansinatis:

1) Nem, nem akar senki Magic-et csinálni a HKK-ból. Ez nettó butaság. Aki Magic-et akar játszani, az nem a HKK-ból akarna magic-et csinálni, ahnem elmenne Magic-et játszani tök ingyen online.
A Magic egy példa volt,a hol jól működik a rotáció 25 éve. Lehetett volna példaként hozni más CCG-ket is, majdnem minden van rotáció.

2) Ebből az arrogáns stílusból kérlek vegyél vissza. Én pl. úgy mondom el a véleméynem (nem pedig osztom az észt), hogy általános iskolás koromtól főiskolás koromig játszottam HKK-val. Később meg Magic-kel, meg Trónok harcával, meg Vampire-el, meg Warcraft CCG-vel.

colby1987:

Nem gondolhatod komolyan, hogy ez egy összeesküvés ellened, hogy így szedjék el a pénzed. Ez most arról szól, hogy hogyan legyen hosszú távon játszható és változatos a HKK.
Mi nem érthető azon, hogy a rotálás után a lapjaid nem a kukába mennek, hanem egy másik formátumban maradnak játszhatóak.
Ha neked nem tetszik a Standard formátum,a hol csak az újabb lapok játszanak, akkor mész olyan versenyre, ahol midnen játszik.

Srácok: ne találjátok már ki, hogy itt valami háttérhatalom működik, ami azon ármánykodik, hogy minél több pénzt szedjenek ki belőletek. A cél itt most a játék túlélése, ami nyilván anyagi érdeke a kiadónak, mert ebből él. Nektek meg jó, mert a hobbytok kivergődik a gödörből, ahol most van.
 
Ez nem ferdítés. Szerintem nyugodtan mondja el a véleméynét az is, aki potenciális jövőbeni játékos vagy potenciális újrakezdő volt játékos.
Legyen már egy konstruktív vita, ne ez az arrongáns hangnem ezel a mit pattog aki nem is játszik a jelenlegi metában hozzáállás.

Pontosan ettől alakul ki ez a belterjes, kirekesztő közösség a megmondóemberek árnyékában.
 
Most csak az 1-re es a 4-re:
Kerlek olvasd el (esetleg ujra) a 153-as hsz-emet.
Ott leirtam, hogy nem lesz kevesebb koncepcio, es nem kell eldobnod a kedvenc koncepciodat (1-2 kivetel lehet, de az eddig is volt), mert kap uj lapokat a kirotalodok helyett. Ehhez venned / cserelned kell az uj kiegbol, cserebe kicsit mas lesz a jatekelmeny, probalgathatsz uj lapokat bele, melyik hogy mukodik, uj kombkat fedezhetsz fel - az is konnyen lehet, hogy az ujabb metaban erosodik a paklid!

A "mennyi ritka gitt" ugyben azert igyekeztunk az utobbi jopar evben, hogy a ritkak jok legyenek versenypaklikba (min. 1-be, de inkabb tobb pakliba), es ez eleg gyakran sikerult is. Termeszetesen van/volt olyan, hogy "jo ugyan abba, de az nem igazan versenydeck", de a potencial sok pakliban ott szunnyad, gyakran csak egy kis lokes / "jo, kreativ jatekos meglatja benne a lehetoseget es jol forgatja" kell, hogy odaerjen 1 versenyen jo helyre.
Ha ugy latjuk, hogy szukseg van ra, meg tudjuk oldani azt is, hogy a nemgyakoknak nagyobb resze legyen igazan versenyeros.
 
Bocsi de én sem hallottam erröl semmit az elmúlt egy évben pedig voltam pár versenyen...(Ja tudom elkerülte a figyelmemet..)
 
Rotával kapcsolatban az alábbi fenntartásaim vannak, ezek eloszlatásában segítsetek kérlek:
1) szűkülő meta: szűkebb lapkészletből nyilván kevesebb lesz az értelmes koncepció. Azok is gyakorlatilag a tesztelők akaratán fog múlni. Ez nyilván részben most is így van, csak rotával sokkal jobban fel fog erősödni.
A lenti levezetéssel pedig azért nem tudok azonosulni, mert az azt feltételezi, hogy a jövőben megjelenő minden lap értelmes lesz. Nem gondolnám, hogy ez a jelenlegi lapalkotáskor a tervezőasztalon másképp lenne. Mégis szinte az összes gy/ngy automatikusan kuka, a ritkáknak meg mondjuk a fele gitt kategória, amik sose látnak versenyasztalt, nem véletlenül. (no offense)
2) kreativitás halála: kevesebb lap, kevesebb értelmes lehetőség. Az nem igaz, hogy "emiatt a játékosok sokkal kreatívabbak lesznek, mert mindenki ugyan abból a lapkészletből kell, hogy összeállítsa a legjobbat". Ez csak sok mirror deckhez fog vezetni, főleg minél szűkebb lesz az intervallum.
3) kombók szinte teljes eltűnése: Pl.: Gakk (2019) poén mert van Sziturena (2016); Ködlovas (2020) poén mert van Ködóriás (2011). Mint stabil versenyerős opció régóta nincs kombó deck, viszont néha for fun vagy meglepetésből össze lehet dobni egyet-egyet mondjuk pörgősre. Ez is teljesen el fog tűnni a rotával. (Ha lesz is kombó, akkor az mindenki számára ismert lesz a szűk lapkészlet miatt, így pl. esélytelen a meglepetés ereje.)
4) kierőszakolt pakliváltás: jelenleg az embereknek van kb. 3-4 paklija, amivel általában játszik. Mondjuk 3 év elteltével várhatóan nem ugyan azokkal fog játszani, de azért mert Ő akarja (és mert a meta változik). Nem azért, mert a lapjai kirotálódtak és egyszerűen nem játszhat vele.
5) egyhangúság: a lapok erősödése ki van kiáltva rossznak, amit mindenáron meg kell akadályozni. Ezek alapján - és most mindegy hogy milyen szinten - de valahol meg fog állni a játék és a lapok szintje. Tehát 5/8/10 év múlva is ugyan olyan erősségű és jellegű lapokkal lehet majd játszani, annyi különbséggel, hogy egyik évben sárga és van 4 villámsebzése, a következő évben (amikor mondjuk ez kirotálódik) jön egy új csak piros és tüzet sebez (4-et). Ez elég unalmasnak hangzik hosszabb távon.


Ui.: Valahol elég lehangoló, hogy a kommentek jelentős többsége nem több a saját sérelmek felhánytorgatásánál... Az meg vicc, hogy sokan 1) a HKK-ból Magicet akarnak csinálni és 2) úgy osztják az észt, hogy valaha valamikor láttak/fogtak HKK lapot...
 
Bocsi az elmúlt 2 évben nem hallottam róla sehol csak egy magicestől.
 
A "semmibol rota" azt nem mondanam, evek ota beszelunk errol nyilvanosan is, hogy gondolkodunk, meg csak jo lenne, meg hogy is kene, de nyilvan nem gond, ha elkerulte a figyelmedet, csak mondom.
 
25 évig nem volt most hirtelen a semmiből kell Rota..
Ennek egy kicsit olyan szaga van, hogy keresünk pár indokot hogyan ajdunk el még több kieget.
Mindig megveszik majd mert úgyis tiltjuk és muszály lesz mert egyetlen régi laphoz se nyúlhat vissza. Kicsit mindent a profitért szaga van.
Eddig is volt megoldás ezek után is lehet találni rá ha igazán akartok.

Eléggé visszafogná pl a játékot az ha egy semlegesítésként kijátszott lap ugyanúgy a gyűjtőbe kerül kijátszása után mint a spell.
 
Az hogy "éppen" nem aktív jatekos nem kicsit ferdítes. Az meg hogy ir egy véleményt arrol hogy kéne alapjaiban változtatni a jatekon ugy hogy jóformán semmi rálátasa az irottak alapján csak azt eredményezi hogy órákat beszéltek a semmiről. De hajrá
 
Nagyjából így működik a HS-ben a balanszolás.
Kijön egy kiegben pár erősebb lap, abban a kiegben jön egy az általad leírt módon speciális ezekre jó ellen lap, ami amúgy másra nem igazán üti meg a szintet, így techelnek a HS-ben adott meta deckek ellen.
Nálunk ezekből side lapok lennének,ha átfordítom hkk-ra a felvetést.
 
Ez szerintem az "ellenlap" mint koncepció félreértése. Ha megjelenik egy 3-ért 3/3-as lény (nem tud semmit) és ez a durva, akkor annak nem szabad, hogy egy 3-ért 4/4-es lény legyen az ellenlapja. Mert így igazad van, egy univerzális durva helyett kaptunk egy másik, még univerzálisabb durvát.

Az ellenlapnak olyannak kell lennie, ami adott körülmények között, adott szituációban jó, de egyébként nem kirívóan erős. A fenti példánál maradva mondjuk 1-ért leszed egy képesség nélküli lényt.

Lehet a példa kicsit hülye, de talán érthető. Ha az egyik kiegészítő gyűjtőgen témájú, akkor legyen pár használható semmizés vagy újrahasznosítás benne. És ennyit tudjanak. Ne húzzanak mellé körönte két lapot. Ha jön a Kyorg és a drága durva lapok, akkor mondjuk lehet mellette olyan dobatás, ami alapból rossz, de az 5+ manás lapokból kettőt dobat. Vagy ami akkor termel neked igazán nagyobb előnyt, ha az ellenfélnek ilyen lapja van játékban. Egyébként pedig nem teljesen vállalhatatlan, de inkább nem jó.

Ezeket így nem árt mondjuk 2-3 egymást követő szettben követni, kicsit ide is tenni, onnan is elvenni. Meg lélekben felkészülni, hogy ha véletlenül mégis borulna a meta, akkor lehet a következő kiegben mégis kicsit erősíteni kell egy ellenlapot.

Ezekben az a szép, hogy egyrészt az ellenlap csak adott körülmények között jó igazán (el kell találni a metát), így nem viszi el a creepet - hiszen minden más esetben kicsit közepes alá; másrészt pedig nagyjából egy időben rotál azzal, ami ellen létre jött.
 
Ez a belterjesség szintén nem tesz jót a HKK-nak. Engedtessék már meg midnenkinek, hogy elmondja a véleményét az is,a ki éppen nem aktív játékos.
Pont a játék jelenlegi állása miatt nem aktív már sok régi játékos és nem lesz az sok jövőbeni játékos.
 
Soha nem értettem miért dobnak be olyan emberek szabálymódositasokat akik nem is játszanak. Mintha én magicbe kezdenék el okoskodni kb...
 
Versenyre nyílván nyerni megy, de azért egy TCG ne annyiból álljon már, hogy 2. körben vége a játéknak, besöpröm a nyereményt oszt megyek haza.

A nem versenyző játékosokat, akik csak egy hobbyt szeretnének a barátaikkal meddig fogja ez lekötni?

Ugin elég nagy probléma volt Uro bannolása előtt, amikor a zöld-kék pakli kipakolta már a játék elején és lefojtotta az ellenfelet. Én az Omnathot nem érzem akkora problémának az Uro bannolása óta. BW Human paklival a legtöbbször hozom ellene a játékot.
 
A rend kedvéért: Ugin sosem volt igazán probléma, Omnath a legújabb gond és eléggé hatalmas, ami viszont már csak négy mana (de kétségtelen hogy mèg így is egészségesebb mederben van a játék, és egy Dimir Shark kontroll képes elverni).

Utolsó mondathoz: versenyen eddig is a az emberek jelentős része nyerni akart.
 
Miklós, ilyesmire gondolo:
Picit vissza az időben a VH nem használt varázslatot, hanem a sok apró lény megölt vagy kB ugyan ez az ében íjjász. Kijött a bölcsi és ez önmagában elrakja ezeket. Vagy kyber vs gyűjtőgen stb. Ezek az "ellen lapok" erősek maradnak az után is ha kiesik a vh, gen stb.
Kérlek az analógiát nézd és ne azt, hogy a bölcsi nem is a vh ellen jött ki
 
A teljes rebootra is a rotáció a megoldás.
Az instant reboot egy nagyon drasztikus lépés, a rotálással megoldott lassú reboot viszont szerintem egy szükséges lépés a játék stabilizálására. Mellesleg én ezt sok-sok évvel ezelőtt is felvetettem, csak akkor mindenki hülyének nézett miatta, pedig akkor nem is jutott volna idáig a játék ahol most van.
Megint csak a magic-et kell felhoznom példának, ahol jelenleg az Ugin planeswalker maitt lázadnak a játékosok, amivel a biztos vereségnek látszó helyzetből meg lehet fordítani az állást és auto-nyerni, pedig az a lap 8-ért jön.
A HKK-ban most leteszel egy lapot, aminek van 23 képessége és megfájdul a fejed mire feldolgozod agyilag, hogy mit is csinál, ráadásul 1-es idézési költségért.
Már 10 évvel ezelőtt sem voltam hajlandó leülni HKK-t játszani. Amikor a felhúzom a összes és van 20 VP-m paklival ült le elém, akkor eladtam a barátságos játékra megtartott utolsó paklimat is és azóta csak párszor játszottam a abrátaimmal úgy, hogy összeöntöttünk 200 Gy-Ngy lapot egy közös paklinak.
Én örülnék egy normális játékkörnyezetnek, hogy legyen értelme újra HKK-t játszani.
Most a 2. körben nyerek, instant sikerélményen élvezkedő emberek természeesen lázadnak a rotáció ellen. Szerintem eljött az idő, amikor nem lehet ezeknek az emebreknek a hisztijére hallgatni.
Szerintem jelenleg valódi játékélmény nincs a HKK-ban, egy e-sport szinten mozog, ahol a nyerés mindenek előtt van, a hobbyjátékosok meg szépen kikoptak.
 
Szerintem a jelenlegi problemakra meg mindig a legjobb megoldas a (jol megtervezett es kivitelezett) rotacio, de abszolut megertem aki tart tole es ellenzi.

Felve bedobnek egy koztes allapotot, azokra a problemakra amiket a kommentekbol olvastam:

Mi lenne, ha jovo ev januarjatol marcius-aprilisig lenne egy teszt idoszak (szigoruan minden versenyhelyszinnek alkalmaznia kell, hogy nagy legyen a merites, formattol fuggetlen) ahol az alabbi tiltasok/valtoztatasok lennenek:

- A kezdes jogarol a lapok felhuzasa elott kell donteni
- Tiltottak az epikusok
- A vedekezes szabaly nem mukodik
- Semleges csatamezo mellett nem lehet kiegeszito paklid
- Semlegesiteskent kijatszott lap a gyujtobe kerul, es mas kijatszaskori kepessege nem jon letre
- ‘E’, ‘J’ ikonok nem mukodnek es a lenyeken a ‘K’ az ‘P1’-re modosul
- Nincs izom es eletjelzo
- X problemasabb leny tiltasaval, vagy a ‘szarny’ ikon levetelevel.

Illetve ez egy eleg extrem javaslat, de szerintem egy probat megerne. Reakcio, mint altipus megszunne, helyette ami azonnali, azt reakciokent is hasznalhatod. Leszedes, dobatas, laphuzas stb. barmi, ha azonnali varazslat.
Ha rajtam mulna a lapok aktivalast kivano kepessegeit is reakciokent is lehetne hasznalni, de ez lehet egyelore sok lenne.

Rengeteg dolog amit fentebb felsoroltam, problemas lenne eszbe tartani, es ez sem old meg minden jelenlegi problemat (pl atlag manaktseg), de ha a jatekosok nagy resze ezt jonak talalna, talan rotacio nelkul lehetne mersekelni ezt a nagy rohanast a jatekban.

Ui: ismetlem, ez csak egy szvsz otlet a kompromisszumra
 
ÖSSZEGZÉS
---------------
A posztokat még egyszer átnéztem, alapvetően a következő 3 álláspont van:

1.) A rotáció szükségszerű, támogatja az elképzelést (ez a többség)

2.) Sokkal drasztikusabb lépésre lenne szükség, 2-3 éves rotációs intervallumra, epikus és/vagy narancs rotálásra (volt, aki teljes rebootot emlegetett)

3.) Ellenzi a rotációt. Az ellenzőknek 2 fő aggálya van: a meta szűkülése, vagyis, hogy kevesebb féle paklival, lappal lehet majd játszani, ill. az, hogy a gyűjteménye értéke csökken.

Az alapvető cél az, hogy minden játékos elvárásainak megfeleljünk. Nyilván, itt azért vannak elég ellentétes álláspontok, de én hiszek benne, hogy van olyan kompromisszum, amit szinte mindenki el tud fogadni.

Én egyébként mindig azon a véleményen vagyok, hogyha számottevő ellenzés érkezik egy változásra, akkor inkább ne változtassunk, maradjon minden a régiben. Viszont itt nem igazán merült fel már alternatív megoldás. Amit viszont le kell szögeznünk: szó nincs itt arról, hogy a pohár félig üres lenne, és szükség van a világvége hangulatra. A HKK most már 8. éve prosperál és növekszik folyamatosan, a járvány ellenére rekordszámú játékos van a versenyeken. Rengeteg féle paklival játszanak, számos hosszú, izgalmas meccset látunk. Szóval aki tudja, segítsen nekünk pozitív hozzáállással Szerintem még soha ennyit nem dolgoztunk a HKK-n, mint idén, irdatlan mennyiségű munkám volt azzal, hogy átálltunk a Cartamundis gyártásra, és ez nemcsak időben, költségben is nagyon nagy többletet jelent nekünk. A tesztelő csapat is irdatlan nagyot hajrázott, és a grafikák is gyönyörűek lettek. Mindezt azért, mert szeretnénk, ha elégedettek lennétek a játékkal!

Nem tudom, mennyire lenne megnyugtató, ha azt mondanám: nem lesz semmiféle rotáció (ugye ez az a szitokszó, ami más játékokban annyira ijesztő és sokkoló volt). Egyszerűen csak, bevezetünk egy új versenyformátumot, Új Nemzedék néven, ahol sok más speciális formathoz hasonlóan, meghatározott szabályok lesznek a pakli összeállítására. Ettől még lesznek más formatok is. Remélem ez mindjárt jobban hangzik

Az értékcsökkenéssel kapcsolatban írtam már az alábbiakban, a meta szűkülés témában Balázs elég jól megfogalmazta a dolgokat (153-as hozzászólás) számokkal. Remélem azért sikerült az aggályokra reagálnunk valamennyire, nagyon fontos számunkra, hogy a kétségeket el tudjuk oszlatni. Kérlek benneteket, próbáljatok segíteni nekünk, aki még most is úgy érzi, nem lesz ez jó, hogy a HKK lapok nem erősödnek tovább, és bevezetünk egy új formátumot, az érzésen kívül ossza meg velünk az érveit is!
 
Köszönöm a rengeteg értékes hozzászólást! Két posztot fogok írni. Az egyikben néhány, az oldalon felmerült dologra reagálok, a másik posztban pedig írok egy összegzést, hogy hol tartunk most, hogy az is átlássa, aki nem tudta elolvasni mind a 180 hozzászólást.

Narancs lapok: én nem érzem annyira, hogy a játékot a narancs lapok tennék tönkre. A narancs lapok jó okkal jöttek létre: bizonyos koncepciók nem voltak életképesek nélkülük. Már a HKK korai evolúciós fázisában kiderült, a legoptimálisabb dolog az olcsó, varázslat alapú, univerzális lapokkal játszani. A lényes paklik viszont szinte mind egymásra támaszkodtak, be kellett rakni a pakliba több, azonos altípusú lényt, hogy támogatni tudják egymást, kiszorultak az univerzális spoilerek, és a pakli ettől gyengült. Eredetileg a narancs lapok ezt a hiányt akarták visszamenőleg foltozni, de előrefelé ez már nem teljesen így volt, a lények maguk is folyamatosan erősödtek, a követőtől függetlenül. Minden egyes változás, szabály, lap a megváltozott környezetre reagált. A hagyomásos követőkkel iszonyú sok gond volt, az, hogy 4 lappal kezdtek, az, hogy ha leszedték, az volt a baj, ha nem, akkor az. Az epikus követők csak egy választ jelentettek az összes, régi követővel kapcsolatos problémára. Játsszon mindenki 5 lappal, és válasszon mellé egy narancs lapot. Nem borult itt semmi, egy szinte lettek hozva a paklik, ez volt a cél. A semlegesítésről, tudnotok kell, hogy az eredeti dilemma így nézett ki, hiába jön 1-ért egy lény, és van kijátszási képessége, ha 0-ért megfogják, mindig vp hátrányba fog kerülni. Egyszerűen nem érte meg lényekkel játszani. A semlegesítés jó okkal jött létre. Más kérdés, hogy mára boldog-boldogtalanon rajta van. Tehát ezek a változások mindig okkal kerültek be, más kérdés, hogy hosszabb távon hogyan torzult az egész. Ez egy folyamatosan változó rendszer, sosem lesz benne tökéletes egyensúly. Épp ez a pakliépítés lényege, hogy megtaláld azokat a lapokat, amelyek az adott meta, szabályok mellett a legjobban tudnak együtt működni. Ez nem "rendszerszintű hiba", hanem egy olyan jellemző, ami minden létező összetett játékban megtalálható.

A gyűjtemények értékének csökkenésével kapcsolatban, goblinoska elég jól összefoglalta a lényeget. Szerintem sem működik, 5 évig játszol lapokkal, és utána elvárod, hogy értékben eladd őket. Aki játszik, az az új lapokat veszi, az 5 éves lapokat régesrég beszerezte már ő is. A gyűjtők meg a sokkal régebbi lapokat gyűjtik.
Azzal kapcsolatban, hogy a lapokat kevesebb versenyen lehet használni, ezért csökken az értékük: Eredetileg a HKK-ban csak hagyományos vereny volt. Aztán jöttek az új formátumok. Hatalom korlátozása - nem lehetett ritka lapokat használni rajta. Mégsem háborgott senki, hogy a gyűjteményének csökken az értéke, mert nem tudja minden versenyen használni a beszerzett ritka lapjait. Ott volt a veszélyes faj, ahol a sok drágán megszerzett spoiler szintén porosodni kényszerült. A sokszínűség jutalma, ahol hiába szerezted be a 3-at mindenből csak 1-et rakhattál be, és ultrát egyáltalán nem! És akkor nem beszéltünk még a frissen bontott versenyekről sem, ahol bármennyi kártyád is volt, új paklit kellett venned ahhoz, hogy játszhass. Szóval sok lapod volt, amit eddig is nagyon sok versenyen nem használhattál. Ez csak még egy format, ahol pár régi lap nem lesz használható. Ettől függetlenül, bármi lehetséges, bizonyos lapok értéke nőhet, csökkenhet, én csak remélni tudom, hogy olyan paramétereket sikerül felállítani, ami erre nem lesz számottevő befolyással.

Tovabba azt sem egeszen latom meg, hogy a 4 eves atmeneti idoszakban miert is szeretne majd barki boostert bontani, ha jelenleg 60 jatszhato koncepcio van

Az élő koncepciók legtöbbjéhez azért lesznek olyan lapok az új kiegben, amit vétek lenne kihagyni, mint minden korábbi kiegészítőben is. Ha mondjuk a kiegek erősségét számokkal akarjuk modellezni, pl.
2018: 20-as, 2019: 21-es. 2020: 22-es. És 2021 végén jön egy 21-es erősségű kiegészítő, azt miért ne akarnám bontani, berakni, amikor még a 20-as erősségű lapok is elég jók, hogy játsszak velük?
Laci, gondold végig. Kijön egy erős lap. Eddigi gyakorlat kijön egy ellen lap ami szintén erős. Kiesik az első erős lap, de még bent marad az ellen lap, ez megint ellen-ellen lapot szül....

Ha kiesett az erős lap, akkor az ellen-lap hasznossága jelentősen csökken, minek kellene ellene lap?
 
Laci, gondold végig. Kijön egy erős lap. Eddigi gyakorlat kijön egy ellen lap ami szintén erős. Kiesik az első erős lap, de még bent marad az ellen lap, ez megint ellen-ellen lapot szül....
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2021
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.