Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ha lesz Új Nemzedék versenyformátum, azon korlátozzuk-e megjelenés szerint, hogy milyen narancs lapokat lehet használni?

1.) Ugyanúgy legyenek korlátozva, mint a többi lap.
2.) Két évvel régebbieket lehessen használni, mint a többi lapból.
3.) Négy évvel régebbieket lehessen használni, mint a többi lapból.
4.) A narancs lapokat ne korlátozzuk, max térjünk erre vissza egy év múlva.
5.) Nekem mindegy.
6.) Nem HKK-zom, csak szavazok.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK Negyedszázad október 23.
A pillanat képe
Sheran lázadása
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Kering egy misztikus történet a köztudatban, melyről senki nem tudja mennyi is a valóságtartalma. Egykoron Sheran, a Természet Istene úgy bedühödött az Istenek Panteonjában vívott csatározások során más istenekre, hogy pár órára elvesztette a kontrollját a Ghallán élő teremtményei felett. A növények fellázadtak, és mindenkinek nekiestek, aki az útjukba került. Különösen az erdőben táborozó kalandozók jártak alaposan pórul az eset során.
Nézz szét a galériában!
Homokdűnék érdekességek, információk
(J) mint jóslás, azaz játékonként egyszer
XXIV. HKK Nemzeti Bajnokság - 2020 - október 23-25.
Előrendelhető a legújabb Zén minikiegészítő a jubileumi Negyedszázad!
A játék fejlesztésének lehetőségei

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások

A lista folytatása...
HKK kérdés? (45336)
[HKK Piac] Eladó lapok (141550)
XXIV. HKK Nemzeti Bajnokság - 2020 - október 23-25. (35)
Homokdűnék érdekességek, információk (14)
Online HKK sorsoló program (41)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9438)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Nézet:
Jogos egyetértek. Régen így volt ahogy írod sztm a szabály könyvben is. Egyébként ez az egyben kidobas honnan jött nem tudom. De már mindenki természetesnek veszi. A kezdés átadás aztnem tudom megitelni de lehet hogy jobb lenne ha nem lehetne át adni.
 
A ne lehessen átadni a kezdést és 2x kelljen dobni (elsőbe és harmadikba) miert nem jo?
 
Egyszerű, akinek nem tetszik, offolja. Én is árulom a lapjaim
 
Miközben arról beszélünk , hogy túl komplex a játék, olyan problémák veszik el a kedvem a hkk-tól, amik nevetségesen primitívek, ehhez a nagy bonyolult rendszerhez, amiről szó van

Konkrétan azt érzem az utóbbi időben, hogy egyre kevésbé van a kezemben a meccs sorsa, és, ha nyerek sem vagyok elégedett, ha meg bukok, frusztrál ,- mert konkrétan a kockadobás + kezdőkéz felhúzásnál már jól megjósolható a végeredmény, amit nagyon szépen megspékel,hogy a kezdési jogot alkalmazó játékos, ha húz kyorgot/homokot/, már kár is szinte lejátszani a meccset.
Illetve ezek a nyerés automaták sem valami egészségesek, mint a tűzmadár, amikor annyi szerepe van a játékosnak vele, hogy fel kell húzni.

Lehet itt kínlódni ezekkel az ikonokkal, meg agyalni , hogy legyen közérthetőbb, de jobb lenne a játékmenet problémáira fókuszálni ezeket az energiákat.
 
A védekezés szabály teljes kiiktatásával a kezdő szerepe felértékelődik. Elég egy jó húzás, és gyakorlatilag nyert is.
 
Szerintem ha "2-t kéne nyerni", akkor a pakliépítés-side építés is változhatna. Továbbá, az se mindegy, hogy te a 2 wint beszerzed 10 perc alatt, a másikak meg 0-0/1-1-nél járnak 50 perc után és addig te malmozhatsz. A fix 3 játszmával az időbeni különbség a "2-t nyerni" opcióhoz képest, mérséklődik.
 
Ezzel (szerintem) az a gond, hogy megint a jatek bonyolultsagahoz tesz hozza, a masik mar mellemes, hogy (szinten szerintem) nem is tul jo megoldas.

Egy versenyen csak ennyit kellene kiprobalni:

1. Vedekezes szabaly nem mukodik egyaltalan.
2. Kockadobas utan aki a nagyobbat dobja, az dont a kezdes jogarol meg a lapok felhuzasa elott.
3. A masodik meccs kezdeserol a vesztes jatekos dont, igy a 3-ikrol is.

Itt megkerdeznem Miklost, vagy aki jobban ert hozza, hogy miert kell 3-at nyerni? Ha 2 win kellene (tehat csak 1-1nel lenne 3-ik) az nagyon megvaltoztatna a sorsolo progi, bucholz stb dolgokat?
 

Abbas Krisztiánnal 2011-ben írtunk egy cikket erről a témáról. Aki még nem látta, szerintem fussa át. Aki már olvasta, annak is érdemes átfutni, hogy mi változott az elmúlt 9 évben... Kijöttek a védekezéses majd az idézéses lapok. Megjelentek a zanszilánkok, és a semlegesítés, és szinte minden laptípusban van már olyan, amit az ellenfél körében is kijátszhatok.
Az alternatív (side-) képességek özönéről meg nem is beszéljünk.
Na mindegy. Az értekezés végén a konklúzió tetszőlegesen variálható, az alapvetések azonban még ma is megállják a helyüket.
http://www.dungeon.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=89:gondolatok-a-h atalom-kartyai-versenyszabalyarol&catid=5:cikkek&Itemid=15


Kedves, hogy megemlítesz de nem venném el az érdemeidet, mert azért inkább Te írtad!

Szerintem is ki kellene próbálni valamit a cikkben / itt a fórumon felsorolt lehetőségek közül!
 
Ezt írtam én is, érdemes lenne egy próba szerintem.
 
Abbas Krisztiánnal 2011-ben írtunk egy cikket erről a témáról. Aki még nem látta, szerintem fussa át. Aki már olvasta, annak is érdemes átfutni, hogy mi változott az elmúlt 9 évben... Kijöttek a védekezéses majd az idézéses lapok. Megjelentek a zanszilánkok, és a semlegesítés, és szinte minden laptípusban van már olyan, amit az ellenfél körében is kijátszhatok.
Az alternatív (side-) képességek özönéről meg nem is beszéljünk.
Na mindegy. Az értekezés végén a konklúzió tetszőlegesen variálható, az alapvetések azonban még ma is megállják a helyüket.
http://www.dungeon.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=89:gondolatok-a-h atalom-kartyai-versenyszabalyarol&catid=5:cikkek&Itemid=15
 
Azt gondolom, hogy egy vállalható felállás lenne, ha kezdők kidobás, döntés a kezdésről, kezdőkéz felhúzása.
"A" első köre: mindkét játékos kap 1 vp-t
"B" első köre: senki nem kap vp-t
"A" második köre: mindkét játékos ap 2 vp-t
"B" második köre: senki nem kap vp-t
"A" harmadik köre: "A" kap 3 vp-t
"B" harmadik köre: "B" kap 3 vp-t
tehát innentől úgymond menne minden a régiben.
 
Bar az a verseny elegge adta: )
az (is) nagyon rossz mana-szabaly volt
 
Volt erre már egy hasonló kezdeményezés. http://www.beholder.hu/?m=hkk&cikk=26035
Jómagam is részt vettem ezen a versenyen. Érdekes volt, de nem hozta meg a várt áttörést. Pedig ez a metódus sokkal könnyebben kezelhető volt, mint amit itt feszegetünk.
 
Vitaindítónak szántam, persze, sok gond lehet ezzel is.
Sőt, a "cselekvés váltó"mechanika engem kifejezetten frusztrálna. De a felvetés érdekes, ha az alapelgondolást nézzük, az, hogy egyszerre kapunk egyforma mennyiségű manát, erre lehetne építeni egy két víziót.

Például, kidobjuk a kezdést, a lapok felhúzása előtt, eldöntjük ki kezd.
A kezdő játékos előkészítő fázisában, mind két játékos egyszerre kap 1 manát, amint passzol, a másik fél sem húz lapot, és varázspontot sem kap senki, majd , ha passzol a kezdő játékos második köre, 2 vp mind két félnek és így tovább...
 
a 4 játszma meg a side jelentőségét csökkentené...
 
Szkeptikus vagyok. Ha nem a kezdés, akkor az első cselekvés joga hoz előnyt. Nyilvánvalóan csekélyebb előnyt, mint a kezdés, de az előny, az előny.
Ehhez képest gyakorlatilag minden lap "azonnali" jelleget kapna. Azok a lapok, amelyek kört vonnak el, ismételnek, vagy bármilyen módon a "kör"-re hivatkoznak, értelmüket veszítenék.
Számos cselekvés típus, és lap millió kérdést vetne fel az időzítés és a felváltva cselekvés témakörében.
Összességében az egy egészen más játék lenne, egészen más lapkészlettel.

Nem azt mondom, hogy nem lehet kipróbálni, hanem, hogy nem feltétlen oldja meg a problémát, de közben rengeteg más problémát generál. Szerintem nem érné meg.
***
A kezdő előnyének csökkentésére 3 helyett 4 játszma lejátszását látom megfelelő válasznak, oly módon, hogy csak a második játszma után van lehetőség side-olni, és a 3. játszmát az kezdi, aki a 2-at kezdte.
Nyilván ehhez a játékidőt ki kellene tolni 50-55 percről, mondjuk 70-75 percre.
Ez pedig komoly érvágás, és kérdéses, hogy a verseny elhúzódása hoz-e annyit a konyhára, hogy megérje bevezetni? Hiszen továbbra is lennének olyan matchup-ok, ahol 20-25 perc alatt lepörgetik a meccset, míg mások koppra végigjátsszák a 75 percet... és ez se tökéletes megoldás, csak csökken a kezdő előnye, de nem enyészik el teljesen.
 
Én azért nem mennék el Buzássy Tamás 3. pontja mellett reakció nélkül.
Fogalmam nincs, meg most kapacitásom sem,hogy átrágjam, de érdekes az ötlet, idézem;

,, 3. Idézés/védekezés. A kezdés előnye régről rányomja a bélyegét az egész játékra, ez pedig nyilván körökre osztott rendszer miatt van, amiben felváltva következnek a játékosok és hát valakinek kezdenie kell. Gondolatkísérlet következik. Mi lenne ha nem a játékosok körei követnék egymást, hanem a közös körök közös fázisaiban a játékosonkénti cselekvési jogok? Kezdjük a játékot, az első közös kör közös előkészítő fázisában mindkét játékos fölírja a manáját, a húzás fázisban egyszerre fölhúzzák a lapjaikat, a fő fázisban a kezdő játékos kijátszhat lapot (lényt, varázslatot, építményt, mindent), majd a másik játékos ugyanebben a fázisban megtehetné ugyanezt. És így tovább, minden fázisban, "egyszerre". A harci fázist érzem komolyabb kérdésnek ilyen tekintetben; olyasmi lehetne, hogy a játkosok egyenkét eldöntik, hogy melyik őrposztban lévő lényük lesz támadó és melyik lényük védekező az adott körben. Majd a védekezőnek kinevezett lények blokkolhatják a támadókat. Ez a párhuzamosság minimálissá csökkentené a kezdő előnyét, bár tény hogy alapjaiban változtatna meg dolgokat. De talán kevesebbet, mint az elsőre gondolnánk..."
 
A rotáció semmire se válasz. Egyrészt elriasztja a játékosokat, másrészt, ha 4 éves rotáció mellett elkezdesz most folyamatosan gyengített kiegeket kiadni, két évig senki sem vesz kieget, nem is fogunk az első két évben megjelent kiegekkel játszani.
 
Alapból úgy jelennének meg ezek a lapok, hogy van rajtuk egy B ikon és rendesen ki lennének tesztelve a B ligára, egy 10 évvel ezelőtti erősségre, gyónás raiának szint kb. A gyngy meg a tiltott mágia azért működnek nehézkesen, mert ameddig olyan felkiáltással, hogy ezt a lapot meg lehet fogni, le lehet lőni elmebeteg erőforrások jönnek ki már gyngy szinten is, addig nem lehet az olcsó kántereket elengedni.
 
Végigolvastam, összegeztem a további hozzászólásokat is, nagyon köszönöm a véleményeket! Úgy látom, a helyszínekről mindenki mást gondol, szóval azokhoz nem kell hozzányúlni. Azt is látom, hogy sokan úgy gondolják, nem kellenek egyszerűsítések, jó így a játék, ahogy van. Drasztikus egyszerűsítésekben mi sem gondolkodunk, amit a cikkben írtam, az ikonok / fogalmak néhány százaléka, és már csak azért is ki kéne söpörni pár dolgot, hogy helyt tudjuk csinálni az esetleges újdonságoknak

Hegilord: a KF ikonra én is gondoltam, de nekem nagyon fura lenne, ha egy csigát vagy szellemet kardokkal, pajzsokkal lehetne felszerelni, akkor inkább a csont ikon épüljön be szabályba.

Farkancs: a cél az, hogy minden etnikumnak legyen saját epikus követője, de nyilván nem lehet 1 kiegben mindet kiadni egyszerre, az narancslaptúltengéshez vezetne.

harigeri: félreértetted, amit írtam, nem nerfelünk semmit, az egész csak arról szólt, hogy a jövőbeli kártyákon nem használunk bizonyos dolgokat. A seprenyő pedig keresné a régi kincses lapokat, az új tárgyakat nem.

desztillacio: sok igazság van abban, amit mondasz, talán vissza kéne hozni a gyak-nemgyak formátumot, és több frissen bontott verseny is kellene. Az alfákhoz kiadott fejlesztő kiegészítő zének sokáig megvolt ötlet szinten, de végül sajnos nem tudtuk megvalósítani. A "megveszem a kész paklit, elindulok vele a versenyen, és ott egyből jó helyezést érek el" ez nagyon kemény dió. Eleve, nagyon sokféle ilyen pakli kéne, mert ha csak 1-2 ilyen lenne, mindenki felkészülne ellene, és tönkreverné. ha viszont sokféle van, akkor gyártani nem lehet. A Magiccel a komplexitást szerintem nem jó ötlet hasonlítani. Emlékszem, már jópár éve volt, amikor az MTG kiadója felkért, hogy fordítsam le anekik Magic új szabálykönyvét. Azt meg is tettem, de ott is csóváltam a fejem, hogy ebből egy frankó félévnyi előadást lehetne tartani az egyetemen, vizsgálval, mindennel. Egymásra épülő stackek és társaik... És egy alfa paklival HKK-zni bárkit megtanítok most is 5 perc alatt

eemperor: a rotáció erre a problémára is megoldást ad, hogy nem kell sok ezer lapot legyűjteni, elég csak az elmúlt néhány kieg lapkészletét. De az biztos, hogy bármit is adunk ki, a játékosok nyilván csak a szerintük legjobb lapokat fogják használni, és egy része a cipősdobozban végzi, akár 1000 féle lap van, akár csak 100.

A topik zárásaként: a javaslatokat, ötleteket továbbítom a fejlesztő csapatnak, kiteszünk néhány véleményfelmérő szavazást is, mindenesetre megnyugtató, hogy a töbség a játék komplexitását nem látja túlzónak. Hamarosan írok egy cikket a másik problémával kapcsolatban is, ez a lapok erősödése, de erre itt most ne kommentáljatok, majd oda
 
Ez akár működhetne is. Már csak az az egyetlen kérdés, hogy milyen módon húzod meg a B-liga készletének a határát.
Erre számos próbálkozás volt már.
A legismertebb a gyngy verseny, és annak permutációi (zénes lapok, 15 ritkás versenyek).
De ott a legújabb nemzedék formátum, ami nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Aztán a 100 pontos versenyek, a tiltott mágia formátum, és ennek a modern verziója, a beszűkült látókör.
Szóval nem ördögtől való a gondolat, csak még nem született rá egy jó rendszer, hogy pontosan milyen lapokat zárjunk ki a B-ligából.
 
Üdv, csak hozzászólok én is. Szerintem azzal az iszonyat lapmennyiséggel kéne valamit kezdeni ami soha semmire sem lesz jó, de mégis folyamatosan ömlik a nyakunkba. Ha a Zénes lapok felére és a nagykieges gyngy-k 80 %-ára gondolunk, ez 2019-ben úgy 200 lap körül lehetett. A gyngy versenyek meg teljesen rosszak, mert már gyngy/ nem ritka zén szinten is iszonyat erőforrások vannak és olcsó kánterek nélkül csak egy nagy hoki a game. Ha már úgyis kukába megy évi 200 lap, ezeknek már a feléből is lehetne egy B ligát csinálni, ahol csak ezek lennének használhatóak. (Valami egyedi jellel lennének ellátva, rendes versenyen természetesen ezek is bekerülhetnek, de erre éppúgy nincs esély, mint ahogy eddig sem kerültek deck közelbe ezek a lapok) Tudatos fejlesztéssel 3 év múlva akár már lehet ott is járhatnánk, hogy többen játszanak a B ligában, mint a rendesben, aztán szép lassan már csak B ligás lapok jönnének ki és meg is van a rotáció, ha úgy áll a dolog. Nincs benne semmi kockázat, mert nem történik semmi, ha a B liga nem válik be, eddig sem volt semmire jó ennek a lapmennyiségnek a duplája sem.
 
Teljes mertekben egyetertek
 
Egyébbként nincs is szebb és jobb na meg viccesebb dolog versenyzés közben mikor valaki bíróért sipákol, odaugrik kettö is, meghallgatják a szitut és a két birónak;Ad1 fogalmuk sincs a dologról,Ad2 ellentétesen itélkeznek....(Láttam már mindkettöt.Mondjuk én nem a bírókat hibáztatom ilyenkor....)

Más téma:Valaki emlitette hogy versenynél használjuk a kódexetAha!Tényleg?!De jó ötlet!Igen!Hogy nekünk ez miért nem jutott eszünkbe...?!Pörgös versenynél aztán nagyon életszerü, meg van is rá idő,meg esetleg van is térerő is a mobilnethez..stb.stb.Végül is nincs sok problémám vele...(Tudom legyek kreativ meg kőgazdag és hozzak egy komplett adótornyot, vagy egy híradóskocsit..)
 
Üdv!

Nem bírtam ki, hogy ne szóljak hozzá ehhez a témához. Magamról annyit, hogy az ébredés kies megjelenése óta játszottam a játékkal, voltak időszakok amikor elég komolyan szinten is. A játékot egy éve abba hagytam, bár a gyűjteményem megvan. Annak idején nagyon sokáig lobbiztam a preconcept paklikért és örültem, hogy végre össze jöttek. Azonban ezek is csak félig lettek megcsinálva. Nem készültek hozzá tematikus kiesek, amikkel a kezdők könnyen felturbózhatnák a paklikat. A HKK-nak sokkal több baja van annál, mint a bonyolultság. Alapvető probléma, hogy a játék elkezdéséhez, gyűjtemény kialakításához iszonyat erőforrások kellenek. Ahhoz, hogy valaki el tudjon érdemben indulni egy versenyen több tíz ezer forintot kell ölnie a játékba. Csak ahhoz, hogy egy játszható 4 színű paklit össze rakjon meg kell vegyen egy display boostert, hogy legyen lapkészlete. Ha játékosokat akartok bevonzani ezen sürgősen változtatni kell. Vannak más játékok ahol ha megveszek egy paklit és elindulok vele versenyen, esélyem van nyerni. Szerintem a TCG-k csúcsa a Vampire The Ethernal Struggle. Ebből a játékból is sokat lehetne tanulni. A kezdetektől ugyan azokkal a szabályokkal megy, és ha megveszek egy paklit 6000 Ft-ért leülök vele és játszom. Akár versenyen is. További nagyon-nagy problémának látom, hogy a kiegek ömlesztésénél elsődleges szempont lett a spoiler gyártás. Régóta mondom, hogy a kiadásokban el van rontva a gyakmri-nemgyakori és ritka arány. Pont fordítva kellene mint most. Most gyakorlatilag ha megveszek két displayt, onnantól kvázi 2 lapért veszek meg egy kártya csomagot, mert kigyűlt a nyak-nemgyak sorom. Hogyan lehet elvárni, hogy két lapért vegyek meg egy csomag kártyát? Sosem értettem. Ráadásul eljutott oda a játék, hogy gyakorlatilag minden stílus ki lett ölve belőle csak a száraz tények maradtak. Eltűntek az istenek, már minden leszed, minden semlegesít, minden csinál mindent. Lassan úgy is lehetne játszani, hogy mindenki megmutatja a kezét megnézzük kinek mennyi countere van aztán akinek több nyert. Azon kellene elgondolkodni miért szeretik olyan sokan a frissen bontott versenyeket. Ott a paklik jelentős részében nyak-nemgyak lapok vannak és mégis működnek. Azt sem tudom mi a francért vannak azok kiadva mikor a versenypaklikban jó ha 2 lap megtalálható belőlük.
ehhez hozzájön, hogy kvázi nincs idézési költsége a lapoknak, a VP már szinte nem is erőforrás csak a lap. A játékok átlagban 3 körig ha tartanak, igaz hogy azalatt akár 40 lapot is kijátszanak, de pont emiatt már nem lehet passzív lénnyel játszani, kivéve ha semlegesít vagy leszed, mert már nincs idő kivárni, hogy aktivizálódjon. A lapok lassan úgy néznek ki, mint a karácsonyfa, fél nap mire elolvasom mit tud. Ehhez hozzájön, hogy akkora ötlettelenség van, hogy a kiegek jelentős része lapfelújítás. El kellene indítani a rotálást, mert ez az állapot tarthatatlan. Nagyon is egyet értek azokkal akik azt állítják, hogy vissza kell menni az időben és elengedni ezt a felgyorsult agyonszabályozott játékot. Emlékszem mikor elkezdtem az alappakki mellett elfért a szabálykönyv és benne volt minden. Nem kellett kódex meg jogász aki azt értelmezi. Ráadásul még jól le is van baszva aki nem tudja fejből az egész kódexet. Minden tiszteletem Jancsár Jánosé, szeretem és tisztelem azért amit ennek a játéknak a fenntartásáért tesz, de ez a kódex, röhej. tudjátok mennyi idő megtanítani valakit magicezni? 5 perc. Nem kell a lapra szöveg. Nem kell rá litánia. Bízni kellene ebben a játékban annyira, hogy a sok szarság nélkül is izgalmas, jó játék és megszeretteti magát. Leülök játszani valakivel kitesz 8 kockát amivel jelöl valamit és még el sem kezdtük a játékot. Mi a franc ez? Ott a Vampire a kezdetektől ugyan azok a szabályok, nagyon kevés módosítással, amik módosultak igazából azok sem kellettek volna. Vissza a gyökerekhez. Engedjétek el ezt a sok szart és komolyan én is vissza jövök játszani. Addig, amíg úgy kell játszanom, hogy nem jön létre lapom, addig ez a játék felejtős lesz. Össze vissza írtam mindent. Nagyon szeretem ezt a játékot, de inkább játszom gyakokkal és nemgyakokkal mint hogy ezt az agyrémet nézzem. Bocsánat, nem bírtam ki. Remélem lesz valami változás!
 
Sziasztok!

Próbálom színesíteni a véleményemmel a vitát.

Ikonok

Köd: látni egy-két működő paklit, ami erre épül. PLusz most jött ki több ritka is, ami erre épít. Szerintem következetlenség a XI. kiadás után kivezetni a játékból.

Életkioltó: van pár lap, amit játszunk, és ezt tudja. Ezeket később is jó lenne használni. A papnő pl egy nagyon stabil side lap, kár lenne érte. Ha nem lesz új, életkioltós lap, akkor sincs semmi.

Rezisztencia: mivel non-stop fehér istenivel játszom, nagyon nem örülnék neki, ha a womath megkapná a második nerfet is. Sok játékban hasznos volt, komoly védelem, kár lenne érte. Nerfelni semmiképp se javaslom.

Idézés: szerintem egyáltalán nem bonyolult szabály, ad alternatívát a tervezésben, nem olyan erős, mint a védekezés, kár lenne érte.

Kincs: ezzel az a bajom, hogy a serpenyő kincses lapot keres, és azt pont nehéz fejben tartani, hogy valami kincses-e vagy sem. Tárgyakon amúgy sincs annyi ikon, mint pl a lényeken, szerintem ez is maradhat.

Csont: ezzel teljes mértékben egyetértek.

Ha a jelenlegi lapokon marad az ikon, csak később nem lesz, akkor nem pontosan értem a felvetést. Womathot és papnőt pl 2 év múlva is játszunk majd, ezért ugyanúgy tudni kell a szabályt.

Időleges, késleltetett hatás: ha nem jön ki olyan lap, ami ezt tudja, akkor marad az a 3-4 lap a játékban, ami ezt tudja szökőévenként, de azt még játék közben is meg lehet kérdezni.

Újrahasznosítás: bár a Búvópatak ma már nem akkora stressz, mint régen, azért nem örülnék neki, ha eltűnne ez a szabály.

Az "E" ikon pl tudja azt, hogy passzív lény is csinálhat valamit az ellenfél körében. Ez mondjuk a keltetőhöz tervezett lapoknál nagyon nem mindegy.

A 'J" szerintem egy kifejezetten jó balanszolás, kár lenne érte.

A blokkolás egy teljesen egyedi nyerési lehetőség, sokat veszítene vele a játék, ha eltűnne. Plusz van egy csomó Rhatt lap - Bölcsek kívánsága, Csodafegyver, Szinati templomőr - ami közvetetten sokat gyengülne, ha nem jönnének ki új, jó, blokkolós lapok. Így aránytalanul sokat gyengülne a szín.

Védekezési bónusz: jelenleg a 2 ÉP-s lényeknek ez jelenti a különbséget a gyűjtő és az asztal között az ellenfél körében, ha az ellenfélnél van Fairlight bölcsessége. De nemcsak a bölcsiről van szó, a szikrától kezdve az elektrogömbön át a Varázsborsóig n+1 lap erősödne brutálisan a védekezési bónusz nélkül. Gyenge ereje pl ...
Ezt szerintem egyáltalán nem kéne bántani.
 
Szervusztok!

Sajna nem tudok olyan mélyenszántó gondolatvitelt lehozni, mint a többiek, de azért pár gondolat nálam is megvan:

1. Követők szabálylapok: vagy mindenből csinálnék epikus követőt, vagy hagynám az egészet. Totálisan kiegyensúlyozatlan lett így is, elég, ha fajok követőit hasonlítjuk össze. Máris meg lehet nézni, hol van egy egyensúlyi állapot. (Főnix, pega király - teki próbálkozik, többi halott)

2. Ikonok: Szerintem ha belenyúltok, csak ront a helyzeten. Mostanra már legalább mindenki megszokta, és a frissen betanuló fiatalok is képesek befogadni ezt a rendszert.

3. VB + életjelző: Nem hagynám el, mint ahogy a másikus támadást védekezést sem. Nem egy alkalommal készteti az embereket "megoldási körök" kiötölésére a dolog.

4. 5-6 valóban antiballansz lap kizárása a játékból (NERF-nek nincs értelme ahogy látom). Gondolok olyan lapokra, melyek önmagukban 2 kör spontán létezésel meggyerik a játékot. A nerf értelmetlen. Vagy használhatatlanná tesz egy lapot = annyit ér, mintha BAN-olnák, vagy erősnek hagy... annyi, mint halottnak a csók.) Hogy élda lapot mondjak: (Vizitündér, Kyorg tudás, stb.. kockázat nélküli fix bumm. Tűzmadár, Orzag bilincs és hasonlók... megjön, és egyedül képes ölni... kockázat nélkül.

5. Védekezés szabály és idézés. Azt hiszem ennek lenne a legyegyszerűbb a megoldása. Mindkettő használata eldönthető. De ha valaki használja, akkor köv előkészítőben annyival kevesebb manát kap, mint amennyit helyettesített/ olcsóbbított az ikonokkal.

6. Etnikum oldal erősítése szerencsés lenne. A kategóriák összecsapása mindíg is izgalmasabb lehetne, mint a GOD STUFF vs GOD STUFF meccsek. Kis idő után nincs értelme metaelemzésnek.

7. NAGYON FONTOS: Ha már bevezetésre került az isteni ikon, és szabály, akkor illdomos lenne az isteni lapokat azonos szintre hozni. elég megnézni egy bármi -Fairlight párhuzamot. A vizsgálatot is egyszerűen kezelném: Ha egyszínű pakliba nem a saját istenije, amit az esetek 90%-ában berakna egy játékos, akkor az az isteni klt. el van b...va.

8. UR használat: értem én, hogy nem kell félni a van-tól, de ha egy bilincs/börtön mellett egy átlag játékos 10-15 UR lappal összeakad, egyértelmű, hogy elég máker húzásra van szüksége még az x-hez is (kivéve gyűjtőgen, amit kis hijján 1 lappal haza is vágytak). Én lehet korlátoznám az egy pakliban használható UR-ek számát. (elég, ha a top 3 UR bűbájból bent van 1-1-1 szet, és a többi csak kanter...)

Első blikkre nem jut több az eszembe.

Bárki ellenvéleményét örömmel olvasom, mert minden bizonnyal tanulni fogok belőle.

Üdv
 
Napersze
Ok, értem.
 
Pár gondolat az eddigiekhez:

1. A játék szerintem annyira összetett, amennyire kell neki. Nem a legkomplikáltabb játék, épp annyira bonyolult, hogy a jobb/koncentráltabb/nagyobb ismerettel rendelkező játékosnak legyen ebből előnye. Az ikonosítás, néhány szabályok elhagyása nem fog változtatni a játék karakterén, persze a fölösleges dolgok elhagyása indokolt.

2. Online. Én játszottam az online változattal, szerettem is, de el tudom fogadni, hogy a piac nem tud kitermelni egy ilyen változatot. Mindazonáltal a digitális jelenlét fájóan hiányzik. Köztes megoldásként el tudnék képzelni egy olyan online játékot, ami a HKK-nak az lenne, ami a Hearthstone-nak a Battlegrounds: a HKK valós (akár módosított) lapjaival, teljesen más szabályokkal, egyszerű, de élvezetes játék. Ennek egyrészt lehet némi önálló piaca, másrészt pedig felkeltheti az érdeklődést az anyajáték iránt. A piac mérete miatt fontosnak tartanám, hogy egy ilyen játéknak komoly egyjátékos módja is legyen, ne érje csorba a játékélményt ha nincs mögötte nagyobb számú játékos.

3. Idézés/védekezés. A kezdés előnye régről rányomja a bélyegét az egész játékra, ez pedig nyilván körökre osztott rendszer miatt van, amiben felváltva következnek a játékosok és hát valakinek kezdenie kell. Gondolatkísérlet következik. Mi lenne ha nem a játékosok körei követnék egymást, hanem a közös körök közös fázisaiban a játékosonkénti cselekvési jogok? Kezdjük a játékot, az első közös kör közös előkészítő fázisában mindkét játékos fölírja a manáját, a húzás fázisban egyszerre fölhúzzák a lapjaikat, a fő fázisban a kezdő játékos kijátszhat lapot (lényt, varázslatot, építményt, mindent), majd a másik játékos ugyanebben a fázisban megtehetné ugyanezt. És így tovább, minden fázisban, "egyszerre". A harci fázist érzem komolyabb kérdésnek ilyen tekintetben; olyasmi lehetne, hogy a játkosok egyenkét eldöntik, hogy melyik őrposztban lévő lényük lesz támadó és melyik lényük védekező az adott körben. Majd a védekezőnek kinevezett lények blokkolhatják a támadókat. Ez a párhuzamosság minimálissá csökkentené a kezdő előnyét, bár tény hogy alapjaiban változtatna meg dolgokat. De talán kevesebbet, mint az elsőre gondolnánk...

Buzássy Tamás
 
Nem,senki,csak feltételeztem. Mint ahogy azt is,hogy elementálok se jönnek ki többen, vagy ahogy a varázszöldségek se. Azt viszont határozottan nem adtatok ki többet És csak arra próbáltam utalni,hogy ez az irány nem szimpatikus. De ha már itt tartunk,esetleg elmondhatnátok melyik fajokhoz nem adtok ki már többé lapot
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.