Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Piroslámpás ház
(Túlélők Földje építmény)
Küldd el képeslapként!
"A bejárati ajtó felett piros lámpást himbál a szél, alatta két kacér fiatal nézelődik: az egyik egy domború keblű, kihívóan kifestett, lenge öltözetű leány, a másik egy tökéletesen kigyúrt, egyetlen rövidnadrágba öltözött jóképű dalia. Csak találgatni tudsz az épület szolgáltatásainak mibenléte felől." - részlet egy Alanorban járt naív kalandozó fordulójából
Nézz szét a galériában!
Tükördimenzió lapelemzés – 3. rész
Tükördimenzió lapelemzés – 2. rész
Wastelands online
Próféciák - Zén minikiegészítő
Tükördimenzió lapelemzés – 1. rész

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Termékismertető - Hatalom Kátyái - Tükördimenzió
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Élőholt invázió

A lista folytatása...
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6749)
[HKK Piac] Eladó lapok (141422)
Wastelands online (15)
HKK kérdés? (44935)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28216)
Lapötletek (64295)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

 | 1 | 2 |
Nézet:
Na igen, ez a puffer, meg az a puffer hasonló, de nem ugyanaz. Az egyik esetben kialakul a kapcsolódó hatásoknak egy sorrendje, és ezek a hatások várakoznak egy képzeletbeli láncban, ettől viszont nem módosul a lapok helyzete. A reakciók esetében viszont tényleg nincs definiálva, hogy hol vannak, mi egy pár cimborámmal "éter"-nek nevezzük ezt a puffert, és nem bánnám ha nevet is kapna ez a "reakcióhelyszín" vagy bizonyos (narancs)lapok korlátoznák az éterben levő lapok maximális számát, de ez már egy másik történet. Lényeg, hogy mivel az ősködöt nem lehet reakcióként kijátszani, ezért lehetősége sem akad rá, hogy az éterből másoljon, de persze nem is tehetné amúgy sem.

Kisebb Zan vs szánalmas:
Asztalon maradó lapok esetében először létrejön az automatikus képesség, és utána az aktiválást kívánó. Az aktiválást kívánó képességnek nem kell célpontot választani a lap kijátszásakor, csak amikor már játékban van (így is logikus, lehet, hogy nem is akarom használni a képességet, majd a lap létrejötte után eldöntöm). A Kisebb Zan viszont úgynevezett alakváltó lap, ő a játékba kerülés után egyből másol, automatikus hatásként, ez nem aktiválást kívánó, és mivel alakváltó, ezért még a kijátszása előtt ki kell választanom, hogy mit másol, még az IK fizetése előtt (zárójelben ez nem célzás azt hiszem), utána pedig a zan már nem foglalkozik vele, hogy a másolandó lap játékban van-e még. Olyasmi ez a helyzet, mint hogy a Láncvillámot se játszhatod ki, vagy költheted el a költségét, ha üres az asztal, mert előbb kell neki 3 legit célpont.
 
Szebben megfogalmaztad amire gondoltam, köszönöm. Viszont ott vannak pl. a reakciók, amik kijátszási sorba (chainbe) kerülnek kijátszásuk után. És szerintem az ottani chain meg ez a puffer amit itt említettünk elég hasonló. Márpedig ez az állapot se nem kéz, se nem gyűjtő, se nem asztal, vagyis az ősköd nem másolhatna.
Ugyanakkor a Kisebb Zan (lehet csak hagyományból) másolhatja a költségként feláldozott lapot, pedig ott is először levonódik a költség, aztán létrejönnek a képességek. Ha nem így volna, és konkrétan meg kéne határozni, hogy a lap mit tud, amikor kijátszom (ahogy a Szánalmas időkben lobbiztak a régi varázslatrendszerért), akkor pedig egy anti-mágikus lapot másolva, már reakcióval se lehetne reagálni rá.
Itt leginkább a Kisebb Zan és a Szánalmas mond ellent egymásnak, de ez a kijátszás közbeni probléma ráhuzható erre a pufferre is.
Remélem a kódexben lesz szó erről a "pufferről".
 
Én ezt így látom (tudom, jóformán te is ezt írtad):

A Xenó királynő először megnézi, hogy melyik lapjaim teljesítik a visszahozás feltételét, ekkor jön számításba az ősködön szereplő első mondat, vagyis a királynő altípusra hivatkozik, tehát az ősköd teljesítheti ezt a feltételt. Miután megállapítottuk, hogy melyik lapok jöhetnek vissza, azután jön a lapkijátszás, egyesével, és innen él az ősköd text további része, vagyis a másik képessége, ami elkülönül az elsőtől, most nem más lap hivatkozik rá, hanem őt játszom ki és választok neki egy bármilyen másolandót.

A "puffer" végül is nem rossz példa, de attól, hogy a gyűjtőben levő lapok egy csoportja megfelelt egy feltételnek, és várnak egy kapcsolódó hatásra amíg egy másik létrejön, attól ők még ugyanúgy a gyűjtőben vannak. Vagyis ilyen szempontból mindegy, hogy hányadiknak jön ki az ősköd, mert asztalról és gyűjtőből is ugyanúgy másol.
 
Az, hogy nem történik egyszerre a kapcsolódó hatás, még nem jelenti azt, hogy nem egyszerre kerülnek ki a játékból, ez fontos. (lásd: Ördögi mentor)
 
Bár a hkk online nem reprezentatív, ennek ellenére szerintem jó példa, ahogy az isteni bűbájok működtek: mutatod a kezed, majd ha nincs benne eltérő istenhez hű lap, akkor húzol. Ha egyszerre több ilyen bűbájod van, akkor ha a húzott lap más vallású, akkor már nem húzhatsz a következővel. Fattyaknál ugyanez a szitu. Van lapod? Nincs. Húzz. Van lapod? Van. Ne húzz.
 
Szerintem jobb így gondolni a szitut:
A királynőnek képessége, hogy levizsgálja a gyűjtődben levő lényeket, hogy xenók-e. Az ősköd az állítja hogy igen. Ezután bekerülnek egy pufferbe, ahonnan sorrendben játszhatom ki a lapjaimat, illetve kijátszáskori képességeik létrejönnek. Az ősköd kijátszáskori képessége pedig az, hogy választanod kell egy tetszőleges lényt, és itt a választásra nincs olyan kikötés, hogy xenó legyen. Ugyanakkor felmerül a kérdés: ha az ősködöt játszom ki először, akkor választhatok-e neki azok a lények közül, akiket a királynő visszarakna, de még kijátszási sorrendben vannak?
 
Tovább gondolva a szörnyidomításos problémát, ha jól tudom az a szabály, hogy a hkk-ban semmi sem történik "egyszerre", azaz vagy a lap kijátszója, vagy a lap szövegének sorrendje dönti el, hogy mikor jönnek létre a kapcsolódó hatások.

Javítsatok ki ha tévedek.
 
Boncolgassuk kicsit akkor ezt az ősködös témát.

Kérdés: Mikor kell megneveznem az ősködnél, hogy mit másol?

Válasz: Amikor kijátszom.

Kérdés: Mikor játszom ki?

Válasz: Amikor a visszahozás xeno gyerek képessége létrejön.

Kérdés: Milyen altipusa van az ősködnek, amikor kijátszom?

Válasz: xenomorf.

Kérdés: Akkor hogy is van ez? Lehet egyszerre több altipusa is? Vagy esetleg hibás a faq?


A tűzmadár kontra szörnyidomítás esetén az előttem szóló véleményével egyet nem értve azt kell mondanom, hogy ugyanarrol a problémáról beszélünk és mégis teljesen más a végeredmény. Játékban van egy lap aminek van egy képessége. Ezután kikerül a lap a játékból és a lapnak a képessége a játékból történő kikerülés esetén "sül ki".
 
Dögvészes faq: a Nekrofun máglyás faq ellentmond neki.
 
Hmm?
 
JuFe, Ákos: Szerintem nincs igazatok.

Ugye a dolog arról szól, hogy milyen sorrendben történnek a kapcsolódó hatások, nézzük meg ezt egy kicsit jobban.

Tűzmadár esetében a két madár egyszerre kerül a gyűjtőbe, és a sebzés mértékét csak azután vizsgáljuk, hogy már a gyűjtőben vannak, ekkor viszont már nem él a képességük.

Repülő fattynál egymás után sülnek ki a húzások, és amíg nem sül ki az egyik, addig nem vizsgálom a másik feltételét, ergó nem fogok 1 lapnál többet húzni rájuk.

Végül a trükkösebb Szörnyidomítás kérdése marad. Ahhoz, hogy az altípusos lényem elveszítse a kárpótlását, ahhoz előbb be kell fejeződnie és teljesen véghez kell mennie a Szörnyidomítás gyűjtőbe kerülésének. Amíg ez nem történik meg, addig a kárpótlás be fog proccolni, mint gyűjtőbe kerüléskor kisülő hatás. Mivel egyszerre kerülnek a gyűjtőbe, ezért a kapcsolódó hatás hamarabb létrejön, minthogy a lényem elveszítené a kárpótlást.

Szóval én így látom, és ezennel a behónak adok igazat.
 
Igen ez a tűzmadár kérdés érdekes. A tűzmadarakat egyszerre miután gyűjtőbe kerülnek vizsgálom le,de pl a repülő fattyakat meg külön külön a kör végén. Nem feltétlen értem a logikát. Persze tudom hogy én vagyok a villamos.
 
A tűzmadaras faq totálisan ellent mond az előző kérdezz-felelekben leírt megsemmisítő csapás kontra szörnyidomítás faq-nak.

Sajnos egyre nevetségesebb ez így.

Az ősköd faq-val sem értek egyet, mert szerintem csak xenot válaszhatsz, mivel annak nevezted meg.
 
akkor marad a zombi mester -lich - régi árnyrém hoki
 
Na igen így már mindjárt más...hmm....így viszont akkor meg pont hogy nem működik.....mert az élőholt nem altípus....olyan bizonytalan vagyok..vagy mégse?
 
teljesen védhető az álláspontod Gice. jobban belegondolva igazat is adnék neked... de persze nem lenne rossz ha működne a morfos móka.:P
de majd remélhetőleg Balázsék eldöntik, majd egy Faq-ban vagy Kérdezz-felelekben.
 
én is bíróznék egy ilyenért , a lich élete semmilyen altípusra sem hivatkozik
 
morf szabály, idevágó rész kiemelve:
A morf egy speciális altípus. Amikor kijátszol egy morfot a kezedből, megnevezhetsz egy színt és egy lény altípust. A morf mellett ilyen színű és altípusú is lesz ez a lény. Ha bármilyen lap vagy szabály pakliban, gyűjtőben vagy kézben levő lények színére vagy altípusára hivatkozik, akkor szintén meghatározhatod, hogy a morfoknak milyen, második altípusa ill. színe van.


lich élete, csak az idevágó rész:
Élőholt lényeid feltámadás képességet kapnak.


Tehát a lich életénél nem kell altípust megnevezned.
A morf szabály pedig nem azt mondja, hogy bármikor eldöntheted egy gyűjtőben levő morf altípusát, hanem azt, hogy csak akkor, ha egy lap kifejezetten altípusra hivatkozik.
 
Nem értem mi ennyire félreérthető ezen A motyogó/csontváz/vámpír altípus miatt lesz élőholt , és a morfnak altípust nevezel.....innetől kezdve pedig tiszta sor.....megkapja az altípust és autimatice élőholtnak számít.....Lich által jön vissza...
 
hát én tuti egyből bíróztam volna

a lich azt mondja, hogy az élőholt lények kapnak feltámadást, a morf szabály pedig azt, hogy ha altípusra vonatkozik egy lap - de az élőholt nem altípus, ergo a lich nem altípusra vonatkozik, közvetlenül legalábbis biztosan nem, az a kérdés, hogy közvetetten arra hivatkozik-e az említett faq miatt

mind a kettő álláspont védhető szerintem, ezért kell eldönteni egy kérdezz-felelekben
 
Én is és nem látok a levezett logikában hibát. Lehet,hogy le lehet cserélni a birkára véglegesen.
 
egyszerű annyival tovább vezetni Gice, hogy pl.: a Halálos morfra azt mondom a gyűjtőben, hogy motyogó, de ugye minden motyogó élőholt..hopp-hopp.. már is feltámad Lich mellet. szerintem működik.. legalábbis én eddig vígan így játszottam.
 
Épp ezért működik...

A vámpírként, motyogóként vagy csontvázként megnevezett/kijátszott morf élőholt lesz, mivel kijelentettük, hogy minden motyogó, vámpír és csontváz élőholt, azok is, melyeken ez az ikon nem szerepel

Azaz megnevezem motyogónak/csontváznak/vámpírnak és élőholt lesz, és működik a lichcsel
 
Most sehogy csak arra akartam utalni, hogy nem mond ellent a 2. es a 3. FAQ szerintem

A parosban kicsit maskepp kezeljuk amugy is a szabalylapokat ill. a kovetoket

De majd jon Zsolt remelem, neki tobb ideje van, es kedvesebb is
 
nekem eleg, ha elfogadod, hogy nem irtam ilyen ledorongolo es kategorikus (~ igy ebben a formaban hulyeseg) mondatot, ne pocsekold az idodet emiatt
 
A párossal kapcsolatban elmés visszavágásod, hogyan indokolod a bőség zavara szumma 3 lapjával és a lépéselőny 1+1 mana és +2 kompijával?
 
nem szó szerint gondoltam
azért raktam idézőjelbe mert a te gondolatod volt
keresem, bár szinte lehetetlennek érzem a feladatot. nem tudok ugyanis felhasználó hozzászólásaira keresni de elfogadom, 'mit mondasz
 
szerintem nem működik lich-csel
a lich ugyanis nem altípusra hivatkozik, hanem élőhalott lényekre
de persze lehet, hogy tovább kell vezetni a gondolatot és a faq miatt vonatkozik rájuk
megvan a következő kérdezz-felelek első kérdése
 
na ha ezt igy szo szerint idezed, akkor erre kerek 1 linket
M.B. kijelntette h "nincs két egyforma lap és, h párhuzamokat keresni oktalanság a játékban"

Inkabb arra gondolok, hogy azt probaltam fejtegetni, hogy sokszor konnyu ott is parhuzamot felfedezni, ahol vannak kulonbsegek is. Pl. a paros FAQ 2. pontja kovetorol, a 3. szabalylaprol szol)
 
Ach so! Nem tudtam, sorry, nem morfozok annyit :P de ez esteben viszont valóban nem gyenge....mázli hogy van 3 Lichem XD
 
 | 1 | 2 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.