Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Namír szántóföldek július 15.
Hatalom Kártyái - 10. kiadás június 16.
HKK - Zén Legendái: Alanor bűnei május 12.
A pillanat képe
Manaszonda
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Ezek az apró, csápos lebegő gömbök a szondamester szolgálatában állnak, sokak szerint a szondamester saját lényébôl hozta őket létre. Nemcsak ezért érdemes őket a szondamester előtt megsemmisíteni, hanem azért is, mert rövid idő alatt elszívják összes varászenergiádat, és akkor nem sok esélyed lesz, ha mágiahasználó vagy..." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
2018. évi Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó
Hagyományos verseny – 2018. július 15. Versenybeszámoló
Nyári MondoCon 2018.07.14. – Eredményhirdetés
Namir szántóföldek - lapelemzés
Vasárnapi Behós HKK verseny korábbi kezdés

A lista folytatása...
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Elözönlés
Termékismertető - HKK - Zén 2. expedíciója: Elfeledett barlangok
Termékismertető - Hatalom Kártyái - 10. kiadás
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Gemina erdeje

A lista folytatása...
[HKK Piac] Lapokat keresek (27773)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6194)
[HKK Piac] Régi lapok (1294)
[HKK Piac] Eladó lapok (140738)
[HKK Piac] UR lapok (10350)
HKK kérdés? (43758)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Namír szántóföldek – Beharangozó


A Namír birodalomról viszonylag kevés dolog ismert a TF világában. Az biztos, hogy a Ghallát elpusztító Tűzvihar előtti világ legnagyobb birodalma volt, melyet az akkori legnagyobb varázslórend, az Ezüstmágusok Rendje irányított. A Birodalom híres volt a toleranciájáról, mind faji, mind vallási téren, de a fővallásnak Raia számított. Még Leah papjai is szabadon gyakorolhatták vallásukat, amennyiben az nem veszélyeztette a közrendet, és nem volt ártalmas a lakosokra. Dornodon még nem volt isten, Chara-din pedig elfeledve pihent börtöne mélyén.
Fajok tekintetében az ember volt az uralkodó faj, de szép számmal akadtak a birodalom lakói között elfek, gnómok, alakváltók és árnymanók is. A többi faj csak kisebb számban képviselte magát a „namírok” között. A Namír birodalom és az Ezüstmágusok Rendje a békés politika hívei voltak, így barátságos viszonyt ápoltak a más országokkal, pl. a törpe királyságokkal, a kobuderák távoli országával, vagy a szomszédos Merkathiával. Ez utóbbit jobban ismerheti az, aki játszott a Mágia Mesterei nevű böngészős játékunkkal, ami a Világégés előtti Merkathiába kalauzolja el a játékosokat. A játék még mindig végigjátszható, ha valakinek van kedve hozzá!
Híresek voltak még a birodalom lovagrendjei is, melyek többsége Raia vallását követte. A lovagrendek és az ezüstmágusok biztosították azt, hogy más agresszív népek vagy országok, pl. a fosztogató ork, a félelmetes varkaudar, vagy a sunyi és gyáva goblin törzsek, esetleg Tüskeföld veszélyes szörnyei ne jelentsenek fenyegetést a birodalom átlagpolgáraira, akik békésen folytathatták életüket. Namír birodalmi polgárnak lenni kiváltságnak számított.
Hiába volt azonban fényes, békés, gazdag és erős ország, a birodalomban is felütötte a fejét a korrupció és gonoszság. Chara-din már nyújtogatta csápjait az Erdauin alatti börtönéből, Leah egyes papjai titokban embereket (és más fajokat) áldoztak istenüknek, és természetesen felbukkant egy fiatal, nagy hatalmú varázsló is az ezüstmágusok között, akit úgy hívtak, hogy Nord...


Seriz, a kaszás
Azt szerintem sokan nem tudjátok, hogy bár a zénes lapok ritkaság szempontjából „ritka” besorolást kapnak, valójában tesztelés alatt ezek „nem-gyakori” lapoknak számítanak. Tehát a zén ritkáját (+ egy-két egyéb versenyerősnek szánt lapot) leszámítva olyan kártyákról beszélünk, amelyek 1-1 paklit hivatottak erősíteni. Kaszás Seriz is az utóbbi csoportot gyarapítja; Rox, a csontok ura pár éve meglehetősen erős versenypaklinak számított, majd a követő nerfelése, és a csontos lapok „óvatos” tervezése miatt visszaszorult. Seriz személyében most kap a pakli egy permanens erőforrást, ráadásul egy elég sajátos mechanizmust alkalmazva: lehetőséget ad az ellenfélnek, hogy hatástalanítsa az effektet, persze ezt csak tempóveszteség árán, és még akkor is dönthetünk úgy, hogy a követőnk counterképességét erre lőjük el. Tehát érdekes döntési szituációkat teremthet mindkét játékos számára.

Déli napsütés
Amikor megalkottam a lapot (hosszú órák munkája), akkor leginkább arra gondoltam, hogy eléggé hiányoznak a játékból az univerzális gyógyulások. Általában nem támogatom a 0 rizikó lapokat, de a Déli napsütés valójában semmilyen erőforráselőnyt nem ad, egyszerűen picit több mozgásteret biztosít agresszív paklik ellen. Van egy kis egyet nem értés a játékosok között, hogy mi számít „játékélmény-romboló”-nak. Számomra az egyik a hagyományos követőkkel való játék. Tulajdonképpen vannak olyan követők, amiket kötelező megszűntetni. Az ilyen meccsek általában nem tartanak tovább 1-2 körnél, és ez leginkább annak a függvénye, hogy húzott-e a követős játékos Nekronsárkányt, Plazmacsóvát, stb. Félreértés ne essen, nem szeretném cserbenhagyni a követős paklikat sem, de az előbb felvázolt esetet sem tartom egészségesnek. A cél olyan lapok kitalálása, amelyek a követő megszűntetése után is tudják biztosítani az alapvető tematikáját és erejét a paklinknak, erre törekszünk (illetve itt picit kitekintenék az Epikus követőkre, amik elsősorban ezen probléma miatt keletkeztek).

Korrupt búzamester
Bevallom eleinte nem őt szántam a zén ritkájának, de a tesztelés többször is rám cáfolt. Gyakran pedzegetett kérdés, hogy a zanszilánk valójában mennyi VP-nek feleltethető meg, és erre most sem tudnék egzakt választ adni, hiszen meglátásom szerint ez mindig a paklitól függ, hogy az mennyire tudja megteremteni hozzá a feltételeket (építő, szörnykomponens, esetleg áldozás). Ezt leginkább azért hoztam fel, mert elsőre nagyon drágának tűnhet, de egy pörgősre összerakott Villámháború például hihetetlen könnyen össze tudja hozni a költségét. Legendás pakliban egy Kisebb kincsfutár, vagy Öreg Vazallus után is kifér, illetve Trinigan pakliba egy Manakonzervátor után. A lap sosem blank, eleinte lehet gyakran a kör végi lapokat fogjuk választani, de később egy jókor elsütött körelvétel meg is nyerheti a meccset. Fontos, hogy nem kézből kijátszásra működik, tehát a gyűjtőbe begenerált Búzamestert is többféleképpen tudjuk hasznosítani, például Nekromanta pálcával vagy rámehetünk a végtelenre Kumulatív szimmetriával.

Dani Zoltán és Szatmári Bálint

Létrehozás: 2018. július 9. 10:56:31Utolsó frissítés: 2018. július 9. 15:23:55 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2018
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.