Egy tapasztalt kalandozó már azon sem képes meglepődni, ha a Túlélők Földje leggroteszkebb, legcsúfabb vagy legortopédabb teremtménye támad rá. Hiszen az élet pont erről szól: ki kerekedik felül a halálig tartó küzdelemben; vacsoraként végzed, vagy a kőkéseddel végül te apríthatod fel ellenfeled, használható komponensek után kutatva belsejében.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Namír szántóföldek – Beharangozó
A Namír birodalomról viszonylag kevés dolog ismert a TF világában. Az biztos, hogy a Ghallát elpusztító Tűzvihar előtti világ legnagyobb birodalma volt, melyet az akkori legnagyobb varázslórend, az Ezüstmágusok Rendje irányított.
A Birodalom híres volt a toleranciájáról, mind faji, mind vallási téren, de a fővallásnak Raia számított. Még Leah papjai is szabadon gyakorolhatták vallásukat, amennyiben az nem veszélyeztette a közrendet, és nem volt ártalmas a lakosokra. Dornodon még nem volt isten, Chara-din pedig elfeledve pihent börtöne mélyén.
Fajok tekintetében az ember volt az uralkodó faj, de szép számmal akadtak a birodalom lakói között elfek, gnómok, alakváltók és árnymanók is. A többi faj csak kisebb számban képviselte magát a „namírok” között. A Namír birodalom és az Ezüstmágusok Rendje a békés politika hívei voltak, így barátságos viszonyt ápoltak a más országokkal, pl. a törpe királyságokkal, a kobuderák távoli országával, vagy a szomszédos Merkathiával. Ez utóbbit jobban ismerheti az, aki játszott a Mágia Mesterei nevű böngészős játékunkkal, ami a Világégés előtti Merkathiába kalauzolja el a játékosokat. A játék még mindig végigjátszható, ha valakinek van kedve hozzá!
Híresek voltak még a birodalom lovagrendjei is, melyek többsége Raia vallását követte. A lovagrendek és az ezüstmágusok biztosították azt, hogy más agresszív népek vagy országok, pl. a fosztogató ork, a félelmetes varkaudar, vagy a sunyi és gyáva goblin törzsek, esetleg Tüskeföld veszélyes szörnyei ne jelentsenek fenyegetést a birodalom átlagpolgáraira, akik békésen folytathatták életüket. Namír birodalmi polgárnak lenni kiváltságnak számított.
Hiába volt azonban fényes, békés, gazdag és erős ország, a birodalomban is felütötte a fejét a korrupció és gonoszság. Chara-din már nyújtogatta csápjait az Erdauin alatti börtönéből, Leah egyes papjai titokban embereket (és más fajokat) áldoztak istenüknek, és természetesen felbukkant egy fiatal, nagy hatalmú varázsló is az ezüstmágusok között, akit úgy hívtak, hogy Nord...
Seriz, a kaszás
Azt szerintem sokan nem tudjátok, hogy bár a zénes lapok ritkaság szempontjából „ritka” besorolást kapnak, valójában tesztelés alatt ezek „nem-gyakori” lapoknak számítanak. Tehát a zén ritkáját (+ egy-két egyéb versenyerősnek szánt lapot) leszámítva olyan kártyákról beszélünk, amelyek 1-1 paklit hivatottak erősíteni. Kaszás Seriz is az utóbbi csoportot gyarapítja; Rox, a csontok ura pár éve meglehetősen erős versenypaklinak számított, majd a követő nerfelése, és a csontos lapok „óvatos” tervezése miatt visszaszorult. Seriz személyében most kap a pakli egy permanens erőforrást, ráadásul egy elég sajátos mechanizmust alkalmazva: lehetőséget ad az ellenfélnek, hogy hatástalanítsa az effektet, persze ezt csak tempóveszteség árán, és még akkor is dönthetünk úgy, hogy a követőnk counterképességét erre lőjük el. Tehát érdekes döntési szituációkat teremthet mindkét játékos számára.
Déli napsütés
Amikor megalkottam a lapot (hosszú órák munkája), akkor leginkább arra gondoltam, hogy eléggé hiányoznak a játékból az univerzális gyógyulások. Általában nem támogatom a 0 rizikó lapokat, de a Déli napsütés valójában semmilyen erőforráselőnyt nem ad, egyszerűen picit több mozgásteret biztosít agresszív paklik ellen. Van egy kis egyet nem értés a játékosok között, hogy mi számít „játékélmény-romboló”-nak. Számomra az egyik a hagyományos követőkkel való játék. Tulajdonképpen vannak olyan követők, amiket kötelező megszűntetni. Az ilyen meccsek általában nem tartanak tovább 1-2 körnél, és ez leginkább annak a függvénye, hogy húzott-e a követős játékos Nekronsárkányt, Plazmacsóvát, stb. Félreértés ne essen, nem szeretném cserbenhagyni a követős paklikat sem, de az előbb felvázolt esetet sem tartom egészségesnek. A cél olyan lapok kitalálása, amelyek a követő megszűntetése után is tudják biztosítani az alapvető tematikáját és erejét a paklinknak, erre törekszünk (illetve itt picit kitekintenék az Epikus követőkre, amik elsősorban ezen probléma miatt keletkeztek).
Korrupt búzamester
Bevallom eleinte nem őt szántam a zén ritkájának, de a tesztelés többször is rám cáfolt. Gyakran pedzegetett kérdés, hogy a zanszilánk valójában mennyi VP-nek feleltethető meg, és erre most sem tudnék egzakt választ adni, hiszen meglátásom szerint ez mindig a paklitól függ, hogy az mennyire tudja megteremteni hozzá a feltételeket (építő, szörnykomponens, esetleg áldozás). Ezt leginkább azért hoztam fel, mert elsőre nagyon drágának tűnhet, de egy pörgősre összerakott Villámháború például hihetetlen könnyen össze tudja hozni a költségét. Legendás pakliban egy Kisebb kincsfutár, vagy Öreg Vazallus után is kifér, illetve Trinigan pakliba egy Manakonzervátor után. A lap sosem blank, eleinte lehet gyakran a kör végi lapokat fogjuk választani, de később egy jókor elsütött körelvétel meg is nyerheti a meccset. Fontos, hogy nem kézből kijátszásra működik, tehát a gyűjtőbe begenerált Búzamestert is többféleképpen tudjuk hasznosítani, például Nekromanta pálcával vagy rámehetünk a végtelenre Kumulatív szimmetriával.