"A kiütéses negátor madárszerű teremtmény, mellyel elsősorban a Sötét Föld hegységeiben találkozhatsz. Persze csak nagy ritkán, hiszen ezek a "félénk" teremtmények csak ha élelemre vadásznak, akkor jönnek elő barlangjaikból. Ilyenkor azonban a magadfajta kalandozók is könnyen élelemnek minősülhetnek." - részlet Encyclopedia Fantasiából
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Ryuku szigetvilág - lapelemzés
Császári harcmester (8): Könnyen vonható párhuzam közte, és az Életerős halandó között, de kettő, elég fontos dologban tartom a harcmestert erősebbnek. Az egyik a költsége, ugyanis a vegyes zanszilánk költségből olcsóbbítás mellett kiesik a varázspont, ami jelentheti, hogy egy Hegymélyi keltetős kalandozó pakliban (ahová amúgy a legjobban illeszkedik) akár az első körben kifér egy Sivara segítségével. A másik, hogy az (S)-t (E )-re cseréltük. Ez elsőre gyengítésnek tűnhet, de valójában így sokkal jobban tudunk reagálni az ellenfél játékára, no meg az említett koncepcióban ez a lap önmagában hatokat lő, szóval ildomos lesz minél előbb megoldani.
Fanatikus szamuráj (5): Elég nyakatekert módon próbál olyan feladatot teljesíteni, amit már több tucatnyi lap jobban ellát, de legalább végre érkezett egy Arochos ellen-lap, és még Jagumir sem tudja leütni.
Fegyvertánc (8): Elsőre egy bugyuta vergődésnek tűnhet, de amúgy kegyetlen nagy pusztítást tud végezni egy védettnek hitt tartalékon és őrposzton. Sajnos ott a buktatója a lapnak, hogy kell hozzá egy lény, ami utána ugyanúgy ki lesz szolgáltatva a leszedéseknek, de igazából nem fektettünk bele túl sok erőforrást így sem. Külön pozitívum, hogy lény híján el is tudjuk áramoltatni azonnali laphúzásra, ami erősen csökkenti azon szituációk számát, amikor ez a lap nem jön jól.
Kitaszított kardmester (6): Ő is inkább a hangulati szintjét növeli a kiegészítőnek, sajnos közel semmi hatást nem gyakorol az asztalra megérkezésekor, ami manapság már egy picit kevés, főleg egy olyan felfogású pakliban, amelyikbe illeszkedni próbál. Bár a képesség egyáltalán nem nevezhető gyengének, de sajnálatos módon a klasszikus KF tárgyak hiánya, illetve a nem olyan távoli múltban megjelenő Próbababa sikertelensége sem engedi a magasabb pontszámot.
Ősi kolostor (8): Raia épület, amihez 2 építő szükséges. Most sem kell nagyot utazni időben, hogy hasonlót találjunk: az Akadémia felújítása a legfrissebb nagykiegészítőben jelent meg, és bár nem alapkelléke minden paklinak, néha feltűnik olyanokban, melyek mindig számítanak pár lényre az asztalon. Picit ellentmondásosnak tűnhet, hogy lényes pakliba raktuk bele elméleti síkon, és mégis varázslatokat keres, de manapság már alig van olyan, amelyik ne játszana legalább A nagytanács ítéletével vagy bármilyen varázslat alapú reakcióval. A kárpótlása is felettébb hasznos, egy kontrollosabb felfogású pakliban is bőven akad erős keresési opció, gondolok itt a Szemétdombra, Ősmágia tornyára, Kristálybarlangra.
Ryuku ostromteknős (7): Szerencsére figyeltünk arra is, nehogy véletlenül az Ősi kolostor megfékezhetetlen legyen, erről gondoskodik a Ryuku ostromteknős. Na jó, a viccet és ezt a szerepjátékos harci képességet félretéve érdemes a második képességén is elgondolkodni. Elősegítheti a kivégzést angyalok és Arochos mellett, ráadásul a jelzőket nem csak kör végéig adja, a legtöbb eddigi sebzésnöveléssel ellentétben.
Sógun (8): Újabb bivalyerős lappal gyarapodnak a kalandozók, persze nem is vártunk mást a kobuderák hadvezérétől. A kötelék képességét nem lesz nagy kihívás kisütni, végső esetben a gyakran emlegetett Sivara ebben is tud segíteni. Ettől függetlenül kétlem, hogy sok helyen felbukkanna, de bármilyen kalandozós összeállításban 10 pontos lap.
Szinati harcművész (6): Egyelőre sajnos nem látom a harmóniát a kobuderák között, annak ellenére, hogy ez a lap megkísérel egy kis szinergiát csempészni beléjük, de még mindig az előző Zénben megjelent helyszínt, a Namír birodalmat érzem ezen cél életben tartójának.
Teriád ámokfutó (9): Mindig izgalmasak azok a lapok, melyek valamelyest felborítják a meglévő szabályokat. Rengeteg kombinációs lehetőség rejtőzik a lapban, persze van pár evidensebb felhasználási módja, például Arochos mellett, ahol már a második körben is tudunk 5 lapot húzni vele, de érdemes megfigyelni az egyéb érdekességeket a lapon, mint a vegyes idézési költség, a szín, vagy a mérgezés. Mindegyik bevonzza egy-egy már létező koncepcióba, amellett, hogy bármilyen lényes pakliban helyet nyerhet magának, nem megfeledkezve a saját etnikumáról, amiből még bármi kisülhet a jövőben.
Teriád féreg (8): Habár sok köze nincsen az előbb tárgyalt barátjához, így is sok esélyt látok rá, hogy látjuk majd őt versenyeken. Rox pakliban önmagában két countert jelent, ha termel mellé több csontvázat, akkor még nagyobb értéket nyer ki nekünk, nem mellesleg ha megakadályozzák akkor sem vagyunk szomorúak, könnyen lehet, hogy miatta újra gyakrabban fogunk találkozni a koncepcióval.
Nektek mi a véleményetek az új lapokról? Osszátok meg velünk a hozzászólások között.