Vissza a Főoldalra
 
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Gemina erdeje november 25.
HKK - Zén Legendái: Jégvilág szeptember 25.
A pillanat képe
Kalandozónők
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
A túlélés utáni mindennapos hajsza Ghallai női társadalmát sem kímélte. Gyakran előfordulhat hát, hogy edzettebbek társaiknál, előkelőbb helyeken végeznek az olimpián, illetve ők kerekednek felül a legádázabb szörnycsatában, valamint a jellemtelenek elleni harcban is! Vajon ők hogyan viszonyulnak ehhez a nemkért állapothoz?
Nézz szét a galériában!
Beholder Karácsony - Akció! 2017.12.08. - 2017.12.20.
Gemina erdeje lapelemzés (3. rész)
Veszettség
Gemina erdeje lapelemzés (2. rész)
XLVIII. Beholder Találkozó – 2017.11.25. - Beszámoló

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái verseny - 2017. december 8., Dungeon
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Világégés
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Végzetúr alappakli

A lista folytatása...
Lapötletek (63415)
[HKK Piac] Eladó lapok (140026)
HKK Liga (29)
[HKK Piac] Lapokat keresek (27486)
HammerTime Cafe (20)
HKK kérdés? (42909)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Alanori Olimpia lapelemzés (3. rész)



Mielőtt belevágnánk a konkrét értékelésbe, ejtsünk néhány szót a pontozási szisztémáról, értelmet adva a számoknak.

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretnénk minél nagyobb szélességében kihasználni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

    Jöjjenek tehát zárásként a semleges jellemű lapok, ábécé sorrendben haladva az egyes színeken belül.

    Bogárinvázió (6): Igen hangulatos lap, ami ha van rá keret és szabad az őrposzt, akkor 3 manából akár 16 sebzést is kioszthat, ha az ellenfél köre végén húzzuk meg váratlanul, és még gyorsan ki is tekerjük +1 Rambó bogárért. Good stuff vagy kontroll jellegű paklikba persze ettől még nem fog beférni, de Fairlight követője (büntetés!) vagy Toborzó (akár dupla laphúzás!) mellett lehet vele vicces dolgokat művelni.


    Clerebald serege (5): A "sorminta" után adta magát a lap - kár, hogy már az Élőholt sereg sem futott be, ez ráadásul még a termelt tókeneket tekintve is igen gyenge. Lényerősítésre pedig még cantripként is igen drága, így nem nagyon tudok elképzelni olyan paklit, ahova használnám - talán még Arochos-ba a legjobb.

    Drakolder specifikátor (9): Ha marad a spelles meta, akkor ez a lap bizony nagyot fog szólni. Gyönyörűen kivédi a védekezésből érkező Unaloműzőket, Techiánafluxokat és Kyorg tudásokat, korlátozó szabálylapok ellen kirakja valamelyik UR-bűbájt vagy egy A próféta parancsát, de igazából már az sem rossz, ha ki tudunk szedni az ellenféltől egy A nagytanács ítéletét vagy egy Bufa segítségét, hiszen még ekkor is egy nagyjából Méonech fürkész erősségű dobatás. Kegyetlenül erős ilyen olcsón ellopni az ellenfél egyik varázslatát - és akkor még nem is beszéltünk a jelzők alternatív felhasználásáról (leginkább a többi drakolderhez), vagy éppen arról, amikor Villámháborúval az ellenfél körében tesszük ki védekezési bónusszal.


    Elektroblaszt (7): Az új villám pakli leginkább "sok kicsi sokra megy" alapon fog működni - ha kirakunk egy Vérfókuszt vagy egy Villámhárítót, máris sokkal veszélyesebbé válnak azok az Elektrogömbök. Az Elektroblaszt persze jól mutatja, hogy leginkább Fairlight követőjével lesz érdemes játszanunk melléjük, hogy az ehhez hasonló varázslatok nettó 0 VP-ért jöjjenek - sokkal többet nem is érnek.

    Kimerülés (8): Ez a lap önmagában meghozza az ember kedvét az Arochos-hoz - kis túlzással egy ingyenes leszedéssel kombinált Tanulságos mese. De más deckekbe is nyugodtan beférhet, ha éppen leszedéshiány lép fel, hiszen az az álomjelző nem nagy ár - sőt, sokszor még előnyünkre is használhatjuk, például a támadók kijelölését követően kijátszva, megmentve ezzel lényeinket a leütéstől. Egyszerű, mégis trükkös és elgondolkodtató lap!


    Mithinor (7): Egy 2 manás lény, ami kijátszásakor húzat két lapot - a Vidám Gorkán kívül nem nagyon volt még ilyen lap. Ennek a feltételét is könnyebb teljesíteni, hiszen csak egy minimum 2 VP-s lap kell az asztalra. Mégis adja magát a kérdés: melyik deckbe fog illeni ez a lap? Talán A kalandozók védőszentje vagy Törpe-gnóm Glion mellé, ott kellemesen olcsón jön, ráadásul az 1 mana tipikusan az a költség, amit szívesen kifizetünk egy ilyen semlegesítésre. Nem rossz például 1 VP-ből elcsípni egy második körös Anyamotyogó vagy Italkeverés képességét, hogy aztán mana- vagy lapelőnybe kerüljünk.

    Optikai csalódás (7): Két lapelőny körönként? Ez elég jól hangzik! Persze nem olcsó mulatság ez a vízió, ám ha kicsit köréépítjük a deckünket, akkor szépen kihasználhatjuk a zanszilánk költséget. Ahova tökéletesen illeszkedik, az a mostanság kissé elfeledett Trinigan pakli, ahol egy manakonzervátor után elég jó érzés lesz kicsapni még ezt is. De egy sok erőforrással (meg persze Ősi rúnával) játszó zanszilánkos pakliban is jól működhet. Nem mondanám különösebben univerzálisnak, de itt-ott fel fog bukkanni belőle egy-egy darab.


    Sztatikus csatatér (8): Az "új" villámpakli egyik legdurvább "hoki" lapja lesz. Vegyük észre, hogy ha van elég manánk, akkor két ilyennel elég szépen tudunk lövöldözni (az egyiket áldozzuk a másiknak, majd visszavesszük) - ha van mellé egy Villámhárítónk is, akár egy kör alatt kivégezhetjük az ellenfelet. De magában az Elektrogömb + visszavétel is teljesen jó ezért az árért cserébe - szinte minden szituációban fog tudni valami hasznosat.

    Tókengeddon (4): Nem hinném, hogy side-ba beférne egy ennyire speciális asztaltakarítás. Persze nem is feltétlenül oda készült, tipikus frissen bontott tölteléklap - arra pedig teljesen jó.


    Villámcsarnok (7): Még egy visszavétel a villám paklinak, ez ráadásul még az előzőnél is olcsóbb. Utána látszólag már nem sok mindent csinál, ám ha van Villámhárítónk vagy bármi más, ami villámsebzést növel, akkor jelzők híján is csipegethetjük az ellenfél életponját. Persze ha tudunk vele takarítani, akkor még jobb.

    Yaurri vihartalizmán (8): Megérkeztünk a harmadik talizmánhoz is. A tűz, jég és villám deckek közül talán utóbbi lehet a legpörgősebb, köszönhető a sok zanszilánknak, na meg persze Fairlight követőjének. Utóbbi miatt egyébként már magát a talizmánt is igen fájdalmas megoldani (5 életpont). Bár meglepő lehet, de pont a legkontrollosabb lap, az Árnyvillám miatt lehet igazán működőképes a villám deck, hiszen megoldja a legzavaróbb lapokat (életes-hálós lények, Gyógyító motyogó).

    Alanori csatornaféreg (6): Manapság elég kevés pakli támaszkodik a teli őrposztra, így nem mondhatjuk, hogy könnyű teljesíteni ennek a permanens visszavetetésnek a feltételét. Ahol esetleg működhet, az az Arochos, ahova a színe miatt is illeszkedik - ott lehet tenni vele egy próbát, hiszen maga a képessége egyáltalán nem rossz.


    Ifjú sárkánykígyó (7): Sárkány pakliban biztosan játszanám, 1 manáért teljesen jók a képességei, és ami a legfontosabb, keresi a legnagyobb cimboráját, aki természetesen a saját etnikum paklijában is szuper lesz (nem, itt nem a kígyó deckre gondolok). Más deckbe nem nagyon fog beférni, de egy nem gyakori lapnál ez általában elfogadható.

    Kisebb gyógyító szentély (7): Nagyon erős permanens gyógyítás, amíg kint van, elég nehézkesen fognak bennünket lenyomni sebzéssel. Egy Gyógyító motyogónál persze nem jobb, ám a cantrip képesség és a háló bőven kárpótol - lassabb deckekben, amik képesek kihasználni a laphúzást lehet vele tenni egy próbát.


    Polipokalipszis (8): Sheran az új lapokkal erősen helyet követel magának a Lassan járj!-ban, ez pedig nagyban köszönhető ennek a kimondhatatlan nevű asztaltakarításnak. A kettes drágítás, amit ráteszünk az ellenfélre különösen undorító, éppen ezért már egy-két lapnál is simán megérheti kijátszani, ha ezzel be tudjuk zárni az ellenfelet egy újabb körre.

    Quwargya (6): A 2-es csábítás önmagában még nem ad el egy lapot - ha így lenne, akkor a Tűzszarvat annak idején játszották volna. Nem így történt, pedig az csak 1 manáért jött és a másik képessége is erősebb volt - ha ebből indulunk ki, akkor a Quwargyára sem vár túlságosan fényes karrier.


    Rozoga lebuj (10): Ez a lap teljesen új dimenziókat nyit meg a játékban. Manapság a HKK egyre inkább a counterek felé mozdul el, ami nem feltétlenül baj, hiszen legalább sok az interakció, ugyanakkor nem árt, ha van egy-egy lap, ami felborítja kicsit az erőviszonyokat. Na, a Rozoga lebuj pontosan ezt csinálja, méghozzá a legkülönfélébb módokon: gyönyörűen kiszedi például a védekezéses lapokat, de a legdurvább, amikor 1-2 manánál kikényszerítünk az ellenféltől egy A különlegesség megcsúfolását vagy Achát gólemet. Ha pedig nincs mit kiszedni, az általában azt jelenti, hogy szabadon garázdálkodhatunk - ez a jó hír simán megér egy lapot. Az egyik legötletesebb kártya a kiegészítőben!

    Sárkánykígyó csemete (4): Nem hinném, hogy ez a lap bármikor is pakli közelébe kerülne, ahhoz túlságosan is jelentéktelen az, amit tud. Persze félig-meddig egy tókenről van szó, ezért bőven megbocsátható ez neki.


    Sheirra (7): Bármilyen lapot ellop 2 manáért és 1 zanszilánkért, ilyen pedig nem nagyon volt még, úgyhogy emiatt semmiképp sem mondhatjuk gyengének. A Csábító papnő árnyékában persze nagy kérdés, hogy ez elegendő lesz-e, hiszen az is bármit el tud lopni adott esetben - igaz, csak áldozásra. Igazán akkor izgalmas, ha a képességével tudjuk kitenni, hiszen ekkor még reagálni is alig lehet rá - más kérdés, hogy mennyire építhetünk arra, hogy az ellenfél fog 2 lapot húzni vagy keresni egy körön belül.

    Teknős csapda (5): Nem hinném, hogy erre a lapra volt szüksége a teknősöknek. Pláne úgy, hogy a leszedések jellemzően kevesebb problémát jelentenek, illetve magának a teknős decknek is akad már néhány leszedése, így összességében nem mondható különösebben hiánypótlónak a csapda.


    Víztisztító teknős (9): Na, ez viszont már teknős a javából! Aktiválást kívánó hatást elég kevés lap még mindig semlegesíteni, így ez az 1 manás lény elég nagy űrt tölt be, pláne úgy, hogy az anti-mágiával még egy kis extra lapelőnyt is kisajtolhatunk belőle. És amit szeretünk a semlegesítéses lényeknél: rossz tempóban, üresben kirakva sem haszontalan, így bizonyos tekintetben majdhogynem tökéletes kártyával állunk szemben. Elsorvadt óriás (8): Egy nagyon egyszerű gyakori lap, mégis azt mondom, hogy alap lesz a legtöbb Lassan járj! pakliba, ami használ barnát. Kicsit Börtjauk tréfája (új) érzést kelt: annál eggyel olcsóbb ugyan, de cserébe kapunk egy lényt is, illetve emiatt nehezebb counterelni is.


    Exterminálás (10): A nagytanács ítélete után megérkezett a legújabb sztárleszedés? Könnyen lehet. Annyira univerzális persze a színe miatt soha nem lesz, mint az említett Bufa spoiler, ám kategóriáján belül így is simán befér a Top 3-ba. Az extra semmizést a gyűjtőgeneráló paklik különösen gyűlölni fogják, az életkioltó ikon a krabbert és a cimboráit fogja megnevelni, és ősmágia miatt pedig mondhatjuk, hogy a sok táp mellett legalább valami ellenszer is jött a Járj!-as paklik ellen. És bizony lesznek szituációk, amikor az ára miatt jobb lesz a nagytanácsnál...

    Ezermester Vix (7): A párszor már említett Toborzóba álomszerű lap, hiszen garantáltan lapelőnyt termel a kompenzáció miatt. Persze nem mondhatjuk top koncepciónak, de a körönként termelt találmány jó lehet például Az alvilág ura és Harangmester mellé is. A kockadobást érdemes azért gyakorolni előtte.


    Goblin találmány (3): Bár technikailag nem az, ez senkit ne tévesszen meg: ez lényegében egy tóken lap, önmagában soha nem is fogjuk használni - és nem is ezért született.

    Hegyrengető (7): 3 zanszilánkért elég széles skáláját fogja a lapoknak - persze még mindig elmarad egy Zanüidtől. Ettől függetlenül jó lap, óriás deckbe mindenképp, ahol hirtelen baromi olcsó counterré válik a követő olcsóbbításának hála. De érdemes lehet kipróbálni Kreátor követőis koncepciókba is, hiszen az alternatív laphúzós képességében is van potenciál.


    Moa őshal (8): Nagyon fontos részlet, hogy alap költség alapján kell levenni róla a jelzőket, aminek köszönhetően kiválóan illeszkedik a drágító szabálylapok mellé - paraméterei szerencsére lehetővé teszik, hogy Lassan járj! és Hegymélyi keltető mellett is jól működjön. A 4 jelzőt ugyan nehéz lesz belőle kiütni, de így is simán elcsíphetünk vele két lapot, akkor pedig már bőven megérte. Ami nagyon tetszik benne, hogy itt nem működik az ilyenkor szokásos "akkor ezt szedem le előbb" megoldás, hiszen az ellenfél könnyűszerrel mondhatja azt, hogy "rendben", méretes lapelőnybe kerülve ezáltal.

    Óriás matróna (7): Elsőre elég gyengusznak tűnik, különösen a Kreátor műhelyében megjelent kőkemény óriásokhoz képest, ám vegyük észre, hogy cantrip lapokat termel! Ettől még persze nem olcsó mulatság, ha nem Melákkal játszunk, akkor kell egy kicsit spórolnunk rá, ám a reakciódrágítás és a rezisztencia miatt bőven megéri bevállalni. Side lapként is használható letiltó szabálylapok ellen, ha éppen azt az utat választjuk, hogy megpróbáljuk felvenni a tempót az ellenféllel.


    Ryuku őrtorony (8): Az épület pakli egyik régi nagy klasszikusa visszatért megújult formában. Az eredeti a maga korában nagyon jó lap volt a deckbe, és ez szerencsére elmondható az új változatról is: a (K2) lényegében azt jelenti, hogy mindent meg fogunk tudni oldani, amit kell, így ez nem is igazán mondható korlátnak (annyi épületünk úgysem lesz), az pedig, hogy építő lény sem kell hozzá, rendkívül rugalmassá teszi. Ez utóbbi miatt simán kipróbálható akár egy mezei tárgy deckben is, vagy bármi más pakliban, amit szeretünk pörgetni cantrip lapokkal.

    Tilretas (6): Úgy gondolom, hogy ha valami, hát ez a lap bőségesen kimeríti a speciális keresés fogalmát. Tilretas fala mellett a két új lapot szedhetjük még elő vele, de egyik sem annyira esszenciális az épület pakli számára, hogy egy külön ezekkel kombózó kalandozóval játsszunk - amúgy is rengeteg keresése van már a decknek. 10 Szellemszolgával persze már szépeket üt, de ha ennyivel még nem nyertünk, akkor valamit rosszul csinálunk.


    Tilretas álma (6): Elviekben nem rossz lap, hiszen elég stabil építő lényeket termel. A bajom inkább az vele, hogy egynél többel nem játszanék - ekkor azonban alapozni is elég nehéz rá. A konklúzió tehát az, hogy inkább valami mással fogjuk megoldani az építő lények hiányát.

    Tilretas szellemcsarnoka (7): Leginkább ez az, ami miatt elgondolkodhatunk egyáltalán Tilretas használatán, hiszen egy elég kemény permanens leszedésről van szó. Könnyen lehet azonban, hogy kell neki egy kör, amíg elkezd igazán működni. Illetve funkcióját tekintve kicsit redundáns a Ryuku őrtoronnyal, az pedig a cantrip képesség miatt és az alacsonyabb költség miatt jobbnak tűnik összességében


    Zorall, a hegyek ura (7): A 3-ért jövő, lénybe épített leszedéseken már rég túlhaladt a játék, így univerzális lapként aligha fog szerephez jutni Zorall - esetleg korlátozott formátumokon helyet lehet szorítani neki a Lassan járj! paklikban. Ahova viszont biztosan jó lesz, az az óriás deck, ahol a követővel akár már az első körben megérkezhet. A 2-es reakciódrágítással igen kemény védelme van.

    Ennyi lett volna az Alanori Olimpia lapelemzése. Bízunk benne, hogy szívesen bontogatjátok majd a kiegészítőt - a kommentek között várjuk a ti véleményeiteket is a lapokról!


    Csető Zsolt

    Létrehozás: 2017. június 29. 12:56:58Utolsó frissítés: 2017. június 30. 08:51:08 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről

    © Beholder Kft., 2003 - 2017
    1680 Budapest, Pf. 4 (Megváltozott!) | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.