Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Ylgoroth, a nagyhatalmú Thargodan
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"A Thargodanok legtöbbje az állandó csatározások során előbb-utóbb megsemmisül, de vannak néhányan, akik hihetetlen ravaszságuk és persze hatalmuk révén képesek voltak fennmaradni a Sötét Föld megszállása óta. Mára már ezek a Thargodan hercegek félisten hatalmú lények, és senki nem meri őket kihívni. Ylgoroth ezen ős-Thargodanok egyike. Ha megpillantod kedvenc formáját, egy megelevenedett fekete borzalmat, amelyet forró tűzaura övez, menekülj, amíg tudsz." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások
Hatalom Szövetsége - 54. félév végeredmény
Ajándéksorsolás április + márciusi eredményhirdetés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (22)
HKK online, TF online, Argum City (49)
Lapötletek (64957)
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)
Versenyhirdető (1827)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Mágusok alkonya lapelemzés 3.

Az egyes színeken belül ezúttal is rendre a ritka lapokkal fogom kezdeni az elemzést, a nem gyakori és a gyakori kártyákkal folytatva. A pontozásról a cikksorozat első részében olvashattok.

Áldozat az ősi isteneknek (10): Szépen bekezdünk a mai napon: kapásból a kiegészítő egyik legerősebb lapját dobta elénk az ábécé. Sőt, a tesztelés alatt az volt az általános vélekedés, hogy az Áldozat lesz "A" legerősebb lap a kiegészítőben, amit jól bizonyít, hogy néhányan az utolsó pillanatig túlságosan durvának tartották. Rengeteg különféle pakliban felbukkant, elsősorban korlátozó szabálylapok mellett, a legjobban azonban természetesen Chara-din követőjével dolgozott együtt, ahol mind a 4 zanszilánkos költség kifizetése, mind pedig az extra áldozások könnyen teljesíthetőek. Ha létrejön, akkor konfigurálhatóságának köszönhetően igen nagy eséllyel rátesz bennünket a győzelemhez vezető célegyenesre, az pedig már csak hab a tortán, hogy lényegében egyetlen szituációban nem jó csupán: amikor már amúgy is jól állunk.


Degenerált xenomorf (9): Elképesztően sokoldalú kártya, mely a legkülönfélébb szituációkban és módokon juttathat bennünket előnyhöz. A hatást semlegesítő lapokat nem győzöm elégszer dicsérni, hiszen ahogy azt már említettem, ezek teljesen új dimenziót nyitnak majd meg a játékban - nem elég, hogy olyan, korábban nehezen kezelhető kártyáknak tehetünk keresztbe vele, mint a Szánalmas teknős vagy a Torqan, a púpos, de egy Techiánaflux counterelésébe sem lesz rossz belebirizgálni vele. Hogy aztán a lapelőnyt dobatással, vagy egy lény kilövésével termeljük be vele, az már csak rajtunk (és az asztalon) múlik.

Dfo'jirrh agysokkoló (9): Ha nem lennének a Degenerált xenomorfhoz hasonló kártyák, akkor azt mondhatnánk, hogy itt van kérem egy counterelhetetlen counter a keresésekre és a húzásokra, a Dfo'jirrh agysokkoló azonban még ezzel a minimális "sérülékenységével" együtt is brutálisan erős, laza eleganciával figuráz meg olyan spoilereket, mint a Kyorg tudás, a Nil herceg dalnoka vagy az Univerzális megoldás. Lényként már nem nagy szám: egyszerű és őszinte példány, ám éjfattyak között és kragorus pakliban igen olcsón kitehetjük - mindenhol máshol inkább késői nyerés lesz, annak viszont elég stabil.

Dj'arekh tárcsa (7): Nagyon hasonlít a korábban már elemzett Szent kehelyre: annál talán egy hajszálnyival gyengébb, a Dj'arekh tárcsa azonban képes ténylegesen is megoldani az ellenfél lényeit. Kár, hogy passzívan nem lehet feláldozni, hiszen így kénytelenek leszünk vele némi kockázatot vállalni, ha úgy döntünk, betápoljuk vele valamelyik lényünket, ám összességében így is egy bőven használható lap lesz, amely jól illeszkedik majd a többi Chara-din zanszilánk közé.

Kvazársörényű pegazus (8): 2-ért ősmágiás lapcounter, amely mellé egy böhöm nagy, repülő lényt is kapunk. Ez azt hiszem egy "picit" jobb, mint a Panatán csillapítás, de persze ott van a mérleg másik serpenyője is, a cseppet sem elhanyagolható hátrány. Mivel azonban ez utóbbit mi "irányítjuk", ezért általában képesek leszünk kordában tartani az ellenfelet - arról nem is beszélve, hogy a háló és a 6-os sebzés miatt általában ő lesz inkább lépéskényszerben. A legjobban Korlátozás mellett fog működni, ahol minimalizálhatjuk a hátrányát, illetve Zarknod börtönébe is elég jó, ahol eléggé hamar elérkezik a számára kedvező topdeckelési fázis. Kár, hogy a pegazus pakli gyenge jelenleg: 1 varázspontért még durvább lenne.


Tudatfagyasztás (10): Hát igen, ha az izgalmakkal teli bontogatás közben lilán villan meg egy lap széle, akkor örülhetünk, valószínűleg valamilyen jókora tápot fogunk nyitni. A Tudatfagyasztás már évek óta vár a visszatérésre, és ha rápillantunk a lapra, akkor láthatjuk, hogy miért: még most, 2014-es szemekkel is eszeveszettül erős dobatásnak mondható, amely konfigurálhatóságának köszönhetően a játék minden szakaszában hasznos lett. Hamisíthatatlan 10 pontos csúcsspoilerré áramlása teszi, melynek köszönhetően az asztalra is lehet hatása - nem is akármilyen, hiszen igen jól kicselezhetjük vele az igen népszerű asztalról counterelő lapokat. Az már csak hab a tortán, hogy kereshetjük Kisebb káoszsújtással és Álomvilággal is.

Xenomorf királynő (8): A xenók most már évek óta ott vannak a legerősebb etnikumok között, köszönhetően a folyamatos és minőségi utánpótlásnak. Az alienek rajongóinak pedig most sem lesz oka a csalódásra, hiszen olyan erős lapokkal bővült a készlet, mint például az új Xenomorf királynő, aki már a második körben kijöhet, de igazán egy kis gyűjtő mellett fogja megmutatni erejét. (Főleg úgy, hogy most már a visszatérő xenók kijátszáskori képessége is létrejön). A legdurvábban Iszonykeltővel fog kombózni. (Akkor lesz az igazi, ha be is tudjuk áldozgatni valaminek a srácokat.) Multifunkciós áramlása pedig más paklik számára is határozottan csábítóvá teheti.

Chara-din oltára (8): Újabb szín kapta meg a maga kis építményét, Chara-din oltára pedig legalább olyan fényes karrierre számíthat majd, mint Sheran oltára vagy A fény oltára. Talán ő az, aki miatt elsősorban életképes lehet az egyszínű lila pakli legújabb, kizárólag követőt használó, dobatós-kontrollos változata, hiszen a Hegymélyi keltetős vagy A legfőbb követős verziókba már nem illeszkedik annyira jól. És bár emiatt nyilvánvalóan nem lesz annyira sokoldalú, a koncepcióteremtő lapok ettől függetlenül mindig külön dicséretet érdemelnek.

Dögvész (7): A mágikus védelmű és a thargodan paklinak sem ő lesz a legnagyobb sztárja, de mindkét paklin stabilizálhat egy jókorát, ami sosem árt a horda-jellegű összeállításoknak. A legjobb természetesen akkor lesz, ha áldozós képességekkel tudjuk kombózni: ez kragorunál a követő miatt adott, de szerencsére a lila szörnyetegek között is akad ilyen. Illetve elárulok egy jófajta cselt a lappal, ami első pillantásra nem feltétlenül egyértelmű: azt is visszavehetjük vele, amit beáldozunk zanszilánknak, ami azt jelenti, hogy valójában az asztalról is visszavehetünk vele egy lényt, aminek mondjuk valami hasznos kijátszáskori képessége van. Így már azért tényleg nem rossz, ugye?

Gonosz meglepetés (6): Ingyenes azonnali varázslat Chara-din követője mellé - ilyenből nincs sok, így a Gonosz meglepetés bizonyos értelemben mindenképpen hiánypótló. A bökkenő az, hogy az ellenfél körében pont nem csinál semmit, így hiába kapjuk vissza lapot, csak azért nem játszanék vele, hogy tudjak termelni plusz egy fattyat. A láthatatlanság persze nem rossz, hiszen így egy 9-est általában oda fogunk tudni sózni általa, de érzésem szerint inkább csak korlátozott formátumokon fogják használni.


Halálos kór (8): Az önmérgezős pakli megerősödéséről már sok szó esett Sherannál, lapul azonban itt még egy nagy táp a Halálos kór személyében, mely jó eséllyel a pakli első számú kivégző lapja lesz. Egy Eleven méreg vagy egy Kerge darázs után hamar maximalizálhatjuk sebzését (0-ért 9 ÉP, ehhez még csak hasonlót sem találunk), de már egy 1-2 alkalommal megpörgetett Zanpók is elég lehet, hiszen magával a Halálos kórral is oszthatunk néhány méregjelzőt. Nagy előnye, hogy önmagában sem vészesen rossz.

A hatalom kék itala (8): Ahogy a régi, úgy ez is jóféle erőforrás lesz thargodanok mellé, a legdurvábban azonban Timera, a szerencse asszonya mellett működhet majd - igaz, ha erre gyúrunk, akkor meg kell találnunk a módját a csonttermelésnek. Keresgetni kell majd a legjobb helyét a lapnak, ez egyszer biztos (az első körös kék ital + Szerencsekerék a Lépéselőny + Timera párosítás mellett azért igen csúnya), de ereje még az RNG-faktor mellett is magáért beszél.

Magh-goth párduc (7): Még egy őszinte ütőlény az ilyen szempontból eddig sem gyengélkedő thargodanok számára. Szerencsére tanult egyet s mást a jó öreg Magh-goth párduc, mióta a legutóbb láthattuk, hiszen kíméletlenül eltakarítja a zavaró lényeket és őrposzt-torlaszokat. Más deckbe azonban ettől függetlenül nem fog beférni nagy valószínűséggel - goblinokhoz és behemótos pakliban lehet esetleg elgondolkodni rajta.

Manibus (6): Egyszerű lap, hiánypótlónak azonban mégsem mondanám, hiszen az Őrült Montrix személyében már van egy igen jó kis anti-mágiás védelme a thargodanoknak a varázslatokkal szemben. A Manibusban persze benne van a meglepetésfaktor, ami mindig sokat számít, a Montrixéhoz hasonló karriert - amely univerzális spoiler lett - azonban aligha fog befutni

Mnebolath (7): Újabb átfedés a thargodanok és a mágikus védelmű lények között, és akárcsak Dögvész, úgy Mnebolath is jobban fog működni a kragorus társak mellett. Ez jelen esetben is a követő képességének tudható be, hiszen minden körben megoldhatunk vele egy-két lapot, mindössze 1 varázspontért - akár Lassan járj! mellett is, ami nagy szó. Thargodan pakliban már csak ütni tud.

Repülő fatty (9): A pontszám elsőre érthetetlennek tűnhet, a Repülő fatty azonban teljesen újfajta horda-jellegű paklikat tehet győzelemesélyessé - még úgy is, hogy azok nagy valószínűséggel "lámpa" egyszerűségűek lesznek. Ott van például A legfőbb követős lila deck eddig inkább csak mókaszinten létező A fattyak öregapjás verziója, de Lassan járj!-kompatibilis költsége miatt teljesen elborult új szabálylap+követő párosításokat is láthatunk majd az asztalon. Ilyen az, amikor egy egyszerű ütőlény is képes alaposan beindítani a játékosok fantáziáját.

Taraon (6): Az ében íjászok még a lila színen belül is a gyengébb etnikumok közé tartoznak, és bár az elmúlt egy-két évben kaptak néhány kifejezetten erős lapot, Taraon szerepe inkább csak kiegészítő-jellegű lesz a deckben, hiszen lényegében csak annyit tud, mint a társai többsége: jó nagyokat lőni, ha sokan vannak. Csak most egy kis csavarral - meg néha counterelve.

Torz orgling (8): Az orglingok egyetlen új társnak örülhetnek csupán, az azonban igen jóra sikeredett: a Torz orgling lényegében ad nekünk még egy darabot a Hegymélyi keltetőből. Legendás követő mellett mindezt már az első körben, extra anti-mágiával - szívesen látjuk majd a kezdőkézben, az egyszer biztos.


Vatagor (8): Na, Vatagor már egy fokkal hasznosabb és furmányosabb ében íjász, hiszen szépen kiüríti az ellenfél kezéből a zavaró kártyákat - a saját paklijában a drágább lapokat is. Ami miatt magas pontszámot kap, az az, hogy önmagában is képes kezelni a kiegészítő egyik leginkább metagame-formáló lapját, a Most vagy sohát, így nem kizárt, hogy ott lesz a terülősebb paklik side-jában.

Xenó lárva (7): Hagyományos környezetben nem biztos, hogy lesz számára hely a xenó pakliban - egyedül a Hegymélyi keltetős verzióban bukkanhat fel a manabukatós képessége miatt. Inkább side lap, inkább korlátozott formátumon - a top paklik nyilván inkább Quwarg hangyabűvölővel fognak játszani.

Xenó marcangoló (8): Na, ez a xenó már sokkal inkább helyet fog követelni magának - a ritkán használt Börtönös és Bilincses verziókba nyilván nem lesz jó, a sokat használt Hegymélyi keltető + Chara-din követője felállás mellett azonban kiváló nyitólap lesz.

Zd'ekigul időszippantó (7): A legutóbb már kvázi-hagyományos környezetben is győzelemig jutó éjfattyak annyi új lapot kaptak az Istenek viadala óta, hogy most már nem is lesz hely mindegyikük számára, az időszippantóból azonban mindenképpen érdemes lesz játszani 1-2 darabbal, hiszen megakadályozhatjuk vele, hogy körbejátsszanak bennünket. A Raia paklinak is okozhat nehéz pillanatokat. A fájdalom ura (9): A Kyorg tudás óta nem kapott igazán erős laphúzást a játék, A fájdalom ura azonban a piros szín remélt felemelkedésével szép karrierre számíthat, hisz bár nagy az ára (nem is a néhány ÉP, hanem a húzás fázis elmaradása miatt), nagyon durván meg tudja pörgetni a paklinkat, főleg egy manatermelés után (egy kis Sötét mágia?). Nem is feltétlenül kell ráadásul az asztalon hagynunk, hiszen kitehetünk belőle egy zanszilánkos lapot vagy egy Tirranda batyuját, abba pedig inkább ne is gondoljunk bele, hogy egy Kisebb Zannal mi mindenre képes. Egy ideig kalandozó volt, de aztán inkább kapott egy szörnykomponenst, hogy a képesség elvételével ne lehessen szinte végleg bezárni az ellenfelet.

Lávasárkány (7): A "10 + 10 = meghaltál" hadműveletet kicsit inkorrektnek éreztük Sárkány úrnő mellett, ezért végül úgy alakítottuk a Lávasárkányt, hogy önmagában nem képes megverni az ellenfelet két kör alatt még a követő mellett sem, de 3-ért 9-et ütni anti-mágia: 0-val és rezisztenciával azért így sem lesz rossz. Kicsit Az Úrnő sárkányához hasonlítható, ám amíg az inkább a csak követővel felálló verzióban lesz a legjobb, úgy a Lávasárkányt inkább a Lassan járj!-as változatban használnám. Áramlása elég jó, emiatt lehet, hogy máshol is el fognak rajta gondolkodni.

Lord Akryl (8): A legnehezebben megítélhető darab a lapot semlegesítő kártyák közül, hiszen Lord Akryl ereje nagyban függ majd a várható metagame-től. Háló mellett szinte sosem fog ingyen jönni, fontos részlet azonban, hogy nem kézből kijátszást néz, így tokentermelő követők ellen már a második lapot el tudja csípni. Legendás követő mellett pedig már csak 2 VP-ért jön, ami minimum elgondolkodtató. Az ingyen lény + lapcounter durva képesség, így tartsuk majd mindig szem előtt - meglátjuk, hogy lesz-e hely számára a játékban.


Megsemmisítő csapás (10): A kiegészítő talán legnagyobb nyerstápja, A szépség dühe felturbózott verziója, ha úgy tetszik. Ha nem lenne rajta a védekezés és a counterdrágítás, már úgy is nagyon erős lenne, így viszont egyenesen elmebeteg, nem érdemes rá finomabb jelzőt használni. Nyomós érv lesz a piros szín használata mellett, és az ősmágia (meg persze a Villámháború) miatt háttérbe szoruló Lassan járj! számára is adhat egy jókora impulzust.

Quwarg hangyabűvölő (9): Nem tudom, láttunk-e már valaha egyszerre ennyi új Dornodon spoilert, az azonban biztos, hogy a játék egyik (ha nem a) leggyengébb színe most komoly előrelépésre számíthat. A 0-ért azonnalit semlegesítő "termékcsalád" legjobb tagja, hiszen nem elég, hogy semmizni is tud (az ellenfél körében kijátszott Kyorg tudást is meg tudja oldani akár ezáltal, ha bedobjuk csontnak), még az olyan gonosz lényeket is megfogja, mint a Szánalmas teknős, a Zseniális teknős, vagy éppen az újak közül a Sakita vagy a Teknős holdnyelő. Tirranda batyujával sem rossz "kombó".

Sárkánymágia (7): Kicsit olyasmi lap, mint a Világégésben megjelent Az ősi hiba: ritka az, amikor counterként és leszedésként is maximális hatásfokkal fog dolgozni, hiszen a lapoknak két alapvetően eltérő csoportjára hat, melyek kombinációja nem mindig lesz egyszerre jelen. A Sárkánymágiát mégis használhatónak érzem: a Raia és az újfajta Chara-din paklit például szépen elcsomagolja, ha létrejön, és egy Arochos ellen is nagy mosollyal fogjuk megtolni az elsőkörös Kétségbeesés hatalmára vagy Tanulságos mesére. Trükközhetünk a saját lapunk megfogásával is, ha nagyon kell a sebzés.

Végső pusztítás (8): 2-3 varázspontért leszedni 3 lapot? Csábító, bár néhány ÉP befektetésével egy Megsemmisítő csapás ennél költséghatékonyabban is képes hasonlóra. Ettől függetlenül a Végső pusztítás garantáltan VP- és lapelőnybe hoz minket, ami még általánosként is nagy szó, és bár 3 darabot nyilvánvalóan sehova sem fogunk használni belőle, kiegészítő kártyaként szerintem látni fogjuk a pirosat használó paklikban.

Vörös patkány (6): Nagyon durván megszívatja a lényes paklikat (különösen a hordákat), az Arochost (többek között) ő is kinyírja, de vajon megér ez 3 egész varázspontot? Szerintem nem, mert a lények többsége pont túl fogja még élni, de nem kizárt, hogy a játékosok rám cáfolnak majd.

Baar-ork (8): Az "egyszerű, mint a bot" újabb mintapéldánya, szidni azonban a Baar-orkot sincs okunk, ő ugyanis olyasvalaki, akire már hatalmas szüksége volt az ork paklinak: 1 VP-ért cantrip anti-mágia. Aztán már csak pakolni kell rá.


Csúzlis manó (6): Ha több Démoni bölcsesség-jellegű lap létezne, ez akár egy király kártya is lehetne, de most inkább úgy érzem, túlságosan nagy befektetést kér ez a lap ezért a funkcióért. Még úgy is, hogy egy nagy kör alatt sebez 10-et vagy leszed 2 lényt.

Duer-ork (6): Bár csak eggyel drágább, érzésem szerint jóval gyengébb, mint a Baar-ork, hiszen 2 VP-t valószínűleg nem akarunk költeni egy szimpla ütőlényre az ork pakliban.

A kapuk őrzője (6): Vicces deck a Térkapus-Mestermágusos kombó pakli, de nem hinném, hogy A kapuk őrzője teszi majd hagyományos környezetben is használhatóvá. Másik képességében sokkal több fantázia van szerintem, igaz, nekünk a tesztelésen inkább csak alternatív Arochosban működött jól, de lehet, hogy ti kitaláltok majd rá valami jobbat.

Kineport (7): Rendkívül mókás papír - nagy kár, hogy a Zarknodos deckekbe (ahol különösen jó lehetne) pont nem jó. Korlátozásba (ha befér a piros) és Semleges csatamezőbe viszont már használnám, hiszen az Elmekapu (ami lényegében a Kineport permanens verziója) is jó volt ezekbe a deckekbe, de közel sem esszenciális.

Lávaóriás (7): Nem igazán tudom hova tenni ezt a lapot, de ezt most abszolút pozitív értelemben mondom. Óriások közé alap lesz, ez nyilvánvaló (Lassan járj! mellett is kijön az első körben), de a körönkénti izom annyira durva más paklikban is, hogy még így, passzív lényként is megmozgatja az ellenfél fantáziáját, hiszen ha túlél egy kört, az már 3 izom. Szóval én azt mondom, hogy ha egy játék átlagosan nem 3-4 körig fog tartani, akkor ez még a kiegészítő egyik meglepetéskártyája is lehet.

Ősi tűz (6): Tűzerdőbe ez is nagy táp... lenne, de A keresés lángjánál már megállapítottuk, hogy hagyományos környezetben nem nagyon fog labdába rúgni ez a koncepció. Máshol ettől függetlenül még lehet vele próbálkozni - ha így teszünk, az Ősi tűz semmiképp se maradjon ki, hiszen szépen bevédi A tűz síkját.

Quwarg inspirátor (5): Lénytápolásra sokkal jobb a cantrip Gnóm provokatőr - és még az sem valami nagy szám. A Quwarg persze rezisztens, Hegymélyi keltetőbe is jó, sőt, az esetleges kötelékre még semlegesíteni is tud valamit, de szerintem ritkán lesz hely egy efféle lapnak a paklikban.


Shomori tűzmágia (7): Ingyen lő 5-öt, akár játékosba is - ez már önmagában is megér 7 pontot, hiszen ilyen eddig még nem nagyon volt. Ha lesz esetleg valamilyen újfajta direkt sebző pakli (ami nem villám és tűzerdő), oda kemény lesz, ez azonban egyelőre durva feltételezés.

Vasmarok (8): Na, egy efféle orkra már jóval szívesebben fogom levonni a 2 varázspontot, csak hogy visszautaljak a Duer-orkra. Anti-mágiázni ráadásul ő is tud, és bár a lapot nem kapjuk vissza azonnal, egy másik orkkal együtt már összehasonlíthatatlanul jobb a szóban forgó társánál. Remek stabilizáló tagja a hordánknak.

Vörös krónika (6): A Mágusok alkonya kötetszéria leggyengébb darabja, talán a Thargodan pakli az egyetlen, amely hasznosítani tud majd egy efféle kártyát. Persze vele együtt teljes a kép, és hosszú távon biztosan lesz benne potenciál, jelenleg azonban még várnunk kell arra a gonosz spoilerre, ami miatt mondjuk ezzel a lappal akarjuk kezdeni Lépéselőnyös paklinkat. Caramain (9): Ha léteznek szándékosan imba lapok, akkor Caramain egészen biztosan közéjük sorolható. Egészen hihetetlen lökést ad a vámpír és az avatár paklinak - főleg utóbbinak, hiszen ha vagyunk olyan szerencsések, hogy ezt húztuk be elsőnek, akkor már hozhat is egy Drioszt, ami 15-18 sebzést jelent az első körben. Vámpír pakliban inkább a második körtől fog csak lejönni (akkor viszont általában már fixen), az anti-mágia és az élet pedig biztosítja, hogy ne nagyon legyen ellenszere a játék elején. Önmagában tesz erőssé két elfeledett koncepciót - ez már teljesítmény kérem.

Lélekgyűjtő pálca (8): Mana, lap, csont, ÉP - a Lélekgyűjtő pálca mindent tud, amire csak egy magára valamit is adó HKK-s vágyhat. A színe sajnos nem a legjobb, de ez tipikusan olyan lap, ami miatt szívesen megfontolunk majd új variációkat a meglévő paklikba, ráadásul az oly' népszerű semmizések sem jók ellene - hacsak az ellenfél nem dönt úgy, hogy búcsút mond a saját gyűjtőjének is. Ne feledjük: költségből semmiz, ez sokat számíthat. A legjobb gyűjtőgenerálós pakliba és Molluszk mellé lesz.


Manifez, a negyedik (9): Kissé kesze-kusza a lap képessége, ezt elismerem, de mindenképpen el akartuk kerülni, hogy megszülessen a következő támadó-védekező lap, ami szerintem sikerült is. Ha valaki esetleg csodálkozna az újabb 9-eseb: ez kérem a lapot semlegesítő lények legolcsóbbika, és bár nem mindig tudja ezt a képességet, az esetek többségében azért fogjuk tudni úgy alakítani, hogy el tudjuk sütni counterként. Az izmok és a leüthetetlenség végképp megkérdőjelezhetetlenné teszik a spoiler státuszt.

Múmia (8): Az illusztráció mindent elmond a lapról: "király"! A viccet félretéve: nem rá fogjuk a paklinkat építeni, nagyon hatékony kiegészítő lap lesz azonban sok deckben - hatalmas előnye a Világégésben megjelent Irtóztató nekromantához képest, hogy sokkal nehezebb körbejátszani, hiszen feltámad. A semlegesítés, feltámadás és leszedés képességek kombinációja egy rendkívül sokoldalú lapot eredményez, ami rugalmassá és jól használhatóvá teszi.

Nekromanta detektor (8): Kötelező side-lap lesz a tokentermelő követők ellen. Más cél nem nagyon volt vele, így én sem húznám tovább a szót.

Sebzett vérfarkas (9): A 2-ért lényt semlegesítő lapok legjobbika, köszönhető annak, hogy feltámadásának hála számtalan különféle módon felhasználhatjuk az asztalról, valamint hogy védekezésként is kijátszható. A hét törzs főnöke őt is teljesen új megvilágításba helyezi majd, de jelenlegi formájában is népszerű lap lesz.

Áramló krabber (8): Kyorg tudás-alternatíva a lényes paklik számára? Nagyon érdekes lap, annyi szent: lehet, hogy óriási karriert fog befutni a nehéz counterelhetőség miatt, meg persze azért, mert ha kell, lényként is kijöhet, de az is benne van, hogy egy általános, kör végi laphúzás még ebben a formában sem fog beférni a feketét használó paklikba. Áldozat az ősi istenek és Teknős holdnyelő ellen nem rossz védelem.

A bíró döntése (4): Leginkább a tokenek ellen lett volna jó, de az új FAQ-val sajnos ez a lap többé-kevésbé ki lett herélve. Semmizésből pedig már annyi van ebben a játékban, hogy jó eséllyel nem ez lesz "A" hiánypótló darab.


Csápos mélységi motyogó (8): A motyogók már eddig is igen kemény paklit alkottak (csak kevesen próbálkoztak velük), Csápos barátjuk pedig még jobban begyorsítja az ellenfél paklijának elégetését - és mindehhez még csak az asztalon sem kell lennie, így kiválóan illeszkedik a gyűjtőgeneráláshoz. Ha pedig elfogy a pakli, akkor egy ilyen mellett ténylegesen is vége lesz a játéknak. Érdekesség: páros versenyen különösen vicces!

Csontlovas (7): A Xenó bilincsmester alternatívája, igaz, nem tilt le minden keresés (a követők például még működnek mellette). A fő baj a lappal, hogy a xenóval ellentétben alapból nem fog beférni túl sok helyre, ettől függetlenül azonban maga a funkció miatt valószínűleg lesz szerepe a kártyának.

Ébenfekete sárkány (7): Sárkány és kragoru pakliba is csak másod-harmadvonalbeli példány, de miután a varázslatok nagy részét megfogja, és amúgy is inkább a játék későbbi szakaszában lesz jó, ezért érdemes inkább counterként tekinteni rá, ami után kapunk egy jókora repülő lényt - egyfajta biztosíték, ha kicsit beakadnánk az elején.

Fenéklakó krabber (7): A Kronobogár legújabb verziója, mely a hálóval kombinálva még jobban belassíthatja a különféle tárgyas, bűbájos paklikat, vagy éppen hordákat. Krabberek közé pedig nyilvánvalóan alapból is használni fogjuk.

Félresikerült vadászat (5): Kicsit a Morf mágiára hasonlít: nagyjából akkor lesz csak jó, ha a második körben ezzel indítjuk a játékot, egyébként nem sokat csinál. Oké, egy kör végi lapra bármikor le tudjuk cserélni, de a Farkasgazda mellett nem hinném, hogy túl sok létjogosultsága van ennek a lapnak.

Imz'loutharg csontpréselő (6): Hasonlít a Kr'uagon pusztítóra, hiszen mellette is ki fogunk tenni valószínűleg egy másik példányt az adott körben, nagy kérdés azonban, hogy elbír-e két ilyen lapot a pakli, hiszen a csontpréselőnek a méretei sem a legjobbak. Counterelésre pedig ott van a Nz'kromithlan, a mágus és a Tl'urlang tojás, így ilyen szempontból sem tesz hozzá sokat a deckhez.

Jeanston, a hatodik (8): Legrosszabb esetben egyért ősmágiás leszedés, ami után marad egy 1/1-es passzív lényünk. Már ez sem fájdalmasan rossz, de vámpír deckben szerencsére ennél jóval durvábban fog működni - óriási előnye a lapnak, hogy az ellenfél körében is tud leszedni, ráadásul szinte semmibe sem kerül az egész művelet. Leszedhető életekből-izmokból szerencsére lesz bőséggel.


Krabber hullámtörő (7): Lehet vele trükközni, még azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy valaki krabber paklin kívül is ki fogja próbálni. A legjobb persze a társai mellett lesz, hiszen ott varázslatot is tud semlegesíteni, és begyorsítja egy kicsit a passzív sereget. Vagy éppen...

Krabber vízmágus (7): ...vagy éppen aktivizálja a Krabber vízmágust, aki önmagában egy kicsit lassú darab, sok kis képessége, valamint jókora feneke azonban összességében elég jó értéket nyújt egyetlen varázspontért. Krabber paklin kívül azonban ő már tényleg lassú lesz, egy Goblin kutató sokkal jobb.

Krixus, a hívatlan (8): Oda nézzetek, csak nem még egy brutálisan erős vámpír? A követő mellett ez egy 1 VP-ért jövő, életes ütőlény, amely azonnali laputánpótlást biztosít számunkra. Bárcsak minden hordának lenne egy ennyire eltalált lapja...

Kő alatt lapuló krabber (7): ...akit mi egyszerűen csak KALK-nak hívunk. Nagyjából a Xenó lárvával ekvivalens, csak ez Lassan járj! ellen eggyel olcsóbb lesz, meg ütni is tud egyet - cserébe manát nem tudunk vele birizgálni. Oké, tudom, ezt ti is el tudjátok olvasni, úgyhogy igazából csak annyit akartam mondani, hogy a többiekhez hasonlítva ez egy balanszos gyakori kártya.

Lovas stratéga (6): "És akkor a Sötét elf úrnő most leüti ezt a Sötétségszellemet... JAJ, hát nem meghalt szegény?" Igazi troll-alapanyag ez a Lovas stratéga, aki inkább vicces lesz, mintsem univerzálisan használható kártya, de lovas pakliból biztosan nem hagynám ki - a kérdés már csak az, hogy az mennyire lesz jó a gyakorlatban.

Motyogó hírnök (8): Két motyogó jött mindössze az új kiegészítőben, az a kettő viszont elég jóra sikeredett. A Motyogó hírnök egy eddig hiányzó funkciót, a keresést hivatott betölteni, ráadásul a gyűjtőbe kell neki áldozni, így a bedobott motyogót máris forgathatjuk át a Kultivátornak. Egy Energiamotyogó és egy ilyen, könnyen lehet, hogy a második körben már el is égett az ellenfél paklija.


Nekromanta csontbűvölő (7): Rox, a csontok ura mellett kétszer is counterelhetünk vele, ennek azonban az az ára, hogy be kell tartanunk rá egy varázspontot, ami nem biztos, hogy bele fog férni. Egyedisége miatt azonban így is lehet, hogy be fog férni sokaknál.

Ősöreg vérfarkas (8): Eddig sem sok választotta el a vérfarkas hordát attól, hogy hagyományos versenyen is igazán veszélyesek legyenek, új a példányokkal pedig nem kizárt, hogy sikerült átlépniük ezt a határt. Az Ősöreg vérfarkas durván begyorsítja a kutyusokat, mindezt egy feltámadó (és még csak nem is nekronigényes) lény formájában - egy Vérfarkas preventorral vagy felderítővel együtt már 10-et ütnek, ami nem rossz tempó egy drágító szabálylap (Lassan járj!) mellett.

A lapelemzés zárásaként vessünk egy külön pillantást a kódos lapokra is, melyeket ebben az évben határozottan érdemes lesz legyűjteni.



Sötét mágia (10): Tisztán manatermelésre egyre ritkábban használunk már lapokat, a Sötét mágia counterelhetetlensége azonban sokaknál meg fog érni egy kivételt. Ősmágiás ugyan, de nem csak drágítás ellen, hanem például Lassan járj!-ba is kötelező - leginkább talán ez az a lap, amely miatt biztosak lehetünk Dornodon feltámadásában.

Varázslónő (9): A háló miatt igazán durva kombókat nem pörgethetünk vele (ez persze szándékos), ettől függetlenül azonban nagyon sok módon olcsóbbodhat, így gyakran jobb lesz, mint egy Ősi legendák, hiszen nehezebben counterelhető, nem kell félnünk a leszedésektől, és még egy áldozható lap is marad utána. Utóbbiból következik, hogy a zanszilánkos és az áldozós lapokkal lesz a legjobb: a kalandozó pakli például már csorgathatja is a nyálát a 9 Halafírra (ez + Bomtar), de A hét törzs főnöke mellett is nagyon erős lesz (lényegében bármelyik morfunkra "átválthatjuk"), kiegészítő lapként pedig szinte bárhol felbukkanhat.

Kóborló (8): Amíg a Varázslónő az Ősi legendák, addig a Kóborló a Szem szimbólum egy új variánsának mondható. Az előnyök itt is megegyeznek: nehezebb rá reagálni, leszedéssel nem lehet megállítani, valamint áldozásként is hasznosítható, ráadásul ez Hegymélyi keltetőbe is jobb. Nyilvánvalóan csak side-lap lesz, a kevés nyeréssel játszó kombó pakliknak azonban csúnyán keresztbe tehet, ráadásul a színe is rendkívül univerzális (főleg, mióta újból játszható a Méonech fürkész).

Csető Zsolt

Létrehozás: 2014. december 5. 11:17:34
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:21
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.