Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
A furfang temploma
(Túlélők Földje építmény)
Küldd el képeslapként!
Itt-ott elszórva találni még néhány elhagyatott építményt, melyről nem tudni kik és mikor építették. A furfang temploma pont ilyen, bár vannak rajta ajtók és ablakok, a belsejébe jutni még soha senkinek nem sikerült.
Nézz szét a galériában!
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások
Hatalom Szövetsége - 54. félév végeredmény
Ajándéksorsolás április + márciusi eredményhirdetés

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - Semmi
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immunis
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (7)
Versenyhirdető (1827)
Lapötletek (64955)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9481)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Mágusok alkonya lapelemzés 2.

Az egyes színeken belül ezúttal is rendre a ritka lapokkal fogom kezdeni az elemzést, a nem gyakori és a gyakori kártyákkal folytatva. A pontozásról a cikksorozat első részében olvashattok.

Drakolder negátor (9): Bár a Fairlight lapok ellen nem jó, azt hiszem nyugodtan tekinthetünk lapot semlegesítő kártyaként a Drakolder negátorra. A költsége miatt így a Szirén gésával vethetjük össze a leginkább: a repülés és az ősmágia stimmel, ő azonban csábítás helyett élettel és nagyobb méretekkel rendelkezik. Ez nyilvánvalóan nem ér fel egy lopással, rossz tempóban behúzva azonban bármilyen lapot megoldhatunk vele az asztalról, amire pedig már a gésa nem képes mindig. Összességében némileg elmarad a referenciától, de így is kiemelkedően jó kártya.

Életteli mytokronit (7): Első pillantásra nem feltétlenül fogjuk érteni ezt a kártyát, érdemes azonban inkább egyfajta evolúciós lépcsőfokként tekinteni rá, hiszen 1 VP-ért univerzális varázslatcounterünk lénybe építve nem volt még. Hogy hova férhet be? A Hegymélyi keltető vagy a Fairlight követője juthat talán eszünkbe hirtelen, a legjobb azonban nem ezekben a paklikban lesz, hanem Villámháború mellett, ahol anti-mágia: 0-val rögvest brutálissá válik. Szerintem korlátozott formátumokon is sokszor előtérbe kerülhet.


Energizáció (9): Megmondom őszintén, én nem szívesen fektetek be 3 manát egy egy körrel később kisülő erőforrásba, úgy tűnik azonban, hogy a játékosok többsége nem így van ezzel (a lapra érkezett pozitív reakciók alapján), ami jó eséllyel annak köszönhető persze, hogy egy ajándék lapleszedést is kapunk az üzlet mellé. A várhatóan lassuló játék pedig egyértelműen kedvezhet az efféle kártyáknak, így esélyes, hogy az Energizáció valóban gyakran látott vendég lesz - már csak azért is, mert a Thu'zad utazása mellett ez az egyetlen használható lap, amely egyszerre termel VP- és lapelőnyt. Ez utóbbi pedig mindenképpen nagy szó.

A mogokok törvénye (7): A bűbáj pakliba alap lesz, ez nem kérdés, az azonban sokkal inkább, hogy máshol is láthatjuk-e majd. Ha nincs rá leszedés, akkor csúnyán lelövöldözhetünk/elforgathatunk minden zavarót, közben sebezgetve az ellenfelet is, ez világos, csak hát semmi sem garantálja, hogy kijátszása után nem fog rögtön leesni - ekkor pedig nem csinált semmit. Na de ne legyünk ennyire pesszimisták, ez ettől még egy jó lap, csak nem lesz annyira univerzális, mint elődje.

Most már elég (9): Maximális pontot is kaphatott volna, mert önmagában nézve egy totálisan inkorrekt lappal állunk szemben, amely esetenként már az első körben el fogja dönteni a meccset a védekező játékos számára. Ráadásul teljesen egyedülálló lapról van szó, hiszen úgy lehet komoly befolyása a játékra, hogy ténylegesen nincs is ott a paklikban - mostantól mindig számítani kell egy Most már elégre, főleg a tokentermelő pakliknak. Kezdetben biztosan népszerű lesz, aztán várhatóan egy picit háttérbe szorul majd, de ettől még kegyetlen spoiler, amely garantáltan egy örökké használható kártya lesz.

Tigrissárkány (6): Sárkány úrnő mellett elég jók a paraméterei, a bökkenő csak az, hogy a sárga a legjobb esetben is csak az ötödik-hatodik szín, amit betennék a sárkány deckbe. Nagy kérdés, hogy a lassú kontroll paklik mire fognak berendezkedni - kellő védelem mellett azért megnyerheti nekünk a meccset, ezt el kell ismerni. Pár éve mindenki ölt volna egy ilyen lapért - meglátjuk, hogy most van-e igény hasonlóra a játékosok részéről.

Viharidéző (7): Villám pakliba kötelező lesz, ez azt hiszem egyértelmű, ott akár ingyen is komolyakat lövöldözhetünk majd vele. Máshova nem hiszem, hogy be fog férni ez a Pyron (új) jellegű kártya, bár a hálót itt is meg kell jegyezni. Specializáció mellett azért vicces.

Viharmadár (8): Ha nincs egy azonnali leszedése az ellenfélnek, akkor retteghet, a Viharmadár ugyanis bizonyos paklik ellen önmagában elég lesz az asztal letakarítására. Nem csak a különféle lényes-tokentermelő deckekkel bánik el, de a jól ismert lock-paklival is (Ősi béklyó + Techiánaflux + Kasztroplanáris stigma). Alapból mindenesetre valószínűleg csak a villám pakliba fér majd be, inkább side-lap lesz, annak viszont kiváló.

Villámhárító (8): Elhiszem, hogy a villám pakli felemelkedését nehéz komolyan venni, a Villámhárítónál komolyabb "motorról" azonban aligha álmodhat egy deck. A kulcs az lehet, hogy most már vannak bőven önmagukban is erős villám lapok - maga a hárító is ilyen, hiszen ha nagy a baj, le tudunk szedni vele egy lapot, mindezt úgy, hogy nem kell erre külön "felkészülnünk", lövöldözésünket hátráltatva. Érdekesség: 3 Villámhárítóval egy kör alatt kivégezhetjük az ellenfelet.


Zancsapda (8): Zanszilánkok közé nem feltétlenül a legjobb szín a sárga, és laphúzása is van már bőven (Halafír, Zan-tágítás), így ide talán nem lesz annyira hiánypótló lap. A csapda pakli - amely elképesztően erős kártyákat kapott a Mágusok alkonyában - azonban hatalmas tápot kapott a Zancsapda által, a permanens leszedés ráadásul extra mélységet ad neki, amely miatt máshol is el lehet rajta gondolkodni, ahol akad egy-két zanszilánk.

Drakolder iterátor (7): Közel sem olyan erős, mint a másik drakolder, ami leginkább annak köszönhető, hogy túlságosan sok fix költségű azonnalija nincs a sárga színnek. Az első számú kivétel persze éppen a játék egyik legjobb lapja, a Kyorg tudás, ami összességében mégis csak biztosítja azt, hogy legyen fantázia a lapban. Kérdés, hogy ez elég lesz-e arra, hogy érdemben használják, vagy beáll ő is a másodvonalas drakolderek sorába.

A mágia méltósága (7): Lassan járj! mellé adja magát, nagyobb meglepetést okozhatunk azonban vele akkor, ha simán csak berakjuk egy olyan pakliba, ami drágább lapokkal játszik. Bűbájok közé például meglepően jól illeszkedik: ezeknek jellemzően 2 VP az alap költsége, ráadásul ha éppen zavarna bennünket, akkor be tudjuk passzivizálni egy A mogokok törvényének, vagy éppen beáldozható az Élő bűbájnak. Összességében nem nagy szám a lap, a +2 VP azonban olyasvalami, ami mellett sok játékos nem fog elmenni szó nélkül, hiszen simán lehet majd olyan szituáció, ahol egy első-második körös A mágia méltósága eldönti a meccset.

Mágusiskola, 2. szint (9): Épület 1 építőért? Sokan már lapoznának is tovább, vegyük azonban észre, hogy a második szintű Mágusiskola valami eszeveszettül kemény permanens laphúzás, és mint ilyen, határozottan érdemes elgondolkodni azon, hol és hogyan tudnánk felépíteni. A legjobb nyilván Molluszk, az ócskás mellett lesz, de én bármilyen paklinál elgondolkodnék rajta, ahol vannak repülő lények. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a hálóval és a drágítással még hátráltatja is az ellenfelet, valamint arról a szituációról, amikor ne adj isten behúzunk belőle kettőt...

Mágusiskola, 3. szint (6): Sajnos éppen a legmagasabb szintű Mágusiskola lett a leggyengébb mind közül - van ez így. Épület paklin kívül nem hinném, hogy bárhol máshol szóba kerülhet, és ott is legfeljebb, mint leszedés - nyerésre vannak ennél bőven jobb lapok oda.

Rughar varázskönyve (7): A "hagyományos" tárgy paklik a sok tápot kapó fókuszkristályok és csapdák mellett nem hinném, hogy labdába tudnak majd rúgni mostanában, a Rughar varázskönyve személyében azonban kaptak azért egy korrekt, sokoldalú kártyát. Az említett speciálisabb deckekbe már nem fog beférni, így hiába jó maga a lap, önmagában nem tud sokat tenni a koncepció feltámadásáért.


Sztatikus feltöltődés (8): Nocsak, még egy villámos táp, amely Fairlight követője mellett nettó 0 varázspontért feltölti a kezünket, és még oda is csíp egyet az ellenfélbe. Sok kommentet nem lehet ehhez fűzni, a Villámhárító mellett ő fog a legnagyobbat lendíteni a koncepción. Ennyi direkt sebzés mellett nagy bátorság (vagy sok counter) kell majd a követőlövéshez.

Zu'lit energiafüggönye (7): Rendkívül érdekes lap, aminek valódi erejét a várható metagame fogja megmondani. Mivel cantrip, ezért mindenképpen érdemes lesz vele próbálkozni, a kérdés pedig nem az, hogy mi ellen lesz jó, hanem hogy mi mivel tudunk majd a legkönnyebben nyerni mellette. A mogokok törvényével ügyesen kicselezhetjük (lám-lám, van azért lehetőség ezekben a sárga bűbájokban).

Energiapréselés (7): A Thrax halálcsapás nem lett egy népszerű lap, az Energiapréselést pedig leginkább a fekete instanthoz lehet hasonlítani. Fairlight követője mellett általában -1 VP lesz a költsége, ami azért nem rossz egy instant leszedéstől, de szerintem inkább korlátozott formátumokon fogjuk csak látni. Ettől függetlenül manapság már olyan kevés a különbség az azonnali leszedések között, hogy ezt sem választja el sok a spoiler kategóriától. De mégsem az.

Mágusiskola, 1. szint (7): Manakorong (új)? Valami hasonló - nagy kár, hogy szinte bármi le tudja ütni. Önmagában nézve erős ingyenes asztalon maradó lap, nagy kérdés azonban, hogy a lassuló játékban szükség lesz-e ilyesmikre. Építő rakshallion mellett azért kemény lesz.

A Viharisten jele (6): A már említett "natúr" tárgy pakliról nemrég már beszéltünk, azt a decket A Viharisten jele sem fogja feltámasztani - bár a paklihoz jól illeszkedő Mestermágussal igencsak be tud durvulni. Villám pakliban már több fantázia van benne, de ott meg a csont problémás, hiszen a Fairlight temploma vagy egy Méonech fürkész azért nem mindig fog az asztalra érkezni. Drafton kegyetlen. Hurokcsapda (9): Még egy óriási táp a csapdák számára, melynek emellett szinte minden Lépéselőnyös pakliban bérelt helye lesz - ezért a rendkívül magas pontszám. Ami igazán kiemelkedővé teszi a Hurokcsapdát, az az, hogy rengeteg kombólehetőség van benne, hiszen gondoljunk csak bele, milyen jó is lesz, amikor minden körben visszaveszünk vele egy semlegesítéses lényt (vagy bármit, aminek erős kijátszáskori képessége van). Ötletes, sokoldalú kártya - mindez egy pofátlanul olcsó lénycounterbe rejtve.

Kedvenc (7): Talán kissé alulértékelem ezt a lapot, ám ez leginkább annak köszönhető, hogy közel végtelen lehetőség rejlik benne, így szinte biztos vagyok abban, hogy a legjobb felhasználási módot a játékosok fogják megtalálni, nem a tesztelőbrigád (több szem többet lát). Erre azonban még várni kell, akár hónapokat is. Az biztos, hogy a különféle manatermelésekkel (pl. Összeesküvés) nem rossz kombinálni, a fő kérdés azonban az, hogy mennyire lesz érdemes köré építeni a decket. Kyorg ősmágus mellett egy áramlás után már a második körben kiférhet, ez sem rossz kiindulási alap.


Kerge darázs (6): A mérgező pakli (különösen annak önmérgezős változata) kapott néhány igen komoly erősítést, és bár a Kerge darázs jól illeszkedik ehhez a vonalhoz (hiszen a mi lényeinkre is rakja a mérgeket), összességében nem nagy szám - egy Eleven méreg sokszor jobb lesz nála.

Méregelementál (8): A Hurokcsapdánál egy fokkal univerzálisabb lénycounter, igaz, érte már 2 varázspontot kell fizetnünk. Cserébe a mi körünkben már 4/4-es, mérgező fenevadként terrorizálhatja az ellenfelet, az előbb említett önmérgezős koncepcióba pedig egyenesen brutális - egy Zanpók után enyhén meg tud szaladni. A következő félévben érkező A hét törzs főnöke mellé ő is kihagyhatatlan lesz.

Őshangya orgyilkos (8): Úgy tűnik, a lénysemlegesítős lapok nagy része Sherannak jutott: az Őshangya orgyilkos a legdrágább közülük, van viszont egy igen komoly kijátszáskori képessége is. Sajnos így is "csak" egy Szirén gésa-light, őshangya követővel azonban már igen durva dolgokra képes a quwarg és az olcsóbbítás miatt. Más paklikban Őshangya here segítségével biztosíthatjuk, hogy kisüljön laphúzós képessége.

Sakita (9): Az Arochos elég sok ellenlapot kapott a kiegészítőben, a Sakitát azonban a legnagyobb örömmel fogja az első körben kijátszani a pakli. Meg nagyjából minden más, amely sok lénnyel játszik, hiszen a színe jó, a laputánpótlás pedig sosem jön rosszul. Egyszerű lap, ereje azonban ennek megfelelően könnyen leszűrhető - fontos lyukat tömhet be sok lényes deckben, ráadásul Hegymélyi keltető mellett is használható, ami külön dicséretet érdemel.

Teknős holdnyelő (9): Nocsak, még egy zöld spoiler, amely közel kötelező lesz a lényes paklik nagy részébe - meg minden más deckbe, amely szeretné bevédné magát a kezelhetetlen asztaloktól. Igencsak összetett kártya, hiszen magunk is gyorsíthatjuk lejövetelét, és ha kell, akkor csak a leginkább veszélyes lapokat pusztítja el, megkegyelmezve saját lényeinknek. Teknősös összeállításban erős áramlása biztosítja, hogy a játék minden szakaszában jó legyen.


Vén Doemon (8): A 3 VP-ért jövő, lapot semlegesítő lények következő darabja. A Szirén gésa és a Drakolder negátor mellett ő csak a dobogó harmadik fokára fér fel, ennek ellenére sok pakliban mégis ő lesz az első számú választás, köszönhető anti-mágiájának. A teknősök hamar 1 VP-re olcsóbbíthatják, akkor válik igazán brutálissá.

Groxmati átokmanó (7): Kicsit hasonlít az Őshangya orgyilkosra: ő nem semlegesít, cserébe viszont bármit leszed, és akár 1 VP-ért is jöhet. A színe sajnos nem túl jó a manók közé, egy lényes kontrollba azonban már kiválóan illeszkedik - egy ilyen pakliban ráadásul az anti-mágia sem fog problémát okozni. Nem úgy az ellenfélnek...

A pókok nagyasszonya (8): Mérgező paklin kívül nem sok helyre fér be, oda viszont a deck egyik sztárja lesz - egy elsőkörös Manaszövő után jó eséllyel őt szeretnénk majd megtolni. A játék minden szakaszában jól fog jönni, köszönhető annak, hogy a keresésre már nem kell varázspontot költenünk. Egyre komolyabban kell majd venni ezt a decket is, ehhez nem férhet kétség.

Táplálás (6): Akmallal durva kombót alkot, az egyszer biztos, a gond az, hogy nem látom azt a paklit, ahol ez a két lap külön-külön is megállja a helyét. Önmagában sajnos használhatatlan, hiszen fixen kell hozzá egy lény, keresni pedig nem tudjuk közvetlenül semmivel. Ami persze nem baj (van már elég egylapos kombó a játékban), csak éppen a Táplálás ettől még nem lesz táp.

Teknős hínártorony (7): A várható hálódömping miatt jó eséllyel a teknősöknek is vissza kell majd állniuk a hordázásra - ez adhatja meg a Teknős hínártorony létjogosultságát is. Sok repülő teknős nincs sajnos, így felépítése nem mindig lesz könnyű, utána viszont már leüthetetlen épületként osztogathatja majd az izmokat - leginkább természetesen a Zseniális teknősnek, ki másnak. A Terrorteknőst szívesen látja vendégül.

Tündérszúnyog (8): Remek lap A pókok nagyasszonya, a Tündérszúnyog viszont egyenesen beteg - teljesen új szintre emeli a(z ön)mérgezős koncepciót. Az első körben kiteszünk egy Tündérszúnyogot, aki felépít egy Zanpókot, majd kiosztunk egy nagyobb adag izmot és mérget, és szépen visszatöltjük a kezünket - és ez csak a legegyszerűbb, legnyilvánvalóbb szcenárió volt, rengeteg különféle szituációban fog még jól jönni. Önmagában nem csinál sok mindent, ezért nem kap csak 9 pontot.


Agran, a kövér (5): A behemótok nagymestere mellett 5-öt üt. Ez 1 VP-ért nyilván nem rossz, de nem vagyok benne biztos, hogy ez sokaknak meg fogja hozni a kedvét a paklihoz. Gyak-nemgyak versenyen esetleg szóba jöhet majd, mint counter vagy háló.

Élet vagy halál (4): Tipikus tölteléklap, sehova nem fog beférni, hiszen nincs olyan pakli, aminek ilyen funkciójú kártyára van szüksége. Drafton persze erős lesz.

Kölyökteknős (7): Szegény Kölyökteki annyit gyengült a tesztelés során, hogy most már alig tud többet, mint az eredeti verzió. Érdekes alternatíva lehet más lényes paklik bevédésére a varázslatoktól, de leginkább persze teknősök mellé lesz jó, főleg a Terrorteknős miatt, akivel teljesen véletlenül elég jó kis kombót alkot.

Lassú víz (6): Nem hangzik rosszul, és a counterelhetetlenség különösen elgondolkodtatóvá teszi a lapot, ám a játékosok többsége valószínűleg a permanens lassításra fog szavazni a Cselvetés-faktor helyett.

Legyél béka! (7): Ha elszaporodnak a rezisztens lények, akár még erős is lehet, ám hagyományos környezetben valószínűleg nem fogjuk sokat látni. Ami miatt mégis viszonylag magas pontszámot kap, az az, hogy instant lényleszedés ennél már nem nagyon lehet olcsóbb, illetve hogy jól kezeli a játék egyik legjobb lényét, a Torqan, a púpost.

Őshangya geológus (4): Nem hinném, hogy az őshangyák éppen a gyógyítás hiánya miatt voltak versenyerősek - Agran, a kövér legalább tényleg jó a saját paklijába. Remélem, hogy az őshangyások majd megcáfolnak.

Sheran áldása (4): Mégsem vicc volt a múltkor az Életenergiás Isteni érzés pakli? Na jó, az volt, de ha valaki mégis próbát tenne vele, a Sheran áldását semmiképp se hagyja ki. Side-ból követőlövés megkönnyítésének esetére, esetleg. Bár ez ritka eset. BA-66-os pusztító gépezet (6): Szegény Bodnár Balázs: a kiegészítő egyik legjobb illusztrációja most is az egyik leggyengébb ritkára került rá. Annyiban mondjuk jobb a helyzet, hogy A moák bukásával ellentétben a BA-66-os közel sem használhatatlan: a moák közé természetesen kötelező lesz használni, önmagában azonban már nem biztos, hogy használnám Lassan járj!-ba, ahova amúgy még illene a költsége miatt.

Belező (7): Óriás pakliból ne hagyjuk ki: nem lesz rossz, amikor elcsíp egy nehezen kifizetett lényt, majd a következő körben odacsavar egy 6-ost. Máshova nehezen fog beférni, de mindenképpen dicséretet érdemel azért, mert kifejezetten elgondolkodtató képessége van - leginkább KF-es tárgyakkal (pl. Moa homokfutó) lehet majd jól kombinálni. A névváltoztatási javaslatomat ("BELEZŐ") sajnos nem fogadták el.

Életerős minotaurusz (7): Az Életteli mytokronit párja, szintén "evolúciós lépcsőfok", hiszen ha körülnézünk, láthatjuk, hogy eddig még nem tudtunk 2 VP-ért lénnyel lényt counterelni hátrány nélkül - kár, hogy a Méregelementál (és egy másik, később sorra kerülő lap) személyében most már van egy komoly kihívója. Inkább ő is a korlátozott formátumokon kerülhet előtérbe, de ha még jobban a lények irányába tolódik el a metagame, akkor juthat ő még komolyabb szerephez.


Huddens kódexe (8): Egyértelműen a legjobb a három keresős tárgy közül, hiszen ő a klasszikus tárgy pakli mellett (egyedül keresi a Mestermágus + Veszedelmes kincs kombót) a különféle lényes-KF-es koncepciókban is helyet szoríthat magának - Lépéselőny mellett már az első körben is tudunk vele jót keresni (pl. Bátor manó), később pedig jöhet a Törpe hős és a társai. Kincs helyett áramlást kapott, mert Aranymosó serpenyővel kicsit meg lehetett volna pörgetni a tanulást, ezt pedig nyilván nem akartuk.

Khrak kőóriás (8): Az első két körben nem a legjobb lény a Khrak kőóriás, a későbbiekben azonban már kőkeményen dominálja az asztalt, a legkülönfélébb képességeket semmissé téve. Ezáltal igen jó opciónak tűnik például a különféle Időlassítós deckekbe. Melák, az óriás mellett már a második körben lejöhet, manatermelős képességének köszönhetően pedig rögtön maga mellé is szólíthatja valamelyik társát.

Animált csapda (8): Nem a levegőbe beszéltem, amikor azt mondtam, hogy a csapda pakli jókora tápokat kapott: az Animált csapda az összes lehetséges ponton begyorsítja a Thormedoros koncepciót. Immáron az őrposztból is terrorizálhatjuk az ellenfelet, a csontutánpótlást önmagában biztosítja, ráadásul a gyógyulásokat is letiltja, ami követőlövés esetén nagyon erős képesség lesz, hiszen ha az ellenfél nem tudja leszedni, gond nélkül lepárbajozhatjuk őt, nem fog tudni mit lépni erre.

Goblin kereskedő (7): A Goblin kulacs mellett ráfért még egy kis manatermelés a goblinokra: szerencse, hogy megérkezett a Goblin kereskedő, aki gond nélkül bevált nekünk egy csontot némi varázspontra. A kijátszásakor kapott két szörnykomponens sem rossz persze: már jöhet is belőle egy Goblintanya, de egy Tharr temploma felállításában is nagy segítség lehet. Elhúzódó meccseken már nem fogjuk sok hasznát venni, de szerencsére pont azon segít, hogy ne legyenek ilyenek a zöld népség számára.

Harci induló (4): Tipikus frissen bontott lap: ott nagyon erős, hagyományos versenyen azonban nem fogjuk látni, az anti-mágia: 0 ellenére sem.


Moa agymosó (8): A Techiánaflux első számú ellenszere lesz mostantól ez a counterelhetetlen moa (átvéve ezt a titulust az Okulüpaj robbanó gömbjétől), aki ezáltal gyakori vendég lesz a kiegészítő paklikban. Persze mást is leszedhet, ha úgy adódik, de elsősorban ez képviseli az értéket a lapban.

Nozar-thin felderítő (6): Első pillantásra az jön le, hogy hihetetlen módon bezárhatjuk vele az ellenfelet... csak aztán jön egy ősmágiás lap, és oda az összes drágítás. Ettől függetlenül lesz, amikor meccset nyer majd nekünk ez a lap, ám én a moás koncepciót ettől függetlenül nem érzem túlságosan erősnek.

Dharosz ideje (4): Védekezve nem hangzik annyira rosszul - a gond az, hogy általában nem úgy kéne kijátszanunk. Az a baj a lappal, hogy elsősorban az olcsó háló miatt akarnám berakni, nem a visszavetetés miatt, arra azonban összehasonlíthatatlanul jobb a Lomha morf (meg persze az Időlassító).

Goblin berzerker (6): 1 VP-ért odazúzni 5-öt még 2014-ben is unikumnak számít, szerintem azonban sokkal jobb hasznosítása a Goblin berzerkernek egy első körben aktívan felépített Tharr temploma - ott azért már lesznek bajok. Túlzott egyszerűsége okán azonban még így sem nagy szám.

Gnóm provokatőr (6): Klasszikus Arochosba nem lesz rossz a cantrip lénytápolás (a dalos verzió amúgy is gyengülni fog), máshova viszont nem használnám alapból.

Odh-magh ellátmányozó (5): Sajnos ezen moa láttán sem fog beindulni különösebben a nyálelválasztásunk: hiába érkezik a saját paklijában teljesen ingyen, ha lepillantunk, láthatjuk, hogy igazából nem sok mindent helyeztünk az asztalra.

Tharr keresztje (8): Végre egy KF-es tárgy - ez eddig hiányzott a kínálatból. A mára kiszoruló Dorony-duda drágítását jó érzékkel viszi tovább, emellett ráadásul kellemes tápot (és így némi védelmet) is ad a hordozójának, így a legnagyobb örömmel fogjuk rárakni valakire az első körben.

A harmadik, és egyben utolsó felvonásban a talán legtöbbet erősödő gonosz jellemmel zárjuk a lapelemzést.



Csető Zsolt

Létrehozás: 2014. december 4. 10:18:15
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:21
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.