Vissza a Főoldalra


Hírek
Argum City
Argum City Wiki
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Bevezető
Mi is az az Argum City?
A játék elemei
Alkalmazott harc
Alkalmazottakról részletesebben
Az ellenfelekről részletesebben
Bánya
Barátok
Birtok
Cég
Célok
Elfajzott kedvenc
Garázs
Gyűjtemények
Időbeosztás
Karakter
Kedvenc
Kert
Minijátékok
Mire lehet argumot költeni
Robot
Robotok részletesebben
Szövetségek
Árverések
Argum City chipek
Szövetségi háború
Erőforrások
Kényelmi funkciók
Tutorial
Híres cégek és NJK-k
Játék telefonról
Kedvcsináló film készül
ReGAMEX kiállítás
A fejlesztés története
Fejlesztési szempontok
Miért tart a fejlesztés 5 évig?
Grafikusok
Mi kell még az induláshoz?
Kvíz
Grafika
Indulás: tutorial
A játék bemutatása
A színfalak mögött
Argum City trailer (30 sec)
Argum City trailer (42 sec)
Mókás munkavideó
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj
59. Beholder Találkozó 2023.11.25. - Beszámoló

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 


Argum City: A játék erőforrásai


A modern játékok egyik fontos eleme az erőforrás menedzsment. Vagyis, hogy milyen erőforrások találhatóak a játékban, azokat hogyan lehet megszerezni, hogyan lehet felhasználni. Ezeket a dolgokat fontos előre megtervezni, hiszen az sem jó, ha egy erőforrás beszerezhetetlen, de az sem, ha túl sok van belőle, és nincs mire költeni. Az Argum City tervezése során óriási excel táblázatokat csináltam, amelyekben több évre előre próbáltam lemodellezni, a játék melyik elemét hová lehet fejleszteni, milyen erős lesz, és milyen hatással lesz ez a többi játékelemre. Persze minél több a befolyásoló tényező, annál nehezebb ezeket kiszámítani, és új fejlesztések, valamit a játékosok leleményessége is boríthatja az aprólékos terveket. Emlékezzetek vissza csak az Öszvér érkezésére Asimov Alapítványába, borultak a Hari Sheldon által felállított pszichohistória előrejelzései...

  • Alapvető erőforrások. A játék 4 alapvető erőforrása a kredit, kutatáspont, energia és zen. Ezekről részletesebben olvashattál már a Cégről szóló bejegyésben. Ezeknek az erőforrásoknak közös jellemzője, hogy bár alapvetően és folyamatosan a cég termeli őket, de rengeteg más módon is beszerezhetők, számos esemény jutalmaként, növények terméseként is hozzájuthatsz, sőt korlátozott mértékben még a boltban is megveheted. És hasonlóképp, mindegyiket számos dologras költheted. Épp ezért ezeknél az erőforrásoknál szinte lehetetlen belőni, hogy pont annyit lehessen találni, amennyire szükség van. Így ezeknél az erőforrásoknál inkább arra törekedtünk, hogy a játékos tudja konfigurálni, melyikből mennyit szerez. Ha tehát több kreditet termelsz, mint amennyire szükség van, viszont túl kevés a kutatáspontod, akkor egyszerűen lebonthatsz egy kreditet termelő épületet, és felhúzhatsz helyette egy kutatólabort. Vagy a termelékenység specializáció helyett átválthatsz a kutatás specializációra. Vagy a kredittermelésre bónuszt adó alkalmazott helyett felvehetsz egy kutatáspontra bónuszt adót, vagy akár meg is változthathatod a bónuszképességét. A kertedben pedig tudsz kutatáspontot adó növényeket ültetni a kreditet adók helyett. Tehát az alapvető erőforrások feletti kontroll a te kezedben vannak.
    A játéknak van még egy alapvető erőforrása: az argum. Az argum az egyetlen dolog, amit valódi pénzért is meg lehet vásárolni, de emellett számos módon hozzá tudsz jutni: kalandok jutalmaként, akár kertben termesztve, szövetséged boltjából, a szövetséged rezidenciáján konvertálva stb. Emellett a Végzetúrból ismert kiégett őskövekhez hasonlóan, itt is lesz kiégett argum, amely valódi argummá tud változni. Az argumért persze számos dolog lesz megvásárolható, pl. kényelmi funkciók, különleges kinézetű ruhák, autók, műtárgyak.

  • Célzott erőforrások. A célzott erőforrások csakis egy dologra használhatók fel. A hőspontokkal növelni tudod a siker esélyét egy kalandpróbában, a hűségpontokkal növelheted alkalmazottad hűségét, a dexlingekkel a képésségének a szintjét. A szakértelempontokat a szakértelmek fejlesztésére használod, a kommóniumból robot felszerelést veszel, a metániummal az alkalmazottak felszerelését fejleszted, az ízesítőből speciális ételeket készítesz kedvencednek, az autó fejlesztő tárgyakból az autóid adott képességeit növeled. Az aranydukátból az aukciós házban, az argumdukátból a szövetségi kincstárban licitálsz. Beszerezni ezek legtöbbjét többféleképpen meg lehet szerezni, de elkölteni csak egyféleképp. A konfigurálásra is jóval kevesebb lehetőséged van, de a kertben ezek legtöbbje is „termeszthető”, tehát amiből kevés van, abból szert tehetsz némi extrára. A célzott erőforrásokat sokkal jobban be lehet lőni, hogy pont annyi legyen belőlük, amennyire szükség van rá.


  • Speciális erőforrások. Természetesen itt is lesz néhány speciális erőforrás, amit csak korlátozott mértékben, egyetlen módon lehet beszerezni, és elkölteni is csak egyféle dologra lehet. Ide tartozik pl. a sikerpont. A játékban sok száz „cél” van (más játékokban „achievement”-nek hívják), ezek kvázi bármikor teljesíthető küldetések. Ezek egy részéért különleges gyűjtemény-tárgyak járnak, festmények, szobrok, ékszerek, HKK lapok. Ezek azon kívül, hogy ékes díszei a birtokodnak, sikerpontokat is adnak. A sikerpontokat a relikviák fejlesztésére költheted el. Ld. részletesebben a Célok és gyűjtemények blogbejegyzésben.

  • A játékban egy fontos célunk volt, hogy ne kelljen egy korlátozott inventory-val vacakolni. Sok játék a kezdekben csak minimális tárgyhelyet ad, aztán vagy dobálsz el mindent, vagy pénzért vehetsz plusz zsákhelyet. Itt ezzel egyáltalán nem kell foglalkoznod, korlátlan mértékben gyűjthetsz bármilyen tárgyat, és nem kell egy 1000 oldalas inventoryt rendezgetned, keresgélni benne, minden tárgy ott jelenik meg, ahol szükség van rá. Hiába van tehát számos erőforrás és egyéb tárgy a játékban, ezek menedzselése, nyilvántartása nem fog semmilyen gondot okozni neked.

    A következő héten, szombaton lesz a szokásos féléves Beholder találkozónk. Reményeink szerint itt fogunk egy Argum City bemutatót tartani, ahol már élőben bemutatjuk a konkrét játékmenetet. A bemutató tervezett időpontja 11:30. A játékmenet bemutatása mellett természetesen lehet a játékkal kapcsolatos kérdéseket feltenni, és kipróbálhatjátok a játékhoz tartozó autóversenyt is. Az élő bemutató a jövő heti blogbejegyzés helyett lesz, tehát a következő blogbejegyzést csak két hét múlva fogjuk kirakni.

    Tihor Miklós

    Kövess minket a Facebook-on!

    Létrehozás: 2018. november 14. 12:43:51
    Utolsó frissítés: 2018. november 14. 12:59:24
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.