Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az az AK?
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Krónikák a boltban
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Termékismertető - Alanori Krónika 125. (2006. május)
Termékismertető - Alanori Krónika 141. (2007. október)
Termékismertető - Alanori Krónika 140. (2007. szeptember)
Termékismertető - Alanori Krónika 139. (2007. július-augusztus)

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Felébredt világ (Shadowrun)

A huszonegyedik század közepére a mágikus tehetség már nem elég a talkshow-okba jutáshoz, és a mágikus támadások sem kerülnek a címlapokra. A mágia immár évtizedek óta az élet része szerves részévé vált. Nem mindenki érti meg működését, de mindenki tud létezéséről. A társadalom elfogadta a mágia létezését, majd megtanult együtt élni a metahumánokkal és a mítoszokból előlépett teremtményekkel. Nemzedékünk szinte már nem is tudja elképzelni a világot mágia nélkül. A Felébredt világ című fejezet mutatja be, a mágia társadalomra és a mindennapi életre kifejtett hatásait.

A mágikus képességek általában a pubertás kor környékén kezdenek kifejeződni, humánoknál tíz és tizenkettő, metahumánoknál nyolc éves kor előtt. Az ennél fiatalabb Felébredtek száma elenyésző. A mágikus képességekkel rendelkező gyermek aurájában már megjelennek a jelek, amelyek a mágikus potenciálra utalnak, ám míg a tehetség látens, csak nagyon nehezen érzékelhető (legalább 5 siker szükséges egy asztrális érzékelés próbán, lásd SR3, 172. oldal). A képesség kifejeződésével együtt a gyermek aurája is megváltozik.

Néhány kiválasztott gyereknél a mágia első megjelenése spontán történik, általában stressz helyzetben. Lappangó képességei segítségével az ingerült gyerek előhívhat egy alacsonyabb erejű varázslatot vagy egyik "láthatatlan" barátját. A legtöbb fizikai adeptus is egy elvadult játszma vagy atletizálás közben veszi észre először tehetségének kialakulását.

A BAN törzseiben, a céges kommunákban és a modern kultúrákban folyamatosan keresik ezeket a jeleket. A tehetségeket azonnal felkarolják, és törzsi sámánok vagy hermetikus iskolák felügyeletével tanítják ki őket a mágia használatára. A felkarolás oka igen eltérő lehet: a törzsi kultúrákban tisztelik a mágikus képességet, és kikényszerítik azok megfelelő használatát. A cégeseknek sosincs elég mágusuk, és mindig szeretettel látnak köreikben egy lojális és képzett mágust.

Az utcakölykök gyakran soha nem ismerik meg adományukat. A kevés szerencsés általában egy céges toborzótiszt kezei közé kerül vagy egy utcai mágustól lesheti el a varázslás fortélyait.

Persze nem minden kultúra toleráns ennyire a mágiával szemben. Egyesek még felnőttkorukban sem tudnak képességeikről, másokat pedig kultúrájuk mágia elleni neveltetése gátol meg tudat alatti képességeik kibontakozásában. Az efféle neveltetés által felépített pszichés gátak megakadályozhatják a képességek későbbi kifejlődését is. A mágikus képességek ekkor mint "csodák" vagy "pszichés" jelenségek manifesztálódhatnak.

Különösen szélsőséges kultúrák köreiben kivégzik a "természetellenes képességekkel" bíró gyermekeket. A hatalmas lincselések és kiközösítések korszaka egybeesett az Ébredéssel és a Káosz Évével, napjainkra azonban szinte teljesen elhalt. Ezzel szemben továbbra is vannak olyan izolált kolóniák a Hatodik Világban, ahol a Felébredteket továbbra is elűzik, vagy rosszabb esetben megölik.

Az Ébredés sokkolta a vallásokat. Bár a legtöbb felekezet azonnal hirdetni kezdte az Apokalipszist, néhány vallás magyarázatokat keresett, és beépítette a mágiát hittételeibe.

A kereszténységnek akadt a legnagyobb gondja a mágiával: Évszázadokig tanították, hogy a mágia a sátán eszköze, és most rengeteg mágiahasználó özönlötte el a Földet. A kilátástalan helyzetet XXV. János pápa törte meg az In Imago Dei ("Isten tükrében") pápai levelével, amelyben az alábbi kijelentéseket tette hivatalos egyházi doktrínákká:

- Minden metahumán rendelkezik lélekkel és nyerhet bűnbocsánatot. A kereszténység nem diszkriminálja a metahumánokat.

- A mágikus képességek alapvetően nem gonoszak. Mint minden emberi képesség ez is csak akkor gonosz, ha gonosz célból használják.

- A szellemek a természet megtestesülései, így megidézésük sem minősülhet bűnnek.

Az utolsó ponthoz XXV. Jánosnak függeléket kellett bevezetnie, mert a pont rengeteg vitás kérdésre adott okot. Eszerint a katolikusok nem idézhetnek az Egyház engedélye nélkül. Róma csak a papságnak engedné meg az idézést hívei közül, és nekik is csak különleges körülmények között. A katolikus egyház felállított egy keresztény papi rendet is, Szent Szilveszter rendjét, amelyet kizárólag hívő mágiahasználók töltenek ki.

A legtöbb keresztény egyház Róma nyomdokaiba lépve adta ki doktrínáit. Ezzel szemben azonban néhányan más álláspontot vettek fel a mágiával szemben, mint például a metodisták vagy az unitáriusok. A merev, fundamentalista irányzatok elvetik az Ébredést, a mágiát és a szellemeket.

A judaizmus három alapvető irányzata elfogadta a mágiát, mint isteni ajándékot. Az ortodoxok csak gyógyításra és önvédelemre engedélyezik e képességek használatát. A kabalisztikus és tzaddikim-i ultra-ortodox tanok elvetik ezt a korlátozást. A konzervatív és reform irányzatok sem korlátozzák a mágiahasználatot, ám mind a három megegyezik abban, hogy szombaton tilos a mágia-használat, és a rosszra használt mágia komoly bűnnek számít. A judaizmus nem tesz különbséget metahumánok és humánok között sem.

Az iszlám világban a mágia visszatérte visszahozta a Mór mágia korát, mikor az arab mágusok és alkimisták uralták a Művészetet. A muszlinok minden korlátozás nélkül tanulmányozhatják és gyakorolhatják a mágiát. A metahumánokkal szemben erős megkülönböztetés él, de ez inkább társadalmi eredetű mint vallásos.

Az iszlám sokkal konzervatívabb Shlite ága szerint a Korán tiltja a mágia használatát, így az Ébredés továbbra is halálos bűnnek számít a Shlite irányítású területeken. Mivel a metahumánokat sem tolerálják, ezekben a régiókban továbbra is igen gyakoriak a kövezések és lincselések.

A hinduizmus, buddhizmus és a shinto - a kelet nagy vallásai - semlegesen állnak a mágiához. Az ezoterikusabb vallások rengeteg mágiahasználót, és adeptust tudnak híveik között, a metahumánok ellenben itt is társadalmi elnyomásban vannak. A kasztokba rendeződött hinduk és a társadalmi rangra sokat adó japánok szemében a metahumánok nem is emberek.

Az olyan új-pogány vallások mint például a Wicca (boszorkányság), druidizmus, a Bennszülött Amerikai szellemiség az Ébredés utáni állapotokhoz igazították hitüket. Rengeteg hasonló, új keletű vallás tűnt el, de még több vált elfogadott vallássá megtalálva a helyét az elfogadott tradíciók között. A közvélemény így sokkal könnyebben fogadja el a "pogány" vallásokat, még az olyan szigorúan egyistenhitű helyeken is, mint például Anglia vagy Észak-Amerika. A pogány vallások többsége Ébredés előtt kialakult eszmékből táplálkozik, amelyek hitvilágában erős pozíciót foglal el az öko-aktivizmus.

Az Ébredés olyan új vallásoknak is teret adott, amelyek szinte teljes mértékben a mágia felé orientálódnak. Észak Amerikában a Széles Világ Templomának Egyesülete közeli koalíciót alakított ki városi sámánok, Wicca követők, öko-aktivisták és más, hasonló gondolkodású csoportok között. A csoport szívesen öleli magához a liberális, panteisztikus gondolkodást, de alapjába véve Gaiát, az Anya Istennőt preferálja.

A Sárkány Gyermekei a hatalmas sárkány, Dunkelzahn szellemiségét imádják, magát Dunkelzahnt pedig az embereket békében élni tanító isteni követként tisztelik. A szekta Dunkelzahn elnökké jelölése, és röviddel ezután bekövetkezett megölése után alakult. Társadalmi munkát végeznek, és pártfogójuk egységes és békés világképéről prédikálnak.

Szót kell még ejteni az Egyetemes Testvériség látszólag jóindulatú vallásáról is. Bár elméletileg a vallás a tagok képességeinek maximalizálását javadalmazta volna, a Testvériség álcája mögött rovarszellemek és sámánok rejtőztek összeesküvésüket szövögetve, hogy újabb emberi áldozatokat szerezhessenek megidézett rovarszellemeik számára. A Testvériség titkára fény derült, ám ekkorra már ezreket alakítottak át, és több tucatnyi titkos fészket építettek ki a nagyvárosok utcái alá. Az egyik ilyen fészek Chicagóban volt, és ki is rajzott a 2054-es incidens során. Bár a Testvériség eltűnt, rengeteg rovarszellem és sámán rejtőzik még mindig az árnyakban.

Hatalma ellenére a mágia képtelen megválaszolni olyan hívőket mozgató alapvető kérdéseket, mint például a halál utáni lét, Isten vagy istenek létezése vagy nemlétezése, illetve a szabad akarat vagy a predesztináció kérdése.

A törvényhozás elkerülhetetlenné vált, ahogy egyre több és több mágiahasználó jelent meg a Földön. A CAS és az UCAS létrehozta a mágikus cselekedetekre vonatkozó törvényeit. Azok a törvények, amelyek magát a Művészetet akarták megregulázni, folyamatosan elbuktak alkotmányellenességük miatt, de a következő pontok szilárdan megmaradtak a törvényhozásban.

Egy mágiával elkövetett bűncselekmény minden körülmény között előre megfontoltnak számít. A mágiával elkövetett emberölés elsőfokú gyilkosságnak számít, ha nem tudnak felhozni olyan körülményt, amely ezt önvédelemnek állítaná be.

Azok a bűncselekmények, amelyeket egy szellem követett el, a szellem idézőjét terhelik, függetlenül attól, hogy adott időpontban az idéző uralta-e a szellemet, vagy sem.

Mivel az UCAS és a CAS törvényhozó szerve az eredeti amerikai jogalapú törvényhozásra épül, nem lehet auraolvasást vagy gondolatolvasást használni bizonyíték létrehozásához, ugyanis ezek a módszerek sértik az alkotmányos jogokat. Ezzel szemben az asztrális nyomok olvasása (lásd SR3, 172. oldal) ugyanolyan komoly bizonyítéknak számít, mint a DNS vagy az ujjlenyomat vizsgálat.

Szinte minden bíróságnak van saját mágikus nyomozója, aki ugyanolyan független szakértőnek számít, mint egy halottkém vagy egy rendőrségi orvosszakértő. Az eljárás során felhasznált mágikus bizonyítékokat - beleértve az asztrális térben létező nyomokat is - kizárólag a szakértő véleményezheti.

Szellemek tanúvallomása vagy bizonyítékai nem elfogadottak, még akkor sem, ha közvetlenül a meggyilkolt áldozat lelkét idézik meg gyilkosának azonosításához. A szellemek és kísértetek azonban komolyabb bizonyítékokhoz vezethetik a nyomozókat.

A Felébredt lények státusza bizonytalan a CAS és UCAS törvényeiben. A nagy sárkányok például értelmes lényeknek minősülnek, így szerezhetnek állampolgárságot is, de a szabad szellemek, temetőlidércek és sasquatch-ok jogai nincsenek definiálva még. A toxikus sámánok és az alakváltók veszélyes lényeknek minősülnek, bár néhány állam és cég szívesen befogadná őket. Megalakult az Asztrális Tér Megőrző Társaság is, amely az asztrális törvényhozást vizsgálná, ám a Felébredt-ellenes szervezetek és a szabad mágusok miatt csak nehezen tudnak ténykedni.

Jelenleg minden CAS vagy UCAS területen használt, 2-esnél magasabb Erejű varázslat, szellem, fókusz vagy bármilyen más mágikus hatás törvényellenes, ha nincs rá külön engedélye használójának. Egyes hírek szerint a CAS felállított egy új titkosügynökséget, amely kifejezetten a mágikusan aktív bűnözőkre és a mágikus bűncselekményekre szakosodott. Más országokban más törvények regulázzák a mágiahasználókat. Nagy Britanniában például minden Felébredt polgárnak regisztráltatnia kell magát, Tir Tairngire pedig állampolgárságot nyújt minden szabad szellemnek.

A polgári törvénykönyv legfőbb vitatott pontja a varázslatok jogvédelme. Az aktuális álláspont szerint a varázslat fejlesztője jogvédetté teheti a varázslat formuláját, és tiszteletdíjat vagy jogdíjat szedhet érte. A varázslatok "visszafordítását" tudományos adattá azonban nem lehet büntetni, mert szinte képtelenség bizonyítani. A legtöbb varázslatformula ezért nem publikus. Ez legfőképpen a céges területeken érvényes, így külön kémhálózatok alakultak ki, melyek kifejezetten a mágikus titkokra specializálódtak.

A mágikusan aktív bűnelkövetőkkel szembeni eljárás minden bíró rémálma. A mágikusan aktívakat nem lehet "lefegyverezni", ráadásul képességeik miatt jóval a világiak felett állnak. Nem lehet minden rab mellé egy Felébredt őrt rakni, ezért más megoldást kellett találni.

Rövid büntetések alatt egy mágusmaszk nevű eszközt használnak. Ez gyakorlatilag egy műanyag csuklya, amely eltakarja viselője szemeit. A maszkhoz tartozik egy nyelőcsőbe illesztendő tubus is, amely meggátolja a beszédet, de nem gátolja a lélegzést. A maszk belsejébe egy kisebb teljesítményű fehérzaj generátort is szereltek, amely összezavarja a használó gondolatmenetét (+6 célszám minden mentális tevékenységre, beleértve a varázslást is). Az elméletileg automatikusan használható képességek, mint például az asztrális projekció, a maszk hatására csak komoly nehézségek árán sikerülhetnek (10-es célszámú Akaraterő próba). A mágusmaszkot olyan hagyományos fogva tartó eszközökkel használják együtt, mint például a bilincs vagy a kényszerzubbony.

Hosszú távú büntetés esetén drogokkal vagy műérzettel zavarják a mágus összpontosító képességét. Néhány börtön olyan messzire merészkedik, hogy adatjacket épít minden mágikusan aktív elítéltbe, hogy könnyebben mehessen a műérzetes kezelés. A zavarás miatt minden mágikus tevékenység célszáma 10-zel nő, az automatikusan történő tevékenységek végrehajtásához szükséges Akaraterő próba célszáma pedig 14 lesz. A cellák általában föld alatt vannak, hogy az elítéltek asztrálisan se szabadulhassanak ki. A fizikai védelmet természetesen asztrális védelemmel is kiegészítik.

Egy keményebb ítélet örökre megfoszthatja az elítéltet mágikus képességeitől. A drogkezelésekkel vagy radikális műtéti beavatkozásokkal végrehajtott eljárás során az áldozat Mágia Tulajdonsága nullára csökken. Az ily módon közömbösítettek gyakran belerokkannak vagy beleőrülnek a folyamatba. Minden, a módszer eredményeképp elvesztett Mágia pontért a karakter 1 pontnyi fizikai vagy mentális hátrányt kap (lásd SRComp, 15. oldal). A polgárjogi szervezetek folyamatosan tiltakoznak a módszer ellen, mivel szerintük ez legalább annyira kegyetlen, mint a halálbüntetés. Egyesek azt rebesgetik, hogy a cégek és a kormány néha szabadon enged pár elítéltet, cserébe hosszú távú szolgálataiért, amelyet általában agybombával vagy más szabályozó beültetéssel tartatnak be.

A mágia kizárólag az üzleti élet szélsőséges végein találta meg a helyét. A mágia könnyedén illeszkedett be az olyan mindennapi ágazatokba, mint például a divat- vagy a szórakoztatóipar. Bár ezek is kiterjedt és profittermelő piacok, ám a szépségszalonokban vagy a bemutatók speciális effektusain dolgozó mágiahasználók szinte semmilyen hatással nincsenek a globális gazdasági folyamatokra. A spektrum másik végén elhelyezkedő csúcstechnológiás kutatásokban és kísérletekben ellenben már fontos szerepet tölt be a mágia. Legfőképpen a biotechnológiai kutatásokban veszi ki a részét a mágia, de persze más fizikai tudományokban is érdekelt. A mágia és tudomány összeolvasztásakor alkalmazott rituálék megértéséhez a kutatónak egyszerre kell érteni mind a Felébredt tanokhoz, mind a természettudományokhoz. Nem meglepő, hogy ezek a kutatók a szöktetések elsődleges célpontjai. És persze az sem meglepő, hogy egyes cégek sokkal könnyebben pótolhatnák cégvezetőjüket, mint bármelyik tehetséges kutatójukat.

Sajnos, vagy inkább szerencsére, a mágia nem tömegcikk. A mágia művészet, alkalmazásához adottságra és rengeteg tanulásra van szükség. Nincsenek gyártósorok, ahonnan mágikus cuccok potyognak. A mágikus felszerelések piacát még mindig kisebb csoportok vagy különösen tehetséges entitások uralják, de napjainkra már elindult a céhekbe, illetve cégekbe tömörülés is. Az utcán megtalálható, tömeggyártott termékek inkább csak mágikusnak látszó ártalmatlan csecsebecsék, olyan kacatok, amelyekkel könnyen át lehet verni a hiszékenyebbeket.

A mágia legnagyobb ütközése a cégszférával a biztonságtechnika terén történt. Mint ahogy a dekások és a cégek adatbiztonsági specialistái között, itt is elkezdődött a fegyverkezési verseny a szabadúszó varázslók és a cégesek között.

A Felébredtek természetesen a céges ranglétrákon is megjelentek, tehetségük pedig hatalmas előnynek bizonyult a feltörekvésben. Az Aztechnology a mérvadó példája annak, hogy a mágikus hatalmat és a könyörtelen üzleti eljárásokat ötvöző cég milyen messzire mehet, és sajnos egyre több cég indult el ez irányban.

Az orvostudomány sokkal kevesebb mágiát használ, mint azt bárki is gondolná, mégpedig két okból. Az első okot maga a mágia szolgáltatja: a gyógyítás hatalmas erőbefektetéssel jár, amely nagyon kimeríti a mágiahasználókat. Az orvosi társadalom folyamatos, megtörhetetlen ellenállása okozza a mágikus gyógyítókkal szembeni bizalmatlanság másik okát.

A témával kapcsolatban 2016-ban szólalt fel először az Amerikai Orvosi Egyesület, mikor megtiltotta a mágikus módszerek használatát tagjai számára. Az Egyesület állásfoglalása szerint az orvosi engedély nélküli mágikus gyógyítók tudatlanságuk miatt veszélyt jelentenek a páciens számára, attól függetlenül, hogy eddig hány embert gyógyítottak meg. A Felébredt csoportok természetesen nem értenek egyet ezzel, és korlátlanul használják az új technikákat, míg a konzervatívabb csoportok a mai napig is primitívnek és veszélyesnek tartják a mágikus módszereket.

Ezen a téren csak 2030-ban történt változás, mikor megváltozott az orvostársadalom mágiáról alkotott képe. Az AOE 2032-ben fektette le azokat az irányelveket, amelyek lehetővé tették a mágikus gyógyítók engedélyezését. A rendelet szerint minden mágikus gyógyítónak orvosi, ápolói, szülésznői vagy legalább orvostechnikusi végzettséggel kell rendelkeznie, hogy mágikus gyógymódokat gyakorolhasson. Ezen felül, csak olyan beavatkozásokat folytathatnak, amelyekre engedélyük is van. A mágikus és tradicionális módszerek ötvözése így végül sikerült, bár igaz, csak részlegesen. Az engedély nélküli gyógyítók így csak a Bennszülött Amerikai Nemzetekben gyakorolhatták hivatásukat, ahol gyakorlatilag soha nem vezettek be semmilyen törvényi szabályozást a gyógyítással kapcsolatban, vagy a letartóztatást kockáztatták.

Az eltelt évek során ezek a szigorú irányelvek kopni kezdtek. Az engedélyezés procedúrája egy vészellátásra feljogosító engedély formájára egyszerűsödött, mely kiváltása után lehetővé teszi, hogy a varázsló vészhelyzetben mágikus módszereket alkalmazzon. Szinte minden kórházban és paramedikus szervezetben helyt kaptak a mágikus gyógyítók. A traumatológiai osztályokon minden esetben találhatunk egyet, bár a hagyományos módszerek követői továbbra is irtóznak a kiszámíthatatlan Felébredt módszerektől.

A mágia, vagy pontosabban a mágia fogalma, nagyon meghajtotta a divatvilág szekerét. Mivel az átlagembert nagyjából annyira érdekli a valódi mágiaelmélet, mint a gyakorlati fizika, a médiasarlatánoknak csak kicsit kellett dolgozniuk azon, hogy érdekessé és figyelemfelkeltővé tegyék a mágiát nézőik számára. A rengeteg kreatív licensz mellett a trideóba is berakták a mágiát olyan műsorokkal, mint például az "Atlantiszi történetek", vagy mint a fantasy elemekkel és speciális effektusokkal dúsított "Tyree!" amelyet a Bennszülött Amerikai csatorna sugároz, és műsoraikban kiaknázzák a bennszülött amerikai szabadságharcosokat és azokat a sámánokat, akik támogatták őket a Nagy Szellemtánc alatt.

A Felébredt karaktereket a nagyközönség számára három típusba sorolták: a jóba, a gonoszba és a viccesbe. A színpadon vagy a képernyőn a Felébredt karakter erősen felnagyított változata szerepel - romantikus hősök, borzasztó gonosztevők vagy nevetséges figurák lehetnek. A mágia "igazi történetének" írói teleszórják forgatókönyveiket hatalmas mágikus csatákkal, lenyűgöző varázslatokkal, vagy - mint a legtöbb esetben - nem is foglalkoznak ezekkel. Néhány trideó program mágikus tanácsadókat és dokumentációkat is tartalmaz a kiegyensúlyozott kép kedvéért, de általában az írók inkább képzeletükre hagyatkoznak, mint a tényekre.

Még a divat is feldúsult mágikus trendekkel. Az Etienne Duchamps inspirálta csuklyás köpenyekkel bármilyen időjárási viszonyok mellett mászkálhatsz, míg a ráhalmozott mágikus szimbólumok a rejtélyesség érzetét és az emberek érdeklődését kelhetik fel. Egészítsd ezt ki egy dekoratív pálcával vagy amulettel, és tényleg mágiahasználónak nézhetsz ki (főleg, ha a LeCroix egyiptomi stílusú ékszerei és kiegészítői közül választasz magadnak). Vagy inkább a Vashon Island neo-gótikus tunikája kényelmesebb és üzletiesebb számodra? A neo-törzsi kinézetet keresők is elérhetik a vágyott sámáni benyomást bőrökkel, fétisekkel és totem ékszerekkel. A dühük hajtotta klubjárók gyakran választják a hermetikus stílust ruháikban és kiegészítőikben, és inkább az egyiptomi kinézetet favorizálják - ankhjaikkal, szkarabeuszaikkal, hieroglifáikkal és hasonló kiegészítőikkel a halál megszállottságát sugározzák. Emellett ott van az óvatosan összeválogatott köpenyekből és kabátokból álló, "cégmágus" stílus is, melyeken a felhalmozott mágikus kiegészítők újraértelmezik az "megerősített ruha" kifejezést.

A mágia nem hatott ki annyira a zenei piacra, mint ahogy azt tervezték. A 2048-as botrány óta, mikor Tony Li-ről és bandájáról, a Nyolc Halhatatlanról, kiderült, hogy előadásaik alatt mágia segítségével manipulálják a közönséget, rengeteg ember ódzkodik a mágikus zenészektől. Vannak profi mágikus zenészek, mint például az olyan bandák, mint a Til El Hault vagy a Pajzsfal, és vannak egyedülálló zenészek is, mint Loreli Angel vagy Enoch Ian Keys, de csak nagyon kevés olyan ember van, akinek ideje jut mind a két művészetet elsajátítani.

Az Ébredés válogatás nélkül csapott le az összes társadalmi rétegre, ugyanúgy hatott a nyomornegyedek RASZtalanjaira, mint a céges területek vagy a törzsi népek lakosaira. Mivel a Pusztulatokban élőkre senki sem figyel, tehetségük is látens marad, míg egy tragikus esemény erőszakos Ébredésre nem kényszeríti őket. Mások sokkal könnyebb úton fedezik fel mágikus képességeiket.

A legtöbb RASZtalan Felébredtet felszippantják a cégek és kormányok, mivel ők mindig híján vannak a tehetségeknek. A biztonság, a műveltség és a kövér hitelchip ígérete rengeteg Pusztulatlakót vonz céges vagy kormányzati környezetbe, ahol végül mind lemondanak szabadságukról és alapvető emberi jogaikról. Más mágiahasználók az utcán szerzik tapasztalatukat, melyet nem haboznak felhasználni saját céljaikra. Tudásukat egymástól, lopott varázsformulákból vagy színtiszta inspirációból merítik. Ezek többsége végül bandákba vagy a szervezett bűnözésbe tömörülnek. A többiek helyi bölcsekké vagy javasasszonyokká válnak, és tehetségüket a közösség javára használják fel. A fennmaradó legkisebb százalék lesz csak végül árnyvadász.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 7 szavazat alapján 9.3)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Dolgok, vackok és holmik (Shadowrun).

Létrehozás: 2005. július 28. 15:39:22
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:08
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.