Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az az AK?
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Krónikák a boltban
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Termékismertető - Alanori Krónika 125. (2006. május)
Termékismertető - Alanori Krónika 141. (2007. október)
Termékismertető - Alanori Krónika 140. (2007. szeptember)
Termékismertető - Alanori Krónika 139. (2007. július-augusztus)

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Fizikai védelem (Shadowrun)

A fizikai védelem annak művészete, hogyan tartsd távol saját céges területedtől a nemkívánatos látogatókat. A biztonsági szolgáltató (és persze az ügyfél) szerencséjére a potenciális behatolónak csak véges számú módszer áll rendelkezésére. Akár nyílt terepen vagy épületben, kerítésen vagy falon át, a behatolóknak mindig valami alatt, fölött, vagy valamin keresztül kell mennie ahhoz, hogy bejusson. Így hát a hatékony fizikai védelemnek mindössze le kell blokkolnia az elérési utakat alulról, felülről, és minden oldalról.

A legtöbb hívatlan látogató valamilyen hírszerzési, netán lopási feladattal érkezik, és többnyire határtalanul leleményes. Mivel a szimpla védelem sosem elégséges, a hatékony biztosításnak több védelmi vonalból kell állnia. Külső védelem, ellenőrző területek, különálló épületek, és az épületeken belüli érzékelőzónák - mind hozzátartozhatnak a legjobb védelemhez, amit nehezen megszerzett pénzedért megkaphatsz. Így aztán a Knight Errant Security egész sor különböző biztonsági szolgáltatást kínál, beleértve a pusztán védelmi, illetve a megelőző módszereket. Stratégiailag megfelelő helyek kiválasztása új céges létesítmények számára, a legjobb minőségű mesterséges fizikai akadályok és világítórendszerek telepítése, mechanikus és lézeres csapdák kihelyezése, üzembiztos és hatékony biztonsági robotok üzemeltetése, valamint a legújabb kiberverekkel felszerelt, és a legjobb kiképzésben részesített járőrök biztosítása csak néhány a választható lehetőségek közül.

A külső védelmi rendszerek azok az akadályok, melyek körbeveszik telephelyedet. Lehetnek természetesek vagy mesterségesek, azon belül pedig falak, kerítések, csapdák, világítórendszerek, hangjelzők, valamint mechanikus szerkezetek, például harci robotok.

Bárkinek, aki képes visszaemlékezni gimnáziumi történelmi tanulmányaira, eszébe juthat Hannibál karthágói vezér, aki az Alpokon átvezetve seregét megtámadta Rómát. Az Alpok jó példa a természetes akadályokra: a természet által létrehozott választóvonal, melyen csak nagy nehézségek árán lehet átkelni. A hegységek, sziklák, szakadékok, folyók, tavak stb. mind természetes akadályok, melyeket egy ravaszabb cég fel tud használni fizikai védelmi rendszere részeként. Egy ilyen akadály jelenléte a létesítmény egyik oldalán azt jelenti, hogy a cégnek kevesebb oldalon kell falat építenie, ezáltal is pénzt takarítva meg. Ezenkívül a természetes akadály kombinálható rejtett biztonsági berendezésekkel, így téve azt valóban átjárhatatlanná.

A legtöbb társasági területen legalább egy természetes akadály található. Azoknak a cégeknek, amelyek új telephely építését tervezik, a Knight Errant egy különleges szolgáltatást kínál: a stratégiai helymeghatározást. A Knight Errant földmérői - az új objektumra vonatkozó minden kívánalom birtokában - beutazzák az építkezés tervezett területét, és kiválasztanak egy helyet, ahol a legjobb természetes akadály található. Miután konzultáltak a technikai védelmi berendezések szakembereivel, a földmérők készítenek egy listát a rejtett fegyverállások, szenzorok, mozgásérzékelők, és egyéb eszközök ajánlott helyeiről. Az ajánlásokat végül benyújtják véglegesítésre a megbízónak. A szolgáltatás ára jóval alatta marad annak, mintha természetes akadályok híján mesterségeseket kellene építeni.

A mesterséges akadályok általában falak, kerítések, csapdák, valamint a terep defenzív célokra való átalakítása, úgymint árkok, mesterséges tavak, vízmosások stb. A mesterséges akadályokat különböző anyagokból lehet készíteni, függően a kívánt ellenállóképességtől, és az adott cég biztonsági költségvetésétől.

Bármilyen fal vagy kerítés fizikai akadálynak számít, még a klasszikus cölöpsánc, vagy az égő gumiabroncsokból álló rögtönzött barikád is. Némelyik fal és kerítés azonban kétségtelenül eredményesebben tartja vissza a behatolókat, mint mások. Egy sima felületű, néhány láb vastag beton vagy műbeton fal vitathatatlanul effektívebb, mint egy fából vagy kőtömbökből készült; a fa elég gyenge ahhoz, hogy egy jármű áttörje, a kőtömbök pedig túl sok kapaszkodót kínálnak a kéz és a láb számára.

A Knight Errant építőanyagként a betont és a műbetont ajánlja, szilárdságuk és viszonylagos olcsóságuk miatt. A műbetonon különösen nehéz áthatolni, bármilyen vállalkozó szellemű behatolóművésznek gondot okozhat, hová akassza be mászókampóit. Hogy ellenálljanak a nehezebb járművek áttörési kísérleteinek is, a falakat vagy megfelelő vastagságúra kell építeni, vagy úgy kell elhelyezni, hogy a jármű ne érhesse el a kívánt sebességet. Ez utóbbi módszert fokozottan érdemes alkalmazni a külső falon elhelyezkedő ajtóknál és kapuknál, melyek funkciójukból adódóan a rendszer leggyengébb pontjai. A legtöbb magas biztonsági besorolású komplexum kettő vagy több, koncentrikusan elhelyezkedő fallal is rendelkezik, melyeken a kapuk lépcsőzetesen helyezkednek el. Az ilyen elrendezés miatt a járműveknek többet kell kanyarodniuk, lehetetlenné téve számukra az áttörési sebesség elérését.

Végül, asztrális behatolás ellen is léteznek úgynevezett "élő falak", melyeknek a felszínén vagy a belsejében szerves anyag található. A legolcsóbb ezek közül a mindkét oldalán repkénnyel futtatott fal, de nagy hátránya, hogy csak a szabadban használható. A legújabb fejlesztés az úgynevezett "kövér" baktérium, egyenesen az Ares Security International kelléktárából, mely a céges épületek belsejében hoz létre élő falat.

Persze egy ügyes és leleményes bűnöző számára holmi egyszerű fal nem jelenthet akadályt. További lehetőség a cég számára, ha a külső falak tetején drótot feszít ki. A szögesdrót, monoszál, vagy elektromos drót csak három a legáltalánosabb és leghatékonyabb védekezési formulák közül.

A szögesdróton különösen nehéz átkelni; a hosszú szálakon lévő csavart x-alakú drótok könnyen beleakadnak az áldozat ruhájába és felszerelésébe, gyakorlatilag mozgásképtelenné téve a szépreményű behatolót. Bár elég ideig fogva tartja ahhoz, hogy a biztonsági személyzet közbeléphessen, sérüléseket egyáltalán, vagy csak nagyon kis mértékben okoz. Ellentétben a monoszállal vagy az elektromos dróttal, melyek megcsonkíthatnak, vagy akár meg is ölhetnek bárkit, aki elővigyázatlanul megpróbál átkelni rajtuk.

A kis feszültség alatt álló elektromos drót nem sérülést okoz, hanem a biztonsági őrséget értesíti a betolakodó jelenlétéről. A közepes feszültségű viszont már időlegesen megbéníthatja, esetleg a kibervereit zavarhatja össze, a nagyon magas pedig akár visszafordíthatatlan sérüléseket is okozhat.

A kerítéseket hasonlóképpen áram alá lehet helyezni. A szögesdrótba, drótkerítésbe, vagy a tábori kerítésbe is vezethető áram.

Ezek közül talán legismertebb az egyszerű drótkerítés; olcsóbb, tartósabb, és sokkal esztétikusabb a másik kettőnél. A modern drótkerítések már a vezetőképesség figyelembevételével galvanizált fém vagy magas szakítószilárdságú műanyag változatban is hozzáférhetőek. A hatékony drótkerítés, melyet például a Knight Errant is használ, legalább két és fél méter magas, az alja pedig legfeljebb öt centiméterre van a talajtól: elég magas ahhoz, hogy egy trollnak is gondot okozzon az átmászás, és elég kicsi a rés az alján ahhoz, hogy a legkisebb termetű (meta)humán se tudjon alatta átbújni. Laza vagy erodált talaj esetén a kerítés alja a föld alatt is végződhet. A kerítés ledöntésének megelőzése érdekében meg lehet erősíteni betonoszlopokkal, valamint ahol szükséges - főleg a sarkoknál és a kapuknál -, plusz merevítőkkel. Extra biztosításként a kerítés tetején kifeszíthető több sornyi szögesdrót, 45 fokban kifelé döntve. Ez akár 25 centiméterrel megnövelheti a magasságot. Ha három méteren belül épületek, fák, vagy egyéb függőleges objektumok találhatók, akkor a szögesdrótot Y-alakban érdemes telepíteni; ez erősen gátolhatja a behatolót az átkelésben. A csatornák és vízátfolyások jelentette problémákat vízelvezető árkok ásásával lehet elkerülni; azonban vigyázni kell, hogy ezek mérete ne érje el még a legkisebb méretű (meta)humánét sem (ez durván 625 négyzetcentiméter), vagy ha mégis, akkor az út lezárására fémrudakat kell használni.

A drótkerítésen lévő lyukak a lehető legapróbbak legyenek; néhány metahumán fajnak - például a tündéknek és a törpéknek - sokkal kisebb vagy karcsúbb végtagjai vannak, mint az embereknek, ezért egy átlagos drótkerítésen könnyebben találnak kapaszkodófelületet.

A tábori kerítés összetekert acél- vagy magas szakítószilárdságú műanyagdrót. Kifeszítve 15 méter hosszú és 1 méter magas akadályt képez. Eredetileg a hadsereg használta, könnyen és villámgyorsan állítottak fel belőle kerítéseket. Ma alacsony költségvetésű, gyors ütemben felhúzott, vagy előre gyártott elemekből összeállított létesítmények körül alkalmazzák. A kerítésdarabok végei biztonságosan összekapcsolhatók, alsó részük cövekekkel rögzíthető. A kerítések közül ez az egyik legnehezebben átszakítható.

A falakkal szemben a kerítés mellett szól az átláthatósága. A külső járókelők is észlelhetik a behatolási kísérletet, és jelenthetik a legközelebbi rendfenntartó kirendeltségen. Míg ha a behatoló tömör falon kel át, maga az akadály fedezi őt az esetleges külső szemtanúk elől.

A hagyományos mesterséges akadályok, mint például a fal és a kerítés, nem mindig a legalkalmasabbak a céges terület külső védelmi rendszerének szerepére. Nem esztétikusak, megfélemlítők, és használatukkal a cég előnytelen képet mutat leendő ügyfelei felé. Ezenkívül egyértelműen bizonyítja a potenciális betolakodóknak, hogy a területen valami értékesen őriznek. Ezért a finomabb megoldásokat kedvelő társaságok számára, valamint azoknak, akik bíznak az első benyomás jelentőségében, a Knight Errant egy különleges szolgáltatást kínál, amit a biztonsági szakmában csak így emlegetnek: defenzív terepátalakítás.

A defenzív terepátalakítás gyakorlatilag a természetes akadályok mesterségesen történő létrehozása. A középkori várkastélyok vizesárkai is ilyenek voltak, bár mesterséges mivoltuk első pillantásra nyilvánvalóvá vált. A mai terepátalakítás azon az elven alapul, hogy a legjobb biztosítás a legkevésbé feltűnő; a 2055. év mesterséges barikádjai már tavak, dombok, vízmosások és más képződmények, melyek teljesen megkülönböztethetetlenek természetes eredetijüktől. Ezek az akadályok bármilyen számban és kombinációban tartalmazhatnak rejtett érzékelőket, riasztókat, robot- és lőállásokat, a megrendelő cég speciális igényeihez igazítva. Képzeld el, hogy a behatoló komótosan ballag lefelé a domboldalon a létesítményed felé azt gondolva, mindössze a legközelebbi ajtón vagy ablakon kell átjutnia. Alig tesz meg azonban néhány lépést, amikor a mesterséges domboldal pázsitja alól mozgásdetektorok által működésbe hozott narcoject-fegyverek bukkannak elő, és a bűnözőt altatótűk sorozata teszi ártalmatlanná.

A defenzív terepátalakítás javára írható, hogy segítségével könnyebben kombinálható a fizikai és a mágikus védelem. Például egy mesterséges tó nagyszerű otthonául szolgál a vízelementáloknak.

Ha a mesterséges akadályokról van szó, a beszélgetés mindig csak a kerítések, falak, árkok, stb. felé terelődik, mintha a behatolót semmi mással nem lehetne feltartani a komplexum belsejébe való bejutása előtt. Igazság szerint azonban a külső védelemnek a fal csak a legelső vonala. Különböző típusú csapdák és egyéb védeszközök - a legprimitívebbtől az összetettebbekig - képesek feltartóztatni, vagy időlegesen ártalmatlanná tenni a falon átjutott betolakodót. Az alább felsorolt eszközök csak kiragadott példák a számtalan lehetőség közül, amelyekkel megvédheted létesítményeidet.

A legkézenfekvőbb és legsűrűbben használt módszer a "senki földje". Gyakorlatilag egy megtisztított sáv a külső kerítés és az épületek, vagy két koncentrikusan elhelyezkedő kerítés között, mely elég széles ahhoz, hogy tiszta lővonalat biztosítson a biztonsági erők számára. A senki földjére néha akadályokat is helyeznek, amelyek lassítják a behatolók mozgását, de nem elég nagyok ahhoz, hogy fedezékként lehessen őket használni: sziklák, földsáncok, drótok, infravörös sugarak hálója stb.

Drótok vagy infravörös sugarak labirintusát a senki földjétől függetlenül is lehet használni. Ezeket a Knight Errant a megrendelő igénye szerint telepíti. A monoszálas megoldás aránylag olcsó, de felhívjuk minden leendő kliens figyelmét, hogy az ilyen csapda szinte biztosan megöli vagy megcsonkítja azt a szerencsétlent, aki megpróbál áthaladni rajta. Az infravörös sugarak hálóját általában riasztók vagy rejtett fegyverek érzékelőjeként alkalmazzák.

A csapdák másik, manapság igen elterjedt típusa az úgynevezett "tigrisverem". Gazdaságos és könnyű telepíteni: az egész gyakorlatilag egy mély verem, lefedve kis teherbírású álcázóanyaggal. Az álcázás mindig a környező terephez igazodik, így téve magát a csapdát szinte láthatatlanná. Amikor a behatoló rálép az álcára, súlya átszakítja azt, és a verembe zuhan. Egészen addig ott is marad, amíg a biztonsági személyzet megérkezik.

A biztonsági világítórendszereknek kettős céljuk van: egyrészt a behatolók könnyebb és gyorsabb felfedezésének elősegítése, másrészt pszichológiai hatás keltése a behatolás megakadályozása érdekében. Az ideális világításnak meg kell szüntetnie a betolakodók számára búvóhelyet nyújtó árnyékokat, ugyanakkor tiszta rálátást kell nyújtania a területre a biztonsági személyzet számára, lehetőleg elvakítva a bűnözőket.

A világítóberendezéseket lehetőleg a kerítésen belülre kell telepíteni úgy, hogy fényüket kifelé szórják. Minél távolabbra hatol el a fény a védendő objektumtól, annál nagyobb eséllyel fedezhetők fel a közeledő betolakodók. Egy ötven méteres fénysáv már elegendő időt biztosít az őrségnek az észlelésre és a cselekvésre. Ha a kerítés egy tó vagy folyó partvonalát követi, különös gondossággal kell eljárni. A partmenti létesítmények dokkjai és mólói a legjobb potenciális búvóhelyek, ezért hasznos, ha több különböző szögből világítjuk meg őket.

A külső világítóobjektumok elhelyezésénél ügyelni kell rá, hogy a behatolók ne férjenek hozzájuk, és ne tudják őket megrongálni. A Knight Errant minimum tíz méteres távolságot ajánl a kerítés és a lámpák között, így a kerítésen átjutni szándékozók biztosan nem érhetik el. Talán felesleges is említeni, hogy minden külső világítóeszköz külön áramforrással rendelkezik, ezért egy esetleges - természetes vagy mesterségesen előidézett - áramszünet esetén az objektum fizikai védelmének ez a fontos része továbbra is változatlan hatásfokkal üzemel. A megrendelő kívánsága szerint a világítórendszerhez akár több tartalék áramforrás is telepíthető. A Knight Errant ezeket természetesen minél nehezebben elérhető helyekre rejti el.

A biztonsági világítórendszer aktiválható fotocellákkal, időzítőkapcsolóval, vagy manuálisan. Leghatékonyabb a fotocella, mely a környező fényviszonyok szerint működteti a berendezést, ezért nem hat rá egy esetleges áramszünet. Az időzítőkapcsoló is hasonlóan megbízható, ám folyamatos áramellátást igényel. Ezenkívül ha a kapcsolót egy teljesen átlagos számítógépes biztonsági rendszerhez kötik, az ellenfél dekásai könnyen manipulálhatják. A manuális kapcsolóknál ez ugyan nem történhet meg, mégis ezek a legtámadhatóbbak, mert az illetékesek számára könnyen hozzáférhetővé kell őket tenni.

A világítás öt legfontosabb, biztonsági szempontból is értékelhető típusa: hagyományos izzó, fénycső, halogénlámpa, kvarclámpa, és végül aktív infravörös világítás. Hagyományos izzót használnak a legtöbb háztartásban. Előnye, hogy bekapcsolásakor azonnal világítani kezd, viszonylag olcsó, különböző fényerősségben kapható, és némelyikben belső visszaverő réteg, valamint beépített lencsék találhatók, melyek szétszórják, vagy fókuszálják a fényt. Ezek hiányában olyan berendezések belsejébe is szerelhetők, amelyek hasonló hatásokat produkálnak. A sokféle típus rengeteg biztonsági igényt képes kielégíteni.

A fénycsöves világítórendszer telepítése is ésszerű áron megoldható, ezenkívül működtetése sokkal olcsóbb. Mindkét világítástípus jó választás, ha azonnali, viszonylag rövid ideig tartó fényre van szükség.

A halogénlámpát szokás higany- vagy nátriumlámpának is nevezni. Mindkét típus hatékonyabb és hosszabb élettartamú, mint a hagyományos vagy fénycsöves megoldás, főként a kisnyomású nátriumgázzal működtetett. A higanygázos izzó kékes vagy zöldes árnyalatú fényt bocsát ki, wattonként 30-63 lumen erősséggel, míg a nátriumgázos arany fénnyel világít, 100-180 lument adva le. Ideális megoldás ködös helyeken, ugyanis a sárga fény köztudottan messzebbre hatol a ködben, mint a fehér. Hátránya, hogy beindításához nagyon magas kezdeti feszültségre van szükség. Ez azt jelenti, hogy az angliai síkságon 2-5 perc alatt lehet beüzemelni a hideg rendszert, és még hosszabbb idő alatt a meleget - például egy esetleges áramszünet után. Telepítése drága, de gazdaságos áramfelhasználása, és az izzók hosszabb élettartama miatt a költség hosszú távon jelentősen csökken. Ajánlott felhasználása külső területeken, egész éjszakás időtartamra.

A kvarclámpa minden jó tulajdonságot egyesít magában; vakítóan fehér fényével kiváló látási viszonyokat biztosít, ugyanakkor pillanatok alatt működésbe hozható. 1500 watt körüli leadott teljesítményével kiváló megoldás a külső kerítés és a problémás helyek megvilágítására. Ára azonban jóval meghaladhatja bizonyos cégek költségkeretét.

Az aktív infravörös világítás a feltűnést kerülő cégek számára ajánlott, ahol a biztonsági személyzet nagy többségben természetes, vagy mesterséges hőlátással rendelkezik. Egy átlagos ember szem számára az infravörös fény láthatatlan. Azonban egy hőlátással érzékelő metahumán, vagy egy infraszemüveggel, netán kiberszemmel felszerelt személy úgy lát infravörös fényben, mintha kvarclámpa világítana. Ezek hiányában egy betolakodó úgy hatol be a területre, hogy tudomást sem szerez a biztonsági rendszer létezéséről, és így a tökéletesen látó biztonsági személyzet időben akcióba léphet.

A biztonsági szakma egyik újítása, a magas frekvenciájú hangok alkalmazása igen hatékony, bár kissé költséges módja a behatolók elriasztásának, vagy ártalmatlanná tételének. A múlt század lakás- és autóriasztói szintén hangot adtak ki azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet a bűnöző tevékenységére, így kényszerítve őt menekülésre. A mai riasztók némelyike is hasonló funkciót lát el, de az új fejlesztésű, magas frekvenciás hangrendszerek jóval túlmutatnak ezen. A kerítésbe szerelt fehérzajgenerátorok több frekvencián is hanghullámokkal árasztják el a területet, melyek tönkretehetik a fegyverkapcsolatok, kiberverek, vagy egyéb, a bűnözők által előszeretettel használt, csúcstechnológiát képviselő elektronikák mikroprocesszorait. A behatoló, tapasztalva beültetései és felszerelése használhatatlanságát, azonnal kereket old, mielőtt még a biztonsági személyzet elfogná - ha sikerül neki. A fehérzaj hanghullámai ugyanis a hallószervek túlterhelésével képesek megbénítani a betolakodót; éles fájdalmat és szédülést okoznak, feltartóztatva a bűnözőt a biztonságiak megérkeztéig. A megrendelőnek azonban tisztában kell lennie azzal, hogy a túl magas frekvencia akár permanens süketséget is okozhat.

Ettől eltekintve a rendszer egyetlen hátránya a hatalmas költség. Azonban egy megfelelően nagy költségkerettel - vagy fontos megvédendő objektumokkal - rendelkező cég számára hamar nyilvánvalóvá válik, hogy megérte a befektetést.

Ez a gyűjtőnév olyan eszközök összefoglaló neve, mint például a robotok és automata lőállások. Természetes vagy mesterséges akadályokkal együtt alkalmazva nélkülözhetetlen tartozékát képezik az ön védelmi rendszerének. Általában különféle érzékelőkkel együtt telepítik őket.

Az automata lőállás egyszerű szerkezet, könnyű telepíteni és álcázni. Az egész mindössze valamilyen fegyver, egy szervomotor, és a megfelelő típusú lőszerheveder együttese, belehelyezve egy dobozba, vagy elrejtve a falban egy panel mögött. Amikor a behatoló a hozzá kapcsolt érzékelő hatósugarába lép, a doboz kinyílik (vagy a panel félrecsúszik), és máris záporoznak a gumi-, vagy altatólövedékek. A biztosabb találat érdekében a fegyver szórása állítható, így lövedékeivel nagyobb területet fed le.

A robotok, akár automatikusan működnek, akár rigó irányítja őket távolról, felszerelhetők kamerával járőrfeladatok ellátására, de alkalmasak sokkal közvetlenebb ellenintézkedések végrehajtására is.

Kerekes, lánctalpas, légpárnás és rotoros változatok léteznek, lehetővé téve a megrendelőnek, hogy bármilyen tereptípuson felhasználhassa őket.

"Tudom, mi a dörgés, én vagyok a tápláléklánc legalja. Ott vagyok a tűzvonalban - az árnyvadász szemszögéből a leggyengébb láncszem. De a munkaadómnak én nyújtom a biztonság és védelem érzetét. És ha jól végzem a munkám, minden alsóbbrendű létforma kétszer is meggondolja, be akar-e jönni."

"Sajnálom, de csak akkor engedhetem be, ha a retina-, ujjlenyomat-, és hangminta megegyezik a belépési engedélyen levővel."

"Itt írja alá."

"Elnézést a várakozásért."

A biztonsági őrök a legnagyobb számban előforduló, és legjobban szem előtt levő tagjai a cég fizikai védelemmel foglalkozó csapatának. Ellenőrzőpontokat működtetnek, valamint járőröznek a kerítés mentén és a kijelölt területeken. Általában a veszélytelenebb helyekre vannak kijelölve, vagy speciális feladatokat teljesítenek. Rendszerint külsősök, akiknek az alkalmazó cég csak minimális biztonsági képzést nyújt.

Tulajdonságok
Test:4
Gyorsaság:3
Erő:3
Karizma:2
Intelligencia:2
Akaraterő:2
Esszencia:6
Reakció:2
 
Kezdeményezés:2 + 1D6
Szakmai szint:1-2
 
Felszerelés:Tetszés szerint
 
Szakértelmek
Etikett (céges):2
Tűzfegyverek:3
Vallatás:2
Pusztakezes harc:3
 
Különleges képzettségek:Biztonsági rendszerek: 1

Fordította: Lombardi
A cikk az Alanori Krónika 44. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 8 szavazat alapján 7.8)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Redmond - A pusztulat érdekesebb helyei és nagyobb bandái (Shadowrun).

Létrehozás: 2004. július 5. 10:33:14
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.