Vissza a Főoldalra
 
Hatalom Kártyái

Milyen legyen a májusi páros verseny formátuma?

1) hagyományos új nemzedék
2) tiltott mágia új nemzedék
3) hagyományos káosz
4) tiltott mágia káosz

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Izgalmas vadászat
(Könyv életkép)
Küldd el képeslapként!
Az élet mindig izgalmas az árnyak között, és nem mindig a fegyverek, vagy a mágia jelenti az igazi veszélyt.
Nézz szét a galériában!
XLVI. Alanori Mini Olimpia
Board Game Expo 2024.05.18-19.
HKK Tiltott mágia döntő videó
Májusi verseny formátuma
Beholderes HKK verseny március 16. - Versenybeszámoló

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Excelsior (1002)
A májusi verseny páros legyen vagy egyéni? (ÚN-ről és formátumról 2-3. körben szavazunk) (30)
HKK kérdés? (47065)
Lapötletek (64943)
[HKK Piac] Régi lapok (1521)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9480)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
Illetve Ép kérdésére:
Szerintem ez mimden további nélkül növelhető ha a lények és varázslatok sebzése is növekszik. Ez csak segít abban hogy jobban lehessen skálázni a lapok erejét. Ehez kapcsolódóan én tiltanám az összes megszüntethető követőt (Persze csak akkor ha újra lennének dolgozva nem törhetőként epikus erősségűre [illetve semmilyen követő ne tudjon olcsóbbítani qlap idézési költség alá], a -1 lap azért hogy szabálylqp mellé berakható szerintem teljesen válalható)
Köszönjük a cikket!
S hogy érdemben is hozzászoljak:
Kezdő előny:
Ha minden játékos kapna 1vp-t a kezdőjátékos előkészítőjében s 0-4 ig menne a mana regenerálódás (azaz a szummája maradna továbbra is 1-5) akkor simulna a mana különbség. (1-0 és a 3-1 problémás helyzetek 1-1 és 3-2 re változnának ami kezelhetőbbnek tűnik.) Illetve könnyen érthető marad a szabály.

Kánter:
Egyetértek a korábbi hozzászólókkal, amennyire éke volt ez korábban a játéknak annyira rákfenéje jelenleg. A fő problémám velük hogy a nagyrészük nagyon széles sávban erős (lapra reagálás, lény, nem lény lap,forrás) így nagyon gondolkodni se kell a pakliba berakásuknál. A semlegesítés csak hab volt a tortán, hogy onnantól kezdve még valami marad is az asztalon. Ugyanakkor magával a semlegeßités koncepciójával nincs bajom csak ésszerű keretek közt maradjon. Illetve azok a reakciók amik szélesebb részére reagálnak a lapokra rendelkezzenek valamilyen egyébb hátránnyal vagy kijátszási feltétellel.

Színek:
Abszolút támogatom az ötletet hogy újra legyen fő képessége a színeknek. Mondjuk én a fajokhoz nem nyúlnék hozzá (max qnnyi hogy minden színnek legyen fő faja de továbbra is maradjanak több színű fajok). Illetve legyen ebben az esetben több színtelen lap amelyek tudják azokat a képességeket mint a specifikus színek lapjai csak gyengébben. Pl gyógyítás

Jelölés:
Nem támogatnám a forgatást. A (P) jelölés gyakrabban használását viszont támogatnám.
2. Nekifutás
Féregmester
Követő (nem epikus)
K:Ha újrahasznosítasz rakj rá egy humusz jelzőt.
S:Végy le róla két humusz jelzőt kapsz 1vp-t vagy dobj egy lapot a gyűjtődbe.
J:Végy le róla 3 humuszjelzőt: Húzz egy lapot.
Hátrány:Nem áldozhatod fel.
(Nincs megszüntetéses)
2 lemaradt róla:
Max 2vp-vel drágíthat.
Hátrány nem dobathatsz az ellenfél paklijából gyűjtőbe lapot.
Ne olyan hevesen
Szabálylap
Ha ellenfeled a játék elején kikapcsolja egyel kevesebbet húz.
Minden játékos minden lapja annyival drágább ahány lapja van a játékban és a gyűjtőjében. Nem működik az ősmágia.
K: Bármely játékos semmizhet x lapot a gyűjtőjéből majd sebződik x-et.
Komposzt féreg
Sheran 1vp féreg 1szk
Kijátszhatod azonnali varázslatként is ekkor célpont lap a gyűjtőbe kerül, s húzz egy lapot.
Újrahasznosítás:1
Áldozd fel célpont lap a gyűjtőbe kerül.
Ha újrahasznosítottad akkor dobj 3 lapot a paklid tetejéről a gyűjtődbe.
0/1
(Héthársi Áron)
Gorhmad féreg
2vp ősmágia sheran féreg repül
Újrahasznosítás:2
Kárpótlás:Ellenfeled eldob egy általa választot lapot.
Ha újrahasznosítod húzz egy lapot kör végén.
3/4
Féregmester
Epikus követő
Kedvelt lap: újrahasznosítással rendelkező lap.
K:Ha újrahasznosítasz rakj rá egy humusz jelzőt.
S:Vegyél le róla két humusz jelzőt:kapsz 1 vpt vagy dobj egy lapot a paklid tetejéről a gyűjtődbe.
J:Vegyél le róla 3 humusz jelzőt húzz egy lapot.
Köszi a cikket és sok sikert a teszteléshez!
Illetve még egy kérés Bubuhoz:
Van lehetőség rá hogy a laptervezésnél kapjunk annyi segítséget, hogy milyen tematikához kéne őket kitalálni? Ha ez már megtörtént akkor elnézést a tudatlanságomért
Köszönjük a cikket!
Egyetértek az a korrábbi hozzászólókkal én is a komplexitása miatt játszom a játékot. A cikkben le van írva amit én is sokszor érzek, hogy a lapok komplexitása nagyon megnőtt, hogy bármilyen szituációbol kitudjon húzni (meccs fordító legyen). Sokszor úgy érzem a pakli építési képességek egyre inkább szorulnak emiatt vissza, mivel nem kell több területet lefedni s kibalanszozni miből mennyire lesz szükség hiszen a lapok egy suép része mindent is tud. Illetve talán kevésbé lenne szükség mecsfordító lapokra ha egy egy lap nem tudná magában lehozni a meccset, s generálna hatalmas erőforras előnyöket.
Köszönöm a választ!
Egyetértek hogy megszüntethető követőkre nincs szükség.
Viszont szabálylap melett használhatóra szerintem szükség lenne, mivel ezek egyből több pakli variánst eredményeznek.
Az erősség belövésük tényleg egy nehezebb kérdés. Én a következő követőket minden változtatás nélkül eltudnám képzelni törhetetlenként: raia, charadin, dornodon, tokozó, homályúr, halhatatlanok nagymestere, bestiák esetleg elenios de ezt nem tudom megitélni és goblin totemisten) . Követők amik kisebb változtatással átemelhetők: Alpa centauros, építő rakshalion (korlátozva hogy hánszor használható), fairlight (csak egyszer körönként), főparancsnok (csak sajátkörbe s csak az első lényre reakció drágítás), legendák völgye (ne olcsóbbítson). Illetve az egyértelműen tuúl erős mégis kellően érdekes egy átgondolásra: manafam (korlát + valamilyen hátrány mondjuk sebződés), harang (1ép gyógyulás), rox( ne olcsóbbitson de még így is erősnek tűnik) ,törpe gnóm glion (talán ha nem olcsóbbít az elég de ez is necces), toborzó (valamilyen korlát + sebzés elhagyása büntetés csökkentése), enkala (nehéz kérdés), sötét manifeszt (csak kézből dobásra, dez is csak talán), motyi (passz) anti raksi (csak az első lapra körönként)
Nyilván ezek csak példák amik eszembe jutottak ezeken kívül is lehetnek biztos olyanok amit valahova be lehet zenni. Ami viszont a továbbiakban fontos lenne hogy etnikum követők ne olcsóbbítsanak illetve a reqkció drágitást is max első lapra körönként.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy van-e tervbe véve sima követők készítése (jobban színesítik a metát mint az epikusok), illetve ehez kapcsolódóan van e bármi értelme a megszüntetés lehetőségének ezeken. Elvégre vagy akkor szüntetek meg egy követőt ha túl erős (Gólem), vagy ha tempót akarunk buktatni s ez x ép-ért megéri ( sok esetben sajnos az epikusok is adnak olcsóbbítást, ami a stackelhetősége miatt még erősebb is lehet esetenként, s még lapba se kerül az elején).
Szerintem se lenne jó ötlet újabb potenciális verseny lapokat kiadni még a régi lapmérettel. Viszont nem biztos hogy csak promó irányba vinném el a dolgokat. (Mai világban naptár s egyebeknek sok értelme nincs) Ellenben narancs lapok jöhetnének ki úgy se izgalmas nilyen méretűek mert nincsenek a pakliban játék során. Így lehetőség lenne pár nerfelt narancsot újra kiadni. (Esetleg elgondolkozni túl erős narancsok újra gondolásán s q régi tiltásán) Illetve újak bevezetésén. (Személy szerint az összes olcsobbítót átgondolnám)
Az óriás tetszik, (a követőjével mondjuk nagyon nem vagyok kibékülve).
Vámpír: Ez az a lap amit igazán nem értek miért jött létre. Drága így valahol érthető a nehéz counterelhetősége, de hogy miért kelett rá ez a védelem a leszedésekkel szemben, így ez a tipikus szar ellene játszani hangulatot áraszt magából.
A ritka angyal szimpatikus (leginkább azért mert akkor igazán erős ha szarabbul álunk, ezt a kitételt szívesen látnám más lapoknál is így talán kiegyenlítetteb maradna a játék)
A token nekem egy kicsit erős elsőre (főleg a mágikus védelmet nem tudom hova tenni)
Illetve a tiltott lapokhoz: Nem tudom mekkora extra költség plusz lapokat legyártani (mint a nemzetis lapok), viszont ha esetleg megoldható hogy csináljatok kárpótlás lapokat az esetleges tiltott ritkákért az biztos elvenné az élét az ilyenkor meginduló elégedetlenkedésnek, illetve talán bátrabban is nyúlna a kiadó ehez a lehetóséghez (ha már feldobtam gyorsan egy lapterv mellé)
Romlott áru 1szk
Charadin tárgy kincs
Sikeres kijátszásakor húz egy lapot majd rakd ezt a lapot ellenfeled paklijának tetejére.
Kárpótlás: 1szk
"Valamit csak kapsz majd a piacon érte."

Ha más nem gyűjtői értéke tuti lenne ezeknek a lapoknak valamint a tiltott lapok is kikerülnek a játékosoktól így azoknak a gyűjtői értéke is megnőne.
Egyet értek azzal hogy ezeket a problémákat lehet hogy nem lapokkal hanem magának a szabályoknak egy kicsit újragondolásával lehetne orvosolni. (Ilyen lehetne hogy mindkét játékos a kezdő játékos előkészítőjében kapja meg a manáját, nyílván ez szembe megy egy csomó lappal valamint tacsra tesz egy szabálylapot. Amire itt gondolnék mint lehetséges kevésbé fájó változás hogy minden játékos kap 1 manát a kezdő játékos előkészítőjében s 0-4 manát kapunk előkészítőben továbbá: ( A példában minden játékos addig a körig összesen kapptt manáját mutatja)
A:1 B:1
B:1 A:1
A:3 B:2
B:3 A:3
A:6 B:4
B:6 A:6
Ez se old meg minden problémát de talán azt amiért a védekezés megszületett azt igen, valamint a második körös 3-1 manás problémát is csökkenti valamellyest. Illetve az előkészítő megszüntetős lapokat se öli meg teljesen. Adót gyengíti de csak kicsit s amikor a vele játszó a kezdő játékos.
Illetve a %-ok szerintem csalókák kicsit mert egy kevésbé gyakorlott játékos nagyobb esélyel fog horda vagy tempó paklival játszani, amik egymás elleni meccseit. Lásd alfa verseny.
Jánossal is egyetértek (főleg ha megreformálnatok a vp regenerációt), hogy az hogy a kezdő játékos nem húzhat lapot nagyon elnehezíti a kevesebb lapos kezdéseket, nyílván kérdés mivel kárpótolnánk a nem kezdő játékost. ( Lehetne akár valami hasonló mint hearstone-ban hogy kap egy extra 0manás ósmágiás azonnali lapot ami ad 1 manát ha kijátsza)
Örülök a tiltásoknak.
Védekezés változás: Egyszerűbb lesz a szabály ez mindenképp jobb. Viszont egyetértek a 3v1 manna problémát felhozókkal is. (Bár manapság már kb mindenre elég az az 1 mana , szóval a nem kezdő játékos nyugodtan bekezdhet a körében).
Egész szimpatikus az új epikus. Ad valamekkora segítséget (meglátásom szerint talán még túl sokat is), viszont ha nincs ott a pakli melett akkor se fognak haszontalanná válni a goblinok a pakliban.
Törhető követők pedig szerintem addig nem lesznek amíg ki nem találnak valami jobb megoldást a törés költségére.
Nem tudom lehet érdemes lenne elgonolkozni azoknak a lapoknak a tiltásán amik felkerültek a leggyakrabban használt lapok listájára.
Érdekes kártya, korlát egyértelmű mellé, de egy válogatásos pakli mellé is simán eltudnám képzelni. Amit viszont nem értek: nem tudom a szabálylap és követő tiltás mi ellen érkezett főleg, viszont úgy érzem ha csak egy követőt vagy szabálylapot tiltana, akkor is a fő mumusok ellen jó lenne viszont nem ölne meg más partvonalon lévő koncepciókat. (Erdő, kreátor követői, leggőbb követő)
Folytatás: (lemaradt a vége)
2. Hagyni hogy a vele játszó paklik nyerjenek versenyeket így amiatt hogy nyeri a versenyeket drágul be a pont értéke egy olyan szintre ahol már nem minden pakli akarja berakni a pakliba. (Szerintem az egyértelműen szinesítené a játékot, ha a lapok egy része nem olyan lenne hogyha azzal a színnel játszok muszáj azt betennem, s ebben ez a pontozásis rendszer egyértelműen segítene)
Szia!
Ezt az algoritmust én csak akkor használnám amikir az egészet bevezetjük (ezáltal kevesebb idő legyen a bevezetés), de lehet úgy is hogy minden lapot külön pontoznak az elején (vagy régebbieket kiegenként stb.) ami összeségében jobb lenne de hoszabb ideig tart. Később viszont minden kieget amikor kiadnak akkor a tesztelői csapat megmondja mennyi legyen annak a kiegnek a gyak nemgyak ritka isteni s ultra lapjainak pont értéke (tehát mondjuk minden gyak 4 pont a nem gyakok 6 s mondjuk 10 a ritk s 15 az isteni) illetve én ilyenkor az utóbbi x kieg lapjainak a bekerülési értékét is növelném pár pontal hogy inkább az új lapokat legyen értelme használni (mégha a képessége a lapnak hyengébb is)
Elementálra visszatérve: a tesztelők megnézik a lapot amikor ki akarják adni s ha azt találják hogy az átlag bekerülési értékhez képest gyenge (saját ritkaságuak átlaga), akkor két lehetőség van vagy azt mondod hogy ez nem egy jó lap s lesz belőle egy gyakoribb lap vagy elengeded vagy azt mondod oké nem éri meg a paklik nagy részében ezzel a bekerülési értékkel de a saját paklijába igen, így mehet ezzel az értékkel. (+ mivel nem egy univerzális eeős lap lesz így nem gyakran lesz jó helyet elérő pakliban így nem fog nőni a bekerülési értéke így később a kieg többi azonos ritkaságú lapjához képest olcsóbb lesz betenni a pakliba így közelebb kerülhet hogy pakliba kerüljön)
Fluxus gen: szerintem ezegy olyan mezei spoiler amit alapból érdemes nagyobb bekerülési értékre tenni egyedi elbírálással. (Általában tudják a játékosok s tesztelők mik azok a mpstani nagyon erős verseny lapok. Illetve ha később lenne kiadva egy ilyen lap akkor két lehetőség van a kiadó előtt:
1. Egyből megnövelni a bekerülési értékét (kb mint most eg
2. Hagyni hogy a vele játszó paklik nyerjenek
Szerintem egy alap algoritmust simán ki lehet találni a a mostani lapok bekerüléai pontjára, de nem vagyok benne biztos hogy jó lenne ha régebbi lapok bekerülési értéke csökkenhetne mert akkor tényleg oda jutunk hogy nem biztos hogy érdemes új lapokat venni hisz több régi lapnak lement a pakliba kerülési értéke így már azokat lenne jobb használni, az újjak helyett.
1.Eleve, a lapok erőssége nemcsak magától a laptól függ, hanem a környezettől is, amiben használod.
-Való igaz hogy a lapok nem csak a saját erőségüktől függ (ez jelenleg is így van ezért van ott a tesztelő csapat hogy ezeket felmérje,nyílván amikor egy lap pakliba kerülési értékét meghatározzátok ez egy szempont.
2.Számos "csirke" lap ha egymás mellé rakod őket, a megfelelő követővel megtámogatva, brutál erős lehet (nyilván emlékeztek még a Kragoru vagy az avatár paklira)
- Alapvetően töbször ez jön elő mint probléma, hogy nem használnak egyben egy fajt hanem csak pár lapot illetve mellé az epikust vagy a brutál saját követőt. Így ebben nem látnék olyan problémát hogy a sok "csirke" együtt erősebb. Ellenben a követő s az epikus már valódi probléma lehet. Mivel viszont a narancs lapoknak is lenne pakliba kerülési értékük így egy önmagában erős követőt lehet nerfelni azáltal hogy növeled a pakliba kerülés értékét. Nem túl erős koncepció pakli " valószínűleg a nem túl erős konvepció pakli rota után megszűnik, itt csak annyi történik hogy pár "erős de a pakliba gyenge lapot le kell cserélni"
3. Ha meg valami túl alacsony pontszámot kap, ez senkinek sem tűnik fel és végigarat vele egy versenyt, akkor nem az ő pakliépítési zsenialitását fogják ünnepelni, hanem minket fognak oltani a pontokért.
-Ha most kijön egy lap ami valamivel kombózik s valaki nyer vele egy versenyt nem ugyan úgy arra gondolnak az emberek hogy itt egy kombó ezt hogy nem vette észre senki a tesztelők közül?! Szóval ha így megjelenik egy pakli ami szerintetek káros megnövelitek annak a pár lapnak a pakliba kerülési költségét, s már is gyengül a mumus, nem kell egy új kieget várni vagy nerfelni esetleg tiltani a lapot. Illetve szerintem ez esetben ez is egy új mélysége lenne a pakli építésnek.
4. Valójában, ha ilyen lenne, attól kezdve bárki bárhol kikapna, többé nem a saját szerencsétlensége, az ellenfél szerencséje, a sorsolás peche, az ellenfél tudása vagy a saját hibája lenne a felelős: hanem mindig a kiadó, amiért nem jól lőtte be a pontokat.
- valamin mindig hőzöng a vesztes ez sajnos ilyen, legalább lesz valami új ok amit lehet mondani miért kapott ki ezt igazán nem kéne elvenni tőlünk . Illetve nyílván igaz hogy főleg az elején előfonak jönni hibák mint minden váltásnál, de ahogy írtátok korábban lehet hogy nem veszne wl a vásárlók fele. S az új lapokat pedig ugyancsak érdemes lesz megvenni hoszen kevesebb pakliba kerülési pontért tud valamit amit egy másik lap tud hasonló paraméterekkel. (Aztán később nyugodt szívvel megnőhet a pakliba kerülési értéke így helyet biztosítva az új generációnak.

A zárójeles rész (Torinó) annyiban érdekelne hogy mi volt ez a játék illetve megoldottak-e ezt valahogy, no meg az a játék mennyire hasonlított a hkk-ra.
Hali!
No megpróbálok ezekre a jogos aggalyokra válaszolni.
1.Egyrészt az értékek folyamatos növelése/csökkentése gyakorlatilag kiszámíthatatlan metához vezetne,
-Mivel a kiadó dönt hogy mikor akar értékeket változtatni így gondolom nem napi változások lesznek hanem mondjuk havonta vagy új kieggel, illetve amikor muszály korrekciózni (ez szerintem nem baj ha minnél korábban megtörténik)
- Én személy szerint értéket sehol nem csökkentenék (kb mint eddig a lapok elavulását úgy képzeld el) Illetve valahogy úgy csinálnám az érték növelést hogyha egy lap több győztes pakliban benne volt (akár 1-3) akkor az egy erős lap tehát érdemes növelni a bekerülési értékét.
2.Ezenkívül mindig meglenne a hiba a gépezetben, hogy mi éppen a legalacsonyabb értékű pakli.
- ez valóban probléma ezen valamennyire segít au elöző pontba leírt megoldás javaslatom, viszont nem szabad elfeledni hogy ez nem egy új probléma hisz most is vannak legerősebb paklik.
3. Ráadásul egy korábban erős, de új kieggel gyengülő lapnál is nehéz lenne belőni az erőt.
- Én alapvetően a lapok értékének csökkentésébe nem mennék bele, illetve ebben az esetben így járt a lap (más esetben rota esetén nem használhatod később, folyamatos erősödés esetén meg simán gyenge lesz) sajnos ilyen most is van, hogy vákumban erős a lap de a meta nem kedvez neki.
4. Ki tartja karban:
Velősen s tömören a kiadó ,de hogy hogyan szeretnék az már rajtuk múlik. (Auromatizalják egy részét vagy kézzel, ez az ő döntésük, de azért nem tűnik irdalmatlan erőforrásnak, nyilván a folyamatos frossitésere gondolok, első alkalommal nagyobb meló, de a régebbi lapokat simán közös alacsony értékre érdemes rakni, így máris kevesebb meló)

Ha van olyan ppnt amit nem válaszoltam meg rendesen akkor jelezd (illetve bocsi az elütésekért utalok telón pötyögni)
Ide is bemásololm:
Amúgy itt még egy ötletet vetnék fel. Ha már készülőben van egy behos pakli építő (amin később kötelező jeleggel le kell adni a pakli listát) Nem lehetne bevezetni a lapok mellé egy pakliba kerülési értéket? (Anyit jelentene hogy egy pakli pl: max 500 pontnyit érhet, s ha van egy erős lap akkor annak a bekerülesi értékét brutálisan megdrágítani. Mondjuk vizitündér 100 pont máris elgondolkoznék rajta hogyha beteszek hármat a többi 47 lap + narancsok hogy jönnek ki a maradék 200 pontból.) A kecske is jól lakik: Ezzel ellehetne érni hogy nem kell rotáció, de lehet gyengébb lapot kiadni, mivel ha a pakliba bekerülesi értéke alacsonyabb akkor lehet érdemes lesz használni. + a káposzta is megmarad: Nem tiltódik ki minden lap 3 vagy 4 évenként, így nem kell félni attól hogy sose lehet használni többet.
Illetve még egy elég nagy előnye lenne ennek: Mivel nincsen a lapokon felrüntetve ez az érték így bármikor változtathatja kiadó az értékeket, ezzel gyakorlatilag a játék balanszolására több lehetősége marad. Pl: kijött krabber uraság és vizitünci, nem kell megvárni a következő kieget az életkioltással csupán megnövelni a bekerülési értékület, s mindezt akár az első negatív tapasztalatok után meg lehet tenni.
Illetve még egy előnye lenne ennek: gyorsabb lenne a hatása a játékra mint a rotának.
Amúgy itt még egy ötletet vetnék fel. Ha már készülőben van egy behos pakli építő (amin később kötelező jeleggel le kell adni a pakli listát) Nem lehetne bevezetni a lapok mellé egy pakliba kerülési értéket? (Anyit jelentene hogy egy pakli pl: max 500 pontnyit érhet, s ha van egy erős lap akkor annak a bekerülesi értékét brutálisan megdrágítani. Mondjuk vizitündér 100 pont máris elgondolkoznék rajta hogyha beteszek hármat a többi 47 lap + narancsok hogy jönnek ki a maradék 200 pontból.) A kecske is jól lakik: Ezzel ellehetne érni hogy nem kell rotáció, de lehet gyengébb lapot kiadni, mivel ha a pakliba bekerülesi értéke alacsonyabb akkor lehet érdemes lesz használni. + a káposzta is megmarad: Nem tiltódik ki minden lap 3 vagy 4 évenként, így nem kell félni attól hogy sose lehet használni többet.
Illetve még egy elég nagy előnye lenne ennek: Mivel nincsen a lapokon felrüntetve ez az érték így bármikor változtathatja kiadó az értékeket, ezzel gyakorlatilag a játék balanszolására több lehetősége marad. Pl: kijött krabber uraság és vizitünci, nem kell megvárni a következő kieget az életkioltással csupán megnövelni a bekerülési értékület, s mindezt akár az első negatív tapasztalatok után meg lehet tenni.
Abszolúte támogatom a rotációt! (Bár én is szeretek régebbi meglepetés lapokat használni) Számomra inkább az kérdéses, hogy mennyi lenne az a lapmennyiség, ami kellő változatossagot hoz. (1-2 ezer esetleg több?) Illetve hogy érdemes lenne-e a gyakoriságokhoz hozzá nyúlni-e?

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.