Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Hatalom Kártyái

Mennyire érzed fontosnak, hogy a játék új játékosok számára is könnyen megtanulható legyen?

1.) Nem fontos, aki nagyon akarja, úgyis megtanulja, mehet minden lapra 7+ sor, komplex jelölések, matematikai kifejezések stb.
2.) Közepesen fontos, felesleges bonyolítások nem kellenek a lapokra, és legalább a gyakoriak legyenek egyszerűbbek, hogy egy kezdő könnyebben megtanulja.
3.) Nagyon fontos, minél több új játékost kellene bevonni, a lapok legyenek a lehető legegyszerűbben fogalmazva, inkább kevesebb képesség legyen, de az egyértelmű első olvasásra.
4.) Kezdő vagyok, most tanultam meg HKK-zni, nem okoz gondot a lapok megértése.
5.) Kezdő vagyok, a lapokat sokszor túl bonyolultnak érzem.
6.) Nincs véleményem, tartózkodok.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Labirintus december 11.
Hatalom Kártyái - Homokdűnék november 20.
HKK Negyedszázad október 23.
A pillanat képe
Helyre kis varázsló
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
"Gandalf volt a kedvenc szereplőd a Gyűrűk Urában? Nosza, itt a helyed. A Túlélők Földje csak úgy hemzseg az ehhez hasonló alakoktól, vagy a táborozásod alatt keresnek fel téged, vagy te bukkansz táborhelyeikre egy-egy árnyas bozót menedékében. Indulj hát neki, milliónyi kaland vár." - propaganda szöveg egy Gatinhoz közeli útjelző táblán
Nézz szét a galériában!
Ajándéksorsolás 2021. január + Kredit AKCIÓ!
A tesztelés 50 árnyalata
HKK komplexitása, meccsek gyorsasága
XXXIII. Alanori Mini Olimpia
Megnyílt a Sárkánykő webbolt

A lista folytatása...
Aukciós statisztika
Túlélők Földje - Nyomtérkép az utolsó 32 játékhét nyomaiból
Az utolsó Aukciós Napon történtek
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája

A lista folytatása...
Lapötletek (64439)
Kaland-Játék-Kockázat (151)
A tesztelés 50 árnyalata (17)
Végzet Verme 3. (8)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7124)
HKK komplexitása, meccsek gyorsasága (21)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Aranytigris
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
goblinoska:
igen, ez jó gondolat, hogy törekedni kéne arra, hogy 1 lap egy funkciót töltsön be. Csak erre nehéz visszaállni, mert ha ilyen lapokat adunk ki, akkor ezek helyett továbbra is a régebbi, univerzális lapokat akarja majd mindenki használni.

Razak:
a HS ugye online játék, a HKK meg offline, ott azért is egyszerűbb ez, de van egy másik ok, amiért HKK-nál ez az egyszerű statisztika elemzés nem feltétlenül működik: a HS-ben a játéktudásnak 1%-nyi szerepe van, alapvetően csak a használt lapok meg a szerencse dönt, ki nyer. Tehát ott a használt lapok nyerési esélye alapján jól meg lehet ítélni, mennyire erős a lap. A HKK-ban viszont a pakliépítés mellett a játéktudásnak is nagy jelentősége van, ugyanaz a lap teljesen más nyerési statisztikákat hozna egy profi paklijában, mint egy kezdőében. Ettől függetlenül, mivel most már online kell a paklikat beküldeni, lesznek ilyen statisztikáink, 1 éven belül fogunk tudni ezzel mi is kezdeni valamit remélhetőleg.
Teszem azt, a lapok kijátszáskori képessége ezek után kapna egy (J)-t, így ha nem tudod megakadályozni, akkor is lesz esélyed leszedni.

Igen, pont ilyesmi lesz

Várom azt a pillanatot hogy ránézzek egy deckre vagy lapra és azt mondjam hogy igen végre eljött az idő újra HKK-zni.

Bízom benne, hogy belátható időn belül ez teljesül és újra játékosaink közt üdvözölhetünk!

Tudom hogy eléggé elborult gondolat, de esetleg már meg fordult a tesztelők fejében is hogy milyen lenne ha a kijátszható lapok számát korlátoznánk valamilyen formában

Ez megvan most is. rengeteg lapon van háló, sőt narancs lapokon is. Csak ugye a háló téged is korlátoz, a legtöbb esetben az ember meg csak az ellenfelet szeretné
Maga a pontozás, a heurisztika nagyjából 1000x bonyolultabb, azt itt fórumon nem lehet kibrainstormolni. Minden laphoz fel kell venni kb. 100 db jellemzőt, meghatározni egy képletet, ami súlyozza ezeket, és utána ezt a képletet kell finomítani. Tökéletesen megvalósítható a dolog, és a világon nagyon sok helyen csinálják ezt MIk fejlesztésnél, csak ott más nagyságrendű ember dolgozik ezen, más nagyságrendű időben (és pénzért). a HKK komplexitása ilyen szempontból is probléma, nagyon nehéz emiatt MI-t kreálni rá.
Egy modellt fokozatosan lehet csak felépíteni. Valahol el kell kezdeni, utána lehet bővíteni...

Azt, hogy egy lap hatását más, külső tényezők hogyan befolyásolják, csak az ésszerűség határáig lehet figyelembe venni.
Pl. ha egy képesség köteléktől függ, akkor vagy feltételezzük, hogy a kötelék mindig teljesül, vagy azt mondjuk, hogy az esetek X%-ában igen, mondjuk ha 90%, akkor kap egy 0.9-es szorzót.
De azt, hogy a laphúzás bilincsnél semmit sem ér, értelmetlen a lapoknál figyelembe venni, max. akkor, amikor a laphúzás értékét meghatározzuk, akkor lehet mondani, hogy van 3% esély, hogy emiatt nem tudod használni.
Alapvetően minden lapnál fel kell tételezni, hogy a számára legjobb pakliban játszom vele, tehát pl. egy motyogónál fel kell tételezni, hogy kint van a motyogó követő is.
A kombó potenciált a legnehezebb figyelembe venni, de erre fel lehet venni a lapoknál egy ún. heurisztikus módosítót, ami az egyéb statoktól függetlenül plusz pontszám.
Én régóta kísérletezek vele, hogy egy matematikai modellt találjak, amivel a HKK lapok erősségét modellezni lehet. Alapvetően az lenne a megoldás, ha az adatbázisban levő összes lapot a matek nyelvére "fordítanánk", hogy ezekkel tudjon egy program dolgozni, kiszámolni egy értéket. És ezután lehetne futtatni egy tesztet, ahol a játékosok hasonlíthatnának össze lapokat, és utána összemérni, hol tér el az MI számítása a valóstól, és finomítani. Csak ez nagyon munkaigényes dolog, ráadásul nem igazán találtam még működőképes modellt.

De a lényeg: a modell egyik alapja az lenne, amit te is írtál, hogy kiszámolnánk, az adott lap mekkora lapelőnyt ad.
Pl. húz +1, semlegesít vagy leszed, +1, dobat, +1 stb. Ha ezeket körönként csinálja, akkor az még többet ér. És ezt az értéket súlyozni kéne aszerint, hogy a lap mekkora előnyt biztosít erőforrásban. Ide is sok minden számít, mennyi a lap költsége, ad-e VP-t vhogy, ha igen, mennyit, drágább-e rá reagálni stb.

leegyszerűsítve tehát egy lap erőssége leginkább ettől a 2 faktortól függ, a biztosított lapelőny és VP előny.

Az új lapok tesztelésénél (talán ez már említve is volt, és nem árulok el vele titkot) a kijátszáskori képeségek számát csökkentjük valamennyire, így nő az interakciós lehetőség (nemcsak reakcióval, de leszedéssel is bele lehet szólni az ellenfél lapjába), ill. nehezítjük valamennyire a reagálást (több kompenzáció, reakciódrágítás, jelenés).

Szóval dolgozunk az ügyön, ez a része jól halad, ahol én inkább a nehézséget látom, az a lapok egyszerűbbé tétele, az legalábbis, hogy a kártya szövegét hamarabb lehessen megérteni, felfogni.
Szó nem volt arról, hogy a HKK lapokat a HS lapok szintjére akarnánk egyszerűsíteni. A cikk fő mondandója inkább az volt, hogy a körök száma szorozva a lapok bonyolultságával egy konstans érték az időkorlát miatt. Szóval ha bárkinek olyan igénye van, hogy több lap kerüljön kijátszásra egy átlag meccsben, és több körig tartson, az csak úgy érhető el, ha a lapok egyszerűsödnek...

Egyébként a HS-sel való összehasonlításról, a HS-nek sosem az volt a baja, hogy egyszerűek a lapok. Ott több kör van, több lap kerül kijátszásra, iszonyú szűk időlimit van egy körre (abszolút buta módon a későbbi körökre is), ott ha akarnál se tudnál gondolkodni, tehát a lapoknak egyszerűeknek kell lenniük. Ott a fő probléma inkább az, hogy a legtöbb lap random effektet csinál random célpontokkal és random mértékben, mintha a kő-papír-ollót ötvözted volna a blackjackkel.
Köszi a visszajelzéseket, tökéletesítjük a rendszert ezek alapján! Látom vannak, akik már raktak fel paklikat, kommentáljátok, akár értékeljétek is őket nyugodtan!
A sárkánylárvát javitottam, próbálhatod! A Tűztornádó feljön nekem rendben. Próbáld azt, hogy nyomsz előtte a szűrőn egy Feltételek törlését, és utána írod be.


A megosztott paklik oldalon volt egy hiba még, ezt is javitottuk, most már elvileg rendesen megjelennek ott is a paklik.
A lapkeresőben sok esetben ugyanannak a lapnak a több kiadása össze van vonva, egy ilyen összevont laphoz tudjuk beállítani, hogy használható, vagy sem (és ugye ott a legkorábbi kiadás szerepel)

Az előre kikészített lapokkal az a probléma, hogy bizonyos lapok az előre kikészített lapok igen tág csoportját engedélyezik, így könnyen előfordulhat, hogy áttételesen olyan lap is játékba hozható, amit nagyon nem szeretnénk. De megnézzük majd, hogy működik ez az egész gyakorlatban, és lehet változtatni rajta. Tény, hogy A géniusz manifesztációja (új) így nem lesz az Új Nemzedék versenyek sztárja
Jogos, az UReket nem jól vizsgálja a program, javítjuk, köszi!
Köszi, ezeket máris javítottam! ha esetleg még máshol találtok ilyen hibát, jelezzétek légyszi
Mi a konkrét hibajelenség?
Erről több cikk is volt mostanában, röviden a lényeg, a megszüntethető követőkkel számos probléma volt, túl nagy buffot adtak, ha meg megszüntették, lutri volt, hogy behúzta az egyből ölő lövést, vagy kifeküdt és meghalt. Erre a problémára válaszként születtek az epikusok. Az eredeti problémákat megoldották, hoztak újakat.
Ettől függetlenül, soha nem mondd, hogy soha, akár 2021-ben is jön olyasmi, amit akár megszüntethető követőnek is hívhatunk.
De alapvetően nem tervezzük visszahozni ezeket a régi típusú coinflip követőket, lehet, hogy valami más lesz majd helyette.
próbálhatjátok
Elnézést, valamilyen teszt ellenőrzés bent maradt a programban, ami miatt csak a tesztelők láthatják ezeket, hamarosan javitjuk, addig türelmet kérek!
Frissítettük a kódexben a szabálylapokról szóló részt:

http://kodex.hkk.hu/onl/#43

Beleírtuk, hogy a játékos saját, azonos szabálylapjai összeadódnak. Illetve a szabály azt is tisztázza, hogyha mondjuk nekem 2 Lassan járjam van, neked 1, akkor összességében a 2 fogja a hatását kifejteni.
Amint megkapjuk, rakjuk ki őket.
A jelenlegi szabályok szerint 2 azonos szabálylap hatása nem adódik össze, kivéve, ha a lap szövege ezt megengedi. Erre ugye azért volt szükség, mert alapértelmezésben úgysem tudok 2 szabálylappal játszani, azt pedig nem akartuk, hogy ha mindketten ugyanazzal a szabálylappal játszunk, a hatása duplázódjon.

A Homokdűnékkel megjelent olyan lap is, ami szabálylapot hoz játékba, ezért a tervezéskor megegyeztünk, hogy a HD megjelenésekor ezt a szabályt pontosítjuk, több, azonos nevű szabálylapod összeadódhat. A Bűvös erdő lapon külön ki van kötve, hogy max. 3 adódik össze, ezért kellett ezt még erre a lapra is ráírni, mert a Bűvös erdő esetében nem lett volna elég ez a szabályváltoztatás, hiszen a lap szövege a szabályt felülbírálja.

Szóval nincs probléma, minden rendben van, a Duklopsz pontosan azt csinálja, ami az elemzésben van írva, a tervezett Kódex kiegészítést kell csak pótolnunk.
A mobilos lapkeresőt egy külsős fejleszti, hobbiból, tőlünk függetlenül. A lapkészleteket megjelenéskor elküldtük neki, de rákérdezek akkor majd nála a dologra.

Igen, lesz decemberben Zén, szokás szerint ajándék ultraritkákkal és foilos lappal, a tervek szerint hétfőn jön róla a beharangozó cikk.
Rendben, köszi, intézem, berakjuk őket!
A logikád majdnem jó, csakhogy itt követőkről van szó, és követőkre csak más követők és szabálylapok lehetnek hatással.

Az Oázisfészkelő képessége a gyógyító forrásokat módosítja, a követőkét viszont nem tudja módosítani.
Konkrétan melyik lapra gondolsz?
Bár ilyen egyszerű lenne ez. De abban a pillanatban, hogy egy lap megváltozik, újra kell tesztelni, gyakorlatilag minden egyes lapot. Mondok egy egyszerű példát:
1 VP-ért 5/5-ös lény 3 VP lesz: drágább, de még mindig csinál valamit.
1 VP-ért ad 3 VP-t 3 VP lesz: Egy jó erőforrás termelő lap teljesen kukává válik.
A költség drágítás nem egyformán befolyásolná a különböző lapok erősségét, ezért sajnos ez nem megvalósítható így.

Volt egy másik, hasonló, de korlátozottabb felvetés is , amiről még szavaztunk is, hogy kiteszteljük-e azt, hogy gyengítsük a semlegesítéssel bíró lapokat. A szavazás eredménye gyakorlatilag 50-50% lett, tehát még a közvéleménykutatás sem hozott jelentős többségi igényt erre a dologra. És egyébként a probléma itt is ugyanez volt, teszem azt, van egy lap, ami
1-ért annyit csinál, hogy semlegesítés: azonnali.
Meg van mondjuk egy másik, ami
4-ért semlegesítés: lap, nem hatnak rá a források.
Az első lapnál a nerf semmit sem csinált volna, a másodikat brutálisan gyengíti.
Nyugodtan éld bele magad
Én nem zárom ki teljesen annak az elvi lehetőségét, hogy a tesztidőszak végén a tiltást nerfre módosítsuk, de ez nem csak rajtam múlik. De még ha csak nerfelve is lesz, az értéke természetesen nem lesz a régi.

Írtam azt is, hogy ha a tiltás végleges lesz, akkor is megtaláljuk a módját a stílusos kárpótlásnak, pl. mint ahogy az Ozmogrothnál tettük: egy legendás cél a 11. kiadás új ritkáira.
A tűz ikonnak alapvetően olyan lapon van értelme, ami valamilyen módon tud sebezni.
4-et csináltunk együtt, de ebből csak 3 lesz most, a 4. jövő nyártól nyerhető csak.
Köszönjük szépen a pozitív visszajelzést A lapkeresőbe most kerültek be a lapok!
Annak idején, amikor az Angyali sereg újrakiadását lektoráltam, rá is kérdeztem erre, nem kéne-e rá angyal altípus, mert akkor tudtam már, hogy a Homokdűnékben lesznek angyal altípusú lapok, de akkor azt a választ kaptam a tesztelőktől, hogy nem kell, a lap erőssége így lett belőve. Szóval az biztos nem fog változni.

Régebben valóban volt olyan, hogy adogattunk ki valamiféle lényt, aztán amikor több lett belőle, rájöttünk, hogy kaphatna akár saját altípust is, és utólag megfaqztuk, mostanában azonban erre szerintem nem igazán van már szükség, úgysem fogod emiatt már berakni a pakliba az angyalhercegnőt. de jah elméletben akár lehetne is ilyen szabály, hogyha a nevében szerepel az etnikum neve, akkor olyan altípusú.
A bölcsit nem lehet anti-mágiával eldobatni, és ha el is dobatják más módon, akkor vissza tudod venni a kezedbe. A skorpiók hatékonyabbak akár nagyobb lények leszedésére, ha a csere fázis után használod, a lény már el sem tud "menekülni", de tény, hogy a tartalékban hagyott dolgokkal nem tud mit kezdeni (mondjuk nerf után már a bölcsi se). A bölcsi játékost is tud sebezni, és mind2 körben használható. Valószínűleg így is mindkettőt használnám
Válasszuk ketté a két dolgot:

Egyrészt, az Új Nemzedéknek lesz egy definícója, mikor lehet használni egy lapot, és mikor nem. Az ennek ide vonatkozó része így szólna majd:
"Kiegészítés: Lehet használni az évszám szerint megengedett alapkiadásban megjelent lapoknak korábbi, azonos nevű verzióját, ha nem tér el idézési költségük, és a rajtuk levő ikonok, akkor is, ha korábbi év szerepel rajtuk. (A "Repül" képesség és a szárny ikon ekvivalens ilyen szempontból.)"

Ez egy aránylag egyszerű, egyértelmű definíció, ami megadja, mikor használhatsz egy lapot, és mikor nem. Amire rákerült az isteni ikon, ott csak az isteni ikonost használhatod; ahol típus, altípus változott (pl. ősködre morf) vagy a szöveg lett korrigálva, pl. rávezettük a nerfet, ott mind2 verziót (de nyilván a régi verzióra is vonatkozik a nerf).

Jelenleg fejlesztünk egyébként egy pakliszerkesztőt, ami ezt elvben tudni fogja majd ezt, tehát azzal eleve tudod ellenőrizni, a lapod legális-e vagy sem.

A szabályt azért nem raktuk még fel, mert egyelőre úgysem aktuális még, ill. még átgondoljuk, kell-e rajta valamit finomítani. De akárhogy is, arra, hogy milyen lapot lehet használni, lesz egy definíció.

Másrészt, előfordulhat, hogy bizonyos lapok bizonyos szituációkban másképp viselkednek. lehet, hogy számít, hogy az ősköd morf-e vagy sem, hogy egy lapon milyen dátum szerepel, vagy milyen a ritkasága. Ez azonban nem befolyásolja azt, hogy használhatod-e vagy sem. ha mind2 verzió rendelkezésedre áll, akkor dönthetsz, ha csak az egyik, használod, amelyik megvan, az esetek 99,99%-ában nem lesz a dolognak jelentősége.

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2021
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.