Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Hatalom Kártyái

Tetszik-e neked az az ötlet, hogy a HKK lapok alján legyen egy sorszám, amivel egyértelműen azonosítható, hogy az adott lap hányadik a kiegészítőben, pl. 015/160?

1.) Igen, jó ötlet! Segíti a gyűjtést.
2.) Szerintem felesleges.
3.) Nincs véleményem.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zanuv Tresk - Zanszilánkok Cseh HKK február 11.
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
A pillanat képe
Mákrózsa
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
A legsűrűbb bozótosban nő ez a fekete, rózsaszerű virágokat bontó bokor. Tömény, fűszeres illatát már messziről meg lehet érezni. Sokak szerint, aki sok mákrózsát szagol, örökre elalszik, mások szerint kiváló komponens szerelmi bájital készítéséhez. Hogy kinek van igaza ezzel kapcsolatban, nem lehet tudni. Vajon kiderül majd a játékból?
Nézz szét a galériában!
Szörny-, varázslat és tárgytervező pályázat
Új világ indulása az Argum Cityben!
Cseh HKK a webboltban!
Alakváltás egyszeregy
Gemina Erdeje kódbeváltás - Emlékeztető

A lista folytatása...
Aukciós statisztika
Az utolsó Aukciós Napon történtek
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek

A lista folytatása...
[HKK Piac] Régi lapok (1401)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6768)
Excelsior (964)
[HKK Piac] Eladó lapok (141450)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9417)
HKK kérdés? (45065)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Az elfekről általában
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
Pár észrevétel:
Látom, mi ragadott meg a cikkben. Erről az jut eszembe, hogy annak idején újságírók és tv riporterek jöttek sorban, hogy megnézzék a fantasyt, a szerepjátékot meg a HKK nevű "csodát". Kérdéseket tettek fel nekünk is, elmentek klubokba, játékosokat kérdeztek. 20 játékosból 19 elmondta, hogy mennyire jó dolog ez, közösséghez tartozik, kikapcsolódik, megmozgatja a fantáziáját, stb stb. De addig kérdezgettek, amíg találtak 1-et, aki arról mesélt, hogy ő a szerpejátékban azt élvezi, hogy a ártatlan falvakat irt ki, vagy a HKK-ban valaki ellopta az X Forint értékű gyűjteményét stb. Szerinted kinek a nyilatkozatát adták be? Az újságírók már ilyenek, egy cikket a szenzáció ad el mindig, nem az, hogy minden szép jó és pozitív minden.

Valaki elköltött egy játékra 150e Ft-ot! Egyrészt ezt az újságíró semmilyen módon nem tudta ellenőrizni, egyszerűen elhitte, tehát vagy igaz, vagy nem. De tegyük fel, hogy elköltesz egy játékra ennyi pénzt. Van, aki sportra, hobbira, táplálékkiegészítőkre, vagy bármilyen egyéb dologra ugyanígy elkölt ennyi pénzt 2 hónap alatt. Van, aki milliókat fizet egy festményért, vagy egy kopott pólóért. Mindenki maga dönti el, mi mennyit ér neki. Szerinted értelmetlen, szerinte nem az. Ha valaki a teljes jövedelmét elkölti így, az valóban egy probléma. Ha a jövedelme 10-20%-kát a hobbijára? Akkor teljesen normális dolog akár, minden relatív.

A játékok evolúciója oda vezetett, hogy olyan sok az ingyenes játék, hogy már nagyon nem lehet X Forintért játékot eladni. Marad a mikrotranzakciós modell, ahol a játékosok egy része átlagos összeget költ, pár ezet Forintot havonta, egy jelentős részük semmit, és lesz olyan, aki az átlag felett költ - az ő támogatásuk segíti azt, hogy a játékosok ingyen játszhassanak. Igazándiból nagyon sok minden így működik manapság, nemcsak a játékok, szóval ha most csodálkozol rá erre az üzleti modellre, akkor üdv a 21. században
Ugyanúgy, mint a többi bemutásnál, a sorokat 10 órakor ellenőrizzük, a verseny kezdete előtt, aki szeretne lapot kapni, annak addigra ott kell lennie.
Az alfa pakli tökéletesen alkalmas arra, hogy kezdőket megtanítson és bevonzzon a játékba, nagyon jókat lehet vele otthon játszani, egyáltalán nem megunható pár játék után, mi is nagyon sokat játszottunk velük a gyerekeimmel. Nem kell bele még 15 tóken lap, azt az igényt, hogy lehessen hivatalosan megvenni minden tókenlapot egyben, ne keverjük az új játékosok kezdését segítő alfa paklival.
Viszont az is tény, hogy az alfa paklival nem igazán ülhetsz be egy versenyre, akkor sem, ha felbővíted a versenyen előírt lapszámra. Annak idején az ún. kezdőcsomaggal meg juniorral tanítottuk a kezdőket, ezekhez képest az alfa paklik iszonyú brutálisak, simán lehet némelyikkel akár a 2. körben is nyerni. De nem igazán vannak bennünk kánterek, 0-s lapok, a leszedés is kevés. Ezért versenyzésre nem alkalmasak.
A HKK sajnos nagyon összetett játék, óriási a különbség egy otthoni, casual pakli között (aminek az alfa tökéletesen megfelel, néha még túl erős is!), és az olyan versenypakli között, amivel nyerni is lehet. És nemcsak a pakli számít, elég sokat kell játszani, tanulni ahhoz, hogy ne legyen egy sokkolóan lehangoló érzés az első verseny. Szóval az a cél nem teljesíthető, hogy valaki besétál boltba, vesz egy paklit, elovassa a szabályokat, utána belül egy versenyre, és már ott el is ér valamit, de ez nem is cél.
Ha viszont feltesszük, hogy a játék megismerése és az első verseny közt eltelik valamennyi idő (mondjuk min. 1 hónap), az alatt csak eljut a játékos odáig, hogy ezeket a lapokat lehet cserélni, a paklit szabadon variálni, és esetleg megismeri azt is, hogy hányféle koncepció van. Nehezen tudom elképzelni, hogy ezen a ponton be lehet szúrni 2 vagy 4 féle előre gyártott "prekoncept" paklit, és akkor ezek az új játékosok ezzekkel fognak a versenyeken indulni (és sikereket elérni). Magicet nagyon régen játszottam,ezért nem tudom, mi most a helyzet, de ilyen preconcept paklik akkor is voltak, soha senkinek eszébe nem jutott, hogy ezekkel versenyen elinduljon, ezek ott is az otthoni játékot, a tanulást szolgálták.
Amit Szabolcs csinál, az teljesen jó, és ebben a speciális esetben hatékonyabb, mintha mi, mint kiadó csinálnánk. Mi 2-4 féle paklit tudnánk csinálni, mindegyiket nagy mennyiségben. Ezek nagyon hamar kiismerhetők lennének, mindenki tudná, hogyan kell ellenük játszani, hiába lennének bennük még erősebb lapok, a versenyeken ugyanúgy nem érnének semmit. Az egyénlieg összeállított, "manuális" paklik viszont ugyanúgy készülnek, ugyanolyan jók tudnak lenni, mint bármely versenypakli, a meglepetés ereje ugyanúgy megvan.
Morchinkovics: még annyit tennék hozzá, hogy a weboldal címe, és még sokkal több infó a játékról természetesen most is minden pakliban megtalálható. Sőt, magukon a lapokon is, sokszor osztogatunk kiállításokon csak lapokat az érdeklődőknek.
A foil sor azért elég ritka dolog, nem számítunk tömegekre. A kiadói tervekben egyébként ezt írtuk:

"A bemutatásra és a lapok átvételére várhatóan a januári (jan. 1 vagy februári (feb. 22) beholderes versenyen fog sor kerülni, de kérjük, hogy előzetesen írj nekünk emailt, ha bemutatandó sorod lesz, és írd meg azt is, hogy a két időpont közül melyik felel meg neked."

És ez alapján esett a választás januárra. Ezzel az akcióval azért nem az volt a cél, hogy akinek van egy pár foil lapja, az most emiatt nekiálljon egy teljes sort legyűjteni, hanem az, hogy aki amúgy is gyűjti a foilt, annak ez a 2 lap se hiányozzon. Egyébként ha van teljes normál playsetet azzal úgyanúgy ki tudod majd váltani ezeket a lapokat márciusban.

Lassan járj nem kell a teljes sethez, az egy promó lap volt.
Morcinkovics: mi a konkrét problémád az alfa paklival? Csak azért kérdem, mert az elmúlt években nagyon sokat voltunk kiállításokon, több mint 500 embert megtanítottunk HKK-zni, és kivétel nélkül ezeket az Alfa paklikat használtuk. Nagyon jók voltak, tökéletesen alkalmasak kezdők tanítására.

A "társasjáték üzletekről", van, amelyik árul HKK-t (ezeknek természetesen adunk plakátot is), és van, amelyik mereven elzárkózott attól, hogy bármilyen gyűjtögetős kártyajátékot áruljanak.
draftolás 4 boosterből, ritkák nélkül:
Ellene nagyon sok érvet tudok mondani, mellette egyet sem.

Amikor kibontod a paklit, az első dolog, amit megnézel, a ritka lap. Milyen paklit lehet rá építeni, ha lehet egyáltalán? Érdemes csak azért kivenni, mert értékes, aztán ki tudja, mi jön utána? Továbbadhatom-e azért, hogy megtartsam a nemgyakot, ami az előre begyakorot paklimhoz kell? Stb. A játékos során pedig sokszor pont a ritka az, amiben a meccsfordító erő van, "a hkk mindig tartogat meglepetéseket", amire azt mondod egy vesztett meccsnél is, hogy ha azt behúzom, még visszajöhet a játék.

Ezzel szemben mit tartogat egy csupa gyak-nemgyakból álló technikai játék? Előre felkészülsz 2-3 paklitípusból, nincsenek meglepetések, azt draftolod, amit előre elhatároztál, és kész. És aztán persze kiderül, hogy a nemgyakoriban is vannak lapok, amik erősebbek a többinél, és aki többet draftol belőle, az előnyhöz jut, és akkor már nemgyakokat kezdünk kitiltani, és jön a végén a 6 paklis csak gyakori draft.

Ez a játék nem sakk. Ha pusztán tudásalapú játékot szeretnénk, ahol nincs szerepe a szerencsének és a gyors, intuítív döntésképességnek, akkor állítsunk össze egy fix paklit, fix lapsorrenddel, és kapja mindenki ugyanazt! Az is egy játék lenne, csak már nem HKK...

Ezt régen is próbáltuk már, hogy ritkák nélküli verseny, aztán rájött mindenki, hogy a ritkák esszenciális részét képzik a játéknak, nélkülük sokkal unalmasabb az egész, és ez a formátum kikopott szépen.
(bár már előre megjegyzem, szerintem ha szükséges lesz inkább csökkentsétek majd a lapok mennyiségét a csomagokban mint a booster árat növeljétek)


igen, pontosan ez a terv, hogy picit csökkentjük a gyak/nemgyak lapok számát azért, hogy ne legyen szükséges jelentős áremelés.
A zénekkel az a probléma, hogy kevés féle lap van benne, ezért kis példányszámban készül. Biztos van az a pénz, amiért a nagy nyomda hajlandó legyártani, csak azt meg nem biztos, hogy akarjuk.

Az egyébként egy lehetőség, hogy a zént továbbra is itthon gyártjuk, csak akkor azok a lapok picit másak lesznek (toknál nem feltétlenül probléma).
Két okból döntöttünk a 11. alapkiadás mellett. Az egyik, hogy addigra jó eséllyel a 10. kiadás el fog fogyni, már elég kevés van most is. És pont ugyanazt újranyomni, ugyanazokkal a lapokkal, szerintem nem jó ötlet, ezekből szerintem van már épp elég mindenkinek. A másik ok, hogy sokszor kapunk olyan visszajelzést, hogy túl gyorsan, túl sok ritka érkezik, ha nagykieg helyett most alappakli jön csak a nyáron, az segít fékezni ezt.

Azt, hogy konkrétan milyen lapok lesznek benne, még nincs eldöntve, egyelőre ez még csak terv. De szívesen látunk javaslatokat (szerintem te tudsz is segíteni ebben!), én bízom benne, hogy a lapkészlet kiválasztása megoldható feladat lesz. Kíváncsiak vagyunk a véleményetekre is, lehet-e átfedés a 10. és 11. kiadás lapjai közt? És ha igen, milyen ritkaságú lapoknál?

A Legendás cél szintén 2 okból jön márciusban. Az egyik, hogy az Elemi erők valószínűleg addigra el fog fogyni, ha nem előbb. Nem sok értelme lenne nyárra vagy még későbbre meghirdetni legendás célt egy olyan kiegre, ami már nem kapható. A másik, hogy ha félévente van legendás cél, akkor pont ez a március, amikor ki kell jönnie. Tehát az időpont eléggé fix volt.

Az Orzaggal kapcsolatban: a koncepció pontosan az, hogy elküldünk a versenyszervezőnek egy stóc kártyát (amennyi biztosan elég) és a maradékot visszajuttatja nekünk.

Új nyomda: igen, ez számunkra drágulást fog jelenteni, de nem akarjuk ezt a játékosokra hárítani, max vmilyen kisebb, az inflációnak megfelelő mértékű áremelés, ami szóba jöhet. Foilt szeretnénk mindenképp, minőségben ld. pl. magic: the gathering.
Ha valaki valami új, kreatív dolgot szeretne csinálni (most mindegy, milyen témában), akkor két dolgot tehetsz: biztatod, támogatod, vagy ha nagyon nem jön be a dolog, akkor szépen csöndben maradsz. Semmi sem tudja jobban gyilkolni az alkotó kedvet, mint a trollkodó kommentek.
Köszi szépen, továbbítom a fejlesztőknek!
Annyi a kérésem, hogy ebben a topikban lehetőleg hagyjuk a Beholderrel kapcsolatos kritkát (bár mindig örülünk neki), és koncentráljunk arra, hogy megvalósuljon ez a játék.

A demó jó, ami elkészült, jól néz ki, amire most szükség lenne, hogy aki hisz benne, támogassa is a megadott patreon linken a projektet. nem kell sokkal, és mint minden crowfundingnál, ha nem gyűlik össze a kitűzött cél, a pénz visszajár.

Köszönjük előre is!
Csak hogy pontosítsuk az információkat:
Először is nagyon örülünk a váci bolt megnyitásának, minden lehetséges módon támogatjuk őket, a cikket is ezért raktuk ki, és nagyon reméljük, hogy ennek köszönhetően a HKK-t még többen fogják megismerni, ezért pedig nagyon hálásak vagyunk!
És épp ezért nekünk a legkellemetlenebb, hogy pont a legelső versenyt nem tudjuk támogatni. A probléma az, hogy a verseny időpontját csak a rendezés előtt 2 héttel tudtuk meg, és addigra már az adott időpontra ki volt tűzve egy kiemelt vidéki verseny. A versenyszabályok a versenyszervezők és a versenyzők érdekeit is szolgálják. A kiemelt versenyek rendszerét hosszas egyeztetés után alakítottuk ki, és az egyik legesszenciálisabb pont volt, hogy akkor ne legyen verseny, még Bp-en sem, különben az egészből nem lesz semmi.
Épp ezért javasoljuk mindenkinek, hogy ha versenyt akar szervezni, egyrészt nézze át a versenyszervezőnknek szóló cikket, nagyon fontos pont az, hogy 1 hónappal korábban le kell adni a versenykiírást! Másrészt ellenőrizze a versenynaptárat, hogy ne legyen ütközés. A kiemelt versenyek rendszere éppcsak elindult, fontos, hogy a vidéki versenyszervezők tiszteletben tartsák egymást, a játékosok pedig lehetőséget kapjanak arra, hogy minden versenyre elmenjenek.
Ha egy időpont nem megfelelő – akár azért, mert van akkor már kiemelt verseny, vagy a közelben bármilyen verseny, vagy nincs hely, stb akkor még mindig lehet megoldás, hogy keresünk a naptárban egy másik időpontot. Mondjuk lehet, hogy már nincs messze az idő, amikor olyan sokan HKK-znak, hogy egy időpontban különböző helyszíneken is teltházas versenyek futhatnak De addig is, amíg ez a pillanat elérkezik, kérek szépen minden versenyszervezőt, hogy először velünk egyeztesse mindig a tervezett időpontot!
A jelenlegi szabályok szerint használhatod. Játékegyensúlyi probléma ebből biztos nem lesz, de ezen versenytípusok szellemisége miatt lehet, hogy indokolt lenne a tiltás, igazándiból a lap utolsó mondata is erre szolgált eredetileg.
Szerintem ne bosszankodj ennyire azon, hogy lemaradtál a béta tesztről, ennyi idegeskedést tényleg nem ér a dolog! Amúgy is zárjuk a héten. Utána hamarosan kipróbálhatod a játékot élesben, ha akarod. Lesz egy nagyon részletes wikipédia is a játékról, tehát elvileg még infóban sem lesz hiány. Természetesen szívesen látjuk a véleményedet a játékról, ha kipróbáltad!
A béta tesz a jövő héten ér véget, utána kell még valamennyi idő, hogy minden felmerült hibát javítsunk, az éles utána indul (kb. másfél-2 hét).

Az Argum gólemet úgy tudod megszerezni, ha játszol a játékkal, a konkrét részleteket kiírjuk induláskor!

Adam: elvlieg küldtünk mindenkinek emailt, amikor elindult a béta, de elképzelhető, hogy volt, akinek a spamban landolt. Aki utólag írt még, a bétába beraktunk mindenkit egyébként.
A béta tesztelés már nem tart sokáig, kb. 1 hét múlva lezártjuk, ezért újabb béta teszterek már ne jelentkezzenek. A béta teszt után javitjuk a még felgyűlt hibákat, és indul az éles játék, ott találkozunk
"Én nem kaptam meghívót a bétára, csak a beholder hírleveleket kaptam hetente."

Ird meg a mail cimedet az argumcity kukac beholder pont hu -ra, és adunk meghivót.

colby: nem tudom mi lehet a gond, a többieknek működik már, kérlek irj te is emailt, és utánanézek, lehet el van irva az email cimed.

illetve most csinálunk egy discord csatornát, ott is tudsz irni és megnézem, mi a gond
https://discord.gg/yhc3jQ
Továbbítom Zolinak, köszi, hogy szóltál!
Kérlek próbáld meg most, elvileg már mennie kell!
Reg ablak nem értesített a sikeres regisztrációrol.. ezért rányomtam mégegyszer ekkor már szólt h ez a mail cím használatban van.


Látom, mi a hiba, néha, ha regisztrál valaki, ott marad a regisztrációs képernyőn, nem ugrik tovább. A regisztráció azonban ilyenkor is megtörtént, a jelszóval, amit megadtál, be tudsz lépni!
Az utolsó blog bejegyzésről nem küldtünk már mailt, mivel a béta indulásról úgyis ment ugyanazoknak az embereknek.

A regisztrációval kapcsolatban tudnom kellene, melyik emailről van szó, hogy utána tudjak nézni, ehhez kérlek írd meg emailben, ki vagy, melyik emailről van szó!
Az emailben, és a hírben is leírtam, hogy ios verzió nincs még... A játékot PC-re optimalizáltuk, de androidról is játszható. iosról egyelőre nem.
A bétába azokat szeretnénk csak meghívni, akik nyomon követték a játék fejlesztését, és van már valami fogalmuk arról, mi is ez az egész. Ajánlási rendszer egyelőre még nincs, és úgy gondoltuk, rögtön a legelején még nincs is szükség rá, volt ezer fontosabb dolog, de rajta van egyébként a fejlesztendő dolgok listáján.
Ezt még ott rögtön pontosítottuk is úgy, ahogy Balázs mondja, hogyha 2 100%-kos van.

De nem igazán szerencsés amúgy, ha a verseny győztesét Bucholtz dönti el, épp ezért szoktunk az utolsó körben az 1. asztalon hosszabbítást adni. Most is így volt, de ha a játékosok egyszerre lövik 0-ra egymást, azzal nem nagyon lehet mit kezdeni, az tényleg döntetlen
Korrigáltuk a dolgot, köszi, hogy jelezted!
Az alfa teszt már egy hónapja meg, a játéknak nagyon sok aspektusa van, és ez rengeteg javítást, finomítást, tökéletesítést igényel, sokkal többet, mint eredetileg gondoltuk! A jó hír viszont, hogy akik most játszanak, azoknak tetszik a játék, tolják ezerrel. Szóval még egy pici türelmet kérünk! A béta tesztet szeptemberre ígértük, reméljük, azt sikerül betartani, ha nem is a hónap elején.
Az Elemi erőknél, az idézéssel megváltozott a fix költség szabálya.

Korábban nemcsak a ? és X költségű lapok voltak változó költségűek, hanem minden, aminek ugyan fix szám volt a sarkába írva, de a szövege ezt módosította.

Az Elemi erőkkel ezt megszüntettük, aminek fix szám van a bal felső sarkában, az fix idézési költségű, lényegtelen, hogy az alap idézési költsége ettől eltérő lesz idézés vagy más miatt.

Ez a szabályváltozás egyúttal azt is magával hozza, hogy ezek a lapok a játékban is fix idézési költségűnek számítanak, nem kell emlékezni, mennyiért raktad ki, használtad-e az idézést stb, a játékban annyi az alap költsége, amennyi rá van írva. A korábbi szabályban is volt logika, de ez sokkal egyszerűbb, nem kell a lapok szövegét silabizálni, hogy ennek most fel kell jegyezni, hogy mennyiért raktuk ki, vagy sem.

Épp elég az, hogy az X-es és ?-es lapokra kockákat kell pakolni, de ott általában más funkciója is van a változóknak, amiért jegyezni kell őkt.

(ez a hivatalos verzió, már Jánossal és Balázzsal is egyeztettük)
Tényleg az a gond most, hogy egy ésszerű döntésen nem ültünk 1 hónapot, hanem 1 nap alatt meghoztunk? Ez márcsak azért is szükséges volt, mert nyakunkon a nemzeti, nem lett volna jó az utolsó pillanatban változtatni.
A játék elég bonyolult ahhoz, hogy néha egy lapból ne az jöjjön ki, ami volt vele az eredeti szándék, ez van Ahogy János nagyon jól össze is szedte a lapokat, azért lesznek olyan paklik, ahová jó lesz, ha a Sokszínűségben csak kérészélete volt is.
A lapot én csak akkor temetném ha fél év múlva se lesz benne semmiben.
Néha logikus döntések összesége logikátlan következtetésekhez, döntésekhez vezet, ez a hátránya egy olyan kellően összetett rendszernek, mint a HKK

Jelenleg van egy szabályunk a Kódexben (91.3.1.), ami egyértelműen meghatározza, mi a hátrány. A 2001 előtti lapokon az, ami hátrányos a kijátszóra nézve, a 2001 vagy későbbi lapokon csak az, amire rá van írva, hátrány.

Nem tudom, ez a 2001-es vízválasztó honnan jött, néha szoktam találni lapokat, amik később lettek kiadva, mégis, teljesen egyértelmű, hogy hátrányuk van, annak ellenére, hogy az nincs kiemelve. A fenti szabály leegyszerűsíti a döntést. Viszont előfordulhat, hogy ilyen illogikus dolgok jönnek ki belőle, mint pl. egyik lapon hátrány az, hogy nem használhatsz mellette követőt, a másikon pedig nem, mert 2006-ban jelent meg és mégsincs rajta ez a kulccsszó.

Ebben a konkrét esetben én azt mondanám, van 2 lapunk, a Sokszínűség és a Zarknod bilincse, aminek teljesen egyértelmű, hogy hátránya van. Mindkettő 2006-ban jelent meg, tehát akkor még egyértelműen adogattunk ki olyan lapokat, ahol a hátrány fogalma nem volt eléggé kikristályosodva. Egyik megoldás, hogy a fenti szabályban átirjuk a 2001-et 2007-re, de akkor az nem oldja meg pl. a Hatalom korlátozását, szóval FAQ mindenképp kelleni fog.

A manaapadással kapcsolatban, ez az egész döntés pusztán elemi logikára és a HKK szabályaira épült. A lapoknak alapvetően úgy kell működniük, ahogy le vannak írva, hacsak nincs valami teljesen bróken kombó, ami miatt meg kell őket FAQ-zni. Értem, hogy van aki örülne neki, aki szeretné, ha másképp működik, de a szabályok szerint csak ez jöhet ki belőle.

Arról, hogy a vita során mi az, ami megengedhető, én itt egy dolgot zárnék ki mindenképpen, a nyomdafestéket nem tűrő stílust (ld baldav posztjaiban az MI által generált badword filtert

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.