Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
A csábítás trükkje
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Sokszor elég egy tekintet a férfiszív meghódításához, néha több csésze bájital sem elég. Talán az udvarlás és a szerelem rituáléi a legkülönlegesebb események a Túlélők Földjén.
Nézz szét a galériában!
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
XLVI. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások
A Sötétség Kora - helyzetjelentés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (9)
Lapötletek (64956)
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)
Versenyhirdető (1827)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9481)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
Nézet:
Miféle gondolatmenetet szeretnél? Az egész két kérdéssel levezethető.

Csökkenni fog a már megjelent lapok globál használhatósága minden versenyt tekintve (és ezáltal közvetve más, kapcsolódó lapok használhatósága is) a rotáció bevezetésével?
Igen.

Ha csökken egy lap globál használhatósága, az csökkenti a lap értékét (és ezáltal közvetve más, kapcsolódó lapok értékét is)?
Igen.

Én értem, hogy hiszel és hisztek a rotációban, nincs is ezzel semmi gond. De azért ne csináljunk már úgy, hogy igazából semmi nem lesz rosszabb ezzel, sőt, igazából minden csak jobb lesz...
 
Nekem az jár a fejemben, hogy ha tényleg ekkora a baj, akkor a rotáció önmagában nem fog rajta segíteni (mivel a valódi hatása csak igen sokára fog jelentkezni).
Maximálisan egyetértve Szabolcs véleményével és az általa megfogalmazott problémákkal, tűzoltásképpen az alábbiakat kellene megfontolni az első (és szerintem legfontosabb) problémával, a lapelőnnyé váló counterekkel kapcsolatban:

Szabálymódosítással elérni, hogy a semlegesítésként kijátszott lapot sikeres kijátszása után
1/a) mindenképp fel kelljen áldozni (hard)
1/b) annak semmilyen képessége nem működik (light, egy csomó semlegesítős lap már eleve így működik)

Ez csökkentené a semlegesítő lapok erejét.

A narancs lapokkal kapcsolatban kialakult helyzetet nehéz lenne egyetlen tollvonással kezelni. Erre nincs ötletem.

Az UR-ek problematikáját talán az isteni lapok szintjén lehetne kezelni. Korlátozni lehetne a használt UR-ek darabszámát. Illetve bizonyos formátumokon egyszerűen tiltani mindet. (ezt a problémát én nem látom olyan égetően nagynak, am)

Kevés játékos, sok koncepció... ezt ad hoc versenyszervezői szinten lehetne orvosolni. Később viszont a rotáció ezt is megoldja. Szűkebb készlet -> kreatívabb paklik. Másik oldalról, ha lassul a lapok erősödése, vagy visszafordul, akkor a szélesítés már nem lesz annyira fontos.
 
De amit leírt azzal teljes mértékben tudok azonosulni. KB én is ezt írtam volna le, ha tudnék fogalmazni. Szóval így csak Szabolcs +1
 
lemaradt a vége...
 
Ahoy,

Pár gondolatot írnék én is, hosszú lesz. Elöljáróban annyit: ez mind szigorúan SZEMÉLYES VÉLEMÉNY.

TLDR: A rotáció szükséges és meg is valósítható, a hozzá kapcsolt problémák és félelmek nagy része alaptalan vagy túlzó.

-Mi a tulajdonképpeni probléma és mi vezetett idáig?
1.
A játék eddigi powercreepre építő üzleti modellje miatt folyamatosan erősödtek a lapok miközben egyre csökkent az idézési költségük. Eközben meghozásra került pár -szerintem és utólag nézve- hibás játékfejlesztési döntés. Ezek közül a legsúlyosabb: a nettó lapelőnyt biztosító kijátszáskori képességek kerültek előtérbe.

Ez ugye azt hozta magával, hogy ha 100%-ban szeretnénk védekezni egy lap ellen akkor nem elég azt leszedni, mert addigra már csinált valamit. Meg kell akadályozni. Azaz az erős kijátszáskori képességek generálták a counterek erősödését.
Miért baj ez?
A counter egy olyan megoldás ami csak előrefelé működik. Egy utólag behúzott counter effektíve 0 játékerővel bír egy már megtörtént probléma szempontjából.
Tehát adott a cél a problémákat megoldani kívánó, interaktív játékot kívánó játékos számára: húzz sok kijátszható countert a játék elején. Azaz: sok lapos kezdés + sok olcsó counter. Ismerős?
Ezen a ponton megszületett egy újabb hiba: a semlegesítés.
Ha a nettó lapelőnyt jelentő kijátszáskori képességgel bíró lapok már eddig is ekkora problémát jelentettek, akkor nem nehéz belátni, hogy mit okoz ha minden counter hirtelen lapelőnnyé IS változik, az eredeti tempóelőny verziója helyett.
Tehát: nettó lapelőnytermelés kijátszáskor -> counter orientált játék -> nettó lapelőnnyé váló counterek. Hová vezetett ez? A kezdőkéz és a kezdésről való döntés joga irreális módon felerősödött.

2. A narancs lapok ugye erős játékkörnyezet formáló erővel bírnak. És ez nem csak a metára, de a fejlesztésre is erősen visszahat. Azok a narancs lapok melyek IK-t módosítanak vagy erőforrást adnak a játék elején vagy során legalább akkora szerepet kaptak a jelenlegi helyzet kialakulásában, mint a countereknek. Amint megjelent az első olcsóbbító követő, kialakult egy olyan szituáció, hogy az oda tartozó koncepciós lapok játékereje a lapokra írt IK-nál kisebb valódi IK-hoz tartozott. Hogy egyéb, nem olcsóbbításra épülő koncepciók ezzel tarthassák a lépést, az oda tartozó lapok eleve az olcsóbb IK-hoz lettek beárazva. Ez tovább erősítette a powercreepet. Ráadásul ezek a narancslapok így nagyon kétbitessé tették a játékot, mert borzalmasan gyengült a koncepció játékereje a követője nélkül.
Ezen kívül a lapok átlagköltségének csökkenésével a játék eleji/játék közbeni ingyen erőforrások szerepe borzalmasan felerősödött.
Nézzük csak meg, mely narancs lapokkal volt probléma az utóbbi évtizedben és miért? (Nerf, Tiltás, hosszan tartó közutálat, a teljesség igénye nélkül)
Molluszk: ingyen tempóelőny a játék elején
Lépéselőny: ingyen tempóelőny a játék elején
Tárgykövető: ingyen tempóelőny a játék során végig
Kragoru: óriási folyamatos tempóelőny + hátrány az ellenfélnek
Csapdakövető: folyamatos óriási tempóelőny++
Raia követő: folyamatos tempóelőny
stb.
Lassan Járj: iszonyatos egyoldalú tempóhátrány az ellenfélen + a nekronos lapok rendezetlen exploitja
VH: negálja más -szintén opcionálisan broken- narancs lapok tempómódosítását egyoldalúan.
Avatárkövető: eszeveszett tempóelőny, korlát nélkül
stb.

Elég egyértelműen látszik körvonalazódni a probléma. Ha a narancslap olcsóbbít, drágít, Vp-t, Szk-t, tokent- termel akkor abból előbb utóbb komoly gond lesz.

Ráadásul ezek fejlesztési szempontból is óriási korlátot jelentenek. A Járj önmagában beskatulyáz egy csomó lapot pl. próbálj meg 4 vagy afölötti IK-jú lapot csinálni, nem direktben Járjhoz.

Mire a játék odáig gyorsult, hogy a nettó lapelőny egyértelműen és visszafordíthatatlanul megelőzte a tempóelőnyt fontosságban megjöttek az epikusok.
5 lap + tempóelőny + még egy kis extra + 20 feletti max Ép, ha játszol pár koncepció lappal.
Az eredmény magáért beszél:
Gyakorlatilag minden koncepció, ami epikust kapott egy tempó orientált 5lapkontrollá változott.
Én még talán versenyt is nyertem anno Torzak hercege + lépéselőnnyel. A barátnőm dobogót is ment ugyan abban az évben Bőség zavara + Torzak hercege gyngy paklival. Ma a Torzak hercege egy olyan variációja a lila 5lapkontrollnak, ami erősebben épít a zanszilánkokra és a csontra, mint a xenos.

Ez oda vezetett, hogy szinte minden 4 lapos, követős dekk varázsütésre eltűnt a metából. A korlátozó szabálylapok szintén visszább szorultak, mert ugye a lapelőny, az lapelőny. Mi az egyetlen optimális megoldás a rengeteg epikusra narancslap szinten? A mező. Ez külön jót tesz a korlátozó szabálylapoknak és egyéb próbálkozó, kevés lapos kezdéseknek. És akkor meg is érkeztünk 2020-ba. Azt csak megemlítem, hogy a kevés lapos paklikkat a Mardakor ajándékozó kiadásával sikerült teljesen elásni. Ezek a paklik ugyanis régebben tipikusan a kezdőbarátabb koncepciókként voltak számontartva. Jelenleg viszont ugye, ha optimálisan szeretnél összerakni egy ilyet az uralkodó 5lapmetára, akkor illene belerakni azt a 2 db 15000 Ft-os UR-t, elvégre tesztelni is a legoptimálisabb verzióját kell a pakliknak tehát ezt figyelembe véve érkeznek hozzájuk újabb lapok. Sok sikert minden kezdőnek a 2-3 lapos paklikhoz ezúton is.

3. Az UR-ek versenyerőre emelkedése. Mikor 2013 körül elkezdtem versenyezni alig volt UR pár pakliban: Halleres Edra, Köderdőben pár UR bűbáj és ennyi. Jelenleg gyakorlatilag kötelező szinten fut rengeteg UR sok ráadásul elengedhetetlen és koncepció alapot jelent. Különösen mély gyűlölet él bennem emiatt az UR narancslapok felé. Hogy magyarázod meg egy kezdőnek, hogy az a pakli amit épp látott az számára gyakorlatilag elérhetetlen. Mert ha fel is köhögi rá a sok ezer forintot és összeszedi a lapjait, a saját szintjén a kezdőligában nem játszhat vele lévén UR. A Mardakor ajándékozót pedig fentebb említettem.

4. Kevés játékos, sok koncepció.
Jelenleg a HKK-ban sokkal több lehetséges narancslap kombináció van, mint aktív versenyjátékos.
Ez egy szomorú tény. Lehet, hogy senki nem fog soha Lassan Járj+Sötét manifesztációval játszani de a lehetőség adott rá. Rendszeres és visszatérő panasz és a saját fájdalmam is, hogy 1-1 új kiegészítő megjelenésekor annyi új koncepció és lap ömlik a játékosokra, hogy egyszerűen nincs lehetőség kipróbálni mindent.

Abba most nem mennék bele, hogy a kiadó üzleti döntései (BDV, évi 2 kieg), hogy viszonyulnak ezekhez.

Tehát adott a fenti 4 súlyos probléma + a 0. a powercreep. Ez elvezetett oda, ahol most járunk: a játék (számomra lassan) közel élvezhetetlen, a kezdőkéz és kezdés szerepe óriási, a játékba visszajönni baromi nehéz, 1-1 lapnak óriási impaktja van és önmagába lehozza a meccset. Alább kifejtették mások remekül.

Mit lehet ezzel tenni és miért a Rotáció lett ebből kiválasztva?

Röviden: mert a többi megoldást vagy a kiadó vagy a tesztelők találták rosszabbnak.

Lehetne oldalazgatni, meg tovább menni előre! Elmesélek 1 kis történetet a tesztelésről, ami szépen alátámasztja a narancs lapos problémakört is:
Adott egy epikus, ami 2 dolgot tud: bizonyos lényeket (S)-re olcsóbbít 1 Vp-vel (nem mehetnek 1 alá presze) és ezeknek a lényeknek ad egy kis sebzést. Utóbbi képessége jelentéktelen, gyakorlatilag csak az olcsóbbítása számított. Nem tűnik túl erősnek, mi? Ez az epikus az 1 db körönkénti olcsóbbításával olyan lényeket tudott az első körökben biztonsággal játékba varázsolni, hogy az önmagában eltörte a játékot és a lapot ki kellett hagyni, mert túl erős volt.
És nem, nem az új lapok jelentették a gondot, hanem évek óta kinn lévő lények.
Ez a szint jelenleg. A problémák nagy része már most is létezik, nem a jövőben lesz rossz a játék és nehéz a fejlesztés. Már most gond van. Szerintem már bőven túlhaladtunk a játék élvezhetőségi csúcsán. Ezt a szintet nem tovább növelni kellene, hanem baltával visszavágni.

Akkor lehetne inkább reboot, nem?
Lehetne, de sokan már a rotáció gondolatára is nyúlnak a nyugtatóért. Szerintem amúgy a Reboot+párhuzamosan bevezetett rotáció lenne az ideális megoldás.

Oké, szóval akkor a rotáció majd jól megoldja a problémáit a játéknak? Mindet?

Powercreep igény: ezt nyilvánvalóan, szóval nem magyarázom.

Hibás narancs lapok befolyása a fejlesztésre és a játékra: amennyiben szép lassan a normál lapoktól mondjuk kétszer lassabban ezeket is rotáljuk akkor igen épp ezért feltétlen szükséges a rotációjuk.
De akkor kevés lesz a narancs lap és egysíkú a meta és unalmas a hagyi!
Kiizártnak tartom, egyrészt a szűkített lehetőségek, mindig előhozzák a kreatívabb megoldásokat, másrészt számoljunk kicsit.
Tegyük fel, benne járunk a rotációban. Legyünk iszonyat szigorúak és legyenek ezek a szabályok:
nettó 2 éves rotáció minden lapra, a narancs lapokra pedig 4 éves. Évente jöjjön mondjuk 2 nagykieg + 3 zén. Minden nagykiegben legyen 5 narancs lap, és minden 2. zénben még 1. Akkor évente van 11-12 narancs lap. 2 évente 23, 4 évente 46. Ha ebből csak 12 db olyan amit lehet kombinálni a többinek a felével, akkor már bőven több, mint 100 csak a narancs lapokban különböző koncepcióról beszélünk. És ezek ugye
 
Tobbszor felmerult a lapszam a rotaban ill.a "nem lesz elég koncepcio".
Nos, jelenleg 60 támogatott koncepciót számoltam, és ezeknek még további aleseteik vannak (ez egyebkent nem friss dolog, 3-4 éve is kb. ennyit szamoltunk). Ez igen sok, tobbszor hallottam mar, hogy "ennyi minek?", "nem lehet ennyit tamogatni" es "tobb, mint ahany jatekos indul versenyen". Van benne igazsag, de en mindig is fontosnak tartottam a sokszinuseget.

Nezzuk most a hasznalhato lapok szamat 4 eves ill. 3 eves rota eseten. Evi 2 kieggel szamolva, egy kiegben 70 ritka, 55 nemgyak es 55 gyakorival, ez 180 lap. Plusz olyan 20 promo lap 1 evben, az 380 lap / ev. 4 ev alatt ez 1520 lap, 3 ev alatt is 1140. Ebbol siman tamogathato 60 koncepcio tovabbra is. (Amugy talan 50 korul ez egeszsegesebb lenne/lesz, de ez majdnem teljesen fuggetlen a rotatol).
Ez egy atlagos kieg-lapszam, amivel szamoltam, van kisebb is, de pl. az alapkiadasok joval nagyobbak.

Ha meg csak a ritkakat nezzuk (promoval), az is 160 / ev. 4 ev alatt 640, 3 ev alatt 480.
Ha minden koncepcionak 17 fele lapra van szuksege (ugye az 50 lapos deckbe kb. ennyi kell), es egy ritka atlagosan 2 pakliba jo, akkor 50 koncepcioval szamolva ehhez mindossze 50*17/2 = 425 féle lapra van szükség. És gyakran 1 ritka kettőnél több pakliba is jó, valamint a nemgyakok - ritkán a gyakoriak - is be tudnak férni. Főleg, ha a rota kapcsán esetleg picit versenyképesebb nemgyakokat csinálunk, ez sem lehetetlen. A narancslapok akar megmaradnak (akkor nincs kerdes), de akar rotalodnak (pl. egy nagyobb idosavval, ahogy valaki emlitette), siman megoldhato abbol is 40-50 féle.
Úgyhogy ezen a reszen nem kell aggodni semmikeppen, lesz eleg lap a koncepciok tamogatasahoz, nem kell hogy a rota miatt kevesebb lehetoseg legyen a HKK-ban.
 
Azért értéktelenedik el mert, most javarészt egy lap árát a képessége határozza meg. A másik tényező ami értéket tud befolyásolni az az, hogy hány DB van belőle most elvileg minden ritkából ugyanannyi jön ki tehát a legerősebb majdan tiltott kb annyit érhet mint a leggyengébb majdan tiltott (nyilván amikor elérik a tiltás idejét). Mivel annyi gyűjtő nincs a HKKban hogy ezeket felszívják így tologatni fogja mindenki ide oda mert kb ott porosodik gyújtósként és ha egy 100ast is kap érte már tovább is adja mert amúgy mint említettem max gyújtós. Amúgy egy nagyon népszerű lap a perzselő homok instant ki is esik. átlagos szett ára 6-9K ha már csak gyújtós lesz belőle mer tiltott akkor érni fog vagy 600at a szett. Értem lesz wild format de nem tudom elképzelni, hogy sok értelme lesz mert emiatt a régi lapokat is tartogatni kell matekolni velük évi 2-4db wildért (Mert mindenhova úgyse tudunk eljutni ahol ilyen format lesz).. Hát köszi inkább akkor wild off és még eladom mondjuk a homokot akkor amikor még ér valamit. De biztosan vannak még ilyen lapok ha jobban megnézzük.

(mondjuk most pont reprinteltétek foilként így feltételezem még marad egy ideig de erre a sorsra elméletileg amíg hkk van minden lap eljut.)
 
akkor már miért nem emelitek át egy az egyben a rotálási rendszerüketű? Az legutoljára kiadott alapcsomag, plusz az elmúlt 2 év kiegészítői.

Nézd meg a hozzászólásokat, és érteni fogod, miért nem lehet 2 év (btw, azt hiszem sikerült rekordot elérnünk cikk hozzászólás témában, természetesen az adok-veszek topikok nem versenyeznek ) Az én felvetésem a 4 év volt, gyakorlatilag felölelve a lapok 98%-át, amit bárkinek eszébe juthat pakli közelébe rakni, és mégis sokan amiatt aggódnak, hogy mi lesz akkor, ha ezzel a néhány lappal a versenyek egy RÉSZÉN nem tudnak játszani. Az elértéktelenedés témakörről nem is beszélve, azt még én sem értem, miért értéktelenedik el egy lap, amit már amúgy sem használt senki a versenypakliban, viszont a versenyek egy részén sokkal tovább megőrzi az erejét, mint korábban, ezt a 150 hozzászólásban senki nem tudta megindokolni. Szerintem itt egy irracionális félelemről van szó, mégpedig a változástól való félelemről. Sokan félnek, hogy mi lesz az esetleges változás eredménye, és ezt abszolút meg is értem! Éppen ezért lett az egész javaslat úgy felvetve, hogy az eddigiekhez képest a lehető legminimálisabb változás legyen, és ne kelljen félnetek semmitől.

Amíg Fec táblázata el nem készül, addig merem állítani, hogy kb. ugyanazokkal a paklikkal lehet majd játszani az ÚN formátumon, mint eddig is. Pontosan azért javasoltam ezeket a paramétereket, hogy senkit ne érjen semmiféle hátrány, viszont a magunk részéről megléphessük azt, hogy nem csinálunk erősebb lapokat (és ezzel kockáztatjuk, hogy kevesebb pakli fogy). Amit írsz, baldav, az „egyedi” pakliról, amit 10000 lapból válogatsz össze, ezután is megteheted, erre lesznek valók a vad formátumok.

Ha valaki úgy érzi, csökkenni fog a gyűjteménye értéke attól, hogy jövőre a versenyek egy része ÚN formátumú lesz, próbáljon összedobni valamiféle indoklást, levezetést erre, hogy megnézzük, korrekt-e a gondolatmenet, ill. mit lehet tenni a probléma megoldására. Azt ne felejtsétek el, hogy legalább 5 éves lapokról beszélünk. Ha egy lap értéke a téma, az a kérdés, mennyire lehet azt a lapot eladni. Egy lap értékét a ritkasága, és a versenyen való használhatósága miatti kereslet határoz meg. A ritkaságra a rotáció semmiféle befolyással nincs. Tehát a kérdés csak annyi, mekkora a kereslet egy 5 éves lapra? Még ha el is tekintünk attól, hogy az erősödés miatt a lapok nagy része elévült, jó eséllyel 5 év alatt akinek ez a lap már kellett ahhoz, hogy játsszon vele, beszerezte már. Tehát önmagában ez a lapok értékét szerintem nem tudja befolyásolni, mert azt már csak gyűjtőnek fogod tudni eladni így is, úgy is. Akkor viszont jobban jársz már, ha elspejzolod még 5-10 évre, mert addigra már lehet, hogy tényleg ritkaság lesz belőle.
 
Szerintem elég életszerű... Laci már vagy 3-4 marha egyedi decket rakott össze, 1-2 eléggé versenyerős. Ez a szépség eltűnne... Ha bejön a rota, és nem lesz megfelelő számú wild verseny, fixen abbahagyom én is. Ezek az egyedi deckek eltűnnek, nem válogathatok 10 ezer lapból, na jó... max 1000 használható, de lehet sokat mondtam. De 500 lapból is több deck rakható össze, mint 3-4 kiegből. Rotára 4 év sok.... 2 évre kéne eleve szűkíteni, de 3-4 kiegből nem lesz normális deck sosem... Erőset lehet rakni majd mindig, de egyedit már soha.
 
Vegyünk egy kieget, ami már nem igazán gyűjtői, de elég régi. Mondjuk Rhatt fénykora. Volt benne 56 féle ritka. Erősen kétlem, hogy ezek közül nagyjából 50 nem az a kategória, ami már soha és semmikor nem kerül elő versenyen. Ezen mennyiben és leginkább hogyan, változtat a rotálás? Mitől fognak kevesebbet érni, mint most eme pillanatban?
 
Nos köszi a választ hadd reagáljak rá.(Tényleg mindenfajta személyeskedés nélkül.)Ad1:Égnek áll a hajam olyankor amikor valaki a hkkból mindenáron magicet akar csinálni.Tisztázzuk ez hkk NEM Magic.Ad2:Az X ezer forintos lapom rotációval nemhogy pár százat de egész pontosan 0 ft. fog érni miután kitiltódik..Ad3:Wild,Káosz, Entered nevezzük ahogy akarod tök mindegy csak ideig óráig fognak futni.Miért is?Egyszerü:Mert nagyon hamar ki fog "rotálódni"maga a verseny is.Sem versenyszervezö sem játékos nem akar majd olyan versenyt ami a jelenlegikhez hasonlit.A rotációtól ugye pont az egyszerüsitést várják az ilyen olyan bonyodalmak megszünését ami esetleg MAJD valamikor bekövetkezik(talán esetleg)de ha összejön a rotától a várt eredmény akkor én kizárt dolognak tartom hogy a versenyszervezők/játékosok nagyon eröltetni fogják a káosz formátumot.(Max.az elején esetleg..)Nem beszélve arról hogy a cég közölte melyik formátumot támogatja majd jobban.A versenyszervező is profitorientált a játékos is több nasi dijazást szeretne ez megfogja pecsételni a káosz/wild versenyek és a rotált lapok sorsát.

Ugyanitt kártyagyüjteményt veszek,2 forint/lap áron(ritkaságtól függetlenül) "kell a téli tüzelö"jeligével
 
A tesztelők bőségesen megfizetve... ezzel szerintem mind sejtjük mi lehet a probléma. Kétlem, hogy a HKK akkora végtelen pénzeket termel, hogy még vagy 10 embert még eltartson főállásban.

A lapötletes felvetésben érzek lehetőséget deeee visszamegy az előző problémára, a tesztelőkre. Kitalálok egy lapot, lehet tudok rá egy broken kombót egy 2003-as gyakori lappal, átmegy a tesztelőkön... Szóval a lapötlet önmagában nem tud megoldás lenni sajnos. Szerintem.

Ezzel a több Beszűkült Látókörrel és új versenyformátumokkal pedig szintén úgy érzem, hogy ugyanúgy nem oldanak meg olyan problémákat, amiket a rotálás ellen is felemlegetnek. A több Látókör pl. kvázi bannolásokat jelent. Nem érzem a jelentős eltérés a között, hogy "minden lapot használhatsz, ha olyan a verseny DE sok nagy díjazású versenyen kitiltjuk a legjobb lapokat (egyre többet)" és a "minden lapot használhatsz DE sok nagy díjazású versenyen csak az utóbbi 4 év lapjait használhatod". Igazándiból pont ugyanúgy csak egy új formátum. Azzal az extra előnnyen, hogy több teret enged a laptervezésnek.
 
Nem tudom mi folyik itt Gyöngyösön, de a cikket olvastam és örülök, hogy sikerült felismerni, hogy elég rossz irányba haladnak a dolgok. Tuti nem lesz időm mindent visszaolvasni, pedig érdekelne. Szerintem a rota rövidtávon pont semmit nem fog tudni, ezt 6 éve kellett volna meglépni és már akkor is volt róla szó, hogy iszonyatosan gyorsul a játék. Kicsit félek, mert nagyon szeretem a játékot, de nem vagyok hosszútávon derűlátó. Kicsit a Beatrice dala jut eszembe, de remélem megoldódik azért.

Fertőzött beteg ez a föld.
Azt hiszem, hogy túl késő már,
Hogy valaha is megértsük egymást,
Azt hiszem, hogy túl késő már ...

Csak meg ne kánterelje valaki
 
Pont ez van így túlbonyolítva ahogy leírtad.
 
Ezt meg is tudom érteni. De ha nálatok arra van igény meg az embereknek lapja/kedve, hogy továbbra is wild formatot játsszatok, akkor mi fog visszatartani ezután?
 
Én már korábban is felvetettem ,hogy ez a rotáció inkább csak kitolja a probléma folyamatát, de nem nyújt arra tényleges megoldást.
Alapvetően a leglogikusabb lépés az lenne ,hogy ha főállásban foglalkoztatnátok néhány tesztelőt bőségesen megfizetve , mert az egy dolog ,hogy valakinek szenvedélye a játék, és tényleg imádja, de valamiből meg kell élni ,és amíg ez nem több, mint egy hobby addig nem lesz látványos előrelépés.
Egyébként meg ha van közösség ami szereti a közössége témáját, akkor az a hkk-sok tábora, a fórumon vna olyan topic ,h lapötletek , motiváljátok a játékosokat, pl minden lapért ami ténylegesen megvalósul az itteni elképzelések alapján , jelentse azt, hogy az ötletgazda kap 1 playsetet az általa kreált lapból, ha mondjuk 5 általa tervezett lap is megjelenik a köv kiegben, akkor kapjon egy általa választott nem ultraritka playsetet , minden 10ért 1 ur-t stb, lehet fokozni ,értitek ,hogy mire gondolok, ez működhet ,ha kellő a motiváció.

Továbbá ha nem is oldja meg ,de kitollja a folyamatot, a verseny formatok átalakítása: PL inkább több beszűkült látókört kellene , pl áprilisban a fajt helyett (ami gyakorlatilag elf -mezőt jelent) lehetne egy negyedik beszűkült látókör illetőleg a látóköröknél is lehetne a profi top 5 és amatőr top 3. Illetőleg ha már az új nemzedék megemelkedett díj alappal járna , akkor ezt belehetne vezetni a látókörre.
Másfelől meg lehetne új versenyformatokat csinálni pl korlátozni a reakciók, 0 ktg-s lapok ,ur-ek stb számát amit használni lehetne ..mely szintén új szint vihetne a játékba mindennemű komolyabb , és kockázatosabb változtatás nélkül
 
Ha nem lesz rotacio, akkor 1-2 ev utan az X ezer forintos lapod is parszaz forintos lesz, mert kijon helyette egy lap ami ugyan olyan szinu, ugyanazt tudja csak meg egy kicsit tobbet, de meg olcsobb is, es nehezebben megoldhato. Es ez igaz az osszes mai spoilerre.
Es lassan eljutna a jatek oda, hogy osszekerulsz egy ellenfellel, gyors decklist csekk, menjunk diktalni.

Igen, sok lapodnak csokkenne rotacio utan (mint ahogy most rota nelkul is) de azert remelem arra is gondolsz, hogy sok standard lapot azert a wild formaton is fognak hasznalni.

Pl. Magicben van rengeteg draga standard legal lap, amire eternal formaton olyan eros decket epitettek, hogy az vitte fel neki az arat, nem az hogy meg rotan belul van.
 
Ahogy Xellos leirta, egy nap ket versenyt is tarthatsz videken, azaz havi 1-1 wild, standardra lenne lehetoseg videken is. Nem beszelve arrol, hogy mindig felmentek a videki aktiv jatekosok pestre dungeon, beho, blog versenyekre, gondolom ez ma is igy van.

Ezt a fovarosi fobiad meg ugy mondod nekem mint ha en nem videki lennek Ha szeretsz es akarsz a jatekkal foglalkozni, teszel erte, ha nincs idod ra barmi miatt, arrol meg nem a fovaros tehet, ahogy a budapesti lakcimkartyaval skill-t sem kap az ember, talan DK erre a legjobb bizonyitek.
 
Tömegátok. 4000 forintos lap volt. Nem látom, hogy tartaná ezt az értéket. A kalmárok itala. Hajítógép. Menjünk későbbre. Áldozat az ősi isteneknek. Megaspoiler volt. Ér-e még 3000 forintot? Sorolhatnánk. Játszhatod, de ugyanúgy nem ér per pill nagyjából semmit és nem is fogod játszani.

A rotálás ezen semmit sem fog rontani. Vagy javítani. Amivel javítani lehetne, ha tennénk alá egy jó prezstízzsel (értsd: díjazással) rendelkező versenyt/formátumot.
 
Miskolc sose a végtelen játékosáról volt híres. De azt hiszem nálunk jött be először az egy nap - két verseny egymás után elképzelés. Lehet variálni melyik kapja a nagyobb díjazást, lehet a helyi játékosok igényeihez szabni. Ha mindenki 2005 és az után kiadott lapokból szeret páros-páratlan évszám (lapon feltüntetett) alapján dekket összerakni, minimum 103 laposat, max két színbe... akkor miért ne lenne 3-ból 2 verseny ilyen? Szerintem nem fogják tiltani.

Azt hiszem valamelyik Facebook csoportban írtam korábban, hogy szerintem lehetnének korszakos versenyek HKK-ban, ahol adott kiegig lehetne használni a lapokat. Mondjuk ÖV-ig egy; Végzetúrig egy meg egy, amin minden megy. Szerintem ez a struktúra segítene megtartani a lapok értékét és igazándiból a rotálás is passzolna bele. Aztán úgyis kialakul, hogy mikre van igény.
 
Tegyuk fel jovo evtol rotacio. Van legalabb 1 fullos wild decked, es egy 50%-os standard alap. Ez miert rossz?
Amig nem gyujtod be a standard decket mesz wild versenyre. Ha szeretnel nemzetizni osszeszeded a standard decket, es szinten mesz wild versenyre is, ha mondjuk feltetel a nemzetihez, hogy mindket versenyen erj el helyezest. Pl. Standard top7, wild top10 vagy ilyesmi.

Nagyon tulbonyolitjatok.
 
DE pontosan egyenlő azzal, hogy ki kell dobni a korábbi lapokat.
Nekem pl jelenleg csak olyan van amivel játszok és kb 3 mappalap csere ami nem sok (szándékosan)
Rotációval kb úgy megy a kukába ahogy van mert senkinek nem fog kelleni ennyi gyűjtő nincs, hogy ezeket fel emlésszék és megtartsa az értékét.
 
Szent meggyőződésem, hogy a rotáció a (legkevésbé rossz) megoldás a problémák jelentős százalékára, és igenis kompetensnek tartom az aktív tesztelőcsapatot ennek megvalósítására.
 
A szélesítés sajnos elbukott a "mégis csak legyen kicsit erősebb, mert el kéne adni a kieget" mentalitáson.
 
Igen, nagyon nehéz feladat a szintbehozás, épp ezért írtam, hogy adott lebegési sávon belül.

Ehhez valószínűleg szükség lenne valamilyen komplex indikátor képzésére, amivel a lapok átlagos és relatív erejét lehet mérni. Ehhez be kellene vezetni X - a lehetőségekhez képest objektív - mérőszámot, azokat súlyozni, majd összesíteni (ha nagyon sok a mérőszám, lehet csoportosítani is akár és az átlagukkal számolni később). Ilyenek lehetnének pl. IK, hány játszott koncepcióban használható, hány játszott konc. ellen, hány képessége van, milyen képességek (osztályzás alapján lehetne a képességeknek súlya) stb. de ezek nyilván csak ötletek.

Ez a szám adná az alapját a szintnek, viszont ehhez szükség lenne pl. a képességek osztályozására is, illetve, hogy amennyire lehet objektív mérőszámok kerüljenek be a kosárba, tehát ez egy elég bonyolult dolog és nagyon időigényes sajnos.

A szélesítéssel kapcsolatban szomorúan olvasom, amit írsz, mert szeretném azt hinni, hogy van még tér a játékban szélesítésre. Ehhez érdemben félek, hogy én nem tudok hozzászólni, de szinte biztos vagyok benne, hogy sok tapasztalt játékos van, akinek lennének ötletei.
 
A színeket pontosan egyensúlyba hozni lehetetlen feladat, nincs semmi érdemi (ez fontos, itt azt értem, hogy túl kevesen, túl kevés versenyen játszanak) statisztikánk (mint pl HS-ben egy VS data report), sem egyéb mérő számunk, ami alapján lehetne - pusztán verseny tapasztalat és egyéni meglátás alapján lehet, azt nyilván próbáljuk is.

Utána szélre haladás: most is ezt csináltuk évekig, nem látjuk azt a rengeteg teret (inkább csak elég keveset).
 
Ilyen bölcset még sosem írt
 
Meglepő, váratlan, meghökkentő, forradalmi. Nem is értem, hogy nem gondolt senki erre.
 
Mint mezei játékos, elsőre üdvözöltem a rotációt, mert talán gátat tud szabni a lapok további erősödésének. Viszont, ahogy egyre jobban átgondoltam, egyre kevésbé örülök neki.

Nem gondolnám, hogy emiatt "jobban" be kellene szerezni az új lapokat, mint eddig, mert a versenyjátékhoz ezek kellenek, akár van rotáció, akár nincs. Ezzel szemben, a gyűjtemények (különösen, amik nagymennyiségű verseny UR-t tartalmaznak) jelentős mértékben elértéktelenednek.

A másik oldalról közelítve viszont a rotációval a korlátozott lapkészlet miatt kialakul egy mesterségesen szűk versenykörnyezet (értsd potenciálisan túlszabályzott), ahogyan előttem már kifejtették, ami szerintem nem kedvez a játék diverzitásának, sőt.

Erre kényelmes megoldásnak hangzik az odafigyelés és, hogy minden koncepciókhoz lesz kiadva lap, de ez nem hiszem, hogy megvalósítható a gyakorlatban (de remélem, hogy az!).

Viszont kiforratlan alternatívaként eszembe jutott a következő:

Be lehetne lőni egy erősségi szintet, amit adott lebegési sávban minden szín elér ezzel kiegyenlítve az aránytalanul erős színek dominanciáját (ez nem feltétlen azonos típusú lapokat jelent, inkább globális egyensúlyt, amire szerintem érdemes lenne törekedni). Ez nehéz munka, viszont a játék érdekét szolgálja.

Ezt követően pedig egyszerűen, ahogyan már szintén írták előttem, nem erősödnének vertikálisan a lapok, hanem oldalirányba bővülne a játék. Itt rengeteg tér van még.

Ez a szélesítés azért lenne jó a játéknak, mert egyrészt nyilván önmagában is színesíti a játékot, másrészt mivel nem erősödnek a lapok, ezért a régebbiek is használhatók maradnak, azaz a lehetséges működő koncepciók száma folyamatosan nő.

Magyarul szerintem rotáció nélkül is lehetne egyensúlyra törekedni és egyben színesíteni a játékot, ami mindenki érdeke.

M.G.
 
DK véleménye megdöbbentő. Ez senkinek nem jutott eszébe.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.