Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - 11. kiadás július 18.
A pillanat képe
Bunthar
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"A buntharok a sivatag gyapjas kérődzői, hosszú, rugalmas ormányukkal állandóan a homokot szimatolják nedvesség és növényi élet után. Növényevő létükre, igen könnyű felbosszantani őket - már az is elég, ha a közelükbe mész." Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Hatalom Kártyái: A játék összetettsége
Az egyszínűség jutalma - 2020. szeptember 19.
Online HKK sorsoló program
Kerekes Kálmán emlékverseny
Nyár búcsúztató akció! - 2020.08.28. - 2020.09.21. (Meghosszabbítva)

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Pszi regeneráció II. (524. tudati képesség)
Tudati kontaktus I. (517. tudati képesség)
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái: A játék összetettsége (62)
[HKK Piac] Eladó lapok (141525)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28309)
HKK kérdés? (45296)
Lapötletek (64412)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6975)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Nézet:
Hogy értsem: akkor annyi, hogy lemondok a cselekvés jogáról, és ki is kerültem a lap lényegi képességét?
 
Még egy kérdés, mielőtt lezárjuk a témát. A kijátszáskori képességére játszhatok-e ki Leirát, ha le is tudnám szedni, vagy mindenépp leszedni kell?
 
Ez egyrészt jogos panasz, másrészt nem feltétlenül érdekli a nagyérdeműt, harmadrészt a nem-tesztelő lektor, ha kiugróan jó érzéke van hozzá, rákérdezhet, hogy ez a kissé szokatlan fogalmazás mit tervez takarni. De ez nem elvárás persze.
Szerintem mindkét verziót bele lehet látni, tesztelésen egyértelműnek tűnt, amit írtam. Mindenesetre a lap hivatalosan eszerint működik, leírhatjuk faqban, hogy ne legyen gond ezután ez.
 
Lentebb beidéztem a szabályszöveget, hogy mi számít cselekvésnek (lánykori nevén: önálló cselekvésnek).

Korábban volt egy olyan ellenvetés, hogy mi van a helyszín kijátszásával, mivel az nem számít lapkijátszásnak. Dehogynem. Lapkijátszásnak számít, a szabályok szerint, csak a kapcsolódó hatások szempontjából nem számít annak. Tehát ha egy aut. képesség arra "kattan", hogy valaki lapot játszott ki (pl. quwargólem), akkor a helyszín kijátszására nem "kattan".
 
A mutatás nem cselekvés, ahogy a Lebujnál se az.
 
Igen ezt én is akartam írni, csak nem volt egyértelmű, hogy ez a vityilló kötelez-e a cselekvésre. Illetve ha kötelez és nem tudok leszedni, a mutatás is cselekvésnek számít és megint az ellenfelem jön? Elég zavaros ez így, ha nem a szabályok szerint próbáljuk meg játszani a lapot.
 
Ezzel ez lenne a baj:

4.23.4. A cselekvés jogáról a játékos lemondhat. A cselekvés jogáról történő lemondásnak egyértelműnek kell lennie.

Tehát, ha lemond a következő cselekvés jogáról, akkor az utána következő cselekvéssel már csinálhat bármit, leszedhet mást, és nem kell megmutatnia a kezét se, függetlenül, hogy meg tudná-e tenni, vagy sem.
 
Aztán jöhet az Omladozó kulipintyó vagy Düledező Kalyiba, Roskatag viskó, Romos kvártély,
Omlatag kunyhó, Málladozó bodega, Kopott hajlék, Lepusztult kuckó, Leharcolt házikó, Idejétmúlt sufni, Megtépázott lak.
 
Milyen kár, hogy nem ez van a lapra írva...
Teljesen hiábavalónak érzem a lektorálást, ha ugyanazon a lapszövegen mást ért a lektor, meg mást az alkotó.
 
Elengedtem, nem kötekszem.
 
Nem, erről nincs szó. Valóban, a "következő cselekvés" helyett egyértelműbb lett volna valmi "a kijátszást követő első cselekvési lehetőségéből" -szerűt írni, de abszolút azt tudja a lap, amit Drag írt.
 
Igen ebben tévedtem, ahogy abban is szerintem, hogy a következő cselekvés a reakciósor, mert itt akkor jön létre a hatás, ha a lap asztalt ért. De akkor abban egyetértünk, hogy nem kell ezt a cselekvést (leszedés/mutatás) egyből ellőni. Ezt kellene tisztázni, pontosítani. Mert azért nem mindegy, hogy közvetlen kijátszása után leszedem egy azonnalival vagy az én körömben pl. egy megtontott trikornissal, ami semmibe lövi és lapot is ad.
 
A logikádban ott tévedtél el, hogy azt gondoltad kijátszás után azonnal le kell szedni, vagy ha nem tudja akkor kezet mutatni. Nem.
Csak amikor legközelebb cselekedni szeretne az ellenfél annak kell a leszedésnek lennie, vagy ha nem tudja akkor leszedni akkor mutat. Akár körök múlva is, addig "lebeg" a hatás.
 
És akkor most jöhetünk még azzal, hogy nem lehet a lapra reagálni, így nem ez a következő cselekvés, de attól pl egy robbanó birkát beáldozhatnék, így a cselekvéshez való jogom nem vész el, azzal, hogy az adott lapra nem tudok reagálni.
 
Azt hogy mi a "cselekvés", lentebb beidézte János a kódexből. Hogy mi a "cselekvés slot", azt nem tudom, mert ilyen definíciót nem találtam. De ha van ilyen fogalom, akkor is a következő "cselekvés slot" az még a reakciósorban van. Ekkor nyilván nem tudja leszedni, így nem történik semmi.
Természetesen most csak kötekszem megint, de szerintem azért ez így nem teljesen egyértelmű a lap szövege alapján. De a választ elfogadom, mert gondolom ez a kiadói szándék.
 
Ezzel nem teljesen értek egyet.
A következő cselekvésének (lapkijátszásának, vagy aktiválást kívánó képesség használatának) a vityilló leszedésének kell lennie.
Teljesen mindegy, hogy hány kör telik el "passzívan".
Amikor legelőször cselekedni akar, de ez a cselekvés nem a vityilló leszedése, AKKOR meg kell mutatnia a kezét, és bizonyítania, hogy nem tudja első cselekvésből leszedni a vityillót.
Nincs ebben semmi szokatlan, olyan, mint az automatikus reakció, ami a megfelelő lapra vár. Ugyanaz a mechanizmus.
 
Nem. Ez a lap kizárólag a vityilló kijátszása utáni cselekvés slotra "hat", kvázi meghatározva azt, hogy mit cselekedhet az ellenfél azután, miután kitetted ezt a lapot, és övé a cselekvés joga.
 
Viszont ha kijátszom, és ellenfelem nem tud cselekedni, (és nem is cselekszik mást a körömben), akkor az ő körében még fenn áll a hatás, megmutatja a húzott lapot is, és ezt mindaddig megteszi, amíg nem cselekszik?
 
Ezt speciel tudtam.
 
Igen, legutóbb én is belefutottam abba az ellenvetésbe, hogy törte a követőm az ellenfél, és nem tetszett neki, mikor közöltem, hogy oké, de akkor most én cselekszem. A követő megszüntethetősége egy szabályokban rögzített hátrány az ilyen követőknek. A megszüntetésük tehát cselekvés.
 
Megint egy kicsit okosabb lettem.
 
4.23. Cselekvés

4.23.0. Cselekvésnek nevezzük, ha egy játékos a saját döntése alapján lapot játszik ki a kezéből vagy aktiválást kívánó képességet használ.

4.23.1. Cselekvésnek kell tekinteni azt is, ha a játékos saját döntése alapján valamilyen hátrányt aktivál, de az ilyen cselekvésekre semmilyen módon nem lehet reagálni.
 
Érdekes, akkor mi, ha nem cselekvés?
 
Nem, nem az.
 
Akkor se. A tamadas kijelolese meg nem kuldi gyujtobe az epitmenyt.
 
Nem, még akkor sem lenne így. Az hogy kijelölsz egy lényt támadónak, ami le fogja ütni, az nem gyűjtőbe küldés.
 
Már a támadók kijelölése is cselekvés, szóval akkor sem
 
Ha valami hatás lehetővé teszi, hogy az ellenfél a te körödben, a fő fázisodban támadónak jelöljön ki lényt (...), akkor igen.

 
Tehát jól értelmezem, hogy hiába van 300 leszedés a kezemben, ha van egy lényem, ami le tudja ütni, akkor megtehetem azt?
 
Irónia pls...
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.