Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
A D.E.M.-ezés
(Túlélők Földje életkép)
Küldd el képeslapként!
A Deus ex machina egy tárgy, amely akkor kezdi el áldásos működését, ha gazdája valami miatt meghalna. A D.E.M. megmenti ilyenkor, messzire repíti a baleset színhelyétől, majd még gyógyít is rajta egy keveset. Talán ez a legfontosabb tárgy a ghallaiak életében.
Nézz szét a galériában!
Eseménynaptár - 2020
Tükördimenzió lapelemzés – 3. rész
Növények tereptípusai
Tükördimenzió lapelemzés – 2. rész
Wastelands online

A lista folytatása...
Eseménynaptár
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Végzetúr alappakli

A lista folytatása...
[HKK Piac] Eladó lapok (141421)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28215)
[HKK Piac] Régi lapok (1395)
Tükördimenzió lapelemzés – 1. rész (38)
Wastelands online (12)
Prófáciák - Zén minikiegészítő (6)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Az elfekről általában
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Nézet:
Kedves Balázs!

Nagyon visszás dolog arra hivatkozni, h mi szerepel ill. nem szerepel a lapon, miközben azért érvelsz, hogy a lap nem úgy működik, ahogy a rajta szereplő szöveg sejteti.

Amúgy tök jók a lapok.
Szép munka volt.

Üdv
 
Pontosan
 
Igen, ezt kihagytam.
Az egyszeruseg kedveert a "kesleltetve kuldom gyujtobe" (beleertve az elmulasjelzot) az nem qualify-ol a "gyujtobe kuldes"-re, vagys nem kell es nem is lehet ilyet valasztani cselekvesnek.
Ahogy Ricsi irta.
 
My bad, valamiért úgy rémlett "gyűjtőbe küldő forrás"-t kér magára.

De az elmúlásjelzőre továbbra is kíváncsi vagyok. Elvileg az is gyűjtőbe küldi előbb, utóbb.

Üdv: Kyb
 
Kezdem átérezni a szerepjátékos vonalat is. Az ellenfél mágus megidézi a vityillót, aminek már a látványa is annyira felbosszant, hogy azonnal és minden áron le akarom takarítani.
 
A "gyűjtőbe küldő forrás" nem szerepel a lapon. Itt inkább a common sense alapján közelítsük meg:kijátszottam a lapot, az ellenfél cselekszik, egyből olyan cselekvést kell választania, amitől leesik az a rusnya vityilló. Erre megfelel a gyűjtőbe küldő forrás, meg a "annyit sebzek bele 1 forrással, amitől leesik". Ha aztán gyógyítok rajta (hülye lennék általában), az már itt nem számít, az ellenfél megtette, amit a lap megkövetelt.
Ha ezt nem tudja megtenni, megmutatja a kezét, hogy lásd, nem sunnyogott vagy nézett el valamit. A mutatás nem cselekvés.
Ekkor ez a képesség befejezve, ezután már nincs hatása.
Valami ilyesmi lehet majd a faqban is magyarázatként.
 
szerintem
 
Így van
 
Ja sejtem, de szerintem ez arra is ad választ. Én speciel imádom a hordaparancsnokokat, de van már dobatásra, építés+hordázásra (magi), és lapelőnyre (együgyü) építő, most jön a leszedéses is...véges az a funkció, amit ezek képesek betölteni sajnos.
 
Ehhez is van kérdésem. Elme hatalmát, gemina kertet és a hasonló asztalon maradó permanenseket, amiknek sikeres kijátszásakor jön létre a képessége ugye nem olcsóbbítja, mert ahogy azok kijátszásukkor nem gyógyító források, úgy nem is célzó források igaz?
 
Ez nem annyira a mostani helyzetnek szólt, mint annak az időszaknak, amikor még nem voltál tesztelő.
 
Amellett se menjünk el szó nélkül, hogy iszonyat jó az illusztráció!
 
Ez bizony egy jó kieg lesz nagyon úgy tűnik az eddigiek alapján!Grat!
 
Magam részéről azért, mert vért izzadtam mire találtam egy funkciót, ami nincs lefedve mèg HP-val és balanszos verzió tud jönni rá

Az epikusokat sokkal könnyebb tervezni mert nem a funkció az összetartó ereje, hanem egy faj/kedvelt lap
Ettől függetlenül nincs kizárva hogy a jövőben is jön HP, de pont emiatt biztos nem olyan ütemben, mint epikus
 
Őrületes ez a mai kártya. Sikerült a Harangmesteren javítani még egy kicsit. Persze, emellé nem mehet szabálylap, csak első 3 körben hálózik és nincs gyógyulás, de cserébe visszaad lapot, és jobb a fő képessége. Biztos fogok vele játszani.

(Különösen elmebeteg azokkal a counterekkel, amik célzó források is egyben, pl. Drakolder villám jellegű lapok.)

Most, hogy megint jön ki hordaparancsnok lap, végképp érthetetlen, miért nem lehetett az epikus követőkből hordaparancsnokot csinálni anno.
 
Az egyet mondok elmúlásjelző osztása sem gyűjtőbe küldő forrás, pont azok miatt amiket leírtál direkt sebzésnél. Mi van, ha az előkészítő fázisban már nem lesz rajta elmúlásjelző, mert valami leszedi róla, mi van ha elmarad az előkészítő fázis stb.
 
Itt Jánosnak van igaza.
Bár nem találtam a kódexben definiálva ezt: "gyűjtőbe küldő forrás" azért maga a szókapcsolat nem egyszer szerepel. És abból azért összerakható.

Pont az visz messzire amit te akarsz. Mert ott el kell kezdeni levizsgálni a teljes helyzetet mindenféle módosítóval, mi van ha valami +Sp-t az épületnek és még sem lenne elég az irányított őrület sebzése?
Az elmúlt évek egyértelmű szabálytervezési iránya a kiadó részéről az, hogy minden legyen egyértelmű és egyszerű és véletlenül se kelljen gondolkozni a kitalálásához. (Bár ez nem mindig sikerül.) Más kérdés, hogy ezt az amúgy nem rossz elképzelést is képes felülbírálni az, hogy "a lap szövege legyen minél rövidebb" ami különösen a bemutatott lapok szar tördelése mellett egy vicc, pláne, hogy a megértés is sérül így sokszor.

A gyűjtőbe (vagy semmibe) küldő forrás az olyan forrás, ami egy vagy több permanenst a gyűjtőbe (vagy semmibe) küld, akár kényszerített áldozással is. A semmibe küldő források is gyűjtőbe küldő források, fordítva ez nem igaz.

A direkt sebzés nem gyűjtőbe küldő forrás.

Tehát:
-célpont x lap/permanens a gyűjtőbe kerül.
-minden x lap/permanens a gyűjtőbe kerül.
-ellenfelednek fel kell áldoznia x permanensét/lapját.

Ami engem érdekel, és nem egészen egyértelmű számomra, az az, hogy az elmúlás jelző működik-e ebben a szituban? Ki kell-e játszania az "Egyet mondok új"-at az ellenfélnek erre a lapra?

Üdv: Kyb
 
A gyűjtőbe küldő hatás az, amire az van írva, hogy a permanens a gyűjtőbe / Semmibe kerül. Azaz, ha a forrás létrejön, a lap megy a gyűjtőbe. A sebző forrástól nem kerül közvetlenül a gyűjtőbe, még lehetőség van megmenteni. Ilyenkor attól kerül a gyűjtőbe a lény/építmény, hogy 0-ra vagy az alá sebződött, és a gazdája nem mentette meg.

De lehetséges, hogy ezt is másként gondolták a tesztelők.

"a nem-tesztelő lektor, ha kiugróan jó érzéke van hozzá, rákérdezhet, hogy ez a kissé szokatlan fogalmazás mit tervez takarni."

A nem-tesztelő lektornak sajnos nem volt kiugróan jó érzéke hozzá, hogy megérezze, mit akart ráírni a Kiadó a lapra, plusz még mit gondolt mögé.
A nem-tesztelő lektor úgy gondolta, hogy azt tudja a lap, mint ami rá van írva.

Amúgy leírtam mindent, több soron. Olvasd vissza nyugodtan.
Elengedtem a kérdést.
Akinek van még valami baja a lappal, az boxolja le a kiugróan jó érzékkel bíró tesztelőkkel a kérdéseit.
 
Kijatszom a vityillot.
Az ellenfel kijatssza a az iranyitott oruletet/arnyvillamot.
Megnezem, hogy ennek hatasara kikerulne-e a jatekbol: igen.
Sztem innentol ez gyujtobe kuldo hatas.
Az nagyon messze visz a sarga koves uttol,
ha valami a gyujtobe kuld, de mi ramondjuk,
hogy megsem.
 
Igen, de a lapon az van, hogy a gyűjtőbe kell hogy küldje. Azt nem írja hogy hogyan. Első cselekvésből legyen meg. Első cselekvésem az irányított őrület, amivel sebzek rajta eleget. Ez így nem fogható fel?
 
értem én, csakhogy a kiadói szándék nem ez...
A sebzés nem gyűjtőbe küldő hatás, akkor se, ha egyébként 0 vagy kevesebb Ép-re/Sp-re kerül a permanens. A sebzés az csak sebzés.
 
Nem kötekedésből, de ezt viszont tényleg nem értem (és akkor egy faq-t lehet tényleg megér).

Annyit ír az épület, hogy a következő cselekvésből, a gyűjtőbe kell, hogy küldje.

Itt az irányított őrülettel (tegyük fel, hogy csak az van a kezében), ha ezt ki tudja elégíteni, akkor azt meg kell tennie nem?

Nekem az is logikus, amit írtál: ellenfél körében valahogy ki tudom hozni, akkor egy olyan lény, ami sebez épületbe egyet, az is le tudja szedni, így az is jó.
 
Mondjuk, ha csak néhány kommenttel visszaolvastál volna, látnád, hogy ez egy válasz arra, hogy szerintem hogyan kellett volna megfogalmazni a képességet.

Amúgy még kellene bele az "azonnali cselekvés" szűkítés, ugyanis ha ez a lap mondjuk egy varkaudar trágyával az ellenfél körében kerül játékba, akkor a következő cselekvés egy lénynek, vagy más asztalon maradó lapnak a kijátszása is lehet, ami kijátszáskor leszed... ez szerintem nem jó így. Plusz ugye kell a "közvetlen" kitétel, mert pl. egy irányított őrület sebez 7-et az épületen... de ez nem gyűjtőbe küldő hatás.
 
Ne haragudjatok, hogy bele szólok, de szerintem egy picit túl lett gondolva az egész. A lapra az én olvasatomban ez van ráírva:

Kijátszása után az ellenfél leszedi. Ha nem tudja, megmutatja a kezét.

PONT. Ennyi. Ott van a bármilyen módon kifejezés, ami arra enged következtetni, hogy ha első körömben játszom ki (az ellenfél 0. körében) akkor kap egy NTI-t. Ha az első körömben játszom ki (ellenfél 1. köre után) és csak egy NTI van a kezében, nyilván nem tud rá használni mást, akkor megmutatta a kezét, és ennyi.

Végig olvastam a lentebbi sok sok komentet, de én faék módon ennyit látnék bele a lapba.

Engem inkább az érdekelne (bár erre is van sejtés...), hogy ha kijátszom, leszedi, utána a cselekvés az enyém. Ez tisztának tűnik (bár nem lepődnék meg az ellenkezőjén).

Mi történik akkor, ha kijátszom, és csak a kézmutatás történt? Akkor ugyanúgy az ellenfelemé lesz a cslekvés joga ugye? (erre gondoltam én, de azt meg nem bánnám, ha megint az enyém)
 
Hányszor kell még nektek nyitott szájjal faszerdőbe bemenni, hogy végre jól tudjatok fogalmazni?
 
Szeretném megtudni, hol van ez ráírva? Mi van, ha azt mondom, hogy passzolom a kövi 3 köröm? Ez nem cselekvés... Csak a köröm átadása. Majd 3 körrel később az első cselekvésem az lesz. A lapon nagyítóval sem látom, hogy még abban a másodpercben, ha nem tudja meg kell mutatnia a kezét.
 
Kijatszasa utan kozvetlenul ellenfelednek olyan cselekvest kell vegrehajtania, amivel a vityillot a gyujtobe kuldi. Ha ilyet nem tud, meg kell mutatnia a kezet.
 
Hogy kellett volna megfogalmazni a lapot, hogy azt csinálja amit Drag írt?
 
Egy FAQ sem felesleges (hiszen ha valakiben felmerül, másban is felmerülhet), és nem is kell miatta kétségbeesni, pláne akkor, ha egy új játékmechanikáról / egyedi képességű lapról van szó.
Más játékokban teljesen megszokott, hogy egy kiegészítő megjelenésével párhuzamosan jön egy magyarázó FAQ azon lapok pontos működésével, amiknek a szövegük alapján nem 100%-ig egyértelmű, mi a szitu bizonyos helyzetekben.
 
Biztos,hogy nem fölösleges. Márcsak az anomáliák elkerülése végett is. (Gondolok pl. egy ilyenre: ellenfelem nem cselekszik rögtön,én meg beáldozom a vityillót,majd ellenfelem már cselekedne egy célzó lövéssel [Komposztálás],de már nincs játékban a vityilló,amit céloznia KELL. Ilyenkor mi van? Nem tud többé lapot kijátszani?)
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.