49. forduló, 51. forduló, Nar Undo Krew összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2010. aug. 23. 12h:18'
EZ A 318. JÁTÉKHETED, 50. FORDULÓD
319. játékheted kezdete: aug. 27.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5251
SZÁMLA : XXXX

NAR UNDO KREW KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [85,70] koordinátán.
A krónikát olvasgatva néhány dolgot már hatékonyabban fogsz végrehajtani (+17 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+10 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+23 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP).
Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy óriás patkány nyomára bukkansz. Már majdnem feladod, amikor egy kifejlett példányra bukkansz!

Elszántan ellenfeledre támadsz. Pásztorbottal gyilkos csapást mérve bezúzod az óriás patkány testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 18 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod az óriás patkány testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a bal karodba és kezedbe! (3 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
18 tapasztalati pontot kaptál. Végrehajtottad az egyik feladatot, amit istenedtől kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). [10 pontot használtál fel, van még 207.]

* 1. KP: használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag főtt ételt támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Finom nagyon, és egy időre minden éhségedet elmulasztotta. [3 pontot használtál fel, van még 204.]

* 2. KP: kézbeveszed/felveszed a 685. tárgyat az 1562. tárggyal
Felcsatolod a rinóbőr övet. [0 pontot használtál fel, van még 204.]
Magadra öltöd a Métely páncélját. [0 pontot használtál fel, van még 204.]

flh 6 249 felt. lőfegyver haszn. 6 a 249. tárggyal
Ok, FLH 6 249 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 204.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 199.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[86,71] Még mindig füves síkságon vagy. Virágzó maghóla illatát hozza a szél. Találsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Sheran rúnaköve. Utad során felfedezel egy templomot. Sheran hívői építették. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy szent tölgyfát.


(Továbbmész...) [87,72] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Úgy gondolod, hogy a közeledő ork sámán nem jelenthet komoly veszélyt. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 25 életpontot sebeztél. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy lángcsóva. 18 életpontot vesztettél. Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod az ork sámán jobb oldalát. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Pásztorbottal iszonyatosan megcsapod az ork sámán nyakát. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 21 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal eltalálod az ork sámán testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy lángcsóva varázslatot. 14 életpontot vesztettél. Véres nyál csordul ki az ork sámán száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 497 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 5%}
{Csatastatisztika; sebzés: 104, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra.

(Továbbmész...) [88,73] Továbbra is síkságon vagy.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Elenios hívői építették.
(Vándorcirkusz:) Nahát! Az orrod előtt cirkuszos sátrak emelkednek ki a földből. Izgatottan indulsz el közöttük, jobbra-balra kapva fejed a rengeteg színes dolog láttán. Mielőtt elvegyülhetnél a tömegben, egy törpe lép eléd. A tenyerébe perkálod a kért 20 aranyat, majd kíváncsian a cirkuszba lépsz.
Az ötpróba sátor előtt egy ifjú alakváltó áll. Valószínűleg felfigyel kiemelkedő tulajdonságaidra, mert a megmérettetések kipróbálására unszol. Úgy döntesz, belevágsz. Nekiveselkedsz a feladatként kapott súlyzó felemelésének, az viszont mégsem olyan pehelykönnyű, mint kívülről látszik. Pár percnyi izzasztó erőlködés után kénytelen vagy feladni. 262 tapasztalati pontot kaptál. Hát ez most nem jött össze.
[40 pontot használtál fel, van még 159.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[89,74] Síkság, továbbra is csak síkság. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Úgy gondolod, hogy a közeledő piromenyét nem jelenthet komoly veszélyt. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 bumeráng. Alaposan megsorozod a piromenyét izzó bundáját. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! Villámgyorsan lehajolsz - a tűz csak megpörköl. (9 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Pásztorbottal gyilkos csapást mérve bezúzod a piromenyét testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 17 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal eltalálod a piromenyét testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A piromenyét feléd harap, de sikertelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. (ld. enc.) 232 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver). {Lőfegyver fejlődés: össz: 5%}
{Csatastatisztika; sebzés: 75, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}


(Továbbmész...) [90,75] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Sheran híveié. Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé.

(Továbbmész...) [91,76] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Sheran rúnaköve. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Sheran hívei emelték. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy sünmedve. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Vad csatakiáltással, felemelve a pásztorbotot a másikra rontasz. Pásztorbottal iszonyatosan megcsapod a sünmedve fejét. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 17 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a sünmedve testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A sünmedve meglegyint mancsával, de csak súrol. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A sünmedve megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sünmedve tüskét. 63 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy acéldarázs. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja az acéldarázs testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 acélpengőkét. (ld. enc.) 140 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 5%}
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 129.]

m 1 2 2 mozogsz északkeletre, keletre, keletre
[92,75] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy mutáns pók nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a mutáns pók testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a pásztorbotot ellenfeledre támadsz. Pásztorbottal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a mutáns pók testét. (2 támadással 53 életpontot sebezve.) Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 23 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal megcsapod a mutáns pók testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Reménykedsz, hogy a csípéssel nem került méreg a szervezetedbe. A mutáns pók összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. (Nincs mibe rakni 4 ugh mérget.) 471 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 5%}
{Csatastatisztika; sebzés: 112, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Észreveszel egy ovimon-bokrot. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Találsz egy Chara-din monolitját. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé.

(Továbbmész...) [93,75] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy pszi elementál. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 17 életpontot sebeztél. Ellenfeled koncentrál, majd megindít egy direkt kontaktus I pszi támadást. Semmi hatás! Ellenfeled koncentrál, majd megindít egy direkt kontaktus I pszi támadást. Semmi eredménye! A pszi elementál most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
687 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nagyon régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek délkeletre.

(Továbbmész...) [94,75] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Találsz egy tűzbokrot. Egy barna csuhás öregemberrel találkozol, aki egy szem szimbólumot visel a nyakában. Elmondja, hogy ő Elenios papja, és éppen szent küldetésen van. Azt a feladatot kapta, hogy keressen és áldozzon fel két mocsári penkét. Egyet már talált, de szükség lenne még egyre. Ha van nálad egy, akkor nem kell TVP-t költened a segítségre (37. jellempróba). Észreveszel egy szent tölgyfát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy barátság szent tüzét. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy álomvirágot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy Chara-din monolitját. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint Chardonnay, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő uzbány nem jelenthet komoly veszélyt. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 bumeráng. Több lövedéked átfúrja az uzbány bal lábát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Meglengetve a pásztorbotot ellenfeledre rontasz. Pásztorbottal többször kegyetlenül megütöd az uzbány bal oldalát. (2 támadással 46 életpontot sebezve.) Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 21 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal eltalálod az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Az uzbány megcsípi a bal füledet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 380 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 5%}
{Csatastatisztika; sebzés: 101, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. A feléd közeledő manaelementál mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a manaelementál testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Megmarkolva a pásztorbotot a másikra rontasz. Pásztorbottal néhány helyen meghorzsolod a manaelementál testét. (3 támadással 80 életpontot sebezve.) Mélyen koncentrálva, megidézel egy lángcsóva varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 18 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal megpöccinted a manaelementál hullámzó masszáját. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Mágikus energia árad beléd (+7 vp). Pásztorbottal néhány helyen meghorzsolod a manaelementál testét. (3 támadással 77 életpontot sebezve.) Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy lángcsóva varázslatot. 23 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal meghorzsolod a manaelementál hullámzó masszáját. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+8 vp). A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. {Lőfegyver fejlődés: össz: 5%}
{Csatastatisztika; sebzés: 246, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nagyon régi (kb. 3 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.
Összefutsz egy copfos ősz hajú, piros szemű ember nővel. A bőre világosabb az átlagosnál. Első pillantásra észreveszed, hogy egy míves fülemüle síp van nála. Tharr tanítványa. Egy arany papi karkötőt, egy griff nyakéket, egy hatalom fülbevalóját, egy Jerome köpenyét, egy két kard szimbólumot, egy kir.érd.műv. kitűzőt, egy kreiton fókuszt, egy Métely páncélját, egy örökkéval.gyémántját, egy regeneráló gyűrűt, egy rinóbőr övet, egy ryuku kesztyűt, egy smaragd védőgyűrűt, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar csizmát és egy vassisakot visel. Fegyverzetét egy ryuku légiós trófea, egy kérődző etra trófea és egy nukleáris cickány trófea teszi egyedivé. Furcsa jelvénye van: Lant, mit angyal s ördög tart. Jobb kezében egy varkaudar szablyát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: semleges, mint a Tiéd. Összeismerkedtek. Az ő neve Són. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Aztán elköszöntök egymástól.
[30 pontot használtál fel, van még 99.]

im 0 2 imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Hang szólal meg a fejedben.
- Ah, nem csalódtam benned! Ügyes voltál. (+1 max. életerő, +7 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve hadiszerencse I. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) A természet papjának nagyon jól kell értenie az állatokhoz. Imádkozz úgy, hogy szörnyidomításod 5. szintű! 2.) Egy érdekes próba: kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból], hat mezőn keresztül. 3.) Azt hiszem, ennél nem kaphatnál egyszerűbb feladatot: fürödj meg a tengerben! [lépj TENGER mezőre.] [30 pontot használtál fel, van még 69.]
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Kellemes, bizsergető érzés fut végig rajtad, ahogy istened tudtul adja, hallotta imád. [30 pontot használtál fel, van még 39.]

m 3 mozogsz délkeletre
[95,76] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy garokk közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a garokk testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Pásztorbottal iszonyatosan megcsapod a garokk testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 21 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal megcsapod a garokk jobb hátsó lábát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A garokk agyarával feléd döf, de félrehajolsz. A garokk összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 194 tapasztalati pontot kaptál. {Lőfegyver fejlődés: össz: 5%}
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy nekrofunt. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Penelopé Morphilia egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Raia híveié. Észreveszel egy álomvirágot. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy manaelementál. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod a manaelementál testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Pásztorbottal párszor súrolva eltalálod a manaelementál testét. (3 támadással 89 életpontot sebezve.) Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy lángcsóva varázslatot. 12 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal gyengén megütöd a manaelementál testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+4 vp). Pásztorbottal néhányszor súrolod a manaelementál hullámzó masszáját. (3 támadással 79 életpontot sebezve.) Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 17 életpontot sebeztél. Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a manaelementál testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát kapsz (+9 vp). Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. {Lőfegyver fejlődés: össz: 5%}
{Csatastatisztika; sebzés: 251, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. [10 pontot használtál fel, van még 29.]

v 15 312 2 elmormolod a 15. varázslatot
Mormolni kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Befejezted a szaporítás varázslatot! Gyorsan növekedni kezd, és már a kezedben is van 2 új borkonyó bibe. [-14 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 19.]

v 15 312 2 elmormolod a 15. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Elmormoltad a szaporítás varázslatot! Gyorsan növekedni kezd, és már a kezedben is van 2 új borkonyó bibe. [-14 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 9.]

v 15 312 2 elmormolod a 15. varázslatot
Mormolni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Elmondtad a szaporítás varázslatot! Gyorsan növekedni kezd, és már a kezedben is van 1 új borkonyó bibe. [-7 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 4.]

szk 42 keresed a 42. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy óriás patkányt. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még 4.]

* 1. BP: használod a 242. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még 3.]

* 2. BP: leveszed/lerakod a 685. tárgyat az 1562. tárgyat
Lecsatolod a rinóbőr övet.
Lecsatolod a Métely páncélját. [0 pontot használtál fel, van még 3.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. A szervezetedet méreg pusztítja (-1 életerő.) A méreg feloldódott a szervezetedben. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 8, 17, 30.
Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.) Kicsit bővült az FF parancs. [Vigyázz, kicsit bonyolult, ha nem érted, ne foglalkozz vele, nem jelent hátrányt, ha nem használod.] (ld. enc.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 192 pontot. A következő körben tehát 195 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PIRKIT (153. TÁRGY)
A pirkit egy különleges anyag, amely nehezen gyullad meg, de ha égni kezd, akkor nagyon lassan és nagyon magas hőfokon teszi ezt. A szén eltűnése miatt már évszázadok óta használják a ghallai kovácsok. Beszerzése aránylag nehézkes, sűrű erdőben KUTatva vagy bizonyos növény-szörnyeket leölve lehet hozzájutni.

ACÉLPENGŐKE (231. TÁRGY)
Végezve egy acéldarázzsal, kimetszheted a szárnya tövénél található acélpengőkét (ami persze szintén nem acélból van, csak úgy néz ki), amelynek a rovar különös, zümmögő hangját köszönheti. Érdekes tárgy.

PSZI ELEMENTÁL (221. SZÖRNY)
Ha egy pszi elementállal találkozol, akkor minden valószínűség szerint magad is pszi használó vagy (vagy legalábbis egy pszi használó járt az adott mezőn röviddel előtted). A pszi elementálok anyagtalan, kasztroplanáris jelenségek, amelyeket mágnesként vonz a pszionikus tevékenység. A pszi elementál komoly pszi képességekkel rendelkezik, és kizárólag mágikus úton sebezhető. Igaz, halvány sűrűségű ektoplazmáját sokszor még egy egyszerű lángcsóva is pozdorjává zúzza. A pszi elementál leölésével azonban még nem oldódott meg minden problémád: ugyanis a pszi elementálokat általában poszogó möszék kísérik, szabad szemmel láthatatlan, pszi energiát fogyasztó élősködők. A gazdaállat pusztulásával - vagy sokszor anélkül is - csatlakoznak az új gazdához, és vígan lakmároznak pszionikus és egyéb mentális energiáikból. Hogy hogyan lehet megszabadulni tőlük? Hááát... sokak szerint még a halál sem megoldás. Ja: azzal sem érdemes próbálkozni, hogy BA parancsot adsz ki a pszi elementálra, hiszen egy pszi elementál elől nem bújhatsz el...

HADISZERENCSE I. (13. VARÁZSLAT)
Hiába a nagy erő, a tiszta, logikusan gondolkodó agy, még a legnagyobb harcost is odaveszhet, ha nem ugrik időben félre egy szörny mérges köpetétől vagy nem kerüli el a halált hozó pillantást. Ezzel a varázslattal némiképp megjavíthatod az esélyeidet az ilyen kellemetlenségekkel szemben: elmondva, a következő táborozás végéig fog tartani, amelyben végig a szerencséd eggyel magasabb lesz. Bár sokan megvetik e varázslat jelentőségét, nem árt nem megfeledkezni arról, hogy néha ilyen apróságokon múlhat egy csata kimenetele. Megidézése 4 VP-be kerül.

FELTÉTELES FEGYVERVÁLTÁS - AHOGY NEKED TETSZIK
A feltételes fegyverváltás ún. valószínűségekkel dolgozik, azaz, nagy biztonsággal mondhatjuk, hogy minden úgy fog történni, ahogy szeretnéd, de néha, ha esetleg nagyon kicsit dob a gép támadásra vagy sebzésre, akkor bizony nem tudod megölni a szörnyet. Az is előfordulhat, hogy csak akkor szeretnél fegyverváltást, ha egyetlen kör alatt le tudod ölni a szörnyet. Ahhoz, hogy több kontrollod legyen, először is leírjuk, hogy pontosan hogyan is működik a feltételes fegyverváltás. A varázslatok és a lőfegyver használat után megnézzük, mennyi ép-je maradt a lénynek. Ezután megnézzük, hogy mennyi lenne az FF-nél beállított fegyverrel ez ellen a szörny ellen a sebzés várható értéke. A várható érték kb. a minimális és maximális sebzés számtani közepe (azaz összegük fele). Ha ennek kétszere (mert ugye két köröd van a harcra) meghaladja a szörny jelenlegi életpontjának 140%-át, akkor bevált a fegyverre. (Azért nem 100%-al számol a program, mert akkor már ha csak egy picit a várható érték alá dob a sebzés meghatározásakor, akkor nem tudod megölni a szörnyet.) Emellett persze van maga a támadás dobás is, aminél szintén feltesszük, hogy várható értéket fogsz dobni. Ha ez a fegyver nem jó, vesszük a következőt, és így tovább, a beKF-elf fegyverig. Ha egyetlen fegyver sebzésének várható értéke sem haladja meg a 140%-ot, akkor a legnagyobb sebzésűt választja a program. A harcművészetnél sajnos nem lehet előrelátni, hogy be fog-e jönni valamilyen technika, és ha igen, akkor az mennyivel növeli meg a sebzést. Ezért a harcművészeknél egy ún. heurisztika hozzáad még valamennyit a sebzéshez, a harcművészet szakértelem függvényében. Persze egy heurisztika sem tökéletes. Mindezt csak azért írom le, hogy érthető legyen, mire jó az új Feltételes Fegyverváltás Kockázata, azaz FFK parancs. Egészen egyszerűen, az FFK-val a fenti 140%-ot lehet átállítani. Ez több dologra is jó. Ha például FFK 200-at vagy még magasabbat állítasz be, akkor láthatóan csak akkor fogsz fegyvert váltani, ha egyetlen kör alatt meg tudod ölni a szörnyet. Ha azt látod, hogy rendszeresen nem vagy képes megölni a szörnyeket a jelenlegi beállítás mellett, akkor is felállíthatod 160-170%-ra. Ha pedig úgy látod, hogy olyan szörnyek ellen sem vált be a program, ami ellen nyugodtan megtehetné (pl. nagy sebzésű balkezes fegyvered, vagy ütés közben is működő sebző varázslatod, képességed van - ezeket az FF nem számolja! vagy pedig a harcművészet szintedre nem számol teljesen jól a heurisztika), akkor vedd le a százalékot 100-120%-ra. Az FFK-t minden beállított fegyveredre megadhatod, tehát FFK 100 200 150 esetén az első fegyveredre 100, a másodikra 200, a harmadikra 150 vonatkozik. Az FFK újbóli kiadása teljesen felülbírálja az előzőt, tehát ne használj pl. FFK 100 0 150 parancsot. Ha nem érthető a parancs működése, akkor kísérletezz vele, és meglátod, melyik érték a legkedvezőbb számodra. Vagy az sem baj, ha nem használod a parancsot, hiszen a feltételes fegyverváltás amúgy is elég optimálisan működik. 50-nél kisebb és 300-nál nagyobb paramétert nem lehet megadni (már ezeknek az értékeknek sincs sok értelme...)

KARAKTERLAP

Nar Undo Krew, egy kopasz, piros szemű troll férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran hittérítője vagy. Ez az 50. fordulód.

Erő: 24 (26) Szint: 14 Merészség: 10/1 Magasság: 254 cm
IQ: 22 (26) Támadás: 17 Agresszió: 3 Testsúly: 489 kg
Ügyesség: 14 (16) Védekezés: 16 Menekülés: 30 % Életkor: 17/17 év
Egészség: 16 (20) Életpont: 237/163 Jellem: semleges Tul. pont: 5
Szerencse: 14 (16) Varázspont: 219/120 Pénz: 590 arany Kép. pont: 4
Eddig összesen 204 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2944 TP-t kaptál. Jelenleg 56682 TP-d van. A következő szinthez még 18318 TP szükséges. Trófeáid: ryuku gárdista, rücskös gigaféreg, dombi yeti. A 43. fordulódban 5026 arany került a bankszámládra. 5201 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 17 (+1) dobófegyverek: 10

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); bumeráng (#249) (4 -5.); bumeráng (#249) (6 -10.); mérg. ubuk dobónyíl (#188) (11 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10 2. nyomkövetés: 8 3. mászás: 5
4. csapdakészítés: 4 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 1
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. teológia: 6
10. taumaturgia: 11 11. versengés: 1 12. szörnyismeret: 4 (+1)
13. vadászat: 2 14. főzés: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 15 lehet)
cirkusz: ötpróba (2)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
gyilkos tetű (#116)
Barátságosság (aktív: 1, max: 12)
vízionár (#66)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsital főzése (#100, 30 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
oldás (#372, 15 VP) analízis (#375, 6 VP, 2 TVP)
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) szárazság (#48, 6 VP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
8. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
lángcsóva (#31)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A természet papjának nagyon jól kell értenie az állatokhoz. Imádkozz úgy, hogy szörnyidomításod 5. szintű!
2.) Egy érdekes próba: kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból], hat mezőn keresztül.
3.) Azt hiszem, ennél nem kaphatnál egyszerűbb feladatot: fürödj meg a tengerben! [lépj TENGER mezőre.]

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
20 arany (#50) 1 bumeráng (#249) 8 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 acélpengőke (#231) 5 borkonyó bibe (#312) 1 kaja (#2)
2 pirkit (#153) 5 sünmedve tüske (#14) 1 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(86,71) Sheran rúnaköve, Sheran oltár, szent tölgyfa (#393)
(87,72) ork sámán (#345), egy ismeretlen isten rúnaköve
(88,73) Elenios oltár
(89,74) piromenyét (#99)
(90,75) Sheran oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve
(91,76) Sheran rúnaköve, Sheran oltár, 31. jellempróba, sünmedve (#33), acéldarázs (#140)
(92,75) mutáns pók (#117), ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), oltár, Chara-din monolitja (#534), egy ismeretlen isten rúnaköve
(93,75) pszi elementál (#221), oltár, 49. jellempróba
(94,75) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), 37. jellempróba, szent tölgyfa (#393), barátság szent tüze (#484), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720), oltár, uzbányok (#102), manaelementál (#290), Són (3005. kalandozó)
(95,76) garokkok (#73), nekrofun (#173), művészi porolit (#720), Raia oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), manaelementál (#290)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Nar Undo Krew 50. fordulója

Szörnyek

lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14) démontetű (#15)
homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25)
királygyík (#26) óriás sáska (#27) sakál (#28) gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30)
woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39)
hamupók (#40) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) technokolin (#50) bo-skorpió (#54)
rőtmanó (#55) gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60)
goldugar (#65) vízionár (#66) móleon (#68) evaporőr (#69) vadtroll (#70)
óriás skorpió (#72) garokk (#73) tintacsiga (#74) trollfa (#80) tazunkaróka (#81)
spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) gyilkos sallank (#85) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89)
alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) mosolygó rettenet (#97) téfea magoflux (#98) piromenyét (#99)
szőrös pók (#100) sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104)
nyuhaj karbin (#110) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117)
trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) homokféreg (#121) tetemember (#123) manifesztátor (#124)
útonálló (#130) orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139)
acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141) kardfogú fülemüle (#146) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186)
élőholt quwarg (#202) tormikus egér (#218) pszi elementál (#221) vadász quwarg (#241) manaelementál (#290)
quwarg szabotőr (#301) ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346) liumbe (#349) északi aurach (#350)
halálmadár (#351) dűnekukac (#357) bíbor szulfagor (#358) ryuku gárdista (#360) dombi yeti (#366)
csontlepke (#746) érző szívű dromedár (#753) alattomos manó (#756) Quirov (#975) gigaféreg lárva (#7037)
csupasz gigaféreg (#7038) rücskös gigaféreg (#7039) hegyi szamár (#7168)

Tárgyak

kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5) kőkés (#6)
szöges bunkó (#8) sünmedve tüske (#14) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19)
fúvócső (#20) ormánygőte csont (#21) tüske (#22) víz (#27) ököl (#28)
smirglilevél (#29) smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34)
tűzbokor (#35) fáklya (#36) gumifa (#38) antilopbőr (#48) arany (#50)
mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68)
szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rát-fa (#77) mászókarom (#78) óndarab (#85)
olvasztókemence (#86) bronzpajzs (#89) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93)
bakkura csizma (#96) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101) fémrúd (#104) evaporőr háj (#105)
fabontó (#106) vapár cserje (#109) vapár ág (#110) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113)
kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117) rókafarok (#124)
mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) gyöngymangó bokor (#134)
gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) virág szimbólum (#143) oltár (#146) mocsári penke (#148)
pirkit (#153) mély szakadék (#154) vaskohó (#155) világítótorony (#156) ezüst karkötő (#158)
vassisak (#160) ugh méreg (#166) sziklafészek (#167) sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169)
spiritusz (#170) téfea-agy (#172) nekrofun (#173) harci kalapács (#174) márványtorony (#175)
mínosz-kúp (#178) grifftojás (#179) ezüst gyűrű (#180) mérg. ubuk dobónyíl (#188) aranygyűrű (#193)
gyíkfű csomó (#200) gyíkfű (#201) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) ovimon-bokor (#206)
ovimon-bogyó (#207) óriás lián (#208) szuperkötél (#209) fűszertartó (#210) sáfránypor (#211)
dorony tüdő (#212) smaragd védőgyűrű (#223) orgyilkos tőr (#225) obszidián karkötő (#229) lánckesztyű (#230)
acélpengőke (#231) tüskecsapda (#242) bumeráng (#249) templom (#256) szent kehely (#257)
isteni könnycsepp (#260) gromak páncél (#270) aranytű (#272) szuper dobóháló (#273) szuper hálócsapda (#274)
bíbor erőöv (#291) varázskő (#305) arany papi karkötő (#309) galachmit (#310) borkonyó cserje (#311)
borkonyó bibe (#312) gyógykenőcs (#313) varkaudar csizma (#317) mutáns csont (#331) huhogó bibe (#332)
phua-kúp (#372) fény szentélye (#376) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396)
zafír erőöv (#397) főutca (#399) ház (#400) kígyóbőr öv (#410) aranypikkely (#415)
bányászcsákány (#434) törpe bánya (#435) szent liget (#439) cápaölő tőr (#480) barátság szent tüze (#484)
sörsátor (#486) sárkánytanya (#492) manakristály (#500) pásztorbot (#513) Chara-din monolitja (#534)
sámán erszény (#650) rinóbőr (#651) liumbe hajtás (#655) aurach fog (#657) Morgan kristálya (#659)
nyomkereső talizmán (#671) szulfagor agyar (#677) elf kósza háza (#681) orvosságos zacskó (#682) rinóbőr öv (#685)
ryuku karvédő (#687) ryuku sisak (#688) ryuku mellvért (#689) ryuku kesztyű (#690) ryuku nadrág (#691)
ryuku csizma (#692) ryuku köpeny (#693) manóodú (#698) sötét kámzsa (#699) művészi porolit (#720)
kreiton fókusz (#853) raaba-főzet (#937) varkaudar látógömb (#1107) moa varázsdoboz (#1133) varkaudar pálinka (#1137)
Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169) vark. pecsétgyűrű (#1171) örökkéval.kristálya (#1207) szekérkaraván (#1215)
megbűvölt utazóláda (#1218) jokonbia fa (#1476) jokonbia ág (#1477) varkaudar szimbólum (#1528) ryuku futárcsizma (#1530)
varázskorsó (#1546) saválló fülbevaló (#1552) Métely páncélja (#1562) Krough fejdísze (#1570) grifftoll kesztyű (#1578)
griff nyakék (#1579) tündöklő szobor (#1587) Kalmárok Kémgömbje (#1589) féregíz nyakpánt (#1601) ezüstszelence (#1602)
Aritma ostora (#1605) vérvörös rózsa (#1622) koboldkorona (#1629) krónika (#1725) Brod buzogánya (#1735)

Receptek

főtt étel (#1)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása  
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
EA   mit       darab                  -  eladás boltban
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
EXT                                   -  játékhét visszadátumozási kérelem
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FA   tárgy     kalandozó darab        3  futárpostának átad
FAA  tárgy     [tárgy]   [tárgy]  par*3  futárpostának átad
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FOG  szörny    csapda                 ?  feltételes szörnyelfogás
FM   TVP                              -  feltételes mászás
FNO  képesség  [hányszor]             -  fejl. pont felhasználása
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV  varázslat élőlény                -  feltételes T/V varázslat
FVH  szint                            -  felt. T/V mágia használat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
IM                                   30  imádkozás oltárnál
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
JLK  kód                              5  jelszó kimondása
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfből
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
SZE  szörny                           -  fogoly szörny elengedése
SZK  szörny                          10  szörnykeresés
SZM  szörny                           -  elfogott szörny leölése
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása
TV   varázslat [varázsl] [varázsl]    -  varázslat T/V listába
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás
VE   mit       darab                  -  vásárlás boltban
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása
VTN  varázslat                       35  var. tanulása mestertől
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek