6. forduló, 8. forduló, Calen Randir összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2024. ápr. 21. 13h:53'
EZ A 1066. JÁTÉKHETED, 7. FORDULÓD
1067. játékheted kezdete: ápr. 25.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 11 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4655
SZÁMLA : XXXX

CALEN RANDIR KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [47,101] koordinátán.
Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+25 tvp ). A kinemfogyó tegez termelt 4 nyílvesszőt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+24 életerő.) A monolitok nyomasztó módon csökkentik VP regenerációdat. Minden varázserőd visszatért. (+1 varázspont.)
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

t 38 támadod a 38. szörnyet
FT 38 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy gorombilla! Ezt kerested. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával végigmetszed a gorombilla testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Rövid karddal kilukasztod a gorombilla szőrös karját. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A gorombilla mancsa nem tudott sebet ejteni Rajtad. A gorombilla összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 lapockacsontot. 62 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


m 8 1 mozogsz északra, északkeletre
[47,100] Az erdőt dombvidék váltja fel. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy hóhérbimbót. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy krómkaktuszt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy phua-kúpot. Észreveszel egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Azt látod, hogy egy árnymanó suhanc kőkésével a növényeket tépdesi, vagdossa módszeresen. A brutális rombolásnak már jónéhány bokor és fa áldozatul esett. Ha meg akarod akadályozni az értelmetlen pusztításban, 8 TVP-t kell elköltened (18. jellempróba). Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Észreveszel egy megrongált vaskohót. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 30 pontot kell rákölteni.) Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet találsz. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Dornodon oltárt. Délkeletre nézve látsz egy oltárt. Nyugatra egy mély kút van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy rúnakő van. Elrakod a távcsövet. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy kőevő közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A rövid íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 nyílvessző. Alaposan megsorozod a kőevő karszerű nyúlványát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a kőevő testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a kőevő karszerű nyúlványát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Elhajolsz a kőevő ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a kőevő száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az ásót, szereztél 1 fekete gyöngyöt. 137 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [48,99] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Hmm, csak egy evaporőr. Ettől nincs semmi félnivalód. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a rövid íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 nyílvessző. Több lövedéked átfúrja az evaporőr bal oldalát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával alaposan megvágod az evaporőr testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod az evaporőr testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Az evaporőr elhibázza az ütést csápjával. Az evaporőr összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 146 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rát-fát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Dornodon híveié. Egy bokor tövében apró bakkura-porontyokat pillantasz meg! Mellettük hever az anyjuk, megnyúzva. Szerencsétlen apróságok! Nyilván az éhhalál vár rájuk. Ha gyűjtesz nekik némi ennivalót, 30 TVP-t kell elköltened (10. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Messze keletre látsz egy mély kutat. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északnyugatra egy oltár van. Északra egy mély kút van. Elteszed a látcsövet. Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [20 pontot használtál fel, van még 137.]

kt 69 1 elkészíted a 69. tárgyat (1 darabot)
A mászókarmokat a kezedre rakva, felmászol a fára. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (mászás: 1. szint). (ld. enc.) Begyűjtöttél 1 szárnyas hernyót. [10 pontot használtál fel, van még 127.]

kt 69 1 elkészíted a 69. tárgyat (1 darabot)
Felhasználva a mászókarmokat, felmászol. Begyűjtöttél 1 szárnyas hernyót. [10 pontot használtál fel, van még 117.]

kt 69 1 elkészíted a 69. tárgyat (1 darabot)
A mászókarmokat a kezedre rakva, felmászol a fára. Begyűjtöttél 1 szárnyas hernyót. [10 pontot használtál fel, van még 107.]

kt 69 1 elkészíted a 69. tárgyat (1 darabot)
Felhasználva a mászókarmokat, felmászol. Begyűjtöttél 1 szárnyas hernyót. [10 pontot használtál fel, van még 97.]

kt 69 1 elkészíted a 69. tárgyat (1 darabot)
Felhasználva a mászókarmokat, felmászol. Begyűjtöttél 1 szárnyas hernyót. [10 pontot használtál fel, van még 87.]

m 6 mozogsz nyugatra
[47,99] Síkság, továbbra is csak síkság. Ananászvirág illatát hozza a szél. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy kavadu. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Marokra fogva a mandibulakaszát ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával egy hatalmas csapással felmetszed a kavadu jobb oldalát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy irtózatos ütéssel felvágod a kavadu fejét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Csőrével a kavadu nem tudott megsebezni. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 kavadu lebenyt. 20 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Raia rúnaköve. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy tűzbokrot. Utad során felfedezel egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Sűrű, sárga füst száll az ég felé. Közelebbről látod, hogy egy nagy tűzrakáson valaki fehér bogyókat éget. A tűzhely mellett egy árnymanó és egy kobudera holtteste fekszik. Nem kell sok hozzá, hogy megértsd, mi történt - az árnymanó gonoszkodás céljából gramák bogyót kezdett égetni. A mérgező füsttől a humanoidok csak köhögni kezdenek, de a madarak, kisebb emlősök és más apró állatok tömegével pusztulnak el a környéken. Ismét egy példája az értelmetlen gonoszkodásnak. A kobudera megpróbálta megakadályozni, és a harcban mindketten elpusztultak. A tűz mellett még nagy kupac felhasználatlan gramák bogyó áll. Ahhoz, hogy a tüzet eloltsd, és a bogyókat megsemmisítsd, 20 TVP-t kell elköltened (14. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északkeletre látsz egy mély kutat. Délre nézve látsz egy phua-kúpot. Délnyugatra egy mély kút van. Nyugatra egy Chara-din monolitja van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy oltár van. Elteszed a látcsövet. [10 pontot használtál fel, van még 77.]

kt 36 3 elkészíted a 36. tárgyat (3 darabot)
Begyűjtöttél 3 fáklyát. [9 pontot használtál fel, van még 68.]

m 7 5 6 mozogsz északnyugatra, délnyugatra, nyugatra
[46,98] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. A feléd közeledő kőevő mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a rövid íjjal. Elrepül 2 nyílvessző. Pár lövedéked átjárja a kőevő testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával kilukasztod a kőevő kőtestét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Rövid karddal kilukasztod a kőevő kőtestét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A kőevő csapása csak a levegőt találja. A kőevő szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az ásót, szereztél 1 fekete gyöngyöt. 137 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Elenios, a mindenható isten. Legyél te is a papja! (gkar3064) " Látsz egy Chara-din monolitját. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Találsz egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Egy árnymanó gyereket látsz, ahogy egy fa gyökere alatt keres valamit. A legszebb és vadonatúj golyója gurult be a gyökér alá, és nem éri el. A te kezed viszont biztosan elég hosszú lenne. Ez a segítség nem kerül TVP-be (23. jellempróba). Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt vaskohót. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy oltárt. Délre egy Chara-din monolitja van. Délnyugatra egy oltár van. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy mély kút van. Elrakod a távcsövet. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy gyilkos tetű. {védettsége: 8 szúró, 8 vágó, 8 ütő ellen.} Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

A közelharc előtt még megeresztesz a rövid íjjal néhány lövedéket. Elrepül 2 nyílvessző. Pár lövedéked átjárja a gyilkos tetű kitinpáncélját. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a gyilkos tetű testét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a gyilkos tetű szőrös potrohát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Mosolyogva kidobod a nevetséges tintacsiga trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes gyilkos tetű trófeát. 315 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Kicsit régi (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre.

(Továbbmész...) [45,99] Lakott területre érkeztél. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Egy útonálló közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A rövid íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 nyílvessző. Lövedékeiddel perforálod az útonálló bal lábát. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rohansz. Mandibulakaszával alaposan megvágod az útonálló jobb lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy irtózatos ütéssel felvágod az útonálló testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az útonálló csapása csak a levegőt találja. Véres nyál csordul ki az útonálló száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. 111 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [44,99] Folytatod sétádat a házak közt. Hatodik érzéked veszélyt jelez. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy útonálló. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Megveted a lábad, és a rövid íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 2 nyílvessző. Alaposan megsorozod az útonálló bal lábát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Meglengetve a mandibulakaszát ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával egy hatalmas csapással felmetszed az útonálló bal oldalát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Rövid karddal kilukasztod az útonálló testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Könnyedén félreszökkensz az útonálló csapása elől. Véres nyál csordul ki az útonálló száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. 111 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " A Homály Dalnokai KT valahol máshol alakult meg. " Eszel valamit. (-1 kaja.) Egy nem túl hivalkodó, de mégis tiszteletet parancsoló, zömök épületet látsz. A homlokzatára egy vaskesztyűs kézben tartott mérleget festettek, a hivatásos fejvadászok jelképét. (757. épület.)
[30 pontot használtál fel, van még 38.]

be 757 bemész a 757. épületbe
Belépsz az ajtón, amely mögötti szobában egy mogorva gnóm ül egy óriási íróasztal mögött.
- Ismét nálunk, remek - mondja a gnóm. Átadod neki a koponyagyűrűt, mire ő azt válaszolja: - Nagyszerűen végezte a feladatot, íme a jutalma. [62 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 50 arany.]
Megkérdi, hogy volna-e kedved még egy megbízatást elvállalni? Mondod, hogy részedről semmi akadálya. A gnóm elmondja hogy a következő célpont, egy Féktelen Fantom nevű alakváltó nő, aki szintén az Újnyugat tagja, és valahol Qvill közelében látták legutóbb. Az ő gyűrűjét kell most elhoznod a jutalomért.
Biccentesz a gnómnak, majd elhagyod az irodát. [5 pontot használtál fel, van még 33.]

m 8 mozogsz északra
[44,98] Továbbmész a város utcáján.

Egy magából tiszta vizet előköpő, szépen megmunkált szökőkút van itt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy sörsátrat. Találsz egy nagyobb monolitot. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Leah hithű követője! Állj közénk, az egyesült ÖRDÖGI KÖR-be. TOUR-MIX. " A következő épületeket látod: egy városháza (Gatin) (540. épület.), egy vegyesbolt (541. épület.), egy fegyverbolt (542. épület.) és egy fogadó a Vak Orgoróhoz. (609. épület.).
Összefutsz Vidám Gorkával. Fairlight híve. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy kígyóbőr kesztyűt, egy örökkéval. rubinját és egy villám szimbólumot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Felszerelését egy sörényes ubuk trófea, egy gyilkos tetű trófea és egy varkaudar kölyök trófea ékesíti. Jobb kezében egy varkaudar lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy rövid íj. {max. életpontja: 141.}
Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Egyszercsak megpillantod egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű kobudera férfi táborát. A bőre világosabb az átlagosnál. Raia követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy nap szimbólumot, egy tankány karmot és egy vassisakot visel. Ruházatát egy ork sámán trófea, egy vérszomjas csüldő trófea és egy mutáns pók trófea teszi egyedivé. Bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: fehér, jelezve, hogy jó. Rögtön látod, hogy senki és semmi vagy az ő hatalmához képest. Semmi esélyed sem lenne harcban. Nagy ívben elkerülöd a táborhelyét, mielőtt még felfigyelne rád.
Egyszercsak megpillantod egy fekete, tüsi hajú, szürke szemű, harcsabajszos troll férfi táborát. Bőre színe zöld. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy kígyóbőr kesztyűt és egy koponya szimbólumot visel. Felszerelését egy alpesi tehén trófea, egy agglomerátor trófea és egy sörényes ubuk trófea színesíti. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Rögtön látod, hogy senki és semmi vagy az ő hatalmához képest. Semmi esélyed sem lenne harcban. Vigyázva elkerülöd a veszélyes kalandozó táborhelyét.
A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Figyelem! Nagyszabású árverés rendeztetik, melyen minden szabad erdauini kalandozó részt vehet! Részletek a városházákon és a helytartói hivatalokban [BE <épület> 1]. Krapixlon Ottomár, pénzügyminiszter. " [10 pontot használtál fel, van még 23.]

ea 4 3 eladod a 4. tárgyat 3
Egyetlen bolt sincs itt, amely azt a tárgyat megvenné. [0 pontot használtál fel, van még 23.]

ea 8 1 eladod a 8. tárgyat 1
Eladtál 1 szöges bunkót. 10 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 23.]

ea 33 10 eladod a 33. tárgyat 10
Eladtál 10 lapockacsontot. 40 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 23.]

ea 128 6 eladod a 128. tárgyat 6
Eladtál 6 sallank karmot. 12 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 23.]

ea 15 1 eladod a 15. tárgyat 1
Eladtál 1 vadász tatu bőrt. 1 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 23.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[45,97] Továbbra is síkságon vagy.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt oltárt. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy Chara-din monolitját. Egy hegyes fülű, zöld bőrű apró fickót pillantasz meg, két nagy kő közé szorítva. - Segíts, kérlek! - rimánkodik. - gaz Baar-orkok raktak ide, és hamarosan visszajönnek értem, hogy megegyenek! - Ahhoz, hogy a köveket félretold, és a lényt kiszabadítsd, 14 TVP-t kell elköltened (17. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Messze északkeletre látsz egy oltárt. Keletre nézve látsz egy mély kutat. Délkeletre egy Chara-din monolitja van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...)
Sajnos ebben a körben már többet nem léphetsz. [10 pontot használtál fel, van még 13.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 13 pontért
Elmélyedsz, ősi filozófiai dilemmákon és hasonlókon elmélkedve. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. [Még 67 TVP-t kell elköltened.] [13 pontot használtál fel, van még 0.]

szk 74 keresed a 74. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy tintacsigát. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: h 2107 0 0 használod a 2107. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még -5.]
Keresel egy magaslatot, ahonnét beláthatod az egész környéket. A következő koordinátákon látsz termik fészket: (48,95) (45,96) (48,94) (44,96) (48,96) Ezeket érdemes lesz a következő fordulóban felkeresned, mert később esélyes, hogy a bábok kikelnek!
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól ügyes túlélő helyett vakmerő kalandor. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +6 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Most, hogy már valamennyire megismerted a különböző terepfajták adta lehetőséget, kitalálod, hogy hogyan rejthetnél el tárgyakat, és hogyan találhatnád meg a mások által elrejtetteket. (ld. enc.)
Ebben a körben -5 pontod maradt, ebből a következő körre -5 pontot vihetsz át. Kapsz még 139 pontot. A következő körben tehát 134 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MÁSZÁS
Amikor fel akarsz mászni valamilyen meredek, nehezen megközelíthető helyre, akkor van szükséged erre a speciális képességre. A mászás képesség, ellentétben a legtöbb egyéb szaktudással, nem a siker esélyét határozza meg, hanem a siker lehetőségét. Minél jobban tudsz mászni, annál nehezebben megmászható helyekre tudsz bejutni. Minden ilyen helyre meg van adva, legalább mekkora mászás szükséges az akadály leküzdéséhez: ha Te nem rendelkezel ilyennel, a dolog semmiképp sem fog sikerülni, ellentétben pl. a zárnyitással, ahol többször is próbálkozhatsz.

TÁRGYAK ELREJTÉSE
Ha eldobsz egy tárgyat valahol a szabadban, akkor minden arrajáró kalandozónak és szörnynek van esélye rá, hogy megtalálja. Ha viszont alaposan elrejted, akkor szinte bizonyosan csak az fogja megtalálni, aki tudja, hol van. Ehhez egy tetszőleges kétjegyű "számkódot" kell megadnod a D parancs harmadik paramétereként. (Az első számjegy ne legyen 0, tehát ne írj 08-at.) Ez jelképezi a rejtekhelyet. Pl. D 6 1 38 elrejt egy kőkést az adott helyszínen. Az így elrejtett tárgyat egy másik játékos az FV (felvesz) paranccsal gyűjtheti be. Paraméterei megegyeznek a dob parancséval: először a tárgy sorszámát, majd a mennyiséget, végül a rejtőkódot kell megadni. Az imént elrejtett kőkést tehát a FV 6 1 38 paranccsal lehet megtalálni és felszedni. Mivel a kódot Te találod ki, valószínűtlen, hogy az így elrejtett tárgyat valaki megtalálja, hacsak nem úgy, hogy módszeresen átkutatja az adott mezőt. Egy mezőn, egy kódra maximum 255 darab tárgy rejthető el ugyanabból a fajtából. Ez a parancs 4 pontba kerül. Ha a D parancsnak van 3. paramétere, akkor nem 0, hanem 6 TVP-be kerül. Egy mezőn maximum 8 különböző fajta tárgyat lehet eldobni/elrejteni. Ha valaki simán eldob egy tárgyat, 60% esély van rá, hogy örökre elveszett (pl. elvitte egy szörny). Egyébként minden alkalommal, amikor egy játékos az adott mezőre lép, van 10% esélye rá, hogy belebotlik, és automatikusan felszedi. A KUT (kutatás) paranccsal ez az esély növelhető. Paramétere, hogy hány TVP-t költesz a kutatásra. Ez a parancs alaposan átkutatja azt a mezőt, ahol állsz, eldobott és elrejtett tárgyak után, minél több TVP-t költesz, annál alaposabban. Maximum 50 TVP-t költhetsz rá. Előfordulhat, hogy nem akarod nyakra-főre gyűjtögetni a mások által elhajigált szemetet. A feltételes gyűjtés (GYJ) paranccsal megadhatod, hogy mit akarsz összeszedni, és mit nem. Három paramétere van. Az első egy olyan tárgy sorszáma lehet, amely nálad van. Ez azt jelenti, hogy ebből a tárgyból már nem akarsz többet felszedni. Ilyenkor a tárgy száma mellett egy ">" jel jelenik meg. Ha újból kiadod ezt a parancsot, vagy már nincs nálad egy ilyen tárgy, akkor ez a korlátozás törlődik. Ha csak a 2. vagy 3. paramétert kívánod változtatni, ide 0-t írj. A második paraméter egy megterheltség korlátozás. Ha a tárgy felvételével a megterheltséged e fölé a százalék fölé emelkedne, nem veszed fel. 300-at írj ide ha nem félsz a túlterheltségtől. A harmadik paraméter egy érték-korlát: ezentúl csak az ennél értékesebb tárgyakat fogod felvenni. Az érték aranyban van megadva (ami most talán még nem sokat jelent). Ha nem akarsz korlátozást, ide -1-et írj (ugyanis a 0 olyan, mintha nem írtál volna semmit, vagyis nem változtatnád), ha nem akarsz minden szemetet (botot, bunkót, stb.) felszedni, 1-t. Pl. Van két vizestömlő nálad. GYJ 3 90 2 hatására nem fogsz újabb vizestömlőket felvenni, és nem veszel föl olyan tárgyakat, amelyek a megterheltségedet 90% fölé vinnék, vagy értékük 2 aranynál kevesebb. GYJ 4 hatására nem veszel fel több botot. Megjegyzés: A GYJ parancs a KUT parancs működését befolyásolja, valamint azt, hogy mit veszel el egy leölt, tárgyakkal rendelkező ellenféltől. Szörnykomponens-kinyerésnél, ládák felnyitásánál, a KT és FV parancsnál nincs befolyása. A GYJ harmadikként megadott érték-paraméter még egy dologra jó: szabályozza lopásnál, hogy mennyire értékes cuccok közül próbálsz válogatni.

KARAKTERLAP

Calen Randir, egy hosszú ezüsthajú, szürke szemű elf férfi vagy. Bőröd színe zöld. Ez a 7. fordulód.

Erő: 10 (15) Szint: 8 Merészség: 7/5 Magasság: 142 cm
IQ: 17 (19) Támadás: 13 Agresszió: 3 Testsúly: 41 kg
Ügyesség: 18 (21) Védekezés: 24 Menekülés: 30 % Életkor: 142/142 év
Egészség: 10 (12) Életpont: 143/137 Jellem: semleges Tul. pont: 3
Szerencse: 13 (18) Varázspont: 50/50 Pénz: 113 arany Kép. pont: 7
Eddig összesen 62 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 101 TP-t kaptál. Jelenleg 4 805 TP-d van. A következő szinthez még 2 195 TP szükséges. Trófeáid: gyilkos tetű, agglomerátor.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 7 (+1) lőfegyverek: 3 (+1)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); nyílvessző (#108) (3 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
45,97 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 53

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1356 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 6 (+1) 3. mászás: 1 (+1)
4. csapdakészítés: 3 5. gyógyítás: 1 6. szörnyismeret: 1
7. vadászat: 4 8. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
tazunkaróka (#81) (csak egyszer)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

Összsúly: 69.70 kg Megterheltség: 69%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 99 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 kaja (#2) 1 koponya gyűrű (#1733) 9 lapockacsont (#33)
4 nyílvessző (#108) 6 sallank karom (#128) 1 szöges bunkó (#8)
1 vadász tatu bőr (#15)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
113 arany (#50) 1 evaporőr háj (#105) 3 fáklya (#36)
2 fekete gyöngy (#99) 1 kavadu lebeny (#24) 5 szárnyas hernyó (#69)
33 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

43 44 45 46 47 48 49
96
97
98
99
100
101
102
(44,98) városháza (Gatin) (#540), vegyesbolt (#541), fegyverbolt (#542), fogadó # (#609), szökőkút, sörsátor (#486), nagyobb monolit (#2783), Vidám Gorka (6109. kalandozó), egy kobudera férfi, egy troll férfi
(44,99) útonálló (#130), fejvadászház (#757)
(45,97) oltár, Chara-din monolitja (#534), 17. jellempróba
(45,99) oltár, útonálló (#130)
(46,98) kőevők (#62), Chara-din monolitja (#534), oltár, olvasztókemence (#86), 23. jellempróba, vaskohó (#155), gyilkos tetű (#116)
(47,99) kavadu (#19), Raia rúnaköve, tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), oltár, 14. jellempróba
(47,100) hóhérbimbó (#132, belőle készíthető: #133), krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), phua-kúp (#372), oltár, 18. jellempróba, tavacska, vaskohó (#155), érclelőhely, kőevő (#62)
(47,101) gorombillák (#38)
(48,99) evaporőr (#69), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Dornodon oltár, 10. jellempróba

Üzenet küldése a karakternek