53. forduló, 55. forduló, Run Keledor összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. jún. 20. 9h:14'
EZ A 1107. JÁTÉKHETED, 54. FORDULÓD
1108. játékheted kezdete: jún. 22.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4367

RUN KELEDOR KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
23 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [15,101] koordinátán.
Legrosszabb lidérces álmaid válnak valóra, amikor az éjszaka közepén a sűrűből egy hatalmas, négylábú, prüszkölő szörnyeteg ront elő majomszerű visítást hallatva. Nagy kő esik le a szívedről, amikor konstatálod, hogy csak a Trikornis Futárposta két alkalmazottja érkezett meg lóhalálában egy csomagot hozva. Bal Dahin csomagja, a következőt találod benne: 1 tépett lobogót.
A krónikából levont következtetések révén nem csinálsz hiábavaló tevékenységeket (+5 tvp ). Egy sziklás vidéken bandukolsz, amikor csata zajára leszel figyelmes. Kíváncsian a hang irányába futsz, ahol észreveszed, hogy egy hatalmas, pikkelyes bőrű rémség harcol egy nála jóval kisebb alakkal. Közelebb haladva észreveszed, hogy egy több sebből vérző törpe hadakozik vitézen a démonnal, de már nem bírja sokáig. A vörös szemű szörny hatalmas csapást mér a törpére, akit az ütés ereje messzire repít. A monstrum diadalmasan üvölteni kezd és megindul a törpe felé, hogy kivégezze. A kis alak feltérdel, ujjait a földbe mélyeszti, és számodra hallhatatlanul mormolni kezd valamit. Kisvártatva váratlan dolog történik. Hatalmas robajjal egy láthatatlan erő lesújt a démonra, a földre taszítva azt. Páncélja lerobban testéről újabb sebeket okozva ezzel neki. A csontrepesztő csapásnak még ő sem tudott ellenállni. Összetört testtel fekszik a földön a halál küszöbén. A törpe még mindig zihálva térdel, és a nyakában lévő Tharr szimbólumot markolja vérző tenyerében. Ahogy felnéz rád, észreveszed a páncéljára festett jelet: egy izzó magmából előtörő gránit monolitot ábrázol. A vízió lassan foszlik csak szét, talán csak álom volt az egész?
Minden varázserőd visszatért. (+6 varázspont.) [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Elmormoltad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 223.]

v 27 elmormolod a 27. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Energia árad testedbe. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a harmadik szem varázslatot! Működésbe lép a rejtett tárgyakat érzékelő varázslat. [-12 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 218.]

h 233 10 használod a 233. tárgyat
Furulyázni kezdesz. Primitív dallamot próbálgatsz, és sikerül is néhány hibával végigjátszani! [10 pontot használtál fel, van még 208.]

f 273 kísérletezel a 273. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Eltelik egy óra... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz szuper hálócsapdát. (ld. enc.) 81 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 198.]

f 103 kísérletezel a 103. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Vadul gondolkozol... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy hebrencs csapdát. (ld. enc.) 103 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 188.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[15,100] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. A földön egy fekvő ember férfit pillantasz meg. Mellkasán komoly seb tátong, egy kettétört bot hever mellette. Ha segítesz neki, és bekötözöd, 16 TVP-t kell elköltened (20. jellempróba). Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Hmm, csak egy sünmedve. Ettől nincs semmi félnivalód. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Marokra fogva a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a sünmedve tüskés hátát. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a sünmedve bal karját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny mancsával apró sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A sünmedve feléd harap, de sikertelenül. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sünmedve tüskét. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Ez nem lehet más, mint egy láplidérc. Amikor elhal a zaj, előmászol.

(Továbbmész...) [15,99] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy sakál lehet. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Marokra fogva a csontszuronyt a másikra rontasz. Csontszuronnyal teljesen átdöföd a sakál bal hátsó lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átdöföd a sakál testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sakál, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy mély kutat. Ágak ropogására leszel figyelmes. Egy hatalmas, morgó tigroszlán üldöz egy kedves kis cicát. A közöttük lévő távolság egyre csökken. Ahhoz, hogy megmentsd a cicát, nem kell TVP-t elköltened (26. jellempróba). Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [15,98] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy púpos burástya nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a púpos burástya testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Csontkéssel épp hogy megszúrod a púpos burástya bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A púpos burástya csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Fájdalmat érzel, mintha valami a testedbe hatolt volna. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a púpos burástya jobb karját. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a púpos burástya zselés testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A púpos burástya feléd sújt csáprágóival, de mellé! A púpos burástya farkával megérint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A púpos burástya most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 246 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 54, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Az első ellenfél egy csontváz. (ld. enc.)

Marokra fogva a szöges bunkót a másikra támadsz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a csontváz fejét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A csontváz karma a fejed mellett suhan el! A csontváz most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Ez nem lehet más, mint egy szintszívó. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mákrózsa bokrot. [30 pontot használtál fel, van még 158.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[15,97] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő kavadu nem jelenthet komoly veszélyt. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Elszántan ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a kavadu hosszú nyakát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a kavadu testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A kavadu feléd csap csőrével, de sikertelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kavadu lebenyt. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Ismét melléd szegődött a szerencse. Picit később kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elől bújtál el. Ráismersz a távolodóra. Egy láplidérc. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy tűzbokrot. Látsz egy oltárt. Sheran hívői építették. Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy evaporőr lehet. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt a másikra rontasz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod az evaporőr gumiszerű szenzorát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod az evaporőr gumiszerű szenzorát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az evaporőr csápol, de mindhiába. Csontszuronnyal eltalálod az evaporőr testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted az evaporőr testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (3 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Véres nyál csordul ki az evaporőr száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. (ld. enc.) 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Furcsa érzésed van a homlokod irányából - a harmadik szem itt egy KUT parancsot javasol. Oppsz, itt járt már valaki! Nem valami friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [15,96] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Hmm, csak egy lila brekk. Ettől nincs semmi félnivalód. Itt csata lesz.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Elszántan ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal teljesen átdöföd a lila brekk testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átdöföd a lila brekk puha hasát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A lila brekk feléd harap, de sikertelenül. A lila brekk még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy élőholt mágus. Amikor elhal a zaj, előmászol. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mákrózsa bokrot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Fairlight hívői építették. Egy kisebb domb tetején egy póznát pillantasz meg, amelyhez egy öregember van kikötözve. Valamilyen gonosz teremtmény lassú halálra ítélte a szerencsétlent a tűző napon. Ahhoz, hogy kiszabadítsd, 8 TVP-re és egy kőkésre van szükséged (8. jellempróba). Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [15,95] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Hirtelen mozogni kezd a föld! Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy gátvakond közeledik. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Elszántan a másikra rohansz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a gátvakond fejét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a gátvakond szőrös testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a gátvakond meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Egy csontlepke áll veled szemben.

Marokra fogva a szöges bunkót a másikra ugrasz. Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd a csontlepke bal vállát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A csontlepke megharapdálja a bal lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A csontlepke összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Akár iskolát is nyithatnál, úgy megy a rejtőzés. A végén persze győz a kíváncsiság. Ez nem lehet más, mint egy óriás csontváz. (ld. enc.) A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy xantusz-kaktuszt. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek északra.
Találkozol egy hosszú ősz hajú, félszemű mutáns férfival. (ld. enc.) Bőre teljesen fehér! Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát tart. Tisztán érzed auráját: semleges, mint a Tiéd.
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Yaztromo. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
[30 pontot használtál fel, van még 128.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[15,94] Dombos terepre érkeztél.

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Elsőnek egy élőholt mirg száll szembe veled. (ld. enc.)

Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az élőholt mirg tollas testét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Csontkéssel megkarcolod az élőholt mirg testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad az élőholt mirg csőrével. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd az élőholt mirg tollas testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 172 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

A következő ellenfél egy csontváz.

Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a csontváz bal lábát. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a csontváz meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 2 gyógykenőcsöt. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 7 (limit: 775), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 700.
Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Sheran híveié. Felfedeztél egy olvasztókemencét. Egy bokor tövében apró bakkura-porontyokat pillantasz meg! Mellettük hever az anyjuk, megnyúzva. Szerencsétlen apróságok! Nyilván az éhhalál vár rájuk. Ha gyűjtesz nekik némi ennivalót, 30 TVP-t kell elköltened (10. jellempróba). Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) Halvány bizsergést érzel a homlokod tájáról - a harmadik szem rejtett tárgyat jelez. Egy szürke, kőből épült házikót pillantasz meg. Kéményéből barátságosan kígyózik felfelé a füst. Közelebb érve, látod, hogy a bejárat egy vasalt tölgyfaajtó, rajta kopogtatóval. (506. épület.)
Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nagyon régi (kb. 3 hetes) mutáns nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [15,93] A dombságot elhagyod, bozótos terepen vagy. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt.

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Elsőnek egy csontváz száll szembe veled.

Marokra fogva a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a csontváz testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A csontváz karma a fejed mellett suhan el! Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Ez nem lehet más, mint egy sírlidérc. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Zszszs, zszszs, jelzi a harmadik szem. Rejtett tárgyat jelez! [20 pontot használtál fel, van még 108.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Alaposan körbevizsgálódsz. A felderítés meghozza eredményét. Egy jól eldugott helyen találsz 2 fáklyát. Magadhoz veszed őket. [20 pontot használtál fel, van még 88.]

gyk 6 50 gyakorolsz a 6. tárggyal 50 pontért
Fürgén ugrándozva, tökéletesen koreografált csatát vívsz egy képzeletbeli ellenféllel. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).

[50 pontot használtál fel, van még 38.]

* 1. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még 37.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 3 7 fejleszted a 3. tulajdonságodat 7 pontért
Bukfencezel, cigánykereket hánysz, egyensúlyozol, hogy az ügyességedet fejleszd. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az ügyességed komolyan megnőjön. [Még 51 TVP-t kell elköltened.] [7 pontot használtál fel, van még 30.]
Szemed csillog, ahogy az emberi elmével, a végtelen univerzummal és a létezés bonyolultságával kapcsolatos dolgokon gondolkozol. Hamarosan valami ISZONYÚAN jó dolog tárul fel előtted végtelen mélységeiben! Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Valami mozgolódik a hasadban. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel táborhelyet keresel. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól vakmerő kalandor helyett életképes felfedező. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +6 max. varázspont, +6 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Elmúlt a harmadik szem hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 194 pontot. A következő körben tehát 224 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TÉPETT LOBOGÓ (1864. TÁRGY)
Nem is hinnéd, hogy ez a csaták viharától tépett, vérfoltokkal tarkított zászló - hagyományosan sohasem mossák le róla a tesvérek vérét - milyen értéket, milyen fontos jelképet képvisel egy veterán Kompániás számára. A Szabad Kompánia kezdetétől velük van, diadalmasan lobogva látta győzelmeiket és porban-sárban vonszolták maguk után egy-egy vereséget követő visszavonuláskor. Lengett már büszke várak, sebesen sikló hajók felett, de ugyanígy volt már rongyos sátor oszlopán, vagy egy huzatos barlangnyílás előtt. Ha felnézel rá, felrémlik előtted a Szabad Kompánia múltja, az előtted élt testvérek képe. "Ezer test, egyetlen szív" - állítólag ez van ráhímezve, ám az ősi írásjeleket kevesen tudják ma megérteni. Része annak a (már-már misztikus) köteléknek, ami a bajtársakat fűzi össze. A testvérek az egymáshoz tartozásból merítik hatalmunkat és erejüket, miért ne tehetnéd ezt most meg Te is? Elég, ha csak kitűzöd a lobogót felszerelésedre és a lobogó varázsát azonnal érezni fogod, harci kedved azonnal megnő, támadásaid pontosabbak, csapásaid erősebbek lesznek! Vigyázz rá nagyon, egy hihetetlen kincset tartasz a kezedben! (Megjegyzés: A lobogót a Szabad Kompánia tagjai készíthetik el KT 1864 paranccsal egy bot és 10 tinta felhasználásával (szövet automatikusan van nálad) és egy aranytű segítségével 10 TVP-ért.)

SZUPER HÁLÓCSAPDA (274. SZÖRNYCSAPDA)
A kiváló minőségű szuper dobóhálót egy szörnyre dobva könnyedén foglyul ejtheted, ha a szörny aránylag kicsi. Ha a FOG <szörny> 274 parancs teljesül, vagyis megpillantod a keresett szörnyet, és a birtokodban van egy szuper dobóháló, megpróbálod rádobni. Mindenfajta tereptípuson alkalmazható, és csak nagyon ritkán fordul elő, hogy a szörny széttépi a hálót, ellentétben a sima kötélből készített dobóhálóval. A szuper dobóháló nem működik különösen nagy lények (3 méter vagy nagyobb) ill. különlegesen erős lények ellen. A használat 8 TVP-be kerül.

HEBRENCS CSAPDA (147. TÁRGY)
Ha a hebrencs állkapcsot két drótszőrrel rögzíted, majd egy rugalmas magszimbelet kötsz rá, és kifeszíted, egy ugrásra kész szerkezetet kapsz, amely érintésre összecsapódik, akárcsak az egérfogó! Ezt a szuper csapdát a KT 147 paranccsal készítheted el a fenti komponensekből, 16 pontért. Ha akarod, táborozás előtt kikészítheted a H 147 paranccsal, 3 pontért. így némileg védve leszel azoktól a tolvajoktól, akik esetleg táborozás közben lopni próbálnak tőled - 2d4 életpontot sebez azon, aki belelép (és természetesen te is felfigyelsz a próbálkozására).

CSONTVÁZ (48. SZÖRNY)
Gonosz papok és nekromanták sötét mágia segítségével képesek a holtakat animálni, szolgálatukra kényszeríteni. A több száz éve halott harcosokból persze csak csontjaik maradnak meg. Egy ilyen animált csontváz meglepően hatékony harcos: fegyverét aránylag fürgén forgatja, és a vékony, kevés felületet tartalmazó csontos alkat ellen nem sokat érnek a vágó- és szúrófegyverek. Ezért, valamint némiképp esztétikusabb (értsd kevésbé büdös) voltuk miatt valamivel kedveltebb szolgák, mint a zombik.

SZINTSZÍVÓ (96. SZÖRNY)
A mocsarak dögletes bűzű párája mögött néha egy-egy árny suhan el: fekete, baljóslatú árnyék. Általában ez csak a képzelet játéka, de néha, igen néha, a túlvilág egyik borzalmas szörnyszülöttét láthatod ilyenkor, amint nem evilági étek után kutat. Az ilyen iszonyatos, sötét lények egyike a szintszívó. Ez a fekete felhőre emlékeztető, alaktalan plazmaszerű lény egyszerre létezik ebben a világban és a halál hideg és kietlen földjén. Érintése elszívja az életerődet, tested lassan kihűl. Még a legbátrabb kalandozók is rettegve menekülnek előle. [Megjegyzés: a szintszívó elől mindig el fogsz bújni, még akkor is, ha 10-re állítod a merészségedet, ugyanis a szintszívó érintése - mint a neve is mutatja - eggyel csökkenti a SZINTEDET akkor, ha nem dobod meg a haláltámadás elleni mentődobást. A szint csökkenésekor mindazon tulajdonságok csökkennek, amelyek szintlépéskor nőttek! Az egyetlen mód, hogy egy szintszívót megtámadj, hogy feltételes támadást adsz ki rá.]

EVAPORŐR HÁJ (105. TÁRGY)
Igen, ez az, amiről annak idején a nagyapád beszélt! A fura evaporőr háját lenyúzva, egy tökéletesen szigetelő bőrdarabhoz jutsz. Ha ebből vizestömlőt akarsz csinálni, akkor a KT 3 parancsot kell kiadnod, 20 pontért (nincs szükség ezúttal F parancsra).

ÓRIÁS CSONTVÁZ (176. SZÖRNY)
Az óriás csontváz közel négy méteres, minden bizonnyal egy hatalmas humanoid csontváza. Szúró és vágó fegyverekkel szinte lehetetlen komolyan megsebezni, emellett vörösen izzó szemeiből képes félelem-sugarakat lőni és öklének egyetlen csapásával összetörheti pajzsodat, sisakodat vagy balkezes fegyveredet. Azért nem legyőzhetetlen...

MUTÁNS (9. FAJ)
A mutáns egy speciális faj, amely Ghalla két őshonos (de egymástól különböző) fajának gyermekeként jöhet létre. A felnőtt mutáns mintegy két méter magas, bőrét apró, hatszög alakú pikkelyek borítják, szemei hatalmasak, homlokából két apró szarv mered előre. Vannak köztük borzalmasan erősek és gyenge nyápicok, különösen intelligensek és rettenetesen buták, félelmetesen fürgék és hihetetlenül suták - attól függően, hogy milyen képességeket örököltek a szülőktől. Nagyon tanulékonyak, különösen fogékonyak a pszi iránt. A mutánsok, Ghalla vad és torz világának szülöttei különösen járatosak a szörnykeresésben, csapdakészítésben, szörnyidomításban és a misztikus pszi képesség használatában (e képességeik az átlagosnál jóval gyorsabban fejlődnek). A mutánsok nagyon hamar ivaréretté válnak: egy évvel önálló életük megkezdése után már képesek teherbe esni.

ÉLŐHOLT MIRG (135. SZÖRNY)
Az élőholt mirgek a természet megcsúfolását jelentik. Ezeket az aránylag békés, csak fészküket védelmező madarakat a varkaudar mágusok gonosz, lélektelen szolgálókká változtatták haláluk után. Az élőholt mirg félelmetes látványt nyújt, ahogy imbolygó, végtelenül vézna testével közelít - a csontokra közvetlenül a megsárgult bőr tapad, amelyet itt-ott még mindig tollak borítanak. Az üres szemgödrökből vörösen izzó szempár tekint vissza. Az élőholt mirg immúnis a méregre és a mentális varázslatokra, a hideg támadások pedig kevesebbet sebeznek rajtuk. Leghatékonyabb ellenük az ütőfegyver.

GYÓGYKENŐCS (313. TÁRGY)
Egyike a legegyszerűbben elkészíthető varázsfőzeteknek a gyógykenőcs. Nincs semmi másra szükség, csak a Varázsital Főzése varázslatra, egy adag borkonyó bibére, egy szárnyas hernyóra, 5 csepp vízre és néhány gyógyfűre, amely kizárólag erdőben található meg (ezért a főzet csak erdőben készíthető el). A KT 313 parancs kiadásakor 5 TVP-ért a megfelelő mágikus szertartások során elkészíted a gyógykenőcsöt. A gyógykenőcsöt a H 313 paranccsal használod, 0 TVP-ért. A kenőcsöt a sebeidre kenve, a fájdalom rögvest csökken: 80-120 életpontot fogsz gyógyulni. Ha épp labirintusban tartózkodsz, és Feltételes Gyógyításnak kellene végrehajtódnia, és nincs olyan gyógyító varázslat, amit ekkor elmondhatnál, automatikusan fogod a nálad levő gyógykenőcsöket használni.

KARAKTERLAP

Run Keledor, egy vörös, göndör hajú, piros szemű törpe férfi vagy. Körszakállad és harcsabajuszod van. Bőröd babarózsaszín. Fairlight követője vagy. Ez az 54. fordulód.

Erő: 16 (17) Szint: 9 Merészség: 6/5 Magasság: 120 cm
IQ: 15 Támadás: 9 Agresszió: 5 Testsúly: 63 kg
Ügyesség: 13 (15) Védekezés: 18 Menekülés: 30 % Életkor: 56/56 év
Egészség: 17 Életpont: 145/145 Jellem: semleges (+12) Tul. pont: 2
Szerencse: 16 Varázspont: 36/18 Pénz: 151 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 141 szörnyet (12 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 070 TP-t kaptál. Jelenleg 7 739 TP-d van. A következő szinthez még 4 261 TP szükséges. Trófeáid: sörényes ubuk, púpos burástya.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2 szúrófegyverek: 8 vágófegyverek: 2 (+1)
ütőfegyverek: 7 lőfegyverek: 5 dobófegyverek: 5

Feltételes fegyverváltás: csontszurony (#12) << szöges bunkó (#8)
15,93 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 45

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 618 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 9 2. nyomkövetés: 11 3. lopás: 4
4. mászás: 2 5. csapdakészítés: 3 6. gyógyítás: 17
7. felderítés: 6 8. teológia: 2 9. zene: 2
10. szörnyismeret: 4 11. zárnyitás: 1 12. vadászat: 8
13. bányászat: 5

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
készítesz parittyát (#18) (max. 1 darabot ), kerek követ (#19) (max. 10 darabot )
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Azt hiszem, ennél nem kaphatnál egyszerűbb feladatot: fürödj meg a tengerben! [lépj TENGER mezőre.] (teljesítve)
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Végezz egy varkaudarral.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. szürke házikó (504): új. tanya (507): 3. labirintus (24,20).

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3.

Összsúly: 37.46 kg Megterheltség: 85%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 94 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
5 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 evaporőr háj (#105) 2 fáklya (#36) 2 gyógykenőcs (#313)
1 kaja (#2) 1 kavadu lebeny (#24) 2 madártoll (#112)
5 sünmedve tüske (#14)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

14 15 16
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
(15,93) oltár, csontváz (#48)
(15,94) élőholt mirg (#135), csontváz (#48), szürke házikó (#506), Sheran oltár, olvasztókemence (#86), 10. jellempróba, érclelőhely
(15,95) gátvakond (#57), csontlepke (#746), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), oltár, Yaztromo (1102. kalandozó)
(15,96) lila brekk (#11), mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), Fairlight oltár, 8. jellempróba
(15,97) kavaduk (#19), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), Sheran oltár, evaporőr (#69)
(15,98) púpos burástya (#92), csontváz (#48), mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56)
(15,99) sakál (#28), mély kút (#93), 26. jellempróba
(15,100) 20. jellempróba, sünmedve (#33)

Üzenet küldése a karakternek