54. forduló, 56. forduló, Hedvig a bátor összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. jún. 24. 12h:20'
EZ A 62. JÁTÉKHETED, 55. FORDULÓD
63. játékheted kezdete: jún. 25.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 15 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4030
SZÁMLA : XXXX

HEDVIG A BÁTOR KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [53,-12] koordinátán.
A táborozás 2. napján összeakadsz Tara Rével. Elenios ministránsa. Egy aranyozott klipszet, egy bíbor erőövet, egy grifftoll kesztyűt, egy kvazár sisakot, egy mentát karkötőt, egy mind. topázát, egy nekrofun medált, egy obszidián karkötőt, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy szem szimbólumot, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar ékkövet, egy varkaudar szimbólumot, egy vasvértet, egy vortex talizmánt és egy zangrozi csizmát visel. Felszerelését egy Poomr Ko trófea, egy vark. nekromanta trófea és egy élőholt mágus trófea teszi egyedivé. Hovatartozását apró jelvény mutatja: csőrében mákrózsát tartó galamb. Jobb kezében egy ryuku kopját, bal kezében egy méregfogat tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Egy vidáman csipogó aranylille kíséri. Tisztán érzed auráját: jó jellemű, ahogy Te is az vagy. Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+9 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+62 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.)
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

fse 5 felt. segítség 5 pontért
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 203.]

h 522 használod az 522. tárgyat
Bekapod a gyöngyöt, és izgatottan várod, mi lesz az eredmény. Tested egészségtől fénylik! (+1 egészség.) [0 pontot használtál fel, van még 203.]

v 26 elmormolod a 26. varázslatot
Kántálni kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Sikerült elmondanod a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 198.]

ek 302 5 t. energia kisütése: 302 5
Megidézed a fegyvermestert! Egy darabig döbbenten pislog, de aztán látja, ki is hívta, és rád mosolyog. Hozzálát oktatásodhoz, a tudást minden részecskéddel próbálod magadba szívni. Sikerült! A következő szintre léptél a megadott fegyverszakértelemben! [-2 TU.] [50 pontot használtál fel, van még 148.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom főtt étel készül. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Hmm! Már nem is vagy éhes! 127 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 145.]

h 2369 használod a 2369. tárgyat
Összetörsz egy éjkövet, és nem is kell sokáig várnod, a felszabaduló nekroenergiákra éhesen már meg is jelenik egy óriás csontváz!

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy tompítás. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 1 ubuk tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az óriás csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre támadsz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az óriás csontváz bal karját. (3 támadással 77 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal többször eltalálod az óriás csontváz zörgő csontjait. (3 támadással 24 életpontot sebezve.) Az óriás csontváz karmait belevágja a bal lábszáradba. (1 támadástól 30 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az óriás csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod az óriás csontváz sárga bordáit. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Az óriás csontváz éles karmai végigszántják a bal combodat. (1 támadástól 40 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 956 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 157, sebződés: 70, gyógyulás: 0, összesen: -70 ÉP}


Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 201 (limit: 795), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 22215.
Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 66 életpontot! [5 pontot használtál fel, van még 140.]

h 2369 használod a 2369. tárgyat
Összetörsz egy éjkövet, és nem is kell sokáig várnod, a felszabaduló nekroenergiákra éhesen már meg is jelenik egy sírlidérc!

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a sírlidérc rothadó húsát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a sírlidérc foszladozó testét. (3 támadással 81 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod a sírlidérc testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A sírlidérc néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 580 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 96, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}


Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 202 (limit: 795), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 22320.
[5 pontot használtál fel, van még 135.]

id 89 29 idomítod a 89. szörnyet 29 pontért
Nehéz fába vágod a fejszédet a sörényes ubuk idomításával, te azonban túl elszánt vagy ahhoz, hogy a kezdeti kudarcok után feladd a dolgot. Megtérült a befektetett munka: a szörny most már mindent tud, amire idomítottad. A szörnyed teherbírása lehetővé teszi, hogy ezentúl 6 kg-al több terhet bírj magaddal vinni. 60 tapasztalati pontot kaptál. [29 pontot használtál fel, van még 106.]

dd 15 48 44 eldobod a 15. tárgyat a 48. tárgyat a 44. tárgyat
Elhajítasz 1 vadász tatu bőrt. Elhajítasz 1 antilopbőrt. Elhajítasz 1 királygyík bőrt. [0 pontot használtál fel, van még 106.]

m 2 mozogsz keletre
[54,-12] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy alpesi tehén közeledik. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi az alpesi tehén jobb vállát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Meglengetve a vasalt bunkót a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az alpesi tehén bal első lábát. (3 támadással 73 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd az alpesi tehén testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai apró sebet okoznak a jobb lábadon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén feléd rúg, de nem talál el. Az alpesi tehén most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaját. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 97, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy gumifát. Észreveszel egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Észreveszel egy oltárt. Tharr hívei emelték. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy phua-kúpot. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Leah oltárt. Keletre nézve látsz egy Chara-din oltárt. Délnyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Északra egy Tharr oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Aránylag régi (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek keletre, friss emberi nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [10 pontot használtál fel, van még 96.]

vi 5 3 30 viselkedésed: 5 3 30
Mostantól normális mennyiségű rizikót vállalsz, legfeljebb a veled egyforma erős szörnyekkel küzdesz meg. Merészségi szinted ettől kezdve 5. Barátságosan fogsz viselkedni azokkal a kalandozókkal, akiknek nem ellentétes a jelleme. A szörnyeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 3. Ha életerőd az eredeti érték 30 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 96.]

jlk 1012 jelszó kimondása 1012
Kimondod a megfejtést a találós kérdésre. Ujjongasz, ahogy látod, a varázsszó hatott: kinyílik az ajtó. Az izgalomtól remegve léped át az ősi Moa szentély küszöbét. A tojás belsejét különös fény világítja meg. Hajaj, gondok vannak! Egy Moa teremtmény, egy massza rohan rád meglepetésszerűen!

A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy láthatatlan védekező varázst. Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy vérbeli borzongás varázslat. Iszonyatos rettegés lesz rajtad úrrá (-16 védelem) Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 ubuk tüske. Lövedéked átfúrja a massza testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a massza nyitott pofáját. (4 támadással 97 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a massza csöpögő potrohát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A massza farka jobb karodra és kezedre csap le. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A massza még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 fekete gyöngyöt. 823 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 125, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Keresgélni kezdesz, hátha képes vagy valamiféle táp detektálására. ... Hök .... Hök ...... Hök ....... ÁÁÁ, megvan! Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy tolmokov-koktél (ld. enc.), egy aranygyűrű és egy ezüst karkötő. Most, hogy kiszórakoztad magad, kimész. Mögötted bezárul a kúp ajtaja. [15 pontot használtál fel, van még 81.]

m 5 6 5 mozogsz délnyugatra, nyugatra, délnyugatra
[53,-11] Síkság, továbbra is csak síkság. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy rájanyék nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a rájanyék testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra rohansz. Vasalt bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a rájanyék testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a rájanyék farkát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával a kezedre csap. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A rájanyék karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A rájanyék összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Az első ellenfél egy óriás csontváz.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: tompítás létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. Becsapódva, megdöfi az óriás csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Elszántan ellenfeledre rontasz. {CSTT:} Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az óriás csontváz zörgő csontjait. (4 támadással 99 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal néhányszor megcsapod az óriás csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Karmait végighúzza az óriás csontváz a bal oldaladon. (1 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 913 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 132, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 51 életpontot! A következő ellenfél egy autentikus vámpír.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az autentikus vámpír testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Marokra fogva a vasalt bunkót ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd az autentikus vámpír testét. (3 támadással 73 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal többször eltalálod az autentikus vámpír jobb oldalát. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír többször végigkarmolja a derekadat. (3 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Az autentikus vámpír szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 927 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Találsz nála 6 drótszőrt.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 204 (limit: 795), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 22530.
Felfedeztél egy oltárt. Tharr híveié. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze délkeletre látsz egy mély kutat. Délnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Nyugatra egy Chara-din oltár van. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Oppsz, itt járt már valaki! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek délre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [52,-11] Szűnni nem akar a zöld síkság. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy gyilkos sallank került az utadba. Itt csata lesz.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a gyilkos sallank bal oldalát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a gyilkos sallank izmos hátát. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a gyilkos sallank izmos hátát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A gyilkos sallank többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A gyilkos sallank összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sallank karmot. 163 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Az első ellenfél egy csontváz.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a csontváz testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a csontváz testét. (1 támadással 32 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A csontváz karma a fejed mellett suhan el! A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A következő ellenfél egy élőholt mirg.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi az élőholt mirg tollas testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. {CSTT:} Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az élőholt mirg jobb lábát. (2 támadással 57 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod az élőholt mirg testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad az élőholt mirg csőrével. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az élőholt mirg összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 179 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 74, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Találsz nála 1 fenőkövet. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 206 (limit: 795), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 22740.
Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Chara-din híveié. Egy Baar-ork lány szalad oda hozzád, és sírva meséli, hogy elvesztette az egyik bakkura csizmáját. Leesett a lábáról, és nem is vette észre. Biztosan a környéken veszett el. 18 TVP és legalább kettes felderítés kell ahhoz, hogy segíthess neki (36. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor délre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északra egy Tharr oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Valaki már majdnem teljesen learatta előtted a vajbanán-bokrot. Azért maradt még néhány fürt! (+2 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [51,-10] Szűnni nem akar a zöld síkság. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy tűzbokrot. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délre egy Dornodon oltár van. Nyugatra egy Sheran oltár van. Északra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy tintacsiga közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a tintacsiga nyúlós testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Fekete lét köp feléd a szörny! Bravúrosan félreszökkentél. Meglengetve a vasalt bunkót a másikra rontasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a tintacsiga testét. (2 támadással 56 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a tintacsiga testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A tintacsiga fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A tintacsiga most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 5 csepp tintát. 173 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Egy csontlepke áll veled szemben.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a csontlepke testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rohansz. Vasalt bunkóval iszonyatosan megcsapod a csontlepke bal oldalát. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a csontlepke fejét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A csontlepke állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A csontlepke összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy láplidérc.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 ubuk tüske. Lövedéked átfúrja a láplidérc sáros testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra rontasz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a láplidérc sáros testét. (4 támadással 109 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a láplidérc bal lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A láplidérc fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Karmával néhányszor a láplidérc megcsapja a fejedet. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A láplidérc összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 765 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 137, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Találsz nála 5 tintát.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 208 (limit: 795), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 22950.
Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 fáklyát. [36 pontot használtál fel, van még 45.]

m 7 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[50,-11] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Felfedeztél egy oltárt. Leah hívői építették. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy gonyolék. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Meglengetve a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval iszonyatosan megcsapod a gonyolék testét. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a gonyolék jobb lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A gonyolék nyelve feléd kap, de Te félrehajolsz! Véres nyál csordul ki a gonyolék száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Első ellenfeled egy autentikus vámpír.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 ubuk tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az autentikus vámpír testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az autentikus vámpír jobb karját. (3 támadással 85 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal csak érinted az autentikus vámpír bal karját. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 927 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 102, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Második ellenfeled egy csontlepke.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a csontlepke bal szárnyát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval kegyetlenül megütöd a csontlepke testét. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a csontlepke jobb vállát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A csontlepke fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Találsz nála 2 drótszőrt.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 210 (limit: 795), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 23160.
Oppsz, egy kenyérfa! Sajna, már csak egy kenyér van rajta. (+2 kaja.)

(Továbbmész...) [49,-12] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy evaporőr. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi az evaporőr testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vasalt bunkót a másikra rohansz. {CSTT:} Vasalt bunkóval iszonyatosan megcsapod az evaporőr testét. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod az evaporőr gumiszerű szenzorát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Az evaporőr meglegyinti a csápjával a nyakadat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Ellenfeled ezúttal egy sírlidérc.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a sírlidérc rothadó húsát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a sírlidérc testét. (3 támadással 70 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal többször kegyetlenül megütöd a sírlidérc rothadó húsát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a sírlidérc száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 580 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 103, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy zombi.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a zombi bal lábát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a zombi rotható húsát. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a zombi jobb lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a zombi karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a zombi száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Találsz nála 4 drótszőrt.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 212 (limit: 795), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 23370.
Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy tűzbokrot. Észreveszel egy oltárt. Dornodon híveié. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Dornodon oltárt. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nagyon régi (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [48,-13] Vált a terep: ritka erdőben vagy.

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Az első ellenfél egy láplidérc.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 ubuk tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a láplidérc sáros testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a láplidérc bal oldalát. (4 támadással 100 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a láplidérc testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a láplidérc, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A láplidérc néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 765 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 115, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Felkészülten várod a másik ellenfeledet, aki egy láplidérc.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 1 ubuk tüske. Becsapódva, megdöfi a láplidérc sáros testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a láplidérc testét. (3 támadással 85 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod a láplidérc sáros testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A láplidérc még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 765 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 106, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 tolmokov-koktélt.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 214 (limit: 795), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 23580.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre, friss kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [30 pontot használtál fel, van még 15.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[47,-14] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. Fehér mandula illatát hozza a szél. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy gumifát. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy szent ligetet. (ld. enc.) A természet tökéletes összhangja feléd is a béke érzetét sugározza. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy szent tölgyfát. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán Tar-Palantir JR. vigyorog kajánul. Észreveszel egy oltárt. Tharr hívői építették. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor délre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy Raia oltárt. Nyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy épület van. Északra egy olvasztókemence van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Ellenfeled ezúttal egy élőholt mirg.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad az élőholt mirg jobb lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd az élőholt mirg testét. (2 támadással 54 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az élőholt mirg jobb szárnyát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Néhány csípés eltalálja a jobb lábadat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 179 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy sírlidérc.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a sírlidérc testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót a másikra rohansz. {CSTT:} Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a sírlidérc foszladozó testét. (3 támadással 86 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod a sírlidérc foszladozó testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a sírlidérc megcsapja a fejedet. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) A sírlidérc összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 580 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 103, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}

Találsz nála 3 vasércet.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 216 (limit: 795), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 23790.
Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [10 pontot használtál fel, van még 5.]

szk 361 keresed a 361. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy ryuku légióst. [0 pontot használtál fel, van még 5.]

h 1576 50 használod az 1576. tárgyat
Dallamos sípolásba kezdesz. Nagyon nem megy a dolog, de azért reménykedsz, hogy ezt a szakértelmet is lehet fejleszteni gyakorlással, mint a többit. [5 pontot használtál fel, van még 0.]

hu 275 151 94 hulladék: 275 151 94
Hulladék, ezért nem gyűjtesz ametiszt medált. Hulladék, ezért nem gyűjtesz szvó-ektoplazmát. Hulladékgyűjtés törölve: bronzhegyű nyíl. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

h 396 használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: ef 2 501 0 energia fejlesztése 2
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 2. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még -1.]
Sírni, majd őrjöngeni kezdesz féktelen boldogságodban. Örömödben a földön fetrengesz, és közben fejhangon visítozol. A létezés legcsodálatosabb, majdhogynem a halhatatlanság fogalmának megfelelő dolgot ismertél meg, az utóbbi időben folytatott meditáció során! Ez a csoda a KÖZÖS TUDAT. (ld. enc.) Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. Egy kaját töm magába a sörényes ubuk. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebből a következő körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 195 pontot. A következő körben tehát 194 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TOLMOKOV-KOKTÉL (351. TÁRGY)
Ez az igen hatékony dobófegyvert annak idején Ivanek Tolmokov, egy hírneves ember kalandozó találta ki. A recept: önts öt csepp spirituszt egy zöld üvegbe, és zárd le az üveget megfelelő fojtással (ehhez bozótos terepen kell állnod, ugyanis ott találsz megfelelő alapanyagot). Mindehhez a KT 351 parancsot kell kiadnod, 5 TVP-ért. A Tolmokov-koktél brutális sebzésű dobófegyver, a harc előtt meggyújtod, és az ellenfélhez vágódva felrobban. 6D6 pontnyi sebzést okoz, viszont harc után 100% az esélye, hogy nem fogod megtalálni. A Tolmokov-koktél olyan lények ellen is hatásos, amelyeket csak ezüst vagy mágikus fegyverrel lehet megsebezni.

FENŐKŐ (1618. TÁRGY)
Egy átlagos kalandozó legalább fél tucat olyan tárgyat hordoz magánál, amit nem is tart számon, azok annyira hozzátartoznak a mindennapok életéhez. Az ilyen tárgyak csak akkor válnak fontossá egy vadonjáró számára, ha valamilyen oknál fogva nélkülözni kénytelen azokat. A fegyverek karbantartása általában nem igényel különleges eszközöket [ezért ezeket nem is jelöljük a karakterlapon], ám akadhat néha olyan eset, hogy az egyébként jól bevált tárgyaidat is lecserélnéd valami hatékonyabbra, tökéletesebbre, használhatóbbra. Nos, ilyen ez a tenyérnyi hosszú, levél alakú, lapos kődarab is. Az alakja túl szabályos, ami arra vall, hogy némi mágiát is igénybevettek a megalkotásakor. Ha ezzel a kővel fened meg a szúró, vágó és vízifegyvereidet, azok élesebbek lesznek még a vadonatúj állapotuknál is! A fenőkövet a H 1618 paranccsal használhatod 8 TVP-ért. Hatására a szúró-, vágó-, és vízifegyvereid, a fordulód végéig +1 sebzést okoznak majd ütésenként. A lövedékeid és dobófegyvereid egyesével való végigélezése olyan sokáig tartana, hogy arra inkább nem szánsz időt. Sajnálatos módon a fenőkő egy idő után elkopik (mivel nem tudni, mennyit használt fenőkövet találtál, lehet ez akár a következő használatkor, de kitarthat akár még húsz alkalmon keresztül is). A fenőkővel megélezett fegyver az olimpián szintén többet sebez.

SZENT LIGET (439. ÉPÍTMÉNY)
Utad során egy vékony, alig letaposott ösvényre bukkansz, melynek végén különös kis tisztást találsz. A kicsiny ligetbe lépve, furcsa érzés lesz úrrá rajtad, mintha nem is a természet, hanem emberkéz alkotta volna. A sudár kőris és mahagónifák szinte teljesen körbezárják a kis térséget, amelyről első pillantásra megállapítod, hogy kiválóan alkalmas táborozásra, és viszonylag jól védhető. Ahogy letelepszel a gondos kezek által levágott fűre, hirtelen tökéletes biztonságérzet száll meg, szinte feloldódsz a téged körülölelő csendben. Most már biztosra veszed, hogy eme helyet mágia hozta létre, de arra képtelen vagy rájönni, hogy milyen erőknek köszönheti létezését. Halványan érzed egy nem evilági hatalom jelenlétét, hiszen szinte vibrál körülötted az egész hely. Ahogy behunyod a szemed, egy darabig tisztán hallod az erdő hangjait, szinte eggyé válsz ezzel a különös kis ligettel. Végül kipihenve magad továbbállsz, de azért még egy búcsúpillantást vetsz a gyönyörű tisztásra és a fákra, melyeknek ágai mintha óvón vigyáznák a szent liget bejáratát. [Megjegyzés: a Szent Ligetet a Hófarkas klán hozta létre, igazi hatása a Szent Ligetnek csak a Hófarkas klán tagjaira van.]

KÖZÖS TUDAT LÉTREHOZÁSA
A korlátozott telepatikus képesség Ghalla minden lakójának sajátja. Azonban a tudatok egyesítését, egymástól akár nagy távolságra levő kalandozók összehangolt mentális cselekvését csak a legtapasztaltabbak, az igazi veteránok tudják megvalósítani. Ezennel te is eljutottál ahhoz a ponthoz az önmegismerés folyamatában, amelytől képes vagy más kalandozókkal együtt a Közös Tudat kialakítására. Ez persze önmagában nem elég - társakat kell találnod, akikkel együtt ezt létre tudjátok hozni.
A Közös Tudat a játék keretei között egy lehetőség arra, hogy veterán játékosok egy csoportja egy hivatalos szövetséget hozzon létre. Ez számos előnnyel jár, amelyeket természetesen csak akkor ismerhetsz meg, ha egy ilyen szövetség tagja leszel.
A Közös Tudat, azaz a szövetség MEGALAKÍTÁSÁHOZ az alapító tagoknak össze kell gyűlnie ugyanazon a mezőn, a szabad ég alatt. Minden tagnak a fordulóját az adott mezőn kell végeznie, és odalépéskor ki kell adnia a Közös Tudat Létrehozása: KÖTL <min. létszám> <vezető kalandozó> parancsot. Mivel a parancs nem kerül pontba, gyakorlatilag mindegy, hogy a forduló során mikor adod ki, a lényeg az, hogy a többi játékos által megbeszélt mezőn táborozz le (nem árt tehát előbb az összes feltételes parancsot törölni, nehogy korábban elfogyjon a TVP-d). Az első paraméter, a min. létszám meghatározza, hogy legalább hány alapító tag jelenléte esetén vagy hajlandó a ceremóniát kezdeményezni (téged is beleértve). Ezzel elkerülhető az, hogy valaki esetleg kimaradjon. Egy Közös Tudat létrehozásához egyébként minimum 7 kalandozó szükséges, ha ennél kevesebben vagytok jelen, a ceremónia semmiképpen sem zajlik le.
Második paraméterként meg kell adnod, hogy a jelenlévők közül kit jelölsz vezetőnek (nem kell, hogy ismerd, és magadat is megadhatod). A Szövetség vezetője az lesz, aki a legtöbb szavazatot kapja. (Vezetőnek lenni sok felelősséggel jár, de számos előnye is van.) Ha a két legjobb ugyanannyi szavazatot kap, a KÖTL parancs kudarcot vallott, mint abban az esetben is, ha a jelenlevők száma kevesebb hétnél vagy a tagok által kiadott KÖTL parancsok bármelyikének első paraméterénél.
A Közös Tudat Létrehozása ténylegesen akkor zajlik le, amikor a parancsot kiadók közül először lép valaki legközelebb - természetesen az összes <min. létszám> paraméter is CSAK EKKOR kerül levizsgálásra. Legközelebbi fordulója elején minden játékos tájékoztatást kap arról, hogy sikerült-e létrehozni a Közös Tudatot. Ezután a választott vezető következő fordulójával meghatározhatja a Szövetség nevét és egyéb lényeges adatait.
Ha BELÉPNI akarsz egy már meglévő szövetségbe, akkor először írj levelet a vezetőjének. Ő majd részletesen tájékoztatni fog arról, hogy ennek milyen feltételei vannak, és ehhez milyen parancsokat kell kiadni. Az, hogy az alapításkor vagy jelent, nem sokkal nagyobb előny, mintha utólag lépsz be.
FONTOS: Javasoljuk, hogy egy szövetségben ugyanannak a játékosnak max. két karaktere vehessen részt, ellenkező esetben az adott játékos dominanciája fölénybe kerül ill. a K.T. pont azt a célt nem éri el, amelyért létrehozták. Bár a program ezt nem tiltja, a Szövetségek alapítását a Játékvezető figyelemmel kíséri, és szélsőséges esetben meg is tagadhatja az ilyen torz K.T. létrehozását. A K.T.-nek max. 60 tagja lehet.
Példa: Első Harcos, Második Harcos, ... Hetedik Harcos fordulójukban mind kiadják a KÖTL 7 7123 parancsot (7123 mondjuk Első Harcos sorszáma). A betáplálás sorrendje tetszőleges. Mindnyájan Qvill főterének közepén táboroznak le. Legközelebb, mondjuk 7 nap múlva megérkezik elsőként Negyedik Harcos fordulója, ekkor a szám.gép leellenőrzi az összes, N.H. mezőjén kiadott KÖTL parancsot. Mivel jelen van 7 kalandozó, aki kiadott KÖTL parancsot, és a vezető megválasztása egyértelmű, a Közös Tudat létrejön, és erről elsőként N. H., majd sorban a többiek is tájékoztatást kapnak.

KARAKTERLAP

Hedvig a bátor, egy barna, copfos hajú, barna szemű ember nő vagy. A bőröd kreolszínű. Elenios hűséges követője vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez az 55. fordulód.

Erő: 20 (22) Szint: 15 Merészség: 5/3 Magasság: 155 cm
IQ: 24 Támadás: 14 Agresszió: 3 Testsúly: 88 kg
Ügyesség: 16 Védekezés: 19 Menekülés: 30 % Életkor: 19/19 év
Egészség: 15 Életpont: 194/135 Jellem: jó (52) Tul. pont: 0
Szerencse: 22 (24) Varázspont: 191/75 Pénz: 362 arany Kép. pont: 10
Tudatpont: 18/10
Eddig összesen 586 szörnyet (23 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 10 203 TP-t kaptál. Jelenleg 117 347 TP-d van. A következő szinthez még 2 653 TP szükséges. Trófeáid: óriás csontváz, autentikus vámpír, élőholt mágus. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 22/29 (+28%) lőfegyverek: 20/37 (+36%)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); tüske (#22) max. 1 db (2 -10.); ubuk tüske (#131) max. 1 db (11 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
47,63 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 85

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 91 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 22/79 2. nyomkövetés: 11/75 (+30%) 3. mászás: 2/27
4. csapdakészítés: 5/74 (+8%) 5. csapdaészlelés: 1/73 6. gyógyítás: 10/8
7. titkosírás: 1/64 (+11%) 8. felderítés: 1/65 9. szörnyidomítás: 2/47 (+32%)
10. teológia: 4/52 (+9%) 11. taumaturgia: 8/47 (+9%) 12. zene: 1/49 (+6%)
13. szörnyismeret: 4/7 14. zárnyitás: 6/12 15. vadászat: 2/10
16. bányászat: 7/34 17. főzés: 6/42 (+15%) 18. csapatmunka: 1/10

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
segítesz max. 5 TVP-ért
készítesz csuklyavirágot (#133) (max. 100 darabot ), kőkést (#6) (max. 1 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), szögletes követ (#17) (max. 2 darabot )
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 50)
sírlidérc (#172) (csak egyszer), szintszívó lények (#9097), autentikus vámpír (#154)
Barátságosság (aktív: 7, max: 50)
manifesztátor (#124), fémbontó szójer (#150), kardfogú fülemüle (#146), Túlélők (#9172), pszi elementál (#221), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
tompítás (#40, 8 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP)
csábmosoly (#16, 9 VP, 5 TVP) bűvölés (#20, 10 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
bűvölés (#20) (133) tulajdonságpajzs (#26)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
15. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
izomernyesztés (#33)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
varázsvédelem (#34)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 3, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
varázsvédelem (#34) >> vark. nekromanta (#173) varázsvédelem (#34) >> ragyás burástya (#111)
tompítás (#40) >> óriás csontváz (#176)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sörényes ubuk (#89) (málhás: +6 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Terjeszd hitemet, építs és szentelj fel egy újabb oltárt számomra!
2.) A jók harca a mérget használó gonoszok ellen állandó. Ennek szimbolizálására, áldozz fel oltáromnál három mérgezett vas dobónyilat.
3.) Ocsmány férgek járják e földet. Fogj el egy púpos burástyát, és áldozd fel oltáromnál!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): új. szürke kastély (547): kész. cseréptetős torony (549): kész. városháza (685): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 21, 22, 33, 34, 35, 36, 41, 42, 53, 170, 175.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Kész: 1.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 9 TU. szükséges még: 21 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 12 TU szükséges.)
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

Összsúly: 63.63 kg Megterheltség: 85%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 200% alatt van.
Még 54 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 álompor (#396) 1 antilopbőr (#48) 2 éjkő (#2369)
1 királygyík bőr (#44) 2 szögletes kő (#17) 1 tudás gyöngye (#522)
14 tüske (#22) 7 ubuk tüske (#131) 1 vadász tatu bőr (#15)
13 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 aranygyűrű (#193) 12 drótszőr (#37) 1 evaporőr háj (#105)
1 ezüst karkötő (#158) 2 fáklya (#36) 1 fekete gyöngy (#99)
1 fenőkő (#1618) 7 kaja (#2) 4 madártoll (#112)
5 sallank karom (#128) 5 szvó-ektoplazma (#151) 10 tinta (#101)
2 tolmokov-koktél (#351) 3 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
-15
-14
-13
-12
-11
-10
-9
(47,-14) gumifa (#38), szent liget (#439), szent tölgyfa (#393), művészi porolit (#720), Tharr oltár, élőholt mirg (#135), sírlidérc (#172)
(48,-13) láplidérc (#352)
(49,-12) evaporőr (#69), sírlidérc (#172), zombi (#49), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), Dornodon oltár
(50,-11) Leah oltár, 42. jellempróba, gonyolék (#13), autentikus vámpír (#154), csontlepke (#746)
(51,-10) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), tintacsiga (#74), csontlepke (#746), láplidérc (#352)
(52,-11) gyilkos sallank (#85), csontváz (#48), élőholt mirg (#135), oltár, 36. jellempróba
(53,-12) a 22. labirintus bejárata, óriás csontváz (#176), sírlidérc (#172)
(53,-11) rájanyék (#58), óriás csontváz (#176), autentikus vámpír (#154), Tharr oltár
(54,-12) alpesi tehén (#91), gumifa (#38), egy ismeretlen isten rúnaköve, 35. jellempróba, Tharr oltár, phua-kúp (#372), massza (#217)

Üzenet küldése a karakternek