42. forduló, 44. forduló, Szürke Farkas összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. aug. 16. 9h:09'
EZ A 114. JÁTÉKHETED, 43. FORDULÓD
115. játékheted kezdete: aug. 20.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3468
SZÁMLA : XXXX

SZÜRKE FARKAS KALANDJAI


Morgan hatalma gyengült. Csak így tovább, pusztítsátok az élőholtakat, és a Negatív létsíkra nyíló rések bezáródnak.
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [76,-41] koordinátán.
WA Schuppanzigh, amikor összefutottatok, adott neked egy nap szimbólumot (ld. enc.).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+1 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+6 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.)
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy vadász tatu fészket vagy búvóhelyet. Sajnos nem jártál sikerrel - talán majd legközelebb. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). [10 pontot használtál fel, van még 173.]

* 1. KP: v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A forró energia testedbe áramlik. Befejezted a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 173.]

fkt 1253 felt. készítesz az 1253. tárgyat
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 173.]

ba 116 nem támadod a 116. szörnyet
BA 116 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 173.]

d 18 eldobod a 18. tárgyat
Elhajítasz 1 parittyát. [0 pontot használtál fel, van még 173.]

m 1 2 2 mozogsz északkeletre, keletre, keletre
[77,-42] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Ó! Hiszen ez egy nukleáris cickány. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Ez nem lehet más, mint egy szintszívó. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy amniosz-fát. (ld. enc.) Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Chara-din hívői építették. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba).
(Vándorcirkusz:) Hirtelen rengeteg összekeveredett lábnyomra leszel figyelmes az út porában. Nagyon nagy lehetett itt a forgalom az utóbbi órákban! Mikor felnézel, megérted miért. A vándorcirkusz épp az út mellé telepedett, színes sátrai hívogatóan állnak előtted. Mielőtt belépnél, egy törpe lép eléd. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.) Üres gyomrodat kajával tömöd meg. (-1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Aránylag régi (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [78,-42] Továbbra is síkságon vagy. Egyelőre csak a szél susogása töri meg a csendet. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Elenios hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy sóhajtó dorony került az utadba. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. A lény nagy levegőt vesz, és félrefújja lövedéket. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Bronzkarddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a sóhajtó dorony testét. (3 támadással 29 életpontot sebezve.) Csontszablyával kissé megkarcolod a sóhajtó dorony bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sóhajtó dorony, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Bronzkarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a sóhajtó dorony fejét. (3 támadással 45 életpontot sebezve.) Csontszablyával épp hogy megvágod a sóhajtó dorony testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva 3 csepp spirituszt, szereztél 1 dorony tüdőt. (ld. enc.) 399 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Első ellenfeled egy csontlepke.

Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a csontlepke bal szárnyát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Vad csatakiáltással, felemelve a kőkést ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Kőkéssel kegyetlenül összevagdalod a csontlepke testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Csontszablyával kilukasztod a csontlepke testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A csontlepke összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 56 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 éjkövet. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Kilesel, hogy jobban megvizsgálhasd a nagy ellenfelet. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy sírlidérc. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek északnyugatra.

(Továbbmész...) [79,-42] A síkság után kisebb hegyek következnek. Ezek a lankák alkotják Maad gyűrűjét, amely Maad Szívét, a rejtélyes mocsarat veszi körbe. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Lépj be az Ördögi Kör-be és élj jobban másoknál! Khy bel'Ez " Felfedeztél egy világítótornyot. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán egy sullár vigyorog kajánul. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Mohón iszol belőle. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Skinhead vagyok a bátor troll, minden gaz quwarg meglakol. " Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy emberevő. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja az emberevő jobb vállát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a bronzkardot a másikra ugrasz. {CSTT:} Bronzkarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az emberevő jobb lábát. (3 támadással 36 életpontot sebezve.) Csontszablyával épp hogy megvágod az emberevő ragyás irháját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az emberevő néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A lény óriási darabot tép ki belőled. Még 7 életpontot vesztettél. Bronzkarddal kilukasztod az emberevő testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Csontszablyával súrolod az emberevő bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor az emberevő megcsapja a fejedet. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 7 életpontot vesztettél. Az emberevő még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Gyűjts magad köré igaz barátokat! - Igaz Barátok " Észreveszel valamit a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északra vezetnek. Annyira éhes vagy, hogy kínodban már akármit megennél, ami mozog. (-1 életerő.) Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Ha nem vagy gonosz, csatlakozz! Az Ősi hajnal lovagjai. "
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 éjurnát. IQ-d TF-elődött. [34 pontot használtál fel, van még 139.]

be 34 bemész a 34. titkos labirintusba
Alaposan felméred a terepet, majd hozzálátsz a kutatáshoz. Eredménnyel! Megvan a bejárat. A járatban sötétség van. Fáklyát gyújtasz. Nagyon óvatosan, fegyveredet erősen markolva indulsz befelé. [5 pontot használtál fel, van még 134.]

lm 6 6 8 mozogsz 6 6 8
Egy jókora, faragott falú helyiségbe érkezel. Első pillantásra minden csendes. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. Kanyarodik a járat. [5. PONT.] Hamarosan egy zombit pillantasz meg. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Vad csatakiáltással, felemelve a bronzkardot ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Bronzkarddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a zombi bal vállát. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) Csontszablyával egy hatalmas csapással felmetszed a zombi foszladozó testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a zombi meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a zombi száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Elszántan mész előre. Egy sima, fából készült ajtót látsz. Lenyomod a kilincset: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! A belépés pillanatában felkészülsz a legrosszabbra. [6. PONT.] Az egyik sarokban találsz egy vasalt faládát. Sajnos zárva van. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. A dolog baj nélkül ment, a láda fedele felpattan. A láda kinyitása közben egy parányi tű szúrt meg. (-1 életerő.) Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 csontkulcs, 2 vadász tatu bőr, 1 királygyík bőr és 1 antilopbőr. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Gyomrod már összeszűkült a sok éhezéstől. (-3 életerő.) Egyhelyben toporogsz.
Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. Egy kanyarhoz érkeztél. [5. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Mindenfelé figyelve haladsz tovább. Az út egy nagy szobába torkollik. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy nagy vasalt ajtó a következő akadály. Elővigyázatosan próbát teszel: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő csontkulcs nyitja az ajtót. Testsúlyodat a lábujjhegyeidre helyezve, nesztelenül lopakodsz tovább. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [7. PONT.] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy zombi. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Elszántan ellenfeledre támadsz. Bronzkarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a zombi jobb oldalát. (3 támadással 50 életpontot sebezve.) Csontszablyával végigmetszed a zombi rotható húsát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A zombi csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A zombi összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy vastag, kőből faragott ajtó állja utadat. Elővigyázatosan próbát teszel: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! Amikor betoppansz, éles pillantást vetsz minden sarokba. [8. PONT.] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy bakkura. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Kőkéssel irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a bakkura fekete páncélját. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Csontszablyával egy hatalmas csapással felmetszed a bakkura bal csápját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A bakkura szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 1 bakkura bőrt. 29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [35 pontot használtál fel, van még 99.]

lm 8 12 12 mozogsz 8 12 12
Egyhelyben toporogsz.
Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. Egy T-elágazáshoz érkeztél. [7. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Gyomrod már összeszűkült a sok éhezéstől. (-1 életerő.) Nincs megállás - továbbtotyogsz. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [9. PONT.] A következő lépésednél egy kattanást hallasz, és a szemközti falból nyílvesszők süvítenek feléd! 1 nyílvessző talált el. 1 életpontot vesztettél. Csak remélheted, hogy egy sem volt mérgezett.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Összefutsz egy vörös, rövid hajú, szürke szemű törpe férfival. Raia elsőáldozója. Egy bakkura csizmát, egy boszorkánykendőt, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy kígyóbőr kesztyűt, egy nap szimbólumot, egy nekrofun medált, egy regeneráló gyűrűt, egy saválló fülbevalót és egy umbatari karkötőt visel. Ruházatát egy élőholt mágus trófea, egy fémbontó szójer trófea és egy láplidérc trófea díszíti. Ugyanabba a K.T.-be tartozik, mint te. Jobb kezében egy csatabárdot, bal kezében egy rövid kardot tart. Tárgyainak egy részét egy sörényes ubuk viszi. Auráját érzékelve máris tudod, ocsmány fehér a nyomorult jónak.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Kovács János. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Nem rettenve meg semmitől, tovább suhansz. Egy nagy vasalt ajtót pillantasz meg. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! A belépés pillanatában felkészülsz a legrosszabbra. [12. PONT.] Hirtelen egy zombit veszel észre magad előtt. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Elszántan a másikra rohansz. Bronzkarddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a zombi foszladozó testét. (3 támadással 48 életpontot sebezve.) Csontszablyával egy hatalmas csapással felmetszed a zombi rotható húsát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A zombi karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Bronzkarddal egy hatalmas csapással felmetszed a zombi testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Csontszablyával egy hatalmas csapással felmetszed a zombi testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A zombi karmai majdnem eltalálnak! A zombi összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 82, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Rövid körbevizsgálódás után találsz egy bronzból öntött nagy dobozt. Sajnos zárva van. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. A dolog baj nélkül ment, a láda fedele felpattan. Abban a pillanatban, hogy felnyitottad a ládát, ráébredsz hibádra, de már későn - belélegezted a kiáradó gázt. (-11 életerő.) Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 szvó-ektoplazma, 6 arany és 1 aranylánc (ld. enc.). Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Egyhelyben toporogsz.
[18 pontot használtál fel, van még 81.]

lm 10 1 1 mozogsz 10 1 1
Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [9. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Folytatod az utat. Kanyarodik a járat. [10. PONT.] Nem lepődsz meg, hogy egy csontváz lakik itt. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Meglengetve a bronzkardot a másikra rohansz. Bronzkarddal többször mélyen végigmetszed a csontváz zörgő csontjait. (3 támadással 28 életpontot sebezve.) Csontszablyával megcsapod a csontváz testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a csontváz meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bronzkarddal kegyetlenül összevagdalod a csontváz sárga koponyáját. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Csontszablyával megcsapod a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A csontváz karma a fejed mellett suhan el! Véres nyál csordul ki a csontváz száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 mérg. ubuk dobónyilat (ld. enc.). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Úgy suhansz, mint az árnyék. Ahová most értél, az a T-elágazás kell, hogy legyen. [9. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Ha így folytatod a kosztolást, hamarosan az éhhalál küszöbén leszel. (-3 életerő.) Meg-megállsz, fülelsz, miközben előrehaladsz. Elérsz a T-elágazáshoz. Most vajon merre? [7. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Egy széles, magas terembe érsz. [2. PONT.] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Elértél a lépcsőhöz. Kimész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [36 pontot használtál fel, van még 45.]

m 7 8 7 mozogsz északnyugatra, északra, északnyugatra
[78,-43] Minden átmenet nélkül a hegyvidéki terep bozótosba vált át. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Amit elképzelünk, arról soha nem szabad lemondani. -DM " Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Fairlight híveié. Egy kapkodó, fűben kotorászó ember nőre leszel figyelmes. Kérdésedre könnyes szemmel válaszolja, hogy családja megbetegedett és ő most gyógyfüveket próbál nekik keresni, bár még sohasem csinált ilyet. Ha segíteni akarsz a lányon és családján itt az alkalom, 25 TVP-ért (46. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy púpos burástya közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a púpos burástya zselés testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Elszántan ellenfeledre rontasz. Kőkéssel hatalmas csapásokat adva felmetszed a púpos burástya jobb lábát. (3 támadással 25 életpontot sebezve.) Csontszablyával kissé megkarcolod a púpos burástya testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A púpos burástya megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával a kezedre csap. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Mielőtt félreugorhatnál, valami golyószerű csusszan beléd. A púpos burástya szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 246 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Már éppen azon kezdtél gondolkozni, hogy ideje lenne némi élőholt pusztításnak, amikor rábukkansz kettőre. Na, ezeknek is meszeltek! Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy sírlidérc. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Oppsz, itt járt már valaki! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, friss törpe nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Annyira éhes vagy, hogy kínodban már akármit megennél, ami mozog. (-2 életerő.)

(Továbbmész...) [78,-44] A bozótos terep dombvidékbe megy át. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy gyilkos tetű. Nem jelenthet különösebb problémát. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a gyilkos tetű bal első lábát. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Megmarkolva a kőkést ellenfeledre rontasz. Kőkéssel párszor kilyukasztod a gyilkos tetű kitinpáncélját. (3 támadással 24 életpontot sebezve.) Csontszablyával megvágod a gyilkos tetű bal oldalát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A gyilkos tetű összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 252 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy láplidérc. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő. Utad során felfedezel egy oltárt. Tharr hívei emelték. Látsz egy vaskohót. Észreveszel egy olvasztókemencét. Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém van! Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Gyomrod már összeszűkült a sok éhezéstől. (-1 életerő.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [77,-45] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt vaskohót. Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy szeppent rákfatty. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a szeppent rákfatty testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Ellenfeled ragasztót köp! Kecsesen félreugrasz. Marokra fogva a bronzkardot a másikra rontasz. Bronzkarddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a szeppent rákfatty páncélos testét. (3 támadással 24 életpontot sebezve.) Csontszablyával kicsit megvágod a szeppent rákfatty testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Túlbuzgó szabó módjára a szeppent rákfatty összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a szeppent rákfatty, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Bronzkarddal megvagdalod a szeppent rákfatty testét. (3 támadással 19 életpontot sebezve.) Csontszablyával súrolod a szeppent rákfatty fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Túlbuzgó szabó módjára a szeppent rákfatty összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 48, gyógyulás: 0, összesen: -48 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Ez nem lehet más, mint egy élőholt mágus. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra. Az éhségtől egyre gyengébb vagy. (-2 életerő.) [27 pontot használtál fel, van még 18.]

m 7 8 5 mozogsz északnyugatra, északra, délnyugatra
[76,-46] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Raia hívői építették. Látsz egy Chara-din monolitját. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Hajnali Szél formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy szent tölgyfát. Egy Baar-ork lány szalad oda hozzád, és sírva meséli, hogy elvesztette az egyik bakkura csizmáját. Leesett a lábáról, és nem is vette észre. Biztosan a környéken veszett el. 18 TVP és legalább kettes felderítés kell ahhoz, hogy segíthess neki (36. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Az első ellenfél egy csontlepke.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, dárdát ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 dárda. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a csontlepke bordás testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Vad csatakiáltással, felemelve a kőkést ellenfeledre támadsz. Kőkéssel párszor kilyukasztod a csontlepke testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Csontszablyával megvágod a csontlepke bordás testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A csontlepke összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy csontlepke.

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Kőkéssel többször mélyen végigmetszed a csontlepke testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Csontszablyával megcsapod a csontlepke jobb oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 1 gyógykenőcsöt. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 77 (limit: 1060), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 7835.
Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északra. Ha így folytatod a kosztolást, hamarosan az éhhalál küszöbén leszel. (-1 életerő.)

(Továbbmész...) [76,-47] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Ráismersz a lényre. Egy óriás patkány. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Fegyvert váltasz: előkapod a kőkést. Vad csatakiáltással, felemelve a kőkést ellenfeledre rohansz. Kőkéssel többször mélyen végigmetszed az óriás patkány fejét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Csontszablyával egy hatalmas csapással felmetszed az óriás patkány bal első lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az óriás patkány kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (3 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Az óriás patkány összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy sírlidérc. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy Chara-din monolitját. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy szent tölgyfát. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Szörnyen éhezel. (-3 életerő.) Körbevizsgálódsz. Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.
Összefutsz egy fekete, copfos hajú, piros szemű alakváltó férfival. Körszakálla és bajsza van. Fekete a bőre. Fairlight elsőáldozója. Egy arany papi karkötőt, egy Eldaran karkötőjét, egy gromak páncélt, egy mágusköpenyt, egy mind. kristályát, egy rinóbőr övet, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy vassisakot, egy villám szimbólumot és egy zangrozi csizmát visel. Fegyverzetét egy élőholt mágus trófea, egy óriás csontváz trófea és egy autentikus vámpír trófea díszíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy koronára fonódó kígyó. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy vámpírtőrt tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Auráját érzékelve máris tudod, semleges jellemű a hitvány!
Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Vadlord Vladym. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Aztán elköszöntök egymástól.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [17 pontot használtál fel, van még 1.]

m 6 mozogsz nyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

szk 34 keresed a 34. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy kőszáli disznót. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

ef 10 501 energia fejlesztése 10
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

bpb bef. parancs berakása:

h 242 használod a 242. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még 0.]
[A parancs tárolásra került.]
A testedben levő méregtől egyre gyengébb vagy (-4 életerő.) Remélhetőleg most már teljesen lebomlott a szervezetben. Az a kellemetlen érzésed támad, hogy valami egyre nagyobb gombóc van a hasadban. Alaposan elfáradva, táborhelyet keresel. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) Túl sok tárgy van már a zsákodban! A problémára azonban létezik megoldás. (ld. enc.) Automatikus tárgyeladás és szabályozott hulladékgyűjtés - hogy ez eddig nem jutott az eszedbe! (ld. enc.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 182 pontot. A következő körben tehát 182 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


NAP SZIMBÓLUM (141. TÁRGY)
Ezt a tapintásra mindig forró, sárgarézből kovácsolt nap-szimbólumot Raia követői viselik. A nap felé fordítva vakítóan felerősíti annak sugarait, bujdoklásra kényszerítve a sötétség szolgáit. Amíg viseled, néggyel jobb az energiatámadások elleni védettséged. A nap szimbólum mellett viselhetsz egyéb nyakláncokat is.

NUKLEÁRIS CSATACICKÁNY (155. SZÖRNY)
A nukleáris csatacickány egyike a termomágikus háború után létrejött torzszülött mutánsoknak. Az egykori birodalmi csatacickányokból kifejlődött óriás méretű példányok nemcsak természetes támadási metódusaikkal jelentenek veszélyt: romlott testükből állandó sugárzás árad, amely nemcsak a sejteket roncsolja, hanem esetenként néhány aranyadat is korrodálhatja. Szerencsére, nukleáris csatacickányok csak síkságon fordulnak elő, így el lehet őket tudatosan kerülni. Egy dolog van, amiért esetleg mégis megéri vadászni rá: a gyomrában gyakran pirkit képződik.

AMNIOSZ-FA (202. NÖVÉNY)
Az amniosz-fa egy vastag, szürkés törzsű, dús lombú növény. Ha közelebbről megvizsgálod, kemény héjú, de belül lédús, érett gyümölcsöket pillanthatsz meg rajta. Bár rengeteg tápanyagot tartalmaz, förtelmes íze miatt szinte képtelen vagy lenyelni. Bizonyos elfogott állatok, szörnyek a fogságban csak ezt hajlandók megenni, a nálad levő egyéb kaját nem, így takarmánynak viszont jó lehet. Gyűjtése a KT 203 paranccsal történik, 4 TVP-ért.

DORONY TÜDŐ (212. TÁRGY)
Három csepp spiritusz felhasználásával kinyerheted és tartósíthatod a dorony különösen erős tüdejét. Majd csak jó lesz valamire.

ARANYLÁNC (191. TÁRGY)
Ez egy egyszerű, de értékes csecsebecse, amelyet a nyakadba akaszthatsz a KF 191 paranccsal. Emellett alkalmas arra is, hogy díszként valamit felfűzz rá.

MÉRGEZETT UBUK DOBÓNYÍL (188. TÁRGY)
Kézenfekvő a megoldás, hogyha van ubuk dobónyilad, akkor be is mérgezheted. Ehhez a KT 188 parancsot kell kiadnod, 2 TVP-ért, és az ubuk dobónyílon kívül szükséges egy csepp gyenge méreg is. Az így kapott dobófegyver sebzése d8+10. Kisebb eséllyel szerezheted vissza, mint a sima dobónyilat, mert a szörnyek az égető fájdalomtól a földön fetrengve könnyen összetörik.

SZEPPENT RÁKFATTY (186. SZÖRNY)
A dombvidékek szerény lakója ez a kutya méretű, rákollójú, gyíktestű, páncélos szörnyecske. Napközben általában egy szikla hűvösében húzódik meg, de éjszaka életre kél, vadászatra indul. Különös váladékot köp ellenfeleire, amely gyorsan megszilárdul, acélkemény börtönbe zárva a célpontot. Vigyázz, ha a váladék valamelyik tárgyadra fröccsen, hasonlóképp hasznavehetetlenné válhat, mint a technokolin bogár esetében! A szeppent rákfatty kemény páncélja ellen leginkább az ütőfegyver használható.

GYÓGYKENŐCS (313. TÁRGY)
Egyike a legegyszerűbben elkészíthető varázsfőzeteknek a gyógykenőcs. Nincs semmi másra szükség, csak a Varázsital Főzése varázslatra, egy adag borkonyó bibére, egy szárnyas hernyóra, 5 csepp vízre és néhány gyógyfűre, amely kizárólag erdőben található meg (ezért a főzet csak erdőben készíthető el). A KT 313 parancs kiadásakor 5 TVP-ért a megfelelő mágikus szertartások során elkészíted a gyógykenőcsöt. A gyógykenőcsöt a H 313 paranccsal használod, 0 TVP-ért. A kenőcsöt a sebeidre kenve, a fájdalom rögvest csökken: 80-120 életpontot fogsz gyógyulni. Ha épp labirintusban tartózkodsz, és Feltételes Gyógyításnak kellene végrehajtódnia, és nincs olyan gyógyító varázslat, amit ekkor elmondhatnál, automatikusan fogod a nálad levő gyógykenőcsöket használni.

RENGETEG TÁRGY
Most, hogy ilyen sok különböző fajta tárgy halmozódott fel a hátizsákodban, ideje lenne hatékonyabbá tenni a felesleges tárgyak managementjét. Erre szolgál három új parancs, a DD, az EE és az AA.
DD. Az univerzális eldobásnak maximum három paramétert adhatsz. A paraméterekben megadott tárgyakból az összes nálad levőt el fogod dobni. Pl. DD 1 4 50 hatására eldobod az összes dem-ed, botod és aranyad.
EE. Ez a DD megfelelője a tárgyak eladására. Az EA parancshoz hasonlóan használhatod, max. három paraméterrel, a paraméterben megadott tárgyakat eladod a boltban. EE 1 4 eladja az összes dem-et és botot.
AA. Ez az univerzális átadás. Csak akkor használhatod, ha a fordulóban már volt sikeres A parancsod. Az AA paramétereiben megadott tárgyakból az összeset átadod annak a karakternek, akinek a fordulódban legutoljára sikeresen átadtál tárgyat a sima A paranccsal. Az AA-val természetesen tudatkinézist is lehet végrehajtani, ami annyiszor 5 TVP-be kerül, ahány paramétert az AA-nak megadsz.
Végezetül egy jótanács: nagyon vigyázz a fenti parancsok használatával, véletlenül se keverd őket a sima D, EA és A parancsokkal, mert az drasztikus következményekkel járhat!

HULLADÉK(NEM)GYŰJTÉS
Kicsit kezd fárasztó lenni, hogy ahogy kalandozol, lépten-nyomon minden szemetet összeszedsz. Aztán ott van az a tömérdek EA parancs, amit a városban ki kell adni, hogy a felesleges tárgyaktól megszabadulj. Most azonban végre itt van a Hulladékgyűjtést szabályozó parancs, a HU <tárgy> <tárgy> <tárgy>. Paraméterül egyszerre max. három tárgyat adhatsz meg, ezeket használhatatlan, felesleges tárgyaknak ítéled meg mostantól. Ha arany értéke a GYJ parancsban megadott alatt van, fel sem veszed őket, ha ugyanannyi, vagy nagyobb, akkor ugyan felveszed őket, de az első adandó alkalommal (vagyis ha boltra lépsz) automatikusan eladod az összeset (kivéve, ha be van KF-elve: akkor egyet meghagysz). Ja, és persze bárhány HU parancsot kiadhatsz, azaz minden egyes általad ismert tárgyra szabályozhatod ezt a dolgot. Sőt, ha olyan tárgyra adsz ki HU-t, amire korábban már kiadtál, akkor az törlődik.
Mi a különbség a GYJ parancshoz képest? A GYJ csak egészen finom, felületi hulladékmanagementet biztosított, szörnyből való komponens kinyerésekor, labirintus ill. csatamező kincsnél nem működött. A HU-val megjelölt tárgyhoz viszont bármilyen módon jutsz hozzá, (átadják, olmipiai nyereményként kapod stb) azonnal eldobod, ill. ha értéke a GYJ-vel egyenlő vagy az fölött van, eladod. Az átkozott tárgyaktól sajnos még a HU paranccsal sem tudsz megszabadulni. Ha egy olyan tárgyra adsz ki HU parancsot, ami a birtokodban van, rögtön eldobod ha értéke kisebb a GYJ 3. paraméterénél, de ha bolton állsz, nem adod el, csak akkor, ha a boltra lépéskor már érvényben volt az adott tárgyra a HU. A HU-val eldobált tárgyak semmiképp sem maradnak meg az adott mezőn. A HU-val megjelölt tárgyakat a referencialistán és a karakterlapon a $ jelöli.
Ha betelt hátizsák mellett próbálsz egy tárgyat felvenni, a HU-val kijelölt tárgyakból elhajítasz párat, hogy legyen helyed a műveletre (csakis a HU-val kijelölt tárgyak közül!).

KARAKTERLAP

Szürke Farkas, egy kopasz, félszemű, körszakállas alakváltó férfi vagy. Fekete a bőröd. Dornodon követője vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 43. fordulód.

Erő: 12 Szint: 12 Merészség: 3/1 Magasság: 183 cm
IQ: 22 (24) Támadás: 11 Agresszió: 3 Testsúly: 73 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 10 Menekülés: 30 % Életkor: 33/33 év
Egészség: 13 Életpont: 158/121 Jellem: gonosz (26) Tul. pont: 0
Szerencse: 12 (13) Varázspont: 124/19 Pénz: 309 arany Kép. pont: 4
Tudatpont: 21/20
Eddig összesen 320 szörnyet (13 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 622 TP-t kaptál. Jelenleg 32 160 TP-d van. A következő szinthez még 840 TP szükséges. Trófeáid: bíbor szulfagor, rőtmanó berzerker, trikornis.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/0 vágófegyverek: 17/64 (+22%) ütőfegyverek: 2/98
dobófegyverek: 11/26 (+28%)

Feltételes fegyverváltás: kőkés (#6)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); dárda (#10) max. 1 db (3 -5.); ubuk dobónyíl (#138) (6 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
76,70 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 79

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 169 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 26/71 (+67%) 2. nyomkövetés: 11/30 (+24%) 3. csapdakészítés: 4/35 (+10%)
4. csapdaészlelés: 1/53 (+17%) 5. gyógyítás: 13/64 6. titkosírás: 1/64
7. felderítés: 1/78 8. teológia: 3/36 9. taumaturgia: 7/28 (+6%)
10. zene: 1/0 11. szörnyismeret: 2/16 (+10%) 12. zárnyitás: 7/72 (+38%)
13. vadászat: 1/103 14. bányászat: 6/96 (+34%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 45% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
készítesz dárdát (#10) (max. 2 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 10 darabot ), éjurnát (#2368) (max. 6 darabot, csak egyszer), csillezsályalevelet (#1253) (max. 1 darabot, csak egyszer)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 6, max: 50)
tintacsiga (#74), zombi (#49), csontváz (#48), csontlepke (#746), piromenyét (#99), élőholt mirg (#135)
Barátságosság (aktív: 7, max: 50)
vízionár (#66), manifesztátor (#124), rájanyék (#58), ismeretlen (#9089), félelem-járó (#56), technokolin (#50), fémbontó szójer (#150), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Papi varázslataid
tolvajszem (#2, 8 VP) alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP)
jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: 8 vp;

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazi mestertolvajnak való feladat: lopjál valakitől mocsári penkét!
2.) Rombolj porig egy világítótornyot. (teljesítve)
3.) Végezz ki egy békésen legelésző alpesi tehenet, ne adjon több tejet! (teljesítve)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Gatin) (540): új. szürke kastély (547): kész. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 30, 31, 32, 33, 34.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5.

HŐSTETTEID
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 77 (limit: 1060), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 7835.
A quwarg rajzásban leölt quwargjaid: 1 szabotőr, 3 harcos, 3 királynő, 5 élőholt.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 10 TU. szükséges még: 20 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 163 TU szükséges.)
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bakkura csizma (#96) 1 * boszorkánykendő (#1697) 1 * bronzsisak (#88)
1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 * rőtmanó kacagány (#714)
Fegyverek és lövedékek
1 * bronzkard (#2083) 1 csontpálca (#329) 1 * csontszablya (#64)
1 esszenciakristály (#350) 1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6)
1 mérg. ubuk dobónyíl (#188) 1 orgyilkos tőr (#225) 3 ubuk dobónyíl (#138)
8 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 aranylánc (#191) 1 borostyán függő (#162) 1 * denevér szimbólum (#140)
1 * Eldaran karkötője (#373) 1 * ezüst nyaklánc (#117) 2 * gyöngysor (#192)
1 nap szimbólum (#141) 1 * saválló fülbevaló (#1552)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 1 bőrkantár (#1125) 1 csontkulcs (#74)
1 ¤ deus ex machina (#1) 3 fáklya (#36) 1 fenőkő (#1618)
1 fülemüle síp (#1576) 1 gyógykenőcs (#313) 1 keg gomba (#1615)
1 kötél (#92) 1 szent jogar (#150) 1 tudás gyöngye (#522)
1 + tüskecsapda (#242) 1 vaskulcs (#183) 2 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
3 + aranyló ugarhéj (#100) [bennük 4 csepp tinta (#101), fér még: 26]
5 éjurna (#2368) [bennük 3 csepp bomló esszencia (#2367), fér még: 47]
1 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 10]
1 sullár hólyag (#168) [benne 15 csepp spiritusz (#170), fér még: 5]
2 uzbány csőr (#169) [bennük 9 csepp ugh méreg (#166), fér még: 15]
3 + vizestömlő (#3) [bennük 60 korty víz (#27), fér még: 0]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
3 acélpengőke (#231) 1 álompor (#396) 1 antilopbőr (#48)
6 aurach fog (#657) 1 bakkura bőr (#95) 3 csillezsályalevél (#1253)
1 csuklyavirág (#133) 1 dorony tüdő (#212) 3 + dözmöng szív (#122)
44 drótszőr (#37) 3 evaporőr háj (#105) 11 fekete gyöngy (#99)
1 fémrúd (#104) 1 grákóbőr (#41) 2 gyöngymangó (#135)
1 halálvirág (#2371) 2 kaktusztüske (#114) 1 kavadu lebeny (#24)
1 királygyík bőr (#44) 34 madártoll (#112) 1 magszim bél (#103)
1 mákrózsa virág (#56) 3 óndarab (#85) 12 pirkit (#153)
1 púderkő (#119) 8 rézdarab (#70) 3 rókafarok (#124)
5 sallank karom (#128) 2 smirglilevél (#29) 13 sünmedve tüske (#14)
1 surranó kígyó bőr (#47) 1 szulfin (#676) 3 szvó-ektoplazma (#151)
6 tigroszlán fog (#63) 1 trikornis szarv (#198) 2 vadász tatu bőr (#15)
2 varányszem (#30) 2 + vasérc (#152)

Összsúly: 44.29 kg Megterheltség: 100%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 63 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Nagyon éhes vagy! A következő körben adj ki legalább két E 40 parancsot!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 dárda (#10) 1 fáklya (#36) 1 parittya (#18)
3 spiritusz (#170)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
6 arany (#50) 1 antilopbőr (#48) 1 aranylánc (#191)
1 bakkura bőr (#95) 3 bomló esszencia (#2367) 1 csontkulcs (#74)
1 dorony tüdő (#212) 1 éjurna (#2368) 1 gyógykenőcs (#313)
1 királygyík bőr (#44) 1 mérg. ubuk dobónyíl (#188) 1 szvó-ektoplazma (#151)
2 vadász tatu bőr (#15) 60 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

75 76 77 78 79 80
-48
-47
-46
-45
-44
-43
-42
-41
-40
(76,-47) óriás patkányok (#42), Chara-din monolitja (#534), 24. jellempróba, szent tölgyfa (#393), oltár, Vadlord Vladym (5986. kalandozó)
(76,-46) Raia oltár, Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720), szent tölgyfa (#393), 36. jellempróba, csontlepke (#746)
(77,-45) oltár, vaskohó (#155), érclelőhely, szeppent rákfatty (#186)
(77,-42) nukleáris cickány (#155), amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, 41. jellempróba
(78,-44) gyilkos tetű (#116), Tharr oltár, vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), érclelőhely
(78,-43) Fairlight oltár, 46. jellempróba, púpos burástya (#92)
(78,-42) Elenios oltár, sóhajtó dorony (#112), csontlepke (#746)
(79,-42) a 34. labirintus bejárata, világítótorony (#156), művészi porolit (#720), oltár, vaskohó (#155), tavacska, emberevő (#119), zombi (#49), bakkura (#52), Kovács János (2334. kalandozó), csontváz (#48)

Üzenet küldése a karakternek