79. forduló, 81. forduló, Onar összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2008. máj. 5. 9h:23'
EZ A 104. JÁTÉKHETED, 80. FORDULÓD
105. játékheted kezdete: máj. 11.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3361
SZÁMLA : XXXX

ONAR KALANDJAI


5 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [98,74] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+13 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+24 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) Csak most ébredsz rá, hogy mennyire elrepült feletted az idő: már 2 éve vagy a Túlélők Földjén! Azonnal tapasztalod a dolog pozitív hatását: eloszthatsz egy tulajdonság és két képesség pontot!
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Energia árad testedbe. Megidézted a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 212.]

tno 1 növeled az 1. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 212.]

kno 11 képesség-növelés 11
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 taumaturgia.) Varázsenergiád fejlődik. (+5 max. varázspont.)
[0 pontot használtál fel, van még 212.]

kno 6 képesség-növelés 6
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 csapdaészlelés.)
[0 pontot használtál fel, van még 212.]

ba 155 nem támadod a 155. szörnyet
BA 155 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 212.]

vi 3 3 30 viselkedésed: 3 3 30
Mostantól elővigyázatos vagy, legfeljebb a nálad jóval gyengébb szörnyeket támadod meg. Merészségi szinted ettől kezdve 3. Barátságosan fogsz viselkedni azokkal a kalandozókkal, akiknek nem ellentétes a jelleme. A szörnyeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 3. Ha életerőd az eredeti érték 30 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 212.]

v 10 elmormolod a 10. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Egy végső mozdulattal előhívod az életszívás varázslatot! A növényzet elsorvad körülötted, miközben a gyógyító energia a testedbe áramlik (+15 életerő). [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 207.]

v 10 elmormolod a 10. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az életszívás varázslatot! A növényzet elsorvad körülötted, miközben a gyógyító energia a testedbe áramlik (+16 életerő). [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 202.]

m 8 mozogsz északra
[98,73] Még mindig az erdőben vagy. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy szekérkaravánt. Délkeletre tart. Megtudod, hogyan szerezhetsz Kalmárok Kémgömbjét. (ld. enc.)

[9 pontot használtál fel, van még 193.]

d 4 eldobod a 4. tárgyat
Elhajítasz 1 botot. [0 pontot használtál fel, van még 193.]

kt 1218 elkészíted az 1218. tárgyat
Az összegyűjtött tárgyakért cserébe kaptál 1 megbűvölt utazóládát. 120 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 183.]

hu 140 196 162 hulladék: 140 196 162
Hulladék, ezért nem gyűjtesz denevér szimbólumot. Hulladék, ezért nem gyűjtesz trófea nyakláncot. Hulladék, ezért nem gyűjtesz borostyán függőt. [0 pontot használtál fel, van még 183.]

m 3 4 4 mozogsz délkeletre, délre, délre
[99,74] Még mindig az erdőben vagy. Találsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Dornodon rúnaköve. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy pókvadász. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Egy lángcsóva varázslattal köszöntöd a másikat. 11 életpontot sebeztél. Meglengetve a mandibulakaszát a másikra rontasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a pókvadász testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a pókvadász fekete lebernyegét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A pókvadász ostorszerű nyelve véres csíkot hagy maga után bőrödön. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
94 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) gnóm nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. Belebotlasz valamibe: 1 bot. Elteszed.

(Továbbmész...) [99,75] Az erdőt dombvidék váltja fel. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Csak egy sérült szeppent rákfatty. Megvető mosollyal várod a találkozást. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 taumaturgia). Varázsenergiád fejlődik. (+5 max. varázspont.) Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 15 életpontot sebeztél. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a szeppent rákfatty testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny ragacsos lét öklend rád. Kecsesen félreugrasz. Marokra fogva a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával épp hogy eltalálod a szeppent rákfatty testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy megvágod a szeppent rákfatty páncélos testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Itt is, ott is célba talál a szeppent rákfatty ollója. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 288 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Észreveszel egy oltárt. Tharr hívői építették. Észreveszel egy olvasztókemencét. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy vaskohót. A távcsővel lassan körülnézel. Messze északkeletre látsz egy Fairlight oltárt. Délkeletre nézve látsz egy oltárt. Délre egy patak van. Délnyugatra egy Raia oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [99,76] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy ork sámán közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Ellenfeled számodra ismeretlen védekező varázslattal készül a csatára. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: lángcsóva varázslatot lő rád. 11 életpontot vesztettél. Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az ork sámán testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed az ork sámán testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod az ork sámán bibircsókos orrát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Egy lángcsóva varázslattal köszönt csatapartnered. 24 életpontot vesztettél. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed az ork sámán testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod az ork sámán bal lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy lángcsóva varázslat. 14 életpontot vesztettél. Az ork sámán összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 425 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 49, gyógyulás: 0, összesen: -49 ÉP}

Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Délre fekszik egy helytartói város. " Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy amniosz-fát. Vízcsobogást hallasz! Közelebb érve, látod, hogy ez egy patak, amely délkeletről folyik északnyugatra. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Sheran hívei emelték. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délnyugatra egy márványtorony van. Nyugatra egy Raia oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. [24 pontot használtál fel, van még 159.]

m 3 4 5 mozogsz délkeletre, délre, délnyugatra
[100,77] Továbbra is síkságon vagy. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rát-fát. Utad során felfedezel egy oltárt. Tharr híveié. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Ez jó móka lesz. Egy követ dobsz a kobra felé. A hirtelen zajra a gazdája felé kap, és megmarja azt. A kígyóbűvölő azonnal meghal. Miután elmászik a kígyó, megnézed, hogy mi van még a kosárban. Még egy kobrát látsz. Elmenekülsz, mielőtt a turbános férfi sorsára jutnál. (+2 gonoszság.)
Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy vaskohót. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Északra egy oltár van. Elteszed a látcsövet. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Ráismersz a lényre. Egy proteinfecske. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a proteinfecske fejét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra támadsz. Mandibulakaszával megvagdalod a proteinfecske bal szárnyát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a proteinfecske testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A proteinfecske feléd csap csőrével, de sikertelenül. Karmával néhányszor a proteinfecske megcsapja a fejedet. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával mély sebeket nyitva megvagdosod a proteinfecske testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a proteinfecske nyakát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad a proteinfecske csőrével. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) gnóm nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra vezetnek. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [100,78] A sík vidéket bozótos váltja fel. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy Métely. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Sheran hívői építették. Észreveszel valamit a földön. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) gnóm nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 tüskét.

(Továbbmész...) [99,79] Egy kisebb településhez érkeztél. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat.

Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Kalandozók! Ez a terület mostantól az alanori királyság része, az ottani törvények érvényesek itt is, mostantól ti is Borax adófizetői vagytok. Ennek eredményeképp a városi adó mértéke is megemelkedett, a Fény Szentélyének bevétele ezentúl újabb Szentélyek építése helyett a város kincstárába folyik be. A tolvajlást szigorúbban büntetjük, a boltosok pedig önvédelmi képzésben részesültek. A lázadók büntetése halál. Aláírás: Numpet Zaks. " Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Figyelem! Nagyszabású árverés rendeztetik, melyen minden szabad erdauini kalandozó részt vehet! Részletek a városházákon és a helytartói hivatalokban [BE <épület> 1]. Krapixlon Ottomár, pénzügyminiszter. " Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " A benned lüktető vér minket táplál. Nekünk ez az élet, de számodra a halál... Vértestvérek. " Épületeket látsz: egy fegyvermester háza (573. épület.) és egy fekete mágustorony (598. épület.). Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Febr. 13-án éjjel farsangi buli a városban. Légy itt. Várunk. (V&T). " [41 pontot használtál fel, van még 118.]

vtn 76 varázslat tanulás: a 76. varázslatot
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testű alak! Őt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: láthatatlanság. (ld. enc.) A húsgólem kikísér a bejárathoz. [35 pontot használtál fel, van még 83.]

m 6 mozogsz nyugatra
[98,79] Még mindig a városban vagy. Egy kapualjban gyanús árnyat pillantasz meg. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy manaelementál. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával párszor súrolva eltalálod a manaelementál testét. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Rövid karddal kicsit megvágod a manaelementál lebernyegét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál lecsap a jobb karodra. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát kapsz (+7 vp). Mandibulakaszával párszor súrolva eltalálod a manaelementál testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod a manaelementál lebernyegét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+7 vp). Túl sok sebet kaptál. Egy kis futás még segíthet. Eliramodsz, és felsóhajtasz, amikor a hátad mögött elhalkul az üldöződ lihegése.
{Csatastatisztika; sebzés: 75, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Hirtelen elkezdesz körbeforogni. Pár perc múlva, amikor már kellőképpen elszédültél ahhoz, hogy elhidd magadról, hogy képes vagy átstrukturálni sejtállományodat, hozzálátsz a művelethez. Amikor magadhoz térsz, csodálkozva veszed észre, hogy sebeid nagy része begyógyult. (+64 életerő.) Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Aki eme épületben barátokra lel, a pokol tüzén örökre égjen el! Ez Ved-Smillon házi átka. " Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy sötét kastplom (570. épület.). [48 pontot használtál fel, van még 35.]

be 570 bemész az 570. épületbe
Odamész az ajtóhoz, és bekopogtatsz. Egy sötét csuhás alak nyit ajtót, arcát innét nem látni. Ahogy végigmér téged, megpróbálsz a csuklya alá belesni, de sikertelenül. Halk, reszelős hangon szólal meg: - Az uram már vár! - majd int, hogy kövesd. A teremtmény ismerősként üdvözöl, majd hellyel kínál. Mesélsz neki legutóbbi kalandjaidról. Röviden beszámolsz kudarcodról. A lény iszonyatosan dühös lesz, és csak hajszál híja, hogy nem büntet ott helyben halállal. Gyengén makogsz, hogy megpróbálsz jobban teljesíteni, mire a csuklyás gyorsan kivezet. Elhagyod a kastplomot. [5 pontot használtál fel, van még 30.]

* 1. BP: használod a 243. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 25.]

* 2. BP: használod a 234. tárgyat
Dobolni kezdesz, és közben fütyörészel. Borzalmasan hamis! Nem törődve a látszólagos kudarccal, tovább gyakorolsz. [20 pontot használtál fel, van még 5.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+2 jóság.) Méreg fejti ki gyilkos hatását a szervezetedben (-6 életerő.) Kasztroplanáris energiáid a csordulásig töltődtek! EF-elésed újra a kezdetektől indul. Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 5 pontod maradt, ebből a következő körre 5 pontot vihetsz át. Kapsz még 221 pontot. A következő körben tehát 226 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KALMÁROK KÉMGÖMBJE (1589. TÁRGY)
A karaván vezetője óvatosan körülnéz, magához int, és bizalmaskodóan közelebb hajol hozzád.
- Figyelj csak, kalandor, nézd mit szereztem a múltkor - súgja, és megmutatja a ruhájában rejtegetett kicsiny gömböt. - Egy hóbortos Fairlight paptól nyertem kockán, úgy egy hete - büszkélkedik. - Állítólag aki birtolkolja, beleláthat a boltok titkos raktáraiba is a segítségével. Ha érdekel, neked adom... Tudod, én állandóan úton vagyok, nemigen érek rá üzletelgetni, de te biztosan jó hasznát vennéd.
Fitymálón nézegeted a semmitmondó tárgyat, de azért birizgálja a fantáziádat a dolog.
- No és hogyan működik? - firtatod.
- Egyszerű. A varázsgömb megmutatja neked, hogy egy bizonyos tárgyból melyik boltban épp hány darab található. Ehhez nem kell mást tenned, mint erősen koncetrálnod, és felidézned magad előtt annak a tárgynak az alakját, amire kíváncsi vagy.
Felcsillan a szemed, és máris aranydukát-halmokat látsz magad előtt tornyozódni ...
- Rendben van, add nekem, és én bőkezűen megfizetlek! - ajánlod mohón, és a fickó készen áll az alkura.
- Tudtam én, hogy meg fogunk egyezni, barátom! Tudod, nagyon kemény dolog ám itt ülni egész nap a bakon... Ha hozol nekem egy jó puha hattyútoll vánkost, azért örömmel neked adom.
[A tárgy megszerzéséhez a KT (Küldetés Teljesítése) 1589 parancsot kell kiadnod bármelyik szekérkaravánnál 5 TVP-ért. A kémgömbbel csak olyan bolt árukészletébe leszel képes belelátni, ahol már jártál annak előtte, valamint a közelben van, s egy használattal csak egy- vagy kétféle tárgyról közöl információt. Használatához a H 1589 <tárgy sorszáma> parancsot kell kiadnod 3 TVP-ért, ahol a második paraméter a fürkészendő tárgy neve. Megadhatsz harmadik paraméternek egy másik tárgyszámot is, ez esetben - változatlan TVP költségért - a másik tárgyról is kapsz infót. A kémgömböt nem adhatod át másnak.]

MÉTELY (7000. SZÖRNY)
Ha a púpos burástyák királynője a ragyás burástya, akkor Métely a ragyás burástyák királynője. Magassága a trollokéval vetekszik. Három tojócsöve félelmetesen cuppogva keresi legújabb áldozatát. Reménykedj, hogy nem te leszel az. Mételynek még az ereiben is sav kering, fogai kicsattannak a méregtől. Reggelire vasvérteket fogyaszt. Láttán azonnal az jut eszedbe: szégyen a futás, de hasznos.

LÁTHATATLANSÁG (76. VARÁZSLÓ VARÁZSLAT)
Ezzel a fantasztikus varázslattal tökéletesen láthatatlanná válhatsz, minden felszereléseddel, állatoddal együtt! A dolog előnyei kézenfekvőek, de azért lássuk őket sorban: 1.) Minden lopáspróbálkozásnál olyan, mintha a szakértelmed öttel magasabb lenne. (És ha fel is sülsz, a városi őrség akkor sem tud elfogni.) 2.) Táborozás közben senki nem fog téged megtalálni (így hát meglopni sem tudnak). 3.) A védettséged hárommal jobb a varázslat időtartama alatt. 4.) Mozgás közben nem fognak látni azok a KALANDOZÓK, akikkel találkozol. Azonban te sem támadhatsz meg olyan kalandozókat, akik nem látnak téged láthatatlanság észlelése varázslattal vagy más módon, még akkor sem, ha T/FT parancsod van rájuk kiadva! Ennek oka az, hogy a láthatatlanság varázslatot azért találták ki, hogy inkognitóban maradjon használója, bármi áron, nem pedig azért, hogy előnyei legyenek a harcban. (Sokak szerint a varázslat olyan belső-védő rúnákat tartalmaz, amelyek azonnal elpusztítanák használóját, ha orvul támadna valakire.) A láthatatlanság nem véd meg a kiváló szaglású szörnyek elől: ha ilyennel találkozol, továbbra is a rejtőzködés, a futás ill. a harc lesz a megoldás (persze a +3 védettség ekkor jól jön, mivel a szörny csak sejti, hogy hol vagy).
Te magadtól nem tudod a varázslatot akármikor megszüntetni, ehhez mágiafeloldásra van szükség. A varázslat anyagi komponense egy manifesztátor nyúlvány, elmondása 5 TVP-be és 15 VP-be kerül, hatása a következő forduló elejéig tart.

KARAKTERLAP

Onar, egy szőke hajú, csillogó szemű alakváltó férfi vagy. Fekete a bőröd. Leah tanítványa vagy. A Pusztítás Prófétái (#9113) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 80. fordulód.

Erő: 21 Szint: 13 Merészség: 3/3 Magasság: 182 cm
IQ: 20 Támadás: 12 Agresszió: 3 Testsúly: 76 kg
Ügyesség: 15 Védekezés: 17 Menekülés: 30 % Életkor: 35/35 év
Egészség: 16 Életpont: 184/109 Jellem: gonosz (54) Tul. pont: 0
Szerencse: 18 (20) Varázspont: 110/14 Pénz: 42 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 13/11
Eddig összesen 233 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 927 TP-t kaptál. Jelenleg 40433 TP-d van. A következő szinthez még 7567 TP szükséges. Trófeáid: rőtmanó berzerker, szürke rinocérosz, trikornis.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 15/50 vágófegyverek: 9/24 (+26%) ütőfegyverek: 2/28
lőfegyverek: 10/80 (+4%) dobófegyverek: 5/90 (+14%)

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -6.); tüske (#22) (7 .); ubuk dobónyíl (#138) (8 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 12/9 2. nyomkövetés: 13/89 (+12%) 3. lopás: 8/77
4. mászás: 4/59 5. csapdakészítés: 4/55 (+17%) 6. csapdaészlelés: 8/96 (+100%)
7. gyógyítás: 30/86 (+40%) 8. titkosírás: 1/20 9. felderítés: 1/11
10. teológia: 5/38 (+7%) 11. taumaturgia: 5/2 (+100%) 12. versengés: 1/39
13. zene: 1/93 (+20%) 14. szörnyismeret: 1/80 15. zárnyitás: 1/0
16. vadászat: 8/24 17. bányászat: 5/74

FELTÉTELES PARANCSOK (még 7 lehet)
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért
készítesz bumerángot (#249) (max. 6 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 10 darabot ), fáklyát (#36) (max. 5 darabot ), ubuk dobónyílat (#138) (max. 10 darabot ), tüskét (#22) (max. 20 darabot )
gonoszkodsz max. 75 TVP-ért
mászol max. 48 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus (31)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 3, max: 12)
ShinLon (#1403), Chenon (#2808), nukleáris cickány (#155)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP)
beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
hadiszerencse II (#24)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10)
hhaar burka (#32)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazán kemény feladat: ölj meg egy szintszívót.
2.) Kevesek részesülhetnek a kegyben, hogy e feladatot megkapják: pusztíts el egy kőkorszaki szakit.
3.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a fény egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta.

Összsúly: 71.17 kg Megterheltség: 93%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 90 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
62 arany (#50) 5 ezüst gyűrű (#180) 2 ezüst karkötő (#158)
1 ezüst nyaklánc (#117) 3 kaja (#2) 1 ubuk dobónyíl (#138)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 megbűvölt utazóláda (#1218)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(98,73) délkeletre tartó szekérkaraván (#1215)
(98,79) manaelementál (#290), sötét kastplom (#570), a 47. labirintus bejárata
(99,74) Dornodon rúnaköve, pókvadászok (#59)
(99,75) szeppent rákfatty (#186), Tharr oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155)
(99,76) ork sámán (#345), amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), patak, Sheran oltár
(99,79) fegyvermester háza (#573), fekete mágustorony (#598)
(100,77) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Tharr oltár, 34. jellempróba, proteinfecske (#139)
(100,78) Métely (#7000), Sheran oltár

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Onar 80. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26) óriás sáska (#27)
sakál (#28) gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33)
kőszáli disznó (#34) manó (#36) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) hamupók (#40)
óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Duer-ork (#45) Tugt-ork (#46) bakkura (#52)
százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57)
rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60) kőevő (#62) umor-pióca (#63)
húsevő magszim (#67) evaporőr (#69) garokk (#73) tintacsiga (#74) színes dözmöng (#78)
bombagoly (#79) tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84)
gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91)
púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93) légirozmár (#94) mérges nyukmár (#95) piromenyét (#99)
szőrös pók (#100) sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104)
vadász varkaudar (#108) ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114)
törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) xirnox (#122)
tetemember (#123) manifesztátor (#124) büntető praglonc (#125) miksziszi húsgólem (#126) Lord Kovács József (#129)
útonálló (#130) orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132) palotaőr (#134) sötét főgnóm (#136)
karmos tankány (#137) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) udvari mágus (#142)
arató csattanat (#144) kardfogú fülemüle (#146) epokitféreg (#147) autentikus vámpír (#154) nukleáris cickány (#155)
ongóliant (#159) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) élőholt quwarg (#202) massza (#217)
pszi elementál (#221) manaelementál (#290) ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346) khór darázs (#348)
északi aurach (#350) halálmadár (#351) nektoraf (#355) ryuku gárdista (#360) ryuku légiós (#361)
kérődző etra (#368) rőtmanó berzerker (#369) halálhozó (#419) fagyféreg (#640) ulkor jéglény (#641)
csontlepke (#746) csodabogár (#755) ork bérgyilász (#781) Jerome (#956) Pszinapszis (#974)
Quirov (#975) Métely (#7000)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) $bunkósbot (#9) dárda (#10)
$csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) $vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
$ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40)
grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45)
krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50)
bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63)
$csontszablya (#64) szöges páncél (#65) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68)
$szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) $rézpáncél (#71) $rézsisak (#72) $rézpajzs (#73)
csontkulcs (#74) rézkulcs (#75) bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78)
korongfa (#79) lapkorong (#80) mérleg (#81) zöld üveg (#82) ragasztó (#83)
óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) $bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89)
bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94)
bakkura bőr (#95) bakkura csizma (#96) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101)
magszim bél (#103) fémrúd (#104) $evaporőr háj (#105) rövid íj (#107) nyílvessző (#108)
vapár cserje (#109) vapár ág (#110) hosszú íj (#111) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113)
kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118)
púderkő (#119) dözmöng szív (#122) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) $bronzpenge (#126)
mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138)
koponya szimbólum (#139) $denevér szimbólum (#140) oltár (#146) $mocsári penke (#148) grok-képződmény (#149)
szent jogar (#150) vasérc (#152) pirkit (#153) vaskohó (#155) világítótorony (#156)
nyu-shuriken (#157) ezüst karkötő (#158) kis vaspajzs (#159) vassisak (#160) nagy vaspajzs (#161)
$borostyán függő (#162) vasvért (#164) mászókampó (#165) sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169)
spiritusz (#170) rövid kard (#171) nekrofun (#173) harci kalapács (#174) márványtorony (#175)
vashegyű nyíl (#176) szopógödör (#177) ezüst gyűrű (#180) vashegyű lándzsa (#182) vaskulcs (#183)
mérgezett vasnyíl (#187) vas dobónyíl (#189) mérg. vas dobónyíl (#190) $aranygyűrű (#193) arany karperec (#194)
$obszidián függő (#195) $trófea nyaklánc (#196) igazgy. fülbevaló (#197) trikornis szarv (#198) gyíkfű csomó (#200)
gyíkfű (#201) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207)
fűszertartó (#210) láncing (#222) $orgyilkos tőr (#225) helytartói jogar (#228) acélpengőke (#231)
ilkin érc (#232) tatu dob (#234) lajhár csont (#236) lant (#238) tüskecsapda (#242)
nyílcsapda (#243) $fekete bőrcsizma (#247) bumeráng (#249) tatu ködmön (#255) remák szív (#264)
aranytű (#272) gyógykenőcs (#313) varkaudar csizma (#317) ködkard (#319) mutáns csont (#331)
phua-kúp (#372) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396) aranypikkely (#415)
Vlagyimir szobra (#433) térkapu (#452) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) erődítmény (#488)
pusztulás sírjai (#489) varkaudar szablya (#516) Chara-din monolitja (#534) főnixtoll (#563) aurach fog (#657)
aurach bőr (#658) lápi hajlék (#670) nyomkereső talizmán (#671) tímárkunyhó (#684) rinóbőr öv (#685)
tűzfény (#686) manóodú (#698) sötét kámzsa (#699) tubarkő (#700) művészi porolit (#720)
csodák kútja (#1096) varkaudar látógömb (#1107) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169) malom (#1204)
szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) vadászkés (#1264) nodonrod kitűző (#1533) tündöklő szobor (#1587)
Kalmárok Kémgömbje (#1589)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
AMT  kalandozó MXTU                   -  MXTU átadása
AT   kalandozó TU                     -  TU átadása
AV   forma                            ?  alakváltás
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
BEAJ kalandozó                        -  beajánlás Közös Tudatba
BEEN kalandozó                       20  belépés engedélyezése
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása  
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
EA   mit       darab                  -  eladás boltban
EF   TU                           10*TU  Tudati Energia Fejlesztés
EK   sorszám   ?         ?            ?  tudati energia kisütése
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
ERKI [kaland.]                       20  erőszakos kilép(tet)és
ESK  kaland.   [kaland.]             30  esküvő
EXT                                   -  játékhét visszadátumozási kérelem
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FÁS  TVP                            TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata
FGO  TVP                            TVP  feltételes gonoszkodás
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKÉR [kaland.]                        -  feloszl/felfügg. kérése
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FM   TVP                              -  feltételes mászás
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV  varázslat élőlény                -  feltételes T/V varázslat
FVH  szint                            -  felt. T/V mágia használat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
HIR  hírszám   [1. par.] [2. par.]    -  KT hír közlése
HU   [tárgy]   [tárgy]   [tárgy]      -  hulladékgyűjtés
IM                                   30  imádkozás oltárnál
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
JLK  kód                              5  jelszó kimondása
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KIEN kalandozó                        -  K.T.-ból kilépés enged.
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KÖKI                                  -  Közös Tudatból kilépés
KÖTB K.Tudat                          -  Közös Tudatba belépés
KÖTL létszám   vezető                 -  Közös Tudat létrehozása
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban
RM   fegyver   mit        TVP       TVP  növény/épület rombolása
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
SZK  szörny                          10  szörnykeresés
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TK   kaland kalandozó                 ?  többszemélyes kalandra indulás
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása
TV   varázslat [varázsl] [varázsl]    -  varázslat T/V listába
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás
VE   mit       darab                  -  vásárlás boltban
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása
VTN  varázslat                       35  var. tanulása mestertől
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek