22. forduló, Alyr összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2023. szept. 20. 21h:56'
EZ A 1271. JÁTÉKHETED, 23. FORDULÓD
1272. játékheted kezdete: szept. 22.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 35 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3262
SZÁMLA : XXXX

ALYR KALANDJAI


1043 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [63,3] koordinátán.
A táborozás 64. napján összefutsz egy fekete, rövid hajú, csillogó szemű ember férfival. Fekete a bőre. Leah híve. Egy koponya szimbólumot és egy örökkéval.kristályát visel. Ruházatát egy félelem-járó trófea és egy rájanyék trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy parittya. Elég egy mentális pillantás aurájára: sötét, akárcsak a lelke. Csak néhány pillantásra méltatjátok egymást. Továbbmész. A t#boroz#sod egyik napj#n üzenetet kapsz Alanorból. Megtörtént Borax temetése, és az új kir#ly megkoron#z#sa. A fôúri tan#cs nem Borax fi#t, Samaelt v#lasztotta meg új kir#lynak, hanem Zaks Boelnirt. Az egész bžzlik az udvari politik#tól, és biztos vagy benne, hogy tov#bbi bonyodalmak v#rhatóak, mert Borax (és Samael) hívei nem fogj#k eltžrni, hogy a szerintük jogos uralkodó helyett a hírhedten korrupt Boelnir uralkodjon a yaurrok felett. Olyan híreket is hallasz, hogy Samael Alanorban j#rt még a temetés elôtt, és lemondott a trónörökösi jog#ról. Ezt nehezen tudod elképzelni, mivel Samaelt egy kitartó, igazs#gos embernek ismerted meg kor#bban. Ki tudja, mi az igazs#g?
A 210. napon összefutsz egy hosszú ezüsthajú, szürke szemű elf nővel. Egy arany karperecet, egy arany masszariasztót, egy ezüst nyakláncot, egy kígyóbőr kesztyűt, egy örökkéval. zafírját, egy rézsisakot, egy rőtmanó kacagányt és egy varkaudar csizmát visel. Fegyverzetét egy sóhajtó dorony trófea, egy proteinfecske trófea és egy uzbány trófea ékesíti. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Mentális auráját felismered, az ő jelleme is semleges. Összeismerkedtek. Az ő neve Berúthiel. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést.
A 213. napon megintcsak összeakadsz Berúthiellel. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
A 215. napon újból összefutsz Berúthiellel. Mentális auráját felismered, semleges jellemű, mint ahogy Te is. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
A 432. napon összeakadsz egy barna, rövid hajú, barna szemű ember férfival. Körszakálla és rövid bajsza van. Fairlight híve. Egy fekete bőrcsizmát, egy kígyóbőr kesztyűt, egy mind. jádekövét, egy rőtmanó kacagányt, egy vassisakot és egy villám szimbólumot visel. Ruházatát egy proteinfecske trófea, egy trikornis trófea és egy uzbány trófea színesíti. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy dárda. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Erbatari Edric. Telepatikus kapcsolatot létesíttek.
Az 506. napon összefutsz egy barna, copfos hajú, zöld szemű kobudera nővel. Fekete a bőre. Tharr elsőáldozója. Egy angyalok gyűrűjét, egy arany papi karkötőt, egy arany pikkelyvértet, egy boszorkánykendőt, egy Eldereth kristályt, egy ezüst vadászmedált, egy grifftoll kesztyűt, egy harci maszkot, egy hősiesítő medált, egy Huddens alkarvédőjét, egy Jerome köpenyét, egy két kard szimbólumot, egy kreiton fókuszt, egy örökkévaló jádekövét, egy smaragd védőgyűrűt, egy ulkor kötényt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar ékkövet, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Fegyverzetét egy quwarg nagymester trófea, egy élőholt quwarg trófea és egy Poomr Ko trófea ékesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy sújtásra emelt pöröly. Bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Tárgyainak egy részét egy hegyi szamár viszi.
Összeismerkedtek. Az ő neve Azumi. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn.
A 854. napon találkozol egy barna, hosszú hajú, szürke szemű, körszakállas árnymanó férfival. Egy gromak páncélt, egy Jerome köpenyét, egy örökkéval.smaragdját, egy smaragd védőgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy garokk trófea ékesíti. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy parittya. Tisztán érzed auráját: semleges jellemű, mint ahogy Te is. Összeismerkedtek. Az ő neve Töki. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot.
Elindult a Kézművesverseny! Készíts, kovácsolj fegyvereket, páncélokat, használati tárgyakat. Mutasd meg, hogy Te vagy Ghalla legügyesebb meseterembere! No meg persze harcosa is, ha esetleg munka közben szörnyek támadnak meg... (ld. enc.) [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál.]

m 1 4 4 mozogsz északkeletre, délre, délre
[64,2] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy kaffogó hebrencs. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Megmarkolva a csontszuronyt a másikra rohansz. Csontszuronnyal megdöfködöd a kaffogó hebrencs csíkos hátát. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs beleharap a kezedbe. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal megdöfködöd a kaffogó hebrencs testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy rát-fát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [64,3] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy grok-képződményt. (ld. enc.) Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Hmm, csak egy sünmedve. Ettől nincs semmi félnivalód. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a sünmedve testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a sünmedve megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A sünmedve állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A sünmedve összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sünmedve tüskét. 52 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [64,4] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Egyszerre csak rémült sikoltás üti meg a füledet, de hiába keresed a hang forrását, semmit sem találsz. Lehet, hogy csak érzékcsalódás volt? Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Leah rúnaköve. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Ráismersz a lényre. Egy surranó kígyó. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a surranó kígyó lapos fejét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a surranó kígyó, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Méreg folyik a sebbe. A méreg gyenge - csak 5 életpontot vesztettél. A surranó kígyó összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 surranó kígyó bőrt. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 162.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Sokan nem értik, miért üvöltenek az orkok harc közben időnként olyan furcsán. TE azonban tudod. Mire berekedsz, sebeid állapota látványosan javul. (+1 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 122.]

e 20 élelemszerzés 20 pontért
Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy garokk nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Itt csata lesz.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a garokk jobb első lábát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Néhány döfést ejt rajtad a garokk agyarával. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a garokk testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Néhány döfést ejt rajtad a garokk agyarával. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. Messze hajítod a vacak kis sünmedve trófeát, és diadalmasan beszerzel egy garokk trófeát. 159 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Elég a vegetáriánus kosztból! A kupánvert zsákgyík talán másképp vélekedik, de hát őt senki sem kérdezte. (+3 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vadászat). Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy Métely. (ld. enc.) A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

[20 pontot használtál fel, van még 102.]

m 5 7 8 mozogsz délnyugatra, északnyugatra, északra
[63,5] A bozótost ritka erdő váltja fel. Gyanús mozgást látsz a fák között. Felismered a közeledőt. Csak egy pókvadász. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a pókvadász fekete lebernyegét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) A pókvadász nyelve többször lesújt a válladra és a nyakadra. (3 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A pókvadász összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Elhajítod a vacak kaszabolósáska trófeát, és kinyersz egy alkalmas pókvadász trófeát. 90 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [62,4] Fák, mindenütt csak fák. Egy ismeretlen madár kezd csivitelni a közelben. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Hirtelen valami nagyon fura dolog történik. Egy hang szólal meg a fejedben, és egy Elenios nevű valakiről kezd beszélni. (ld. enc.) Gyanús mozgást látsz a fák között. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy fabontó szójer. (ld. enc.) Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Marokra fogva a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a fabontó szójer testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (3 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal kicsit megsebzed a fabontó szójer testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Mielőtt félrekaphatnád, a szörny felfalja a fegyveredet! Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (ökölvívás: 1. szint).
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}


(Továbbmész...) [62,3] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy nekrofunt. (ld. enc.) Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy álomvirágot. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy vízionár lehet. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Vörösen izzó szemű csontváz-herceg lép be a látóteredbe. Kezében élesre köszörült kaszát tart. - Nem, nem lehet - mondogatod magadban - lehetetlen, hogy maga a halál jött értem... - Tudatod még tiltakozik, de tested már elfogadta az elkerülhetetlen halál tényét. Amikor magadhoz térsz, úgy tűnik, órák teltek el, pedig csak másodpercek lehettek. VALÓDI ellenfeled már így is borzalmas sebeket ejtett rajtad! Valószínűleg a tudatalattid mentett meg a biztos haláltól. [4 életpontod maradt.] Te itt életveszélyben vagy. Ennél jobb véget szánsz magadnak, ezért futni kezdesz, mint egy őrült. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.


(Feltételes gyógyítás:) Az óriás kushadó egér elfogása nem egyszerű feladat. Szerencsédre egy éhes ragadozó már megtette helyetted. Megvizsgálod a maradványokat, majd óvatosan kiszeded bajszának szálait. Összemorzsolod két kővel, majd egy hatalmas szippantással belélegzed a port. Örömmel tapasztalod, hogy gyógyító tudományod most sem hagyott cserben. (+28 életerő.) Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [70 pontot használtál fel, van még 32.]

gy 40 gyógyítás 32 pontért
Azt már régen megtanultad, hogy a napba nézés esetenként milyen hasznos lehet. Arra azonban csak most jöttél rá, milyen jó hatással lehet rád, ha nem nézel bele. És valóban, az eredmény fantasztikus! (+14 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [32 pontot használtál fel, van még 0.]

m 1 4 mozogsz északkeletre, délre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

e 20 élelemszerzés
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.
Iszol a vizestömlőből. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 163 pontot. A következő körben tehát 163 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


YAURRI KÉZMűVESVERSENY
Minden évben az őszforduló ünnepén meghirdetjük a yaurri kézművesek versenyét, ahol a királyság legremekebb kézművesei mérik össze mesterségbeli tudásukat. Idén azonban váratlan atrocitások érik azon kézműveseket, akik eme versenyre készítik a bemutató termékeiket. A beszámolók szerint szörnyek jelennek meg a semmiből, megtámadják a gyanútlan mestereket, elrabolják az éppen elkészült termékeket, és esetenként megölik magát a készítőt is. Éppen ezért buzdítunk mindenkit kalandozót és szörnyvadászt, hogy csalják lépre a szörnyeket azzal, hogy maguk is készítenek kézműves termékeket, és a rablásra megjelenő szörnyekkel kíméletlenül végezzenek! A Királyi Kézműves Céh - királyi Nagyurunk, I. Zaks Boelnir, a Varkaudarok végzete és a Thargodanok leigázója jóvoltából - éppen ezért jutalmazza azon kalandozókat, akik eme szörnyek pusztításával védik a kézműveseket. A jutalmakat az alanori és császárvárosi mágusrendek közösen ajánlották fel és készítik el, és a Trikornis Futárszolgálat kézbesíti őket.
(Játéktechnikai információk:
Az esemény ideje alatt, minden KT vagy kisülő FKT parancsnál egy vagy több szörny támadja meg a karaktert. A szörnyek száma (a KT/FKT TVP költsége)/4, lefelé kerekítve, de max. 3.
Egy mezőn bármennyiszer jöhet szörny az eseményben, de minden fordulóban egy fajta tárgy gyártására csak egyszer jöhet szörny. Azaz, ha valaki készít egy vassisakot, majd ugyanazon mezőn egy vasvértet, akkor mindkettőre jön szörny, de ha ugyanabban a fordulóban egy másik mezőn készít egy másik vassisakot, akkor arra már nem jön szörny.
Ha valaki elbújik a KT/FKT-ra jövő szörny elől akkor elveszíti az éppen elkészített tárgyát. Ha van csata, de nem győzi le a karaktert a szörnyet, akkor nem veszít tárgyat.
A karakterek minden legyőzött szörnynél találnak kincset, ami a szörny korábbi rablásából származik.
Ha az adott KT/FKT-nál minden szörnyet legyőzött a karakter, akkor speciális kincseket is lehet találni. Ennek esélye annál több, minél több szörny jött az adott KT/FKT parancsra. (Ilyen szempontból mindegy, hogy egyesével, vagy hármasával öli a karakter a szörnyeket.)
- 600 megölt szörny után nem jön több szörny a KT/FKT parancsokra.)
A mini eventekből az alábbi linken tájékozódhattok: Kalandozók Versenye

FELTÉTELES TÁMADÁS ÉS BARÁTSÁGOSSÁG
Az elmúlt évek tapasztalata alapján mindenkiben felmerülnek ötletek nemcsak a játék továbbfejlesztésével, hanem a meglevő dolgok javításával kapcsolatban is. Ilyen fejlesztésre váró parancsok a T és a BA - és a fejlesztés meg is történt! Először is, mostantól a T és BA parancsok a rendes feltételes listától függetlenül kerülnek tárolásra. Így a normál feltételes parancsokon felül ezentúl lehetőség lesz még 12 T és 12 BA parancs kiadására. A T parancs mostantól mindenben megegyezik az FT-vel is (Tehát ha egy T 96 után kiadsz egy FT 96-ot, a T 96-ot törlöd), ezért az FT parancs használatát a továbbiakban nem javasoljuk (idővel meg is szüntetjük). A T-re mostantól meg lehet adni, hogy első teljesülés után törlődjön, vagy bekapcsolva maradjon. Ha törlődő T-t akarsz kiadni, ugyanúgy használd, mint eddig, ha viszont azt akarod, hogy megmaradjon, második paraméternek írj egy egyest, pl. T 96 1. Az T törlése ugyanúgy történik, mint eddig, egy T 96 vagy T 96 1 törölni fog egy korábban kiadott T/FT 96-ot vagy 96 1-et.
Második újítás, hogy az T és BA parancsoknak mostantól akár két vagy három paramétert is megadhatsz, ahelyett, hogy három különálló T ill. BA parancsot kéne kiadnod. Pl. T 10 11 6666 ugyanazt jelenti, mintha kiadtál volna egy T 10, egy T 11 és egy T 6666 parancsot is. Természetesen T-nél a 2. paraméter nem lehet egyes, mert ez a nem törlődő T parancsot jelenti! (Sőt, ilyenkor a gép a 3. paramétert sem veszi figyelembe.)
Harmadik újítás, hogy az T és BA parancsoknak mostantól paraméterei lehetnek egy Közös Tudat tagjai (9101, 9102, stb.), egy isten hívei (991: Leah, 992: Dornodon, 993: Raia, 994: Elenios, 995: Sheran, 996: Tharr, 997: Fairlight, 987: Chara-din), adott jelleműek (988: gonoszok, 989: semlegesek, 990: jók) sőt egy adott nembe tartozók is (998: férfiak, 999: nők). A parancsok prioritási (kiértékelési) sorrendje a következő: 1.) T kalandozóra, vagy szörnyre 2.) BA kalandozóra, vagy szörnyre 3.) T KT-re és vallásra, 4.) BA minden egyébre, 5.) T minden egyébre. Példa: T-d van trollokra, a 9101. KT-re és Vlagyimirre (6666. kalandozó). BA-d van emberekre, Dornodon híveire és Murkra (7777. kalandozó, 9101. KT tagja). [Ez a feltételes listádban így néz ki ki: FELT. TÁM: 5; 9101; 6666; BARÁTSÁGOSSÁG: 1; 992; 7777;] Ha találkozol Vlagyimirrel, meg fogod támadni, mert a kalandozóra kiadott T a legnagyobb prioritású. Ha találkozol egy Dornodon hívő trollal, nem fogod megtámadni, mert a BA <vallás> nagyobb prioritású, mint a T <faj>. Ha találkozol Murkkal, nem fogod megtámadni, mert a BA <kalandozó> nagyobb prioritású, mint a T <K.T.>. Még egy fontos apróság, ami változást jelent az előzőekhez képest: A T <kalandozó/szörny> mindenképpen végrehajtódik, ha menekülés% fölött vagy, függetlenül a merészségedtől (ez eddig is így volt), DE a többi T nem, ha a merészséged miatt nem támadnál! Tehát ha kiadod az T 1 parancsot, továbbra is csak azokat az embereket fogod megtámadni, akik elől nem bújnál el a merészséged miatt. (ez a változás.) [Tapasztalt kalandozók figyelmébe: Speciális esetet jelentenek a <szörny> fajú kalandozók, pl. a varkaudar "kalandozók". Az T <varkaudar> mindig meg fogja támadni a "szörny" varkaudarokat, de a "kalandozó" varkaudarokat csak akkor, ha azt merészséged indokolja.]
Van néhány speciális lénycsoport, akikre még Feltételes Támadás parancsot adhatsz ki, ezekhez a következő paramétert kell az FT parancs paramétereként megadnod: 9087 - termikek, 9088 - kputtyintó lények, 9089 - inváziós ellenfelek, 9090 - inváziós kalandozók, 9091 - xenomorfok, 9092 - fürkészek, 9093 - quwargok, 9094 - ganüidek, 9095 - öregedést okozó lények, 9096 - éjfattyak, 9097 - szintszívó lények, 9098 - azonnali halált okozó lények, 9099 - armageddont varázslatot használó lények.
Ne feledd azonban, hogy labirintusban a BA parancs nem működik.

GROK-KÉPZŐDMÉNY (149. TEREPTÁRGY)
Néha nagy távolságból is lehet látni a bozótosból kiemelkedő, hatalmas méretű mákvirágra emlékeztető képződményeket. Sokak szerint ez egy ősi korból származó halott óriás-virág. Napjainkban grok-képződménynek hívják őket. A felső, üreges gömbszerű részben, amelynek nagy repedések vannak az oldalán, gyakran vernek tanyát mászni vagy repülni tudó lények. Ha te fel akarsz ide mászni, szükséged van egy mászókaromra, és legalább 3-as mászás szakértelemre. Ehhez a H 78 parancsot kell kiadnod, 16 pontért. A virágváz belsejében, ha szerencséd van, és nem űz el a lakó, akár pórul járt kalandozóktól visszamaradt kincseket is találhatsz.

MÉTELY (7000. SZÖRNY)
Ha a púpos burástyák királynője a ragyás burástya, akkor Métely a ragyás burástyák királynője. Magassága a trollokéval vetekszik. Három tojócsöve félelmetesen cuppogva keresi legújabb áldozatát. Reménykedj, hogy nem te leszel az. Mételynek még az ereiben is sav kering, fogai kicsattannak a méregtől. Reggelire vasvérteket fogyaszt. Láttán azonnal az jut eszedbe: szégyen a futás, de hasznos.

PÓKVADÁSZ (59. SZÖRNY)
Az erdőben árnyként mozgó, ló nagyságú rovar-ragadozó egyik kedvenc kajája a mérges pók. De ha mérges pók nincs (pl. kipusztítottad őket a mérgük miatt), akkor megteszi egy rágósabb, de kiadósabb falat kalandozó is. Bár van hat lába, a pókvadász gyakran vitorlázik a fák között fekete lebernyegével. Ha zsákmányt pillant meg, rátekeri nyelvét, és a félig megfojtott áldozatot elevenen, nyúlánk szívókájával szürcsöli fel, a légyéhez hasonló külső emésztéssel. Undorító, mi? Akkor döfd agyon egy szúrófegyverrel...

ELENIOS MEGIDÉZÉSE
Hirtelen felszabadult, vidám érzés lesz úrrá rajtad. Teljesen természetesnek tűnik, ahogy egy vidám, csilingelő hang megszólal a fejedben.
"Hello! Egy rúnatündér vagyok!" - gyorsan körbenézel, mire vihogva - "láthatatlan, az ám! Elenios, a szerelem és szél istennőjét szolgálom! Akarsz az ő papja lenni? A bűvölés, csábítás, a telepátia minden fortélyát elsajátíthatod! Repülhetsz, akár a madár, és vihart idézhetsz! Akarod? Mutass be egy áldozatot Elenios bármelyik rúnakövénél, és máris az örök ifjúság birtokosa lehetsz! Legalábbis szellemileg... Az áldozat legyen: egy mákrózsa virág, egy vízionár szem és egy csepp ragasztó! És persze az istennő csak akkor hallgat meg, ha lelked tiszta, jellemed jó. Szia, és várunk!"
Egy darabig még elbűvölve bámulod a követ, de a rúnatündér kacagása nem hangzik fel újból.

FABONTÓ SZÓJER (71. SZÖRNY)
A fabontó szójerek a ritka erdők apró termetű élősködői. Élősködők, mert fát esznek. Ezek a barnára lakkozott vakondra emlékeztető lények hegyes fogukkal pillanatok alatt képesek elpusztítani egy akár fél méteres botot! Ha egy fabontó szójerrel keveredsz harcba, előfordulhat, hogy búcsút kell mondanod a fából készült fegyverednek...

NEKROFUN (173. NÖVÉNY)
A nekrofun különös, növényszerű lény. Szára, nagy lapos levelei majdnem áttetszők, színük mélybíbor. Tapintásra egyszersmind kemények és rugalmasak. Virágot, termést nem látsz rajtuk, és semmilyen egyéb szervet sem tudsz megkülönböztetni sem a száron, sem a levélen. Elképzelni sem tudod, hogy mi a fenére lehet jó ez a furcsa növény.

ÁLOMVIRÁG (395. NÖVÉNY)
Az Álomvirág egy egészen különös növény: szárai a megszokott vegetációtól eltérően nem zöldek, hanem szinte teljesen átlátszóak, üvegszerűek. Ennek oka, hogy a növény nem a szokásos módon, a talajból nyeri a növekedéséhez szükséges anyagokat (és alakítja át fotoszintézissel), hanem mentális úton, a közelben alvók álmaiból merít energiát (emiatt viszont nagyon könnyen kiirtható). Talán ez az oka annak is, hogy a növény parányi virágai nem egyszínűek: a szivárvány ezerféle árnyalatában tündökölnek. Ha szerencsés vagy, valamelyik virág nemrég bontotta ki szirmait, s begyűjtheted róla a virágport [ezt automatikusan meg is teszed]. S hogy ez mire jó? Ha este, elalvás előtt belélegzed [a H 396 paranccsal], akkor éjszaka kellemesen kipihened magad, miközben különös kirándulást teszel az álmok birodalmában...

VÍZIONÁR (66. SZÖRNY)
Ha a bozótos mélyéről hatalmas halszemek guvadnak rád, takard el a szemed! Aki ugyanis sokáig farkasszemet néz egy vízionárral, illúzióképeket lát, fantom-harcba kezd, akár az életét is veszélybe sodorva, nem törődve az áldozatát leső szörnnyel. Ha az illúziók hatottak, már nem tudod merre vagy, honnét érnek a támadások, és a vízionár menthetetlenül elpusztít. Ha leküzdöd az illúziókat, már aránylag könnyen legyőzheted a puha testű, fizikailag gyenge szörnyeteget.

KARAKTERLAP

Alyr, egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű árnymanó férfi vagy. Fekete a bőröd. Ez a 23. fordulód.

Erő: 14 Szint: 6 Merészség: 5/5 Magasság: 108 cm
IQ: 11 Támadás: 5 Agresszió: 5 Testsúly: 48 kg
Ügyesség: 17 Védekezés: 9 Menekülés: 30 % Életkor: 24/24 év
Egészség: 12 Életpont: 92/52 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 1
Szerencse: 11 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 4
Eddig összesen 55 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 329 TP-t kaptál. Jelenleg 1 653 TP-d van. A következő szinthez még 347 TP szükséges. Trófeáid: pókvadász, garokk.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 (+1) szúrófegyverek: 6 vágófegyverek: 2
lőfegyverek: 4

62,89 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 64

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 113 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 3 3. lopás: 4
4. gyógyítás: 11 (+1) 5. vadászat: 5 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
lopsz a trolloktól (5) bármit, az alakváltóktól (7) bármit, az emberektől (1) bármit, az árnymanóktól (4) bármit, az elfektől (2) bármit
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
Dornodon hívők (#992)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): 1. labirintus (26,47).

ISMERT LABIRINTUSOK
1.

Összsúly: 28.91 kg Megterheltség: 76%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 134 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 csontszurony (#12) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 kaja (#2) 5 sünmedve tüske (#14) 1 surranó kígyó bőr (#47)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

61 62 63 64 65
1
2
3
4
5
6
(62,3) nekrofun (#173), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), vízionár (#66)
(62,4) Elenios rúnaköve, fabontó szójer (#71)
(63,5) pókvadász (#59)
(64,2) kaffogó hebrencs (#88), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69)
(64,3) 27. jellempróba, grok-képződmény (#149), Elenios oltár, sünmedve (#33)
(64,4) Leah rúnaköve, surranó kígyó (#30), garokk (#73), Métely (#7000)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Az olimpiai helyezések elévülési idejét 15 olimpiáról 10 olimpiára csökkentettük.
* - Átkozott tárgy csak akkor ugrik át karaktertalálkozáskor, ha mindkét karakter klasszikus, vagy mindkét karakter normál karakter.
* - Bővítettük a szörnyek számát, amikkel tesztcsatázni lehet. Most már a Negatív sík végéig lehet kihívni a szörnyeket.
* - Az árnyékvesszőt (2138) átneveztük kentaurvesszőre. Kentaurusz íjjal gyártható és kilőhető kentaurusz és árnyékíjból is.
* - A tőrvető vállszíj (1943) szintkorlátja 50-ről 25-re csökkent.
* - Klasszikus karaktertől ezentúl nem lehet lopni.
* - Jeleztétek, hogy az E parancsra való szörnygenerálás könnyen be tudott sülni, ha az adott mezőn volt már szörny valamilyen okból, akkor az E parancsra nem jött egyáltalán. Ezt a dolgot korrigáltam, viszont ennek köszönhetően az E parancs - megfelelően magas vadászat szakértelem mellett - jelentősen erősödött, már kockázatmentesen lesz a legtáposabb szörnygenerálási forma. Ezért a szörnygeneráláson egy picit változtattunk. Eddig ha volt ott szörny, 0% volt a sikerre, egyébként, ha találtál legalább 1 kaját, TVP-től függetlenül 25%. Mostantól mindig lesz esély a sikerre, ha találsz kaját, és ez a költött TVP-től függ: TVP*13%, tehát 1 TVP-nél 13%, 2-nél 26% stb. Tehát 8 TVP-re már garantáltan jön szörny. Ezenkívül, ha min 9 TVP-t költesz, akkor lesz esély egy 2. szörnyre is. 9 TVP-nél az esély a 2. szörnyre 17%, minden további TVP 13%-kal növeli ezt, tehát 16 TVP-nél már fixen 2 szörny jön. Ez a másik szörny jöhet akkor is, ha nem találtál kaját. A dolog egyik jelentős előnye lesz számotokra, hogy nem kell milliárd darab E 1 parancsot kiadni, igazándiból mindegy, hogy 16 E 1-et vagy 1 db E 16-ot adsz ki, remélem ezzel irdatlan mennyiségű parancshelyet megspórolunk mindenkinek!
* - A felhők asszonya (7244) és Lyonarissa (7255) semleges jellemű lett.
* - E, TF és GYK parancsra bizonyos esetekben a szándékosnál kisebb eséllyel jött szörny (néha egyáltalán nem), ha nem volt rajtad vadászat varázslat, ill. nem teljesültek más feltételek. Ezt megváltoztattuk, ezekre a parancsokra tárgyaktól, varázslatoktól és KT képességektől függetlenül mindig ugyanakkora eséllyel jön szörny.
* - Megszűntettük azt, hogy a vadászat leesik a csatamezőktől.
* - Számlálót vezettünk be az E 1 parancsra. Ez a számláló akkor nő, ha valakinek E 1-re jön szörny. Amíg számláló 50000 alatt van, addig 23% eséllyel jön szörny E 1-re, mint korábban. Utána az új rendszernek megfelelően 13%-eséllyel. Természetesen a számlónál az eddigi fordulókban E 1-re jött szörnyeket is beszámítottuk.
* - Számlálót vezettünk be a szörnyből eső (ami most csak a csodálatos remetét jelenti) eső sáfránykőre is. Ha ez eléri a 6666-ot, nem talál többet sáfránykövet szörnynél. Természetesen a számlónál az eddigi fordulókban szörnynél talált sáfrányköveket is beszámítottuk.
* - A felszínreugrás varázslat ára 390 aaranyról 400-ra nőtt, hogy a varázslalopással ne lehessen elfelejtetni.
* - Ezentúl a karakterlapon, a számlálók rovatban megjelenik a csodák kútjából kapott támadás és védekezés is.
* - Leah titkos tekercsét (1258) ezentúl bármilyen vallású karakter elkészítheti és használhatja.
* - A termikek kaptak gyűjtőszámot. A 9087-es számmal lehet rájuk hivatkozni BA, T és FTV parancsoknál.
* - Az esszenciamágnest működőképessé tettük a Résföldön.
* - Átneveztünk 3 termiket: destruáló > destruktív, lamentáló > laudáló, kreatív > debütáló. Az enciklopédiájukat újra kiküldtük azoknak, akik ismerik őket.
* - Elindult a Yaurri Mászóverseny.
* - Ha az adott mászóhelyre ki van kapcsolva a plusz szörny a H <mászóhely száma> 1 paranccsal, akkor az eseményből jövő plusz szörny sem jön a másznivalóban.
* - Javítottuk, hogy a káoszportál varázslat nyugaton is működjön az égigérő grokra.
* - A Résföldön a program ottani lényeket generál az égigérő grokokba.
* - A Résföldön mindenki max. pontszámot kap a mászóversenyben.
* - Javítottuk az omega kristály működését. - Javítottuk, hogy a bónuszból vehető szilmillek a Kiégett Földeknek megfelelő bónuszt adják a Résföldön is.
* - Javítottuk, hogy az agrumtárgyakat csak kvazárkovácsnál lehet elkészíteni.
* - A minieventek szörnygenerálásból kivettük a síkok és Résföldek labirintusos szörnyeit, a Tűz létsíkja és Élet földje Tier 3-as szörnyeit, és a Negatív sík erősebb Tier 3-as szörnyeit.
* - Kivettük a minieventek szörnyei közül a Zinthurgot. Illetve nyugaton 2-3 szinttel csökkentettük a generált szörnyeket.
* - Megszűntettük a nyugati kincsfiltert, azaz ezentúl nyugaton is eshet minden tárgy, amit egy szörny dob, vagy talál a karakter.
* - Az aranyfaló ládikót nem lehet hazsnálni nyugaton. Ha ott próbál meg valaki VP-t termelni vele, akkor hibaüzenetet kap.
* - A békés enkala kikerült a Kalandozók Versenyében generált szörnyek közül.
* - A kézműves versenyben a relikviagyűjtőnél cserélhetővé vált óelf varázskő nem volt feltalálható. Megcsináltuk, hogy ha rálép a karakter a relikviagyűjtőre, megkapja az infóját, mint pl. a fekete könyvnél.
* - Bekerült a Pozitív létsík.
* - Nyugaton a helytartói városokban és Biztosrévben táborozó NJK-k picit bővítették a tárgylistájukat.
* - A Pozitív síkon a kiégett tereptípuson megnöveltük a vadászható kaja mennyiségét.
* - A Yaurr felderítőversenyben levettük a +33% erősítést a csatamezőkre generált +főszörnyről és a gólemekről.
* - Nyugaton nem jöhet mahomi gólem és tükörgólem a Yaurri felderítőverseny folyamán.
* - A Yaurri felderítő verseny nem érvényes a moa romokra, elhagyott kalózhajóra, elhagyatott házra, halálkúpra és szirén gyöngypalotára. Itt nem számolja a szörnyeket az eseményben, nincs plusz TP, plusz szörny, se pluszkincs.
* - E parancs közben kisült FGY-re nem vonta le a TVP-t a program. A hibát javítottuk.
* - Automatikusan kisülő pszi-gyűjtésért nem vont TVP-t a program. A hibát javítottuk.
* - A termikekre (9097) kiadott FTV-k zavart okoztak a varázslat kiválasztásánál harc közben. A hibát javítottuk.
* - Az Élet földjétől kezdve kiszedtük a hártya- és árnytárgyakat a kutatnivalókból. Az Élet földje mászóhelyein az árnytárgyak benn maradtak.
* - A Résföldön tovább növeltük az esélyét annak, hogy Blobbakish dob sebző rúnát.
* - A Résföldön megnöveltük a ryuku rúnatekercs esélyét a lebegő platformban és kristálytoronyban.
* - Feltételes ÚSZás parancsnak (FUSZ) meg lehet adni 2. paramétert. Az ilyen sorszám alatti tereptárgyaknál nem súl ki.
* - Az eltűnő padló laborintus csapdában egyféle tárgyból maximum 10 db tárgy semmisülhet meg.
* - Az öntözés és életszívás varázslatok az isteni síkokon nem tudnak tereptípust változtatni.
* - A nyugati quwarg labirintusba (244) bekerült egy kronokristály.
* - A varázstárgy készítése varázslat ára nyugaton az 1 millióról 90000 aranyra csökkent.
* - Annak érdekében, hogy a nehezebben szerezhető tartók ne menjenenek olyan könnyen tönkre, a ryuku harmatgyűjtő (1159) árát 100 aranyra növeltük, a harmattartóét (2489) pedig 50 aranyra. (A fa mézcsupor (2464) és a jégszelence árát (2544) már korábban megnöveltük.)
* - Elkészült az adabázis bővítés. Ezzel kapcsolatban a változások:
Az alaptárgyhelyek száma 150-ről 170-re nőtt.
A lehetséges maximális tárgyhely 800-ról 2000-re nőtt.
A zsebdimenzió (2660) +100 helyett +120 tárgyhelyet ad.
A kiadható FTV parancsok száma (védő + támadó) 120-ról 300-ra nőtt. A befogható állatok maximuma 10-ről 20-ra nőtt. (A plusz helyeket bónuszból lehet megvenni.)
A kiadható FPH parancsok száma 30-ról 50-re nőtt. (A plusz helyeket bónuszból lehet megvenni.)
A maximális banki széf mérete 100-ról 300-ra nőtt. (A plusz helyeket bónuszból lehet megvenni.)
* - Bekerült két Többszemélyes Kaland a Pozitív létsíkra.
* - Bekerültek az adatbázis bővítésével kapcsolatos bónuszok.
* - Elindult a 2. morf invázió.
* - Megcsináltuk, hogy lehessen tesztcsatázni a Pozitív sík szörnyeivel.
* - A Beállítós forduló fejlécében ezentúl az XY KALANDJAI helyett XY BEÁLLÍTÁSAI jelenik meg.
* - A karakterlapon kiírjuk a résdetektor beállítását és a Kihívás tornya teljesített szintjeit.
* - Az F 2452 paranccsal a fordulóban kiíratható, hogy a karakter milyen morf italokat készített el és ivott meg.
* - A 2. Morf invázióban a Résföldön teljes pontszám jár a síkokról visszajövő karaktereknek egészen a Negatív síkig. A Pozitív síkról visszajövőknek már csak fele pontszám jár.
* - A H 2452 parancssal kiíratható a fordulóban, hogy melyik morf milyen szörnyet másol.
* - A ryuku katonai kötszernél a H 1508 parancs 3. paraméterével megadható, hogy hányszor akar a karakter kötszert használni.
* - Ha egy szörny egy labirintusban alapból erősítve van, akkor eddig az minden esetben felülírt minden más erősítést (pl. DVK, quwarg katalizátor stb.). Mostantól a labirintus alaperősítése és a szörny egyéb erősítése közül az érvényesül, amelyiktől erősebb lesz a szörny.
* - A fenti változás miatt Kragoru 1. labirintusában (72. labirintus) a 100 ÉP-s ongóliant normál ongólianttá változott, ami túl erős lenne ide, ezért 150 ÉP-s csontváz lordra cseréltük.
* - Ősvortexen nem adja be a program a TU töltést, ha a karakter max. TU-ban van. Hasonlóan az ÉP-hez és VP-hez, amit szintén nem ad be, ha a karakter maxon van ÉP-ből vagy VP-ből.
* - Maximalizáltuk a csodák kútjából szerezhető támadást és védekezést 50-ben (300. szint).
* - A jokonbia ág ezentúl működik tenger mezőn is, de ha területet váltana a karakter a használatával, akkor hibaüzenetet ad, és nem hajtódik végre a mozgás.
* - Az olimpiai karakterlapon kiíródnak az immunkristályok beállításai.
* - Találtunk egy limitációt a programban, ami miatt a zan energia maximális sebzése kisebb volt az enciklopédiában írtnál. Ennek javítására az alap sebzése 2D6 lett, maximális hatásfoka pedig 250.
* - Elindult a Yaurri titkosírás verseny.
* - 330. szinttől nagyjából megdupláztuk a TP mennyiséget, ami a szintlépésekhez kell.
* - Bekerült a Káosz síkja.
* - Nyugatra bekerült új dolgok:
Egy új déli sziget.
A Thargodan könyvtár a küldetéssorával.
2 halálkúp.
Gejzír és fekete kaktusz.
4 korábbi TK nyugati verziója.
* - Megnöveltük a Káosz sík szörnyeinek TP értékét 15%-kal. Azokat, aki már átmentek, visszamenőleg kárpótoljuk.
* - Javítottuk a titkosírás esemény problémáit a Káosz síkon.
* - Javítottuk az entrópiaital kiírását a használatakor.
* - A szörnyelengedős küldetésnél kap kiírást a karakter, ha az SZE parnccsal sikeresen teljesítette az aktuális küldetést.
* - A karakterlapra ezentúl kiíródik a téridő manipulátor és az entrópiaital számláló.
* - Nyugatra bekerült az 50-es TK módosított verziója, hogy a halálkúp végigjárása reálisabb legyen.
* - A 881-es épület küldetéssorába bekerült egy molekuláris zselé.
* - Bekerült 2 Többszemélyes Kaland a Káosz síkra. Az egyik egy forgalmas mezőre, a másikat a mocsaras terület legkeletibb részén érdemes keresni.
* - A nyugaton fekvő déli szigeteken kinőtt egy ragacsos mimóza bokor. Nyugaton nem ültethő, de szaporítható.
* - A 86-os TK-ban a memóriaelixírt memóriaserkentőre cseréltük.
* - Javítottuk, hogy a bónuszból vehető banki széfhelyeket a program teljesen külön kezelje a játékban aranyért vehetőktől.
* - A mágusszelence (1076) bekerült a Negatív, Pozitív és Káosz sík kutatóhelyeinek kincslistájába ritka kincsként.
* - A KT-ra kiadott KÖTB és BEAJ parancsok kiíródnak KT vezető táborozás alatti történései között, az FKERhez hasonlóan.
* - Az FPH paranncs paraméterének meg lehet a 9087-9099 szörnycsoportokat is.
* - Csökkentettük a következő tárgyak árait a túlzott aranytermelés visszafogására:
felleghajtó (1912) és felleggyűrű (1913) - 500 arany
csigolyakorbács (1892) - 350 arany
képlékeny dragnit (1996), parázsdragnit (2015), medvetalp mokasszin (1897), purifikátor öv (2013) - 300 arany
Handastye karkötője (2004), óelf csontjogar (1867) és óelf hatalomjel (2003) - 1000 arany.
* - 1800-ra növeltük a lemaradásvásárlásban megvehető maximális fordulószámot.
* - T.Vlagyimir különdíjat alapított, és a ruhájára Gyémánt beholderfejet tűzött.
* - A dűneelf arénaviadal (62-es TK) bekerült az ismételhető TK-k közé. Azaz olyan is mehet rá, aki már megcsinálta, csak nem kap érte jutalmat.
* - Töröltük azt a szabályt, hogy nyugaton 200. forduló alatt nem lehet 40 soros fordulót lépni. Ezentúl minden karakter, koordinátától és fordulószámtól függetlneül léphet 40 soros fordulót.
* - Felraktunk még 2-2 égigérő grokot a Levegő és a Tűz síkjára.
* - A három erős övcsat (gárdista - 1729, szirén - 2247, Gemina - 2495) nem vehető fel együtt. Az új övcsat bónsuz célja, hogy a kiegészítő övcsatoknak legyen egy hely. A későbbi erős övcsatok sem vehetők fel majd ezzel a 3 övcsattal együtt.
* - A roxati rúnát (2740) yaurr rúnára (2618), a sawaki rúnát (2742) pedig ryuku rúnára (2620) lehet váltani a relikviagyűjtőnél.
* - Elindult a 3. Morf invázió.
* - Elindult a 2. Yaurri bányászverseny.
* - A honlapon a KT listában kiirjuk, hogy a KT melyik fás képességet fejleszti, és mennyi TU hiányzik még belőle.
* - A Vlagyimir-díjnál új kiértékelési sorrendet vezettünk be: csapdakészítés+csapdaészlelés > zárnyitás > szörnyidomítás > pszi > teológia+ősteológia > taumaturgia+őstaumaturgia > harcművészet > bányászat > mászás > zene > szerencsejáték > titkosírás > csapatmunka > versengés > úszás > szörnyismeret+vadászat > gyógyítás > főzés > felderítés > hajózás.
* - Javítottuk, hogy a szopókövek ne szaporodjanak az NJK-knál.
* - Javítottuk, hogy víziharcban ne váltson be a feltételes pajzshasználat.
* - A karakterlapon kiírjuk, hogy ki a házastársa a karakternek.
* - A program ezután a forduló elején enciklopédia adáskor ellenőrzi a bankban levő tárgyakat is.
* - Mivel változott a kis argumrúna alapanyag költsége, ezért mindenkitől levettük, és visszaadtuk az argumérceket belőle.
* - Változattunk némileg az olimpiai játékosversenyen:
Futóversenynél és mászóversenynél kisebb mértékben számítanak a magas tulajdonságok is.
A futó, mászó, tolvaj és hercegnős versenyeknél, ha valaki már volt első, akkor eddig nem tudott második lenni. Ezt javítottuk, és most már lehet 2. is valaki 1. hely után. Ha már volt 1. akkor nem lehet első, ha már volt 2., akkor nem lehet második.
A tolvaj és hercegnős versenynél az utolsó körbe jutó karakterek közül ezúttal (kis random mellett) az utolsó próbán vizsgált szakértelem dönt.
A játékosversenyen megszüntettük a helyezések elévülését a 35. olimpiától kezdődően. Nincs szüksége senkinek arra, hogy 2 Huddens övet nyerjen. Ha valaki a 35. olimpia előtt nyert, az már elévült.
* - Bónuszból megvehető lett a mindenség igazgyöngye.
* - A Beholderfej medál bónuszt nulláztuk, így újra megvehető annak, aki már megvette.
* - Egy picit csökkentettünk a moa résszonda sebzésén.
* - A mithril kard átadható lett, a fegyverszakértelem korlátja 25-re nőtt.
* - A minieseményekben veló részvétel feltétele a min. 20. forduló és min. 11. szint. Így az újonnan indult karakterek tudnak tárgyat készíteni az eresményben.
* - Megreformáltuk az FFPH parancsok kiiírását a karakterlapon.
* - Ezentúl kiírja a program, hogy labirintusokban az eltűnő padló csapdánál milyen tárgyat veszít a karakter.

Üzenet küldése a karakternek