158. forduló, 160. forduló, Hosszúkarom Kriton összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. dec. 10. 12h:20'
EZ A 186. JÁTÉKHETED, 159. FORDULÓD
187. játékheted kezdete: dec. 15.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 21 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2563
SZÁMLA : XXXX

HOSSZÚKAROM KRITON KALANDJAI


5 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [95,19] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+7 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+80 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+6 tudatpont.) A táborozás alatt vadászott neked a gyilkos sallank. (+3 kaja.)
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy kavadu fészket vagy búvóhelyet. A hosszas kutatás, amelyet a pihenés rovására folytattál, eredménytelen maradt. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). [7 pontot használtál fel, van még 287.]

* 1. KP: v 15 135 1 elmormolod a 15. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Megidézted a szaporítás varázslatot! Gyorsan növekedni kezd, és már a kezedben is van 1 új gyöngymangó. [-7 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 282.]

* 2. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Létrehoztad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 277.]

a 24 5001 1 átadod a 24. tárgyat az 5001. kalandozónak (1 darabot)
Alkalmazod a tudatkinézist. Ok, sikeresen átadtál 1 kavadu lebenyt Ezüst Larian részére. [5 pontot használtál fel, van még 272.]

fog 92 219 elfogod a 92. szörnyet a 219. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 272.]

v 15 133 3 elmormolod a 15. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Sikerült elmondanod a szaporítás varázslatot! Gyorsan növekedni kezd, és már a kezedben is van 3 új csuklyavirág. [-21 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [15 pontot használtál fel, van még 257.]

m 2 2 1 mozogsz keletre, keletre, északkeletre
[96,19] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél.
(Feltételes foglyul ejtés:) Vigyázva körülkémlelsz: púpos burástya szagot érzel! Kemény munkával kiásol egy jókora gödröt, majd galyakkal, füvekkel letakarod. Rövid keresgélés után megtalálod a szörnyet. Minden tudományodat bevetve, megpróbálod a csapdába csalni! Buta lény ez a púpos burástya - simán belesétált a csapdába! Most ott üldögél tehetetlenül a verem alján. No, ez megvolna! Rövid időt töltesz azzal, hogy biztosítsad, a szörny se kárt ne tudjon benned okozni, se megszökni ne tudjon, majd kiszabadítod, és megnézed, mit is tudsz kezdeni vele. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Kellő idomítással megfelelő málhásállat válhatna belőle. Rámosolyogsz új útitársadra, aztán együtt mentek tovább. [24 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy ovimon-bokrot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Fairlight híveié. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy barátság szent tüzét. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délre.

(Továbbmész...) [97,19] Egy kisebb településhez érkeztél. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat. Veszélyt érzel az utca végén feltűnő alakból. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy orgyilkos. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Fegyvert váltasz: előkapod a vasalt bunkót. Elszántan a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az orgyilkos nyakát. (3 támadással 96 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod az orgyilkos testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Ellenfeled nagyon fürge: döféseket kapsz a lábadba és a lábfejedbe. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Szereztél 1 orgyilkos tőrt. 369 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 108, sebződés: 10, gyógyulás: 2, összesen: -8 ÉP}

Van itt egy jósda (561. épület.).

(Továbbmész...) [98,18] Még mindig a városban vagy. Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Kalandozók! Ez a terület mostantól az alanori királyság része, az ottani törvények érvényesek itt is, mostantól ti is Borax adófizetői vagytok. Ennek eredményeképp a városi adó mértéke is megemelkedett, a Fény Szentélyének bevétele ezentúl újabb Szentélyek építése helyett a város kincstárába folyik be. A tolvajlást szigorúbban büntetjük, a boltosok pedig önvédelmi képzésben részesültek. A lázadók büntetése halál. Aláírás: Numpet Zaks. "
(Vándorcirkusz:) Először egy maga elé mormogó atlétaruhás fickó halad el melletted, majd egy kölyökképű árnymanó kezében lufival.
- Közel a cirkusz - gondolod, és sietősebbre fogod lépteid, hogy hamarosan meg is pillanthasd a különös sátoregyüttest. A jegyszedő törpe azonnal kiszúr, és eléd siet. Vonakodva válsz meg a belépőre szánt 20 aranytól.
Megállsz egy sátor előtt, ahol egy óriás biztat érdeklődő kalandozókat a céllövöldébe lépésre. Jelentkezel, hogy te megvívnál az odabent lapuló szörnnyel, a ceremóniamester pedig kapva az alkalmon, és a sátorba tessékel. Éles szemed azonnal kiszúrja a terem távolabbi sarkából támadó lényt. Egy vortexmágus.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már védelem tűz ellen vibrál körülötted. A csata nem lesz könnyű: célpontod számodra ismeretlen védekező varázslatot rak magára. Mély levegőt veszel, és lehelsz. 16 életpontot sebeztél. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy tűzgolyó varázslatot. A támadása szerencsére hatástalan volt. (kiválóan működik felrakott védelem tűz ellen védelmed.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a vortexmágus jobb oldalát. (4 támadással 86 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal többször eltalálod a vortexmágus testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Egy tűzgolyó varázslatot dob rád a másik. Szerencsére nem hatott rád. (védelem tűz ellen védett meg.) Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a vortexmágus fejét. (2 támadással 61 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod a vortexmágus fejét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: tűzgolyó varázslatot lő rád. A támadása szerencsére hatástalan volt. (védelem tűz ellen védelmez.) A vortexmágus összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 1 438 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 201, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}


- És a díj? - kérdezed az ajtó előtt álló óriástól. Ő hanyagul megvonja a vállát:
- Nem találtál kincset a szörnyben?!? Vagy nem volt szerencséd, vagy nem kutattad át elég alaposan a maradványait - feleli, majd miközben elmosolyodik, biztatva a válladra rakja a kezét: - De ne csüggedj! A következő alkalommal biztos nyersz valamit!
Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy orgyilkos. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Fegyvert váltasz: előkapod a vasalt bunkót. Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd az orgyilkos testét. (3 támadással 80 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd az orgyilkos testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Gyenge szúrást kapsz a jobb lábadba. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Szereztél 1 orgyilkos tőrt. 369 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 91, sebződés: 6, gyógyulás: 2, összesen: -4 ÉP}

Épületeket látsz: egy fegyvermester háza (562. épület.) és egy fekete mágustorony (596. épület.).
Találkozol Aranyhajú Laenellával. Egy fekete bőrcsizmát, egy mind. topázát, egy tankány karmot, egy tirik-hun medált, egy vassisakot és egy vasvértet visel. Fegyverzetét egy láplidérc trófea, egy köpködő bruhatag trófea és egy ork bérgyilász trófea díszíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy parittya.
Köszöntitek egymást, aztán tovább.
[58 pontot használtál fel, van még 199.]

vtn 224 varázslat tanulás: a 224. varázslatot
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testű alak! Őt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: a munka gyümölcse. (ld. enc.) A húsgólem kikísér a bejárathoz. [35 pontot használtál fel, van még 164.]

kpb kezd. parancs berakása:

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 164.]
[A parancs tárolásra került.]

m 8 7 5 mozogsz északra, északnyugatra, délnyugatra
[98,17] Továbbmész a város utcáján. Veszélyt érzel az utca végén feltűnő alakból. Felismered a közeledőt. Csak egy Yurk, a profi. Nem jelenthet különösebb problémát. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka varázslattal készülsz a csatára. Tüzet köpsz ellenfeledre. 37 életpontot sebeztél. Fegyvert váltasz: előkapod a vasalt bunkót. Megmarkolva a vasalt bunkót ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a Yurk, a profi jobb lábát. (3 támadással 72 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a Yurk, a profi testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A Yurk, a profi megrohamoz, és hátrébb taszít. Ahogy megperdülsz, fegyverét többször a hátadba döfi. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +4 ÉP.) A Yurk, a profi még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 9 arany és egy ezüst gyűrű. Szereztél 3 ork csodaszert. 1 056 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 123, sebződés: 20, gyógyulás: 4, összesen: -16 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [97,16] Még mindig füves síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Észreveszel egy márványtornyot. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Fairlight hívei emelték.
(Feltételes mászás:) Minden erődet összeszedve, felhajítod a kampót (persze a kötél innenső végét fogod). A kampó megakadt odafent! Megkezded a felfelé kapaszkodást. Remegsz, ahogy a kötélbe kapaszkodva, a sima márványfalon mászol. Amikor felérsz, gyorsan bemászol az ablakon. Odabent félhomály fogad. Lejáratot nem látsz az alsóbb szintekre, és a szoba berendezése egyetlen asztal. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 mászás). Fegyveredet markolva vársz, amikor valami sötét tömeg emelkedik fel előtted. Egy nyuhaj karbin!

Fegyvert váltasz: előkapod a vasalt bunkót. Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra rontasz. {CSTT:} Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a nyuhaj karbin zselés fejét. (2 támadással 59 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a nyuhaj karbin fejét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A nyuhaj karbin csápol, de mindhiába. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
394 tapasztalati pontot kaptál. Istened ennek örülni fog.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A falak tövében szétszórt bútorroncsok között kezdesz kutatni. Sikerrel! Találtál 1 kis vaspajzsot. Miután lemászol a torony falán, egy rántással kiakasztod a kampót, és elpakolod. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Úgy gondolod, hogy a közeledő kérődző etra nem jelenthet komoly veszélyt. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-4 életerő.) A dolgot még 9 aranyad bánja. Durranás, és máris bűzfelhővel vagy körülvéve! Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Fegyvert váltasz: előkapod a vasalt bunkót. Elszántan a másikra ugrasz. {CSTT:} Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a kérődző etra bal első lábát. (3 támadással 88 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal párszor keményen megütöd a kérődző etra duzzadt tőgyét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Patájával a kérődző etra többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-4 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 6 aranyad is. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Átvizsgálod a testet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 1 etra hályog. 808 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 119, sebződés: 16, gyógyulás: 2, összesen: -14 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra.

(Továbbmész...) [96,17] Síkság, továbbra is csak síkság. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy márványtornyot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Raia hívői építették. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba).
(Feltételes mászás:) Aránylag könnyen sikerül a kampót beakasztani odafönt, egy kiálló szegletbe. A mászás azonban nagyon kemény, embert próbáló feladat. Professzionális hegymászó-bemutatót tartasz, ahogy felmászol a sima falon, majd bemászol az ablakon. Odabent félhomály fogad. Lejáratot nem látsz az alsóbb szintekre, és a szoba berendezése egyetlen asztal. A szoba nem lakatlan, a lakó pedig egy ellenséges szándékú szörny. Egy kőkorszaki szaki!

A lény mereven rádnéz. Mentális burkot vonva magad köré, lerázod a támadást. Fegyvert váltasz: előkapod a vasalt bunkót. Marokra fogva a vasalt bunkót ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a kőkorszaki szaki testét. (3 támadással 90 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a kőkorszaki szaki testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A kőkorszaki szaki mancsával oldalba lök. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A kőkorszaki szaki összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 kőszemet. 685 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 102, sebződés: 3, gyógyulás: 1, összesen: -2 ÉP}

Egy kupacot látsz. Biztos kincs! Megpiszkálod. A kupac megmozdul. Egy sötét gnóm!

A csata nem lesz könnyű: célpontod számodra ismeretlen védekező varázslatot rak magára. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy puha ütés varázslatot. Szerencsére nem hatott rád. Fegyvert váltasz: előkapod a vasalt bunkót. Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra rohansz. {CSTT:} Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a sötét gnóm bal lábát. (3 támadással 74 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a sötét gnóm nyakát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Könnyedén félreszökkensz a sötét gnóm csapása elől. A varázsló tenyeréből lángnyelvek csapnak elő. Félig megúsztad. 6 életpontot vesztettél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 508 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 84, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

A falak tövében szétszórt bútorroncsok között kezdesz kutatni. Sikerrel! Találtál 1 vassisakot. Leérve a földre, elpakolod a kampót, és továbbindulsz. Hirtelen mozogni kezd a föld! Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy vérszomjas csüldő. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Fegyvert váltasz: előkapod a vasalt bunkót. Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a vérszomjas csüldő testét. (3 támadással 81 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a vérszomjas csüldő testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csápjaival a vérszomjas csüldő lecsap a jobb karodra. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Véres nyál csordul ki a vérszomjas csüldő száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 577 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 95, sebződés: 6, gyógyulás: 2, összesen: -4 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Friss alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [81 pontot használtál fel, van még 83.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[95,17] Továbbra is síkságon vagy.

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy gumifát.

(Továbbmész...) [94,17] Síkság, továbbra is csak síkság.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy phua-kúpot. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 65.]

tim 50 titkosírás megfejtése 50 pontért
Megközelíted a fémkúpot, és elolvasod az oldalán a találós kérdést:
Titkos kincset őriz néha, Nyársal, robban, ez nem tréfa
Másszor vadnak állja útját, Nem ereszti soha foglyát.
Beleesni nem nagy érdem, Mi az, minek nevét kérdem?
Elővéve minden tudásodat, nekilátsz, hogy megkeresd a megoldást. SIKERÜLT! Megoldottad a feladványt. Rögvest ki is mondod a jelszót. Úgy látszik, a megoldás tökéletes: az ajtó feltárul. Gombócot érzel a torkodban, ahogy penetrálod az évezredes építmény légterét. Odabent világos van, ősi titok ad fényt a kúp belsejének. Hohó, felzümmög a szörnygenerátor, és máris egy ocsmány massza pattan eléd!

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy védelem tűz ellen. Mély levegőt veszel, és lehelsz. 33 életpontot sebeztél. Távolról energiatüskék varázslatot lő rád a másik. 21 életpontot vesztettél. A lény tintát köp rád! Bravúrosan félreszökkentél. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a massza szőrös fejét. (3 támadással 75 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal többször eltalálod a massza testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (3 támadástól 37 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +8 ÉP.) A massza újból meg újból lesújt rád. (4 támadástól 72 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +15 ÉP.) A massza farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 21 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +5 ÉP.) Vashegyű lándzsával megdöföd a massza jobb hátsó lábát. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a massza szőrös fejét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (3 támadástól 30 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +6 ÉP.) A massza újból meg újból lesújt rád. (4 támadástól 57 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +12 ÉP.) A massza farkával a kezedre csap. (1 támadástól 18 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +4 ÉP.) A massza most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 lapockacsontot. 1 806 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 168, sebződés: 258, gyógyulás: 50, összesen: -208 ÉP}

A neheze megvolt! Most lássuk a kincset! Egy fantasztikus moa obszidián! (ld. enc.) Elhagyod a phua-kúpot. [50 pontot használtál fel, van még 15.]
(Feltételes gyógyítás:) Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+22 életerő). [-6 varázspont.] Egészséged TF-elődött.
(Feltételes gyógyítás:) Elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+27 életerő). [-6 varázspont.] Egészséged TF-elődött.
(Feltételes gyógyítás:) Létrehoztad a gyógymógy varázslatot! [-2 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+27 életerő). [-6 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). Egészséged TF-elődött. [6 pontot használtál fel, van még 9.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[93,18] Egy sejtelmes, baljós sűrű erdőbe érsz a síkságot elhagyva. Gyorsan ellátod a sebeidet: +16 életerő.

[9 pontot használtál fel, van még 0.]

szk 20 keresed a 20. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy mérges pókot. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: h 243 0 0 használod a 243. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még -5.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. A szervezetedet méreg pusztítja (-1 életerő.) Valószínűleg ez volt a hatásának az utolsó nyoma. Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját töm magába a púpos burástya. 4 kaját nyel le a törpemammut. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben -5 pontod maradt, ebből a következő körre -5 pontot vihetsz át. Kapsz még 300 pontot. A következő körben tehát 295 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


A MUNKA GYÜMÖLCSE (224. VARÁZSLÓ VARÁZSLAT)
A különböző tárgyak elkészítésekor hatalmas mozgási energiák szabadulnak fel. Mostantól ez a varázslat lehetővé teszi, hogy ezt a mozgási energiát hasznosítsd! Ha kiadod a V 224 parancsot, a köröd végéig minden KT, EP, RM és ZIP parancsod (beleértve az FKT-kat is) fejleszti a TF-ben megadott tulajdonságodat annyi TVP-vel, amennyit a KT parancsra elköltöttél. Ha nincs egyparaméteres TF-ed megadva, akkor az erőd fejlődik. A munka gyümölcse 10 VP-be kerül, TVP költsége és anyagi komponense nincs. A varázslat hatása a köröd végéig tart. Ha valamilyen KT képességnek, varázslatnak vagy tárgynak köszönhetően a normálistól eltérő mértékben TF-elődnek a tulajdonságaid, ill. olyan tulajdonságot is TF-elhetsz, amelyet egyébként nem (szerencse, MXTU), ezek a hatások a munka gyümölcsénél nem érvényesülnek.

MOA OBSZIDIÁN (380. TÁRGY)
Ezt a követ egy mesteri tudású Moa ékszerész faragta tökéletes gömb alakúra egy bizonyára jóval nagyobb obszidián darabból. Kiváló dísze lehet bármely ékszernek.

KARAKTERLAP

Hosszúkarom Kriton, egy szőke, hosszú hajú, kék szemű alakváltó férfi vagy. Kecskeszakállad és rövid bajuszod van. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Sheran fanatikusa vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 159. fordulód.

Erő: 17 (20) Szint: 19 Merészség: 6/4 Magasság: 186 cm
IQ: 19 (21) Támadás: 18 (19) Agresszió: 6 Testsúly: 72 kg
Ügyesség: 18 (23) Védekezés: 25 (28) Menekülés: 40 % Életkor: 36/36 év
Egészség: 17 (21) Életpont: 289/188 Jellem: semleges (-2) Tul. pont: 0
Szerencse: 24 (28) Varázspont: 231/85 Pénz: 1030 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 30/12 EFejl: 5
Eddig összesen 1069 szörnyet (10 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 8 010 TP-t kaptál. Jelenleg 423 523 TP-d van. A következő szinthez még 26 477 TP szükséges. Trófeáid: varkaudar felderítő, borzalmas varkaudar, Ayagira Tanaka.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/33 szúrófegyverek: 24/23 (+4%) vágófegyverek: 10/3
ütőfegyverek: 18/21 (+19%) lőfegyverek: 12/14 dobófegyverek: 7/82

Feltételes fegyverváltás: vasalt bunkó (#181) << bronzkard (#2083) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -14.); bronzhegyű nyíl (#94) (15 -);
Óvatosság (labirintusokban): 1
93,18 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 131
Kedvenc táborhely: 0,0
JLKzott minoszkúpok: 65

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 164 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 13/31 2. nyomkövetés: 21/54 (+14%) 3. mászás: 12/7
4. csapdakészítés: 15/6 (+7%) 5. csapdaészlelés: 3/9 6. gyógyítás: 32/37
7. titkosírás: 6/97 (+18%) 8. felderítés: 8/32 9. szörnyidomítás: 6/12
10. teológia: 14/1 (+14%) 11. taumaturgia: 8/77 (+10%) 12. versengés: 5/27 (+9%)
13. zene: 5/48 14. szörnyismeret: 19/7 (+10%) 15. zárnyitás: 4/94
16. vadászat: 6/4 (-1600%) 17. bányászat: 20/62

FELTÉTELES PARANCSOK (még 38 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért
kutatsz max. 50 TVP-ért
ásol max. 24 TVP-ért
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 3 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), ubuk tüskét (#131) (max. 2 darabot ), mérg. ubuk dobónyilat (#188) (max. 5 darabot ), bronzhegyű nyilat (#94) (max. 3 darabot ), kerek követ (#19) (max. 3 darabot )
elfogod zombit (#49) háló-csapdával (#220)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde (1)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 50)
szintszívó (#96), óriás patkány (#42), tetemember (#123) (csak egyszer), nyuhaj karbin (#110)
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP)
varázsvédelem (#34, 8 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP) éhínség (#39, 7 VP)
szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 2 TVP)
oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnyészlelés (#82, 20 VP, 5 TVP) szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP)
restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP)
Alakváltó és tudati képességeid
kisebb tűzlehelet (#110, 2 ÉP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
feltámadás (#168) erőpajzs I (#12)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
13. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 6, max: 20)
energiatüskék (#29), szárazság (#48), méregfelhő (#37), éhínség (#39), kisebb tűzlehelet (#110), izomernyesztés (#33)
Védekező varázslatok (aktív: 4, max: 20)
varázsvédelem (#34), védelem tűz ellen (#38), hhaar burka (#32), védelem sav ellen (#36)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
törpemammut (#115) (málhás: +21 kg teher) státusz: OK
gyilkos sallank (#85) (vadászik) státusz: OK
púpos burástya (#92) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Aprítsd a trutyikat, amelyek esszenciádból táplálkoznak! A demonstráció tárgya legyen mondjuk... három nyuhaj karbin! (teljesítve)
2.) Lássuk, mennyire vagy jószívű: engedj szabadon egyetlen körben 7 szörnyet!
3.) Imádkozz, amint elérted a kántori rangfokozatot!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. fekete gránittorony (530): kész. városháza (Shaddar) (539): kész. szürke kastély (547): kész. adamantit erőd (548): 39. labirintus (88,25). helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): új. Toborzóiroda (759): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 5, 6, 11, 12, 19, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 46, 47, 48, 49, 65.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) OK
közös ima (509) OK
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 14 TU. szükséges még: 76 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 89 TU szükséges.)
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

Összsúly: 81.83 kg Megterheltség: 101%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 200% alatt van.
Még 41 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
146 arany (#50) 6 kaja (#2) 1 kavadu lebeny (#24)
8 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 csuklyavirág (#133) 1 etra hályog (#712) 1 ezüst gyűrű (#180)
1 gyöngymangó (#135) 1 kis vaspajzs (#159) 1 kőszem (#304)
1 lapockacsont (#33) 1 moa obszidián (#380) 2 orgyilkos tőr (#225)
3 ork csodaszer (#1228) 1 spiritusz (#170) 1 vassisak (#160)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

92 93 94 95 96 97 98 99
15
16
17
18
19
20
(94,17) phua-kúp (#372), massza (#217)
(95,17) gumifa (#38)
(96,17) márványtorony (#175), Raia oltár, 38. jellempróba, kőkorszaki szaki (#109), sötét gnóm (#132), vérszomjas csüldő (#114)
(96,19) púpos burástyák (#92), ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), Fairlight oltár, barátság szent tüze (#484)
(97,16) márványtorony (#175), Fairlight oltár, nyuhaj karbin (#110), kérődző etra (#368)
(97,19) orgyilkos (#131), jósda (#561)
(98,17) Yurk, a profi (#958)
(98,18) fegyvermester háza (#562), fekete mágustorony (#596), vortexmágus (#418), orgyilkos (#131), Aranyhajú Laenella (2243. kalandozó)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Az óriáserőt (53. varázslat) maximalizáltuk +60 sebzésben. Ennél több sebzést nem tud adni.
* - 15000-es hit felett az IMádkozás nem növeli a papi hitet. A megmentett lélek (1952. tárgy) és a tökéletes véglet (422. varázslat) továbbra is növeli.
* - A tidanitdukátot (1480. tárgy) át lehet váltani védőkristállyá (2240. tárgy) egy az egyben a gnóm refrugátor (2069. tárgy) segítségével, a H 2069 1480 (darabszám) paranccsal.
* - A triton halragut (27. recept) le lehet főzni minden síkon, nem csak a Víz síkján.
* - Az FVH-nak meg lehet adni 100-nál nagyobb paramétert is. Az FVH 99 továbbra is azt jelenti, hogy csak a kalandozókra használsz harci varázslatokat, az FVH 100 pedig az, hogy egyáltalán nem használod őket. - A karomkesztyű (1771. tárgy) átadhatatlan lett.

Üzenet küldése a karakternek