241. forduló, 243. forduló, Kova összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. okt. 16. 9h:05'
EZ A 1192. JÁTÉKHETED, 242. FORDULÓD
1193. játékheted kezdete: okt. 18.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 17 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2298
SZÁMLA : XXXX

KOVA KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [135,59] koordinátán.
Az aranytermő erszény 42 aranyat termelt. Varázserőd regenerálódik. (+35 varázspont.) Mentális erőd regenerálódik. (+42 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+6 tudatpont.) A lottó 1255. hetének nyerőszámai: 13, 15, 14. 3 db 0 találatos szelvényed volt. 1 db 1 találatos szelvényed volt. Erre összesen 12 arany nyereményt kapsz.
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy piromenyét fészket vagy búvóhelyet. Hiába az elszántság, a szorgalom - ilyen lény nem él a környéken. [7 pontot használtál fel, van még 375.]

* 1. KP: v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Ereidben a vér forrón lendül előre. Elmormoltad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 375.]

* 2. KP: v 24 0 0 elmormolod a 24. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Sikerült elmondanod a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 370.]

* 3. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Elmormoltad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 365.]

* 4. KP: v 86 0 0 elmormolod a 86. varázslatot
Mormolni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a vasszervezet varázslatot! Optimalizálod szervezeted energiafelhasználását. [-8 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 365.]

* 5. KP: p 64 0 0 használod a 64. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. Hamarosan érzed az erő áramlását. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 360.]

* 6. KP: h 1167 1 0 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom főtt étel készül. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Hmm! Már nem is vagy éhes! 199 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 357.]

* 7. KP: h 1629 0 0 használod az 1629. tárgyat
Óvatosan előveszed a koboldkirály koronáját, és az öklödre akasztod. Úgy tárgyalsz vele, mint a hasbeszélő bábjátékos a kis pajtásával. Kérleled, hogy varázsoljon, és a korona nagy nehezen enged az unszolásnak. Létrejön egy széljárás varázslat! Lépteid könnyűvé, légiessé válnak. Egészséged TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 357.]

* 8. KP: p 72 0 0 használod a 72. pszi képességet
Lazítani kezdesz, és lehunyod szemeidet. Hamarosan érzed az erő áramlását. Elcsattintod a mentális pajzs pszi képességet. Agyad köré mentális pajzsot vonsz. [-9 pszi pont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 352.]

* 9. KP: h 2306 0 0 használod a 2306. tárgyat
Használod A Végzet kristályát. Sötéten kavargó aura kezd vibrálni körülötted. (+150 max. ÉP következő táborozásod végéig.) Egészséged TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 352.]

* 10. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Elmondtad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] Egészséged TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 347.]

bb 57 65 72 beraksz a bankba az 57. tárgyat (65 darabot)
Beraksz a bank széfjébe 3 bőrsisakot. Beraksz a bank széfjébe 1 szöges páncélt. Beraksz a bank széfjébe 1 rézsisakot. [0 pontot használtál fel, van még 347.]

h 211 1 használod a 211. tárgyat
Inhalálsz egy adag sáfrányport. A hatás azonnal érvényesül (+5 TVP.) [0 pontot használtál fel, van még 352.]

p 73 használod a 73. pszi képességet
Koncentrálsz. Érzed, hogy testedben szétáramlik az erő! Elcsattintod a pszi fejlesztés pszi képességet. Pszi energiádat próbálod megismerni különböző gyakorlatok útján. [-20 pszi pont.] Egészséged TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 342.]

h 165 használod a 165. tárgyat
Minden erődet összeszedve, felhajítod a kampót (persze a kötél innenső végét fogod). A kampó megakadt odafent! Megkezded a felfelé kapaszkodást. Remegsz, ahogy a kötélbe kapaszkodva, a sima márványfalon mászol. Amikor felérsz, gyorsan bemászol az ablakon. Meghatottan nézel körbe az ősi torony legfelső szobájában. Morgást hallasz a fal mellől. Ahogy odapillantasz, egy sötét alakot látsz megmozdulni. Egy ragyás burástya! {egyik sebzési módja: 1x 2d8+2.}

Ellenfeled kitátja pofáját, és savat böfög rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (12 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a csatabárdot. Elszántan ellenfeledre támadsz. Csatabárddal párszor kilyukasztod a ragyás burástya bal oldalát. (4 támadással 110 életpontot sebezve.) Méregfoggal eltalálod a ragyás burástya hosszú tojócsövét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A ragyás burástya feléd sújt csáprágóival, de mellé! A ragyás burástya farkával a kezedre csap. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Gyorsan félrelököd. A ragyás burástya csápjával megpöccinti a válladat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A ragyás burástya összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 767 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 125, sebződés: 16, gyógyulás: 1, összesen: -15 ÉP}

Morgást hallasz magad mögül, rosszat sejtve fordulsz meg. Egy óriáspók!

Fegyvert váltasz: előkapod a csatabárdot. Vad csatakiáltással, felemelve a csatabárdot a másikra ugrasz. Csatabárddal kegyetlenül összevagdalod az óriáspók testét. (4 támadással 136 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod az óriáspók testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Az óriáspók még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 5 csepp ugh mérget. 737 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 150, sebződés: 7, gyógyulás: 2, összesen: -5 ÉP}

A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Mikor lemásztál a kötélen, egy laza rántással kiakasztod a vaskampót, és elcsomagolsz. [28 pontot használtál fel, van még 314.]

m 2 8 mozogsz keletre, északra
[136,59] Síkság, továbbra is csak síkság. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Úgy gondolod, hogy a közeledő quwarg harcos nem jelenthet komoly veszélyt. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy hhaar burka varázst. Ellenfeledre tűzeső varázslatot lősz. 59 életpontot sebeztél. Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 5 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod a quwarg harcos testét. (5 támadással 44 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csatabárdot. Marokra fogva a csatabárdot a másikra rohansz. {CSTT:} Csatabárddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a quwarg harcos potrohát. (3 támadással 75 életpontot sebezve.) Méregfoggal épp hogy megszúrod a quwarg harcos bal hátsó lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +3 ÉP.) A quwarg harcos most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 214 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 186, sebződés: 13, gyógyulás: 3, összesen: -10 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy márványtornyot. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Fairlight híveié.
(Feltételes mászás:) Jónéhány próbálkozás után sikerül csak a kampót megakasztani odafent. Lassan, óvatosan mászni kezdesz. Csak nehogy lezuhanj! Remegsz, mire felérsz. Erősen kapaszkodva a kötélbe, átlendíted magad az ablak párkányán. Odabent félhomály fogad. Lejáratot nem látsz az alsóbb szintekre, és a szoba berendezése egyetlen asztal. Fegyveredet markolva vársz, amikor valami sötét tömeg emelkedik fel előtted. Egy ragyás burástya! {támadása: 14.}

A lény savat köp rád. Villámgyorsan lehajolsz - a sav csak itt-ott mar szét. (8 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a csatabárdot. Meglengetve a csatabárdot ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Csatabárddal többször mélyen végigmetszed a ragyás burástya hosszú tojócsövét. (4 támadással 111 életpontot sebezve.) Méregfoggal eltalálod a ragyás burástya jobb lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A ragyás burástya farkával megérint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Letéped magadról. A ragyás burástya csápol, de mindhiába. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 751 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 127, sebződés: 13, gyógyulás: 2, összesen: -11 ÉP}

Rémülten felnyögsz: még egy szörny ront rád! Egy sötét főgnóm!

A másik mormol valamit: egy láthatatlan védekező varázslat! Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy sötét halál varázslat. Szerencsére nem hatott rád. Fegyvert váltasz: előkapod a csatabárdot. Meglengetve a csatabárdot ellenfeledre rontasz. Csatabárddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a sötét főgnóm bal lábát. (3 támadással 106 életpontot sebezve.) Méregfoggal eltalálod a sötét főgnóm nyakát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A sötét főgnóm lendületes ütése célt téveszt. A mágus kinyújtja a kezét, és a következő pillanatban apró villámok cikáznak feléd. Alig pörkölődsz. 10 életpontot vesztettél. A sötét főgnóm összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 4 csepp spirituszt. 712 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 126, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

A falak tövében szétszórt bútorroncsok között kezdesz kutatni. Sikerrel! Találtál 1 nagy bronzkulcsot. Mikor lemásztál a kötélen, egy laza rántással kiakasztod a vaskampót, és elcsomagolsz. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy patakot. Délkeletre egy phua-kúp van. Délre egy friss csatamező van. Északnyugatra egy művészi porolit van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Aránylag régi (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [136,58] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Látsz egy phua-kúpot.
(Feltételes kutatás:) A találós kérdés a phua-kúp oldalán az orrod előtt materializálódik.
Végy belőle! Nagyobb lesz.
Tegyél hozzá! Kisebb lesz.
Vékony, de tiszta vizű patakra bukkansz, amely délkeletről folyik északnyugatra. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy szent tölgyfát. Találsz egy oltárt. Tharr hívei emelték. Látsz egy borkonyó cserjét. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Felismered a közeledőt. Csak egy vérfürdető magszim. Nem jelenthet különösebb problémát. {egyik sebzési módja: 8x 1d8+2.} Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 taumaturgia). Varázsenergiád fejlődik. (+5 max. varázspont.) Ellenfeledre tűzeső varázslatot lősz. 62 életpontot sebeztél. Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 4 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod a vérfürdető magszim alsó, lágy részeit. (4 támadással 73 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 magszim belet. 951 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 135, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek nyugatra.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 borkonyó bibét. Egészséged TF-elődött. [73 pontot használtál fel, van még 241.]

tim 60 titkosírás megfejtése 60 pontért
Bevetsz minden matematikai-logikai tudást, hogy megfejtsd a találós kérdést. Yoppéé! Megtaláltad, megoldottad! Hangosan, jól érthetően mondod ki a megoldást. Ujjongasz, ahogy látod, a varázsszó hatott: kinyílik az ajtó. Gombócot érzel a torkodban, ahogy penetrálod az évezredes építmény légterét. Odabent világos van, ősi titok ad fényt a kúp belsejének. Oppálá, le kell küzdeni először is a masszát, ami idebent lapít. {egyik sebzési módja: 6x 1d10.}

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. Egy tűzeső varázslattal köszöntöd a másikat. 60 életpontot sebeztél. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: éhínség varázslatot lő rád. 51 életpontot vesztettél. Hirtelen iszonyatosan éhes leszel! Ellenfeled jégcsóva varázslatot lő rád. 55 életpontot vesztettél. Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 5 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a massza testét. (5 támadással 100 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csatabárdot. Vad csatakiáltással, felemelve a csatabárdot ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Csatabárddal többször mélyen végigmetszed a massza bal első lábát. (2 támadással 69 életpontot sebezve.) Méregfoggal megkarcolod a massza szóhártyáját. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Jobbra-balra szökkenve osztja a massza nehezen védhető csapásait. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) A massza mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Vad döféseivel a massza nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (6 támadástól 14 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +3 ÉP.) A massza most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átvizsgálod a testet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy borostyán függő, 3 vasérc, egy ezüst karkötő és egy ezüst kulcs. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 karbin plazmát. 1 692 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 249, sebződés: 134, gyógyulás: 7, összesen: -127 ÉP}

Körbekémlelsz, a régmúlt idők kincsei után kutatva. Hah! Valami érdekes feliratra bukkantál: Némely quwarg boly mélyén kisebb quwarg istenség lapít. Most, hogy kiszórakoztad magad, kimész. Mögötted bezárul a kúp ajtaja. [60 pontot használtál fel, van még 181.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[135,57] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Oldalt pillantva, meglátsz egy tűzbokrot. Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Szomjazva veted magad a vízre. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Leah hívei emelték. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Elfeledett kalandor lábát masszírozza. Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba). Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy szent tölgyfát.
(Vándorcirkusz:) Először egy törpét pillantasz meg, amint egy kátyúba szorult szekér előtt parancsokat osztogat az ott szorgoskodó embereknek. Aztán észreveszed a kicsit arrébb felhúzott sátoregyüttest, és rájössz, kik ezek: a vándorcirkusz. A törpe, amint észrevesz, eléd siet, és pirospozsgás arccal befelé mutogat. Egyesével átadod neki a 20 aranyat.
Határozott léptekkel a cirkusz boszorkájának sátra felé veszed az irányt. Az öregasszony mosolyogva fogad.
- De jó, a nagy vaskulcs. - örömködik, majd mérgesen folytatja: - De hol a többi?!? Nem lehet semmit rád bízni... - Indulni készülsz, közben szomorúan konstatálod, hogy a tárgyadat már nem fogod visszakapni.
- Úgy döntöttem, új feladatot adok - mondja, majd felsorolja neked öt másik tárgy nevét. Továbbindulsz, közben ezeket memorizálod: 5 fekete gyöngy, 33 madártoll, 14 kazmár gyökér, 8 mákrózsa virág, 1 raptor szablya.
Nagy hévvel érkezel a szirén labirintusához. A bejáratnál álló férfi elmosolyodik bátorságod láttán, elveszi tárgyaidat, majd beenged. Egy félhomályos szűk járatba kerültél. Jobbra indulsz, majd toronyiránt keresztülvágsz az ott húzódó sötét folyosón. Nagyot kordul éhes gyomrod, épp amikor suhogó hangra leszel figyelmes. Óvatosan közelíted meg a zaj forrását, így még láthatod, amint az anyamadár fenséges szárnycsapásokkal otthagyja tojásoktól rogyadozó fészkét.
- Ekkora szerencséd nem is lehet - gondolod, majd lábujjhegyen közelebb osonva, rabolsz néhányat az árván maradt tojásokból. Elégedetten nyalod meg utána mind a tíz dolgos ujjad. Hirtelen a folyosó ürességét felcsendülő hárfaének tölti be. Ez a legcsodálatosabb hang, amit valaha hallottál. Megszűnik a világ körülötted. Bágyadtan rogysz le a fal tövébe, és vigyorogva hallgatod tovább a tökéletesség érzetét sugalló dallamokat. Egyszer csak arra leszel figyelmes, hogy emberek érkeznek, és karodnál fogva visszavezetnek a sátor nyílásához. 399 tapasztalati pontot kaptál. Csüggedten hagyod ott a szirén sátrát, miután visszakaptad a tárgyaidat.
Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Fairlight oltárt. Keletre nézve látsz egy művészi porolitot. Délre egy művészi porolit van. Délnyugatra egy patak van. Nyugatra egy barátság szent tüze van. Északra egy Sheran oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy arató csattanat nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. Koncentrálsz, majd megindítasz egy agykorbács pszi támadást. 17 életpontot sebeztél. Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 5 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod az arató csattanat zöld masszáját. (5 támadással 34 életpontot sebezve.) Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Majdnem elhányod magad, de aztán megacélozod magad. Fegyvert váltasz: előkapod a csatabárdot. Megmarkolva a csatabárdot a másikra ugrasz. {CSTT:} Csatabárddal párszor kilyukasztod az arató csattanat zöld masszáját. (4 támadással 96 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod az arató csattanat zöld masszáját. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Az arató csattanat megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Az arató csattanat összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 001 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 169, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északkeletre. Már majdnem éhen haltál! Az ételre veted magad. (-3 kaja.) [25 pontot használtál fel, van még 156.]

usz 40 úszol 40 pontért
Leveszel mindent, ami az úszásban akadályozhat, aztán gyerünk a fürdeni! A víz kifejezetten hideg, de mivel rögvest tempózni kezdesz, nem fázol. Vidáman úszni kezdesz, majd lemerülsz a mélybe. Kezedben a megbízható méregfogat markolod. Úszik feléd valami. Egy trosnyogó szakóca! (ld. enc.)

Elszántan a másikra ugrasz. Méregfoggal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a trosnyogó szakóca testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Ennyi! A szörny végre a halálát lelte!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 kaját. 29 tapasztalati pontot kaptál. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (víziharc: 1. szint). (ld. enc.)
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Körbepislantasz, hátha megcsillan valahol valami kincs a tó alján. Egy fűszertartó! Felmarkolod. A tüdőd a pattanásig feszül, ahogy a felszínre emelkedsz. Megszárítkozol és felöltözöl. [40 pontot használtál fel, van még 116.]

usz 40 úszol 40 pontért
Leveted magadról a páncélt, és az egyéb, súlyos cuccokkal együtt a parton hagyod. A víz kifejezetten hideg, de mivel rögvest tempózni kezdesz, nem fázol. Szinte azonnal a víz alá merülsz, kalandra éhesen. Felkészülve minden lehetőségre, kezedben méregfogat fogsz. Hirtelen megpillantasz valamit. Egy elektromos angolna! (ld. enc.)

Vad csatakiáltással, felemelve a méregfogat a másikra támadsz. {CSTT:} Méregfoggal tökéletesen perforálod az elektromos angolna jobb oldalát. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Az elektromos angolna állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Az elektromos angolna farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Ellenfeled némi rángatózás után bugyborékolva leheli ki a lelkét!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 kaját. 220 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 6, gyógyulás: 2, összesen: -4 ÉP}

Gyorsan körülnézel a fenéken, hátha találsz valami tavi kincset. De semmi! Hatalmas szusszanással érsz a felszínre - már majdnem szétrobbant a tüdőd! Megszárítkozol és felöltözöl. [40 pontot használtál fel, van még 76.]

m 6 7 6 mozogsz nyugatra, északnyugatra, nyugatra
[134,57] Még mindig füves síkságon vagy. Feltámadt a szél. Komor, sötét felhők száguldanak az égen. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Felismered a közeledőt. Csak egy arató csattanat. Nem jelenthet különösebb problémát. {támadása: 24.} Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 5 bumeráng. Pár lövedéked átjárja az arató csattanat egyik lábát. (4 támadással 24 életpontot sebezve.) A lény bűzfelhőt lő rád! Visszafojtod lélegzetedet. Fegyvert váltasz: előkapod a csatabárdot. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Csatabárddal párszor kilyukasztod az arató csattanat testét. (4 támadással 99 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöföd az arató csattanat bal vállát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Az arató csattanat fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Véres nyál csordul ki az arató csattanat száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 970 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 142, sebződés: 10, gyógyulás: 2, összesen: -8 ÉP}

Látsz egy kidőlt óriáspáfrányok alá szorult Aranysárkányt, amelyről parasztok feszegetik a pikkelyeit. Ha segíteni akarsz, költs el 1 TVP-t! (54. jellempróba). Észreveszel egy barátság szent tüzét. Találsz egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Sheran oltárt. Délkeletre nézve látsz egy művészi porolitot. Délre egy patak van. Délnyugatra egy Chara-din monolitja van. Nyugatra egy Chara-din monolitja van. Északnyugatra egy olvasztókemence van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Megtömöd magad kajával. (-2 kaja.)

(Továbbmész...) [133,56] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Felfedeztél egy krómkaktuszt. Ahogy kalandozol, valamin megakad a szemed. Egy zöld bőrű, sovány troll férfi áll egy tuskón a fák között, nyakára egy kötél van kötve, a kötél meg egy fára. Hoppá, ez öngyilkos akar lenni! Talán ha mesélnél neki az élet szépségeiről 5 TVP-ért, nem csinálna ilyen meggondolatlanságot (50. jellempróba). Észreveszel egy olvasztókemencét. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy vaskohót. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Tharr hívei emelték. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Shingalana lábát masszírozza. Bányászat képességeddel fémet (rézdarab) érzel a föld alatt.
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 3 rézdarabot! Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy Chara-din monolitját. Délnyugatra nézve látsz egy Tharr oltárt. Északnyugatra egy Leah oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Ráismersz a lényre. Egy Földrengető. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. {max. életpontja: 168.} Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 5 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a Földrengető testét. (5 támadással 82 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csatabárdot. Marokra fogva a csatabárdot ellenfeledre rohansz. Csatabárddal többször mélyen végigmetszed a Földrengető testét. (4 támadással 125 életpontot sebezve.) Méregfoggal néhány helyen meghorzsolod a Földrengető jobb lábát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a Földrengető megcsapja a fejedet. (2 támadástól 36 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +8 ÉP.) Harapásokat kapsz a bal karodba és kezedbe! (2 támadástól 45 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +9 ÉP.) A szörny hatalmas detonáció közepette darabokra robban (-31 életerő). Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átvizsgálod a testet. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány 1 monstrum vállvédő. 1 760 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 223, sebződés: 112, gyógyulás: 17, összesen: -95 ÉP}

Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 szögletes követ. Egészséged TF-elődött.

(Továbbmész...) [132,56] Vált a terep: dombság után ritka erdő. Egy ismeretlen madár kezd csivitelni a közelben. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Profi módon beékelődsz egy sűrű facsoport közepébe. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Ez nem lehet más, mint egy bávatag golombár. {max. életpontja: 214-243.} Amikor elhal a zaj, előmászol.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy kék orchideacserjét. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy Chara-din monolitját. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán egy bávatag golombár vigyorog kajánul. Találsz egy szent tölgyfát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [27 pontot használtál fel, van még 49.]

m 1 1 8 mozogsz északkeletre, északkeletre, északra
[133,55] Az utolsó fák is mögötted maradnak. Feltárul előtted a hullámzó, zöld füves síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla.

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt oltárt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Ahogy lenézel, egy quwargot látsz, amint éppen azon iparkodik, hogy megcsípjen. Rálépsz - reccs! Vége. 1 tapasztalati pontot kaptál. A távcsővel lassan körülnézel. Messze északkeletre látsz egy barátság szent tüzét. Délre nézve látsz egy olvasztókemencét. Nyugatra egy Leah oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [134,54] Síkság, továbbra is csak síkság. Vad szamóca illatát hozza a szél. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy barátság szent tüzét. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Megpillantasz a földön egy csúszó-mászó quwargot. Gyorsan agyontaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy olvasztókemencét. Északra egy mínosz-kúp van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő.

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [134,53] Szűnni nem akar a zöld síkság.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy mínosz-kúpot.
(Feltételes kutatás:) Lassan, óvatosan bemászol a mínosz-kúp alacsony bejáratán. Lakónak odabent nyoma sincs, mindenen vastag por ül. A berendezés csak néhány kőszoborból áll - mindez templomi hangulatot kölcsönöz a helynek. A legnagyobb szobor talpazatán írást vélsz felfedezni. Közelebbről is megnézed, de sajnos nem érted.

Odakint is körülnézel.
Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Látsz egy barátság szent tüzét. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy szent tölgyfát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy Chara-din monolitját. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Raggardi Csemete. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Leah oltárt. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délkeletre egy olvasztókemence van. Északra egy márványtorony van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Elég régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [35 pontot használtál fel, van még 14.]

kut 20 kutatsz 14 pontért
Alaposan körbevizsgálódsz. A munkád eredménytelen: nem találtál eldobott/rejtett tárgyakat. [14 pontot használtál fel, van még 0.]

szk 99 22 52 keresed a 99. szörnyet a 22. szörnyet az 52. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy piromenyétet. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

ef 5 519 energia fejlesztése 5
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: tpf 3 0 0 TVP elővétele: 3 pontért
Nincs TVP-d, amit felszabadíthatnál. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
[0 pontot használtál fel, van még 0.]

* 2. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még -3.]

* 3. BP: v 83 0 0 elmormolod a 83. varázslatot
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még -3.]
[KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 23, 26, 10.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját bezabál a mutáns pók. Egy szögletes követ bezabál a bazaltelementál. Egy szögletes követ fal föl az agyagelementál. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól borzalmas hatalmú kalandozó helyett iszonyatos hatalmú kalandozó. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +11 max. varázspont, +8 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 3 tulajdonság-pontot, és 2 képesség-pontot.
Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a vasszervezet hatása. Elmúlt a széljárás hatása.
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 383 pontot. A következő körben tehát 380 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TROSNYOGÓ SZAKÓCA (192. SZÖRNY)
A trosnyogó szakóca egyike a legártalmatlanabb víziszörnyeknek. Egy gumiszerű polipra emlékeztet, hat apró, tömzsi lábacskával. Szeret a tavacskák és patakok melletti sárban trosnyogni, vagy a vízben úszkálni. Nagyon buta, és még a nála nagyobb lényeket is megtámadja, beleértve a humanoidokat is. Apró szívókái nem jelentenek igazán veszélyt az úszásban jártas kalandozókra.

VÍZALATTI HARC (FEGYVERES SZAKÉRTELEM)
Elsajátítottál egy teljesen új fegyveres szakértelmet, a vízalatti harcot! Gratulálunk! A vízalatti harc egészen más technikát kíván, mint a felszínen folytatott harc, és persze sokkal nehezebb. Hiszen ellenfeleidnek a víz többnyire lételeme, te pedig eleinte örülsz, ha nem megy tele a tüdőd vízzel! A vízalatti harcról a következőket kell tudnod: kizárólag a kisebb (balkézben is használható) fegyvereket forgathatod a szúró-, vágó- és ütőfegyverek kategóriából. A fegyver alapsebzése (tehát az enc.-ben leírt) víz alatt az eredetinek szúrófegyver esetén a kétharmada, vágófegyvernél a fele, ütőfegyvernél a negyede. Pl. egy csontszablya sebzése d8 helyett d8/2 lesz (vagyis a gép dob egy 1-8 közti számot, és elosztja kettővel). [Az ököl alapsebzése víz alatt d3, függetlenül a harcművészettől]. Ehhez jönnek hozzá a szokásos bónuszok (erőből, varázslatból, fegyver szakértelem, stb.), ezek nem csökkennek. FONTOS: vízalatti harcnál, bármilyen fegyverrel is harcolj, mindig a vízalatti harc fegyver szakértelmed számít! Tehát akár szúró, akár vágó, akár ütőfegyverrel is harcolj, mindig a vízalatti fegyver szakértelmed fog számítani: hiába van 20-as szúrófegyver szakértelmed, ha a víziharcod 1-es, igen gyengén fogsz muzsikálni. Állítólag vannak kifejezetten vízalatti harcra tervezett fegyverek is, ezeket a felszínen nem használhatod, de víz alatt a sebzésük nem csökken. Vízalatti harc esetén harcművészet és balkezes fegyver nem használható. Ha vízalatti harcra kerül sor, a program automatikusan be fogja készíteni azt a fegyvert, amellyel a legnagyobbat tudod sebezni (egyfajta Feltételes Fegyverváltás), tehát neked nem kell fegyvert előkészítened. Ha semmilyen alkalmas fegyver nincs a birtokodban, ököllel fogsz harcolni. Lőfegyvert, dobófegyvert víz alatt nem lehet használni. A víziharc fegyver szakértelem GYK paranccsal csak akkor fejleszthető, ha van a birtokodban valamilyen vízifegyver, de a fejlődés mértéke ilyenkor is csak feleakkora, mint egyéb fegyveres szakértelemnél való gyakorlás esetén.
Megjegyzés: A vízalatti harc fegyver szakértelem alacsony szinten fegyvermesternél nem fejleszthető, magas szinten (20+) pedig nem szükséges a fegyvermester oktatása.

ELEKTROMOS ANGOLNA (196. SZÖRNY)
Az elektromos angolna nagyon fürge, és nagyon veszélyes. A farkcsapása hatalmas sebeket tud okozni a kisülő elektromosság miatt, és mivel víz alatt nem lehet varázsolni, még védekezni sem tudsz egy elektromos pajzzsal. Ha képes is vagy az elektromos angolnát megsebezni, az okozott seb feltehetőleg csekély lesz, mert lecsusszan az angolna sikamlós bőréről.

KARAKTERLAP

Kova, egy hosszú ősz hajú, kék szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Tharr apostola vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 242. fordulód.

Erő: 29 (37) Szint: 20 Merészség: 7/4 Magasság: 116 cm
IQ: 21 (25) Támadás: 20 (22) Agresszió: 5 Testsúly: 69 kg
Ügyesség: 29 (31) Védekezés: 37 (41) Menekülés: 30 % Életkor: 70/70 év
Egészség: 26 (28) Életpont: 443/390 Jellem: semleges Tul. pont: -2
Szerencse: 30 (40) Varázspont: 274/11 Pénz: 851 arany Kép. pont: 2
Tudatpont: 33/8 Pszi pont: 91/1
Eddig összesen 1889 szörnyet (12 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 11 404 TP-t kaptál. Jelenleg 459 614 TP-d van. A következő szinthez még 140 386 TP szükséges. Trófeáid: renegát törpe, Poomr Ko, bányarém. A 237. fordulódban 5140 arany került a bankszámládra. 5165 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 1/22 (+122%) ökölvívás: 8/5 szúrófegyverek: 13/73 (+9%)
vágófegyverek: 27/23 (+6%) ütőfegyverek: 23/78 (+1%) lőfegyverek: 12/16
dobófegyverek: 24/51 (+6%)

Feltételes fegyverváltás: csatabárd (#555) << Mallon botja (#1526) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -11.); bumeráng (#249) (12 -14.); vas dobónyíl (#189) (15 -);
Óvatosság (labirintusokban): 1 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
düh vérvörös köde: 20 százalék;
134,53 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 140
A Végzet Vermében a 4. szinten jársz. Ebben a hónapban 0 szintet teljesítettél.
Kedvenc táborhely: 0,0
Legfeljebb 45 TU-t válthatsz TVP-re.
JLKzott minoszkúpok: 63, 60, 57

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 649 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 13/37 (+11%) 2. nyomkövetés: 52/90 (+19%) 3. mászás: 14/78 (+9%)
4. csapdakészítés: 18/7 (+6%) 5. csapdaészlelés: 9/8 6. gyógyítás: 29/91
7. titkosírás: 10/93 (+27%) 8. felderítés: 16/71 (+43%) 9. szörnyidomítás: 7/23
10. teológia: 22/75 (+12%) 11. taumaturgia: 26/3 (+7%) 12. szerencsejáték: 1/91
13. versengés: 7/24 (+18%) 14. harcművészetek: 3/20 15. zene: 9/73 (+11%)
16. szörnyismeret: 33/48 (+20%) 17. pszi: 12/62 (+18%) 18. zárnyitás: 6/30
19. vadászat: 15/87 (+11%) 20. bányászat: 34/80 (+4%) 21. úszás: 5/81 (+66%)
22. főzés: 7/41 (+13%) 23. csapatmunka: 1/60

FELTÉTELES PARANCSOK (még 24 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 40% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
udvarolsz az 1. fajúaknak a 2. fajúaknak a 4. fajúaknak a 6. fajúaknak a 8. fajúaknak a 9. fajúaknak
kutatsz max. 100 TVP-ért
ásol max. 30 TVP-ért
készítesz ubuk dobónyílat (#138) (max. 2 darabot ), mérg. ubuk dobónyilat (#188) (max. 5 darabot ), bumerángot (#249) (max. 2 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 5 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 5 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 5 darabot, csak egyszer), fejszét (#1240) (max. 3 darabot ), csillezsályát (#1252) (max. 1 darabot, csak egyszer), borkonyó cserjét (#311) (max. 5 darabot ), tükröt (#43) (max. 2 darabot ), szögletes követ (#17) (max. 5 darabot ), szárnyas hernyót (#69) (max. 5 darabot ), borkonyó bibét (#312) (max. 5 darabot )
elfogod sullárt (#101) fedett veremmel (#219), spagulárt (#82) fedett veremmel (#219)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: küldetés, labirintus (20)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 5, max: 50)
szintszívó (#96), autentikus vámpír (#154), élőholt mirg (#135) (csak egyszer), vark. nekromanta (#173) (csak egyszer), gnóm szolgáló (#181) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 7, max: 50)
törpe (#3), ember (#1), elf (#2), Mata Mari (#2190), pszi elementál (#221), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) villámcsapás (#50, 18 VP) varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 2 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP) puha ütés (#60, 18 VP)
tűzeső (#61, 16 VP) erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
vadítás (#81, 8 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP)
szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) fürgülés (#92, 22 VP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
erőpajzs III (#127, 30 VP, 5 TVP) földelem idézése (#144, 70 VP, 20 TVP) Tharr haragja (#145, 20 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
feltámadás (#168) hadiszerencse II (#24) tulajdonságpajzs (#26) pszi-ernyő (#64)
mentális pajzs (#72) Techiulan aurája (#261) erőpajzs I (#12)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
12. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 8, max: 20)
energiatüskék (#29), lángcsóva (#31), izomernyesztés (#33), puha ütés (#60), villámcsapás (#50), tűzeső (#61), Tharr haragja (#145), agykorbács (#97)
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 20)
hhaar burka (#32), fürgülés (#92)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
agyagelementál (#203) (őrzi a holmidat: +32 lopás ellen) státusz: OK
bazaltelementál (#204) (málhás: +41 kg teher) státusz: OK
mutáns pók (#117) (hátas: 10 lépés/kör; 9 TVP/lépés; +2 védettség; +2 támadás;) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Imádkozz úgy, hogy trófeáid összértéke legalább 5000 Tapasztalati Pont!
2.) A márványtornyok és egyéb hasonló képződmények a fizikai rátermettség igazi próbái. Imádkozz, amint mászás szakértelmed elérte a 15. szintet!
3.) Egy kacagó szépia leölése egy új fegyveres szakértelemben való jártasságodat bizonyítaná.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): kész. törpe házikó (532): többek közt 43. tárgyat kell leadnod. kobudera lak (533): új. szürke kastély (547): kész. cseréptetős torony (549): kész. helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): 50. labirintus (98,19). fényűző villa (600): kész. városháza (685): kész. fejvadászcéh (758): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod. Toborzóiroda (759): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 5, 6, 7, 33, 34, 35, 36, 41, 42, 46, 47, 48, 49, 50, 57, 60, 63, 67, 68, 192.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 1, 5.
Kész: 16.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) OK
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) OK
kőbőr (507) OK
közös ima (509) OK
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) OK
tudati gyorsítás II (513) OK
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 39 TU. szükséges még: 51 TU.
tudati gyorsítás III (520) OK
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 144 TU szükséges.)
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 bőrsisak (#57) 1 nagy vaskulcs (#186) 3 pirkit (#153)
1 rézsisak (#72) 1 sáfránypor (#211) 1 szöges páncél (#65)
1 vas dobónyíl (#189)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
34 arany (#50) 1 álompor (#396) 3 borkonyó bibe (#312)
1 borostyán függő (#162) 1 ezüst karkötő (#158) 1 ezüst kulcs (#184)
1 fűszertartó (#210) 1 karbin plazma (#199) 1 magszim bél (#103)
1 monstrum vállvédő (#1577) 1 nagy bronzkulcs (#185) 3 rézdarab (#70)
4 spiritusz (#170) 12 ugh méreg (#166) 3 vasérc (#152)
27 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

131 132 133 134 135 136 137
52
53
54
55
56
57
58
59
60
(132,56) bávatag golombár (#165), kék orchideacserje (#67, belőle készíthető: #68), Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720), szent tölgyfa (#393)
(133,55) oltár
(133,56) a 67. labirintus bejárata, krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), 50. jellempróba, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), Tharr oltár, művészi porolit (#720), érclelőhely, Földrengető (#7011)
(134,53) mínosz-kúp (#178), oltár, 31. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), tavacska, barátság szent tüze (#484), szent tölgyfa (#393), Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720)
(134,54) barátság szent tüze (#484), oltár
(134,57) arató csattanat (#144), 54. jellempróba, barátság szent tüze (#484), Fairlight oltár
(135,57) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), tavacska, Leah oltár, művészi porolit (#720), 30. jellempróba, szent tölgyfa (#393), arató csattanat (#144), trosnyogó szakóca (#192), elektromos angolna (#196)
(135,59) ragyás burástya (#111), óriáspók (#303)
(136,58) phua-kúp (#372), patak, szent tölgyfa (#393), Tharr oltár, borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), vérfürdető magszim (#148), massza (#217)
(136,59) quwarg harcos (#201), márványtorony (#175), Fairlight oltár, ragyás burástya (#111), sötét főgnóm (#136)

Üzenet küldése a karakternek