187. forduló, 189. forduló, Kova összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. ápr. 17. 12h:08'
EZ A 1166. JÁTÉKHETED, 188. FORDULÓD
1167. játékheted kezdete: ápr. 19.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 23 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2298
SZÁMLA : XXXX

KOVA KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [73,64] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+22 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+53 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+5 tudatpont.)
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: tps 3 0 0 TVP spórolása: 3 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 3 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [3 pontot használtál fel, van még 325.]

* 2. KP: v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Ereidben a vér forrón lendül előre. Befejezted a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 325.]

* 3. KP: v 24 0 0 elmormolod a 24. varázslatot
Varázsolni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Sikerült elmondanod a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 320.]

* 4. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Megidézted a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 315.]

* 5. KP: v 86 0 0 elmormolod a 86. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a vasszervezet varázslatot! Optimalizálod szervezeted energiafelhasználását. [-8 varázspont.] Ügyességed TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 315.]

ef 5 516 energia fejlesztése 5
Nem jól adtad meg a 2. paramétert: ezt a képességet a KT-d még el sem kezdte fejleszteni. [0 pontot használtál fel, van még 315.]

jlk 1917 jelszó kimondása 1917
Kimondod a megfejtett szót, remélve, hogy helyes lesz. Ujjongasz, ahogy látod, a varázsszó hatott: kinyílik az ajtó. Az izgalomtól remegve léped át az ősi Moa szentély küszöbét. A tojás belsejét különös fény világítja meg. Hohó, felzümmög a szörnygenerátor, és máris egy ocsmány massza pattan eléd!

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy láthatatlan védekező varázslatot. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 28 életpontot sebeztél. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy vakító fény. Megvakultál ((-15 támadás))! Fejszét küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 fejsze. Pár lövedéked átjárja a massza testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) A lény savat köp rád. A savtámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (13 életpontot vesztettél.) Vad csatakiáltással, felemelve a csatabárdot ellenfeledre rohansz. Csatabárddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a massza egyik karját. (3 támadással 80 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal párszor keményen megütöd a massza bal hátsó lábát. (3 támadással 23 életpontot sebezve.) Kisebb sebet ejt a massza agyarával a testeden. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +3 ÉP.) A lény elhuhogja magát. 16 életpontot vesztettél. A massza többször végigkarmolja a derekadat. (4 támadástól 65 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +13 ÉP.) A massza összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 fejszét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 pular kristályt. 1 524 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 166, sebződés: 108, gyógyulás: 16, összesen: -92 ÉP}

Keresgélni kezdesz, hátha képes vagy valamiféle táp detektálására. ... Ez az! Megtaláltad! Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány egy csontpálca (ld. enc.). Hát, nem volt nagy szám ez a phua-kúp. Kitotyogsz. [15 pontot használtál fel, van még 300.]

m 3 3 8 mozogsz délkeletre, délkeletre, északra
[74,65] A sziklák elmaradoznak, ismét füves síkságon vagy. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Találsz egy oltárt. Chara-din híveié. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délre egy művészi porolit van. Délnyugatra egy Chara-din monolitja van. Nyugatra egy művészi porolit van. Északra egy Tharr oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. Amatőr voltál. A szörny észrevett. Egy zafír sárkány közeledik feléd! (ld. enc.) Úgy gondolod, jót tenne egy erős sprint. Szerencsédre üldöződ hamarabb elfáradt mint te.

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [75,66] A sík vidéket bozótos váltja fel. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy smirglibokrot. Észreveszel egy oltárt. Elenios híveié. Egy rosszkedvű elflánnyal találkozol. Elmeséli, hogy ma van a születésnapja, és nem kapott senkitől semmit. A rokonai meghaltak a tűzviharban, és most magányos. Ahhoz, hogy felvidítsad, valamilyen szép ajándékot kellene adnod - például egy ezüst nyakláncot. Ez a segítség 4 TVP-be kerül (38. jellempróba). Találsz egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben Böhöm irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Hmm, csak egy manifesztátor. Ettől nincs semmi félnivalód. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Marokra fogva a csatabárdot a másikra ugrasz. Csatabárddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a manifesztátor testét. (2 támadással 64 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a manifesztátor egyik lábát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A szörny mancsával apró sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A manifesztátor összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 manifeszt.nyúlványt. 341 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 84, sebződés: 3, gyógyulás: 1, összesen: -2 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 smirglilevelet. Ügyességed TF-elődött.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 botot. Ügyességed TF-elődött.

(Továbbmész...) [75,65] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Tharr híveié. Egy kisebb csoportosulást pillantasz meg. Hét törpe és egy alakváltó herceg álldogál egy üvegkoporsó mellett. Mindnyájan könnyeznek, mintha gyászolnának. A koporsóban egy gyönyörűséges ember nő fekszik. Nyilvánvalóan halott. Ha segíteni akarsz, 24 TVP-t kell elköltened (45. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Messze keletre látsz egy Elenios oltárt. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Délnyugatra egy művészi porolit van. Nyugatra egy Chara-din oltár van. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Északra egy Raia oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy megsebesített sóhajtó dorony került az utadba. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Csatabárddal egy hatalmas csapással felmetszed a sóhajtó dorony testét. (1 támadással 33 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod a sóhajtó dorony taraját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 4, gyógyulás: 1, összesen: -3 ÉP}

[38 pontot használtál fel, van még 262.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[75,64] Szűnni nem akar a zöld síkság. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy sóhajtó dorony. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Vad csatakiáltással, felemelve a csatabárdot a másikra rontasz. Csatabárddal kegyetlenül összevagdalod a sóhajtó dorony testét. (3 támadással 94 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a sóhajtó dorony pofáját. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A sóhajtó dorony szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. 471 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 101, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Látsz egy oltárt. Raia hívői építették. Egy hajléktalan troll csörtet feléd, megszólít: - Haver, aggyá egy aranyat! Három hónapig ispotályba' vótam, nincsen pénzem. - Ha megszánod, adjál neki egy aranyat, ez nem kerül TVP-be (39. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Sheran oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Elenios oltárt. Délnyugatra egy Chara-din oltár van. Nyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy Fairlight oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [75,63] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. A Grákó-hegyek keleti tövében vagy. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Fairlight híveié. Észreveszel egy manóodút. Megtudod, hogyan szerezhetsz tubarkövet. (ld. enc.) Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy phua-kúpot.
(Feltételes kutatás:) A találós kérdés a phua-kúp oldalán az orrod előtt materializálódik.
Sosem eszik, mindig iszik, pedig nem alkoholista
Szárnya, lába nincs, mégis eljut a csárdába
Csak akkor iszik, ha társa van,
Pedig társa nem iszik vele, sőt fájlalja a dolgot.
Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém (vasérc) van a föld alatt!
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 2 vasércet! Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délnyugatra egy Tharr oltár van. Nyugatra egy vaskohó van. Északra egy mély szakadék van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy szeppent rákfatty. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Mérg. ubuk dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 mérg. ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a szeppent rákfatty testét. (3 támadással 31 életpontot sebezve.) Ellenfeled ragasztót köp! Kecsesen félreugrasz. Vad csatakiáltással, felemelve a csatabárdot ellenfeledre rohansz. Csatabárddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a szeppent rákfatty páncélos testét. (3 támadással 70 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a szeppent rákfatty jobb oldalát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Itt is, ott is célba talál a szeppent rákfatty ollója. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) A szeppent rákfatty fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A szeppent rákfatty most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a huhogó bibét, szereztél 3 csepp rákfatty váladékot. 656 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 115, sebződés: 9, gyógyulás: 3, összesen: -6 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) gnóm nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 mérg. ubuk dobónyilat. Ügyességed TF-elődött. [33 pontot használtál fel, van még 229.]

tim 90 titkosírás megfejtése 90 pontért
Hosszasan gondolkozol, hogy vajon mi lehet a megoldás. A fenébe, ez most nem megy! Talán ha több időt szánsz rá, sikerül, de most valahogy nincs erre türelmed. [80 pontot használtál fel, van még 149.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[75,62] A dombvidék átvált alacsonyabb hegyekbe. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy mély szakadékot. Találsz egy teljesen lerombolt világítótornyot. Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Sheran hívei emelték. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta.
(Feltételes mászás:) Odaerősíted a kötelet egy csenevész, de erős bokorhoz, azután lassan és erősen kapaszkodva lemászol. Leérkeztél a falon tátongó barlangnyíláshoz. Bemászol. Odabent sötétség és áporodott bűz fogad. Körbetapogatódzol. Döbbenten érzed meg a forró leheletét valaminek a közvetlen közeledben... Egy téfea magoflux!

Vad csatakiáltással, felemelve a csatabárdot ellenfeledre rohansz. Csatabárddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a téfea magoflux ragyás nyelvét. (2 támadással 64 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a téfea magoflux ragyás nyelvét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A téfea magoflux nyelve nem tudott sebet ejteni Rajtad. A téfea magoflux összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 267 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 80, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ez könnyű volt! - porolod le magad. Velőtrázó üvöltést hallasz magad mögött. Az ütő is megáll, amikor sarkon pördülsz. Egy ragyás burástya!

Teli erőből mérg. ubuk dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 3 mérg. ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a ragyás burástya jobb oldalát. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. A savtámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (9 életpontot vesztettél.) Vad csatakiáltással, felemelve a csatabárdot ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Csatabárddal párszor kilyukasztod a ragyás burástya bal karját. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a ragyás burástya bal karját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Siralmas támadást intéz farkával a ragyás burástya, épp csak megsuhint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Gyorsan félrelököd. A ragyás burástya meglegyinti a csápjával a nyakadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 783 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 114, sebződés: 18, gyógyulás: 3, összesen: -15 ÉP}

Rémülten felnyögsz: még egy szörny ront rád! Egy ragyás burástya!

Teli erőből mérg. ubuk dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 3 mérg. ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a ragyás burástya jobb lábát. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (11 életpontot vesztettél.) Vad csatakiáltással, felemelve a csatabárdot ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Csatabárddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a ragyás burástya ragyás testét. (2 támadással 49 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod a ragyás burástya fejét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csáprágójával a ragyás burástya megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A ragyás burástya farkával megérint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Letéped magadról. A ragyás burástya csápjával megpöccinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A ragyás burástya szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 695 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 116, sebződés: 20, gyógyulás: 3, összesen: -17 ÉP}

A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Miután felmásztál a sziklafalon, elpakolod a kötelet. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém (rézdarab) kell, hogy legyen!
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 2 rézdarabot! A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Fairlight oltárt. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy Sheran oltár van. Délnyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy törpe bánya van. Északra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy alpesi tehén közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Elszántan ellenfeledre rohansz. Csatabárddal kegyetlenül összevagdalod az alpesi tehén jobb oldalát. (3 támadással 85 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod az alpesi tehén testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén feléd döf szarvaival, de félrehajolsz. Az alpesi tehén feléd rúg, de nem talál el. Az alpesi tehén szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 10 kaját. 336 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 96, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 mérg. ubuk dobónyilat. Ügyességed TF-elődött.

(Továbbmész...) [75,61] Hegyre fel, hegyről le. Mászol, mászol, de a hegység nem akar véget érni.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Sheran rúnaköve. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Sheran hívei emelték. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Felfedeztél egy vaskohót. Megtorpansz: valami azt súgja, hogy a földfelszín közelében fémet (rézdarab) találsz.
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 2 rézdarabot! A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy világítótornyot. Keletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délkeletre egy vaskohó van. Nyugatra egy törpe bánya van. Északnyugatra egy rúnakő van. Északra egy mély szakadék van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [75,60] Hatalmas, meredek hegyek között jársz. Ez már magashegység. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mély szakadékot. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Macskaszemű Marion előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy világítótornyot. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Raia oltárt. Keletre nézve látsz egy világítótornyot. Délkeletre egy Fairlight oltár van. Délnyugatra egy törpe bánya van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy főutca van. Északra egy sziklafészek van. Elrakod a távcsövet. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy nyuhaj karbin nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Elszántan a másikra rohansz. Csatabárddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a nyuhaj karbin bal lábát. (2 támadással 66 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a nyuhaj karbin jobb oldalát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Csápjával megérint a nyuhaj karbin. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A tulajdonságpajzs védelmez. A nyuhaj karbin összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 373 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 3, gyógyulás: 1, összesen: -2 ÉP}

A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy emberevő. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Meglengetve a csatabárdot ellenfeledre támadsz. Csatabárddal többször mélyen végigmetszed az emberevő ragyás irháját. (3 támadással 89 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod az emberevő bal karját. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Az emberevő néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 445 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 101, sebződés: 7, gyógyulás: 2, összesen: -5 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. [65 pontot használtál fel, van még 84.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Egy sziklához kötöd a kötél egyik végét, kétszeres biztosítással. Aztán óvatosan lemászol. Elővigyázatosan bemászol a jókora barlangnyíláson. Óvatosan megkezded a veszélyes hely felderítését. Hatodik érzéked közli, hogy nincs minden rendben: a barlang mélyén egy láthatatlan tömeg mozdul! Egy mosolygó rettenet!

Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. {CSTT:} Csatabárddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a mosolygó rettenet fejét. (3 támadással 90 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a mosolygó rettenet fejét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A mosolygó rettenet megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A mosolygó rettenet meglegyinti a csápjával a nyakadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 100, sebződés: 3, gyógyulás: 1, összesen: -2 ÉP}

Csak ennyi? nézel körül fitymálva. NEM! - kapod a világos választ a hely egy másik lakójától. Egy quwarg felderítő!

Mérg. ubuk dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 mérg. ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a quwarg felderítő fejét. (3 támadással 32 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. {CSTT:} Csatabárddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a quwarg felderítő testét. (3 támadással 104 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a quwarg felderítő testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 gyöngymangót. 673 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 148, sebződés: 4, gyógyulás: 1, összesen: -3 ÉP}

Ez könnyű volt! - porolod le magad. Velőtrázó üvöltést hallasz magad mögött. Az ütő is megáll, amikor sarkon pördülsz. Egy ragyás burástya!

Mérg. ubuk dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 mérg. ubuk dobónyíl. Alaposan megsorozod a ragyás burástya bal lábát. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) A lény savat köp rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (9 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a csatabárdot a másikra ugrasz. Csatabárddal többször mélyen végigmetszed a ragyás burástya testét. (2 támadással 49 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütögeted a ragyás burástya bal csápját. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) A ragyás burástya csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A ragyás burástya farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Letéped magadról. A ragyás burástya meglegyinti a csápjával a nyakadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Véres nyál csordul ki a ragyás burástya száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 783 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 117, sebződés: 15, gyógyulás: 2, összesen: -13 ÉP}

Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 1 bakkura csizmát. Miután felmásztál a sziklafalon, elpakolod a kötelet. [20 pontot használtál fel, van még 64.]

m 8 mozogsz északra
[75,59] Továbbra is a hegygerincen mászkálsz, a legmagasabb hegyek közt.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy sziklafészket. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy világítótornyot.
(Vándorcirkusz:) Nahát! Az orrod előtt cirkuszos sátrak emelkednek ki a földből. Izgatottan indulsz el közöttük, jobbra-balra kapva fejed a rengeteg színes dolog láttán. Mielőtt elvegyülhetnél a tömegben, egy törpe lép eléd. Egyesével átadod neki a 20 aranyat.
A céllövölde felé tartasz. Az óriás, aki a hely tulajdonosa, rád mosolyog és maga előtt tolva a sátor belsejébe lökdös. Mire magadhoz térsz, már egyedül állsz a furcsa levegőjű helyiségben. A korinthai amőba csak a pillanatra várt, hogy belépj hozzá.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 28 életpontot sebeztél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, fejszét ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 fejsze. Alaposan megsorozod a korinthai amőba cuppogó masszáját. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Csatabárddal kegyetlenül összevagdalod a korinthai amőba testét. (4 támadással 125 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a korinthai amőba testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csápjaival a korinthai amőba csapásokat mér a hasadra. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +3 ÉP.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 fejszét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 075 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 208, sebződés: 13, gyógyulás: 3, összesen: -10 ÉP}


- És a díj? - kérdezed az ajtó előtt álló óriástól. Ő hanyagul megvonja a vállát:
- Nem találtál kincset a szörnyben?!? Vagy nem volt szerencséd, vagy nem kutattad át elég alaposan a maradványait - feleli, majd miközben elmosolyodik, biztatva a válladra rakja a kezét: - De ne csüggedj! A következő alkalommal biztos nyersz valamit!
Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy Raia oltárt. Délkeletre egy világítótorony van. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy főutca van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy Elenios oltár van. Elteszed a látcsövet. Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 2 mérg. ubuk dobónyilat. Ügyességed TF-elődött. [23 pontot használtál fel, van még 41.]

h 165 használod a 165. tárgyat
Aránylag könnyen sikerül a kampót beakasztani odafönt, egy kiálló szegletbe. A mászás azonban nagyon kemény, embert próbáló feladat. Nem gondoltad, hogy ilyen óriási a fészek! Lentről sokkal kisebbnek látszott. Bemászol. Kilihegve magadat, körbenézel az óriási tollakból és ágakból épített alkotmányban. Peched van - a fészekfosztogatást nem lehet harc nélkül megúszni... Egy óriás griff!

Megmarkolva a csatabárdot ellenfeledre támadsz. Csatabárddal többször mélyen végigmetszed az óriás griff csupasz nyakát. (3 támadással 87 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd az óriás griff bal szárnyát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Az óriás griff csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Csőrével az óriás griff belemar kézfejedbe. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +1 ÉP.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 madártollat. 448 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 104, sebződés: 11, gyógyulás: 3, összesen: -8 ÉP}

Már épp kincsek után kutatnál, amikor újabb vendéglátó vereget vállon. Egy aranygriff!

Mérg. ubuk dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 mérg. ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja az aranygriff bal lábát. (3 támadással 31 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. {CSTT:} Csatabárddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az aranygriff aranyszínű testét. (3 támadással 104 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd az aranygriff aranyszínű testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Az aranygriff néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Apró csípést ejt rajtad az aranygriff csőrével. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +2 ÉP.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 mérg. ubuk dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 aranytollat. 738 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 145, sebződés: 14, gyógyulás: 4, összesen: -10 ÉP}

Kutatásba kezdesz. A fészek aljáról felemelsz 17 aranyat. Mikor lemásztál a kötélen, egy laza rántással kiakasztod a vaskampót, és elcsomagolsz. [24 pontot használtál fel, van még 17.]

szk 120 68 60 keresed a 120. szörnyet a 68. szörnyet a 60. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy bibircsók-óriást. [0 pontot használtál fel, van még 17.]

h 238 10 használod a 238. tárgyat
Elkezded pengetni a lantot. Megy a dolog! A dallam, a ritmus - mind stimmelnek! [10 pontot használtál fel, van még 7.]

* 1. BP: tpf 3 0 0 TVP elővétele: 3 pontért
Felszabadítottunk neked 3 TVP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 10.]

* 2. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 7.]
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 4 kaját fal föl a törpemammut. Egy kaját bezabál a kőszáli disznó. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel táborozásra alkalmas helyet keresel. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a vasszervezet hatása.
Ebben a körben 7 pontod maradt, ebből a következő körre 7 pontot vihetsz át. Kapsz még 329 pontot. A következő körben tehát 336 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


CSONTPÁLCA (329. TÁRGY)
A csontpálca egy speciális, művészien faragott bot, amely komoly varázshatalommal bír egy megfelelően képzett varkaudar mágus kezében. Ha te megszerzel egy ilyet, a varázsszó híján legfeljebb ütőfegyvernek használhatod, de annak nagyon hatékonyan: a csontpálca alapsebzése fixen 22 életpont (persze ezt az ellenfél védekezése ugyanúgy csökkenti, mint más fegyvereknél). A vékony fegyver eme iszonyatos sebzését természetesen a belőle használatkor kiáramló mágikus energia adja. Ez egyben azt is jelenti, hogy a csontpálca helyes használatához legalább 5-ös taumaturgia szakértelem szükséges (egyébként a pálca felrobbanhatna a kezedben). Mivel a csontpálca tölteteinek száma korlátozott, ezért minden harc után, amikor a csontpálcát használtad, van 20% esély, hogy a csontpálca elveszti mágikus töltését. Ilyenkor a hasznavehetetlenné vált pálcát automatikusan eldobod.

ZAFÍR SÁRKÁNY (329. SZÖRNY)
Az összes sárkány közül talán a legfenségesebb látvány a kékesen csillogó, kecses zafír sárkány, amely a hegyek fölött körözve vadászik. A távolról oly kecses teremtmény azonban valójában soktonnás óriásszörny, amely egyike az ismert világok legfélelmetesebb, legnagyobb hatalmú teremtményeinek. A villámmágia korlátlan urai, varázslataikkal és leheletükkel ropogósra sütnek bárkit, aki nincs felkészülve elektromos támadásaikkal szemben. Ha azonban mágia védelmez, akkor sincs sok esélyed az óriási karmokkal és fogakkal szemben. Mégis, legendák szólnak kalandozókról, akik legyőztek trükkel-furfanggal egy-egy sárkányt, és persze te is közéjük akarsz tartozni, kincsek után kutatni a legyőzött sárkány tetemének pikkelyei közt. Persze, mindnyájan tudjuk, hogy ez mindig is elérhetetlen álom marad a számodra...

TUBARKŐ (700. TÁRGY)
Az árnymanó koszos ingujjából egy még koszosabb, fekete követ varázsol elő.
- Ez ám a mágikus hatalmú kő! - mondja nagy hangon. - Ha nálad van, hihetetlen szerencséd lesz - a holmijaid elpusztíthatatlanok lesznek, mit neked a szójer nyála vagy a sárkány lehelete! - nos, ha a fele igaz mindennek, akkor már jó üzlet! Az árnymanó nagyhangon folytatja.
- Mindössze egy alligátorbőr cipő kellene a fázós lábamra érte, meg egy liumbe bimbó, a kedvenc csemegém!
Ha a követ meg akarod szerezni, és a két tárgy a rendelkezésedre áll, a Küldetés Teljesítése: KT 700 parancsot add ki a manóodún, 5 TVP-ért. A tubarkővel kapcsolatban persze az árnymanó kicsit túlzott - valóban védelmet jelent a tárgyaidnak, de nem tökéleteset. Minden tárgynak a különböző támadási formák ellen - sav, tűz, törés, hideg, elektromosság - mentődobása van. Pl. egy üveg folyadéknak alacsony a mentődobása törés és hideg ellen, de tűzzel szemben ellenállóbb, mint pl. egy madártoll. A mentődobás 1 és 20 között van, a tubarkő a tárgy minden mentődobásához +3 -at ad! Egy második tubarkő további +2, egy harmadik további +1 bónuszt jelent - ha hajlandó vagy többször összegyűjteni a tárgyakat - tehát három tubarkő esetén összesen +6 lesz a bónusz. Háromnál több tubarkőnek már nincs jelentősége. A tubarkövet nem kell KF-elned.

KARAKTERLAP

Kova, egy hosszú ősz hajú, kék szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Tharr misszionáriusa vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 188. fordulód.

Erő: 29 (37) Szint: 20 Merészség: 6/4 Magasság: 116 cm
IQ: 21 (25) Támadás: 20 (22) Agresszió: 6 Testsúly: 69 kg
Ügyesség: 22 (24) Védekezés: 28 (32) Menekülés: 30 % Életkor: 68/68 év
Egészség: 23 (27) Életpont: 297/297 Jellem: semleges (-5) Tul. pont: 0
Szerencse: 22 (30) Varázspont: 195/67 Pénz: 1485 arany Kép. pont: 2
Tudatpont: 27/12
Eddig összesen 1182 szörnyet (17 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 10 185 TP-t kaptál. Jelenleg 537 444 TP-d van. A következő szinthez még 62 556 TP szükséges. Trófeáid: renegát törpe, Poomr Ko, bányarém.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 3/10 szúrófegyverek: 11/84 vágófegyverek: 24/66 (+9%)
ütőfegyverek: 19/73 (+7%) lőfegyverek: 12/16 dobófegyverek: 20/70 (+24%)

Feltételes fegyverváltás: csatabárd (#555) << vashegyű lándzsa (#182) << Mallon botja (#1526)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -9.); mérg. ubuk dobónyíl (#188) (10 -13.); fejsze (#1240) (14 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
düh vérvörös köde: 20 százalék;
75,59 mezőn táborozol
Kedvenc táborhely: 0,0
Legfeljebb 35 TU-t válthatsz TVP-re.
JLKzott minoszkúpok: 63

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 649 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 12/82 2. nyomkövetés: 44/86 (+34%) 3. mászás: 12/76 (+10%)
4. csapdakészítés: 14/70 (+6%) 5. csapdaészlelés: 5/78 6. gyógyítás: 29/54
7. titkosírás: 5/71 (+55%) 8. felderítés: 9/41 (+7%) 9. szörnyidomítás: 6/24
10. teológia: 15/75 (+10%) 11. taumaturgia: 17/39 (+16%) 12. versengés: 4/86 (+9%)
13. zene: 7/54 (+11%) 14. szörnyismeret: 22/66 15. zárnyitás: 6/14
16. vadászat: 13/83 17. bányászat: 32/81 (+13%) 18. csapatmunka: 1/5

FELTÉTELES PARANCSOK (még 29 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 40% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
udvarolsz az 1. fajúaknak a 2. fajúaknak a 4. fajúaknak a 6. fajúaknak a 8. fajúaknak a 9. fajúaknak
kutatsz max. 10 TVP-ért
ásol max. 24 TVP-ért
készítesz ubuk dobónyílat (#138) (max. 2 darabot ), mérg. ubuk dobónyilat (#188) (max. 3 darabot ), bumerángot (#249) (max. 2 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 5 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 5 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 1 darabot ), fejszét (#1240) (max. 3 darabot ), csillezsályát (#1252) (max. 1 darabot, csak egyszer), borkonyó cserjét (#311) (max. 3 darabot, csak egyszer), botot (#4) (max. 1 darabot )
mászol max. 32 TVP-ért
cirkusz: céllövölde (1)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
szintszívó (#96), autentikus vámpír (#154) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 7, max: 50)
törpe (#3), ember (#1), elf (#2), Mata Mari (#2190), pszi elementál (#221), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) villámcsapás (#50, 18 VP) varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 2 TVP) puha ütés (#60, 18 VP) erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP)
oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) vadítás (#81, 8 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP)
vasszervezet (#86, 8 VP) fürgülés (#92, 22 VP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
feltámadás (#168) hadiszerencse II (#24) tulajdonságpajzs (#26)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
12. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 5, max: 20)
energiatüskék (#29), lángcsóva (#31), izomernyesztés (#33), puha ütés (#60), villámcsapás (#50)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
hhaar burka (#32)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
kőszáli disznó (#34) (hátas: 9 lépés/kör; 9 TVP/lépés;) státusz: OK
törpemammut (#115) (málhás: +21 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Imádkozz úgy, hogy trófeáid összértéke legalább 5000 Tapasztalati Pont!
2.) Ahhoz, hogy mindenfajta támadás ellen fel legyél vértezve, még a harcművészethez is értened kell. Imádkozz úgy, hogy ez a szakértelmed legalább 3. szintű!
3.) Imádkozz, amint elérted a kántori rangfokozatot!

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) OK
kőbőr (507) OK
közös ima (509) OK
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) OK
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 10 TU. szükséges még: 80 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 450 TU szükséges.)
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

Összsúly: 107.13 kg Megterheltség: 90%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 33 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 arany (#50) 4 gyenge méreg (#26) 4 ubuk dobónyíl (#138)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 1 aranytoll (#572) 1 bakkura csizma (#96)
1 bot (#4) 1 csontpálca (#329) 1 gyöngymangó (#135)
8 kaja (#2) 6 madártoll (#112) 1 manifeszt.nyúlvány (#214)
1 pular kristály (#239) 3 rákfatty váladék (#333) 4 rézdarab (#70)
3 smirglilevél (#29) 11 ugh méreg (#166) 2 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

72 73 74 75 76
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
(73,64) massza (#217)
(74,65) 21. jellempróba, Chara-din oltár, zafír sárkány (#329)
(75,59) sziklafészek (#167), világítótorony (#156), korinthai amőba (#420), óriás griff (#105), aranygriff (#304)
(75,60) a 42. labirintus bejárata, mély szakadék (#154), művészi porolit (#720), világítótorony (#156), nyuhaj karbin (#110), emberevő (#119), mosolygó rettenet (#97), quwarg felderítő (#299), ragyás burástya (#111)
(75,61) Sheran rúnaköve, Sheran oltár, világítótorony (#156), vaskohó (#155), érclelőhely
(75,62) mély szakadék (#154), világítótorony (#156), Chara-din rúnaköve, vaskohó (#155), Sheran oltár, olvasztókemence (#86), téfea magoflux (#98), ragyás burástya (#111), érclelőhely, alpesi tehén (#91)
(75,63) Fairlight oltár, manóodú (#698), phua-kúp (#372), vaskohó (#155), érclelőhely, szeppent rákfatty (#186)
(75,64) sóhajtó dorony (#112), Raia oltár, 39. jellempróba
(75,65) Tharr oltár, 45. jellempróba, sóhajtó dorony (#112)
(75,66) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), Elenios oltár, 38. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720), manifesztátor (#124)

Üzenet küldése a karakternek