40. forduló, 42. forduló, Rőt Szivacs összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. jún. 23. 15h:05'
EZ A 1146. JÁTÉKHETED, 41. FORDULÓD
1147. játékheted kezdete: jún. 27.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1854
SZÁMLA : XXXX

RŐT SZIVACS KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [107,98] koordinátán.
A táborozás 1. napján találkozol egy vörös, hosszú hajú, barna szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és bajsza van. Fekete a bőre. Egy arany papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy grifftoll kesztyűt, egy kígyóbőr övet, egy kreiton fókuszt, egy mágusköpenyt, egy Métely páncélját, egy nekrofun medált, egy optiri agysisakot, egy smaragd védőgyűrűt, egy vark. pecsétgyűrűt és egy varkaudar szimbólumot visel. Fegyverzetét egy varkaudar bajnok trófea, egy pattanóböde trófea és egy ork bérgyilász trófea díszíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: Kékes fényben úszó, derengő szellemalak. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Összeismerkedtek. Az ő neve Brummerpöff. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn.
Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+25 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+119 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+28 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+7 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-3 pszi pont.)
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

cir vándorcirkusz látogatása
Minden cir parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 213.]

p 64 használod a 64. pszi képességet
5 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 6 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 213.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom főtt étel készül. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Finom nagyon, és egy időre minden éhségedet elmulasztotta. [3 pontot használtál fel, van még 210. Kapsz 1 VP-t.]

kut 45 kutatsz 45 pontért
Elszántan rontasz a varkaudarok sátrai közé, készen arra, hogy mindenkit lekaszabolsz, aki az utadba áll. Nagy rohantadban elsuhansz egy kardját éppen felcsatoló behemót, és egy ijedten a talizmánja után kapó kuruzsló mellett is. Meg sem állsz, míg a főtérre nem érsz, ahol már nyüzsögnek a kinyuvasztásodra vágyó varkaudarok. Egy élőholt mirg készül a lemészárlásodra. {támadása: 7.}

Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 32 életpontot sebeztél. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 taumaturgia). Varázsenergiád fejlődik. (+5 max. varázspont.) Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja az élőholt mirg tollas testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 215 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Halvány mosoly fut át az arcodon, mikor látod, hogy néhány varkaudar a hátsó sorokból ijedten elmenekült. Megvetésük jeleként a falulakók meghajigálnak a kezük ügyében lévő tárgyakkal. Ártani nem árthatnak ezzel neked, ráadásul még találhatsz is közte valami használhatót. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy vassisak. Egy varkaudar kölyök jön feléd.

Mélyen koncentrálva, megidézel egy villámcsapás varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 37 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 vas dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a varkaudar kölyök testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a rövid kardot a másikra ugrasz. Rövid karddal végigvágod a varkaudar kölyök bal hátsó lábát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Kőkéssel épp hogy megvágod a varkaudar kölyök testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Feléd sújt a varkaudar kölyök a farkával, de elhibázta! A varkaudar kölyök még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 440 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 86, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A sorból újabb helybeli lép eléd. Már képtelenség meghátrálni! Egy élőholt mirg intéz feléd kihívást.

Távolról villámcsapás varázslatot lősz a másikra. 36 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod az élőholt mirg testét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 215 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ez már a varkaudaroknak is sok! A szélrózsa minden irányában eltűnnek a sátrak között. Csak egyetlen lény marad itt az utolsó csata idejére! Egy varkaudar bajnok támad rád.

A mészárlásra kiszemelt áldozat számodra ismeretlen védekező varázst lök magára. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy villámcsapás varázslat. 41 életpontot sebeztél. Távolról jégcsóva varázslatot lő rád a másik. 17 életpontot vesztettél. Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 vas dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a varkaudar bajnok testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd tüzed okád. Félrehajolsz, ezért csak kevésbé pörkölődsz meg. (7 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a rövid kardot a másikra rontasz. Rövid karddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a varkaudar bajnok fejét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Kőkéssel épp hogy eltalálod a varkaudar bajnok jobb lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Nem vagy felkészülve a varkaudar bajnok gyors oldaltámadására. Többször eltalálja a jobb karodat. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A varkaudar bajnok egy felső támadása részben eléri célját, kisebb zúzódás keletkezik a jobb válladon. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A varázsló kitárja kezét, néhány szót mormol, és pusztító tüzet lő rád. Alig pörkölődsz. 16 életpontot vesztettél. Rövid karddal végigvagdosod a varkaudar bajnok testét. (3 támadással 39 életpontot sebezve.) Kőkéssel megkarcolod a varkaudar bajnok testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Nem vagy felkészülve a varkaudar bajnok gyors oldaltámadására. Többször eltalálja a jobb karodat. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A varkaudar bajnok vadul, minden technika nélkül támad: csak apró sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A varázsló kitárja kezét, néhány szót mormol, és pusztító tüzet lő rád. Alig pörkölődsz. 12 életpontot vesztettél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 153, sebződés: 58, gyógyulás: 0, összesen: -58 ÉP}

Futsz, mint az őrült, átugrálva az akadályokon. Megúsztad! Lihegsz, huhuhu. [45 pontot használtál fel, van még 165. Kapsz 18 VP-t.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[106,99] Továbbra is síkságon vagy. Semmivel össze nem keverhető varkaudar csizma nyomait fedezed fel a talajon. A porhanyós földréteg ellenére jól kirajzolódó nyom arra utal, nem is olyan rég járhatott erre valaki, ilyen csizmában. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Utad során felfedezel egy szent tölgyfát. Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy Kharón Nan Akherón hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy élőholt mirg került az utadba. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Üdvözlésképpen egy villámcsapás varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 28 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 vas dobónyíl. Pár lövedéked átjárja az élőholt mirg fejét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Marokra fogva a rövid kardot ellenfeledre ugrasz. Rövid karddal megcsapod az élőholt mirg bal lábát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Kőkéssel megkarcolod az élőholt mirg testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csőrével az élőholt mirg belemar kézfejedbe. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Az élőholt mirg most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 madártollat. 215 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 52, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [105,100] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Feltámadt a szél. Komor, sötét felhők száguldanak az égen. Kis híján megbotlasz egy földön fekvő részeg árnymanóban. Cuccait már élelmes alakok meglovasították. Megpróbálod felpofozni, ami alatt majd elhányod magad a pálinkaillatú leheletétől. Életet viszont nem sikerül bele lehelni. Biztos nehéz lesz az ébredése. Nincs mit tenni, indulsz tovább. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Találsz egy oltárt. Tharr híveié. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög egy ryuku csapásvezető előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy varkaudar íjász közeledik. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Mélyen koncentrálva, megidézel egy villámcsapás varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 36 életpontot sebeztél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 2 vas dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a varkaudar íjász testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) A lény néhány nyílvesszőt lő feléd. 17 életpontot sebződsz. Vad csatakiáltással, felemelve a rövid kardot a másikra rohansz. Rövid karddal mély sebeket nyitva megvagdosod a varkaudar íjász bal oldalát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Kőkéssel megkarcolod a varkaudar íjász testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) Rövid karddal néhányszor megcsapod a varkaudar íjász jobb lábát. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Kőkéssel kissé megkarcolod a varkaudar íjász jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 116, sebződés: 61, gyógyulás: 0, összesen: -61 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [104,101] Síkság, továbbra is csak síkság. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy varkaudar íjász. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a varkaudar íjász testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A lény gyors egymásutánban néhány nyílvesszőt lő ki rád. Sajnos nincs időd félreugrani előlük. 18 életpontot vesztettél. Elszántan a másikra rontasz. Rövid karddal néhányszor megcsapod a varkaudar íjász jobb karját. (3 támadással 29 életpontot sebezve.) Kőkéssel épp hogy megvágod a varkaudar íjász bal lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A varkaudar íjász csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 26 életpontot vesztesz.) Rövid karddal mély sebeket nyitva megvagdosod a varkaudar íjász testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Kőkéssel épp hogy megvágod a varkaudar íjász jobb lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A varkaudar íjász többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 24 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 68, gyógyulás: 0, összesen: -68 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [30 pontot használtál fel, van még 135. Kapsz 12 VP-t.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[103,101] A síkság itt véget ér, és egy sűrű erdő kezdődik. Semmivel össze nem keverhető varkaudar csizma nyomait fedezed fel a talajon. A porhanyós földréteg ellenére jól kirajzolódó nyom arra utal, nem is olyan rég járhatott erre valaki, ilyen csizmában. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. A feléd közeledő varkaudar íjász mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy villámcsapás varázslat. 35 életpontot sebeztél. Máris repül feléd néhány nyílvessző. Sajnos nincs időd félreugrani előlük. 15 életpontot vesztettél. Megmarkolva a rövid kardot ellenfeledre ugrasz. Rövid karddal mély sebeket nyitva megvagdosod a varkaudar íjász bal vállát. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Kőkéssel kissé megkarcolod a varkaudar íjász jobb lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A varkaudar íjász többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 37 életpontot vesztesz.) Rövid karddal kissé megkarcolgatod a varkaudar íjász jobb karját. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Kőkéssel épp hogy megvágod a varkaudar íjász fejét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A varkaudar íjász csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Átvizsgálod a testet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 1 nyílvessző. Mosolyogva kidobod a nevetséges vérfürdető magszim trófeát, és kiszedsz egy varkaudar íjász trófeát. 1 928 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 103, sebződés: 77, gyógyulás: 0, összesen: -77 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Te még soha nem láttál nagyenergiájú részecskegyorsítót, azonban nincs is erre szükség ahhoz, hogy a ghallai óriás méh lépes mézének gyógyerejét a magad javára fordítsd. Megszerzése ugyan egy kicsit veszélyes a hatalmas fullánkok miatt, de mindenképpen megéri. (+22 életerő.) Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [102,101] Egyre több fényt engednek át a lombok, sűrűbb az aljnövényzet: ritka erdőben vagy. Elhasznált varkaudar cuccokra bukkansz: egy több helyen lyukas páncélra, egy belül szutykos csizmára és három szétharapott csuklópántra bukkansz. Hát sem használni, sem eladni nem tudnád őket, úgyhogy inkább itt hagyod a táj díszeként. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Egy khór darázs nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. {védettsége: 30 szúró, 20 vágó, 10 ütő ellen.} Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod a khór darázs jobb első lábát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Rövid karddal mély sebeket nyitva megvagdosod a khór darázs testét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkéssel megkarcolod a khór darázs jobb szárnyát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A khór darázs farkával a kezedre csap. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Rövid karddal végigvagdosod a khór darázs csíkos potrohát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkéssel épp hogy megvágod a khór darázs csíkos potrohát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A khór darázs farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Sheran hite segít a varkaudarok eleni harcban. Fekete Druidák KT " Utad során felfedezel egy varkaudar falut. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Napsugár orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Találsz egy régészeti lelőhelyet. Ghalla múltjának kutatása igazán nemes feladat! Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy szent tölgyfát. Oldalt pillantva, meglátsz egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Egy kék orchidea és néhány mákrózsa virág hullik a lábad elé. Miközben felveszed, boldogan tapasztalod, hogy szervezetedben elmúlt a möszék nyomasztó hatása. Mosolyogva nézel a szoborra. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy barátság szent tüzét. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy nekrofunt. Oldalt pillantva, meglátsz egy borkonyó cserjét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.
Összeakadsz egy fekete, tüsi hajú, félszemű ember férfival. Fekete a bőre. Dornodon tanítványa. Egy denevér szimbólumot, egy kígyóbőr övet, egy kreiton fókuszt, egy Krough fejdíszét, egy lánckesztyűt, egy Métely páncélját, egy obszidián függőt, egy obszidián karkötőt, egy ryuku futárcsizmát, egy trófea nyakláncot, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy Ciang Csí trófea, egy Ayagira Tanaka trófea és egy Whurphöl trófea ékesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy koponya, mely szemüregében haláltusádat látod. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy inkvizítori korbácsot tart. Mentális auráját felismered, sötét, mert gonosz.
Szótlanul méregetitek egymást egy ideig. Otthagyod a másik kalandozót.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 borkonyó bibét. [90 pontot használtál fel, van még 45. Kapsz 36 VP-t.]

kut 45 kutatsz 45 pontért
Elégedett vigyorral arcodon megrohamozod a varkaudar falut. Csak első pillanatra tűnik kihaltnak a hely, aztán már lebbennek is fel a sátornyílást elfedő ponyvák, és mire újra feleszmélhetsz, torzonborz alakok vesznek körbe. Egy varkaudar kölyök készül a lemészárlásodra.

Távolról villámcsapás varázslatot lősz a másikra. 30 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a varkaudar kölyök testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Marokra fogva a rövid kardot ellenfeledre rohansz. Rövid karddal felnyitod a varkaudar kölyök jobb középső lábát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Kőkéssel súrolod a varkaudar kölyök testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A varkaudar kölyök melléd csap a farkával! A varkaudar kölyök összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 440 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 79, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Néma csend telepszik a megkövülten bámuló varkaudarokra. Az iménti küzdelem kimenetele sokkolhatta őket. Vérbe fagyott áldozatod mellett megpillantasz valamit. A következő kincseket találtad: egy bőrsisak, egy szöges páncél (ld. enc.), egy kígyóbőr kesztyű és egy tolmokov-koktél. Egy varkaudar kölyök támad rád.

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy villámcsapás varázslat. 38 életpontot sebeztél. Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 vas dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a varkaudar kölyök testét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a rövid kardot ellenfeledre rohansz. Rövid karddal felnyitod a varkaudar kölyök fejét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkéssel megcsapod a varkaudar kölyök testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A varkaudar kölyök farkával a kezedre csap. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 440 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 84, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

A hangosan skandáló tömegből újabb ellenfél lép eléd. A harc elkerülhetetlen. Egy varkaudar kölyök védelmezi a vadászterületét.

Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 2 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod a varkaudar kölyök rózsaszín bőrét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Megmarkolva a rövid kardot a másikra rontasz. Rövid karddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a varkaudar kölyök rózsaszín bőrét. (3 támadással 52 életpontot sebezve.) Kőkéssel felnyitod a varkaudar kölyök bal középső lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A varkaudar kölyök farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A varkaudar kölyök összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 440 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Ez már a varkaudaroknak is sok! A szélrózsa minden irányában eltűnnek a sátrak között. Csak egyetlen lény marad itt az utolsó csata idejére! Egy varkaudar bajnok védelmezi a vadászterületét.

Potenciális célpontod gyorsan felrak egy számodra ismeretlen védekező mágiát. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: sötét halál varázslatot lő rád. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a varkaudar bajnok testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Az éterbe látó szemek lelkedbe próbálnak fúródni. Mentális burkot vonva magad köré, lerázod a támadást. Meglengetve a rövid kardot ellenfeledre rohansz. Rövid karddal kegyetlenül összevagdalod a varkaudar bajnok jobb lábát. (3 támadással 46 életpontot sebezve.) Kőkéssel épp hogy eltalálod a varkaudar bajnok testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, a varkaudar bajnok sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ellenfeled ütését nem sikerült teljesen hárítanod. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A varázsló kitárja kezét, néhány szót mormol, és pusztító tüzet lő rád. Félig megúsztad. 13 életpontot vesztettél. Rövid karddal kegyetlenül összevagdalod a varkaudar bajnok bal vállát. (3 támadással 50 életpontot sebezve.) Kőkéssel épp hogy megvágod a varkaudar bajnok testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Ellenfeled nagyon fürge: döféseket kapsz a lábadba és a lábfejedbe. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A varkaudar bajnok egy felső támadása részben eléri célját, kisebb zúzódás keletkezik a bal válladon. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A varázsló tenyeréből lángnyelvek csapnak elő. Alig pörkölődsz. 14 életpontot vesztettél. A varkaudar bajnok szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Messze hajítod a vacak kis epokitféreg trófeát, és diadalmasan beszerzel egy varkaudar bajnok trófeát. 1 318 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 139, sebződés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}

Most, hogy egyedül maradtál, van időd végigkutatni a sátrakat. Sok rozsdás és használhatatlan vacakot eldobsz, miközben kiszűröd az értékesebbeket. Nézzük, melyek az utóbbiak: Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy fekete bőrcsizma, egy vashegyű nyíl, egy bronzsisak (ld. enc.), egy bakkura csizma, 2 tolmokov-koktél, egy bumeráng és egy sámán gyógykenőcs (ld. enc.). Szánalmas jutalom ezért a mészárlásért, amit rendeztél. Legközelebb keményebben megvámolod a falut! Továbbindulsz.
(Feltételes gyógyítás:) Sokan nem értik, miért üvöltenek az orkok harc közben időnként olyan furcsán. TE azonban tudod. Mire berekedsz, sebeid állapota látványosan javul. (+20 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [85 pontot használtál fel, van még -40. Kapsz 34 VP-t.]

h 238 20 használod a 238. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még -40.]

h 147 használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még -43. Kapsz 1 VP-t.]

szk 117 keresed a 117. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy mutáns pókot. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még -43.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 30, 29, 22.
Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját habzsol be a garokk. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, táborhelyet keresel. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben -43 pontod maradt, ebből a következő körre -43 pontot vihetsz át. Kapsz még 182 pontot. A következő körben tehát 139 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VARKAUDAR ÍJÁSZ (687. SZÖRNY)
Ha az íj használatát lőfegyvertudáshoz kötnék a varkaudar seregekben, valószínűleg soha nem fogna egyetlen varkaudar sem nyilat a kezébe. De mivel ez nem így van, itt-ott látni egy-két varkaudart tegezzel a vállán, íjjal a kezében rohangálni. Amikor aztán egy ellenséges támadás során ezek a lények ügyetlen mozdulataikkal legalább annyi fajtársuk halálát okozzák, mint amennyi ellenségét... nos hát azt a varkaudar tanács elkerülhetetlen veszteségként fogja elkönyvelni. A varkaudar íjászok pedig a közelharcban való jártasságukat megcsillogtatva fognak szépíteni a statisztikákon.

SZÖGES PÁNCÉL (65. TÁRGY)
A bőrpáncélba sünmedve tüskéket szúrva, egy sokkal kevésbé támadható, védettebb felületet hozhatsz létre. A szöges páncél elkészítéséhez 16 darab sünmedve tüske, egy bőrpáncél, és 24 pont szükséges. Négyet ad a védettségedhez.

BRONZSISAK (88. TÁRGY)
A bronz felfedezése után magától adódik egy csomó új felfedezés - ezek egyike a bronzsisak. A bronzsisakot természetesen bronzból kell kikalapálnod, kőkalapáccsal. Ehhez szükség van 2 ón- és 2 rézdarabra, meg persze egy olvasztókemencére. Ha mindez adott, a KT 88 parancs hatására, csekély 45 pontért elkészül ez a 3-as védettséget adó sityak.

SÁMÁN GYÓGYKENŐCS (1139. TÁRGY)
A varkaudar sámánok által készített gyógykenőcs jóval gyanúsabb és büdösebb kotyvalék, mint amit a gyakorló kalandozók készítenek. De valljuk be, jóval hatékonyabb is! A sámán gyógykenőcsöt a H 1139 paranccsal használhatod, ez TVP-be nem kerül. Maximum 300 ÉP-t fogsz visszanyerni, de így nem gyógyulhatsz max. ÉP fölé. A sámán gyógykenőcs megadható paraméterként a totemes gyógyításnál is. Labirintusban automatikusan gyógyítani fogsz vele, ha más módon már nem megy.

KARAKTERLAP

Rőt Szivacs, egy vörös, copfos hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Ez a 41. fordulód.

Erő: 16 (26) Szint: 14 Merészség: 8/5 Magasság: 115 cm
IQ: 15 (23) Támadás: 29 Agresszió: 5 Testsúly: 66 kg
Ügyesség: 14 (22) Védekezés: 24 Menekülés: 30 % Életkor: 68/68 év
Egészség: 17 (24) Életpont: 424/177 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 5
Szerencse: 26 (36) Varázspont: 270/41 Pénz: 30862 arany Kép. pont: 6
Pszi pont: 12/5
Eddig összesen 170 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5 651 TP-t kaptál. Jelenleg 63 414 TP-d van. A következő szinthez még 11 586 TP szükséges. Trófeáid: kardszárnyú pocok, varkaudar bajnok, varkaudar íjász. A 27. fordulódban 5050 arany került a bankszámládra. 5075 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 6 vágófegyverek: 14 (+1) dobófegyverek: 8

Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
102,101 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 655 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 7 3. mászás: 3
4. csapdakészítés: 7 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 3 (+1)
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. szörnyidomítás: 1
10. taumaturgia: 16 (+1) 11. szerencsejáték: 1 12. versengés: 1
13. zene: 7 14. szörnyismeret: 4 15. pszi: 2
16. zárnyitás: 1 17. vadászat: 4 18. bányászat: 1
19. főzés: 2

FEJLESZTÉSI PONTOK
Felhasználatlan fejlesztési pont: 0
6. regeneráció: 4 10. vp regeneráció: 2 11. kincskeresés: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
készítesz szárnyas hernyót (#69) (max. 1000 darabot, csak egyszer), borkonyó bibét (#312) (max. 1000 darabot, csak egyszer)
elfogod spagulárt (#82) fedett veremmel (#219)
mászol max. 60 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
pszi elementál (#221), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) mágiatörés (#35, 10 VP)
védelem sav ellen (#36, 12 VP) tompítás (#40, 8 VP) jégcsóva (#41, 15 VP)
örvénykerítés (#42, 10 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP) gigaököl (#49, 16 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP) varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP)
mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP) tükörpajzs (#101, 26 VP)
varázsszem (#184, 9 VP, 5 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
mágikus gyorsítás (#330, 0 VP) tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
villámcsapás (#50)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
garokk (#73) (hátas: 9 lépés/kör;) státusz: OK

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
9 drótszőr (#37) 1 kaja (#2)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bakkura csizma (#96) 3 borkonyó bibe (#312) 1 bőrsisak (#57)
1 bronzsisak (#88) 1 bumeráng (#249) 1 fekete bőrcsizma (#247)
1 kék orchidea (#68) 1 kígyóbőr kesztyű (#49) 6 madártoll (#112)
9 mákrózsa virág (#56) 1 nyílvessző (#108) 1 sámán gyógykenőcs (#1139)
1 szöges páncél (#65) 3 tolmokov-koktél (#351) 1 vashegyű nyíl (#176)
1 vassisak (#160) 88 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

101 102 103 104 105 106 107 108
97
98
99
100
101
102
(102,101) khór darázs (#348), varkaudar falu (#1109), művészi porolit (#720), oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, régészeti lelőhely (#1208), szent tölgyfa (#393), tündöklő szobor (#1587), barátság szent tüze (#484), nekrofun (#173), borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), egy ember férfi, varkaudar kölyök (#685), varkaudar bajnok (#190)
(103,101) varkaudar íjász (#687), oltár
(104,101) Tharr oltár, varkaudar íjász (#687)
(105,100) tavacska, Tharr oltár, 48. jellempróba, művészi porolit (#720), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), varkaudar íjász (#687)
(106,99) Tharr oltár, szent tölgyfa (#393), művészi porolit (#720), 31. jellempróba, élőholt mirg (#135)
(107,98) élőholt mirg (#135), varkaudar kölyök (#685), varkaudar bajnok (#190)

Üzenet küldése a karakternek