253. forduló, 255. forduló, Chenon összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2008. máj. 5. 9h:23'
EZ A 668. JÁTÉKHETED, 254. FORDULÓD
669. játékheted kezdete: máj. 8.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2808
SZÁMLA : XXXX

CHENON KALANDJAI


5 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [100,80] koordinátán.
A táborozás 1. napján találkozol egy hollófekete hajú, ferde szemű kobudera férfival. A bőre világosabb az átlagosnál. Raia felszentelt papja. Egy gyanús porfelleg kavarog mellette. Egy arany masszariasztót, egy bíbor erőövet, egy gólem talizmánt, egy gromak páncélt, egy hatalom fülbevalóját, egy hősi övcsatot, egy jing-jang fejpántot, egy lajstrom medált, egy nap szimbólumot, egy regeneráló gyűrűt, egy saválló fülbevalót, egy szirén köpenyét, egy tankány karmot, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar csizmát és egy vérpettyes gyűrűt visel. Fegyverzetét egy zombi mester trófea, egy quwarg parafenomén trófea és egy ekharion trófea teszi egyedivé. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: kaleidoszkóp. Bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd sullár. Málhásállata egy törpemammut. Mentális auráját felismered, tiszta fehérrel ragyog, jelezve, hogy ő jó. Összeismerkedtek. Az ő neve Asmodee. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Megszólal: " Erdauinnak szüksége van rád, siess!" Ahogy aurátok összeér, melegség önti el lelkedet (+8 varázspont).
A 2. napon összeakadsz egy barna, zilált hajú, kék szemű, többnapos borostájú mutáns férfival. Bőre mint a sírok márvány fehérje. Mozgása könnyed, szinte már légies. Ahogy a szemébe nézel, egy pillanatra mintha elvesztenéd az irányítást tested felett... Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: fehér, jelezve, hogy jó. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Sakamoto Takumi . Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. A másik barátságos viselkedése belőled is felszabadítja a pozitív energiákat (+8 varázspont). Percekkel később is a különös találkozás hatása alatt állsz... de már nem vagy képes felidézni a részleteket.
Az 5. napon találkozol egy kontyos ősz hajú, szürke szemű kobudera férfival. Körszakálla és harcsabajsza van. Bőre bronzként csillog. Raia ministránsa. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy bakkura csizmát, egy gromak páncélt, egy nap szimbólumot, egy tankány karmot és egy vassisakot visel. Felszerelését egy vérszomjas csüldő trófea, egy szeppent rákfatty trófea és egy halálmadár trófea díszíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: Otthonát védelmező Jáde-sárkány. Lőfegyvere egy fúvócső. Tisztán érzed auráját: tiszta fehérrel ragyog, jelezve, hogy ő jó. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve ShinLon. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. 2 tanítvány kíséri, lesi minden mozdulatát. Mikor elhaladsz mellettük, egy tanítvány megszólít: Nézd csak meg a Mestert! Energikus mozgása látványnak sem utolsó! Az ifjoncok elköszönnek tőled, és te magadra maradsz a gondolataiddal. A másik barátságos viselkedése belőled is felszabadítja a pozitív energiákat (+8 varázspont).
ShinLon, amikor összefutottatok, adott neked 36 drótszőrt, 13 sallank karmot, 6 pirkitet, 5 gyöngymangót, 8 gyenge mérget és 11 óndarabot. Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a csontlepke (ld. enc.) és a csodabogár (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) mérleget (ld. enc.) és karócsapdát (ld. enc.). Nyakadon két apró pont van. Vért szívtak tőled! (-30 életerő.) Már éppen indulnál, amikor egy vérvörös rózsát veszel észre a hátizsákodra fektetve. Vajon hogyan kerülhetett oda? Nem tudsz ellenállni élénk színének és illatának, így óvatosan elteszed. Zúgás, tompa dübörgés kél füledben - eljött a dagály ideje. A vér tengere kiemelkedik medréből, erővel töltve fel az üres kelyheket. Magadhoz térsz álomtalan álmodból, és utadra indulsz. Tudod, ha harcot hoz is az éj, végén mindig megtelik a kehely (a tested) a tenger erejével. Aztán mielőtt eljő a hajnal, s az apállyal visszahúzódik magába, összegyűjti a kelyhek gyümölcsét; téged pedig újra magával ragad a halálos álom...
Nekiállsz, hogy kezeddel lyukat kaparj a földbe. Nem, mégse lesz jó, itt könnyen megtalálhatják pénzedet. Talán ott a bokor tövében. Arrébb szaladsz, de ez a hely se tetszik igazán. "Csak el ne lopják!" rettegsz a gondolattól, és ide-oda futkosol a bozótban. Mikor végre lecsillapodsz, döbbenten veszed észre, hogy egy sereg gnóm gyermek szaladgál a mezőn, és szedegeti össze szétszóródott vagyonodat. "Nnneeeeem!" üvöltöd kétségbeesetten, ahogy észreveszed a lyukat erszényed alján. Riadtan térsz magadhoz, és az éjszaka hátralévő részét álmatlanul virrasztod végig, erszényedet markolászva.
A teremtés zsákja létrehozott 1 nyílvesszőt. A teremtés zsákja létrehozott 1 zöld üveget.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+64 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+85 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)

* 1. KP: elmormolod az 53. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az óriáserő varázslatot! Csapásaid erősebbek lesznek! (+4 sebzés támadásonként.) [-24 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 548.]

* 2. KP: elmormolod a 28. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Egy végső mozdulattal előhívod a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+5 erő). [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 543.]

* 3. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. A forró energia testedbe áramlik. Létrehoztad a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 538.]

* 4. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Elmondtad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 538.]

* 5. KP: kézbeveszed/felveszed az 1563. tárgyat
A fejedre teszed a bozontfonatot. [0 pontot használtál fel, van még 538.]

a 108 1403 27 átadod a 108. tárgyat az 1403. kalandozónak (27 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 27 nyílvesszőt ShinLon részére. [0 pontot használtál fel, van még 538.]

a 161 1403 1 átadod a 161. tárgyat az 1403. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 nagy vaspajzsot ShinLon részére. [0 pontot használtál fel, van még 538.]

a 264 1403 1 átadod a 264. tárgyat az 1403. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 remák szivet ShinLon részére. [0 pontot használtál fel, van még 538.]

ve 240 megveszed a 240. tárgyat
Vásároltál 1 kis aranykulcsot. 32 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 538.]

ve 245 megveszed a 245. tárgyat
Vásároltál 1 márványkulcsot. 32 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 538.]

ve 241 megveszed a 241. tárgyat
Vásároltál 1 smaragd kulcsot. 48 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 538.]

ve 332 2 megveszed a 332. tárgyat 2
Vásároltál 2 huhogó bibét. 32 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 538.]

ve 333 24 megveszed a 333. tárgyat 24
Vásároltál 24 rákfatty váladékot. 48 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 538.]

ek 116 45 58 t. energia kisütése: 116 45 58
Azonnali gyógyítás varázslatot fogsz használni, ha életerőd 45 százalék alá zuhan. [0 pontot használtál fel, van még 538.]

m 2 7 mozogsz keletre, északnyugatra
Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[118,77] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Ezt a hatalmas hegyvonulatot a Sárkány Hátának hívják, mert állítólag egy óriási, alvó sárkány hátára rakódott kőrétegből áll. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt törpe bányát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy olvasztókemencét. Találsz egy vaskohót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy phua-kúpot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Elenios hívői építették. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán egy bávatag golombár vigyorog kajánul. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy törpe bányát. Keletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Nyugatra egy olvasztókemence van. Északnyugatra egy oltár van. Északra egy világítótorony van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy kétfejű troll. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 55 életpontot sebeztél. A tünde íjjal célzol és lősz. Elrepül 5 tünde nyíl. Pár lövedéked átjárja a kétfejű troll bal karját. (4 támadással 59 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rontasz. Ököllel párszor keményen megütöd a kétfejű troll testét. (3 támadással 26 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a kétfejű troll ragyás bőrét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A kétfejű troll többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A kétfejű troll megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A troll teste fényleni, majd baljóslatúan pulzálni kezd. A következő pillanatban darabokra robban (-21 életpont)! A kétfejű troll még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 976 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 158, sebződés: 41, gyógyulás: 0, összesen: -41 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Aránylag régi (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 30 acéltűt. IQ-d TF-elődött.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 szögletes követ. IQ-d TF-elődött.

(Továbbmész...) [117,76] Egyre meredekebbek a dombok, többet kell mászni. Ez már alacsonyhegység. Utad során felfedezel egy hóhérbimbót. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 186 pontot kell rákölteni.) Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy törpe bányát. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy egy bávatag golombár orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot (vasérc) rejt!
(Feltételes ásás:) Megfelelően felszerelve, behatolsz a törpe bányába. Egy jó nagy lukat ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 vasércet! A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy világítótornyot. Délre nézve látsz egy olvasztókemencét. Délnyugatra egy olvasztókemence van. Nyugatra egy rúnakő van. Északra egy törpe bánya van. Elteszed a látcsövet. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy móleon. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Ököllel kegyetlenül megütöd a móleon fémes gerincét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod a móleon bal lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A móleon gyenge döfése nem tudott megsebezni. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 fémrudat. 77 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [64 pontot használtál fel, van még 474.]

h 434 használod a 434. tárgyat
Bemész a törpe bányába, csákánnyal a kezedben. Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 ramit követ! [8 pontot használtál fel, van még 466.]

m 8 mozogsz északra
[117,75] Hatalmas, meredek hegyek között jársz. Ez már magashegység.

Utad során felfedezel egy törpe bányát. Oldalt pillantva, meglátsz egy csillezsályát. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze délkeletre látsz egy világítótornyot. Délnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északra egy törpe bánya van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Egy bokorban egy fészekbe rejtve, jókora, lila pettyes tojásokat találsz. Ebből lesz a rántotta! (+2 kaja.) Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. [12 pontot használtál fel, van még 454.]

h 434 használod a 434. tárgyat
Bemész a törpe bányába, csákánnyal a kezedben. Kiásol egy nagy gödröt. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 446.]

m 8 mozogsz északra
[117,74] Többet mész már lefelé, mint felfelé. Ez már alacsonyhegység. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy félig kész törpe bányát. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 230 pontot kell rákölteni.) A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint Ramirez Espanza, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja.
(Vándorcirkusz:) Kisebb-nagyobb sátrak tömegét látod magad előtt felsorakozni, és felismered, a vándorcirkusszal találkoztál. Egy hosszú szakállú törpe sétál eléd, s szívélyesen a cirkusz területére invitál.
- Tedd próbára tudásod, kalandozó! - hív a tömzsi alak. Elveszi a belépőre szánt 20 aranyérmét, majd az utat mutatva előreenged.
Megállsz a céllövölde előtt összegyűlt tömegben, és az odabent fellelhető veszélyekről szóló prédikációt figyeled.
- Még hogy Ghalla legveszélyesebb szörnyei?!?! A sátorban?!?! - a pusztában szerzett tapasztalataidra büszkén előrelépsz, hogy kipróbáld, mit tudsz egy ilyen "különleges" ellenféllel kezdeni. Éles szemed azonnal kiszúrja a terem távolabbi sarkából támadó lényt. Egy korinthai amőba.

Ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 63 életpontot sebeztél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a tünde íjjal. Elrepül 5 tünde nyíl. Alaposan megsorozod a korinthai amőba cuppogó masszáját. (5 támadással 91 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Felveszed azt a beállást, amely a Sziklaököl sikeres alkalmazásához szükséges. Ököllel megcsapod a korinthai amőba testét. (1 támadással 36 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Orgyilkos tőrrel meghorzsolod a korinthai amőba testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Csápjaival a korinthai amőba csapásokat mér a hasadra. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A korinthai amőba összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1099 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 208, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}


- És a díj? - kérdezed az ajtó előtt álló óriástól. Ő hanyagul megvonja a vállát:
- Nem találtál kincset a szörnyben?!? Vagy nem volt szerencséd, vagy nem kutattad át elég alaposan a maradványait - feleli, majd miközben elmosolyodik, biztatva a válladra rakja a kezét: - De ne csüggedj! A következő alkalommal biztos nyersz valamit!
(Feltételes gyógyítás:) Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+79 életerő). [-15 varázspont.]
Az ötpróba-sátor elől egy fiatal alakváltó lép hozzád, és megtapogatja a karizmaid.
- Lenne esélyed - mondja. - Próbáld ki az ötpróbát!
- Lehet róla szó - gondolod és mondod, majd követed az alakváltót a próbák sátrába. Az első próba a súlyemelés. Az alakváltó fiú kiválaszt neked egyet a rúdra szúrt vastömbök közül, majd megkér, hogy emeld fel. Két kézzel nekirugaszkodsz, és elégedetten konstatálod, hogy nem is olyan nehéz, mint gondoltad. Tovább... Egy kis gnóm bukkan fel előtted, majd egy tárgy elkészítésének módjáról hablatyol valamit. Monológja végén megkér rá, hogy ismételd el, amit mondott. Összerendszerezed gondolataidat, majd könnyedén megteszed amit kér... Egy nyúlánk elf mondja el a következő próba szabályait. A földön fekvő labdákkal kell egy percig zsonglőrködni. Mi sem könnyebb ennél, a labdákat olyan ügyesen dobálod egyik kezedből a másikba, hogy az elf megtapsol a produkció végén... A cirkuszosok egy korsó mézsört raknak az előtted álló asztalra. Ezt kell meginnod, mielőtt egy feldobott kő földet nem ér. Nagy kortyokban nyelni kezded a nedűt, de túl lassú vagy, a kő nyert. 440 tapasztalati pontot kaptál. Lelógó orral állsz odébb.
Épp elhaladnál egy sátor előtt, amikor egy hangra leszel figyelmes, ami téged szólít. Egy árnymanó ül nem messze tőled egy asztal mögött, kezében egy pakli kártya mutatja, hogy békés küzdelemben szeretné próbára tenni tudásod. Kedved támad a szerencsejátékhoz, úgyhogy magabiztosan közelebb lépsz.
- Van elég pénzed? - méreget gyanús tekintettel ellenfeled, így kénytelen vagy megnyugtatni csilingelő aranyérméid látványával. 100 darabot belőlük magad elé raksz az asztalra. 1. kör: Kíváncsian megvizsgálod, mi került a kezedbe: 2 Kisebb quwarg istenség, 2 Piromenyét, 1 A bajnok manifesztációja. Ez két pár! Faarccal az asztal közepére tolsz pár aranyérmét. Az árnymanó idegesen a kártyáiba pillant, majd úgy dönt, nem hajlandó tartani a tétet. Könnyű győzelem. 2. kör: Kíváncsian megvizsgálod, mi került a kezedbe: 1 Tisztítótűz, 1 Szerencsejáték, 1 A bajnok manifesztációja, 1 Ellenvarázslat, 1 Vérfürdető magszim. Ez sajnos semmit nem ér. Az árnymanó emel a téten. Tartod. Látszólag elégedetten tovább emel. Elgondolkozol, érdemes-e kockáztatni. Inkább nem. Feladod. 440 tapasztalati pontot kaptál. 78 arannyal könnyebben hagyod ott nevető ellenfeled.
A cirkusz közepén furcsa sátorra bukkansz, megcsodálod hatalmas méreteit, átlátszó kupoláját. Aztán a szónokló férfira szegezed tekinteted, és alaposan szemügyre veszed cifra kockás ruháját. Aztán az is eljut agyadig, miket beszél, a szirén sátrába lépésre biztatna. Mivel jótékony hangulatban vagy, nagylelkűen megmondod neki, hogy rendben, megpróbálkoznál a hely veszélyeinek legyűrésével. Leadod a tárgyaidat, és belépsz. Egy sötét folyosó végében állsz, a másik végén némi fény pislákolására leszel figyelmes. A mellékjáratokat figyelmen kívül hagyva egyenesen indulsz, míg nyilvánvalóvá nem válik számodra, hogy zsákutcába kerültél. Visszasétálsz az első elágazásig, majd abba az irányba folytatod utad. Hamarosan újra lezárt falba botlasz. Miután következő próbálkozásaid sem koronázza siker, kedveszegetten visszasétálsz a kiindulási pontra. 440 tapasztalati pontot kaptál. Visszakapod a tárgyaidat, majd az ott sorakozó többi jelölt szánakozó tekintetétől kísérve, utadra indulsz.
Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag (vasérc) van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 vasércet! Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy olvasztókemencét. Északnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Elrakod a távcsövet.

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [65 pontot használtál fel, van még 381.]

h 434 használod a 434. tárgyat
Sajnos itt nincs törpe bánya, ami a kitermeléshez szükséges lenne. [0 pontot használtál fel, van még 381.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[116,73] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy ekharion bébi. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 56 életpontot sebeztél. A tünde íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 5 tünde nyíl. Lövedékeiddel perforálod az ekharion bébi pufók lábszárát. (5 támadással 58 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Ököllel néhányszor megcsapod az ekharion bébi lába tövét. (3 támadással 46 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Orgyilkos tőrrel megdöfködöd az ekharion bébi testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Az ekharion bébi mancsával eltalálja a bal lábadat. (1 támadástól 28 életpontot vesztesz.) Megpróbál megragadni. Egymásnak feszültök, de te bizonyulsz az erősebbnek. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1436 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 186, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

Látsz egy krómkaktuszt. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Észreveszel egy teljesen lerombolt oltárt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém (rézdarab) van!
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 rézdarabot! Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert délnyugatra fordítod, megpillantasz egy vaskohót. Nyugatra nézve látsz egy vaskohót. Északnyugatra egy quwarg boly van. Északra egy művészi porolit van. Elrakod a távcsövet. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 361.]

kt 43 20 elkészíted a 43. tárgyat (20 darabot)
Begyűjtöttél 20 tükröt. IQ-d TF-elődött. [100 pontot használtál fel, van még 261.]

m 7 6 5 mozogsz északnyugatra, nyugatra, délnyugatra
[115,72] A dombvidék után ismét sík terepen vagy.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy quwarg bolyt. Észreveszel egy szent tölgyfát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. Látsz egy Chara-din monolitját. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Jo-Lee a Mágus előtt.
(Feltételes mászás:) Minden nyüzsög a quwargoktól. Bah, lángszóró kéne ide! Ruházatodat még egyszer ellenőrizve, mászni kezdesz fölfelé. A mászás önmagában sem egyszerű, de a mindenhol jelenlevő quwargok szinte lehetetlenné teszik a dolgot. Teljesen kimerült vagy, mire felérsz. A boly tetején nyílást látsz, amelyen keresztül leereszkedsz a boly belsejébe. Döbbenetes élmény ebbe a mesterséges létesítménybe behatolni. Mindenhol kisebb-nagyobb quwargok nyüzsögnek! Valami hatalmasat csíp beléd hátulról (-10 életerő). Egyszercsak megmozdul valami nagy. Valami ÓRIÁSI. Valami, ami lényegesen nagyobb, mint egy átlag quwarg. Egy quwarg királynő!

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy villámcsapás. 27 életpontot sebeztél. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a tünde íjjal. Elrepül 5 tünde nyíl. Alaposan megsorozod a quwarg királynő testét. (4 támadással 26 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre rontasz. A helyzetet kihasználva, egy Kobraharapással szaporítod támadásaid számát. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a quwarg királynő nyakát. (4 támadással 96 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+20 életerő). Orgyilkos tőrrel épp hogy megszúrod a quwarg királynő testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Csípéseket kapsz a lábaidba. (3 támadástól 26 életpontot vesztesz.) A quwarg királynő összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 1221 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 157, sebződés: 26, gyógyulás: 22, összesen: -4 ÉP}

Szétrugdosod a quwargokat, és kincs után kutatsz. Eredménnyel! A földön találsz 4 quwarg tojást. (ld. enc.) Szerencsésen lemászol, és elhagyod a fosztogatás színhelyét. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy művészi porolitot. Délre nézve látsz egy vaskohót. Nyugatra egy mély kút van. Északra egy művészi porolit van. Elteszed a látcsövet. Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [114,72] Továbbra is síkságon vagy.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy mély kutat. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba).
(Feltételes mászás:) Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a kútba. A kút mély, de szerencsére a köteled elég hosszú volt. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy topránypolip!

Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a topránypolip puha testét. (3 támadással 60 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a topránypolip bal oldalát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A topránypolip csápjával feléd suhint, de ügyesen félrehajolsz. A topránypolip szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 198 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Érdemes volt lejönni! A földön találsz 1 kis bőrpajzsot. Miután kijöttél, elrakod a kötelet. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északkeletre látsz egy művészi porolitot. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délnyugatra egy márványtorony van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.

(Továbbmész...) [113,73] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Találsz egy márványtornyot. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy álomvirágot. Észreveszel egy teljesen lerombolt oltárt. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba).
(Feltételes mászás:) Jónéhány próbálkozás után sikerül csak a kampót megakasztani odafent. Lassan, óvatosan mászni kezdesz. Csak nehogy lezuhanj! Professzionális hegymászó-bemutatót tartasz, ahogy felmászol a sima falon, majd bemászol az ablakon. A szoba belseje hűvös. A torony mélyéből misztikus, gurgulázó hangot hallasz. Mielőtt hozzálátnál az alaposabb kutatáshoz, a torony lakóját a másvilágra kell küldened. Egy kőkorszaki szaki!

Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 bumeráng. A célpont mellett süvít el a lövedéked. A szörny megpróbálja pillantás-fegyverét alkalmazni. Mentális energiáidat összpontosítva, elhárítod a kővéváltoztató pillantást. Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Az Acél Ököl technikáját alkalmazod. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a kőkorszaki szaki kőtestét. (3 támadással 78 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+16 életerő). A kőkorszaki szaki mancsa centiméterekre az arcodtól suhan el! Véres nyál csordul ki a kőkorszaki szaki száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kőszemet. 623 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 78, sebződés: 0, gyógyulás: 16, összesen: +16 ÉP}

A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Leérve a földre, elpakolod a kampót, és továbbindulsz. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor délkeletre nézel, észreveszel egy vaskohót. Délre nézve látsz egy vaskohót. Délnyugatra egy Chara-din monolitja van. Nyugatra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy uzbány került az utadba. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 3 bumeráng. Több lövedéked átfúrja az uzbány jobb lábát. (3 támadással 41 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rontasz. Ököllel megütöd az uzbány testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Orgyilkos tőrrel eltalálod az uzbány testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Az uzbány feléd csap csőrével, de sikertelenül. Az uzbány összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy élőholt quwarg nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Mélyen koncentrálva, megidézel egy villámcsapás varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 30 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a tünde íjjal célba találj. Elrepül 5 tünde nyíl. Több lövedéked átfúrja az élőholt quwarg jobb oldalát. (5 támadással 88 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rohansz. Ököllel párszor keményen megütöd az élőholt quwarg nyakát. (3 támadással 48 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed az élőholt quwarg testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Az élőholt quwarg még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1371 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 184, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [113 pontot használtál fel, van még 148.]

ek 395 116 82 t. energia kisütése: 395 116 82
Elteleportálsz a kedvenc táborhelyedre.

A TELEPORTÁLÁS PILLANATA ELŐTTI TÉRKÉPED


(113,73) márványtorony (#175), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), oltár, 24. jellempróba, kőkorszaki szaki (#109), uzbányok (#102), élőholt quwarg (#202)
(114,72) mély kút (#93), 31. jellempróba, topránypolip (#86)
(115,72) quwarg boly (#359), szent tölgyfa (#393), oltár, Chara-din monolitja (#534), 42. jellempróba, művészi porolit (#720), quwarg királynő (#153)
(116,73) ekharion bébi (#768), krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), 42. jellempróba, oltár, Chara-din rúnaköve, érclelőhely
(117,74) törpe bánya (#435), művészi porolit (#720), korinthai amőba (#420), érclelőhely
(117,75) törpe bánya (#435), csillezsálya (#1252, belőle készíthető: #1253)
(117,76) hóhérbimbó (#132, belőle készíthető: #133), oltár, törpe bánya (#435), művészi porolit (#720), érclelőhely, móleonok (#68)
(118,77) törpe bánya (#435), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), phua-kúp (#372), Elenios oltár, művészi porolit (#720), kétfejű troll (#163)

[116,82] Síkság, továbbra is csak síkság. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy manaelementál került az utadba. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával párszor épp hogy megérintgeted a manaelementál hullámzó masszáját. (4 támadással 114 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+23 életerő). Orgyilkos tőrrel néhány helyen meghorzsolod a manaelementál testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+9 életerő). Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát kapsz (+4 vp). Vashegyű lándzsával párszor épp hogy megérintgeted a manaelementál lebernyegét. (4 támadással 116 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+24 életerő). Orgyilkos tőrrel néhányszor megkarcolod a manaelementál testét. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+9 életerő). Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+5 vp). A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 311, sebződés: 9, gyógyulás: 65, összesen: +56 ÉP}

Felfedeztél egy oltárt. Leah hívei emelték. Látsz egy kihívás tornyát. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Roxxon lábát masszírozza. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy szent tölgyfát. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy barátság szent tüzét. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy márványtornyot. Délkeletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délre egy rúnakő van. Délnyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. nyugatra látsz egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Sistergő Pumpa. Megvizsgálod a talajt. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.
[-1 TU.] [5 pontot használtál fel, van még 143.]

be 502 2 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 2. szinten. Kifizeted a gnómnak a 10 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Egy páternoszter visz fel a következő szintre. Gyanakodva lépsz be a gnóm találmányba, de láthatóan működik. Egy tágas helységbe érkezel. Egy nyurga, idegesen pislogó gnóm vár rád, aki Braklóponsók néven mutatkozik be. Ismerteti a próbát. A próba könnyűnek tűnik: egy arató csattanat megölése a feladatod.

Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod az arató csattanat zöld masszáját. (3 támadással 11 életpontot sebezve.) Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Majdnem elhányod magad, de aztán megacélozod magad. Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsthegyű lándzsát. Marokra fogva az ezüsthegyű lándzsát a másikra rontasz. Ezüsthegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az arató csattanat egyik lábát. (4 támadással 110 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+23 életerő). Orgyilkos tőrrel eltalálod az arató csattanat fejét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az arató csattanat, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Az arató csattanat szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 845 tapasztalati pontot kaptál. Híján vagy a varázsenergiának - gyorsan összetörsz 1 varázskövet. (+100 varázspont.) Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 139, sebződés: 8, gyógyulás: 27, összesen: +19 ÉP}


Sikeresen megoldottad a feladatot. A kalandmester gratulál, és megmutatja, hol jutsz fel a következő feladathoz. Micsoda luxus! Lift vezet fölfelé! Beállsz a fabódéba, és húzni kezded az előtted lógó kötelet, mire a lift nyikorogva megindul fölfelé. Öh, nem is olyan kényelmes! A saját súlyodat kell felhúznod, ha egy csiga segítségével is. Megizzadsz, mire felérsz. Odafent egy kalandmester, egy fontoskodó gnóm vár. Ruháján névtábla: "Trallimmvanlopp". Hadarva ismerteti a feladatot. A feladat ezúttal egy műveltségi próba lesz. Mesélj róla részletesen, ezzel bizonyítsd, hogy tudod, milyen egy ködmangó. Kiváló választ adsz, amit a kalandmester elismerő tapssal jutalmaz, de eztán újabb kérdést tesz fel: - Ismereteid szerteágazóak, de vajon van-e fogalmad arról, hogyan is néz ki egy fekete tű. Huh, ezt szerencsére tudod! Szinte azonnal válaszolsz. 300 tapasztalati pontot kaptál.
Sikeresen megoldottad a feladatot. Mehetsz tovább, még feljebb a gigantikus toronyban. Egy rozoga vaslétra vezet a magasba. Hmm... Nincs lépcső? Fejedet csóválva, mászni kezdesz felfelé. Talán már ez is egy próba lenne? Lihegve érsz a létra tetejére. Egy mokány kis törpe vár rád odafent, aki Acélfejű Balrin néven mutatkozik be. Elmondja, hogy mi a próba. A feladat a következő: a terem közepén fekvő norpadolótika megbotlott egy templomban, és több csontja eltört. Gyógyítsd meg a némiképp idegen testfelépítésű lényt! Hosszan tanulmányozod a pihegő lényt, mielőtt hozzákezdenél, hogy ellásd. Először is bekened a sérült végtagokat különböző gyógyfüvekkel, majd bepólyázod őket. A norpadolótika vidáman trombitál. 1000 tapasztalati pontot kaptál.
Teljesítetted a kalandot. Mehetsz tovább, még feljebb a gigantikus toronyban. Egy kékesen vibráló kört látsz, se lépcső, se létra. Beleállsz a körbe. Zutty! Egy pillanat alatt elteleportálsz, és máris a következő szinten vagy. Egy vigyorgó gnóm üdvözöl, láthatóan tetszik neki, hogy lenyűgözött a varázslata. Még bemutatkozni is elfelejt, ahogy a kalandot ismerteti. A feladat bár nem komplikált, de igencsak embert próbáló: Ölj meg egy káoszteknőcöt! (ld. enc.) Nem vagy felkészülve e szörny legyalázására. Kapitulálsz! Kudarcot vallottál! A kalandmester ujjcsettintésére kiteleportálsz a toronyból. [40 pontot használtál fel, van még 103.]

* 1. BP: használod a 396. tárgyat
Kibontod az álomvirág szirmait és beszippantod az álomport, remélve, hogy nyugodtabb éjszakád lesz. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 103.]

* 2. BP: használod a 243. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 98.]

* 3. BP: energia fejlesztése 1
Hosszan meditálsz, a többi tudattaggal egyesülve dolgozol egy új tudati képesség kifejlesztésén. [-1 TU.] A befejezéshez még 651 TU szükséges. IQ-d TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 88.]

* 4. BP: leveszed/lerakod az 1563. tárgyat
Leveszed a bozontfonatot. [0 pontot használtál fel, van még 88.]
Csobogó, hideg víz képe kísért, mikor már annyira ki van száradva a szád, hogy nyelni sem tudsz. (-2 életerő.) Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. Egy szögletes követ fal föl a bazaltelementál. 2 kaját töm magába a sullár. A nap kalandjaitól megfáradtan, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 88 pontod maradt, ebből a következő körre 88 pontot vihetsz át. Kapsz még 395 pontot. A következő körben tehát 483 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


CSONTLEPKE (746. SZÖRNY)
Ennek a nagyra nőtt lepkének a testét hézagos csontok alkotják. Köztük benézve jól megfigyelhető, hogy a csontlepkének nincsenek is belső szervei, valójában az egész teremtmény csak egy élőholt váz, lélek nélkül. Talán csak a pillangó testéhez képest többszörös méretű, szivárványszín szárnyak jelentenek némi színt az állat kinézetében. Ha kételkedsz a veszélyességében, csak figyeld kicsit messziről: ez bizony nem az a virágról virágra röppenő ártatlan rovar, amelyet a mezőkön tucatszámra látni. A csontlepke vérrel táplálkozik, de hogy aztán mit kezd ezzel a szerves anyaggal belső szervek nélkül, azt nem tudni... talán a természettudósok majd kiderítik a jövőben.

CSODABOGÁR (755. SZÖRNY)
A csodabogár sokféle káprázatos szépségű rovar képét magára tudja ölteni, ha akarja pillangó, máskor szivárványszúnyog vagy sárkánymoly. Az átalakuláshoz mindössze néhány dolog kell neki: víz, víz és víz. Nem nézi honnan veszi el, így könnyen előfordulhat, hogy téged is megtámad a testedben lévő tartalékokért. Csáprágóját bőrödbe mélyeszti, majd... Na de úgysem hagyod, hogy idáig eljusson!

MÉRLEG (81. TÁRGY)
Ha túl sok tárgy van nálad, túlterheltté válsz, irritáló lehet, hogy esetleg nem tudod, mit lenne érdemes eldobni, vagy mi mindent kell eldobnod ahhoz, hogy már ne legyél túlterhelve. Ha azonban lenne egy mérleged, megmérhetnél mindent pontosan... A mérleg készítéséhez nem kell más, csak két lapkorong. Bozótos terepen kell ehhez a KT 81 parancsot kiadnod, 30 pontért. Bozótosban lehet ugyanis állványnak és egyéb apró komponenseknek való anyagokat találni. Ha már van mérleged, bármely nálad levő tárgyat megmérheted (néhány egységnyi súlyú kő felhasználásával). Ehhez a használ: H 81 (tárgy) parancsot kell kiadnod, 5 pontért. Példa: H 81 4 utasítással megméred a botod súlyát.

KARÓCSAPDA (163. TÁRGY)
Sok munkával félelmetes csapdát készíthetsz: ez a karócsapda. Szükséges alapanyagok: négy bot, egy kőkés és két fabontó. A négy botot kettétörve és alaposan kihegyezve a fabontókkal kialakított rugalmas keretre helyezed. Mindehhez a KT 163 parancsot kell kiadnod, 24 pontért. Ha letáborozol, akkor néhány rugalmas bokor ágával kifeszítheted és elrejtheted ezt a ravasz csapdát. Mindig táborozás előtt (az utolsó Mozgás parancs után) kell kihelyezned, a H 163 paranccsal, 5 pontért. Ha valaki lopni próbál tőled, akkor valószínűleg bele fog lépni ebbe a csapdába, és veszít 3d4 életpontot. Bár a karócsapda többet sebez, mint a hebrencs csapda, könnyebb is kikerülni.

MÁRVÁNYKULCS (245. TÁRGY)
Ez a fehér kőből készült, simára csiszolt kulcs különösen törékenynek látszik. Nem érdemes tehát nagyon próbálgatni mindenféle zárba. Akkor meg mire jó? Nos, van egy bizonyos fajta különösen trükkös zár, a márványzár, amelyet KIZÁRÓLAG ezzel lehet kinyitni.

QUWARG TOJÁS (360. TÁRGY)
A quwarg bolyban rengeteg kicsinyke tojást találni, azonban néha akad közöttük egy-egy komolyabb méretű is. Hogy ebből vajon mi kelhet ki, azt nincs kedved megtudni, inkább gyorsan kihozod a várból, és reménykedsz, hogy semmi csúfság nem fog belőle kikelni.

KÁOSZTEKNŐC (235. SZÖRNY)
AHHH, a káoszteknőc! Gigantikus méretű szörny, sebezhetetlen páncélban. Nagyon hatékonyan kell támadnod ahhoz, hogy a néhány, sebezhető részén keresztül komoly kárt tudjál benne tenni. Egy jól irányzott ütés a fejére, amikor kidugja, egy szúrás a lába mellé, vagy egy prezíc vágás a farkára - megteszi mindahány. Ha a káoszteknőcöt fel tudják bosszantani, hatalmasakat harap, de egyébként békés jószág. Pedig sokan vadásznak rá, hiszen páncélja igen hasznos alapanyag. A káoszteknőc főként mocsarakban található meg, és tökéletesen rejtőzködik: ha rád támad, általában már nincs idő távolsági fegyver használatára.

KARAKTERLAP

Chenon, egy barna, hosszú hajú, barna szemű elf férfi vagy. Bőröd a sírok márvány fehérjét idézi. Tharr bíborosa vagy. Az Igaz Barátok (#9141) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 254. fordulód.

Erő: 20 (30) Szint: 20 Merészség: 5/3 Magasság: 163 cm
IQ: 29 Támadás: 19 Agresszió: 3 Testsúly: 53 kg
Ügyesség: 35 Védekezés: 35 Menekülés: 30 % Életkor: 165/165 év
Egészség: 26 (28) Életpont: 308/257 Jellem: semleges (-1) Tul. pont: 0
Szerencse: 23 (30) Varázspont: 404/96 Pénz: 197 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 14/2 EFejl: 117
Eddig összesen 1303 szörnyet (10 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 10791 TP-t kaptál. Jelenleg 570254 TP-d van. A következő szinthez még 29746 TP szükséges. Trófeáid: óriásféreg, renegát törpe, quwarg parafenomén. A 183. fordulódban 2 arany került a bankszámládra. 4 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 19 szúrófegyverek: 25 vágófegyverek: 10
ütőfegyverek: 11 lőfegyverek: 24 dobófegyverek: 17

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) << ezüsthegyű lándzsa (#324)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -6.); bumeráng (#249) (7 -12.); tünde nyíl (#554) (13 -);
Óvatosság (labirintusokban): 3 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 14 2. nyomkövetés: 78 3. lopás: 2
4. mászás: 11 5. csapdakészítés: 17 6. csapdaészlelés: 8
7. gyógyítás: 65 8. titkosírás: 4 9. felderítés: 18
10. szörnyidomítás: 5 11. teológia: 29 12. taumaturgia: 25
13. szerencsejáték: 2 14. versengés: 3 15. harcművészetek: 11
16. zene: 7 17. szörnyismeret: 11 18. zárnyitás: 8
19. vadászat: 38 20. bányászat: 30

FELTÉTELES PARANCSOK (még 6 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 45% életpont alatt (azonnali gyógyítás (#58))
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 90 TVP-ért
ásol max. 70 TVP-ért
készítesz acéltűt (#334) (max. 30 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 30 darabot ), tünde nyilat (#554) (max. 30 darabot ), szögletes követ (#17) (max. 10 darabot )
elfogod mélységi grittangot (#103) szuper hálócsapdával (#274)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus (31)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
fagymágus (#650)
Barátságosság (aktív: 6, max: 12)
Szeretet Vándorai (#9138), gonoszok (#988), nukleáris cickány (#155), kérődző etra (#368), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
varázsvédelem (#34, 8 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP) jégcsóva (#41, 15 VP)
fehér glóbusz (#47, 13 VP) villámcsapás (#50, 18 VP) fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)
óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) puha ütés (#60, 18 VP)
tűzeső (#61, 16 VP) erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
vadítás (#81, 8 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP)
szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) fürgülés (#92, 22 VP) rúnapukkasztás (#94, 0 VP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) erőpajzs III (#127, 30 VP, 5 TVP) földelem idézése (#144, 70 VP, 20 TVP)
Tharr haragja (#145, 16 VP) szopókőirtás (#174, 10 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
vámpirizáció (#1) óriáserő (#53) csupasz izom (#28) hadiszerencse II (#24)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
14. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
villámcsapás (#50)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 6, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
energiatüskék (#29) >> szintszívó (#96) villámcsapás (#50) >> óriásféreg (#171)
villámcsapás (#50) >> óriás csontváz (#176) energiatüskék (#29) >> nómenklatúra (#158)
tűzeső (#61) >> Zinthurg (#180)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 6, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt)
hhaar burka (#32) >> óriásféreg (#171)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sullár (#101) (hátas: 9 lépés/kör; +3 védettség;) státusz: OK
bazaltelementál (#204) (málhás: +35 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A márványtornyok és egyéb hasonló képződmények a fizikai rátermettség igazi próbái. Imádkozz, amint mászás szakértelmed elérte a 15. szintet!
2.) Imádkozz, amint elérted a püspöki rangfokozatot!
3.) Egy diuretikus kráken leölése egy új fegyveres szakértelemben való jártasságodat bizonyítaná.

Összsúly: 146.76 kg Megterheltség: 123%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 34 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
300 arany (#50) 1 álompor (#396) 5 drótszőr (#37)
1 gyöngymangó (#135) 30 kaktusztüske (#114) 1 nagy vaspajzs (#161)
26 nyílvessző (#108) 6 rákfatty váladék (#333) 1 remák szív (#264)
1 sallank karom (#128) 1 varázskő (#305)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
30 acéltű (#334) 1 fémrúd (#104) 2 huhogó bibe (#332)
3 kaja (#2) 1 kis aranykulcs (#240) 1 kis bőrpajzs (#45)
1 kőszem (#304) 1 márványkulcs (#245) 4 quwarg tojás (#360)
1 ramit kő (#226) 1 rézdarab (#70) 1 smaragd kulcs (#241)
20 tükör (#43) 4 ugh méreg (#166) 1 uzbány csőr (#169)
2 vasérc (#152) 1 vérvörös rózsa (#1622) 1 zöld üveg (#82)


Üzenet küldése a karakternek