217. forduló, 219. forduló, Vidám Szalmaszál összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2012. júl. 13. 9h:29'
EZ A 628. JÁTÉKHETED, 218. FORDULÓD
629. játékheted kezdete: júl. 19.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Számládon a zsetonok száma 64 alá esett!
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2071
SZÁMLA : XXXX

VIDÁM SZALMASZÁL KALANDJAI


4 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [188,59] koordinátán.
A tervezett kaland helyszínére pontosan érkezel, és meglepődve tapasztalod, hogy már mindenki itt van. Gyorsan körbenézel, kik ezek: Yelina Warwick, Olga von der Volga, Pici, Sistergő Pumpa, Darkmyth, Vakmerő Bagoly, Fear'A Wee, William Madden és Bea Melindre. Gyorsan megismerkedsz azokkal, akikkel eddig még nem találkoztál. Végignézel az összegyűlt csapaton. Reméled elég jól játszanak ahhoz, hogy ma este sikert arathassatok. Aztán megjelenik Pattogi, a gnóm rendező. Szkeptikusan néz végig a zenekar tagjain, s hiába próbálod pár szóban felvázolni neki mindegyik társad élettörténetét, megvilágítva, hogy a zenével és a harmóniával nem lesz baj, a feszültség nem tűnik el az arcáról. Aztán int, te pedig intesz a többieknek, irány a Zeneakadémia különterme, ahol végre majd felléphettek.
Odabent már kisebb tömeg gyűlt össze, puccparádéba öltözött emberek, elfek, s számtalan egyéb szerzet. Érdeklődve figyelik a bevonuló zenészeket, s egyesek arcán átsuhan valami, amit te lefitymáló mosolyként értelmezel. Nem számítanak tőletek szenzációs előadásra, de nagyot tévednek, majd meglátják! Az elhelyezkedés közben kiderül, zeneszerszámot nem szándékozik a házigazda adni, ő úgy vélte, mindenki a saját hangszerén játszik majd. Egyesek a jobbodon egyetértően dörmögnek valamit, mások felháborodva fejezik ki megrökönyödésüket a gnóm fickó felé. Pattogit azonban nem hatja meg a dolog, idegesen kiabál veletek, s valami szerződést emleget, amelyben lefektetett feltételeket mindannyiótoknak be kell tartanotok. Végül azonban nincs mit tenni, kénytelenek vagytok előkapni a saját hangszereiteket. Egy furulyát veszel elő a hátizsákodból, ezen fogsz zenélni! Yelina Warwick egy tatu dobot, Olga von der Volga egy fülemüle sípot, Pici egy furulyát, Sistergő Pumpa egy furulyát, Darkmyth egy fülemüle sípot, Vakmerő Bagoly egy dorony dudát, Fear'A Wee egy dorony dudát, William Madden egy furulyát, Bea Melindre egy furulyát kap elő tárgyai közül. Ideje, hogy kezdődjön a koncert. Mindannyian elhelyezkedtek a színpad közepére állított székeken (legalább eze van a színháznak, ha már hangszere nincs), majd ki-ki játszani kezd a saját hangszerén. Csodás dallamok töltik meg a termet, beleadtok apait-anyait. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 zene). A nézők remekbeszabott előadásnak lehetnek szemtanúi. Először még elcsípsz néhány kétkedő mosolyt, felvont szemöldökű tekintetet, de később ezek a teljes csodálatnak adják át helyüket. A zene teljes eksztázist okoz, s nem csupán a közönségnek, hanem zenekari társaidnak és önmagadnak is. Hosszú idő múlva hagyjátok csak abba, s a zárótraktus még sokáig ott cseng a levegőben. Aztán kitör a tapsvihar. A nézők állva éljeneznek! Felálltok, meghajoltok, a nézők még jobban tapsolnak. Igen, ilyen műértőknek élmény zenélni! Peckesen és büszkén sétáltok le a színpadról, egyenesen Pattogihoz, akinek arcáról a kezdeti feszültség teljesen távozott, s helyén csak örömteli vigyor maradt. A ma esti bevétel egy részét megkapjátok honoráriumként, plusz még némi jelképes tárgyjutalmat is. Az osztozás után neked 1 muzsikus füles és 80 arany jut. (Yelina Warwick 80 arannyal , Olga von der Volga 80 arannyal , Pici 1 muzsikus fülessel és 80 arannyal , Sistergő Pumpa 80 arannyal , Darkmyth 1 molitár dobbal és 80 arannyal , Vakmerő Bagoly 1 bűvészpálcával és 80 arannyal , Fear'A Wee 80 arannyal , William Madden 80 arannyal , Bea Melindre 80 arannyal
távozhat.) Elégedetten távoztok mindannyian a színházból. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapatmunka). Tapasztalataid alapján újabb dolgokat vagy képes megállapítani a többszemélyes kalandokról. (ld. enc.) 15000 tapasztalati pontot kaptál. [40 pontot használtál fel, van még 462.] Olga von der Volga elszívott tőled 60 varázspontot a táborozásod 1. napján. Miközben ásítozva ébredezel, egy apró csomagot találsz tábortüzed kihunyt parazsa mellett. Ahogy tanácstalanul forgatod, megakad a szemed a Trikornis Futárszolgálat óarany színű pecsétjén. Napsugár neve is ott szerepel. Kíváncsian bontogatod ki, vajon mit kaptál: 5 nyílvesszőt. Még egy küldemény érkezik ugyanonnan, ami tartalmaz 2 csatabárdot, 1 bányászcsákányt, 4 ork csodaszert.
Bea Melindre, amikor összefutottatok, adott neked egy che-vállszalagot. Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) troll csontot (ld. enc.), kobudera csontot (ld. enc.), koboldkoronát (ld. enc.), vérpettyes gyűrűt (ld. enc.), próbakövet (ld. enc.) és Brod buzogányát (ld. enc.). Városi pihenésed alatt nem tudtál ellenállni a csábításnak, így meglátogattál egy szerencsejátékbarlangot. Vagy te vagy a világ legszerencsésebb embere, vagy csak nagyon értesz a kockához (esetleg mindkettő), mert ismét 14 arannyal gazdagabban távoztál. Minden varázserőd visszatért. (+254 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Pszi energiáid is töltődnek. (+101 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-2 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.) Elpárolgott a fejedből a tudás, melyet a moa varázsdoboz kinyitásának különleges élményei ültettek oda. [A két forduló között 2 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy ork bérgyilász nyomára bukkanj. A hosszas kutatás, amelyet a pihenés rovására folytattál, eredménytelen maradt. [7 pontot használtál fel, van még 465.]

* 1. KP: elmormolod a 71. varázslatot az 53. varázslatot a 28. varázslatot
Hihetetlen sebességgel varázsolsz. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [2 pontot használtál fel, van még 463.]
Gyorsvarázsolsz! Csapásaid erősebbek lesznek! (+7 sebzés támadásonként.) [-24 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 461.]
Fürgén varázsolsz! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+9 erő). [-10 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 459.]

* 2. KP: elmormolod a 26. varázslatot a 182. varázslatot a 224. varázslatot
Fürgén varázsolsz! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 457.]
Beizzik a turbómágia. Zöldes fényű erőtér kezd körülötted vibrálni. [-12 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 455.]
Szupersebesen mormolsz. Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 455.]

* 3. KP: elmormolod a 112. varázslatot a 157. varázslatot a 19. varázslatot
Sajnos nincs meg a kellő tapasztalatod még a pszi-gyűjtés használatához. [0 pontot használtál fel, van még 455.]
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (1 kaktuszbogyó). [0 pontot használtál fel, van még 455.]
Gyorsvarázsolsz! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 453.]

* 4. KP: elmormolod a 88. varázslatot a 78. varázslatot a 63. varázslatot
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (1 szopókő). [0 pontot használtál fel, van még 453.]
Hihetetlen sebességgel varázsolsz. [-7 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 451.]
Gyorsvarázsolsz! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-24 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 449.]

* 5. KP: használod a 841. tárgyat az 1253. tárgyat az 1546. tárgyat
Használod a varkaudar csészét. Szerencsésebb lettél 1 körre (+4 szerencse következő táborozásod végéig.) [1 pontot használtál fel, van még 448.]
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 448.]
Teremtesz egy adag varkaudar pálinkát a varázskorsóba, majd felhajtod a mágikusan létrehozott löttyöt. Megborzongsz az alkohol hatásától. (+4 támadás, -8 védekezés - a kör végéig.) [2 pontot használtál fel, van még 446.]

* 6. KP: használod az 1133. tárgyat
Kinyitod a moa varázsdobozt. Hirtelen feltárul előtted a moák hihetetlen bölcsességének egy parányi szeletje. (IQ-d a következő kör elejéig megnőtt 15-tel.) Élesen, logikusabban látod az összefüggéseket olyan dolgok között, amire eddig semmi időt nem fecséreltél. Például gyerekjátéknak tűnik egy adamantit páncél elkészítése. (ld. enc.) [20 pontot használtál fel, van még 426.]

kf 1657 kézbeveszed/felveszed az 1657. tárgyat
Kiveszed a füledből a zafír fülbevalót, majd a füledre akasztod a muzsikus fülest. [0 pontot használtál fel, van még 426.]

ef 4 energia fejlesztése 4
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-4 TU.] [40 pontot használtál fel, van még 386.]

m 1 6 mozogsz északkeletre, nyugatra
Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[178,101] Szűnni nem akar a zöld síkság.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt oltárt. Találsz egy templomot. Tharr hívői építették. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba).
(Vándorcirkusz:) Törpék, óriások, zsonglőrök, erőművészek és bohócok. Először nem is tudod hova keveredtél, majd mint a villám ér a felismerés: ez a vándorcirkusz. Már úgyis bizsergett a tenyered némi megpróbáltatás után, úgyhogy határozottan a sátrak közé lépsz. Aztán arra leszel figyelmes, hogy egy törpe rohan utánad, majd aranyat kér belépő gyanánt. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy Tharr oltárt. Délre nézve látsz egy ősi csatamezőt. Nyugatra egy Thargodan csatamező van. Elrakod a távcsövet. Körbevizsgálódsz. Nem valami friss (kb. 1 hetes) mutáns nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [177,101] Továbbra is síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy tyrannoszaurusz rex. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy villámcsapás. 39 életpontot sebeztél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 4 vas dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a tyrannoszaurusz rex testét. (4 támadással 109 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Mjölborg kalapácsával néhány helyen meghorzsolod a tyrannoszaurusz rex jobb lábát. (5 támadással 277 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+39 életerő). Zombilapítóval néhány helyen meghorzsolod a tyrannoszaurusz rex farkát. (3 támadással 94 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). A tyrannoszaurusz rex fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 74 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Előveszed a gyémánt okulárét. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 tyrex csontot. 2567 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 519, sebződés: 74, gyógyulás: 40, összesen: -34 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy Thargodan csatamezőt. Utad során felfedezel egy kihívás tornyát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt oltárt. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy ősi csatamezőt. Nyugatra nézve látsz egy régészeti lelőhelyet. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Körbevizsgálódsz. Kicsit régi (kb. 1 hetes) mutáns nyomok vezetnek keletre. Figyelmeztetés: megterheltséged 150 % fölé emelkedett! [20 pontot használtál fel, van még 366.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom főtt étel készül. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Az összes ujjad megnyalod a lakoma végeztével, majd jóllakottan szedelőzködsz össze a továbbindulásra. 472 tapasztalati pontot kaptál. [2 pontot használtál fel, van még 364.]

be 502 5 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 5. szinten. Kifizeted a gnómnak a 25 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Egy rozoga vaslétra vezet a magasba. Hmm... Nincs lépcső? Fejedet csóválva, mászni kezdesz felfelé. Talán már ez is egy próba lenne? Lihegve érsz a létra tetejére. Egy mokány kis törpe vár rád odafent, aki Kősisakos Draenar néven mutatkozik be. Elmondja, hogy mi a próba. A próba során intelligenciádat, tájékozottságodat kell bizonyítanod. A feladat igen érdekes: a kézügyességedet teszi próbára. El kell készítened egy vashegyű nyilat! [A komponenseknek a birtokodban kell lennie a próba teljesítéséhez, de pótolják őket a próba végeztével. Szerszámot és kemencét stb.-t a kalandmester biztosít. Plusz TVP költség nincs, az elkészített tárgyat nem kapod meg.] Hozzálátsz a feladathoz. Jócskán megizzadsz, mire elkészítesz egy tökéletes vashegyű nyilat 600 tapasztalati pontot kaptál.
Kiálltad a próbát. A kalandmester megmutatja, hol jutsz el a következő szintre. Egy hosszú falétra vezet feljebb. Felmászol rajta, és hamarosan az egyik teremben találod magad, ami vélhetőleg egy tányérszerű kiszélesedés belseje. A kalandmester, egy Balrognyűvő Turgfil nevű törpe már vár. Kezet fog veled, majd ismerteti a próba mibenlétét. A közepes nehézségű feladat pszionikus képességeidet teszi próbára. Egy labirintust kell kívülről elemezned, felderíteni a zárt ajtókat, stb. Koncentrálni kezdesz, és hangosan sorolod, hol mit észleltél. 1000 tapasztalati pontot kaptál.
Teljesítetted a kalandot. Már mehetsz is tovább a következő feladathoz. Falba illesztett kapaszkodók vezetnek feljebb. Sehol egy lépcső! Kétségbeesetten körülnézel, de aztán mászni kezdesz felfelé. Odafent egy hatalmas szakállú, páncélt viselő törpe vár. Bemutatkozik, a neve Kalapácssújtó Pergor. Ő lesz ezen a szinten a kalandmestered. Rögtön a tárgyra tér, ismerteti a próbát. A feladat igencsak nehéz. El kell pusztítanod egy norpadolótikát!

Gyorsan felraksz egy hhaar burka varázslatot. Üdvözlésképpen egy villámcsapás varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 46 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod a norpadolótika testét. (4 támadással 115 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Ököllel párszor megpöccinted a norpadolótika testét. (2 támadással 76 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+16 életerő). Zombilapítóval csak érinted a norpadolótika testét. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). Csápjaival a norpadolótika lecsap a bal karodra. (8 támadástól 25 életpontot vesztesz.) A norpadolótika fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A norpadolótika összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Előveszed a gyémánt okulárét. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2091 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 266, sebződés: 34, gyógyulás: 22, összesen: -12 ÉP}


Teljesítetted a feladatot. Hurrá! Még feljebb nyomulhatsz. Tekergős, csúszós csigalépcsőn kell felmenned, hosszú ideig gyalogolsz, jócskán kifáradva. Végre eléred a lépcső tetejét. A kalandmester, egy hosszú hajú, szőke elf fogad, aki Vlalshela néven mutatkozik be. Elmondja, hogy mi lesz a feladatod. A próba során bizonyítanod kell, hogy sokoldalú ismeretekkel rendelkezel. Ismertetned kell a kalandmester számára, hogyan is néz ki egy Raia szent lovagja. Szerencsére tudod a választ. Kapsz egy második kérdést is: hogyan néz ki egy nanda. Részletesen ismertetsz mindent, amit tudsz az adott témában. 500 tapasztalati pontot kaptál.
Sikeresen megoldottad a feladatot. A kalandmester gratulál, és megmutatja, hol jutsz fel a következő feladathoz. Egy kékesen vibráló kört látsz, se lépcső, se létra. Beleállsz a körbe. Zutty! Egy pillanat alatt elteleportálsz, és máris a következő szinten vagy. Egy vigyorgó gnóm üdvözöl, láthatóan tetszik neki, hogy lenyűgözött a varázslata. Még bemutatkozni is elfelejt, ahogy a kalandot ismerteti. A feladat nehéz: Cso Mi Szuát, a kobudera haláltáncost kell legyőznöd. A küzdelem fegyverek nélkül zajlik. Felálltok egymással szemben, a pirossal jelölt körben. A kalandmester jelére megkezdődik az összecsapás! Hát, finom kifejezéssel élve, Cso Mi Szua sz...á vert. Kék és lila foltok borítják testedet, ahogy kitámolyogsz a körből.
Kudarc, a fenébe! Fejedet rázod. Talán majd legközelebb jobban megy - vigasztal a kalandmester, és egy villanás után már a torony előtt találod magad. [50 pontot használtál fel, van még 314.]

be 502 5 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 5. szinten. Kifizeted a gnómnak a 25 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Micsoda luxus! Lift vezet fölfelé! Beállsz a fabódéba, és húzni kezded az előtted lógó kötelet, mire a lift nyikorogva megindul fölfelé. Öh, nem is olyan kényelmes! A saját súlyodat kell felhúznod, ha egy csiga segítségével is. Megizzadsz, mire felérsz. Odafent egy kalandmester, egy fontoskodó gnóm vár. Ruháján névtábla: "Brakzortrip". Hadarva ismerteti a feladatot. A feladat ezúttal egy műveltségi próba lesz. A feladat igen érdekes: a kézügyességedet teszi próbára. El kell készítened egy vashegyű nyilat! [A komponenseknek a birtokodban kell lennie a próba teljesítéséhez, de pótolják őket a próba végeztével. Szerszámot és kemencét stb.-t a kalandmester biztosít. Plusz TVP költség nincs, az elkészített tárgyat nem kapod meg.] Keményen dolgozol, de végül elkészíted a feladatul kapott vashegyű nyilat 600 tapasztalati pontot kaptál.
Teljesítetted a feladatot. A kalandmester megmutatja, hol jutsz el a következő szintre. Egy kékesen vibráló kört látsz, se lépcső, se létra. Beleállsz a körbe. Zutty! Egy pillanat alatt elteleportálsz, és máris a következő szinten vagy. Egy vigyorgó gnóm üdvözöl, láthatóan tetszik neki, hogy lenyűgözött a varázslata. Még bemutatkozni is elfelejt, ahogy a kalandot ismerteti. A feladat mászás szakértelmedet teszi próbára. A sziklás plafonba kapaszkodva kell átjutnod a terem túlsó végébe. Kapsz néhány vaskampót és egy kalapácsot, amivel beverheted őket a plafonba. Odamész a falhoz, és felkapaszkodsz. Profi hegymászó módjára, a kampókat használva, függeszkedve, lógaszkodva, időnként az ujjhegyeiddel kapaszkodva átjutsz a termen. Hú, ez izzasztó volt! 1000 tapasztalati pontot kaptál.
Kiálltad a próbát. Már mehetsz is tovább a következő feladathoz. Tekergődző csigalépcsőn kell felgyalogolnod. Időnként elmész egy-egy ablak mellett, ahol kibámészkodhatsz. Egyre magasabbra kerülsz! Félelmetes építészeti csoda ez a torony. Amikor felérsz a lépcső tetejére, egy kedvesen mosolygó elf fogad, aki Gralshela néven mutatkozik be. Ő lesz a kalandmestered. Ismerteti a feladatot. Le kell ölnöd egy ongóliantot. Hát, nem a legkönnyebb ellenfél!

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 103 életpontot sebeztél. Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod az ongóliant testét. (4 támadással 106 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (24 életpontot vesztettél.) Marokra fogva a Mjölborg kalapácsát a másikra ugrasz. Mjölborg kalapácsával néhányszor épp csak megérinted az ongóliant testét. (4 támadással 337 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+68 életerő). Zombilapítóval gyengén megütöd az ongóliant ragyás lábszárát. (1 támadással 33 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+7 életerő). Az ongóliant pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (2 támadástól 35 életpontot vesztesz.) Az ongóliant összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Előveszed a gyémánt okulárét. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy réz papi karkötő, egy borostyán függő, egy sárga erőöv és 2 gyöngymangó. 2924 tapasztalati pontot kaptál. Teljesítettél egy isteni küldetést! Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 579, sebződés: 59, gyógyulás: 75, összesen: +16 ÉP}


Sikeresen megoldottad a feladatot. A kalandmester megmutatja, hol jutsz el a következő szintre. Szűk csigalépcsőn mész fel. A terem, ahová belépsz, világosabb, mint a lépcsősor, ahol majdnem orra estél. Odabent egy rikító színekbe öltözött elf fogad, aki Vlallena néven mutatkozik be. Ismerteti a feladatodat. A próba során bizonyítanod kell, hogy sokoldalú ismeretekkel rendelkezel. Lássuk, mekkora a kézügyességed. El kell készítened egy bronzsisakot! [A komponenseknek a birtokodban kell lennie a próba teljesítéséhez, de pótolják őket a próba végeztével. Szerszámot és kemencét stb.-t a kalandmester biztosít. Plusz TVP költség nincs, az elkészített tárgyat nem kapod meg.] Hozzálátsz a feladathoz. Jócskán megizzadsz, mire elkészítesz egy tökéletes bronzsisakot 1000 tapasztalati pontot kaptál.
Sikerrel jártál! Hurrá! Még feljebb nyomulhatsz. Egy körbejáró ökrök által üzemeltetett lift visz fel a következő szintre. Keleti kényelem! A kalandmester, egy kimondhatatlan nevű gnóm már vár rád. Ismerteti, hogy mi lesz a feladat. Nagyon hadar, úgyhogy csak másodszorra érted meg. A próba nehéznek tűnik: a hatalmas terem tömve van kiváló szaglású pokolkutyákkal, elméletileg köztük kéne észrevétlenül átlopódzkodnod. Hááát... Kevés önbizalommal ugyan, de megindulsz. Mindent bevetsz, de a tökéletes szaglású pokolkutyák felfigyelnek rád, és hangos csaholás, no meg lángcsóva pökdösés közepette jelzik a kalandmesternek, hogy felfedeztek.
A fenébe, ez nem sikerült! A kalandmester fejét csóválva kiteleportál téged a toronyból. [50 pontot használtál fel, van még 264.]

be 502 5 bemész az 502. épületbe
Odasétálsz a kihívás tornyához, és közlöd a gnómmal, hogy szeretnél végigdöngetni a(z) 5. szinten. Kifizeted a gnómnak a 25 arany belépőt, és belépsz a félhomályba. Micsoda luxus! Lift vezet fölfelé! Beállsz a fabódéba, és húzni kezded az előtted lógó kötelet, mire a lift nyikorogva megindul fölfelé. Öh, nem is olyan kényelmes! A saját súlyodat kell felhúznod, ha egy csiga segítségével is. Megizzadsz, mire felérsz. Odafent egy kalandmester, egy fontoskodó gnóm vár. Ruháján névtábla: "Trallimmonpók". Hadarva ismerteti a feladatot. A próba során intelligenciádat, tájékozottságodat kell bizonyítanod. Lássuk, mekkora a kézügyességed. El kell készítened egy mászókampót! [A komponenseknek a birtokodban kell lennie a próba teljesítéséhez, de pótolják őket a próba végeztével. Szerszámot és kemencét stb.-t a kalandmester biztosít. Plusz TVP költség nincs, az elkészített tárgyat nem kapod meg.] Hozzálátsz a feladathoz. Jócskán megizzadsz, mire elkészítesz egy tökéletes mászókampót 600 tapasztalati pontot kaptál.
Kiálltad a próbát. A kalandmester megmutatja, hol jutsz el a következő szintre. Egy hosszú falétra vezet feljebb. Felmászol rajta, és hamarosan az egyik teremben találod magad, ami vélhetőleg egy tányérszerű kiszélesedés belseje. A kalandmester, egy Aranykezű Duirgan nevű törpe már vár. Kezet fog veled, majd ismerteti a próba mibenlétét. A közepes nehézségű feladat pszionikus képességeidet teszi próbára. Egy labirintust kell kívülről elemezned, felderíteni a zárt ajtókat, stb. Koncentrálni kezdesz, és hangosan sorolod, hol mit észleltél. 1000 tapasztalati pontot kaptál.
Sikerrel jártál! Hurrá! Még feljebb nyomulhatsz. Tekergődző csigalépcsőn kell felgyalogolnod. Időnként elmész egy-egy ablak mellett, ahol kibámészkodhatsz. Egyre magasabbra kerülsz! Félelmetes építészeti csoda ez a torony. Amikor felérsz a lépcső tetejére, egy kedvesen mosolygó elf fogad, aki Gralea néven mutatkozik be. Ő lesz a kalandmestered. Ismerteti a feladatot. El kell pusztítanod egy norpadolótikát. Nem tűnik könnyű feladatnak!

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy villámcsapás varázslat. 44 életpontot sebeztél. Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a norpadolótika szőrös gömbtestét. (4 támadással 107 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre támadsz. Ököllel gyengén megütögeted a norpadolótika testét. (2 támadással 78 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+16 életerő). Zombilapítóval megpöccinted a norpadolótika bal első lábát. (1 támadással 33 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+7 életerő). Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (8 támadástól 26 életpontot vesztesz.) A norpadolótika belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Előveszed a gyémánt okulárét. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2091 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ökölvívás). Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 262, sebződés: 38, gyógyulás: 23, összesen: -15 ÉP}


Kiálltad a próbát. Hurrá! Még feljebb nyomulhatsz. Ki látott már ilyet! Lépcső helyett kötélhágcsó vezet a magasba. Mit lehet tenni, mászni kezdesz. Egyszer visszanézel, és rögtön meg is szédülsz. De végül felérsz, erősen zihálva. Egy mosolygó törpe vár odafent, mellén névjegykártya: "Bronzhajlító Garhin". Köszönt téged, majd elmondja, mi a feladat. A feladat ezúttal egy műveltségi próba lesz. Nos, mennyire vagy járatos a barkácsolásban? Dobj össze egy bányászcsákányt! [A komponenseknek a birtokodban kell lennie a próba teljesítéséhez, de pótolják őket a próba végeztével. Szerszámot és kemencét stb.-t a kalandmester biztosít. Plusz TVP költség nincs, az elkészített tárgyat nem kapod meg.] Átok, nincs a birtokodban egy, az elkészítéshez szükséges tárgy!
Kudarcot vallottál! A kalandmester ujjcsettintésére kiteleportálsz a toronyból. [40 pontot használtál fel, van még 224.]

m 1 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
[178,100] Síkság, továbbra is csak síkság. Vad szamóca illatát hozza a szél. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy kultúrmasztodon nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Egy villámcsapás varázslattal köszöntöd a másikat. 84 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod a kultúrmasztodon ormányát. (4 támadással 113 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan ellenfeledre támadsz. Mandibulakaszával néhányszor megkarcolod a kultúrmasztodon ormányát. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+10 életerő). Zombilapítóval gyengén megütögeted a kultúrmasztodon oszlopos lábát. (4 támadással 65 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+14 életerő). Néhány döfést ejt rajtad a kultúrmasztodon agyarával. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A kultúrmasztodon szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 31 életpontot vesztesz.) A kultúrmasztodon összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Előveszed a gyémánt okulárét. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 14 kaját. 2220 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 309, sebződés: 42, gyógyulás: 24, összesen: -18 ÉP}

Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy Tharr oltárt. Délre egy Tharr templom van. Északra egy kristálypalota van. Elteszed a látcsövet.

(Továbbmész...) [179,99] Szűnni nem akar a zöld síkság. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Utad során felfedezel egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Tharr rúnaköve. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Elenios oltárt. Nyugatra nézve látsz egy kristálypalotát. Északnyugatra egy Raia oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [180,98] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy troll bányász közeledik. (ld. enc.) Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Úgy ítéled meg, hogy nem árt egy hhaar burka védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. Üdvözlésképpen egy villámcsapás varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 95 életpontot sebeztél. Ellenfeled gigaököl varázslatot lő rád. 13 életpontot vesztettél. Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a troll bányász testét. (4 támadással 99 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Mjölborg kalapácsával gyengén megütögeted a troll bányász jobb lábát. (5 támadással 255 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+52 életerő). Zombilapítóval néhányszor súrolod a troll bányász testét. (4 támadással 107 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+22 életerő). A troll bányász kemény csapásokat osztogatva kényszerít védekezésre. (2 támadástól 68 életpontot vesztesz.) Mjölborg kalapácsával néhányszor épp csak megérinted a troll bányász jobb lábát. (5 támadással 252 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+51 életerő). Zombilapítóval párszor megpöccinted a troll bányász fejét. (3 támadással 85 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+18 életerő). A troll bányász kemény csapásokat osztogatva kényszerít védekezésre. (2 támadástól 71 életpontot vesztesz.) Ellenfeled holtteste hirtelen valami különös, belső fényben izzó sziklává változik, majd felrobban (-18 életpont). A troll bányász szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Előveszed a gyémánt okulárét. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 3878 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 893, sebződés: 170, gyógyulás: 143, összesen: -27 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy krómkaktuszt. Felfedeztél egy oltárt. Elenios hívői építették. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán Chaotic Sunstroke vigyorog kajánul. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém kell, hogy legyen! Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy elhagyott bányát. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 10 tükröt. Erőd TF-elődött. [89 pontot használtál fel, van még 135.]

m 1 8 1 mozogsz északkeletre, északra, északkeletre
[181,97] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Fairlight oltárt. Északnyugatra nézve látsz egy művészi porolitot. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.


(Továbbmész...) [181,96] Még mindig dombos terepen vagy.

Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy Tharr oltárt. Keletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Nyugatra egy művészi porolit van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.

(Továbbmész...) [182,95] Továbbra is dombság.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy kazmárt. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr hívei emelték. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Látsz egy templomot. Tharr híveié. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém van a föld alatt! Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy olvasztókemencét. Keletre nézve látsz egy mély szakadékot. Délre egy Fairlight oltár van. Északra egy Dornodon oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.
Összefutsz egy tüsi ősz hajú, zöld szemű mutáns nővel. Tharr hittérítője. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany papi karkötőt, egy arany pikkelyvértet, egy gyémánt védőgyűrűt, egy háború gyűrűjét, egy két kard szimbólumot, egy mágusköpenyt, egy rémbőr tarkóvédőt, egy rubin fülbevalót, egy varkaudar szimbólumot, egy zafír erőövet és egy zafír fülbevalót visel. Fegyverzetét egy Chara-din fattya trófea, egy ongóliant trófea és egy varkaudar hadúr trófea díszíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egybeolvadó szent szimbólumok. Jobb kezében egy biami kvazárlándzsát, bal kezében egy sárkánytőrt tart. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Lufi. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Azt mondod: " Legyél a fény avagy a sötétség hírnöke, csak ne Chara-din útjád kövesd, mert jaj neked..." Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.
[39 pontot használtál fel, van még 96.]

in 2428 0 1641 leírod a 2428. kalandozónak az 1641. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) kentaurusz szőttest. [0 pontot használtál fel, van még 96.]

in 2428 0 1650 leírod a 2428. kalandozónak az 1650. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Szegény túl buta hozzá, hogy megértse a dolgot. [0 pontot használtál fel, van még 96.]

in 2428 0 1657 leírod a 2428. kalandozónak az 1657. tárgyat
Mentálisan üzensz. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) muzsikus fülest. [0 pontot használtál fel, van még 96.]

in 2428 0 1658 leírod a 2428. kalandozónak az 1658. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) Korrissh sisakját. [0 pontot használtál fel, van még 96.]

in 2428 0 1677 leírod a 2428. kalandozónak az 1677. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) díjnyertes nyerget. [0 pontot használtál fel, van még 96.]

ek 180 8 t. energia kisütése: 180 8
A Bugyorból merítesz tudati erőt (+8 TU). [56 pontot használtál fel, van még 40.]

ef 4 507 energia fejlesztése 4
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-4 TU.] [28 pontot használtál fel, van még 12.]

ef 4 512 energia fejlesztése 4
Nem sajnálva az áldozatot, tudati energiáidat a KT elmetavába döntöd, az új tudati képesség kifejlesztése végett. [-1 TU.] [7 pontot használtál fel, van még 5.]

szk 159 keresed a 159. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy ongóliantot. [0 pontot használtál fel, van még 5.]

* 1. BP: használod a 243. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 0.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 29, 8, 7.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 3 kaját töm magába a sivatagi doareg. Egy kaját bezabál a smaragd őrsárkány. 4 kaját nyel le a tüskés gigaféreg. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 359 pontot. A következő körben tehát 359 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TROLL CSONT (704. TÁRGY)
Na, ez úgy tűnik, egy troll bordacsontja - ha anatómiai ismereted helyesek. Úgy tűnik, ezúttal cserbenhagyta a regenerációs képessége.

KOBUDERA CSONT (705. TÁRGY)
Amit a kezedben tartasz, egy humanoid lény koponyájának az állkapocs csontja - ahogy jobban megvizsgálod, megállapítod, hogy valószínűleg egy kobuderáé lehetett. A csont sérült állapotából arra is következtetsz, hogy az illető nem természetes halállal halt meg.

KOBOLDKORONA (1629. TÁRGY)
A koboldkorona a koboldkirály hatalmának forrása, és uralkodói jogkörének szimbóluma! Pha... nevetséges! Ez csak egy közönséges a fémabroncs, aminek a tetejére haszontalanságokat erősítettek! Még hogy hatalom, meg uralkodói jogkör! Ugyan már! - gondolhatod, de meglepődsz majd, ha elárulom, hogy a korona valóban csodákra képes. Hogy ezt megtapasztald, nem kell mást tenned, mint két kézre fogni (ugyanis annyira apró, hogy még a legkisebb kobakú gnóm, vagy árnymanó sem hordhatja fejfedőként), koncentrálni, és erősen akarni, hogy csoda történjen. Hogy ekkor pontosan mi fog bekövetkezni, azt nehéz volna előre meghatározni, ezért csak annyit javasolhatok: add ki bátran a H 1629 parancsot! Ezt fordulónként egyszer, 0 TVP-ért teheted meg.

VÉRPETTYES GYŰRŰ (1659. TÁRGY)
Néhány rászáradt vérfolt árulkodik arról, hogy ennek a varázsgyűrűnek a gazdája nem természetes halállal, ágyban, párnák között vesztette életét. Nyilvánvalóan kalandozó lehetett, aki kincsként találhatott erre az ékszerre, egy csatamezőn vagy egy labirintus mélyén (csakúgy, mint te), aztán pont egy ilyen helyen hagyta ott a fogát. A vérpettyes gyűrűt álló naphosszat törölgetheted, hogy eltüntesd korábbi gazdájának nyomait, de sajnos semmit nem érsz vele. Mágikus, sérthetetlen varázsgyűrű lévén azokat a foltokat már az idők végezetéig magán viseli majd. Ha ezen sikeresen túlteszed magad, a KF paranccsal akár az ujjadra is húzhatod, ekkor +2 sebzést kapsz minden labirintusban folyó harcodban. Hatalmát csak legalább 10. szintű karakterekre fejti ki.

PRÓBAKŐ (1664. TÁRGY)
Érdes felületű szürke kő a próbakő. Ha a kezedbe fogod, mentálisan kiteljesedsz, és olyan dolgokra leszel képes, amire korábban nem. A tárgyat automatikusan használni fogod azokban a többszemélyes kalandokban, ahol egy fegyveres vagy egyéb szakértelem próbájára kényszerülsz, és az az addigi tudásoddal nem lehet sikeres. A próbakővel sikerül kiaknázni más jellegű, de ideillő tudásodat, azaz az adott szakértelemre pont annyi pluszt kapsz, amennyi a csapatmunka szakértelmed. A csapatmunka szakértelem próbáknál a próbakő nem segít. A tárgyat abban az esetben nem használod, ha így sem mennél át a próbán. A tárgy nem átadható.

BROD BUZOGÁNYA (1735. TÁRGY)
Nagyranőtt ellenfeled igen egyedi fegyvert forgatott. Egy jókora, vasból készült buzogányt, melynek gömb alakú fejéből félarasznyi hegyes tüskék merednek minden irányba. Igen hatásos ütőfegyver, ám súlya miatt nem egyszerű használni, ezért forgatásához legalább 12-es ütőfegyver szakértelem szükséges. Ha ez megvan, máris egy 4D6+8 sebzésű, borzasztóan brutális ütőfegyver elégedett tulajdonosa lehetsz.

KALAND ISMERTETÉSE
Biztos korábban is megtörtént veled, hogy hallottál valamilyen jó kis többszemélyes kalandról, de ahány forrásból, annyiféleképpen elmesélve, miről is van szó. A valódi igazság így aztán rejtve maradt! Na de most, hogy a többszemélyes kalandoknak már ennyi részletét megismerted, lehetőséged nyílik arra, hogy pontosan úgy meséld el más kalandozóknak a "beszervezésed" történetét, ahogyan az megtörtént, azaz mostantól képes vagy arra, hogy többszemélyes kalandot ismertess meg másokkal. A kiválasztott kalandozóval/kalandozókkal persze személyesen kell találkoznod, a teljes igazságot máshogy nem lehet elmondani. Add ki hát a TKB 2 <kalandozó száma> <kaland száma> parancsot, és a kalandozóval való legközelebbi barátságos találkozókor előadod neki a történeted. Reméljük, még nem ismerte korábban! Egyszerre több ilyen TKB parancsod is lehet érvényben (de mindegyik egy helyet foglal a Feltételes parancsaid listájában). Egy kalandozóra egy időben csak egyetlen beállításod lehet érvényben. Olyan kalandozónak, aki még egyetlen többszemélyes kalanddal sem találkozott, nem tudod előadni a történeted.

CSATABÁRD (555. TÁRGY)
A törpék klasszikus fegyvere, csoda, hogy csak most jutott valakinek az eszébe, hogy el kellene készíteni :) A csatabárdot kizárólag törpék készíthetik el és használhatják. Egy harci fejszére hasonlít, vágófegyvernek számít, de technikájában ütőfegyverként is használod. A törpék ráadásul igazi mesterei ennek a fegyvernek: használatakor a vágófegyver szakértelmed normális mértékben nő, de emellett pluszban ütőfegyver szakértelmed is fejlődik, úgy, mint egy balkezes fegyver! Nem csoda, hogy ideális fegyver törpék számára, még akkor is, ha csak 4D6 a sebzése, és használatához 12-es szintű vágó és ütőfegyver szakértelem szükséges. A csatabárd elkészítése egy vaskohónál történik, kőkalapáccsal, 6 vasérc, 12 pirkit és egy bot felhasználásával. Elkészítéséhez legalább 8-as bányászat szakértelem és 50 TVP szükséges. A csatabárd használatakor +2 támadást kapsz.

ADAMANTIT PÁNCÉL (628. TÁRGY)
Ez a csillogó, gyémántkeménységű, testre szabott vért méltó büszkesége lehet bármely nagyhatalmú hősnek. Különösképp mivel ezt minden valószínűség szerint saját maga készítette! Az adamantit páncél elkészítése mesterkovácsot igényel, legalább 30-as bányászattal. 12 adamantitból, 6 mithrilből, egy arx formázó minta és 6 pirkit segítségével egy kőkalapáccsal egy vaskohónál készítheted el ezt a csodálatos páncélt. Persze a munka eléggé időigényes, 200 TVP-t igényel, de megéri a fáradtságot, mivel az adamantit páncél 24-gyel növeli a védettségedet! Az adamantit páncélt nem lehet átadni, de érdemes minél több más adamantit páncéldarabbal együtt hordani, mert ez esetben plusz sebzést kapsz a harcban.

TROLL BÁNYÁSZ (679. LÉNY)
Hogy mi mutat igazán jól egy trollon? Egy hátára vetett csákány, vagy egy, a szájáig megtömött zsák, melynek aranyrögök, vagy adamantit rudak nyomják kifelé az oldalát, biztos hogy nem tartozik ezen dolgok közé. Valójában ez a lehető legtermészetellenesebb dolgok egyike. Márpedig a Roxat közeli hegység buckáit mostanában ellepték ezek a gazdagságról álmodó egyedek. A bányászathoz persze kevesebbet kanyítanak, mint mondjuk egy lila brekk. Az információ, miszerint az itt húzódó földalatti labirintusrendszer minden idők legbecsesebb kincseit rejti, a helyi kocsmában kapott lábra, majd gyors futótűzként terjedt a törzsvendégek között. A vége pedig ez lett: a kapzsiság által vérszomjassá vált trollok ölni lennének képesek azért, hogy a kincseskamra tartalma az övék lehessen. (A troll bányász nem SZörnyKereshető.)

KARAKTERLAP

Vidám Szalmaszál, egy fekete, copfos hajú, zöld szemű mutáns nő vagy. Tharr püspöke vagy. Az Idő Porszemei (#9130) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 218. fordulód.

Erő: 34 (49) Szint: 25 Merészség: 10/5 Magasság: 174 cm
IQ: 32 (49) Támadás: 36 (38) Agresszió: 3 Testsúly: 80 kg
Ügyesség: 32 (53) Védekezés: 92 (97) Menekülés: 17 % Életkor: 6/15 év
Egészség: 32 (36) Életpont: 431/517 Jellem: semleges Tul. pont: 8
Szerencse: 34 (46) Varázspont: 883/573 Pénz: 2048 arany Kép. pont: 19
Tudatpont: 14/3 Pszi pont: 185/88 Halhatatlanság: 1 % EFejl: 30
Eddig összesen 1266 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 22543 TP-t kaptál. Jelenleg 1510041 TP-d van. A következő szinthez még 189959 TP szükséges. Trófeáid: quwarg anyakirálynő, szánalmas pondró, acélkolosszus. Egy gyanús porfelleg az őrződ. A 210. fordulódban 5028 arany került a bankszámládra. 5229 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 5 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 11/48 ökölvívás: 10/4 (+16%) szúrófegyverek: 10/19
vágófegyverek: 11/41 (+7%) ütőfegyverek: 29/46 (+6%) lőfegyverek: 9/93
dobófegyverek: 26/50 (+6%)

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (100%) << mandibulakasza (#127) (100%) << vashegyű lándzsa (#182) (200%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); vashegyű nyíl (#176) (1 -13.); vas dobónyíl (#189) (14 -19.); vas dobónyíl (#189) (20 -996.); bűvös shuriken (#562) (997 .); bűvös shuriken (#562) (998 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
182,95 mezőn táborozol
Kedvenc táborhely: 0,0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 18/82 (+8%) 2. nyomkövetés: 49/6 (+9%) 3. lopás: 6/0
4. mászás: 15/35 (+6%) 5. csapdakészítés: 19/29 (+6%) 6. csapdaészlelés: 2/70
7. gyógyítás: 6/10 8. titkosírás: 2/5 9. felderítés: 21/71
10. szörnyidomítás: 8/8 11. teológia: 75/56 (+10%) 12. taumaturgia: 50/36 (+11%)
13. szerencsejáték: 5/22 14. versengés: 2/33 15. harcművészetek: 6/12 (+10%)
16. szkanderozás: 1/0 17. zene: 7/0 (-1100%) 18. szörnyismeret: 37/40 (+26%)
19. pszi: 26/81 (+12%) 20. zárnyitás: 6/15 21. vadászat: 1/20
22. vitalitás: 1/9 23. bányászat: 13/98 (+33%) 24. úszás: 7/2
25. főzés: 12/71 (+10%) 26. csapatmunka: 4/38

FELTÉTELES PARANCSOK (még 43 lehet)
totem 70% életpont alatt (azonnali gyógyítás (#58))
ásol max. 80 TVP-ért
készítesz tükröt (#43) (max. 40 darabot ), amnioszt (#203) (max. 40 darabot ), kaktuszbogyót (#429) (max. 30 darabot ), borkonyó bibét (#312) (max. 50 darabot ), fokhagymát (#403) (max. 10 darabot )
mászol max. 200 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
szintszívó lények (#9097), acélkolosszus (#35) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
bűbájlidérc (#761), őrjáratozó katona (#274)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) védelem sav ellen (#36, 12 VP) tompítás (#40, 8 VP)
fehér glóbusz (#47, 13 VP) villámcsapás (#50, 18 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP)
varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP)
láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP)
felszínre ugrás (#109, 25 VP, 5 TVP) tűzgolyó (#155, 25 VP) tűzmágia (#157, 24 VP, 5 TVP)
familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP) varázsenergia (#161, 35 VP, 5 TVP) városi teleport II (#181, 60 VP, 10 TVP)
Symulf rúnája (#182, 12 VP, 5 TVP) vízlélegzés (#185, 15 VP, 5 TVP) állatvédelem (#192, 25 VP, 5 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) kalmárszem (#228, 11 VP, 15 TVP) időcsere (#285, 5 VP)
mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)
óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP)
puha ütés (#60, 18 VP) tűzeső (#61, 16 VP) erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP)
oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) vadítás (#81, 8 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP)
vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) fürgülés (#92, 22 VP)
rúnapukkasztás (#94, 0 VP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) erőpajzs III (#127, 30 VP, 5 TVP)
élőholt pozdorja (#134, 40 VP) tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP) Tharr haragja (#145, 16 VP)
isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP) gyorsvarázslás (#179, 0 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)
tudatrombolás (#111, 25 PP) pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
agybénítás (#114, 10 PP) pszi-konverzió (#115, 50 PP, 20 TVP) az elme fölénye (#116, 10 PP, 5 TVP)
szuperpszi kif. (#117, 400 PP, 60 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
állatvédelem (#192) vámpirizáció (#1) halálkapu (#126) szürkeáll. aktiv (#71)
óriáserő (#53) csupasz izom (#28) tulajdonságpajzs (#26) Symulf rúnája (#182)
láth. észlelése (#78) erőpajzs II (#63) hadiszerencse III (#59)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
20. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 20)
villámcsapás (#50), lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 6, max: 20)
hhaar burka (#32), tüskepajzs (#30), védelem sav ellen (#36), tompítás (#40), fehér glóbusz (#47), elektromos pajzs (#51)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 15, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
lángcsóva (#31) >> pszi elementál (#221) lángcsóva (#31) >> szintszívó (#96)
villámcsapás (#50) >> ongóliant (#159) villámcsapás (#50) >> autentikus vámpír (#154)
villámcsapás (#50) >> nómenklatúra (#158) tűzgolyó (#155) >> Zinthurg (#180)
tűzgolyó (#155) >> férfiak (#998) tűzgolyó (#155) >> nők (#999)
tűzgolyó (#155) >> massza (#217) villámcsapás (#50) >> pszionikus entitás (#553)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 15, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
pszi-acéltorony (#98) >> fertőzött entitás (#7074) fehér glóbusz (#47) >> Mnebolath (#237)
tompítás (#40) >> massza (#217) elektromos pajzs (#51) >> nők (#999)
elektromos pajzs (#51) >> férfiak (#998)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
tüskés gigaféreg (#256) (hátas: 10 lépés/kör; 9 TVP/lépés; +15 védettség;) státusz: OK
smaragd őrsárkány (#344) státusz: OK
sivatagi doareg (#240) (málhás: +40 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egyike a végső kihívásoknak minden szolga-jelöltem számára: végezz egy ongólianttal! (teljesítve)
2.) Nem triviális feladat: Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább négy szörnyet ütő (lehet ököllel is), négyet vágó, és négyet szúrófegyverrel! Ja, és lehetőleg ne egy csirkeólban teljesítsd a küldetést.
3.) Egy diuretikus kráken leölése egy új fegyveres szakértelemben való jártasságodat bizonyítaná.

HŐSTETTEID
A II. quwarg rajzásban megölt quwargjaid száma: 46, pontszámod: 597.
A Pöröly Rend olimpiáján elért helyezéseid: második hely az 1. kategóriában az I. nyílt olimpián.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
porszem megszólal (146)
kaszt.kiteljesedés (166)
gyanús porfelleg (172)
fekete bugyor (180)
átcsoportosítás (189)
kp. varázsenergia (191)
nyugodt pihenés (195)
kasztrop.kitágulás (197)
aranyburok (212)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
porolit formálása (329)
időmágia (372)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) OK
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) OK
kőbőr (507) belefejlesztettél: 4 TU. szükséges még: 66 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1068 TU szükséges.)
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 21 TU. szükséges még: 49 TU.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
61 arany (#50) 6 drótszőr (#37) 1 quwarg tojás (#360)
1 sallank karom (#128) 9 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 borostyán függő (#162) 2 gyöngymangó (#135) 6 kaja (#2)
1 réz papi karkötő (#307) 1 sárga erőöv (#276) 9 tükör (#43)
1 tyrex csont (#280)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(177,101) tyrannoszaurusz rex (#160), Thargodan csatamező (#432), kihívás tornya (#502), oltár, norpadolótika (#226), ongóliant (#159)
(178,100) kultúrmasztodon (#227)
(178,101) oltár, Tharr oltár, 25. jellempróba
(179,99) Tharr rúnaköve, 35. jellempróba
(180,98) troll bányászok (#679), krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), Elenios oltár, művészi porolit (#720), érclelőhely
(181,96) 21. jellempróba, oltár, érclelőhely
(181,97) Tharr oltár, 48. jellempróba
(182,95) kazmár (#204, belőle készíthető: #205), Tharr oltár, 49. jellempróba, érclelőhely, Lufi (4002. kalandozó)

ÜZENET A JÁTÉKVEZETŐTŐL


2012.07.13 09:01 Változások a számládon! 31 zsetont átutaltak a(z) 2753. számláról!
˙

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Javítottunk a varázslatok elleni mentődobás képletén. Ennek köszönhetően a nomrális fordulóban is jobban bejönnek majd a varázslatok magas teológia és taumatrugia szakértelmek esetében, de olimpián még fokozottabban érezhető lesz a változtatás. A következő miniolimpián ez már érvényes lesz.

Üzenet küldése a karakternek