162. forduló, 164. forduló, Morholt összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2013. márc. 8. 12h:03'
EZ A 308. JÁTÉKHETED, 163. FORDULÓD
309. játékheted kezdete: márc. 13.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 23 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3950
SZÁMLA : XXXX

MORHOLT KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [101,68] koordinátán.
A táborozás 1. napján találkozol Padló Picasso. Fairlight eljövendő papja. Homlokán a mágia ezüstszínű rúnáját látod. Egy arany papi karkötőt, egy fejvadász medált, egy féregíz nyakpántot, egy gólem talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy koponya gyűrűt, egy lajstrom medált, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. zafírját, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy tükörpáncélt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot, egy villám szimbólumot, egy vortex talizmánt és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy Rodrig trófea, egy Brod trófea és egy varkaudar varázsló trófea díszíti. Furcsa jelvénye van: két kört formázó ezüst kígyó. Jobb kezében egy biami kvazárlándzsát, bal kezében egy méregfogat tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Egy spagulár a hátasa. Holmiját egy hegyi szamár cipeli. Szórakozás gyanánt varázsviadalt vívtok. Némi kántálás és koncentrálás után megjelenik mindegyikőtök előtt 1-1 manaelementál. Megkezdődik a csata. Hosszas csata után, már mindketten elfáradtok, amikor végül elementálod egy csapással köddé foszlatja ellenfeled lényét. Te voltál a jobb! Köszöntitek egymást, aztán tovább.
Sok hasznos dolgot tanulsz a krónikából, így aztán hatékonyabban cselekszel (+18 tvp ). Sürgető álmot látsz: 11 manakristály, 100 sötét ital... - számolgatod. Honnan kerítsem elő neki ma estig? Nagyon nem lenne jó, ha csalódnia kellene benned... Az aranytermő erszény 30 aranyat termelt. A teremtés zsákja létrehozott 1 kék orchideát. A teremtés zsákja létrehozott 1 kőszemet.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+47 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+105 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Pszi energiáid is töltődnek. (+32 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+6 tudatpont.) Megfejed az alpesi tehenet. (+1 kaja.)

* 1. KP: használod a 71. pszi képességet
Mélyen koncentrálni kezdesz. Kívülről látod magadat, ahogy pszichéd körbefolyja testedet. Akaratoddal irányítva, létrehozod a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 356.]

* 2. KP: elmormolod a 28. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+5 erő). [-29 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 351.]

* 3. KP: t. energia kisütése: 145 2
Felkészülsz a kasztroplanáris transzformáció förtelmesen undorító szertartására. [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 341.]

* 4. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Energia árad testedbe. Létrehoztad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 336.]

* 5. KP: használod az 1100. tárgyat az 1629. tárgyat
Használod az Éjmágus tükrét. A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [1 pontot használtál fel, van még 335.]
Óvatosan előveszed a koboldkirály koronáját, és az öklödre akasztod. Úgy tárgyalsz vele, mint a hasbeszélő bábjátékos a kis pajtásával. Kérleled, hogy varázsoljon, és a korona nagy nehezen enged az unszolásnak. Létrejön egy tárgyvédelem varázslat! Leheletvékony mágikus aura jelenik meg a tárgyaid körül. [1 pontot használtál fel, van még 334.]

fvh 16 felt. varázslat haszn. 16
Harci varázslataidat használni fogod minden 16. vagy magasabb szintű ellenfélre. [0 pontot használtál fel, van még 334.]

p 112 használod a 112. pszi képességet
Koncentrálsz. Elméd megnyílik, utat adva a pszi elsöprő erejének. Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a pszi-gyűjtés pszi képességet. Vooooaaaaah! Irtózatos fájdalom jár át, ahogy agyi kapacitásodat egy parányi mértékben megnöveled a hatalmas mennyiségű szabadjára engedett pszi energia segítségével. [-20 életpont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 pszi). Ezúttal nem kapsz új pszi képességet (csak egy későbbi szinten). Mentális képességed érezhetően fejlődött. (+4 max. pszi pont.) [-300 pszi pont.] [30 pontot használtál fel, van még 304.]

kf 816 kézbeveszed/felveszed a 816. tárgyat
A csuklódra húzod a halálhozó karkötőjét. [0 pontot használtál fel, van még 304.]

h 1167 9 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom halászlé készül. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Huh, ez aztán csípős volt! De legalább a hatása sem marad el. (+5 víz alatti védettség, +2 úszás a forduló végéig.) 341 tapasztalati pontot kaptál. [8 pontot használtál fel, van még 296.]

h 1271 1253 használod az 1271. tárgyat
Itt az ideje egy kis kertészkedésnek! Sheran cserepébe egy csillezsályalevelet ültetsz, alaposan meglocsolod (vízzel és isteni könnycseppel), majd vársz. Egy apró hajtás azonnal kinő a földből, de míg ebből szüretelhető növény lesz, némi időnek el kell telnie. [5 pontot használtál fel, van még 291.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Kifinomult érzékeid segítségével kiválasztod azt a helyet, ahol a legerősebb a földsugárzás. Karodon egy kis bemetszést csinálsz, hogy az áttranszformált sugárzást minél hatékonyabban használhasd fel életenergiád növelésére. Még a nagyanyádnak sem sikerült soha ilyen jól ez a művelet. (+25 életerő.) Oppsz, itt járt már valaki! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek délkeletre. [30 pontot használtál fel, van még 261.]

v 14 1 elmormolod a 14. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. A földből energia áramlik testedbe. Egy végső mozdulattal előhívod a méregsemlegesítés varázslatot! A varázslat az agyadban lapul, használatra készen. [-29 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 256.]

m 5 3 3 mozogsz délnyugatra, délkeletre, délkeletre
[100,69] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak.

Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Délre fekszik egy helytartói város. " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy márványtornyot. Találsz egy oltárt. Sheran hívei emelték. Felfedeztél egy álomvirágot.
(Feltételes mászás:) Megforgatod a mászókampót, és felhajítod. Első alkalommal nem, de másodjára stabilan megakad az ablakban. Mászni kezdesz. Felkúszol a márványfalon, a kötélbe kapaszkodva, majd becsusszansz az ablakon. Odabent félhomály fogad. Lejáratot nem látsz az alsóbb szintekre, és a szoba berendezése egyetlen asztal. Morgást hallasz a fal mellől. Ahogy odapillantasz, egy sötét alakot látsz megmozdulni. Egy nyuhaj karbin!

Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked átfúrja a nyuhaj karbin bal karját. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bányászcsákányt. Vad csatakiáltással, felemelve a bányászcsákányt a másikra rontasz. Bányászcsákánnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a nyuhaj karbin zselés fejét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a nyuhaj karbin jobb csápját. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) A nyuhaj karbin csápol, de mindhiába. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva 3 csepp spirituszt, szereztél 1 karbin plazmát. 423 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Csak ennyi? nézel körül fitymálva. NEM! - kapod a világos választ a hely egy másik lakójától. Egy sötét főgnóm! Micsoda meglepetés, ez Droma Shelagoru! (ld. enc.)

A másik mormol valamit: egy számodra ismeretlen védekező varázslat! Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy sötét halál. Semmi eredménye! Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod a Droma Shelagoru jobb lábát. (4 támadással 79 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bányászcsákányt. Elszántan a másikra rontasz. Bányászcsákánnyal kicsit megsebzed a Droma Shelagoru testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Harci kalapáccsal megpöccinted a Droma Shelagoru jobb lábát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) A Droma Shelagoru csapása csak a levegőt találja. A mágus kezéből láng csap feléd. Alig pörkölődsz. 11 életpontot vesztettél. A Droma Shelagoru összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 1 denevér szimbólum. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 6 csepp spirituszt. 972 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 124, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Miután lemászol a torony falán, egy rántással kiakasztod a kampót, és elpakolod. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Körbevizsgálódsz. Friss gnóm nyomok vezetnek délkeletre.

(Továbbmész...) [101,70] Továbbra is síkságon vagy. Valahonnan csengő madárdal száll feléd. Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Chara-din hívei emelték. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy Chara-din monolitját. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy alpesi tehén. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked átfúrja az alpesi tehén bal első lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bányászcsákányt. Megmarkolva a bányászcsákányt a másikra rohansz. Bányászcsákánnyal néhányszor teljesen átdöföd az alpesi tehén lila foltos testét. (2 támadással 58 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Transzformálsz! (+5 varázspont.) Harci kalapáccsal megcsapod az alpesi tehén testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Az alpesi tehén megpróbál felöklelni szarvaival, de sikertelenül. Az alpesi tehén feléd rúg, de nem talál el. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 12 kaját. 355 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északra. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre, friss emberi nyomokat, amelyek északra, friss gnóm nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [102,71] A sík vidéket bozótos váltja fel. Hirtelen elhallgatnak a qwargok állandó ciripelése. Vajon mi történhetett? Találsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Leah rúnaköve. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

Megvizsgálod a talajt. Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek délre. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek északra, friss gnóm nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [52 pontot használtál fel, van még 204.]

m 3 mozogsz délkeletre
[103,72] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Nagy vartyogás közepette egy csapat szárnyas gömböc húz el a magasban. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy phua-kúpot. Látsz egy álomvirágot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy szent tölgyfát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy barátság szent tüzét. Találsz egy oltárt. Tharr hívei emelték. A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben Cras Lorg irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy nukleáris cickány. Itt csata lesz.

Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 bumeráng. Alaposan megsorozod a nukleáris cickány bal első lábát. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-2 életerő.) A dolgot még 8 aranyad bánja. Fegyvert váltasz: előkapod a bányászcsákányt. Vad csatakiáltással, felemelve a bányászcsákányt a másikra rohansz. Bányászcsákánnyal tökéletesen perforálod a nukleáris cickány testét. (3 támadással 84 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Transzformálsz! (+8 varázspont.) Harci kalapáccsal megütöd a nukleáris cickány rothadó testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a nukleáris cickány, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-3 életerő.) A dolgot még 13 aranyad bánja. A nukleáris cickány összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 pirkitet. 888 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 139, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Friss gnóm nyomok vezetnek délre. [8 pontot használtál fel, van még 196.]

im imádkozol
Az oltárra helyezel 2 szent kelyhet, remélve, hogy istened feltölti könnycseppjeivel. Egy óra telik el buzgó mormolással. A szent kehely megtelt! Hang szólal meg a fejedben.
- Ah, nem csalódtam benned! Ügyes voltál. (+1 max. életerő, +10 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve Tharr haragja. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Imádkozz, amint elérted a püspöki rangfokozatot! 2.) Egy diuretikus kráken leölése egy új fegyveres szakértelemben való jártasságodat bizonyítaná. 3.) A márványtornyok és egyéb hasonló képződmények a fizikai rátermettség igazi próbái. Imádkozz, amint mászás szakértelmed elérte a 15. szintet! [30 pontot használtál fel, van még 166.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Odasétálsz a phua-kúphoz, és megvizsgálod. Á, megvan a feladvány az oldalán!
Erdőn voltam, parton leszek,
Vízen járok, s tűzben veszek.
Alaposan körbevizsgálódsz. A munka nem volt hiábavaló! Több tárgyat látsz a földön: 6 kaja. Elrakod őket. [20 pontot használtál fel, van még 146.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[103,71] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.


(Továbbmész...) [103,70] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Hirtelen mozogni kezd a föld! Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy vérszomjas csüldő. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Fegyvert váltasz: előkapod a bányászcsákányt. Marokra fogva a bányászcsákányt a másikra rontasz. Bányászcsákánnyal néhányszor teljesen átdöföd a vérszomjas csüldő testét. (3 támadással 69 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Transzformálsz! (+6 varázspont.) Harci kalapáccsal eltalálod a vérszomjas csüldő testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) A vérszomjas csüldő csápol, de mindhiába. A vérszomjas csüldő még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 619 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 92, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Feltöltöd a vizestömlőt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Elenios hívői építették. Egy árnymanó gyereket látsz, ahogy egy fa gyökere alatt keres valamit. A legszebb és vadonatúj golyója gurult be a gyökér alá, és nem éri el. A te kezed viszont biztosan elég hosszú lenne. Ez a segítség nem kerül TVP-be (23. jellempróba). Találsz egy Chara-din monolitját. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Körbevizsgálódsz. Aránylag régi (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [16 pontot használtál fel, van még 130.]

usz 30 úszol 30 pontért
Leveszel mindent, ami az úszásban akadályozhat, aztán gyerünk a fürdeni! A víz kifejezetten hideg, de mivel rögvest tempózni kezdesz, nem fázol. Úszni kezdesz a vízben, majd lemerülsz, valami kaland után nézve. Kezedben a hatékony orgyilkos tőrt markolod, harcra készen. Hirtelen megpillantasz valamit. Egy elektromos angolna! (ld. enc.)

Meglengetve az orgyilkos tőrt ellenfeledre rontasz. Orgyilkos tőrrel felnyársalod az elektromos angolna sikamlós testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Transzformálsz! (+1 varázspont.) Az elektromos angolna fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az elektromos angolna farkával a kezedre csap. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod az elektromos angolna testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Transzformálsz! (+2 varázspont.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az elektromos angolna, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az elektromos angolna farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ezek után ellenfeled teste már csak élettelenül lebeg a vízben.
259 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Gyorsan körülnézel a fenéken, hátha találsz valami tavi kincset. Nem volt szerencséd! Hatalmas szusszanással érsz a felszínre - már majdnem szétrobbant a tüdőd! Gyorsan megtörlöd magad és felöltözködsz. [30 pontot használtál fel, van még 100.]

usz 30 úszol 30 pontért
Gyorsan levetkőzöl, aztán irány a tó! A víz nem túl meleg, de gyorsan mozogni kezdesz, és így már nem fázol. Vidáman úszni kezdesz, majd lemerülsz a mélybe. Kezedben a hatékony orgyilkos tőrt markolod, harcra készen. Úszik feléd valami. Egy opati polip!

Meglengetve az orgyilkos tőrt a másikra támadsz. Orgyilkos tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod az opati polip egyik csápját. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd az opati polip testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (6 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Ellenfeled némi rángatózás után bugyborékolva leheli ki a lelkét!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 3 polip szívókát. 185 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}

Gyorsan körülnézel a fenéken, hátha találsz valami tavi kincset. Egy réz papi karkötő! Felmarkolod. A tüdőd a pattanásig feszül, ahogy a felszínre emelkedsz. Gyorsan megtörlöd magad és felöltözködsz. [30 pontot használtál fel, van még 70.]

usz 30 úszol 30 pontért
Ledobálod magadról a páncélodat, és a hátizsákoddal együtt egy bokor tövébe rejted. Most pedig gyerünk fürdeni! A víz nem túl meleg, de gyorsan mozogni kezdesz, és így már nem fázol. Vidáman úszni kezdesz, majd lemerülsz a mélybe. Felkészülve minden lehetőségre, kezedben orgyilkos tőrt fogsz. Hopplá! Nemcsak te vagy az egyedüli fürdőző. Jön feléd egy elektromos angolna!

Megmarkolva az orgyilkos tőrt a másikra rohansz. Orgyilkos tőrrel eltalálod az elektromos angolna testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Az elektromos angolna fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az elektromos angolna farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Orgyilkos tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod az elektromos angolna sikamlós testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Az elektromos angolna feléd harap, de sikertelenül. Az elektromos angolna farka végigsúrolja a bal karodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Áááá! Erről nem volt szó, ez a fürdőhely VESZÉLYES. Hatalmas karcsapásokkal menekülsz kifelé. Már az utolsó korty levegőd is elfogyott, mire a felszínre kiérsz. Gyorsan megtörlöd magad és felöltözködsz. [30 pontot használtál fel, van még 40.]

m 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra
[102,69] A sík vidéket bozótos váltja fel.

Látsz egy oltárt. Raia híveié. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Oppsz, itt járt már valaki! Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délkeletre, friss törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északnyugatra, friss törpe nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [101,68] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Utad során felfedezel egy nekrofunt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Aránylag régi (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss törpe nyomokat, amelyek délkeletre, friss törpe nyomokat, amelyek délnyugatra, friss gnóm nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).
[16 pontot használtál fel, van még 24.]

szk 124 keresed a 124. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy manifesztátort. [0 pontot használtál fel, van még 24.]

h 1150 használod az 1150. tárgyat
Nekiveselkedsz, hogy hozzáférj a fétis titkához. Segítségül hívod a Közös Tudatodba ölt energiát - 30 Tudatpontot, amelyet a képességetekbe fejlesztettél. Hirtelen az isteni fétis vibrálni kezd, átváltozik! A tárgy, amit a kezedben tartasz, inkább a tudati, mint az isteni fétis nevet érdemli meg. (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 19.]

kf 1100 3 kézbeveszed/felveszed az 1100. tárgyat (őrzöd)
Nagyon őrzöd az Éjmágus tükrét. [0 pontot használtál fel, van még 19.]

h 396 használod a 396. tárgyat
Békésebb álom reményében belélegzel egy adag álomport. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 19.]

* 1. BP: elmormolod a 83. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Sikerült elmondanod a szörnycsábítás varázslatot! Elkezted a szörnycsábító illat gerjesztését. [-33 varázspont.] [3 pontot használtál fel, van még 16.]

* 2. BP: visszadátumozás kérelem
Még nem telt el egy hónap (legutóbb 2013. évben 3. hónapban adtad ki) a parancs utolsó használata óta. [0 pontot használtál fel, van még 16.]

* 3. BP: használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 13.]

* 4. BP: kiveszel a bankból a 347. tárgyat
Sajnálom, de a széfben nincs a megadott tárgyból. [0 pontot használtál fel, van még 13.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Sheran cserepében jókora, szüretelhető növény nőtt. Szereztél 2 csillezsályalevelet. Elmúlik az üstben főzött étel hatása. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 9, 4, 15.
Az egyszerű halandó számára elérhetetlen tudati állapotban kapcsolatba lépsz a benned rejlő Élet Forrásával. (+1 max. ép.) Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját bezabál a hegyi szamár. 2 kaját bezabál a spagulár. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Ebben a körben 13 pontod maradt, ebből a következő körre 13 pontot vihetsz át. Kapsz még 304 pontot. A következő körben tehát 317 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


DROMA SHELAGORU (973. ELLENFÉL)
Sutor Kragoru unokahúgaként Droma Shelagoru olyan képzést kapott, ami után méltán nevezhetjük a mágia mesterének. Ráadásul elég gátlástalan is ahhoz, hogy - a sötét gnómok közt az egyetlen vezető pozícióban lévő - nőként egyéb adottságait is felhasználja. Ezek után annyira nem is meglepő, ha kiderül, ő az egyetlen sötét főgnóm, aki egyesíteni tudta a széthúzó, egymással ellenségeskedő klánokat. Hogy mi lehet ezzel a célja? Még nagyhatalmú nagybátyja is csak a vállát vonogatja, ha erről kérdezik, de egy biztos: Dornodon főpapjaként nem a jó ügyét szolgálja.

THARR HARAGJA (145. VARÁZSLAT)
A gyenge mágusok megpróbálták a Tharr haragját sűrítve kisütő papi mágiát Gigaököl nevű varázslatukkal leutánozni, de a próbálkozás - valljuk be - elég gyengére sikeredett. A Tharr haragja egy hatalmas, ököl alakú erőtér, amely lesújt a pap ellenfelére, és darabokra zúzza annak páncélját, balkezes tárgyát vagy sisakját. A kifejtett erő jóval nagyobb, mint a gigaökölnél, tehát a tárgyak nagyobb valószínűséggel mennek tönkre. Emellett komoly fizikai sebzést is okoz a varázslat az ellenfélnek. A varázslat anyagi komponense két isteni könnycsepp, és elmondása 20 VP-be kerül. Tharr haragja ellen a tompítás varázslat sajnálatos módon teljes védelmet nyújt.

ELEKTROMOS ANGOLNA (196. SZÖRNY)
Az elektromos angolna nagyon fürge, és nagyon veszélyes. A farkcsapása hatalmas sebeket tud okozni a kisülő elektromosság miatt, és mivel víz alatt nem lehet varázsolni, még védekezni sem tudsz egy elektromos pajzzsal. Ha képes is vagy az elektromos angolnát megsebezni, az okozott seb feltehetőleg csekély lesz, mert lecsusszan az angolna sikamlós bőréről.

TUDATI FÉTIS (1151. TÁRGY)
Nagy mennyiségű tudati energia elhasználásával sikerült átalakítanod az isteni fétist tudati fétissé! [A 30 TU-nyi EF-elés, amit felhasználtál, elveszett a TNO/KNO szempontjából.] Szinte vibrál az energiától a fétis! KF-elned sem kell, elég, ha nálad van, ahhoz, hogy működjön. Mostantól, amíg olyan KT tagja vagy, amelynek már megvan a 13. képessége, használhatod az őrzők ébersége nevű képességet. Ez azt jelenti, hogy ha az IM parancsot használod, meg kell küzdened egy véletlenszerű szörnnyel. Ez mocsár, magashegység, sivatag és tengerpart tereptípusok kivételével miden tereptípuson működik, ahol amúgy találkozhatnál szörnnyel. Ha vereséget szenvedsz, akkor annyi TP-t vesztesz, amennyit kaptál volna. Vigyázz, ha sokszor imádkozol egy körben, és hatalmad túl nagy a szintedhez képest, akkor lehet, hogy felkelted egy félelmetes agyfröccsentő figyelmét! Az egyszeri T parancs az IM parancsnál nem törlődik. Ha nem szeretnéd, hogy az IMádkozásra szörny jöjjön, egyszerűen dobd el a fétis. Persze, ha ezután ismét meggondolod magad, akkor megint venned kell egy istenit, és 30 EF-elés árán átalakítani...
Természetesen, a tudati fétis nem átadható, sőt, a bankba se rakhatod be.

KARAKTERLAP

Morholt, egy fekete, göndör hajú, zöld szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Bőröd a sírok márvány fehérjét idézi. Tharr bíborosa vagy. Az Ősi Hajnal Lovagjai (#9167) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 163. fordulód.

Erő: 24 (38) Szint: 21 Merészség: 7/5 Magasság: 119 cm
IQ: 31 (36) Támadás: 35 (37) Agresszió: 3 Testsúly: 68 kg
Ügyesség: 24 (28) Védekezés: 59 (63) Menekülés: 20 % Életkor: 69/69 év
Egészség: 24 (27) Életpont: 467/395 Jellem: semleges Tul. pont: 1
Szerencse: 25 (42) Varázspont: 575/59 Pénz: 3855 arany Kép. pont: 13
Tudatpont: 36/20 Pszi pont: 135/8
Eddig összesen 1087 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4042 TP-t kaptál. Jelenleg 760392 TP-d van. A következő szinthez még 39608 TP szükséges. Trófeáid: Rodrig, Brod, varkaudar varázsló. A 161. fordulódban 14102 arany került a bankszámládra. 14102 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 3 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 1/74 (+39%) ökölvívás: 7/18 szúrófegyverek: 13/23 (+15%)
vágófegyverek: 18/27 ütőfegyverek: 24/3 (+1%) lőfegyverek: 7/17
dobófegyverek: 23/93 (+2%)

Feltételes fegyverváltás: bányászcsákány (#434) (220%) << csatabárd (#555) (250%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); bumeráng (#249) max. 1 db (5 -8.); bumeráng (#249) max. 2 db (9 -11.); bumeráng (#249) (12 -22.); mérg. vas dobónyíl (#190) (23 -996.); ezüstshuriken (#327) (997 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
101,68 mezőn táborozol
Kedvenc táborhely: 97,69

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 8/31 2. nyomkövetés: 33/0 (+40%) 3. mászás: 12/65 (+6%)
4. csapdakészítés: 14/5 (+6%) 5. csapdaészlelés: 4/66 6. gyógyítás: 11/82 (+37%)
7. titkosírás: 3/57 8. felderítés: 13/90 (+25%) 9. szörnyidomítás: 6/3
10. teológia: 29/63 (+17%) 11. taumaturgia: 28/96 12. szerencsejáték: 2/44
13. versengés: 13/3 14. harcművészetek: 3/48 15. zene: 6/59
16. szörnyismeret: 21/62 17. pszi: 21/2 (+2%) 18. zárnyitás: 11/70
19. vadászat: 6/72 20. bányászat: 33/21 21. úszás: 4/72 (+66%)
22. főzés: 9/60 (+16%) 23. csapatmunka: 2/11

FELTÉTELES PARANCSOK (még 42 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
totem 35% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
ásol max. 32 TVP-ért csak 152. fémet, vagy jobbat
készítesz szögletes követ (#17) (max. 2 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 1 darabot ), csillezsályalevelet (#1253) (max. 12 darabot ), tükröt (#43) (max. 1 darabot )
mászol max. 150 TVP-ért
cirkusz: céllövölde (1)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 3, max: 12)
Batulandazor (#4118), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) tompítás (#40, 8 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
mágikus gyorsítás (#330, 0 VP) oldás (#372, 15 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)
óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) puha ütés (#60, 18 VP)
tűzeső (#61, 16 VP) erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
vadítás (#81, 8 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP)
szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) fürgülés (#92, 22 VP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
erőpajzs III (#127, 30 VP, 5 TVP) földelem idézése (#144, 70 VP, 20 TVP) Tharr haragja (#145, 20 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)
térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP) tudatrombolás (#111, 25 PP)
pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: +19 vp 16 költség alatt; taumaturgia: +19 vp 16 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
vámpirizáció (#1) áldomás (#6) szürkeáll. aktiv (#71) csupasz izom (#28)
tulajdonságpajzs (#26) hadiszerencse II (#24) tárgyvédelem (#178) méregsemlegesítés (#14)
szörnycsábítás (#83)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
16. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 20)
lángcsóva (#31), izomernyesztés (#33)
Védekező varázslatok (aktív: 4, max: 20)
hhaar burka (#32), oldás (#372), elektromos pajzs (#51), tompítás (#40)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 4, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
energiatüskék (#29) >> pszi elementál (#221) izomernyesztés (#33) >> nómenklatúra (#158)
izomernyesztés (#33) >> Zinthurg (#180) tűzeső (#61) >> varkaudar hadúr (#270)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: OK
hegyi szamár (#7168) (málhás: +31 kg teher) státusz: OK
alpesi tehén (#91) (tejet ad) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Imádkozz, amint elérted a püspöki rangfokozatot!
2.) Egy diuretikus kráken leölése egy új fegyveres szakértelemben való jártasságodat bizonyítaná.
3.) A márványtornyok és egyéb hasonló képződmények a fizikai rátermettség igazi próbái. Imádkozz, amint mászás szakértelmed elérte a 15. szintet!

HŐSTETTEID
Olimpiai helyezéseid: második hely az 1. kategóriában a XXXVIII. olimpián.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
kasztropl. trafó (145)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
fejleszt.gyümölcse (292)
az élet forrása (337)
illúziópáncél (354)
az ősök hite (362)
az ügyess. jutalma (377)
időfolyamok (394)
testvéri segítség (411)
csillagapród idézés (412)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) OK
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 70 TU. szükséges még: 0 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 408 TU szükséges.)
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 álompor (#396) 1 fűszerkeverék (#1170) 1 gyíkfű (#201)
1 halcsont (#390) 1 isteni fétis (#1150)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
9 arany (#50) 1 csillezsályalevél (#1253) 1 denevér szimbólum (#140)
16 kaja (#2) 1 karbin plazma (#199) 1 kék orchidea (#68)
1 kőszem (#304) 2 pirkit (#153) 3 polip szívóka (#391)
1 réz papi karkötő (#307) 3 spiritusz (#170) 1 tudati fétis (#1151)
10 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

99 100 101 102 103 104
67
68
69
70
71
72
73
(100,69) márványtorony (#175), Sheran oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), nyuhaj karbin (#110), Droma Shelagoru (#973)
(101,68) a 189. labirintus bejárata, oltár, 31. jellempróba, nekrofun (#173)
(101,70) Chara-din rúnaköve, Chara-din oltár, Chara-din monolitja (#534), alpesi tehenek (#91)
(102,69) Raia oltár, 29. jellempróba
(102,71) Leah rúnaköve, 48. jellempróba
(103,70) vérszomjas csüldő (#114), tavacska, Elenios oltár, 23. jellempróba, Chara-din monolitja (#534), elektromos angolna (#196), opati polip (#195)
(103,72) phua-kúp (#372), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), szent tölgyfa (#393), barátság szent tüze (#484), Tharr oltár, művészi porolit (#720), nukleáris cickány (#155)

Üzenet küldése a karakternek