9. forduló, 11. forduló, Roante összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. ápr. 25. 9h:23'
EZ A 10. FORDULÓD
Ez a forduló 31 zsetonba került.
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

ROANTE KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [32,3] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+14 életerő.)

vi 3 3 30 viselkedésed: 3 3 30
Mostantól elővigyázatos vagy, legfeljebb a nálad jóval gyengébb szörnyeket támadod meg. Merészségi szinted ettől kezdve 3. Barátságosan fogsz viselkedni azokkal a kalandozókkal, akiknek nem ellentétes a jelleme. A szörnyeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 3. Ha életerőd az eredeti érték 30 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 143.]

ba 58 nem támadod az 58. szörnyet
BA 58 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 143.]

t 15 1 támadod a 15. szörnyet
FT 15 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 143.]

t 33 1 támadod a 33. szörnyet
FT 33 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 143.]

t 30 1 támadod a 30. szörnyet
FT 30 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 143.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Soha nem tudtad, hogy miért van gyógyereje az óriásvakond vastagbelének. Igazán soha nem is érdekelt. Miután kiemeled a belet eredeti tulajdonosából, egy darabját a fejedre tekered, a többit a két csuklódra, illetve bokádra. Hanyattfekszel, és csendben várod, hogy a természet megtegye kötelességét. (+8 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 123.]

h 135 használod a 135. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 123.]

f 24 kísérletezel a 24. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Hosszú idő telik el... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz kavadu iszákot. (ld. enc.) 24 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 113.]

kt 25 elkészíted a 25. tárgyat
Legyártottál 1 kavadu iszákot. [5 pontot használtál fel, van még 108.]

kf 25 3 kézbeveszed/felveszed a 25. tárgyat (őrzöd)
Nagyon őrzöd a kavadu iszákot. [0 pontot használtál fel, van még 108.]

m 4 3 mozogsz délre, délkeletre
[32,4] Továbbra is síkságon vagy. Fehér mandula illatát hozza a szél. Oldalt pillantva, meglátsz egy gyöngymangó bokrot. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rát-fát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy csontlepke volt. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Ha így folytatod a kosztolást, hamarosan az éhhalál küszöbén leszel. (-1 életerő.)

(Továbbmész...) [33,5] Szűnni nem akar a zöld síkság. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy rájanyék. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Észreveszel egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Mohón a kajára veted magad. (-1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 90.]

m 4 4 3 mozogsz délre, délre, délkeletre
[33,6] Továbbra is síkságon vagy. Felfedeztél egy gumifát. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy bo-skorpió. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Marokra fogva a kőhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Kőhegyű lándzsával megdöföd a bo-skorpió testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a bo-skorpió jobb oldalát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csáprágójával a bo-skorpió megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farkával a kezedre csap. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Egy kis mérget is kaptál a csípéssel. A méreg gyenge - csak 7 életpontot vesztettél. Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Az éhségtől egyre gyengébb vagy. (-2 életerő.)

(Továbbmész...) [33,7] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. A hőségtől a távolban meg-megremeg a levegő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Ez nem lehet más, mint egy evaporőr. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Dornodon rúnaköve. Oldalt pillantva, meglátsz egy mély kutat. (ld. enc.) Találsz egy oltárt. Dornodon hívői építették. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy kavadu. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Meglengetve a kőhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Kőhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a kavadu testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A kavadu megcsípi a bal füledet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a kavadu hosszú nyakát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csőrével a kavadu belemar kézfejedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A kavadu még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kavadu lebenyt. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Az éhségtől egyre gyengébb vagy. (-3 életerő.)
Találkozol egy ősz hajú, kék szemű ember férfival. Fegyverzetét egy grákó denevér trófea színesíti. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy parittya.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Lezli Nilzen. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.

(Továbbmész...) [34,8] Ritkul a növényzet, és meredek kaptató áll előtted. Hegyvidéken vagy. Felfedeztél egy hóhérbimbót. (ld. enc.) Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy olvasztókemencét. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt világítótornyot. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Ráismersz a távolodóra. Egy csontlepke. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.


Találkozol egy kopasz, szürke szemű, rövid bajszú troll férfival. Bőre bronzként csillog. Egy borostyán függőt, egy ezüst gyűrűt és egy kígyóbőr kesztyűt visel. Ruházatát egy evaporőr trófea ékesíti. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal kezében egy kőkalapácsot tart. Lőfegyvere egy dárda.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Döngölő Bonga. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
Gyomrod már összeszűkült a sok éhezéstől. (-1 életerő.) [27 pontot használtál fel, van még 63.]

f 47 kísérletezel a 47. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Eltelik egy óra... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz bőrsisakot. (ld. enc.) 24 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 53.]

kt 45 elkészíted a 45. tárgyat
Legyártottál 1 kis bőrpajzsot. [25 pontot használtál fel, van még 28.]

kf 45 2 kézbeveszed/felveszed a 45. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod a vizestömlőt, majd a bal kezedbe veszed a kis bőrpajzsot. [0 pontot használtál fel, van még 28.]

kt 19 10 elkészíted a 19. tárgyat (10 darabot)
Begyűjtöttél 10 kerek követ. [10 pontot használtál fel, van még 18.]

e 20 élelemszerzés 18 pontért
A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy kőszáli disznó. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a kőszáli disznó testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Meglengetve a kőhegyű lándzsát a másikra rontasz. Kőhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a kőszáli disznó testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Sikeres döféseket ejt testeden a kőszáli disznó. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával teljesen átszúrod a kőszáli disznó testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Agyarával a kőszáli disznó a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A kőszáli disznó összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 36 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Egy bokorban egy fészekbe rejtve, jókora, lila pettyes tojásokat találsz. Ebből lesz a rántotta! (+2 kaja.) Mohón a kajára veted magad. (-3 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 0.]

t 22 támadod a 22. szörnyet
FT 22 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

t 22 1 támadod a 22. szörnyet
FT 22 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Alaposan elfáradva, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 145 pontot. A következő körben tehát 145 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KAVADU ISZÁK (25. TÁRGY)
Hát persze! Hirtelen beugrik, hogy láttad, amint a kavadu lebenyével egy jól megtermett mérges pókra taposott, hiába csipdeste az. A lebeny valószínűleg rendelkezik azzal a különös képességgel, hogyha iszákot készítesz belőle, akkor veszély nélkül nyerheted ki vele a mérges pók (és esetleg más, mérgező lények) mérgét. Ehhez a KT 25 parancsot kell kiadnod, 5 pontért. Egy kavadu iszákba 10 csepp méreg fér.

MÉLY KÚT (93. TEREPTÁRGY)
Időnként a sík vidékeken rejtélyes, mély kutakkal találkozhatsz. Ezek mélyén néha elfelejtett kincsek, még ritkábban víz, de majdnem mindig egy éhes szörnyeteg lakik, aki több mint boldog, ha a sült galambok egyenesen a szájába repülnek. Ha kíváncsiságod mindenképpen legyőzi a bölcs előrelátásodat, akkor lemászhatsz, ha van köteled, a H 92 paranccsal, 14 pontért. Mivel azonban a dolog elég nehéz és veszélyes, azok, akiknek a Mászás szakértelme 2 alatt van, nem próbálkozhatnak a dologgal (ez ugyanis kimerítené az öngyilkosság fogalmát, és így a biztosító sem fizetne).

HÓHÉRBIMBÓ (132. NÖVÉNY)
Dombos terepen néha látsz egy hatalmas, magányosan álldogáló fehér bimbót. Ez a különös, fehér levelű virág mérgező párát bocsát ki, amely a bogarak elpusztítására szolgál - a hóhérbimbó ugyanis apró élőlények lebontásával táplálkozik. De ha ezt a párát akár egy nagyobb állat, akár egy ember belélegzi hosszabb ideig, rosszullétet, hányást okozhat. A gyilkos növény közepén, a száron általában megtalálható egy sápadtszürke, szinte örökké csukott kelyhű virág, a csuklyavirág. Ha valamilyen okból le akarod tépni, akkor a KT 133 parancsot kell kiadnod, 3 pontért. Egy fordulóban csak egy csuklyavirágot tudsz szedni.

VILÁGÍTÓTORONY (156. ÉPÍTMÉNY)
A világítótorony régen jelzésképp szolgált a tengerészek számára, manapság azonban a legtöbb kalandozó még a tengert sem látta, nemhogy hajóra szálljon. A Túlélők Földjén azonban gyakran előfordulhat, hogy valaki információt akar átadni nagy távolságra levő kalandozótársának - erre való a világítótorony. Ha olyan mezőn adsz ki IN parancsot, ahol ilyen torony is van, akkor a másik kalandozó, akinek az információt adod, lehet tőled távol is (maximum tíz mezőre). A világítótorony megépítése 80 TVP-be kerül, és az építkezés megkezdésekor birtokodban kell, hogy legyen egy dözmöng szív. Ez a varázslatos erejű, fantasztikus fényű tárgy teszi lehetővé, hogy a toronyba helyezve fényjeleket adhass le nagy távolságra. A tornyot magas terepen (alacsony vagy magashegység) kell megépítened, az ÉP 156 <TVP> paranccsal.

BŐRSISAK (57. TÁRGY)
Wow! Végre kiókumuláltad, hogy hogyan védhetnéd a kopasz kobakodat attól, hogy keménymancsú szörnyek és még keményebb bunkójú kalandozók beverjék. A megoldás természetesen egy sityak. Addig is, amíg nem találsz ki valami jobbat, be kell érned a két surranó kígyó bőréből készíthető bőrsisakkal. Készítése 16 pontba kerül. Ha viseled, eggyel jobb lesz a védettséged.

KŐSZÁLI DISZNÓ (34. SZÖRNY)
Ezek a vaddisznónál valamivel kisebb, de annál harciasabb földtúrók a kőszáli kecskékkel ellentétben nemcsak a magashegységben, hanem dombvidéken is megtalálhatók. Tapasztalt vándorok szerint nincs veszedelmesebb dolog, mint egy felbőszített kőszáli anyakoca agyara. Vajon igazuk van? Próbáld ki!

KARAKTERLAP

Roante, egy szőke, göndör hajú, kék szemű alakváltó férfi vagy. Ez a 10. fordulód.

Erő: 16 Szint: 5 Merészség: 3/4 Magasság: 193 cm
IQ: 16 Támadás: 4 Agresszió: 3 Testsúly: 85 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 3 Menekülés: 30 % Életkor: 37/37 év
Egészség: 12 Életpont: 83/47 Jellem: semleges (-17) Tul. pont: 0
Szerencse: 10 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 40 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 100 TP-t kaptál. Jelenleg 724 TP-d van. A következő szinthez még 276 TP szükséges. Trófeád: woor-antilop.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 4 (+1) ütőfegyverek: 3 lőfegyverek: 3
dobófegyverek: 1

34,53 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 197 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 (+1) 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 8
4. felderítés: 1 5. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért
Feltételes támadás (aktív: 6, max: 50)
homokvarány (#16) (csak egyszer), spagulár (#82) (csak egyszer), démontetű (#15), sünmedve (#33), surranó kígyó (#30), drótszőrű pincsi (#22)
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
csontlepke (#746), rájanyék (#58)

Összsúly: 25.55 kg Megterheltség: 54%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 123 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Kezdesz éhes lenni. Nem árt a következő körben legalább egy E 30 vagy E 40 parancs.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 királygyík bőr (#44) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 kaja (#2) 1 kavadu iszák (#25) 9 kerek kő (#19)
1 kis bőrpajzs (#45)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

31 32 33 34 35
2
3
4
5
6
7
8
9
(32,4) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), oltár, csontlepke (#746)
(33,5) rájanyék (#58), oltár
(33,6) gumifa (#38), oltár, bo-skorpió (#54)
(33,7) evaporőr (#69), Dornodon rúnaköve, mély kút (#93), Dornodon oltár, 22. jellempróba, kavadu (#19), Lezli Nilzen (5439. kalandozó)
(34,8) a 13. labirintus bejárata, hóhérbimbó (#132, belőle készíthető: #133), olvasztókemence (#86), világítótorony (#156), csontlepke (#746), Döngölő Bonga (2912. kalandozó), kőszáli disznó (#34)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Roante 10. fordulója
Ez a referencialista tartalmazza azoknak a szörnyeknek, tárgyaknak és parancsoknak a listáját, amelyeket mostanáig megismertél. Minden tizedik fordulóban kapsz egy ilyet. SZÖRNYEK: Ezek azok a szörnyek, amelyekről kaptál E.F.-et, tehát megtámadhatod őket. TÁRGYAK: Ezek azok a tárgyak, amelyekről tudod, hogyan kell elkészíteni, és/vagy E.F.-et kaptál róluk. UTASÍTÁSOK: Ez csak egy kis emlékeztető, segítség ahhoz, hogy tudjad, milyen parancsokból állíthatod össze a fordulódat, és hogyan kell ezeket használni. A szögletes zárójelben írt paramétereket nem kötelező kiírni.

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) kavadu (#19) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22)
grákó denevér (#25) királygyík (#26) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33)
kőszáli disznó (#34) óriás patkány (#42) bo-skorpió (#54) gátvakond (#57) rájanyék (#58)
evaporőr (#69) tintacsiga (#74) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84)
púpos burástya (#92) csontlepke (#746)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) dárda (#10) kőkalapács (#13) vadász tatu bőr (#15)
szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31)
tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39)
grákóbőr (#41) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46)
surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55)
mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) szárnyas hernyó (#69) rát-fa (#77) olvasztókemence (#86)
mély kút (#93) magszim bél (#103) rövid íj (#107) nyílvessző (#108) xantusz-kaktusz (#113)
kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) oltár (#146) világítótorony (#156)
nehezék (#258) malom (#1204)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra

Alakváltó képességek

Strucclábak Izmos hát A ló kitartása Ragadozó

Üzenet küldése a karakternek