Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Egy felbőszült varkaudar gladiátor
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
A XIX. Alanori Olimpián közönségcsalogató látványosságként maga Borax ifjú trónörököse állt ki három megtermett varkaudar gladiátorral. A varkaudarok elrémisztő termete ellenére a nemes lovag győzedelmeskedett a halálig tartó küzdelemben.
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló
2. Termikrajzás – zárás
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
XLVI. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló (7)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8135)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (31)
HKK kérdés? (47084)
Lapötletek (64958)
HKK online, TF online, Argum City (49)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Ötleteljünk: Alanori lápvidék


Sajnos a vírushelyzet miatt még nem volt lehetőség az új lapokat nagyon kipróbálni, köztük a narancslapokokat sem. Ezzel együtt a goblin és az angyal epikusnak nagyjából lehet sejteni, hol lesz a helye. Az Alanor promós lapjaként megjelent Alanori lápvidék azonban egy sokkal érdekesebb, kreatívabb kártya, ami sok potenciált rejt magában, amit nem volt lehetőség még éles körülmények között kitesztelni. Azt gondolom, ez érdemel némi elmélkedést a lapról. Ezért a következő cikkemben kicsit elemeire bontom a lapot, hova érdemes betenni, mivel nem működik, mire lehet érdemes építeni mellette. A cikk végére egy olyan paklilistát írok, amit mostanában próbálgattam különböző ellenfelekkel online keretek között (kis létszámmal egy online versenyt is tartottunk). Előrebocsátom, bár az Alanori lápvidékből bármennyi használható, igazából én a 4 darabos verzióban érzem leginkább a potenciált, ez korlátozza leginkább az ellenfeleket, ezért a továbbiakban ebben fogok gondolkodni. Még annyit előzetesen, hogy ennek a lapnak a tesztelésében még nem vettem részt (legalábbis akkor, amikor a kiegészítőt tervezték, azóta már láttam játék közben), így azt nem tudom, hogy anno milyen paklikkal próbálkoztak mellette. Ez a narancs lap szerkezetét tekintve annyiban tér el a legtöbb korlátozó szabálylaptól, hogy amíg azok a játék elejétől a végéig hatást gyakorolnak az ellenfélre, addig ez csak a játék elején sül ki. Viszont akkor nem gyengén, ugyanis az ötlapos deckek 1 lappal, a többi meg lap nélkül fog kezdeni. Igen ám, de mi is csak eggyel. Mi ennek az értelme így? Leginkább az, hogy a legtöbb ötlapos paklit azért utálják a játékosok, mert rendszerint ott van a kezdőkézben 3-4 erős counter és 1-2 erőforrás, ami pont elég (vagy ha csak counterek vannak, az sem baj, előbb-utóbb csak jön valami) a kiépüléshez. Ez a fajta hatékonyság azonban egy kezdőlap esetén jóval kevésbé működik, mert ha 1 darab counterrel kezd az ellen, akkor nem tud tényleges előnyt termelni, ráadásul nem biztos, hogy az adott counter pont megfogja a mi lapunkat. Ha meg mondjuk a 2. körben is két countere van és ő kezdett, akkor a 3. körre, már a 3 lapunkat fizikai képtelenség, hogy megfogja. De beszélhetünk arról is, hogy az első 2-3 körben jó eséllyel a kötelék-szinergiák sem jönnek ki, de egy drágító szabálylap is kerülhet olyan helyzetbe, hogy az első körökben csak olyan lapokat húz, amiket nem tud kijátszani, ezzel meg jelentős tempóelőnyt lehet szerezni. A hangsúly tehát azon van, hogy amíg az ellenfélnek nagyon fájni fog a kevés lapos kezdés (és erre sideolni is jóval nehezebb), addig nekünk olyan decket kell kitalálni, amit ez nem fog annyira zavarni. Ezeket a lap maga leírja, de azért vegyük végig őket! Először is, mivel van a szabálylapnak hátránya, a Ködszellemmel nem fogjuk tudni bekombózni. Követő tilalom, egyértelmű (pedig Álmok mesterével szívesen kipróbálnám). E mellett nem lehet keresni. Ez egyrészt a ködkereséseket zárja ki, másrészt az Idéző teknős-Őshangya here vonal is kiesik, valamint a Templomszolgás kombókat is elfeledhetjük (általában a Korlátozásaimat ezek köré építem, ezért említettem őket külön), továbbá a Kurtz-Sivara párostól is elbúcsúzhatunk. Ezenkívül bűbájokat nem játszhatunk ki, tehát az UR-bűbájok és az isteni bűbájok is kiesnek (utóbbi viccen kívül elég fájdalmas, simán el tudnék képzelni kezdő indulásnak mondjuk egy Leah vagy Tharr bűbáját, a Bufa bűbájáról nem beszélve). Ugyanakkor arra oda kell figyelni, hogy nem azt írja a szabálylap, hogy kereső lapokat és bűbájokat nem lehet a pakliba tenni, csak, hogy kijátszani nem lehet őket. Bűbájoknál mondjuk nem látok elsőre kiskaput (de mégis, a Kasztroplanáris stigma antimágiának még eldobható ?), de ködös lapokat lehet használni, csak ködkeresni nem szabad vele. Ez például egy Végtelen formázás vagy akár egy Ködszitálás esetében nagyon nem részletkérdés.
  • Good stuff vonal
  • Egy viszonylag egyszerű pakliépítési metodika, hogy olyan lapokat teszünk be, amik külön-külön, önmagukban erősek. A paklink átlag IK-ja ezzel lehet, hogy valamivel nagyobb lesz, cserébe viszont ha elhúzódik egy meccs, akkor már egyértelműen mi vagyunk helyzeti előnyben. Csak arra kell figyelni, nehogy az elején legyorsuljanak minket!
    Hogy egy ilyen paklihoz milyen színeket kell használni, az nagyon szerteágazó. A lila nekem mindenképp preferenciám lenne, egyrészt, mert egy Xeno bilincsmester az elején óriási előnyt tudna adni, ahogyan egy Kifordított varázsdoboz is ebben a környezetben igazi kincs (máshol is, de itt főleg). Isteni szettek közül azonban nem biztos, hogy Chara-dint választanám, mert nincs olyan lap, ami komolyabb erőforrás-előnyt tudna adni (Irányított őrület dobatása itt eléggé kétséges előny). A Sheran-Raia-Elenios vonalon ellenben találunk olyan lapokat, amik önmagában kijátszva is adhatnak nagy előnyt. Itt nem szeretnék konkrét ötleteket írni, mert rengetegféleképpen el lehet indulni, próbáljatok ki több mindent.

  • Gyűjtőgenerálás
  • Ha egy lappal kezdünk, akkor az egyik legnagyobb előnyt a többszöri kijátszás opciója adja. E tekintetben a víziók és a feltámadó lények a legjobbak, amik ellen a counterek hosszú távon nem sokat érnek. Ebből a szempontból a víziókban most több potenciált látok, főleg azért, mert a vérfarkasok, mint a legerősebb feltámadáson alapuló lények, szerintem az átlagköltségük miatt egy drasztikusabb korlátozó szabálylap mellett (Járj, Bilincs) még mindig hatékonyabban működnek, mint egy lappal (főleg, mert bennük több a szinergia) további hátrány adása nélkül. Tehát érdemesebb a vízióknál maradni.
    Ami a színek összeállítását illeti, a fekete ebben a pakliban alap, nagyon sok erős gyűjtőgeneráló és vízió lapja van. Eleniosban is elég sok az erős vízió lap. A harmadik szín sokkal szabadabban választható, én a zöldben és a fehérben is elég sok potenciált látok. Magával a deckkel kapcsolatban az egyetlen aggályom – mint szerintem sokaknak – hogy a Kyb’er a csontangyal elég rendesen gallyra tudja tenni azokat a gyűjtőgenerálásra épülő paklikat, amik nem Zarknod bilincsével játszanak.

  • Terülős/hordás deck
  • Ez az a pakli, amivel egy házi online versenye próbálkoztam is, és az igazat megvallva tetszett az összeállítás. A pakli tulajdonképpen arra épül, hogy sok cantrip lap segítségével terül, és aztán a lényekkel agyonveri az ellenfelet. Nem tud olyan agresszív lenni, mint mondjuk egy Leah horda, viszont szerintem a kevés lapos környezet miatt stabilabban összerakható. Nézzük meg, miket tettem bele. Természetesen nem állítom, hogy ez egy tökéletesen kioptimalizált deck, inkább csak egy alapként tekintsünk rá.
    Első körben nézzünk egy olcsó, cantrip szekciót, ami képes pörgést produkálni. Én az alábbi lapokat találtam:

    3 Szörcsögő motyogó
    5 Yeti csemete
    3 Yeti mummifikátor
    3 Ryuku őrtorony

    A Szörcsit nem kell bemutatnom, ingyen jön, és szinte biztos kijátszhatjuk azt a lapot, amit behúztunk vele. Paklit égetni itt ritkán fog, de azért ne feledjük a képességét. A Yeti csemetét bár a zanszilánk szabály megtépázta, ide jó lesz, 1-ért cantrip, repül, üt, társaival pedig még erősebb. A Mumifikátor funkciója kettős vagy cantrip módon kijön lényként, vagy betermel egy nem cantrip de szinte counterelhetetlen Yeti csemetét. Ha azonban van egy hideg lapunk mellé, akkor már komoly erőforrást termel. A Ryuku őrtoronnyal nyerni ugyan nem fogunk, de zanszilánkos cantrip épület, ami sokat segít a pörgésben, és a képessége is nagyon zavaró.

    Ha már van 2 effektív yetink, amit lehet erősíteni, talán érdemes még ezen a fronton kicsit körülnézni a hideg lények között. Kettőt még nagyon szívesen betennék:

    3 Bundás yeti
    3 Homoki yeti

    Bundás barátunk alapból is kellemetlen tömegirtás, de ha csak egy Csemeténk is van mellette, akkor kegyetlen gyilkológéppé változik. Ugyanakkor a sok ÉP- és pakliveszteség miatt, ha elkezdjük használni a képességét az már win or wall játék. A Homoki yeti kicsit a Szörcsi elvén működik. Ez nem mindig fogja a lapelőnyt megtermelni az antimágiájával, nem is nagyon verekedős fajta, cserébe a „K” képessége sok kellemetlenséget okoz.

    Magnak ez megteszi, de kellene pár lap hosszabb meccsekre is, ami nagyobb előnyt ad. Szerintem ezek a legjobbak:

    3 Teknős gárdista
    3 Bím, a nyugati homokdzsinn
    3 Az újjászületés könyve
    3 Aszályvarázs
    3 Minotaurusz főszakács

    A Gárdistát kétlem hogy bárkinek be kellene mutatnom, nehezen counterelhető, 2 lapot mindig megtermelő monszter. A Bím ellátja a sima zanszilánkos cantrip funkciót, de egy elhúzódó meccsen már óriási előnyt adhat. Az ÚSZK-val eldőlt, hogy melyik isteni szettet használom (bár csak 2 lapot fogok alapból). Nem véletlenül lett a lap a nyáron szervezett isteni verseny első helyezettje, gyakorlatilag kockázat nélkül termel óriási előnyt. Az Aszályvarázs fő funkciója, hogy szinte counterelhetetlenül termeljek egy nettó lapelőnyt vele, de néha kitehető varázslatként is. A Főszakácsot inkább csak próbaként tettem be, de nem bántam meg egyáltalán, legtöbbször magára termel izmokat és saját magát veszi vissza, de a visszavetető képessége sok lapunkkal hatékony.

    Látható, hogy eddig szinte egyáltalán nem használtam countert (kivéve Bundás yeti, de neki sem az a fő funkciója), ami tudatos, a kezdeti lapegyenlőség miatt nem érzem akkora gondnak, ha az elején megfogják pár lapunkat, ráadásul a speciális counterek side után könnyen ki is eshetnek az ellenfelünk paklijából. Ezzel együtt néhány darab elfér, de inkább olyanokra mennék rá, amik mást is tudnak, nem csak megakadályozni valamit.

    3 Őshangya ostromgép
    3 Őshangya kámikáze
    3 Antimágikus goblin
    3 Gárdakapitány

    Az Ostromgép elég széles spektrumban counterel, lehet építeni a költségét, és a dobató képessége is nagyon kellemetlen ebben a környezetben. A Kámikáze counter és leszedés, néha semmizni is tud, az Antimágikus goblin pedig bár szűkebb körben reagál, de az asztalon is óriási parát jelent. A Gárdakapitányon sokat hezitáltam, de nem árt, ha van egy olcsó counterünk, ami elhúzódó meccsen akár erőforrásként is hasznosítható.
    46 lapnál tartunk, a maradék helyet vízió erőforrásokkal töltöttem meg:

    2 Az elemek illúziója
    1 Végtelen formázás
    1 Rücskös látógömb

    Az Elemek illúziójának körönkénti egy azonnal adott lapja 1 zsz-ért akkora előny, hogy be merem vállalni belőle, hogy néha összehúzom a kettőt. A másik kettőnek a játék elején kevésbé fogunk örülni, de bőven van bennük annyi potenciál, hogy egyet-egyet ebben a speciális környezetben bevessek. Nagyon sok lappal próbálkoztam lámpa ellen meg online meccsek keretében, ami működött, és akár be is tehető. Kezdeném két újonnan megjelent lappal, a Pusztító motyogóval és a Sivatagi kőskorpióval. Előbbi hatékony counter és leszedés, hasonlóan az Antimágikus goblinhoz. A reakciója szélesebb spektrumban működik, leszedésként viszont egyszeri, és emiatt döntöttem a Goblin mellett a Kőskorpió 1-2. körben letéve elég nagy parát jelent, csak amiatt szedtem ki, mert a dobatás nem annyira fontos funkciója a paklinak. Nagyon sokat hezitáltam a Tauruson is, de az volt a tapasztalatom, hogy az első 2 körben eléggé le tud blankulni, később meg sokszor már nem volt szükségem a dobatására. A Rémeb is elég hatékony, de a viszonylag sok nekron miatt már nem akartam erőltetni és általában véve a Bím képességét picit hasznosabbnak gondoltam. De ezek mindegyike kipróbálható.

    Sideból legjobban a Zarknodos deckek ellen kell készülni, mert majdnem a paklink fele leblankul. Az előbb említett 3 lap mellett jó lehet a Varázskert, a Komposztálás, a Selyemátok, de akár a Tiltott serleg vagy a Varázsrépa is (fontos hogy ezek a good stuff lapok más funkcióikat is, pl. counter, semmizés, ellássanak, mert nem nagyon lesz lehetőségünk egyfunkciós lapokat sideba tenni). Ezek egy jelentős része akár drágító paklik ellen is megállja a helyét, de az Ősmágikus térfixálót azért érdemes betenni még ellenük, abból nem lehet baj. Főleg Mezők meg terülős paklik ellen szükség lehet 1-2 olcsóbb közbeszólásra. Counterekből sajnos a zöld isteni e téren nem a legjobb (ha nincs Mező, akkor a Földanya átka az első körben nem fog működni, az Owooti trükk meg elhúzódó meccsen blank), de ha lényekre számítunk, szóba jöhet az Erős gyengéje, a Ködszitálás is árához képest elég jó, illetve azonnalit foghat még a Jégkornis, leszedésbe pedig a felsoroltakon kívül A nagytanács ítélete is segíthet. Illetve a zanszilánk termelés, valamint a semmizés funkciójának megoldására is jó lehet a Trükkös csapda. Ennyi persze nem fog elférni, így kicsit a várható meta függvényében kell dönteni.

    Nekem kb. ezek jutnak eszembe az új szabálylapról. Természetesen, ami itt van, nem szentírás, többféleképpen ki lehet próbálni a decket, sőt, bátorítok mindenkit, hogy kísérletezzen új lapokkal, színekkel, koncepciókkal és maga döntse el, hogy mit érez a leghatékonyabbnak.

    Szabó András

    Létrehozás: 2021. február 23. 11:50:26
    Utolsó frissítés: 2021. február 24. 08:49:18
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.