Zarknod visszatér előzetes 3.
Közelít az az időszak, melyet a HKK-sok többsége a legjobban vár az évben, hiszen kevesebb, mint egy hónap van már csak a 2015-ös nagy HKK kiegészítő, a Zarknod visszatér megjelenéséig. A kiegészítőről egy átfogóbb ismertetőt is olvashattok már, de álljon itt egy kis ízelítő a rátok váró lapokból is.
A november 21-én esedékes,"pre-release" frissen bontott versenyt megelőző négy hét mindegyikén 5-5 új lapot fogunk bemutatni nektek: egy-egy gyakori és nem gyakori lap mellett egy már létező koncepcióba illeszkedő kártya, egy érdekes, koncepcióképző lap, valamint egy spoilervárományos kerül majd bemutatásra minden héten. Reméljük, hogy elnyerik tetszéseteket a lapok!
Lássuk a harmadik hét kínálatát!
|
Az elmúlt években alaposan megszaporodott a használható víziók száma - olyannyira, hogy a Búvópatak személyében még egy spoilernek számító ultraritka is megjelent nem is olyan rég. Érdekesség azonban, hogy igazán jó azonnali vízió meglehetősen kevés van a mezőnyben - ezt a tábort lesz most hivatott erősíteni a Zarknod visszatérben megjelenő Illúziószurkálás. Gyakori lapként érthető mód meglehetősen egyszerű dolgot csinál, a körönkénti egy sebzés viszont azonnaliként hozza a sokat használt Suu'zy csillagása várhatóértékét - sőt, itt akár lénybe is sebezhetünk, így akár lapelőnyt is generálhat számunkra, hiszen még mindig rengeteg hasznos 1 ÉP-s lény fordul meg az asztalokon. Alternatív képességük már jócskán különbözik, hiszen az Illúziószurkálással passzivizáltatni is tudunk egy lapot. Ha az ellenfélnek csak egy lénye van, akkor önmagában feltartóztathatja azt, de retteghetnek a Techiánafluxok, Ősi béklyók és Időlassítók is, így összességében egy sokoldalú kártyáról beszélhetünk.
|
|
Az elmúlt években számos speciális helyszín megjelent, ám ha valaki "univerzális" példányt keresett, akkor általában az Álomvilág, esetleg - varázslatokkal játszó pakli esetében - A mágia létsíkja merült csupán fel, mint korrekt opció. Ez a felállás a Zarknod visszatérrel, illetve a januárban érkező Zén kiegészítővel hamarosan meg fog változni, többek között Az élet földjének köszönhetően, amely lényegében bármilyen lényes koncepcióban helyet kaphat majd. A körönkénti két izom és egy élet még egy kis-közepes lényt is alaposan meg tud erősíteni, ráadásul mivel már a kijátszásakor is kisül, ezért szinte garantáltan előnybe tudunk kerülni általa. A jelzőlevétel leginkább az álomjelzők ellen bizonyulhat hasznos képességnek, de lopások ellen is nagyot durranhat egy efféle válasz.
|
|
Sherantól nem láthattatok még egyetlen lapot sem, úgyhogy nézzünk is meg gyorsan egy új teknőspajtást, az Idéző teknőst, aki nem csak társai mellé lesz hasznos. A legjobban persze a Teknős hínártornyot szereti majd előkeresni, amit rögtön fel is építhet számunkra, jókora kezdőlökést adva ezáltal a paklinak, de az univerzálisabb anti-mágiás lapok között is találunk számtalan jobb példányt. Gondoljunk csak például a különböző oltárokra (spoiler: lesznek belőlük új darabok), az Állati ösztönre vagy éppen a Sziklavárra. Az 1 VP-s speciális keresésekben mindig komoly potenciál rejlik, ezt régóta tudjuk - az Idéző teknős is csak jobb lesz ettől az idő előrehaladtával, rosszabb aligha.
|
|
Az elmúlt években (meg úgy általánosságban a HKK 20 éve alatt) nem nagyon létezett versenygyőzelemre esélyes gyógyuló pakli, pedig mindig is voltak bele olyan lapok, melyek megmozgatták a játékosok fantáziáját. Ilyen volt például az Isteni érzés is, melynek kapcsán most úgy láttuk, hogy megérett már egy felújításra, hátha sikerül új életet lehelnie ebbe a koncepcióba. Lássuk, mi is történt vele: 1 VP-vel olcsóbb lett, és már kapásból növel nekünk 4 ÉP-t, ami azt jelenti, hogy nem csak a lap tempója lett jobb, de a hőn áhított győzelemhez is közelebb visz bennünket - ráadásul a másodikat is van ezért értelme kitenni. A tesztelők leginkább Életenergiával próbálgatták a paklit, hiszen itt egy Isteni érzés mellé már csak 6 ÉP-nyi extra gyógyulás kell a hőn áhított győzelemhez, és meg kell hagyni, egészen ütőképes deckek születtek. Érdemes lesz újból átnézni az eddig elérhető lapokat is a már "befutott" max. ÉP-növelő kártyák mellé, hiszen a Mágusok alkonyában megjelent Sheran áldása például egy csapásra felértékelődhet, de az Évforduló Zénben debütált Újjászületés is itt lesz a legerősebb.
|
|
A kódos lapok közül (melyekből most is 3 fajta lesz) még egyet sem lepleztünk le nektek, most azonban itt az ideje, hogy megtörjön a jég. A Goblin logisztikus picit hasonlít a héten bemutatott Idéző teknőshöz, csak éppen sokkal univerzálisabb annál, hiszen - a megfelelő költségért cserébe persze - szinte bármit elő tud keresni nekünk a paklinkból! A legjobban persze az 1-ért jövő lapokkal fog működni (különösen akkor, ha az például egy építmény vagy egy tárgy - ennek megfelelően ezekbe a paklikba kötelező is lesz), de a játék előrehaladtával már komolyabb kártyákat is előszedhet, sőt, akár ölőlény is válhat belőle. Ami óriási ereje a lapnak, hogy gyűjtőből is tud visszavenni, ami azt jelenti, hogy akkor sem kell kétségbe esnünk, ha esetleg az ellenfél egy Zarknod bilincsét csap ki ellenünk a mérkőzés kezdetén. Sokszor látott vendég lesz az előttünk álló hónapok folyamán, az egyszer biztos - érdemes lesz mielőbb beszerezni!
|
A jövő hét folyamán további lapokkal jelentkezünk még. Addig is osszátok meg velünk véleményeteket a fórumban!
Csető Zsolt
Létrehozás: 2015. november 9. 12:37:59 | Utolsó frissítés: 2015. november 13. 12:01:48 | Nyomtatási forma |
|